Ja, maar niet als de helling net iets naar achter loopt, ik denk dat die dat bedoeld. Ik heb daar overigens totaal geen last van...quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:19 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
waarom niet hellingproef met handrem? is stuk eenvoudiger.
Mijn instructeur zei:quote:Op donderdag 22 december 2005 23:59 schreef Gelderland het volgende:
[..]
mijn instructeur reed ook mee en in het begin dacht ik ook van: dat is niet fijn, dat er 2 op je rijgedrag letten. Maar die vergeet je zo.
Ik zag zijn gezicht niet want hij zat gewoon achter mijn stoel en ik had de spiegel zo gesteld dat ik hem dus niet zag (en verder wél alles door mijn achterruit zag). Bij fileparkeren deed hij zijn hoofd een beetje omlaag/opzij en ook daar zag ik zijn gezicht dus niet.
Ik zal het wél doen dus. Als hij achter je zit en hij beetje sneaky (en aardig) is kan hij je zelfs nog seinen met zijn knie ofzo. Van 'let op'. Ook overlegt hij volgens mij ook altijd even met de examinator na het rijden. Want ik moest uitstappen en toen bleven zijn nog even in de auto (met z'n 2en). Niet zo lang want waarschijnlijk zei ze alleen: 'geslaagd' tegen hem maar dat weet ik dus niet zeker. Heb ooit wél gehoord dat er best wel eens een discussie kan onststaan....dus het kan in je voordeel werken. Ook is het zo dat je instructeur precies ziet wat je fout doet..
dat was het wel zo'n beetje![]()
![]()
ja dat bedoel ik dus...zoiets dacht ik. Maar bij mij stapte ze eigenlijk na mij uit en ik was dus ook (duidelijk) geslaagdquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:46 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei:
Wanneer we allemaal tegelijk uitstappen is het óf heel erg duidelijk dat je geslaagd/gezakt bent. Wanneer de instructeur en examinator beiden blijven zitten is het een behoorlijk twijfelgeval of je gezakt/geslaagd bent..
Examinator zei tegen mij, dat ik al vast naar binnen mocht lopen, maar zat nog maar net en toen kwamen hij en m'n instructeur er ook al weer aanlopen, maar ze bleven dus wel heel ff zittenquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:46 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei:
Wanneer we allemaal tegelijk uitstappen is het óf heel erg duidelijk dat je geslaagd/gezakt bent. Wanneer de instructeur en examinator beiden blijven zitten is het een behoorlijk twijfelgeval of je gezakt/geslaagd bent..
Hoe ging het?quote:Op donderdag 22 december 2005 10:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
om 2 uur een uur rijles, en daarna een uur theorie. ben benieuwd
Nee, alleen tijdens je TTT..quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:17 schreef Robin__ het volgende:
Ik heb vanavond ook weer les (al weeeer anderhalve week geleden, en de laatste tot minstens 2 januari ofzo) Moet ik nou mn theorie certificaat meenemen (willen ze die zien, er staat op welke fouten ik gemaakt heb (catagorieen))
Succesquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:49 schreef Knoekie het volgende:
14:15 ga ik voor het eerste keer achter het stuur![]()
omdat ik het over wegen heb waar je gewoon voor het stoplicht staat te wachten die net iets naar achter aflopen... Dan ga je niet helemaal de handrem erbij pakken....quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:19 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
waarom niet hellingproef met handrem? is stuk eenvoudiger.
tuurlijk welquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
omdat ik het over wegen heb waar je gewoon voor het stoplicht staat te wachten die net iets naar achter aflopen... Dan ga je niet helemaal de handrem erbij pakken....
Zo moet ik het ook doen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:08 schreef Repeat het volgende:
Even iets anders: mn instructeur zegt dat als je 3/4 (dus linksaf) wilt op een rotonde, je je knipperlicht bij het naderen van de rotonde naar links moet aanzetten, linkerknipper aanhouden op de rotonde, en vlak voor de afslag rechts aangeven.
Je hoeft niet per se richting aan te geven, dat moet pas als je afslaat. Maar het is duidelijker als je dat wel doet.quote:Maar in mn anwb boekje (en ook op gratistheorie.nl) staat dat je zolang je op de rotonde zelf zit je helemaal geen richting aan moet geven, pas rechts aangeven als je eraf gaat.
Dit lijkt me toch logischer? Hoe wordt jullie dit geleerd?
Dat is helemaal niet zo gek hoor, volgens het theorie boek (verjo) mag je de handrem gewoon vast houden (knopje ingedrukt houden) Oke toegeven, het is meer werk, maar je weet wel zeker dat je niet terug rolt. Het is denk maar een beetje wat je jezelf aanwent (ik ben lui dus ik ga voor de voetremquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
omdat ik het over wegen heb waar je gewoon voor het stoplicht staat te wachten die net iets naar achter aflopen... Dan ga je niet helemaal de handrem erbij pakken....
Links, en dan als je eraf gaat rechts...quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:08 schreef Repeat het volgende:
Even iets anders: mn instructeur zegt dat als je 3/4 (dus linksaf) wilt op een rotonde, je je knipperlicht bij het naderen van de rotonde naar links moet aanzetten, linkerknipper aanhouden op de rotonde, en vlak voor de afslag rechts aangeven.
Maar in mn anwb boekje (en ook op gratistheorie.nl) staat dat je zolang je op de rotonde zelf zit je helemaal geen richting aan moet geven, pas rechts aangeven als je eraf gaat.
Dit lijkt me toch logischer? Hoe wordt jullie dit geleerd?
Bij 1/2e ga je in feite rechtdoor, vergelijk het maar is met een kruispuntquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:42 schreef Repeat het volgende:
Ja, maar het is zo raar dat hij dus zegt dat je alleen links aan moet gooien als je 3/4 gaat, en niet als je 1/2 gaat ofzo. Volgens het boekje hoeft het iig nergens, dus zoveel zal het wel niet uitmaken denk ik...
ik moet het doen zoals je instructeur zegtquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:08 schreef Repeat het volgende:
Even iets anders: mn instructeur zegt dat als je 3/4 (dus linksaf) wilt op een rotonde, je je knipperlicht bij het naderen van de rotonde naar links moet aanzetten, linkerknipper aanhouden op de rotonde, en vlak voor de afslag rechts aangeven.
Maar in mn anwb boekje (en ook op gratistheorie.nl) staat dat je zolang je op de rotonde zelf zit je helemaal geen richting aan moet geven, pas rechts aangeven als je eraf gaat.
Dit lijkt me toch logischer? Hoe wordt jullie dit geleerd?
Ja dat weet ik, maar het kost wel bijna 200 euro en dan kanje voor dat geld net zo goed een keer voor je examen zakken. Voor het zelfde geld haal je het dan meteen en scheelt het je 200 euro.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:18 schreef Piles het volgende:
[..]
En om een vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen te krijgen, en om een keer het gevoel van examen rijden te krijgen, zodat je mss minder zenuwachtig bent
ik weet niet hoor, maar mijn TTT is toch echt wel een stuk goedkoper dan een examenquote:Op vrijdag 23 december 2005 17:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar het kost wel bijna 200 euro en dan kanje voor dat geld net zo goed een keer voor je examen zakken. Voor het zelfde geld haal je het dan meteen en scheelt het je 200 euro.
Ja ik had precies hetzelfde, geen idee wat ze hebben besproken.. Die examinator zal toch al wel hebben besloten of je bent geslaagd..quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:12 schreef MaPo het volgende:
[..]
Examinator zei tegen mij, dat ik al vast naar binnen mocht lopen, maar zat nog maar net en toen kwamen hij en m'n instructeur er ook al weer aanlopen, maar ze bleven dus wel heel ff zitten![]()
Zo heb ik het ook geleerd ja !quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik moet het doen zoals je instructeur zegt
1/4: knipperlicht naar rechts aan als je erop gaat
1/2: knipperlicht naar rechts aan als je eraf gaat
3/4: knipperlicht naar links als je eropgaat, knipperlicht naar rechts als je eraf gaat
Bij mij zat mijn ttt bij mijn pakket erbij, vind het wel een fijne voorbereiding op je examen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik weet niet hoor, maar mijn TTT is toch echt wel een stuk goedkoper dan een examen
TTT was 134 euro en examen is 194 euro
Dan had je pakket dus ook 134 euro goedkoper kunnen zijn, niet? maargoed als het helpt waarom nietquote:Op vrijdag 23 december 2005 18:52 schreef Tasje het volgende:
[..]
Bij mij zat mijn ttt bij mijn pakket erbij, vind het wel een fijne voorbereiding op je examen.
Ik heb hem vanmiddag gehad en gehaald!Dus nu hoef ik op mn examen ook geen bijzondere verrichtingen meer te doen, wel lekker!
![]()
Inderdaad, zo'n TTT is net als penaltys nemen na de training (met publiek). Je kan het dan 100x achter elkaar raak schieten, maar in het écht (in de wedstrijd) is het tóch iets anders omdat er dan druk op je staat, het gaat ergens om. En zo is het ook met de TTT. Het is een leuke bijverdienste voor het CBR, en het enige voordeel is dat er een keer een ander persoon naast je zit. Want voor de rest kan je instructeur ook ALLES doen/nabootsen zoals die vent van het CBR het doet. (het praatje vooraf, ogentest afhandeling achteraf etc.). Maar als het toch standaart in je pakket zit dan moet je het uiteraard doen, anders zou ik het niet doen iigquote:Op vrijdag 23 december 2005 18:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
TTT is mijn inziens complete geldverspilling, heb ik dan ook niet gedaan. Voornaamste voordeel volgens mijn instructeur was dat je vast een beetje in de examensfeer terecht komt, examinator naast je ed. Ik was van mening dat je de spanning bij het echte examen niet kan wegnemen door een soort nepexamen te doen. En wat die bijzondere verrihctingen betreft. Als je dat op je TTT goed kan zal het ook geen probleem zijn tijdens je examen.
Ging wel aardig vond ikquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:40 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij moest rijden? (of rijd je maar 1 uur ipv 1.5?)
Hoe ging het?
Dat is wel lullig jaquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:47 schreef livefortoday het volgende:
nouja afslaan van de motor is helemaal niet erg als dat gebeurt, zelfs op 't examen kan je dan nog slagen volgens m'n instructeur... en nu ik m'n rijbewijs heb gister ritje door de spits in de stad sloeg m'n motor 4x af wel grappig.. :p maar tis ook een kut autozelfs m'n moeder zegt dat ie bij haar best vaak afslaat
Ja, ik les nu ook een BMW (Diesel)quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:07 schreef livefortoday het volgende:
honda civic, best oude.. kweet nie zoveel van auto's maar hij rijdt opzich wel goed alleen wegrijden is beetje probleem :p, en uhm trekt veeeel slomer op dan de auto waarin ik leste (bmw)
Ik weet niet in welke ik rijquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:20 schreef livefortoday het volgende:
wat voor bmw precies ik in een bmw1serie ook diesel ofcourseeen blauwe!
9 lessen?? das wel erg snel
lessen in een 7 seriequote:Op vrijdag 23 december 2005 23:28 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke ik rijEigenlijk heb ik daar niet gelet. Maar het is er gewoon zo eetje: [afbeelding]
Ook blauw![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |