Ruigaard.quote:Op zondag 25 december 2005 10:14 schreef Rock-shocker het volgende:
Het gaat echt te hard hier.
quote:Ruigaard.
Bobbe.quote:Op zondag 25 december 2005 10:38 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik typ dit in mijn bed hoor, lekker rustig.
Moet er zo wel uit. Familiebezoek naar West-Friesland![]()
quote:Op zondag 25 december 2005 10:24 schreef Furious het volgende:
Wat een vrolijke kerst, ik heb net zitten poepen en de WC zit verstopt. Olee.
Als het geld toch eens aan de bomen groeide...quote:Op zondag 25 december 2005 10:52 schreef Furious het volgende:
Iemand van plan een prachtige Dual G4 1.0 Xserve te kopen?
Ik ga toch maar voor de allerallerduurste Apple in de store.quote:Op zondag 25 december 2005 10:52 schreef Furious het volgende:
Iemand van plan een prachtige Dual G4 1.0 Xserve te kopen?
[afbeelding]
G5 Xserve.
Je gaat een Quad kopen?quote:Op zondag 25 december 2005 10:54 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik ga toch maar voor de allerallerduurste Apple in de store..
De allerduurste Apple is altijd nog de Xserve, om maar even bijdehand te doen.quote:
PowerMac vanaf: 2.069quote:Op zondag 25 december 2005 12:12 schreef Furious het volgende:
[..]
De allerduurste Apple is altijd nog de Xserve, om maar even bijdehand te doen.![]()
mgoed jij hebt een ibook en dat heb ik nietquote:
omdat die over wasquote:Op zondag 25 december 2005 13:38 schreef tonks het volgende:
waarom zou je een mini als externe hd gebruiken,
Ik had er gister bijna een gestolen in de Apple winkel, wat een mooi ding. 20"quote:Op zondag 25 december 2005 14:20 schreef skiczukie het volgende:
En ik hoop binnenkort een iMac te hebben.
Ik net omgekeerd.quote:Op zondag 25 december 2005 14:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik had er gister bijna een gestolen in de Apple winkel, wat een mooi ding. 20".
Eerst een iBook.
Ik heb gister een dikke kwak gelegd op een Quad met een 30" ACD.quote:Op zondag 25 december 2005 14:24 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nee, ik zat te spelen met de shop. Een quad met álles erop en eraan enzo bouwen.
En wat is een dikke kwak precies?quote:Op zondag 25 december 2005 14:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik heb gister een dikke kwak gelegd op een Quad met een 30" ACD.![]()
Google Images > "Bukakke".quote:Op zondag 25 december 2005 14:25 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En wat is een dikke kwak precies?
Ik kon 'em niet meer in bedwang houden. Hij werd wild.quote:Op zondag 25 december 2005 14:26 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, maar waarom doe je dat op computers?
Ieks!quote:Op zondag 25 december 2005 14:26 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik kon 'em niet meer in bedwang houden. Hij werd wild.![]()
quote:Op zondag 25 december 2005 14:29 schreef Furious het volgende:
Ghehe.
[afbeelding]
Verstoppertje spelen.
Sla haar!quote:Op zondag 25 december 2005 14:41 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mijn oma is hier op bezoek, en die wil de kersttoespraak van de koningin terugkijken. (Zucht.)
quote:Op zondag 25 december 2005 15:31 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ach, ik heb net hier binnen de familie wel even karmapunten gescoord door die toespraak te fix0ren, omdat oma al de hele tijd zat te zeiken of ie herhaald werd ergens, en dat ze niet wou blijven eten omdat ze dan de herhaling op het zes-uur-journaal zou missen.
Ze is weer tevreden, ze heeft die toespraak gezien en kan nu zonder al te grote geestelijke trauma's rustig aanschuiven voor het avondeten. Godzijdank zit ze nu op de hei met mijn moeder, dus hebben wij hier even rust. Arme moeder..
En dan daarna doodleuk mijn oudtante Jenny gaan dissen omdat die nooit getrouwd is en in plaats daarvan de hele wereld rondreist om hongerende negertjes te redden.quote:"Ja, da's wel een mooie keuken. Nu kan Audrey wel thuiskomen met de zoon van de burgemeester. Niet dat dat hoeft hoor, mijn Jan was ook maar een boer en ik heb het altijd heel goed gehad. Gewoon rustig wachten op de ware, en als die komt dan weet je het vanzelf, he ?"
quote:Op zondag 25 december 2005 21:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben het gezeik over mijn liefdesleven echt helemaal zat. Gelukkig is oma inmiddels weer op weg naar huis..
Ik heb gister 50 First Dates gekeken.quote:Op zondag 25 december 2005 21:38 schreef Furious het volgende:
[..]
![]()
Wacht maar tot ze dement wordt.
Mijn oom heeft een buurvrouw die 92 is, hartstikke dement en die komt zich bijna iedere ochtend voorstellen. 'Bent u de nieuwe buurman?'![]()
Mijn oma viel wel mee, de rest daarentegen.quote:Op zondag 25 december 2005 21:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben het gezeik over mijn liefdesleven echt helemaal zat. Gelukkig is oma inmiddels weer op weg naar huis..
Het is Kerst.quote:Op zondag 25 december 2005 22:45 schreef Slarioux het volgende:
Gek hè, dat het zo hard gaat met de topics de laatste tijd.
Kan ik me voorstellen. Ik ben aan mijn vaders kant de enige die geen vaste relatie heeft momenteel, ook zo'n gezeik. Wanneer kom je nou eens iemand tegen, Victor?quote:Op zondag 25 december 2005 21:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
01.00.quote:Op maandag 26 december 2005 00:53 schreef Furious het volgende:
Is iedereen verplicht gezellig aan het doen vanavond ofzo?
vlcquote:Op maandag 26 december 2005 09:32 schreef Remzz het volgende:
Is er misschien iets van een divx player voor de Mac?
*jaloers is op Au3*quote:Op zondag 25 december 2005 15:48 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oma is werkelijk hilarisch, ze kost alleen een beetje veel energie. Ze zit ook al de hele dag tegen mij te zeuren dat ik niet te snel met iemand in zee moet gaan en rustig moet wachten op de ware. En dan ook echt uit het niks dat ze daarover begint.
Mijn ouders hadden de keuken verbouwd. Oma's commentaar:
[..]
En dan daarna doodleuk mijn oudtante Jenny gaan dissen omdat die nooit getrouwd is en in plaats daarvan de hele wereld rondreist om hongerende negertjes te redden.. Mijn oma is gek, maar verder wel hilarisch, mits niet de hele dag om je heen.
.
Nu je het zegt.... werkt ook gewoon. Vaag de preview bij limewire deed het net niet.quote:Op maandag 26 december 2005 10:49 schreef tonks het volgende:
Ik speel alles via quicktime!
Kom jij volgend jaar gewoon Kerst hier vieren, ben jij van je zuipende opa af en ik van mijn zeurende oma. Moet je alleen wel doen alsof je de ware bent.quote:Op maandag 26 december 2005 10:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
*jaloers is op Au3*
Mijn opa zuipt elke dag zoveel dat hij niet eens meer weet wat er gezegd is de vorige dag.
Ik neem je op de tafel tijdens het kerstdiner.quote:Op maandag 26 december 2005 14:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Kom jij volgend jaar gewoon Kerst hier vieren, ben jij van je zuipende opa af en ik van mijn zeurende oma. Moet je alleen wel doen alsof je de ware bent..
quote:Op maandag 26 december 2005 14:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik neem je op de tafel tijdens het kerstdiner.
Jij wilt dat onze relatie serieus overkomt.quote:Op maandag 26 december 2005 15:02 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]. Oma's gezeur wordt opeens heel aantrekkelijk.
.
Jij ontzettende maagd.quote:Op maandag 26 december 2005 15:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Jij wilt dat onze relatie serieus overkomt.
Dan niet.quote:Op maandag 26 december 2005 15:06 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Jij ontzettende maagd..
.
.
Ah, dan heeft het mokkel ook al gejongd natuurlijk.quote:Op maandag 26 december 2005 15:11 schreef Anthraxx het volgende:
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk ronddwalen in een groot bos als ik de plannen voor de 1ste kerstdag volgend jaar zo hoor. Mijn broer + vriending willen alle ouders (ze zei letterlijk "Alleen de ouders") uitnodigen voor 1ste kerstdag voor nou ja, gezelligheid. En dat betekend dat ik niets te doen heb die dag;
Whehe!quote:Op maandag 26 december 2005 14:39 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oh gelukkig geen foto's van in het bos!
Mijn god! Zijn er mensen die dit al een jaar van tevoren plannen!quote:Op maandag 26 december 2005 15:11 schreef Anthraxx het volgende:
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk ronddwalen in een groot bos als ik de plannen voor de 1ste kerstdag volgend jaar zo hoor. Mijn broer + vriending willen alle ouders (ze zei letterlijk "Alleen de ouders") uitnodigen voor 1ste kerstdag voor nou ja, gezelligheid. En dat betekend dat ik niets te doen heb die dag;
Apparently. Mij lukt het al niet om een vakantie eerder dan twee weken van tevoren te plannen, laat staan wilde kerstplannen. In de praktijk zit ik toch thuis bij mijn ouders, tenzij ik in de loop van het komende jaar opeens een ware liefde oploop.quote:Op maandag 26 december 2005 17:33 schreef XL het volgende:
[..]
Mijn god! Zijn er mensen die dit al een jaar van tevoren plannen!
In dat geval zit je een dag bij je ouders thuis en een dag bij het lief thuis. Zo plan ik kerst ook.quote:Op maandag 26 december 2005 18:06 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Apparently. Mij lukt het al niet om een vakantie eerder dan twee weken van tevoren te plannen, laat staan wilde kerstplannen. In de praktijk zit ik toch thuis bij mijn ouders, tenzij ik in de loop van het komende jaar opeens een ware liefde oploop.
Waarom zou je hier een tvp zetten? Het gaat hier al tijden niet meer over Apple...quote:Op dinsdag 27 december 2005 02:32 schreef rew- het volgende:
tvp
Klopt, en is jammer. Vanaf nu over Apple, en geen gekut meer!quote:Op dinsdag 27 december 2005 02:33 schreef broer het volgende:
[..]
Waarom zou je hier een tvp zetten? Het gaat hier al tijden niet meer over Apple...
Het design Het OS?quote:Op dinsdag 27 december 2005 04:08 schreef JohnDope het volgende:
Apple komt toch binnenkort op een normale processor??? wat maakt het dan nog uniek dat je er voor moet dokken?
Dit komt vandaag bij je aan de deur jaquote:Op dinsdag 27 december 2005 06:40 schreef tonks het volgende:
Oja ik had 2 dingen besteld bij apple () en nu staat er bij de UPS trekker:
Out for delivery (om 3:45 op 27 dec)
betekent dit dat ik het vandaag krijg?
En ik dacht trouwens dat TNT de verzendingen deed bij apple? zo kwamen mijn keyboard en mac mini wel.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:16 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dit komt vandaag bij je aan de deur ja
Wat heb je besteld?
De rest van de (goed op elkaar afgestemde) hardware?quote:
Ik vind de PowerPC een normalere processor dan het gedrocht dat men X86 noemtquote:Op dinsdag 27 december 2005 04:08 schreef JohnDope het volgende:
Apple komt toch binnenkort op een normale processor??? wat maakt het dan nog uniek dat je er voor moet dokken?
Wat is nog normaal tegenwoordigquote:Op dinsdag 27 december 2005 04:08 schreef JohnDope het volgende:
quote:Op maandag 26 december 2005 13:51 schreef XL het volgende:
Ik wil divx converteren naar een bestand dat ik in iMovie HD kan gebruiken....
Hoe doe ik dat?
Met QuickTime Pro icm de DivX Codec voor QuickTime?quote:
Apple heeft geen succes meer nodig. Die overleven het toch wel met vette winstmarges. Anders waren ze nu ook allang uit de markt gestoten.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik denk dat voor het succes van apple het belangrijk is dat intel osx te kraken is en op andere pc te installeren is.
Jonge mensen met weinig geld gooien dan osx op hun 300 euro pc'tje. Als ze dan gaan werken en geld hebben, kopen ze een echte apple met osx.
Dus apple moet osx niet goed beveiligen, dat is de beste reclame die er is.
als osx wil overleven, zal het een meer gebruikers moeten hebben. Het ontwikkelen van software wordt steeds complexer en ingewikkelder. Investeren in ontwikkeling kan dan alleen uit met meer gebruikers.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Apple heeft geen succes meer nodig. Die overleven het toch wel met vette winstmarges. Anders waren ze nu ook allang uit de markt gestoten.
Diezelfde mensen gooien met hetzelfde gemak WindowsXP illegaal op hun PC. Aan OSX hebben ze niets, want ze kunnen hun illegale veelal windows software/games niet draaien. Ze kijken er een weekend naar en besluiten dan dat het 'ruk' is en komen nooit meer terug bij Apple.
Ga ik proberen, ik kom erop terug.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met QuickTime Pro icm de DivX Codec voor QuickTime?
OSX zit een beetje in hetzelfde verdomhoekje als Linux wat dit betreft. Het is een vicieuze cirkel. Geeen gebruikers, dus de software bedrijven zien er geen brood in. Omdat er weinig software voor OSX geschreven wordt zijn er ook weinig gebruikers.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als osx wil overleven, zal het een meer gebruikers moeten hebben. Het ontwikkelen van software wordt steeds complexer en ingewikkelder. Investeren in ontwikkeling kan dan alleen uit met meer gebruikers.
Bv er zijn nu nog meer mensen die windows 98 draaien dan osx. Moet je nagaan hoe weinig osx gebruikers er nu zijn.
Maar er is geen gebrek aan OSX software, integendeel.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als osx wil overleven, zal het een meer gebruikers moeten hebben. Het ontwikkelen van software wordt steeds complexer en ingewikkelder. Investeren in ontwikkeling kan dan alleen uit met meer gebruikers.
Bv er zijn nu nog meer mensen die windows 98 draaien dan osx. Moet je nagaan hoe weinig osx gebruikers er nu zijn.
De meeste Windows mensen coverteer je moeilijk gok ik. Ze vinden OSX maar verwarrend en te onlogisch in hun ogen...quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:39 schreef XL het volgende:
[..]
Maar er is geen gebrek aan OSX software, integendeel.
Daarbij komt ook gewoon dat er nog veel mensen windows 98 draaien![]()
Apple heeft op dit moment de ellende waar Windows inzit niet nodig om succesvol te zijn.
Dat is in hun ogen ook absoluut waar. Toch is de drempel kleiner aan het worden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De meeste Windows mensen coverteer je moeilijk gok ik. Ze vinden OSX maar verwarrend en te onlogisch in hun ogen...
dat is niet mijn ervaring.. de overstap van windows naar osx , qua gebruikersinterfacer heel makkelijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De meeste Windows mensen coverteer je moeilijk gok ik. Ze vinden OSX maar verwarrend en te onlogisch in hun ogen...
OSX is in de basis dan ook veel logischer dan Windows. De UI is ideaal voor lerende gebruikers, maar als je vanuit de windows-denkbeelden (die wij bijna als normaal zien) gaat kijken naar OSX is het niet logisch.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dat is niet mijn ervaring.. de overstap van windows naar osx , qua gebruikersinterfacer heel makkelijk.
je mist alleen de taakbalk in het begin en bepaalde software mis je... eh games vooral
1 |
Bedankt, daar was ik een beetje naar opzoekquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:03 schreef tonks het volgende:
Als je geen screenshots meer in PNG wil maken, kun je dit in terminal invoeren:
[ code verwijderd ]
Je kunt jpg ook veranderen in gif of pdf ofzo
Waarom stappen ze dan toch over naar dat gedrocht?quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind de PowerPC een normalere processor dan het gedrocht dat men X86 noemt
Kijk even rond op verschillende Apple-sites, daar zijn genoeg officiële en onofficiële verklaringen en speculaties te vinden. De voornaamste reden die Steve tijdens de onthulling noemde was dat de PowerPC niet snel genoeg doorontwikkeld wordt: er waren al jaren geruchten over een G5 PowerBook en dat bleek niet te doen, en er was ruim twee jaar geleden al een 3 GHz PowerMac G5 aangekondigd en die is ook nog steeds niet leverbaar.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Waarom stappen ze dan toch over naar dat gedrocht?
Het is zeker niet niets, maar ook niet zo erg als je denkt. OS X is vanaf het begin (10.0 dus) zo opgebouwd dat het zowel op PowerPC's als op x86 cpu's draaide. De PC die toen gebruikt werd voor de demonstratie, de aan ontwikkelaars verkochte Pentiums en de gehackte versies van OS X draaien allemaal prima. (Alhoewel die laatste natuurlijk ondersteuning voor sommige hardware kan missen.) Het enige wat nog nodig is is goed bij elkaar passende hardware uitzoeken en er voor zorgen dat alle software op de x86 variant van OS X draait. Dat eerste is Apple nu ongetwijfeld druk mee bezig, dat tweede zijn alle externe ontwikkelaars nu als het goed is druk mee bezigquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:52 schreef JohnDope het volgende:
Keej, maar het lijkt me wel een drama voor apple. Het is natuurlijk niet niks even een ander hart nemen....
Een X86 op een fatsoenlijke kloksnelheid trekt een G5 er echt wel uit en is even stabiel, ik zie het probleem niet echt...quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:52 schreef JohnDope het volgende:
Keej, maar het lijkt me wel een drama voor apple. Het is natuurlijk niet niks even een ander hart nemen....
Voor de software kant van het verhaal valt dat allemaal best mee.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:52 schreef JohnDope het volgende:
inderdaad kijk maar eens op de site van xbenchquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:10 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Een X86 op een fatsoenlijke kloksnelheid trekt een G5 er echt wel uit en is even stabiel, ik zie het probleem niet echt...
Top! Het werkt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met QuickTime Pro icm de DivX Codec voor QuickTime?
Goed! werkt erg fijnquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:55 schreef super-muffin het volgende:
Tonks hoe bevalt je Mighty Mouse?
Denk dat Apple eerder de architectuur in licentie had moeten geven wat ze al eerder deden. En idd denk ik dat de voornaamste reden voor Apple om over te stappen de kloksnelheid is. Sun loopt met de PowerPC processor tegen dezelfde problemen aan. De PowerPC processor loopt wat dat aan gaat ver achter.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is zeker niet niets, maar ook niet zo erg als je denkt. OS X is vanaf het begin (10.0 dus) zo opgebouwd dat het zowel op PowerPC's als op x86 cpu's draaide. De PC die toen gebruikt werd voor de demonstratie, de aan ontwikkelaars verkochte Pentiums en de gehackte versies van OS X draaien allemaal prima. (Alhoewel die laatste natuurlijk ondersteuning voor sommige hardware kan missen.) Het enige wat nog nodig is is goed bij elkaar passende hardware uitzoeken en er voor zorgen dat alle software op de x86 variant van OS X draait. Dat eerste is Apple nu ongetwijfeld druk mee bezig, dat tweede zijn alle externe ontwikkelaars nu als het goed is druk mee bezig
Waarom? Toen was het tenslotte ook geen succes... Wat Apple Apple maakt is, naast het gebruiksvriendelijke OS, de stabiliteit en het design. Door de architectuur aan anderen te licenciëren krijg je goedkopere 'nep-Apples' die het imago van Apple juist onderuit halen. Het enige wat die klonen toen deden was marktaandeel van Apple zelf afsnoepen en het imago onderuit halen...quote:Op woensdag 28 december 2005 05:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk dat Apple eerder de architectuur in licentie had moeten geven wat ze al eerder deden. En idd denk ik dat de voornaamste reden voor Apple om over te stappen de kloksnelheid is. Sun loopt met de PowerPC processor tegen dezelfde problemen aan. De PowerPC processor loopt wat dat aan gaat ver achter.
Kun je bijna een nieuwe van kopen.quote:Op woensdag 28 december 2005 05:09 schreef _martijn_ het volgende:
Crap!! Net een offerte gekregen voor de reparatie van mijn ibook G3, worst case scenario:
moederboard: 650 euro + arbeid a 127,50 euro ex btw
RIP ibook, dat is mij teveel geld
heel fijn, ik probeerde dat toen ging ie elke 5 seconden automatisch een screenshot makenquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:03 schreef tonks het volgende:
Als je geen screenshots meer in PNG wil maken, kun je dit in terminal invoeren:
[ code verwijderd ]
Je kunt jpg ook veranderen in gif of pdf ofzo
vet!quote:Op woensdag 28 december 2005 23:26 schreef de_sapje het volgende:
[..]
heel fijn, ik probeerde dat toen ging ie elke 5 seconden automatisch een screenshot maken![]()
Geld speelt geen rol (quote:Op donderdag 29 december 2005 11:32 schreef nietzman het volgende:
Ik heb remote desktop voor de mac zelf wel gebruikt. Maar VNC wil do the trick as well en is veel goedkoper.
VNC geinstalleerd, werkt prima.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:32 schreef nietzman het volgende:
Ik heb remote desktop voor de mac zelf wel gebruikt. Maar VNC wil do the trick as well en is veel goedkoper.
Les 1 voor een goede apple-gebruiker: Het ligt niet aan de macquote:Op donderdag 29 december 2005 15:40 schreef broer het volgende:
Ik word echt helemaal gek van mijn brakke netwerkverbinding. Regelmatig valt de AirPort-verbinding van mijn iBook met de modem/router een halve seconde weg. En het ergste is dat ik er te weinig van weet om uit te zoeken waar het probleem nu eigenlijk precies ligt.
Was ik nu maar een nerd.
(Zo. Dat ben ik ook weer even kwijt. Dank voor uw aandacht.)
Sleep het icoon naar je application-folder?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:07 schreef tonks het volgende:
Hey, Ik heb iMovie HD verwijderd een tijdje terug , nu wil ik het toch eens gebruiken Hoe krijg ik hem nu terug? heb wel de cd nog
Ja maar je kan geen programma's kiezen alleen "Bundled software"quote:Op donderdag 29 december 2005 17:16 schreef Rock-shocker het volgende:
Weer opnieuw installeren? Of ben ik nou achterlijk?
Het lijkt me vooralsnog niet waarschijnlijk dat Apple zal pogen om dit te gebruiken als middel om open source uit de wereld te helpen, gezien het feit dat Darwin zelf een open source OS is...quote:Op donderdag 29 december 2005 14:14 schreef TheMarco het volgende:
Het enige dat ik vervelend vind aan de transitie naar Intel is het feit dat dit stap 1 wordt in de new world order van de zogenaamde 'trusted computing' (lees: untrusted users) waarin Intel (en Apple) gaan uitmaken wat er draait en of het wel mag draaien. Het wordt in de macs vooralsnog alleen gebruikt om te zorgen dat OS X juist wel of juist niet draait op bepaalde hardware maar je hoeft geen rocket scientist te zijn om aan te zien komen wat er nog meer mee gedaan gaat worden.
Als de industrie ooit de open source wereld de nek om wil draaien is 'trusted computing' de manier...
Gefeliciteerd Remzz, een koffie graagquote:Op vrijdag 30 december 2005 10:20 schreef Remzz het volgende:
Als ik boxjes aan mijn dock hang(line out), word het geluid veeel zachter. Hoe komt dat? Bij mij minidock komt er wel gewoon fatsoenelijk geluid uit.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef Anthraxx het volgende:
Ik post dit vanaf de bank op mijn net gekochte 12" iBook en een Airport Extreme adapter
Ik post later wel foto's van het gehele gebeuren.
een tweedehandsje dus? want anders zou Airport wel bijgeleverd zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef Anthraxx het volgende:
Ik post dit vanaf de bank op mijn net gekochte 12" iBook en een Airport Extreme adapter
Ik post later wel foto's van het gehele gebeuren.
Wow! Dan heb je gewoon zo'n veel te dure, veeeeeeel te mooie apple-router gekocht!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:21 schreef Anthraxx het volgende:
Nee, geen 2de hands.
Ik doel dus op het basisstation van Airport. En dat dat toevallig ook Airport Extreme heet, tsja.
Ik heb gewoon de 1.33 Ghz G4 iBook.
Ik droom ook van zo'n ding. Alleen wil ik zoveel dat hij ver doorschuift naar achter op het lijstje wensen. De Apple Intel iMac en Mighty Mouse staan nog voor hem en dan noem ik de snowboardwensen nog niet eens opquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:27 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, die dus. Ik kreeg hem mee voor 100 Euro. Veel te duur of niet. Binnen vijf minuten had ik mijn normale netwerk uitgebreid met een Wireless netwerk. En 2 verdiepingen later is het signaal nog perfect.
Als de mac-intel powerbooks goedkoper worden ga ik voor een powerbookquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:30 schreef tonks het volgende:
Ik ga ook een intel imac of powerbook kopen!
Mag ik even van je walgen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:23 schreef -nickx- het volgende:
Ik heb nu de MAC mini die ik wil verkopen en graag overstappen op een Imac 20 of 17 inch : ) maar moet ik weer bij betalen en eerst eens kijken wat ik voor m'n oude terug krijg!
tips?
mac mini is al goedkoop hequote:Op zaterdag 31 december 2005 00:23 schreef -nickx- het volgende:
Ik heb nu de MAC mini die ik wil verkopen en graag overstappen op een Imac 20 of 17 inch : ) maar moet ik weer bij betalen en eerst eens kijken wat ik voor m'n oude terug krijg!
tips?
Jaquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
* Beathoven slaps tonks op kop met grote stinkende forel
dat is pas walgelijk
Zo een heb ik ook!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef XL het volgende:
[..]
Wow! Dan heb je gewoon zo'n veel te dure, veeeeeeel te mooie apple-router gekocht!![]()
![]()
![]()
Respect
Tof, ik heb er serieus geen spijt vanquote:
Hier werkt het, met Nijmegen prima.. Misschien even , The Netherlands er achter zetten?quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:10 schreef LudoSanders het volgende:
Hoe werkt die widget van accuweather eigenlijk, als ik aan de achterkant een andere plaats invul werkt deze niet en de tempratuur in Amsterdam van -8 klopt ook niet echt op het moment.
niet meer dan verdiendquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:53 schreef nietzman het volgende:Jonathan Ive
, mijn persoonlijke held, is Commander in de orde van het Britse rijk!
http://tweakers.net/nieuws/40562
En (onderandere) hier en hier en hier zie je hem zijn moves doen..
quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:37 schreef Remzz het volgende:
Ik stond er versteld van ik was bij de MediaMarkt en ik hoor zo'n knakker zeggen dat alle nano's zijn uitverkocht. Ik zag er ook geen 1 staan.
Maar mocht je opzoek zijn naar een nano heb ik er nog wel eentje over
Maar niet naar Nederland zeker....quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:37 schreef tonks het volgende:
Ik lwas ergens dat apple 100.000 nano's per dag verzend
quote:Op zondag 1 januari 2006 13:30 schreef super-muffin het volgende:
beste wensen allemaal!
Vorig jaar mn eerste mac gekocht en dit jaar de tweede!
dat wil ik ook wel weten, ik dacht de 3e van januari of de 27stequote:Op zondag 1 januari 2006 15:28 schreef Tijn het volgende:
Wannneer gaat Steve eigenlijk de nieuwe iBooks bekend maken?
9 tot en met 11 januari is dat gebeuren in San Francisco.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:31 schreef iDex het volgende:
[..]
dat wil ik ook wel weten, ik dacht de 3e van januari of de 27ste
Juist, dat wilde ik weten. Tof. Bedankt.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:50 schreef super-muffin het volgende:
[..]
9 tot en met 11 januari is dat gebeuren in San Francisco.
Nu ik je toch zie! Ik moet je nog mailenquote:Op zondag 1 januari 2006 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist, dat wilde ik weten. Tof. Bedankt.
Ja, doe dat.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nu ik je toch zie! Ik moet je nog mailen
Dat weet niemand, want alle verhalen die de ronde doen over Intel-iBooks en ander moois dat uit zou moeten komen in januari zijn en blijven geruchten. Officieel komen volgens Apple de eerste Intel-gebaseerde Macs nog steeds pas in Juni uit. Van allerlei verwachtingen zullen er zeker wel een paar uitkomen, maar niemand weet welke wel en welke niet en er zullen allicht ook een paar teleurstellingen zijn...quote:Op zondag 1 januari 2006 15:28 schreef Tijn het volgende:
Wannneer gaat Steve eigenlijk de nieuwe iBooks bekend maken?
Welke?quote:Op zondag 1 januari 2006 15:45 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb net in 2005 nog een nieuwe Mac gekocht (mijn 2de)\\
Gelukkig nieuwjaar iedereen
en op 10 januari beklimt Steve Jobs het podium voor een keynote.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist, dat wilde ik weten. Tof. Bedankt.
Deze zomer heb ik een Mac Mini gekocht en 2 dagen terug een iBook. Ik wacht verder wel tot de derde generate Intel Macs. Ik ben toch al niet zo'n persoon die graag meteen het nieuwste van het nieuwste moet hebben. En deze iBook G4 werkt enorm goed.quote:Op zondag 1 januari 2006 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Welke?
2005 was ook voor mij mijn eerste Apple, en ook ik vermoed dat er dit jaar nog een bij gaat komen. Laat ik alvast gaan sparen
Ja, ik moet het ook nog zien hoe vlekkeloos het gaat lopen met de eerste MacIntels. Voorlopig ben ik blij dat ik nog een PowerPC met Velocity heb, daar kan m'n software ten minste mee uit de voeten.quote:Op zondag 1 januari 2006 16:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Deze zomer heb ik een Mac Mini gekocht en 2 dagen terug een iBook. Ik wacht verder wel tot de derde generate Intel Macs. Ik ben toch al niet zo'n persoon die graag meteen het nieuwste van het nieuwste moet hebben. En deze iBook G4 werkt enorm goed.
Ja, precies. Het nadeel vind ik alleen van deze iBook dat het ding bijzonder warm wordt (nou ja, het is gewoon een warm dingquote:Op zondag 1 januari 2006 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik moet het ook nog zien hoe vlekkeloos het gaat lopen met de eerste MacIntels. Voorlopig ben ik blij dat ik nog een PowerPC met Velocity heb, daar kan m'n software ten minste mee uit de voeten.
Je wou toch geen kinderen.quote:Op zondag 1 januari 2006 16:59 schreef Tijn het volgende:
Mijn "ouwe" 1 GHz iBook wordt helemaal niet zo heel erg warm eigenlijk. Ik zou het eerder "lekker warm" noemen
Ach, je merkt het vanzelf wanneer je geen kinderen meer kan krijgen.quote:Op zondag 1 januari 2006 16:59 schreef Tijn het volgende:
Mijn "ouwe" 1 GHz iBook wordt helemaal niet zo heel erg warm eigenlijk. Ik zou het eerder "lekker warm" noemen
Sssst... nu gaat mijn status bij Au3 weer naar benedenquote:Op zondag 1 januari 2006 17:15 schreef Tijn het volgende:
Oh en for future reference, het is gewoon de eerste hit van Google als je zoekt op "apple shortcuts".
Bedoel je niet AltiVec?quote:Op zondag 1 januari 2006 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig ben ik blij dat ik nog een PowerPC met Velocity heb,
AltiVec is een trademark van Motorolaquote:
Ah, ok. Weer wat geleerdquote:Op zondag 1 januari 2006 17:26 schreef XL het volgende:
[..]
AltiVec is een trademark van Motorola
Apple noemt AltiVec om die reden Velocity (en IBM noemt het VMX).
Het is hetzelfde
Je kunt wikipedia overigens gewoon als tekstbestand volledig downloaden naar je mac. Dat werkt natuurlijk veel sneller dan die trage site van ze.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:26 schreef XL het volgende:
[..]
AltiVec is een trademark van Motorola
Apple noemt AltiVec om die reden Velocity (en IBM noemt het VMX).
Het is hetzelfde
Ligt eraan... of je de NL versie of de Engelse versie neemt en of je de wijzigingen wel of niet meeneemt.quote:
Ik ga idd naar Londen. Ik vertrek vannacht om kwart over 5 met de trein. Ik zou vanavond bij mijn reisgenoot gaan eten, maar het wordt iets later omdat meneer een kater heeft waar je U tegen zegt. Die is gisteren goed kapot gegaan. Hier een verslag van mijn Oudjaarsavond. Het ging goed hard ieg gisteren.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:15 schreef Tijn het volgende:
Bedoel je deze?
Trouwens, ga je nou morgen nog naar Londen?
Je gaat via Hoek van Holland?quote:Op zondag 1 januari 2006 17:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik ga idd naar Londen. Ik vertrek vannacht om kwart over 5 met de trein. Ik zou vanavond bij mijn reisgenoot gaan eten, maar het wordt iets later omdat meneer een kater heeft waar je U tegen zegt. Die is gisteren goed kapot gegaan.!
En dankjewel voor die shortcuts.. Een typisch geval van eerst Googlen, dan vragen.
.
Het gaat om gigabytes. Dat moge duidelijk zijn.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:33 schreef Anthraxx het volgende:
Dan is het nog best groot waarschijnlijk
Kijk even goed naar links als je na Vlaardingen voorbij raast. Dan zie je het gat waar je ooit deze maand ook een keer naar toe magquote:
Dat kan natuurlijk ook. Voor niet commercieel zoeken gaat het denk ik wel de grootste worden. Het is niet te hopen dat Google zo'n mooi project om zeep gaat helpen.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:35 schreef Anthraxx het volgende:
Het wordt eerder overgenomen door Google vermoed ik
Ze ondersteunen het geloof ik al door middel van servers e.d. Althans, dat was de bedoeling. Maar Wikipedia is inderdaad een prachtig project.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:38 schreef XL het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook. Voor niet commercieel zoeken gaat het denk ik wel de grootste worden. Het is niet te hopen dat Google zo'n mooi project om zeep gaat helpen.
Jij komt ook al uit Vlaardingen? Ik en iDex ook al.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kijk even goed naar links als je na Vlaardingen voorbij raast. Dan zie je het gat waar je ooit deze maand ook een keer naar toe mag. En ik zal aan je denken als ik mij weer lekker omdraai.
Hoewel, mijn nachtrust is de afgelopen weken tot een bedroevend niveau gedaald.
Tijn komt uit Vlaardingen. Anthraxx niet, maar woont er wel in de buurt.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Jij komt ook al uit Vlaardingen? Ik en iDex ook al.
Dat had je een paar dagen geleden al in dit topic kunnen lezenquote:Op zondag 1 januari 2006 18:20 schreef Rock-shocker het volgende:
Lees ik potdomme toch net dat Jonathan Ive is gelauwerd door de Britse koningin. Hulde
Ohquote:Op zondag 1 januari 2006 18:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat had je een paar dagen geleden al in dit topic kunnen lezen
Ik woon aan de andere kant van de waterweg, schuin tegenover Vlaardingen, naast de AVR :quote:Op zondag 1 januari 2006 17:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Tijn komt uit Vlaardingen. Anthraxx niet, maar woont er wel in de buurt.
Kom jij eigenlijk nog naar de GVH meeting?quote:Op zondag 1 januari 2006 18:20 schreef iDex het volgende:
hmz moeten toch eens een meeting in rotterdam houden dan![]()
waar en wanneer?quote:Op zondag 1 januari 2006 18:34 schreef Remzz het volgende:
[..]
Kom jij eigenlijk nog naar de GVH meeting?
apple meetng beter in rotterdam houdenquote:Op zondag 1 januari 2006 18:38 schreef Anthraxx het volgende:
Komt Gexqon ook? Dan gaan we een Apple meeting in Utrecht organiseren op de 14e
Die Apple Store prutsers in Rotterdam hadden niet eens een iBook op voorraad. Dus ben ik maar naar Woerden gegaan om het ding te halenquote:
eindigt met hete sex. laten we dat maar niet doen...quote:Op zondag 1 januari 2006 19:10 schreef Remzz het volgende:
[..]
Vragen we Geqxon ook om alsnog te komen, kunnen jullie het uitpraten
Als je 120 dollar over hebt voor een 2e hands versie, kun je 'em op Amazon bestellen.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:10 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zoek nog steeds naar Alpha Centauri voor de Mac maar ik kan hem nergens vinden. Nergens.
Hij vergeet alleen te melden dat wanneer ze zwanger is je niet op de buik moet slaan, maar gewoon op het hoofd.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:45 schreef Remzz het volgende:
Kijk tonks weet hoe je met vrouwen moet omgaan
Ik bedoel meer als ik een spel aan het spelen ben oid, en ik wil de muziek nog even uitzetten van itunes, wel commando moet ik dan gebruiken om terug te komen naar bv itunes?quote:Op zondag 1 januari 2006 21:28 schreef Tijn het volgende:
Persoonlijk gebruik ik liever Exposé dan Command-Tab.
Ik wil geen krasjes op mijn lieve ibookjequote:Op maandag 2 januari 2006 00:19 schreef Beathoven het volgende:
Het is een gebruiksvoorwerp, wat kunnen jou die paar krasjes nu schelen. Zolang ze maar niet op het display zitten
Alt Tabquote:Op maandag 2 januari 2006 00:36 schreef rew- het volgende:
[..]
Ik bedoel meer als ik een spel aan het spelen ben oid, en ik wil de muziek nog even uitzetten van itunes, wel commando moet ik dan gebruiken om terug te komen naar bv itunes?
Wat deed het er niet? Ging die niet aan?quote:Op zondag 1 januari 2006 20:16 schreef Remzz het volgende:
Bijna nano kwijt, komt de koper kijken doettie het niet
Bedoel ikquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |