abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33347970
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:42 schreef Repeat het volgende:
Ja, maar het is zo raar dat hij dus zegt dat je alleen links aan moet gooien als je 3/4 gaat, en niet als je 1/2 gaat ofzo. Volgens het boekje hoeft het iig nergens, dus zoveel zal het wel niet uitmaken denk ik...
Bij 1/2e ga je in feite rechtdoor, vergelijk het maar is met een kruispunt

Maar het is imo een onzin regel die ik zodra ik mn rijbewijs had als 1 van de eerste dingen afleerde...
pi_33348000
Sowieso is een rotonde een ronde rechte weg, dus eigenlijk hoef je nooit naar links aan te geven
pi_33348667
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:08 schreef Repeat het volgende:
Even iets anders: mn instructeur zegt dat als je 3/4 (dus linksaf) wilt op een rotonde, je je knipperlicht bij het naderen van de rotonde naar links moet aanzetten, linkerknipper aanhouden op de rotonde, en vlak voor de afslag rechts aangeven.

Maar in mn anwb boekje (en ook op gratistheorie.nl) staat dat je zolang je op de rotonde zelf zit je helemaal geen richting aan moet geven, pas rechts aangeven als je eraf gaat.
Dit lijkt me toch logischer? Hoe wordt jullie dit geleerd?
ik moet het doen zoals je instructeur zegt

1/4: knipperlicht naar rechts aan als je erop gaat
1/2: knipperlicht naar rechts aan als je eraf gaat
3/4: knipperlicht naar links als je eropgaat, knipperlicht naar rechts als je eraf gaat
pi_33348871
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:18 schreef Piles het volgende:

[..]

En om een vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen te krijgen, en om een keer het gevoel van examen rijden te krijgen, zodat je mss minder zenuwachtig bent
Ja dat weet ik, maar het kost wel bijna 200 euro en dan kanje voor dat geld net zo goed een keer voor je examen zakken. Voor het zelfde geld haal je het dan meteen en scheelt het je 200 euro.
pi_33348922
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:28 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar het kost wel bijna 200 euro en dan kanje voor dat geld net zo goed een keer voor je examen zakken. Voor het zelfde geld haal je het dan meteen en scheelt het je 200 euro.
ik weet niet hoor, maar mijn TTT is toch echt wel een stuk goedkoper dan een examen

TTT was 134 euro en examen is 194 euro
pi_33349729
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:12 schreef MaPo het volgende:

[..]

Examinator zei tegen mij, dat ik al vast naar binnen mocht lopen, maar zat nog maar net en toen kwamen hij en m'n instructeur er ook al weer aanlopen, maar ze bleven dus wel heel ff zitten
Ja ik had precies hetzelfde, geen idee wat ze hebben besproken.. Die examinator zal toch al wel hebben besloten of je bent geslaagd..
pi_33349802
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik moet het doen zoals je instructeur zegt

1/4: knipperlicht naar rechts aan als je erop gaat
1/2: knipperlicht naar rechts aan als je eraf gaat
3/4: knipperlicht naar links als je eropgaat, knipperlicht naar rechts als je eraf gaat
Zo heb ik het ook geleerd ja !
pi_33350813
Dat knipperlicht naar links aangeven als je 3/4 rond gaat is een beetje informatie voor de persoon achter je. Die weet dan al waar je heen wil. Voor wat het waard is.

Of het nuttig is valt te betwisten, ik had daar in het begin ook nog wel eens discussies over, op een gegeven moment laten varen want als je het wel doet heb je simpel weg meer kans van slagen. Zo is het met veel situaties, ik heb gewoon leren rijden zoals mijn instructeur graag zag, en dat kwam overeen met wat de examinator wilde zien. SIM-PEL

Rijbewijs halen was mijn doel, en dan doe ik netjes wat ze van me willen zien.

TTT is mijn inziens complete geldverspilling, heb ik dan ook niet gedaan. Voornaamste voordeel volgens mijn instructeur was dat je vast een beetje in de examensfeer terecht komt, examinator naast je ed. Ik was van mening dat je de spanning bij het echte examen niet kan wegnemen door een soort nepexamen te doen. En wat die bijzondere verrihctingen betreft. Als je dat op je TTT goed kan zal het ook geen probleem zijn tijdens je examen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_33350968
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik weet niet hoor, maar mijn TTT is toch echt wel een stuk goedkoper dan een examen

TTT was 134 euro en examen is 194 euro
Bij mij zat mijn ttt bij mijn pakket erbij, vind het wel een fijne voorbereiding op je examen.
Ik heb hem vanmiddag gehad en gehaald! Dus nu hoef ik op mn examen ook geen bijzondere verrichtingen meer te doen, wel lekker!
pi_33351071
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:52 schreef Tasje het volgende:

[..]

Bij mij zat mijn ttt bij mijn pakket erbij, vind het wel een fijne voorbereiding op je examen.
Ik heb hem vanmiddag gehad en gehaald! Dus nu hoef ik op mn examen ook geen bijzondere verrichtingen meer te doen, wel lekker!
Dan had je pakket dus ook 134 euro goedkoper kunnen zijn, niet? maargoed als het helpt waarom niet
'The Less you know, The more you believe'
pi_33351318
ik vond het toch wel fijn om TTTT te doen, ook al verneukte ik hem helemaal, weet nou wel beetje hoe het gaat, hoe het is om examinator naast je te hebben, hoe het in zijn werk gaat enzo, hoe iemand anders dan je instructeur tegen je rijden aankijkt, omgaan met de stress, ben echt wel blij dat ik het gedaan heb en tis stuk goedkoper dan afrijden
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:17:10 #237
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_33351471
Vrijstelling is ook een nadeel hoor.
Gemiddeld ben je 8 minuten bezig met bijzondere verrichtingen per examen.
In die tijd kan je net die fietser tegen komen die door rood rijd en die je niet ziet oid.

nou had ik een examen wat kort duurde maar mijn examinator vertelde me dat hij het al snel gezien had bij mij
Beetje geluk dat ik zon fijne vent had deze keer
Shuffle up and deal!!!
pi_33351569
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
TTT is mijn inziens complete geldverspilling, heb ik dan ook niet gedaan. Voornaamste voordeel volgens mijn instructeur was dat je vast een beetje in de examensfeer terecht komt, examinator naast je ed. Ik was van mening dat je de spanning bij het echte examen niet kan wegnemen door een soort nepexamen te doen. En wat die bijzondere verrihctingen betreft. Als je dat op je TTT goed kan zal het ook geen probleem zijn tijdens je examen.
Inderdaad, zo'n TTT is net als penaltys nemen na de training (met publiek). Je kan het dan 100x achter elkaar raak schieten, maar in het écht (in de wedstrijd) is het tóch iets anders omdat er dan druk op je staat, het gaat ergens om. En zo is het ook met de TTT. Het is een leuke bijverdienste voor het CBR, en het enige voordeel is dat er een keer een ander persoon naast je zit. Want voor de rest kan je instructeur ook ALLES doen/nabootsen zoals die vent van het CBR het doet. (het praatje vooraf, ogentest afhandeling achteraf etc.). Maar als het toch standaart in je pakket zit dan moet je het uiteraard doen, anders zou ik het niet doen iig
Haleloeja
pi_33355391
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:40 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij moest rijden? (of rijd je maar 1 uur ipv 1.5?)

Hoe ging het?
Ging wel aardig vond ik Natuurlijk is de eerste les meer een beetje 'kennismaking met de auto'
maar hij is in iedergeval niet afgeslagen
pi_33356867
Ha, gisteren (bijna 6 jaar na mijn auto rijbewijs) ben ik geslaagd voor de motor!
My imaginary friend thinks you have serious mental problems....
pi_33356895
nouja afslaan van de motor is helemaal niet erg als dat gebeurt, zelfs op 't examen kan je dan nog slagen volgens m'n instructeur... en nu ik m'n rijbewijs heb gister ritje door de spits in de stad sloeg m'n motor 4x af wel grappig.. :p maar tis ook een kut auto zelfs m'n moeder zegt dat ie bij haar best vaak afslaat
pi_33356960
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:47 schreef livefortoday het volgende:
nouja afslaan van de motor is helemaal niet erg als dat gebeurt, zelfs op 't examen kan je dan nog slagen volgens m'n instructeur... en nu ik m'n rijbewijs heb gister ritje door de spits in de stad sloeg m'n motor 4x af wel grappig.. :p maar tis ook een kut auto zelfs m'n moeder zegt dat ie bij haar best vaak afslaat
Dat is wel lullig ja

Wat voor auto is het?
pi_33357413
honda civic, best oude.. kweet nie zoveel van auto's maar hij rijdt opzich wel goed alleen wegrijden is beetje probleem :p, en uhm trekt veeeel slomer op dan de auto waarin ik leste (bmw)
pi_33357719
zo net terug. Alles ging goed, niks op aan te merken volgens mn instructeur, motor niet meer afgeslagen oid, geen ingrepen, overal goed ingekeken...
Nu 9 lessen gehad
Ben volgens hem wel klaar voor het examen, moeten alleen nog fileparkeren doen, want dat heb ik nog nooit gedaan, en straatjekeren.
pi_33357770
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:07 schreef livefortoday het volgende:
honda civic, best oude.. kweet nie zoveel van auto's maar hij rijdt opzich wel goed alleen wegrijden is beetje probleem :p, en uhm trekt veeeel slomer op dan de auto waarin ik leste (bmw)
Ja, ik les nu ook een BMW (Diesel)

Mijn moeder heeft een Toyota Yaris. Die trekt wel aardig snel op
pi_33357836
wat voor bmw precies ik in een bmw1serie ook diesel ofcourse een blauwe!

9 lessen?? das wel erg snel
pi_33358029
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:20 schreef livefortoday het volgende:
wat voor bmw precies ik in een bmw1serie ook diesel ofcourse een blauwe!

9 lessen?? das wel erg snel
Ik weet niet in welke ik rij Eigenlijk heb ik daar niet gelet

-- edit ---

Ook blauw

[ Bericht 9% gewijzigd door Knoekie op 23-12-2005 23:52:14 ]
pi_33358218
waar? misschien is 't toeval ?
pi_33358239
oh laat maar je woont in rotterdam zie ik
pi_33358256
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:28 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke ik rij Eigenlijk heb ik daar niet gelet. Maar het is er gewoon zo eetje: [afbeelding]

Ook blauw
lessen in een 7 serie weet je zeker dat het geen andere was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')