abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33282883
Mirelia, jij ook gefeliciteerd!

't Is echt een topdag hier!
pi_33283590
Zoo gefeliciteerd iedereen
pi_33284567
12jan afrijden woejj!

gaat hopelijk lukken! alles gaat goed enz! en instructeur hoeft nooit meer in te grijpen!

en de auto is al heel lang niet meer afgeslagen enz!

voor de rest theorie en TTT natuurlijk al in me bezitting!
pi_33285793
2 januari TTT
7 februari examen
  woensdag 21 december 2005 @ 21:28:00 #155
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_33288503
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:53 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Mirelia, jij ook gefeliciteerd!

't Is echt een topdag hier!
Bedankt allemaal voor de felicitaties!!

Idd een topdag
Wie voegt ons toe aan de SP....pfff dat lijkt wel werk haha
Shuffle up and deal!!!
pi_33289185
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:28 schreef mirelia het volgende:

[..]

Bedankt allemaal voor de felicitaties!!

Idd een topdag
Wie voegt ons toe aan de SP....pfff dat lijkt wel werk haha
Ja, inderdaad, wie o wie voegt ons toe??
pi_33289196
Jaaahhh eerste ritje gemaakt...wel gek hoor en best wel eng dat je het nu dan echt zelf moet doen!
M,n vriend was nog wel mee, benzin rijdt wel heel anders en moet echt wennen aan deze auto.
Heb dus niet voluit gereden en polonaise achter me...ej maar scheit zo is iedereen begonnen.
Toppie dat je nu helemaal zelf in een auto mag rijden.
pi_33289347
Ik denk dat ik op het moment dat die instructeur weg is meteen heel anders ga rijden

Benzine is idd raar... koppeling is wel effe wennen maar dat heb je ook zo door
pi_33290635
ja ik ook net voor 't eerst gereden en benzine, vooral wegkomen is 't lastigst vind ik, m'n motor sloeg wel 4x af!! en ook kon ik in m'n lesauto bv fileparkeren gewoon alleen de kopeling doen zonder gas nu moet dat wel echt met gas erbij, fftjes wennen en zelfs al ff helemaal alleen in de auto gereden wel machtig gevoel!
pi_33291213
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:24 schreef livefortoday het volgende:
ja ik ook net voor 't eerst gereden en benzine, vooral wegkomen is 't lastigst vind ik, m'n motor sloeg wel 4x af!! en ook kon ik in m'n lesauto bv fileparkeren gewoon alleen de kopeling doen zonder gas nu moet dat wel echt met gas erbij, fftjes wennen en zelfs al ff helemaal alleen in de auto gereden wel machtig gevoel!
probeer gewoon rustig met je koppeling om te gaan, ook dan kan je met een benzine alleen op de koppeling parkeren... Anders gewoon je gas net boven de 1000 toeren houden, dan kan het helemaal niet misgaan

wel tof, me kan ook niet wachten totdat ie zn rijbewijs heeft. Maarja moet eerst mn theorie nog halen
  woensdag 21 december 2005 @ 22:47:02 #161
28946 mirelia
pi_33291543
Voor zover ik kan zien zijn dit de geslaagden voor vandaag:
ImPrEzA
MaPo
missblack
Nol..
Raissa
livefortoday
mirelia

Niemand gezakt???
Ik hoop van niet..........
Shuffle up and deal!!!
pi_33292875
Allen gefeliciteerd
pi_33293973
Gefeliciteerd

Ik heb nog een lange weg (haha) voor de boeg.
pi_33296381
Iedereen van harte gefeliciteerd!

Voelt toch apart aan, vandaag (woe 21 dec) stond ook mijn praktijkexamen gepland, maar die is verzet vanwege m'n zenuwen tijdens de TTT. Nu moet ik midden januari.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toad op 22-12-2005 01:19:32 ]
pi_33297802
geslaagden, gefeliciteerd

Het wordt wel stil hier zo hoor

Ik heb over een paar uur rijles en heb nog geen oog dicht gedaan omdat ik er met me gedachten niet bij ben, hopelijk rij ik de auto niet in de prak

[ Bericht 17% gewijzigd door _Hestia_ op 22-12-2005 03:09:21 ]
pi_33300126
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:47 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, wie o wie voegt ons toe??
ikke.. over een uurtje oke
pi_33300293
Vrijdag 14:15 ga ik de weg onveilig maken
pi_33300589
Bij mijn rijschool lieten ze in deze periode alleen mensen opgaan met een bovengemiddelde kans op slagen(om het zo maar even te zeggen), dit ivm met de slagingspercentages voor aankomende periode.

Misschien een verklaring waarom er nu zoveel slagen? Iedereen gefeliciteerd trouwens
'The Less you know, The more you believe'
pi_33300608
Over twintig minuten staat m'n instructeur op de stoep om me op te halen. Moet om 11.40 voor de tweede keer op voor m'n examen...

Ik ben benieuwd! Heb slecht (!) geslapen, m'n moeder kwam me ff succes wensen voor ze naar der werk ging, om 7 (!) uur , dankjewel mam, daarna kon ik niet meer in slaap komen.
Verder is hier dichte mist, maar ik moet in Meppel afrijden, en niet in dit boerengehucht waar m'n ouders wonen , dus wie weet is de mist wel heel plaatselijk.

Denken jullie aan me dadelijk?
pi_33301100
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Over twintig minuten staat m'n instructeur op de stoep om me op te halen. Moet om 11.40 voor de tweede keer op voor m'n examen...

Ik ben benieuwd! Heb slecht (!) geslapen, m'n moeder kwam me ff succes wensen voor ze naar der werk ging, om 7 (!) uur , dankjewel mam, daarna kon ik niet meer in slaap komen.
Verder is hier dichte mist, maar ik moet in Meppel afrijden, en niet in dit boerengehucht waar m'n ouders wonen , dus wie weet is de mist wel heel plaatselijk.

gewoon zoals mijn examinator zei: We gaan er vanuit dat je kan autorijden, tot het tegeldeel bewezen is
pi_33301708
om 2 uur een uur rijles, en daarna een uur theorie. ben benieuwd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_33302172
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Gaat gewoon helemaal goed komen
pi_33302453
Er slagen gewoon zo veel mensen in dit topic omdat ik het geopend heb

ff toevoegen
pi_33302510
oke jammer ik mag de op niet meer editen

modje?

- jopper27 (4 oktober)

- juliusbackpacking (20 december)
- Ratt (20 december)
- ImPrEzA (21 december)
- MaPo (21 december)
- missblack (21 december)
- Nol.. (21 december)
- Raissa (21 december)
- livefortoday (21 december)
- mirelia (21 december)
pi_33302615
Ik moet 5 jan, ik hoop echt dat ik slaag
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_33302752
Nou hopen dan dat ik het centrale topic tegen die tijd ook gestart heb, anders zie ik het somber voor je in

Grapje natuurljk Alvast succes
pi_33305354
Ik vat 'm niet
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_33307819
en weet je al iets Zonnestraaltje ?
Haleloeja
pi_33313080
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:03 schreef Gelderland het volgende:
en weet je al iets Zonnestraaltje ?
Ja, ben gezakt.

Had wel 'n heel toffe examinator dit keer.. vorige keer op zich ook wel, wel vriendelijk enzo, maar 't kwam beetje op mij over alsof dat vriendelijke beetje 'nep' was, deze van vandaag was echt heel aardig!

Maargoed het afrijden... 't Begon supergoed, na vijf minuten moest ik acheruit fileparkeren. De eerste/vorige keer met afrijden was dit verkeerd gegaan, stond scheef en veel te ver van de stoep toen. M'n examinator zei dit keer: we gaan hem achter die en die auto neer zetten... En dan zet je 'm wel even netter neer dan hij gedaan heeft he? (stond heel scheef ) Ik zo: ja is goed. En dat was ook wel gelukt.

Daarna de snelweg op.. Ging ook supergoed.. Goed ingevoegd, goed gekeken met inhalen telkens (waren veel vrachtwagens op de weg)..
Achteraf had de examinator wel een opmerking.. Als ik bij inhalen ed het knipperlicht aanzette, liet ik één hand los van 't stuur, hij zo: 't Verbaasde me hoe netjes je ondanks dat bleef reden, heel recht enzo, maar tis eigenlijk wel heel onhandig.

Naja daarna de snelweg weer af.. stad in.. ingreep!
Wéér een fietspad niet gezien, inclusief fietser..

Gezakt dus.

Flink balen...
Maargoed, al met al eigenlijk 'n veel beter gevoel aan over gehouden dan de vorige keer afrijden, m'n instructeur zei ook wel dat ik wel veel beter reed en het in principe ook wel kán, maar beetje pech had. (hij zat op achterbank tijdens afrijden )
pi_33313207
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:41 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ja, ben gezakt.

[--uitleg--]
kutzooi

Het zijn idd die kleine dingen waar je op zakt, en je had idd pech.
pi_33313345
balen zeg zonnestraatlje

mijn rijles ging ook kut, was er echt niet met me gedachten bij
pi_33314362
quote:

[..]

Ja, ben gezakt.
Ahh klote zeg
pi_33314522
mijn 13e rijles ging juist heel erg goed . Ik reed echt supergoed mee met het verkeer enzo. Ik keek goed en zag alles wel van te voren aankomen zodat ik op tijd in kon grijpen. De motor sloeg nog wel 1 keer af, dat beginnersfoutje was eigenlijk het enige
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_33316594
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:11 schreef Robin__ het volgende:
oke jammer ik mag de op niet meer editen

modje?

- jopper27 (4 oktober)

- juliusbackpacking (20 december)
- Ratt (20 december)
- ImPrEzA (21 december)
- MaPo (21 december)
- missblack (21 december)
- Nol.. (21 december)
- Raissa (21 december)
- livefortoday (21 december)
- mirelia (21 december)
21 december was een goeie dag! Nog gefeliciteerd mensen !
pi_33316691
quote:

[..]

verhaal

(hij zat op achterbank tijdens afrijden )
Jammer, maar there's always a next time

is dat fijn? ik zit nog te twijfelen of ik mijn instructeur moet meenemen, maar lijkt me eigenlijk zwaar irritant als je tegen zijn gezicht moet aankijken als je in de achteruitkijk spiegel kijkt. kan me voorstellen dat het afleidt als je zijn gezichtsuitdrukking ziet.
pi_33317745
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:58 schreef ASroma het volgende:

[..]

is dat fijn? ik zit nog te twijfelen of ik mijn instructeur moet meenemen, maar lijkt me eigenlijk zwaar irritant als je tegen zijn gezicht moet aankijken als je in de achteruitkijk spiegel kijkt. kan me voorstellen dat het afleidt als je zijn gezichtsuitdrukking ziet.
Ja daar zat ik ook tot op het laatste moment over te twijfelen, ik heb het toch maar wel gedaan, en ik vond het heerlijk. Die twee de hele tijd ouwehoeren over hun gezin enzo. Dat werkte wel ontspannend op mij.
pi_33317977
ik ga om 8 uur weer rijden
heb er weer zin in, was redelijk lang geleden, vorige week woensdag voor het laatst....
pi_33318386
Ik ben ook bezig met mn rijbewijs! Al vanaf half oktober, ik heb nu ongeveer 26 lessen gehad, en morgen heb ik mijn TTT. Zometeen nog een les, en morgen voor de ttt nog 2 uur. Mijn examen is nog niet ingepland, eerst maar eens kijken hoeveel lessen ik nodig denk te hebben
pi_33318869
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:52 schreef Tasje het volgende:
Mijn examen is nog niet ingepland, eerst maar eens kijken hoeveel lessen ik nodig denk te hebben
Wacht niet te lang met je examen, want er is meestal een wachttijd van 6-8 weken, en als je nu TTT gaat doen, schiet het al aardig op
pi_33321655
zo'n TTT is toch eik alleen maar een manier van het cbr om je nóg meer geld afhandig te maken...
pi_33321660
Dan ga ik morgen gelijk vragen wanneer ik op zou kunnen, als ik 8 weken moet wachten heb ik nog genoeg tijd om te oefenen
pi_33321790
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:16 schreef Thomas B. het volgende:
zo'n TTT is toch eik alleen maar een manier van het cbr om je nóg meer geld afhandig te maken...
En om een vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen te krijgen, en om een keer het gevoel van examen rijden te krijgen, zodat je mss minder zenuwachtig bent
pi_33321923
de theorie van mijn vorige rij instructeur was :
TTT is verspilling van je geld, voor dat geld kun je net zo goed meteen examen doen, mocht je zakken, kan je die 2e keer ook doen, ben je in principe niks extra kwijt. bovendien, als je je bijzondere verrichtingen tijdens je examen moet doen, zijn dat momenten waarop je vrij weinig met ander verkeer te maken krijgt, en dus minder tijd over hebt om fouten te maken enz.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_33322347
mijn examen is ook nog steeds niet ingepland terwijl ik nu al 40 lessen gehad heb Ik kan heel goed autorijden, maar heb gewoon nog niet genoeg inzicht soms
pi_33322839
zo net terug. Ik heb de 28e theorie-examen, als ik dat haal plan ik ook gelijk mn praktijk in voor jan/feb oid

Ging net goed, behalve dat ik hem 3 keer liet afslaan bij het wegrijden
Dat is als je stilstaat op een helling een beetje achteruit, je moet dan je rem loslaten, koppeling oplatenkomen en gas geven zonder achteruit te rollen (als er een auto achter je staat is dat kut) (extra kut omdat ik ook nog eens benzine rij, dus moet je helemaal voorzichtig zijn met koppeling en gas ). Dat moet ik eigenlijk gewoon een paar keer achter elkaar doen, en dan heb ik het zo onder de knie, maar omdat het nu 2 keer voorkomt in 1 uur ofzo, word ik er niet zo snel handig in, omdat ik het niet wat vaker achter elkaar kan proberen. Opzich raar want als ik in de auto van mn ma rij gaat het wel altijd goed...
pi_33329491
quote:

[..]

Ja klopt, er is zeker een volgende keer, maar 't wás al de tweede keer

Ja, ik vind het wel fijn. Heb 'n goede band met m'n instructeur. Mócht de examinator jou ergens op laten zakken wat écht onredelijk is, dan heb je altijd nog je instructeur die er bij was.
Verder zit ie niet in het zicht van de achteruitkijk spiegel hoor, tenminste de mijne beide keren niet. Ging achter de bijrijdersstoel zitten (of hoe je dat mag noemen )
Bovendien heb ik 'm met fileparkeren gezien, maar hij had geen bepaalde gezichtsuitdrukking, was gewoon geconcentreerd (professioneel dus ).

Ik zou 't gewoon doen als ik jou was Succes iig!
pi_33329915
quote:

[..]

mijn instructeur reed ook mee en in het begin dacht ik ook van: dat is niet fijn, dat er 2 op je rijgedrag letten. Maar die vergeet je zo.

Ik zag zijn gezicht niet want hij zat gewoon achter mijn stoel en ik had de spiegel zo gesteld dat ik hem dus niet zag (en verder wél alles door mijn achterruit zag). Bij fileparkeren deed hij zijn hoofd een beetje omlaag/opzij en ook daar zag ik zijn gezicht dus niet.

Ik zal het wél doen dus. Als hij achter je zit en hij beetje sneaky (en aardig) is kan hij je zelfs nog seinen met zijn knie ofzo. Van 'let op' . Ook overlegt hij volgens mij ook altijd even met de examinator na het rijden. Want ik moest uitstappen en toen bleven zijn nog even in de auto (met z'n 2en). Niet zo lang want waarschijnlijk zei ze alleen: 'geslaagd' tegen hem maar dat weet ik dus niet zeker. Heb ooit wél gehoord dat er best wel eens een discussie kan onststaan....dus het kan in je voordeel werken. Ook is het zo dat je instructeur precies ziet wat je fout doet..

dat was het wel zo'n beetje
Haleloeja
pi_33329997
met me TTT was me instructeur er niet bij, maar met me examen heb ik hem er liever wel bij, want dan ziet hij met eigen ogen hoe het gaat en heeft hij het niet van horen zeggen

en geeft toch wel een beetje vertrouwd gevoel als hij er wel bij is denk ik en hij kan je examninator een beetje afleiden natuurlijk
pi_33334035
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:39 schreef Repeat het volgende:
zo net terug. Ik heb de 28e theorie-examen, als ik dat haal plan ik ook gelijk mn praktijk in voor jan/feb oid

Ging net goed, behalve dat ik hem 3 keer liet afslaan bij het wegrijden
Dat is als je stilstaat op een helling een beetje achteruit, je moet dan je rem loslaten, koppeling oplatenkomen en gas geven zonder achteruit te rollen (als er een auto achter je staat is dat kut) (extra kut omdat ik ook nog eens benzine rij, dus moet je helemaal voorzichtig zijn met koppeling en gas ). Dat moet ik eigenlijk gewoon een paar keer achter elkaar doen, en dan heb ik het zo onder de knie, maar omdat het nu 2 keer voorkomt in 1 uur ofzo, word ik er niet zo snel handig in, omdat ik het niet wat vaker achter elkaar kan proberen. Opzich raar want als ik in de auto van mn ma rij gaat het wel altijd goed...
waarom niet hellingproef met handrem? is stuk eenvoudiger.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_33337182
Ik heb gisteren mijn, als alles goed gaat op het examen , laatste rijles gehad. Het ging gewoon lekker, m'n instructeur had geen op/aanmerkingen meer (en dat zegt toch wel wat bij hem :p). Ik mag 4 januari op examen, helaas heb ik tot die tijd geen rijles meer. Ivm vakantie, en omdat hij op 2 januari een nieuwe auto krijgt.
pi_33337206
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 02:19 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

Ja, maar niet als de helling net iets naar achter loopt, ik denk dat die dat bedoeld. Ik heb daar overigens totaal geen last van...

Pff, ik wil echt slagen. Me pa heeft een automaat, lekker rlxd rijden is dat.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_33337294
Ik heb net 2 uur rijles gehad voor mn ttt, en ging erg lekker! Mn instructeur zei dat als ik het vanmiddag zo doe, dat ik het dan haal.
Maar eerst maar eens proberen om het vanmiddag zo te doen!
pi_33338000
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:59 schreef Gelderland het volgende:

[..]

mijn instructeur reed ook mee en in het begin dacht ik ook van: dat is niet fijn, dat er 2 op je rijgedrag letten. Maar die vergeet je zo.

Ik zag zijn gezicht niet want hij zat gewoon achter mijn stoel en ik had de spiegel zo gesteld dat ik hem dus niet zag (en verder wél alles door mijn achterruit zag). Bij fileparkeren deed hij zijn hoofd een beetje omlaag/opzij en ook daar zag ik zijn gezicht dus niet.

Ik zal het wél doen dus. Als hij achter je zit en hij beetje sneaky (en aardig) is kan hij je zelfs nog seinen met zijn knie ofzo. Van 'let op' . Ook overlegt hij volgens mij ook altijd even met de examinator na het rijden. Want ik moest uitstappen en toen bleven zijn nog even in de auto (met z'n 2en). Niet zo lang want waarschijnlijk zei ze alleen: 'geslaagd' tegen hem maar dat weet ik dus niet zeker. Heb ooit wél gehoord dat er best wel eens een discussie kan onststaan....dus het kan in je voordeel werken. Ook is het zo dat je instructeur precies ziet wat je fout doet..

dat was het wel zo'n beetje
Mijn instructeur zei:
Wanneer we allemaal tegelijk uitstappen is het óf heel erg duidelijk dat je geslaagd/gezakt bent. Wanneer de instructeur en examinator beiden blijven zitten is het een behoorlijk twijfelgeval of je gezakt/geslaagd bent..
pi_33338675
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Mijn instructeur zei:
Wanneer we allemaal tegelijk uitstappen is het óf heel erg duidelijk dat je geslaagd/gezakt bent. Wanneer de instructeur en examinator beiden blijven zitten is het een behoorlijk twijfelgeval of je gezakt/geslaagd bent..
ja dat bedoel ik dus...zoiets dacht ik. Maar bij mij stapte ze eigenlijk na mij uit en ik was dus ook (duidelijk) geslaagd
Haleloeja
pi_33339989
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Mijn instructeur zei:
Examinator zei tegen mij, dat ik al vast naar binnen mocht lopen, maar zat nog maar net en toen kwamen hij en m'n instructeur er ook al weer aanlopen, maar ze bleven dus wel heel ff zitten
pi_33340017
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
om 2 uur een uur rijles, en daarna een uur theorie. ben benieuwd
Hoe ging het?
pi_33340108
Ik heb vanavond ook weer les (al weeeer anderhalve week geleden, en de laatste tot minstens 2 januari ofzo) Moet ik nou mn theorie certificaat meenemen (willen ze die zien, er staat op welke fouten ik gemaakt heb (catagorieen))
pi_33340398
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:17 schreef Robin__ het volgende:
Ik heb vanavond ook weer les (al weeeer anderhalve week geleden, en de laatste tot minstens 2 januari ofzo) Moet ik nou mn theorie certificaat meenemen (willen ze die zien, er staat op welke fouten ik gemaakt heb (catagorieen))
Nee, alleen tijdens je TTT..
pi_33340855
14:15 ga ik voor het eerste keer achter het stuur
pi_33341299
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:49 schreef Knoekie het volgende:
14:15 ga ik voor het eerste keer achter het stuur
Succes
pi_33341382
vandaag 20ste les gehad, na 1,5 maaand er tussen uit te zijn geweest. Moet 15 februari afrijden, ging wel lekker vandaag
pi_33342582
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:08 schreef MaPo het volgende:

[..]

Succes
Dankje
pi_33344056
Jammer zonnestraaltje dat is gewoon super pech hebben en kan iedereen overkomen, ik vind het zo stom dat je daar dan 185 euro voor moet betalen terwijl het voor hetzelfde geld wel goed kon gaan...

En over dat de instructeur meerijd bij 't examen, de 1e keer bij mij ging ie wel mee en de 2e keer niet en m'n instructeur had daar z'n redenen voor:
Hij zei dat ik meer kans had op slagen als hij niet meereed, omdat dan die examinator dan wel eens een fout door de vingers wil zien, en als de instructeur er bij is dan niet want dan wordt hij zelf slechter aangeschreven, als je snapt wat ik bedoel...

maar zonder instructeur erbij dus geslaagd
pi_33344215
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 02:19 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

omdat ik het over wegen heb waar je gewoon voor het stoplicht staat te wachten die net iets naar achter aflopen... Dan ga je niet helemaal de handrem erbij pakken....
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:55:56 #215
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_33344348
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

omdat ik het over wegen heb waar je gewoon voor het stoplicht staat te wachten die net iets naar achter aflopen... Dan ga je niet helemaal de handrem erbij pakken....
tuurlijk wel
pi_33344745
Even iets anders: mn instructeur zegt dat als je 3/4 (dus linksaf) wilt op een rotonde, je je knipperlicht bij het naderen van de rotonde naar links moet aanzetten, linkerknipper aanhouden op de rotonde, en vlak voor de afslag rechts aangeven.

Maar in mn anwb boekje (en ook op gratistheorie.nl) staat dat je zolang je op de rotonde zelf zit je helemaal geen richting aan moet geven, pas rechts aangeven als je eraf gaat.
Dit lijkt me toch logischer? Hoe wordt jullie dit geleerd?
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:11:44 #217
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_33344864
dat zegt mijn instructeur ook, en eigenlijk kan ik me er wel in vinden. Dan geef je dus duidelijk aan dat je niet afgaat op een andere afslag. Eigenlijk zou het wel veel beter zijn als iedereen dat zo deed
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:14:48 #218
88233 Steve
Still the best.
pi_33344973
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:08 schreef Repeat het volgende:
Even iets anders: mn instructeur zegt dat als je 3/4 (dus linksaf) wilt op een rotonde, je je knipperlicht bij het naderen van de rotonde naar links moet aanzetten, linkerknipper aanhouden op de rotonde, en vlak voor de afslag rechts aangeven.
Zo moet ik het ook doen.
quote:
Maar in mn anwb boekje (en ook op gratistheorie.nl) staat dat je zolang je op de rotonde zelf zit je helemaal geen richting aan moet geven, pas rechts aangeven als je eraf gaat.
Je hoeft niet per se richting aan te geven, dat moet pas als je afslaat. Maar het is duidelijker als je dat wel doet.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_33345001
ja als je geen richting aangeeft betekent dat natuurlijk ook dat je niet afslaat

Even voor de duidelijkheid; mijn instructeur zegt dus dat ik alleen bij 3/4 rond mn linkerknipper aan moet doen, bij 1/2 rond oid niet....
pi_33345427
Jeu
pi_33345817
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo gek hoor, volgens het theorie boek (verjo) mag je de handrem gewoon vast houden (knopje ingedrukt houden) Oke toegeven, het is meer werk, maar je weet wel zeker dat je niet terug rolt. Het is denk maar een beetje wat je jezelf aanwent (ik ben lui dus ik ga voor de voetrem )

[ Bericht 1% gewijzigd door Robin__ op 23-12-2005 15:42:17 (typ tyfus) ]
pi_33345868
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:28 schreef Knoekie het volgende:
Jeu
Ik dacht dat jij moest rijden? (of rijd je maar 1 uur ipv 1.5?)

Hoe ging het?
pi_33347522
ik moest altijd als ik 3/4 rond ga linkerknipperlicht aandoen en op de rotonde knipperlicht uit doen, en dan als ik afslag m'n rechterknipperlicht aan doen... op examen een keertje vergeten, maar examinator zei er niets van..

zal wel nie zoveel uitmaken denk ik
pi_33347772
quote:

Links, en dan als je eraf gaat rechts...
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_33347812
Ja, maar het is zo raar dat hij dus zegt dat je alleen links aan moet gooien als je 3/4 gaat, en niet als je 1/2 gaat ofzo. Volgens het boekje hoeft het iig nergens, dus zoveel zal het wel niet uitmaken denk ik...
pi_33347970
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:42 schreef Repeat het volgende:
Ja, maar het is zo raar dat hij dus zegt dat je alleen links aan moet gooien als je 3/4 gaat, en niet als je 1/2 gaat ofzo. Volgens het boekje hoeft het iig nergens, dus zoveel zal het wel niet uitmaken denk ik...
Bij 1/2e ga je in feite rechtdoor, vergelijk het maar is met een kruispunt

Maar het is imo een onzin regel die ik zodra ik mn rijbewijs had als 1 van de eerste dingen afleerde...
pi_33348000
Sowieso is een rotonde een ronde rechte weg, dus eigenlijk hoef je nooit naar links aan te geven
pi_33348667
quote:

ik moet het doen zoals je instructeur zegt

1/4: knipperlicht naar rechts aan als je erop gaat
1/2: knipperlicht naar rechts aan als je eraf gaat
3/4: knipperlicht naar links als je eropgaat, knipperlicht naar rechts als je eraf gaat
pi_33348871
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:18 schreef Piles het volgende:

[..]

En om een vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen te krijgen, en om een keer het gevoel van examen rijden te krijgen, zodat je mss minder zenuwachtig bent
Ja dat weet ik, maar het kost wel bijna 200 euro en dan kanje voor dat geld net zo goed een keer voor je examen zakken. Voor het zelfde geld haal je het dan meteen en scheelt het je 200 euro.
pi_33348922
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:28 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar het kost wel bijna 200 euro en dan kanje voor dat geld net zo goed een keer voor je examen zakken. Voor het zelfde geld haal je het dan meteen en scheelt het je 200 euro.
ik weet niet hoor, maar mijn TTT is toch echt wel een stuk goedkoper dan een examen

TTT was 134 euro en examen is 194 euro
pi_33349729
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:12 schreef MaPo het volgende:

[..]

Examinator zei tegen mij, dat ik al vast naar binnen mocht lopen, maar zat nog maar net en toen kwamen hij en m'n instructeur er ook al weer aanlopen, maar ze bleven dus wel heel ff zitten
Ja ik had precies hetzelfde, geen idee wat ze hebben besproken.. Die examinator zal toch al wel hebben besloten of je bent geslaagd..
pi_33349802
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik moet het doen zoals je instructeur zegt

1/4: knipperlicht naar rechts aan als je erop gaat
1/2: knipperlicht naar rechts aan als je eraf gaat
3/4: knipperlicht naar links als je eropgaat, knipperlicht naar rechts als je eraf gaat
Zo heb ik het ook geleerd ja !
pi_33350813
Dat knipperlicht naar links aangeven als je 3/4 rond gaat is een beetje informatie voor de persoon achter je. Die weet dan al waar je heen wil. Voor wat het waard is.

Of het nuttig is valt te betwisten, ik had daar in het begin ook nog wel eens discussies over, op een gegeven moment laten varen want als je het wel doet heb je simpel weg meer kans van slagen. Zo is het met veel situaties, ik heb gewoon leren rijden zoals mijn instructeur graag zag, en dat kwam overeen met wat de examinator wilde zien. SIM-PEL

Rijbewijs halen was mijn doel, en dan doe ik netjes wat ze van me willen zien.

TTT is mijn inziens complete geldverspilling, heb ik dan ook niet gedaan. Voornaamste voordeel volgens mijn instructeur was dat je vast een beetje in de examensfeer terecht komt, examinator naast je ed. Ik was van mening dat je de spanning bij het echte examen niet kan wegnemen door een soort nepexamen te doen. En wat die bijzondere verrihctingen betreft. Als je dat op je TTT goed kan zal het ook geen probleem zijn tijdens je examen.
pi_33350968
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik weet niet hoor, maar mijn TTT is toch echt wel een stuk goedkoper dan een examen

TTT was 134 euro en examen is 194 euro
Bij mij zat mijn ttt bij mijn pakket erbij, vind het wel een fijne voorbereiding op je examen.
Ik heb hem vanmiddag gehad en gehaald! Dus nu hoef ik op mn examen ook geen bijzondere verrichtingen meer te doen, wel lekker!
pi_33351071
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:52 schreef Tasje het volgende:

[..]

Bij mij zat mijn ttt bij mijn pakket erbij, vind het wel een fijne voorbereiding op je examen.
Ik heb hem vanmiddag gehad en gehaald! Dus nu hoef ik op mn examen ook geen bijzondere verrichtingen meer te doen, wel lekker!
Dan had je pakket dus ook 134 euro goedkoper kunnen zijn, niet? maargoed als het helpt waarom niet
pi_33351318
ik vond het toch wel fijn om TTTT te doen, ook al verneukte ik hem helemaal, weet nou wel beetje hoe het gaat, hoe het is om examinator naast je te hebben, hoe het in zijn werk gaat enzo, hoe iemand anders dan je instructeur tegen je rijden aankijkt, omgaan met de stress, ben echt wel blij dat ik het gedaan heb en tis stuk goedkoper dan afrijden
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:17:10 #237
28946 mirelia
pi_33351471
Vrijstelling is ook een nadeel hoor.
Gemiddeld ben je 8 minuten bezig met bijzondere verrichtingen per examen.
In die tijd kan je net die fietser tegen komen die door rood rijd en die je niet ziet oid.

nou had ik een examen wat kort duurde maar mijn examinator vertelde me dat hij het al snel gezien had bij mij
Beetje geluk dat ik zon fijne vent had deze keer
Shuffle up and deal!!!
pi_33351569
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
TTT is mijn inziens complete geldverspilling, heb ik dan ook niet gedaan. Voornaamste voordeel volgens mijn instructeur was dat je vast een beetje in de examensfeer terecht komt, examinator naast je ed. Ik was van mening dat je de spanning bij het echte examen niet kan wegnemen door een soort nepexamen te doen. En wat die bijzondere verrihctingen betreft. Als je dat op je TTT goed kan zal het ook geen probleem zijn tijdens je examen.
Inderdaad, zo'n TTT is net als penaltys nemen na de training (met publiek). Je kan het dan 100x achter elkaar raak schieten, maar in het écht (in de wedstrijd) is het tóch iets anders omdat er dan druk op je staat, het gaat ergens om. En zo is het ook met de TTT. Het is een leuke bijverdienste voor het CBR, en het enige voordeel is dat er een keer een ander persoon naast je zit. Want voor de rest kan je instructeur ook ALLES doen/nabootsen zoals die vent van het CBR het doet. (het praatje vooraf, ogentest afhandeling achteraf etc.). Maar als het toch standaart in je pakket zit dan moet je het uiteraard doen, anders zou ik het niet doen iig
Haleloeja
pi_33355391
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:40 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij moest rijden? (of rijd je maar 1 uur ipv 1.5?)

Hoe ging het?
Ging wel aardig vond ik Natuurlijk is de eerste les meer een beetje 'kennismaking met de auto'
maar hij is in iedergeval niet afgeslagen
pi_33356867
Ha, gisteren (bijna 6 jaar na mijn auto rijbewijs) ben ik geslaagd voor de motor!
My imaginary friend thinks you have serious mental problems....
pi_33356895
nouja afslaan van de motor is helemaal niet erg als dat gebeurt, zelfs op 't examen kan je dan nog slagen volgens m'n instructeur... en nu ik m'n rijbewijs heb gister ritje door de spits in de stad sloeg m'n motor 4x af wel grappig.. :p maar tis ook een kut auto zelfs m'n moeder zegt dat ie bij haar best vaak afslaat
pi_33356960
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:47 schreef livefortoday het volgende:
nouja afslaan van de motor is helemaal niet erg als dat gebeurt, zelfs op 't examen kan je dan nog slagen volgens m'n instructeur... en nu ik m'n rijbewijs heb gister ritje door de spits in de stad sloeg m'n motor 4x af wel grappig.. :p maar tis ook een kut auto zelfs m'n moeder zegt dat ie bij haar best vaak afslaat
Dat is wel lullig ja

Wat voor auto is het?
pi_33357413
honda civic, best oude.. kweet nie zoveel van auto's maar hij rijdt opzich wel goed alleen wegrijden is beetje probleem :p, en uhm trekt veeeel slomer op dan de auto waarin ik leste (bmw)
pi_33357719
zo net terug. Alles ging goed, niks op aan te merken volgens mn instructeur, motor niet meer afgeslagen oid, geen ingrepen, overal goed ingekeken...
Nu 9 lessen gehad
Ben volgens hem wel klaar voor het examen, moeten alleen nog fileparkeren doen, want dat heb ik nog nooit gedaan, en straatjekeren.
pi_33357770
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:07 schreef livefortoday het volgende:
honda civic, best oude.. kweet nie zoveel van auto's maar hij rijdt opzich wel goed alleen wegrijden is beetje probleem :p, en uhm trekt veeeel slomer op dan de auto waarin ik leste (bmw)
Ja, ik les nu ook een BMW (Diesel)

Mijn moeder heeft een Toyota Yaris. Die trekt wel aardig snel op
pi_33357836
wat voor bmw precies ik in een bmw1serie ook diesel ofcourse een blauwe!

9 lessen?? das wel erg snel
pi_33358029
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:20 schreef livefortoday het volgende:
wat voor bmw precies ik in een bmw1serie ook diesel ofcourse een blauwe!

9 lessen?? das wel erg snel
Ik weet niet in welke ik rij Eigenlijk heb ik daar niet gelet

-- edit ---

Ook blauw

[ Bericht 9% gewijzigd door Knoekie op 23-12-2005 23:52:14 ]
pi_33358218
waar? misschien is 't toeval ?
pi_33358239
oh laat maar je woont in rotterdam zie ik
pi_33358256
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:28 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke ik rij Eigenlijk heb ik daar niet gelet. Maar het is er gewoon zo eetje: [afbeelding]

Ook blauw
lessen in een 7 serie weet je zeker dat het geen andere was?
pi_33358276
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

lessen in een 7 serie weet je zeker dat het geen andere was?
Nee

Zal het ff opzoeken
pi_33358378
ik les in een nieuwe bmw3 serie
pi_33358442
Ik dacht trouwens dat de meesten automobilisten een beetje ge ergerd zouden zijn. Maar ze gaan altijd al wachten
pi_33358511
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:41 schreef Knoekie het volgende:
Ik dacht trouwens dat de meesten automobilisten een beetje ge ergerd zouden zijn. Maar ze gaan altijd al wachten
ach iedereen heeft rijles gehad. Je moet wel erg triest zijn om dan als een malloot te gaan zitten toeteren of absurd inhalen ofzo...
pi_33358618
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:43 schreef Repeat het volgende:

[..]

ach iedereen heeft rijles gehad. Je moet wel erg triest zijn om dan als een malloot te gaan zitten toeteren of absurd inhalen ofzo...
Wel geinig zo'n hele stoet achter je aan
pi_33358792
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:28 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke ik rij Eigenlijk heb ik daar niet gelet. Maar het is er gewoon zo eetje: [afbeelding]

Ook blauw
je maakt een geintje
pi_33358833
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:51 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

je maakt een geintje
Ja, weet ik veel wat voor type het is. Die lijkt erop, maar volgens mij is het een iets ouder type
pi_33358940
anders zou ik me wel genaaid voelen in m'n golfje
pi_33358950
verder fijne auto's hor
pi_33358967
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:56 schreef Thomas B. het volgende:
anders zou ik me wel genaaid voelen in m'n golfje
Bah als ik nou een plaatje ervan kon vinden, zou ik het meteen zeggen van ja die is het. Hoe moet ik het nou uitleggen
pi_33359042
Volgens mij is het een M3
pi_33359888
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:59 schreef Knoekie het volgende:
Volgens mij is het een M3
goed bezig
hoe oud?
pi_33360033
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 00:26 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

goed bezig
hoe oud?
Ik hou op
pi_33362914
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:55 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ging wel aardig vond ik Natuurlijk is de eerste les meer een beetje 'kennismaking met de auto'
maar hij is in iedergeval niet afgeslagen
Ach dat afslaan komt nog wel Sorry, is niet naar bedoelt ofzo hoor

gebeurde mij vandaag ook nog, maar volgens mij had die instructeur gewoon z'n poot nog op de rem.. (dat hoop ik tenminste )
pi_33364217
nou als we gaan pimpen met lesauto's doe ik ook even mee

Mercedes B-class
diesel, 2.0.

dalijk weer 2.5 uur les tot 10 uur en dan werken..
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33364900
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:08 schreef Sylvana het volgende:
ik vond het toch wel fijn om TTTT te doen, ook al verneukte ik hem helemaal, weet nou wel beetje hoe het gaat, hoe het is om examinator naast je te hebben, hoe het in zijn werk gaat enzo, hoe iemand anders dan je instructeur tegen je rijden aankijkt, omgaan met de stress, ben echt wel blij dat ik het gedaan heb en tis stuk goedkoper dan afrijden
Nouja een stuk goedkoper, scheelt 60 euro, en een herkansing is 20 euro minder dan het eerste examen dus dan is het verschil nog minder.

Verder kan een rijschool je natuurlijk ook eens op stap sturen met een voor jou vreemde rijinstructeur die speelt voor examinator. Sowieso is het nuttig om eens met iemand anders in de auto te zitten.

Aan de anderekant, als je er werkelijk profijt bij hebt dan is het stom om het niet te doen, maar twijfel je dan zou ik het lekker laten schieten.
pi_33366138
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:16 schreef Repeat het volgende:
Nu 9 lessen gehad
Ben volgens hem wel klaar voor het examen
lol....9 lessen is wel erg weinig. Dan je de gemiddelde leerling nét pas een beetje goed overweg mte de auto (schakelen etc). Of zijn het 9 lessen van 4 uur...:P Want het gemiddelde ligt toch rond de 35 lessen (van 1 uur)...
Haleloeja
pi_33367089
Ik ben ook pas begonnen met rijles! Heb nu ongeveer 4 lessen gehad. Woensdag heb ik mijn eerse TTT, maar dat is gewoon met instructeur erbij. We zien het wel
pi_33367729
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:51 schreef Gelderland het volgende:

[..]

lol....9 lessen is wel erg weinig. Dan je de gemiddelde leerling nét pas een beetje goed overweg mte de auto (schakelen etc). Of zijn het 9 lessen van 4 uur...:P Want het gemiddelde ligt toch rond de 35 lessen (van 1 uur)...
Mijn (half) broer had z'n autorijbewijs na 9 rijlessen op zak.
'n Paar jaar er na haalde hij ook z'n motorrijbewijs, met 6 lessen.
Ja, ik steek 'n beetje bij hem af

Dus het kán wel. Maar bij repeat weet ik niet wat er waar van is. (plus: hij hééft hem nog niet)

[ Bericht 2% gewijzigd door Zonnestraaltje op 24-12-2005 14:10:21 (Foutjes er even uit gevisd :)) ]
pi_33367801
dan doe ik ook even mee!

peugeot 206

alleen dan iets minder stoer
pi_33368458
Dr is een rijschool met een getunede bmw, en dr rijden alleen maar hoofddoeken in, dus je kan wel raden wat voor een volk dat is
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_33370933
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:51 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Ik kon voordat ik begon al overweg met de auto, dus optrekken en schakelen enz 9 keer 1 uur dus
Ik rij nu gewoon rond dat hij alleen maar zegt waar ik heen moet, verder heeft ie niks meer te melden over mn kijkgedrag of over andere dingen.
Afspraak met instructeur is dat ik het binnen 15 lessen ga halen, dat wordt alleen wel moeilijk omdat dat al redelijk snel is (nog maar 6 lessen te gaan dan) en dan heb ik niet echt tijd voor een examen Februari komt mij beter uit...
pi_33374197
Vandaag de hele dag theorie gehad. Was echt de hele tijd slaperig had ook maar 2 uur geslapen vannacht ( en dan nog verslapen voor mijn krantenwijk)
Maar heb er wel aardig wat van geleerd nu vrijdag nog een halve dag en dan de 1ste dinsdag van 2006 theorie examen.
  zondag 25 december 2005 @ 11:36:46 #274
28946 mirelia
pi_33390971
Ik heb gisteren in 3 auto's gereden
Volvo 345 (26 jaar oud voor mijn woon-werkvervoer)
Hyundai Gets 1 jr oud (was auto van mijn vrouw maar is ze nu kwijt aan mij LOL)
Mercedes Vito 1 mnd oud ( van een vriend van me)
Die Vito is wel wennen hoor ..hoog breed je voelt je koning op de weg
Ook heeft die een 6bak en geen binnenspiegel
Maar begint al te wennen dat rijbewijs
Ik heb alleen nog niet alleen gereden
Shuffle up and deal!!!
pi_33391804
Serieus, ik weet echt niet in welke auto ik les behalve dat het een Golf is
  zondag 25 december 2005 @ 12:27:28 #276
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_33391897
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:22 schreef Nuna het volgende:
ik kwam er ook na 4 lessen achter

toen anderen mij vroegen naar het type heb ik even gekeken
pi_33392047
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:27 schreef Asmodean het volgende:

[..]

ik kwam er ook na 4 lessen achter

toen anderen mij vroegen naar het type heb ik even gekeken
Mijn instructrice ziet me al aankomen
Het is in ieder geval niet zo een:

pi_33392376
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:22 schreef Nuna het volgende:
Ik weet het ook niet. Zal wel door de spanning komen dat ik niet had gekeken
pi_33392732
Het is dus een BMW 318d

pi_33392791
Nice
Ik rij in een Golf TDI 1.4... hoewel ik die 1.4 niet helemaal zeker weet.
pi_33392850
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:12 schreef Thomas B. het volgende:
Nice
Ik rij in een Golf TDI 1.4... hoewel ik die 1.4 niet helemaal zeker weet.
Rij jij ook vaak door R'dam heen?
pi_33393436
Ik een Peugeot 206 1400 ofzo Op gas, voorzichtigheid ten top dus met koppeling en gas, voordat je et weet slaat ie af

Maarja opzich wel relaxed, makkelijk te overzien en te parkeren ed En dat op gas is ook wel handig, kan ik tenminste zonder aanpassing zo in een benzineauto rijden, en niet zoals bijna iedereen die les heeft gehad dat zn auto de hele tijd afslaat als hij voor het eerst in een normale benzineauto rijdt...
  zondag 25 december 2005 @ 14:50:46 #283
28946 mirelia
pi_33395084
Ik heb nu in 3 benzineauto's gereden en niks afslaan hoor
Lijkt wel niks uit te maken
Shuffle up and deal!!!
pi_33396845
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:15 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Rij jij ook vaak door R'dam heen?
nee eik altijd dordrecht e.o.
pi_33397818
Ik rij in een Avensis Diesel
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_33398172
Ik rijd in een Audi A3 geloof ik. Vanaf januari word het een Volvo S40, maar ik moet de 30e afrijden, dus als het goed is ga ik daar niet meer in rijden
pi_33398241
S40 is mooi!

http://auto.szonline.net/szcar/wpimages/Volvo-S40-2004-014.jpg

Ik zelf les in zoiets, zelfde kleur

http://www.grohol.com/mazda/mazda6_800x600_1.jpg

Jullie vandaag ook de hele familie 8 keer verteld hoe de lessen er voor staan

Fijne kerstdagen allemaal, ik ga nu veeeel te veel eten
pi_33398736
quote:
Op zondag 25 december 2005 18:25 schreef Robin__ het volgende:

Haha, precies. Ze zijn weer helemaal op de hoogte Ook fijne kersdagen!
  zondag 25 december 2005 @ 20:12:42 #289
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_33399525
Tss, staan de 21-december-geslaagden nog steeds niet in de OP! :p

Ik leste overigens in een Peugeot 206, diesel, meer weet ik ook niet ¬¬
Seriously!?
pi_33399694
quote:

nee, geen familie gezien hier en die vragen er ook niet echt naar, maar me moeder en stiefvader vragen het de laatste tijd wel erg veel, omdat die me rijlessen betalen en ik al 40 lessen gehad heb inmiddels en me instructeur examen nog steeds niet wil aanvragen en me ouders ook geen zin hebben om eeuwig door te betalen
pi_33400004
quote:

Keer of 4 pas

Jij ook
pi_33401028
quote:
Op zondag 25 december 2005 20:12 schreef ImPrEzA het volgende:
Tss, staan de 21-december-geslaagden nog steeds niet in de OP! :p

Ik leste overigens in een Peugeot 206, diesel, meer weet ik ook niet ¬¬
Sorry ik weet het, maar ik kan de openings post niet meer wijzigen, ff een mod op zn bek hoeken dus

Of we spammen dit topic ff vol en we voegen het in het nieuwe topic vol
pi_33401213
quote:
Op zondag 25 december 2005 20:23 schreef Sylvana het volgende:
nee, geen familie gezien hier en die vragen er ook niet echt naar, maar me moeder en stiefvader vragen het de laatste tijd wel erg veel, omdat die me rijlessen betalen en ik al 40 lessen gehad heb inmiddels en me instructeur examen nog steeds niet wil aanvragen en me ouders ook geen zin hebben om eeuwig door te betalen
Mja dat is behoorlijk balen (voor jou én je (stief)ouders) dat je het nog niet hebt.. Mare wat is het probleem dan? een specifiek iets wat gewoon niet wil lukken of steeds weer iets anders (allebij frustrerend) Eerst is lessen eventjes leuk, maar dat gaat dr voor mij snel af (nu 12 lessen) dat motiveerd natuurlijk ook niet echt..
pi_33401549
quote:
Op zondag 25 december 2005 21:53 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Mja dat is behoorlijk balen (voor jou én je (stief)ouders) dat je het nog niet hebt.. Mare wat is het probleem dan? een specifiek iets wat gewoon niet wil lukken of steeds weer iets anders (allebij frustrerend) Eerst is lessen eventjes leuk, maar dat gaat dr voor mij snel af (nu 12 lessen) dat motiveerd natuurlijk ook niet echt..
ik kan prima rijden, maar mis gewoon nog een stukje inzicht en zolang ik dat niet heb wil hij het niet aanvragen, maar ik heb nooit veel inzicht gehad, dus kan nog wel ff duren ben ik bang voor
pi_33401631
hm ja daar heb ik ook moeite mee..goed vooruit kijken en daar naar handelen.. dat moet er gewoon inzitten, en dat is niet bij iedereen even makkelijk.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33401953
quote:

Ja, ze vroegen allemaal hoe me eerste les was

En of ik al achter het stuur mocht zitten
pi_33401965
Ik les trouwens bij dezelfde man bij wie mijn vader rijles gehad heeft
pi_33402251
fuck man ik snap er niets van. heb vanaf de 16de deze maand mn rijbewijs. ik had les in een nieuwe VW Golf. maar ik heb twee keer in de auto van mn moeders vriend gereden (Alfa 147), en heb nu mn vaders oude Porsche (924s) te leen, maar ik kan het gewoon niet voor elkaar krijgen met het optrekken.

Elke keer geef ik (denk ik) of te weinig gas bij het optrekken, of ik doe iets verkeerd met de koppeling. met de lesauto had ik dat toen nóóit! wat doe ik verkeerd? is iedere auto zo anders? heb ik pech gehad dat deze 2 auto's gwoon crap afgesteld zijn (die Porsche is wel slecht afgesteld zei mn vader, maar met die Alfa zal wel niets mis zijn), of ligt het gewoon aan mij. Wtf moet ik doen. Heb al drie keer gehad dat me de auto afsloeg, of dat ik alleen met schokken en stoten vooruit kwam
pi_33402287
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:18 schreef crossover het volgende:
hm ja daar heb ik ook moeite mee..goed vooruit kijken en daar naar handelen.. dat moet er gewoon inzitten, en dat is niet bij iedereen even makkelijk.
precies, en dat komt er pas in met veel oefenen, en ja, dat kost dus veel lessen en veel geld dus
pi_33402393
johnneman,

Ik heb denk ik precies hetzelfde probleem, ik rij nu in een peugeot en nissan en allebei benzine dus wel wat anders dan de diesel lesauto, en vandaag was de eerste dag dat de nissan niet afsloeg. maar wat ik nu vaak doe is wat meer gas geven bij het optrekken dan eerst in je lesauto.. zegmaar zo: koppeling wat laten op komen beetje gas erbij en dan koppeling verder laten opkomen.. meer gas erbij.

Maar ik denk dat je gewoon wat moet proberen wat voor jouw het beste werkt, sommige auto's zijn wat moeilijker en ook de pedalen voelen wat anders aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')