6 jaar bij Ajax en nooit een echte kans gehad op z'n favoriete plekquote:Steven Pienaar verruilt Ajax definitief voor Borussia Dortmund. Voorzitter Watzke van de Duitse club heeft dit vandaag bevestigd.
Onduidelijk is alleen nog wanneer Pienaar richting Dortmund vertrekt. Als de Tsjech Tomas Rosicky in de winterstop naar Atletico Mardrid vertrekt, is de kans groot dat Pienaar vanaf januari al in Duitsland speelt. Dortmund vraagt dertien miljoen euro voor de Tsjechische spelverdeler, Madrid wil daar op dit moment nog niet aan voldoen.
Steven Pienaar wordt bij Dortmund de vijfde speler die de eredivisie verruilt voor de Bundesliga. Eerder trok Dortmund al Ebi Smolarek, Dennis Gentenaar, Cedric van der Gun en Matthew Amoah aan.
Iedereen is diep van binnen een klein beetje Ajacied, dat blijkt wel uit onze vrienden Cartman, cultheld en Dylan Dog.quote:Op maandag 19 december 2005 14:23 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ho ho, ik ben neutraal he, vandaar waarschijnlijk dat ik er een mening op na houd die niet geheel 100% pro-ajax is!
Anastasiou gaat weg en Charisteas blijft denk ik ook niet lang. Dan heb je Rosenberg, Huntelaar en Babel, in mijn ogen een prima voorhoede.quote:Op maandag 19 december 2005 14:41 schreef zjroentje het volgende:
Een spits is volgens mij niet echt een prioriteit....
Als het allemaal doorgaat hebben we dus straks Huntelaar, Rosenberg, Charisteas, Babel en Anastasiou. Het contract van Yannis zal wel niet verlengd worden, dus zitten we nog met 4 spitsen voor 1 plek. Proberen die andere Griek maar te slijten.
Wat een gelul. PSV kan verschillend spelen. Ik vind KJ te traag voor ons systeem. Kun jij het niet mee eens zijn hoor, dat mag...quote:Op maandag 19 december 2005 14:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat een gelul. Systemen worden bij PSV per seizoen aangepast vanwege de aangekochte spelers.
Maar zo krijgt Babel ook helemaal geen minuten.quote:Op maandag 19 december 2005 14:43 schreef devv05 het volgende:
[..]
Anastasiou gaat weg en Charisteas blijft denk ik ook niet lang. Dan heb je Rosenberg, Huntelaar en Babel, in mijn ogen een prima voorhoede.
VoH doet het ondanks z'n beperkte snelheid en totale gebrek aan techniek anders best aardigquote:Op maandag 19 december 2005 14:44 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Wat een gelul. PSV kan verschillend spelen. Ik vind KJ te traag voor ons systeem. Kun jij het niet mee eens zijn hoor, dat mag...
En devv05:![]()
Volgens mij is dat Babel z'n eer te na. Maar als je erover nadenkt is Babel nog zo jong. Ik zeg, probeer 'm eens op rechts te zetten. Op links is het geen succes omdat hij stijf links is, maar op rechts hebben we ook alleen maar Rosales die niet vodoende presteert.quote:Op maandag 19 december 2005 14:46 schreef zjroentje het volgende:
Maar zo krijgt Babel ook helemaal geen minuten.
Ik zeg verhuren aan Vitesse. Die spelen ook 4-3-3 en raken Amoah kwijt.![]()
quote:Op maandag 19 december 2005 14:42 schreef devv05 het volgende:
Iedereen is diep van binnen een klein beetje Ajacied, dat blijkt wel uit onze vrienden Cartman, cultheld en Dylan Dog.
Als noodoplossing ja. In principe staat ie niet in de basis.quote:Op maandag 19 december 2005 14:47 schreef twi het volgende:
[..]
VoH doet het ondanks z'n beperkte snelheid en totale gebrek aan techniek anders best aardig
Niet zo gek he: Huntelaat komt van PSV en we vangen geld voor hem...quote:Op maandag 19 december 2005 14:49 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
![]()
Lijkt wel een kern van waarheid in te zitten als je ziet hoeveel fans van Feijenoord en PSV meer met Ajax bezig zijn in vergelijking met hun eigen cluppie..
Pienaar is een waardeloze speler. Ik snap niet waar al die belangstelling voor hem vandaan komt.quote:Op maandag 19 december 2005 14:39 schreef 2Drix het volgende:
Pienaar dus naar Dortmund![]()
[..]
6 jaar bij Ajax en nooit een echte kans gehad op z'n favoriete plek![]()
Gelukkig, maar geen strik erom, das te duur.quote:Op maandag 19 december 2005 14:39 schreef 2Drix het volgende:
Pienaar dus naar Dortmund![]()
[..]
6 jaar bij Ajax en nooit een echte kans gehad op z'n favoriete plek![]()
Ik ben er nog steeds voor om, als Pienaar en de Jong straks weggaan in de winterstop, en als Blind aan 442 blijft vasthouden, om Rosales op rechtshalf te zetten. Verdedigend vond ik hem in die wedstrijden die ik hem heb gezien best oke, en bij omschakeling kan hij dan mooi rechtsbuiten spelen. Op linkshalf dan Emanuelson, dan heb je 2 flanken die zowel verdedigend als aanvallend aardig uit de voeten kunnen.quote:Op maandag 19 december 2005 14:49 schreef twi het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Babel z'n eer te na. Maar als je erover nadenkt is Babel nog zo jong. Ik zeg, probeer 'm eens op rechts te zetten. Op links is het geen succes omdat hij stijf links is, maar op rechts hebben we ook alleen maar Rosales die niet vodoende presteert.
Whehe. Dan voeren we wel direct de topscoorderslijst aan.quote:
Joh, van die paar ton die je krijgt kan je de selectie net aan een keertje heen en weer naar Lyon vliegen. Heb 't ooit eens uitgerekend aan de hand van het geld wat Groningen kreeg voor Robben. Dat was van 18 miljoen euro geloof ik 5 ton.quote:Op maandag 19 december 2005 14:52 schreef Dylan Dog het volgende:
Niet zo gek he: Huntelaat komt van PSV en we vangen geld voor hem...
Eigenbelang dus!
Wat nou wij hebben slecht scorende spitsenquote:Op maandag 19 december 2005 14:54 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Whehe. Dan voeren we wel direct de topscoorderslijst aan.![]()
Er zijn vast wel andere clubs dan Ajax die hem willen.quote:Op maandag 19 december 2005 14:52 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Eigenbelang dus!
Onzin. Pienaar kan prima andere spelers bedienen en is zeer goed in de kleine ruimte. Dat hij het wat weinig laat zien, dat is jammer. Maar daarom zijn we ook niet zo treurig over z'n vertrek.quote:Op maandag 19 december 2005 14:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Pienaar is een waardeloze speler. Ik snap niet waar al die belangstelling voor hem vandaan komt.
Mits PSV met Heerenveen een bepaalde doorverkoopclausule is overeengekomen....quote:Op maandag 19 december 2005 14:54 schreef twi het volgende:
[..]
Joh, van die paar ton die je krijgt kan je de selectie net aan een keertje heen en weer naar Lyon vliegen. Heb 't ooit eens uitgerekend aan de hand van het geld wat Groningen kreeg voor Robben. Dat was van 18 miljoen euro geloof ik 5 ton.
Even opzoeken hoe dat destijds is gegaan....Maar volgens mij was z'n contract gewoon ten einde in Eindhoven.quote:Op maandag 19 december 2005 14:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Mits PSV met Heerenveen een bepaalde doorverkoopclausule is overeengekomen....
Als hij bij Ajax slaagt zal hij bovendien ook een stuk meer opleveren dan het bedrag dat psv ervoor krijgt. Kapitaalvernietiging dus.quote:Op maandag 19 december 2005 14:54 schreef twi het volgende:
[..]
Joh, van die paar ton die je krijgt kan je de selectie net aan een keertje heen en weer naar Lyon vliegen. Heb 't ooit eens uitgerekend aan de hand van het geld wat Groningen kreeg voor Robben. Dat was van 18 miljoen euro geloof ik 5 ton.
Elk kwartje is welkom bij ons! Trouwens, Lyon doen we vanuit kostenbesparingsoogpunt met de bus...quote:Op maandag 19 december 2005 14:54 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, 750.000 euro en een clausule als ik het goed heb.quote:Op maandag 19 december 2005 14:57 schreef twi het volgende:
[..]
Even opzoeken hoe dat destijds is gegaan....Maar volgens mij was z'n contract gewoon ten einde in Eindhoven.
http://www.ajaxonline.org/1726.htmquote:Op maandag 19 december 2005 14:57 schreef twi het volgende:
[..]
Even opzoeken hoe dat destijds is gegaan....Maar volgens mij was z'n contract gewoon ten einde in Eindhoven.
Als hij bij Ajax slaagt gaat hij echt niet ineens voor veel meer dan 8 miljoen de deur uit hoor. Hij heeft gewoon niet de potentie van een Ibrahimovic.quote:Op maandag 19 december 2005 14:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Als hij bij Ajax slaagt zal hij bovendien ook een stuk meer opleveren dan het bedrag dat psv ervoor krijgt. Kapitaalvernietiging dus.
quote:Op maandag 19 december 2005 14:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Mits Tenzij PSV met Heerenveen een bepaalde doorverkoopclausule is overeengekomen....
ach ja, in termijnen ook nogquote:Op maandag 19 december 2005 15:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Wie heeft het over Ibrahimovic. Je kan Huntelaar wel vergelijken met het niveau Kuijt en die gaat ook 15 miljoen euro opleveren.
Bovendien was 16 miljoen voor Zlatan natuurlijk een lachertje.
Dat moest hij maar eens niet doen...quote:Op maandag 19 december 2005 14:57 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
En inderdaad, hebben jullie de topscorer, zeker als ie in zijn laatste wedstrijd voor Heerenveen er nog drie bijknalt!
Is betrouwbaar.quote:Op maandag 19 december 2005 15:19 schreef M0NTANA het volgende:
Wie weet of het Duitse Sport1 betrouwbaar is?
Voetbalzone, dat dan weer wel.quote:Spaanse interesse voor Juanfran
Pieter Hanson | 19-12-2005 14:19:42
Wed ¤15 gratis bij MrBookmaker
Mocht Ajax besluiten om de optie tot koop in het huurcontract van Juanfran niet te lichten, dan hoeft de linkervleugelverdediger niet te wanhopen. Volgens De Telegraaf hebben Levante en Malaga belangstelling voor de Spanjaard.
Ajax, dat Juanfran momenteel huurt van Besiktas, zal in de winterstop besluiten of het de linksback definitief overneemt. Trainer Danny Blind liet zich al enkele keren zeer positief over hem uit.
25% van 10 miljoen is toch nog altijd 2.5 miljoen Euri twitje.........thank you for thatquote:Op maandag 19 december 2005 14:54 schreef twi het volgende:
[..]
Hij mag van mij een contract tekenen hoor....hij doet het goed...quote:Op maandag 19 december 2005 15:21 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Voetbalzone, dat dan weer wel.
Waarom denk je dat ik het zeg?quote:Op maandag 19 december 2005 15:21 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Dat moest hij maar eens niet doen...
Laatste wedstrijd voor de "winterstop" is Heerneveen - AJAX......
Ik denk ook dat ie het daarom zei hequote:Op maandag 19 december 2005 15:21 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Dat moest hij maar eens niet doen...
Laatste wedstrijd voor de "winterstop" is Heerneveen - AJAX......
quote:'Ajax heeft oogje op Jenner'
Ajax volgt nadrukkelijk de verrichtingen van Julian Jenner, zo meldt AD Sportwereld vandaag. De Amsterdammers zijn op zoek naar versterking voor de rechtsbuitenpositie en legden in dat kader eerder Michael Krohn-Dehli (RKC Waalwijk) vast.
De 21-jarige Jenner heeft bij NAC Breda nog een contract tot medio 2007. Naar verwachting zullen de Bredanaars geen exorbitant hoge transfersom voor de rechterspits vragen.
In oktober werd Ajax ook al gelinkt aan Jenner. Toen zaten Gerard van der Lem en Ruud Krol voor hem op de tribune bij de wedstrijd NAC - FC Twente (1-1).
quote:
Jenner-fan?quote:
Hoeveel? Een ton? De man kwam eerst nog van AGOVV he dus die vangen er ook nog voor.quote:Op maandag 19 december 2005 14:52 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Eigenbelang dus!
Dat valt wel mee, maar dat is in mijn ogen de enige goede rechtsbuiten die er in Nederland rondloopt.quote:
PSV heeft natuurlijk enorm geblunderd omtrent KJH, laten we daar nou geen witte doekjes om winden.quote:Op maandag 19 december 2005 14:58 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Nee, 750.000 euro en een clausule als ik het goed heb.
quote:Op maandag 19 december 2005 15:41 schreef StarGazer het volgende:
Nee, maar Charisteas mag je hebben.
Dan mogen jullie bij psv aankloppen voor Sibonquote:
Babel heeft ook al een paar keer op rechts gespeeld, en toen trok hij ook constant naar binnen. Veel verschil zal het niet maken dusquote:Op maandag 19 december 2005 14:49 schreef twi het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Babel z'n eer te na. Maar als je erover nadenkt is Babel nog zo jong. Ik zeg, probeer 'm eens op rechts te zetten. Op links is het geen succes omdat hij stijf links is, maar op rechts hebben we ook alleen maar Rosales die niet vodoende presteert.
Dan nog liever zonder spitsquote:Op maandag 19 december 2005 15:42 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dan mogen jullie bij psv aankloppen voor Sibon![]()
Michael Krohn-Dehli is geen rechtsbuiten. Maar verder heb je gelijk, probleem van Ajax ligt aan de vleugelspelers, want met een goede rechts- en linksbuiten scoren zowel Markus Rosenberg als Angelos Charisteas aan de lopende band, om nog maar te zwijgen over Ryan Babel.quote:Op maandag 19 december 2005 15:44 schreef partyyboyy het volgende:
Wat heb je aan 3 goede spitsen als je 4-3-3 speelt.
Koop dan 2 goede buitenspelers.
En waarom willen ze Jenner kopen als ze al Krohn-dehli en Rosales als rechtsbuiten hebben?
Dit is kapitaalvernietiging.
Le-zen. PSV heeft én een clausule afgesloten bij verkoop aan Heerenveen én het heeft recht op opleidingskosten. Daarnaast krijgt AGOVV natuurlijk geen drol, want daar stond ie nooit onder contract. Alleen De Graafschap, PSV en Heerenveen zouden opleidingskosten krijgen.quote:Op maandag 19 december 2005 15:38 schreef Martuh het volgende:
[..]
Hoeveel? Een ton? De man kwam eerst nog van AGOVV he dus die vangen er ook nog voor.![]()
Tuurlijk. Maar You win some, you lose some. Met Ruud hebben we er wel garen bij gesponnen. Plus KJ wilde niet bijtekenen, dan kun je hem beter een jaar van tevoren verkopen.quote:Op maandag 19 december 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
PSV heeft natuurlijk enorm geblunderd omtrent KJH, laten we daar nou geen witte doekjes om winden.
Hij is een jaar uitgeleend geweest aan AGOVV, hoezo vangen hun er ook nog voor dan?quote:Op maandag 19 december 2005 15:38 schreef Martuh het volgende:
[..]
Hoeveel? Een ton? De man kwam eerst nog van AGOVV he dus die vangen er ook nog voor.![]()
4-4-2 met Klaas-Jan en rosenberg totdat we goede buitenspelers hebben, dan mag rosenberg op de bank.quote:Op maandag 19 december 2005 16:05 schreef pfaf het volgende:
Harrie linksbuiten, Klaas Jan centraal en Markus rechstbuiten. Klinkt grandioos, niet?
En dan in de zomerstop Shota terug.quote:Op maandag 19 december 2005 16:13 schreef pfaf het volgende:
En als Huntelaar na 3 wedstrijden niet gescoord heeft, kunnen we altijd nog Kufo kopen. Die schijnt ook wel zin in een hoger salaris te hebben.
Slimme jongen??? Kan je zo goed voetballen laat je je kwaliteiten een beetje verkloten bij Ajaxquote:Op maandag 19 december 2005 15:54 schreef M0NTANA het volgende:
Klaas-Jan Huntelaar wil natuurlijk naar het WK van 2006 in Duitsland, een transfer naar Ajax in de winterstop is bijna een garantie voor een selectie. Slimme jongen dus!
Toch lief dat je Ajax goed vind.quote:Op maandag 19 december 2005 16:18 schreef scarryharry het volgende:
[..]
Slimme jongen??? Kan je zo goed voetballen laat je je kwaliteiten een beetje verkloten bij Ajax. Hij kan uit zoveel goede cubs kiezen en dan kies je ajax.
Ik kan me nog een topspeler herinneren die te lang bij Ajax is blijven hangen: Van der Vaart, moet je kijken hoe die nu speelt.
Arme Klaas Jan, dat wordt nog zwaar voor je![]()
Niet zozeer op de bank, het is toch alleen maar gunstig dat je dan twee goede spitsen hebt. (en eigenlijk 3 met Babel)quote:Op maandag 19 december 2005 16:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
4-4-2 met Klaas-Jan en rosenberg totdat we goede buitenspelers hebben, dan mag rosenberg op de bank.
quote:Op zondag 18 december 2005 14:21 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Huntelaar komt naar Feijenoord, let maar op.
Heb je gezien hoe vd Vaart nu speelt en hoe die speelde in zijn laatste periode bij Ajax?quote:Op maandag 19 december 2005 16:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Toch lief dat je Ajax goed vind.
En vd Vaart speelt helemaal niet, die is zwaar geblesseerd. Of is dat de schuld van Ajax? Ik snap je punt niet helemaal...
Inderdaad!!quote:Op maandag 19 december 2005 16:31 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik heb een dubbel gevoel bij Huntelaar. Allereerst kost hij behoorlijk wat geld. Ten tweede wil Ajax met de aankoop van Huntelaar terug naar een 4-3-3 systeem. Maar wat doen we dan met Rosenberg? Die jongen begint net in zijn vel te komen, en begint nu ook te scoren. Hetzelfde geldt voor Charisteas die een prima rendement heeft.
Als Ajax daadwerkelijk wil spelen met een 4-4-3 systeem, dan lijkt het mij zinvoller om te investeren in goede buitenspelers, dan in de zoveelste spits.
ajax is misschien wel een top-club maar totaal geen topploeg, Ajax is totaal geen stap hoger als Heerenveen, geen uitdaging voor hem aan dusquote:Op maandag 19 december 2005 16:31 schreef FrankyMcG het volgende:
Goeie aankoop KJH! Ben benieuwd of ie het trekt bij een topclub!
En dan achteraf lopen mekkeren als hij naar een concurrent gaat omdat ze te lang hebben gewacht. Volgens mij staan er best wel wat clubs in de rij om hem binnen te halen, en op zich is het niet zo'n slechte zet om nu al actie te ondernemen - afgezien van het feit dat ik ook liever goede buitenspelers zie.quote:Op maandag 19 december 2005 15:35 schreef partyyboyy het volgende:
ik vind het nutteloos om KJ nu al te halen. Koop eerst eens een goede linksbuiten en verkoop 2 van de spitsen (charisteas en anastasiou).
Inderdaad, Ajax heeft een wereldspeler opgeleid, niets dan hulde.quote:Op maandag 19 december 2005 16:30 schreef scarryharry het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe vd Vaart nu speelt en hoe die speelde in zijn laatste periode bij Ajax?lijkt me duidelijk.....
Ik denk wel degelijk dat het trainingsniveau van Ajax stukken hoger ligt dan bij Heerenveen, maar ik heb dan ook niet zoveel voetbalverstand als jij.quote:Op maandag 19 december 2005 16:33 schreef scarryharry het volgende:
[..]
ajax is misschien wel een top-club maar totaal geen topploeg, Ajax is totaal geen stap hoger als Heerenveen, geen uitdaging voor hem aan dus
en vervolgens naar de klote geholpen klassequote:Op maandag 19 december 2005 16:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inderdaad, Ajax heeft een wereldspeler opgeleid, niets dan hulde.
jammerquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als hij [Huntelaar, DD] tussen Ajax en Feyenoord kan kiezen, dan kiest hij voor Ajax hoor. Dat weet ik 110% zeker en ik durf mijn lul er voor in het vuur te steken dat hij niet naar Rotterdam verkast.
Tuurlijk ben ik wel kritisch, zo vind ik het onzin dat Klaas Jan gekocht gaat worden. Óf dat Markus gekocht is.quote:Op maandag 19 december 2005 16:41 schreef scarryharry het volgende:
[..]
en vervolgens naar de klote geholpen klasseMoet je is kijken wat voor kwaliteit Ajax de laatste jaren heeft rondlopen en wat ze nu daadwerkelijk presteren. Een beetje kritische blik naar je clubje is totaal niet verkeerd
Eigenlijk heeft ie best een jodekop! Of is het jodenkop?quote:
misschien mogen ze dan ook wel een x een extra training beleggen in effectiviteit, met zoveel kwaliteit onder je niveau presteren, niets dan huldequote:Op maandag 19 december 2005 16:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk wel degelijk dat het trainingsniveau van Ajax stukken hoger ligt dan bij Heerenveen, maar ik heb dan ook niet zoveel voetbalverstand als jij.
Hahahaquote:Op maandag 19 december 2005 16:46 schreef Rednas_7221 het volgende:
Hey daar ben ik weer,
ik was zojuist even aan het rondkijken op Wikipedia NL en "bij toeval" stuitte ik op de volgende pagina:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klaas_Jan_Huntelaar
Ik raad jullie aan om ook eens een kijkje te nemen op deze pagina. Er gaat een wereld voor je open!
KJH die vanaf 2006 onder contract staat van ons aller Ajax.Primeurtje?
Jij je zin.quote:Op maandag 19 december 2005 16:45 schreef scarryharry het volgende:
[..]
misschien mogen ze dan ook wel een x een extra training beleggen in effectiviteit, met zoveel kwaliteit onder je niveau presteren, niets dan hulde![]()
Dit heeft niks met voetbalkennis te maken, dit heet gewoon je boerenverstand gebruiken![]()
Ok gehuurd, ik dacht dat ie gekocht was. Foutje dan.quote:Op maandag 19 december 2005 16:01 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hij is een jaar uitgeleend geweest aan AGOVV, hoezo vangen hun er ook nog voor dan?
PSV vangt sowieso de opleidingskosten + 25% die zijn opgenomen in de clausule naar verluid...
Maar zoals SCH al zei heeft PSV (waarschijnlijk) geblunderd al vind ik KJH niet echt bij PSV passen.
AGOVV heeft hem gehuurd destijds en PSV is met Heerenveen een doorverkoopclausule overeengekomen.quote:Op maandag 19 december 2005 15:38 schreef Martuh het volgende:
[..]
quote:AZ legt Vlaar boete op
AZ heeft Ron Vlaar een boete opgelegd naar aanleiding van diens uitspraken in De Telegraaf van vorige week. De 19-jarige verdediger stelde dat hij gechanteerd werd door trainer Louis van Gaal.
Overigens zijn verder geen maatregelen getroffen tegen Vlaar. De centrumverdediger blijft een volwaardig lid van de AZ-selectie. De Alkmaarse club deed geen mededelingen over de hoogte van de boete.
Wat dan?quote:Op maandag 19 december 2005 17:24 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die K staat ergens anders voor hoor...![]()
Maar ja, als ajax ook interesse heeft, is de keuze natuurlijk snel gemaaktquote:Op maandag 19 december 2005 17:31 schreef JaWi het volgende:
[..]
Feyenoord wilde hem ook maar wat graag hebben.
Vlaar is toch al 20?quote:
Nee.quote:Op maandag 19 december 2005 18:21 schreef Radegast het volgende:
Mag Huntelaar nou meedoen tegen Inter?
Ik had de aankoop juist minder begrepen als hij speciaal voor inter gehaald wasquote:Op maandag 19 december 2005 18:26 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dan begrijp ik de aankoop nu nog minder.
quote:19/12/2005 - Dortmund bevestigt komst Pienaar
(Gepost door RvN)
Vorige week meldde Talpa het al. Vandaag bevestigde de financieel directeur van Borussia Dortmund tegenover het ANP (zie Nu.nl) dat Steven Pienaar de Duitse club komt versterken. Dat gebeurt in ieder geval aan het einde van het seizoen als de Zuid-Afrikaan transfervrij is, wellicht nog eerder.
Hij komt pas in de zomer heb ik elders gelezen.quote:Op maandag 19 december 2005 18:38 schreef Radegast het volgende:
Hopen dat Atletico snel Rosicky koopt, dan kan Ajax nog wat poen vangen voor Pienaar.
15.07 Excluding the first three rounds of the UEFA Intertoto Cup, and subject to paragraph 15.13 below, a player may not play UEFA club competition matches for more than one competing club in the course of the same season. A substitute player who is not fielded is entitled to play for another club competing in the same season's UEFA club competitions, provided that he is registered with the UEFA Administration in accordance with the present Regulations.quote:Op maandag 19 december 2005 18:48 schreef Peter83 het volgende:
Huntelaar mag wel meedoen tegen Inter Je mag namelijk 1 iemand toevoegen die in de UEFA cup heeft gespeeld. Kijk het pdf bestand er op uefa.com maar op na.
who is not fielded? dat betekent dat je op de bank zit?quote:Op maandag 19 december 2005 18:59 schreef F1Bas het volgende:
[..]
15.07 Excluding the first three rounds of the UEFA Intertoto Cup, and subject to paragraph 15.13 below, a player may not play UEFA club competition matches for more than one competing club in the course of the same season. A substitute player who is not fielded is entitled to play for another club competing in the same season's UEFA club competitions, provided that he is registered with the UEFA Administration in accordance with the present Regulations.
Precies.quote:Op maandag 19 december 2005 19:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
who is not fielded? dat betekent dat je op de bank zit?
dan mag hij dus niet spelen.
quote:Op maandag 19 december 2005 19:04 schreef Peter83 het volgende:
15.13 One player from the above quota of three who has played for another competing club in the current season may exceptionally be registered by 1 February 2006, provided that his new club is taking part in a UEFA Club competition other than the one in which his former club is participating or has participated in the current season.
Dat is dus de uitzondering.
telegraafquote:Op maandag 19 december 2005 19:30 schreef TimmyAsd het volgende:
Is het van Huntelaar al zeker? Staat niets op vi oid
Pienaar is nooit de beste nummer 10 geweest, eerst was VdV dat en nu Sneijder.quote:Op maandag 19 december 2005 19:31 schreef TimmyAsd het volgende:
En zonde van pienaar
De beste nummer 10 imo, totaal verkeerd gebruikt
quote:Op maandag 19 december 2005 14:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Pienaar is een waardeloze speler. Ik snap niet waar al die belangstelling voor hem vandaan komt.
Ik moet het nog zien met Huntelaar. Zolang er 4-3-3 gespeeld wordt zonder vleugelspitsen kan hij ook vrij weinig. En Charisteas wordt veel te snel afgeschreven zo.quote:Op maandag 19 december 2005 19:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Uitstekende zet natuurlijk, ik zie KJ niet mislukken bij Ajax. Nu nog een club vinden die een paar miljoen voor Harry neer wil leggen.
Ik denk(weet wel zeker) dat je blij wordt gemaakt met een dooie mus.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 19 december 2005 19:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien met Huntelaar. Zolang er 4-3-3 gespeeld wordt zonder vleugelspitsen kan hij ook vrij weinig. En Charisteas wordt veel te snel afgeschreven zo.
Een brede selectie kan ook nooit kwaad, daarnaast zou het voor oa Babel niet slecht zijn om is een jaar of twee bij een club als Heerenveen te gaan spelen, even terug op aarde komen.quote:Op maandag 19 december 2005 19:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien met Huntelaar. Zolang er 4-3-3 gespeeld wordt zonder vleugelspitsen kan hij ook vrij weinig. En Charisteas wordt veel te snel afgeschreven zo.
Dat hebben we gezien dit seizoen, meneer loopt zich telkens vast.... elke keer dezelfde doorzichtige actie. Hoe vaak staat Markus niet heeeeeeeeelemaal vrij, is een pass genoeg van Babel maar probeerd ie nog 4 spelers te passeren waardoor Markus inmiddels vast staat en Babel tjah de bal weer kwijt is....quote:Op maandag 19 december 2005 20:04 schreef methodmich het volgende:
Babel naar Heerenveen, kom op zeg. Die is goed genoeg voor Ajax 1 en moet gewoon in de basis. Heb je meer aan dan aan Klaas Jan of Markus.
Het zal toch nietquote:Weet je hoe we hem in Amsterdam gaan noemen HUNTELAAR DE STUNTELAAR.
LOEK, ROTTERDAM ma 19/12, 12:16
quote:Op maandag 19 december 2005 20:10 schreef MrDoegewoon het volgende:
Btw de reacties op het artikel over Huntelaar op telegraaf.nl
[..]
Het zal toch niet
quote:,,De eindstand is 15-0, dat wordt dus gebak trakteren’’, strooide assistent-trainer Ruud Krol nog wat extra zout in de wonden van de verliezende ‘wereldploeg’. De ploeggenoten van Sneijder zaten er toen al lang en breed werkeloos bij. De ballen kwamen toch niet terug.
Er werd weer heel wat afgelachen op het trainingsveld naast de ArenA. Natuurlijk, de kersverse overwinning op NAC gaf alle aanleiding tot glimlachen en lolbroekerij. ,,We pakken punten, zijn bezig aan een goede reeks. Dan wordt er automatisch meer gedold’’, legt John Heitinga uit. ,,Zoiets zie je meteen terug in een spelletje als kopvolleybal.’’
En dat neem je Babel kwalijk? Hij is geen linksvoor, dus kun je ook niet verwachten dat hij daar goed speelt.quote:Op maandag 19 december 2005 20:08 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien dit seizoen, meneer loopt zich telkens vast.... elke keer dezelfde doorzichtige actie. Hoe vaak staat Markus niet heeeeeeeeelemaal vrij, is een pass genoeg van Babel maar probeerd ie nog 4 spelers te passeren waardoor Markus inmiddels vast staat en Babel tjah de bal weer kwijt is....
Van Geel had ook wat over Vlaar te melden...quote:Op maandag 19 december 2005 20:31 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Net ff FC Godenzonen zitten kijken...Martin van Geel was daar als gast..
van Geel : "AZ is geen topclub en zal ook nooit een topclub worden...."
Ik denk dat die van Geel wel een hele goeie is voor Ajax. Hij legde alles netjes uit waar ze meer bezig zijn en waar ze naar toe willen... Ik heb wel vertrouwen in die man..
quote:19/12/2005 - Transfer Vlaar van de baan?
(Gepost door P.)
Martin van Geel heeft bij het programma Godenzonen op AT5 uitleg gegeven over de positie van Ajax met betrekking tot de transfer van Ron Vlaar naar Ajax: die is wat Ajax betreft van de baan. de onderhandelingen zouden zijn afgebroken omdat vraag en aanbod te ver uit elkaar liggen. Van Geel weet niets omtrent een eventuele arbitragezaak, dat is de zorg van Ron Vlaar zelf.
ik vind het ook niet ergquote:
quote:Op maandag 19 december 2005 20:44 schreef Nashje het volgende:
Ach ik zie eigenlijk liever Schilder, en die is gratis en uit de eigen jeugd.
Welnee, die gaat nog dit seizoen z'n debuut maken, let maar op!quote:Op maandag 19 december 2005 20:46 schreef JaWi het volgende:
Die gaan ze misschien verhuren, toch?
Ja, Ipswich wilde hem...quote:Op maandag 19 december 2005 20:46 schreef JaWi het volgende:
Die gaan ze misschien verhuren, toch?
Zolang hij die ballen van z'n voeten af laat springen bij aanname, hoeft 'ie wat mij betreft niet op 9 gezet te worden.quote:Op maandag 19 december 2005 20:04 schreef methodmich het volgende:
Babel naar Heerenveen, kom op zeg. Die is goed genoeg voor Ajax 1 en moet gewoon in de basis. Heb je meer aan dan aan Klaas Jan of Markus.
Altijd spannend bij de KNVBquote:Op maandag 19 december 2005 21:12 schreef TerroRobbie het volgende:
avond lijkt me.
Kom op man zelfs een verdediger zou op die plekken nog Rosenberg weten te berijken, ik noem het egoismequote:Op maandag 19 december 2005 20:30 schreef Radegast het volgende:
[..]
En dat neem je Babel kwalijk? Hij is geen linksvoor, dus kun je ook niet verwachten dat hij daar goed speelt.
Kluivertquote:Op maandag 19 december 2005 22:30 schreef StarGazer het volgende:
Stam, Chivu, Davids, Gronkjaer en Van der Meyde.
En wat vind jij van de transfer van KJH?quote:Op maandag 19 december 2005 22:46 schreef cultheld het volgende:
Gravesen? Lijkt me onhaalbaar voor de Nederlandse competitie
Ik gun hem dat van harte. Prima gozer en hoorde vrijdag trouwens al met uitgaan dat 't definitief is (tussen Huntelaar en Ajax). Ik hoop ook dat ie 't goed bij Ajax gaat doen als de transfersom is vast gesteld, want hij is een koning in de 16 en dat zijn maar weinig Nederlandse spitsen van zijn leeftijd en dus kan hij bepalend zijn voor de voorhoede van Oranje in de toekomst.quote:Op maandag 19 december 2005 22:49 schreef JaWi het volgende:
[..]
En wat vind jij van de transfer van KJH?
Beoogde transfer!quote:Op maandag 19 december 2005 22:49 schreef JaWi het volgende:
[..]
En wat vind jij van de transfer van KJH?
Nu wel ja. Toen ie nog bij Everton zat had ik 'm wel zien komen naar Ajax of psv.quote:Op maandag 19 december 2005 22:46 schreef cultheld het volgende:
Gravesen? Lijkt me onhaalbaar voor de Nederlandse competitie
Ik ook, maar hij zou nu zo naar Schalke, PSG of Atlético Madrid kunnenquote:Op maandag 19 december 2005 22:53 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nu wel ja. Toen ie nog bij Everton zat had ik 'm wel zien komen naar Ajax of psv.
Dat en dat koninginnedag in A'dam het leukst is.quote:Op maandag 19 december 2005 22:53 schreef JaWi het volgende:
Is denk ik voor het eerst dat ik het met je eens ben.
Daar noem je dan ook 3 absolute topclubs opquote:Op maandag 19 december 2005 22:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ook, maar hij zou nu zo naar Schalke, PSG of Atlético Madrid kunnen
Daar heb je gelijk in jaquote:Op maandag 19 december 2005 22:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ook, maar hij zou nu zo naar Schalke, PSG of Atlético Madrid kunnen
quote:Op maandag 19 december 2005 22:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat en dat koninginnedag in A'dam het leukst is.
quote:Op maandag 19 december 2005 23:11 schreef jna het volgende:
Hey precies dat plaatje van Huntelaar zag ik voor me Nashje
Dan komen we weer terug op een paar posts terug van ondergetekende: je kan Rosenberg en Huntelaar niet samen opstellen. Dat zal never nooit gebeuren (Blind wil neem ik echte vleugelspitsen?).quote:Op maandag 19 december 2005 23:06 schreef Nashje het volgende:
Erin laten staan. Huntelaar - Rosenberg.
Damn, dat wist ik niet eens.quote:Op maandag 19 december 2005 23:45 schreef -Wolf- het volgende:
Die houden zichzelf al warm in de Arena!![]()
![]()
![]()
Niet gezien die verwarmde stoelen? Best geil. Beetje decadent, dat wel...quote:
Weet wel hoe ze eruit zien (van die kuipjes, right?), maar wist niet dat ze verwarmd waren. Hoewel het op zich nog wel logisch is ook.quote:Op maandag 19 december 2005 23:49 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Niet gezien die verwarmde stoelen? Best geil. Beetje decadent, dat wel...
quote:Trainer Lok opgestapt bij NEC
Uitgegeven: 20 december 2005 00:07
NIJMEGEN - NEC-trainer Cees Lok heeft maandag onverwacht zijn ontslag ingediend. Lok las kort voor de kerstborrel zijn ontslagbrief voor en nam daarna afscheid van de spelersgroep.
Er zou sprake zijn van structurele problemen tussen de trainer en de clubleiding. Bij NEC was maandagavond niemand voor commentaar bereikbaar.
Is nog niet bekend, maar ga maar uit van Rosales, Anastasiou en Lindenbergh sowieso...quote:Op dinsdag 20 december 2005 01:01 schreef cultheld het volgende:
Is het al bekend welke spelers er meedoen met Ajax 2 tegen Helmond? Winst van Ajax 2 staat momenteel @ 4,6 genoteerd, dus wellicht ga ik flink inzetten
Ja, hij mag het G-team gaan trainen.quote:Op maandag 19 december 2005 23:42 schreef Erwtensoep het volgende:
Heeft Cees Lok een aanbieding van Ajax gehad of zo
Hehe, ik heb een mooie multilink met oa Ajax 2 en Willem II.. Als alles goed gaat ben ik morgen 700euro rijkerquote:Op dinsdag 20 december 2005 01:04 schreef cultheld het volgende:
Dus ik kan er vanuit gaan dat Ajax 2 "gewoon" wint?Dan ga ik er nu 50 euro of zo op gooien
hoeveel gooi je er op dan ?quote:Op dinsdag 20 december 2005 02:01 schreef Jajong het volgende:
[..]
Hehe, ik heb een mooie multilink met Ajax 2 en Willem II.. Als alles goed gaat ben ik morgen 700euro rijker
Reken dus maar niet teveel op A-selectie spelers..quote:19/12/2005 - Regels KNVB omtrent speelgerechtigdheid spelers Jong Ajax
(Gepost door RvN)
Om misverstanden te voorkomen heeft de KNVB de regels nog eens uiteengezet omtrent de speelgerechtigdheid van spelers voor tweede elftallen in de Gatorade Cup (Jong Ajax dus).
Ajax Netwerk
Op grond van de reglementen mogen maximaal vier dispensatieveldspelers en één doelman ouder dan 23 jaar (peildatum: geboren 1 januari 1983) opgenomen worden in de selectie voor Jong Ajax.
Ajax Netwerk
Volgens het reglement mogen de spelers van Ajax in dezelfde speelronde slechts op één wedstrijdformulier voorkomen, dus of bij het eerste elftal of bij Jong Ajax. Reserves van donderdag mogen dinsdag dus niet meedoen bij Jong Ajax.
Ajax Netwerk
Daarnaast mogen spelers, die gedurende het seizoen 2005/'06 eenmaal in een wedstrijd van het eerste elftal van een club voor het toernooi om de Gatorade Cup daadwerkelijk zijn uitgekomen, niet meer deelnemen aan wedstrijden van het beloftenelftal voor hetzelfde toernooi. Spelers die speelminuten krijgen bij het eerste tegen FC Eindhoven mogen dus het gehele seizoen niet meer voor Jong Ajax uitkomen in de Gatorade Cup
Das een hele mooie, succesquote:Op dinsdag 20 december 2005 02:05 schreef Jajong het volgende:
15 euro op Winst van Willem II, Ajax 2, Catania ( Serie B ) ManU, Barca en winst of gelijk van Heerenveen en Galatasaray..
Ajax 2 en Catania zijn in mijn ogen de enige twijfelgevalletjes
quote:Pienaar: 'Blind kwam zijn beloften niet na'
Steven Pienaar voetbalt komend seizoen bij Borussia Dortmund. Misschien maakt hij tijdens de komende transferperiode al de overstap naar BVB. In de nieuwe Voetbal International, nummer 51, vertelt Pienaar over zijn aanstaande afscheid.
Pienaar baalt er vooral van dat hij bij Ajax als rechtsbuiten moet spelen. 'Ik voel me niet lekker als ik weet dat ik op het veld niet alles kan geven. En dat is nu eenmaal zo als rechtsbuiten.'
'In een gesprek met Danny Blind heeft hij me overduidelijk aangegeven dat hij me achter de spitsen het beste vindt functioneren en mij dan ook op die plek wilde inzetten. De trainer wilde me in elk geval een kans geven. Maar ik heb op 10 nooit een echte kans gekregen. Een vriend van me zei laatst terecht dat ik wel mét maar nooit óp nummer 10 speel.'
'Als de trainer denkt dat er voor mij achter de spitsen geen plek is, moet hij dat eerlijk zeggen. Maar nu is hij gewoon zijn beloften niet nagekomen. Of dat vreemd is? Ja, Natuurlijk. En ja, het heeft me ook veel pijn gedaan.'
quote:20/12/2005 - Enorme vraagprijzen voor Vlaar en Huntelaar
(Gepost door RvN)
De Telegraaf meldt dat AZ voor Ron Vlaar een transferprijs van maar liefst 3,5 miljoen euro vraagt. Volgens de krant zou naast Ajax, Feyenoord en PSV nu ook Tottenham Hotspur interesse hebben getoond voor Ron Vlaar.
Ook de transferprijs voor Huntelaar is fors te noemen. Volgens De Telegraaf gaat het om 10 miljoen euro. Barbara Barend zei gisteren in het programma Voetbal Insite dat Ajax volgens haar bronnen 4 miljoen euro zou hebben geboden. Tegenover De Telegraaf wilden Heerenveen en Huntelaar geen commentaar geven op de onderhandelingen.
laat hem maar lekker oprotten in de winterstop dan. desnoods gratis.quote:
Er zijn wel erg veel ex-spelers die natrappen na (aanstaand) vertrek uit amsterdam is het niet....?quote:
Wat een jankerd zegquote:
zaterdagmiddag zal de politie nooit goed vinden, het is dan veels te druk in de stad. En als ze het 's avonds doen, dan is het hele stadion stomdronken. Kortom, ik zie die zaterdagavond wel zittenquote:Op maandag 19 december 2005 21:10 schreef JaWi het volgende:
Ajax - Psv is misschien op een zaterdag, is dit dan ook om 12.30 of zal dit dan een avondwedstrijd worden
Het probleem is alleen, en dat is iets waar velen het wel over eens zijn, dat spelers van Ajax over het algemeen een groot ego hebben . . .quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:54 schreef PyTh het volgende:
[..]
Er zijn wel erg veel ex-spelers die natrappen na (aanstaand) vertrek uit amsterdam is het niet....?
Misschien wel, maar het gebeurt vaker wel dan niet dat natrappen....zegt misschien ook wel iets over de club ajax.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:06 schreef Robar het volgende:
[..]
Het probleem is alleen, en dat is iets waar velen het wel over eens zijn, dat spelers van Ajax over het algemeen een groot ego hebben . . .
Het natrappen kan dus in een aantal gevallen met een korreltje zout genomen worden.
Je mening geven is geen probleem, maar kom niet met onzin aan dat je niet op je plekkie staat enzo. Pienaar speelde ver onder zijn kunnen, maar die spiegel wil hij dan weer niet inkijken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:11 schreef PyTh het volgende:
[..]
Misschien wel, maar het gebeurt vaker wel dan niet dat natrappen....zegt misschien ook wel iets over de club ajax.
Bij andere clubs zie je dit niet of nauwelijks...
Ben ik absoluut met je eens, pienaar heeft buiten 1 seizoen om weinig tot niks laten zien..quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:13 schreef Suijk het volgende:
Pienaar speelde ver onder zijn kunnen, maar die spiegel wil hij dan weer niet inkijken.
Wie is die echte kenner? methodmich? Die wist zeker dat als Steven Pienaar in de zomer van 2006 bij Ajax vertrekt, hij naar een topclub zou gaan en niet naar subtoppers zoals Manchester City, Borussia Dortmund of Celtic. Soms gaat je liefde (voor een speler) zover dat je het allemaal niet meer objectief ziet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:37 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ben ik absoluut met je eens, pienaar heeft buiten 1 seizoen om weinig tot niks laten zien..
Al denkt de "echte" kenner daar heel anders over natuurlijk![]()
In 1x goed M0NTANA, je gaat door voor de koelvriescombinatiequote:Op dinsdag 20 december 2005 09:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wie is die echte kenner? methodmich? Die wist zeker dat als Steven Pienaar in de zomer van 2006 bij Ajax vertrekt, hij naar een topclub zou gaan en niet naar subtoppers zoals Manchester City, Borussia Dortmund of Celtic. Soms gaat je liefde (voor een speler) zover dat je het allemaal niet meer objectief ziet.
Arsenal kan iedereen gebruiken op dit moment.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:51 schreef PyTh het volgende:
[..]
In 1x goed M0NTANA, je gaat door voor de koelvriescombinatie
Die lobby voor pienaar komt natuurlijk ook niet voort uit het niets, hij kent steven namelijk persoonlijk!![]()
Hoorde gisteren dat pienaar Dortmund nog een beetje afhoudt omdat hij hoopt dat Arsenal nog interesse toont![]()
Misschien heeft Arsenal haar ambitie wel naar benenden gesteld en hebben ze daar een speler voor nodig om te zorgen dat ze die ambitie niet overstijgen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:53 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Arsenal zit ook echt te wachten op een spelertje wat alleen op de 10 wil spelen... Pienaar is geen van Persie
Sluit me hier helemaal bij aan!!quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:58 schreef M0NTANA het volgende:
Steven Pienaar in de PL? Zelfs in de eredivisie gaat hij bij iedere scheet al naar de grond en ook in Duitsland zal hij het zwaar krijgen. Van alle spelers die hun contract bij Ajax niet willen verlengen, zal ik Steven Pienaar het minst missen! Die maakt Ajax simpelweg niet sterker, ook niet op tien!
Als je even verder leest zou je gelezen hebben dat het ging over de 10 positie....quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat een jankerd zeg![]()
"ze hebben me geen kans gegeven"
Maar je speelde wel 9 van de 10 wedstrijden als een drol de laatste tijd!
. .
Grootquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:47 schreef -Wolf- het volgende:
Uhm... als H'veen echt 10 miljoen wil voor JKH... hoe groot is de kans dat dit afketst?
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:46 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Als je even verder leest zou je gelezen hebben dat het ging over de 10 positie....
zijn spel op rechtsbuiten lijkt mij dan niet relevant.
Hij speelde op 10 gewoon naar behoren. En iemand kan op rechtsbuiten volgens jou laten zien of hij al dan niet 10 materiaal is? Of je bent geniaal, of je kraamt nu enorme onzin uitquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:52 schreef Robar het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Ten eerste heeft hij weleens die rol vervuld.
Ten tweede heeft hij met zijn spel niet het respect verdient dat hij zoekt.
Ten derde heeft hij onder andere op de rechtsbuiten positie laten zien dat hij ook geen materiaal is voor de 10 positie.
Ten vierde zijn er meerdere andere spelers die daar beter uit de voeten kunnen.
Don't get me wrong, ik vind pienaar ook van een bedenkenlijk niveau maar kun je de door mij gequote uitspraak misschien eens nader toelichten?quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:52 schreef Robar het volgende:
Ten derde heeft hij onder andere op de rechtsbuiten positie laten zien dat hij ook geen materiaal is voor de 10 positie.
Pienaar kan zoveel beter, dat heeft 'ie al eens laten zien, een jaar lang. Toen stond 'ie ook niet standaard op 10.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hij speelde op 10 gewoon naar behoren. En iemand kan op rechtsbuiten volgens jou laten zien of hij al dan niet 10 materiaal is? Of je bent geniaal, of je kraamt nu enorme onzin uit
Gezien het spel dit jaar twijfel ik sterk aan de stelling dat de huidige spelers beter olp 10 kunnen spelen van Pienaar...
quote:Huntelaar kan met Ajax CL spelen
Mocht Klaas Jan Huntelaar in de winterstop naar Ajax verkassen, kan hij in de UEFA Champions League voor de Amsterdammers uitkomen. Dat valt te concluderen uit de regels van de Europese voetbalbond UEFA.
In regel 15.13 staat dat spelers alleen voor een andere club mogen uitkomen als hun vorige club in een ander toernooi uit heeft gekomen of nog uitkomt. De huidige club van Huntelaar, SC Heerenveen, speelt UEFA Cup.
quote:Spurs mogelijk oplossing voor Vlaar
Tottenham Hotspur heeft zich gemeld voor Ron Vlaar, weet De Telegraaf vandaag te melden. De verdediger ligt momenteel in de clinch met zijn club AZ en gaf al eerder aan er alles aan te doen om een transfer naar Ajax af te dingen. Dat laatste is, omdat Ajax de transferprijs te hoog vindt, een lastige zaak.
Martin Jol, de succesvolle Nederlandse trainer bij de Spurs, wil Vlaar graag naar Londen halen. De kans is groot dat Tottenham de gevraagde transferprijs voor Vlaar wel wil ophoesten. AZ-voorzitter Dirk Scheringa wil bovendien niet onderhandelen met Ajax, maar staat wel open voor andere clubs.
Vlaar gaf eerder deze week aan dat hij zich gechanteerd voelt door AZ en trainer Louis van Gaal. De Noord-Hollandse club gaf de Hensbroeker hierop een schorsing, maar vandaag meldt hij zich weer bij de AZ-selectie.
Naar verluidt vraagt AZ 3,5 miljoen euro voor de talentvolle verdediger. Ajax zou niet verder gekomen zijn dan een bod van één miljoen euro. Het dagblad meldt overigens ook dat Feyenoord en PSV nog interesse hebben.
Voor rechtshalf is hij ook geschikt ja. Maar ik kan mij goed voorstellen dat als je na tijden misbruikt te zijn op rechtsbuiten, het vertrouwen en de grote vorm kwijt bent.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:57 schreef Suijk het volgende:
[..]
Pienaar kan zoveel beter, dat heeft 'ie al eens laten zien, een jaar lang. Toen stond 'ie ook niet standaard op 10.
Tjees, moet ik dan ook herhalen dat Huntelaar alleen voor het 4-3-3 systeem naar Ajax is gekomen en dat een 4-4-2 met Rosenberg geen optie is?quote:
Das waar. Maar je begrijpt mn 'frustratie' en zorgen over Rosenberg?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:18 schreef -Wolf- het volgende:
Jongens, jongens, niet meteen gaan wanhopen. Eerst maar eens kijken wat er gebeurt.
Begrijp t ook, vond t ook nogal onnodig om nu ALWEER een spits te kopen (wel een goeie daarentegen maar toch..).quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:23 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Das waar. Maar je begrijpt mn 'frustratie' en zorgen over Rosenberg?
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:17 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Tjees, moet ik dan ook herhalen dat Huntelaar alleen voor het 4-3-3 systeem naar Ajax is gekomen en dat een 4-4-2 met Rosenberg geen optie is?
quote:
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt maar KJH kan prima naast/samen met Markus spelen in een 442 systeem. En helemaal als je Snijder daar achter heb staan.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:17 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Tjees, moet ik dan ook herhalen dat Huntelaar alleen voor het 4-3-3 systeem naar Ajax is gekomen en dat een 4-4-2 met Rosenberg geen optie is?
Ik wil niet blijven zeuren oid, maar niemand gaat serieus in op de vraag wat er met Rosenberg moet gebeuren. Das jammer, want die gozer komt net los. Krijgt ie uberhaupt nog speeltijd als Huntelaar volgend jaar de sterren van de hemel speelt? Nee, natuurlijk niet. Damn, man, weer een spits verneukt / te vroeg afgeschreven omdat we per se een ster wilden hebben.
Dus dan KJH of Markus erachter en dan Sneijder weer linkshalf ofzo bedoel je denk ik?! Dan speel je meer 334, wel erg gewaagdquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt maar KJH kan prima naast/samen met Markus spelen in een 442 systeem. En helemaal als je Snijder daar achter heb staan.
Als er voor volgend seizoen naar buitenspelers wordt gekeken dan kan je ook in een 433 systeem prima spelen met KJH en Markus....
Dus ik denk dat jij je een beetje onnodig zit op te fokken....
Omdat het beleid van Ajax 4-4-3 is; daar mag Blind nu even vanaf wijken vanwege de resultaten, maar anders tikt technisch directeur Van Geel hem op de vingers (die moet het sportieve beleidsplan bewaken, waarin letterlijk staat dat Ajax in principe met 4-3-3 moet spelen). En waarom heeft Ajax anders opeens zoveel interesse in De Mul, Jenner en hebben ze Krohn-Deli gehaald? Allemaal buitenspelers.quote:
W.b. 4-4-2: zie boven.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt maar KJH kan prima naast/samen met Markus spelen in een 442 systeem. En helemaal als je Snijder daar achter heb staan.
Als er voor volgend seizoen naar buitenspelers wordt gekeken dan kan je ook in een 433 systeem prima spelen met KJH en Markus....
Dus ik denk dat jij je een beetje onnodig zit op te fokken....
Ik heb niet gezegd dat Markus als buitenspeler gebruikt moet worden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:39 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Omdat het beleid van Ajax 4-4-3 is; daar mag Blind nu even vanaf wijken vanwege de resultaten, maar anders tikt technisch directeur Van Geel hem op de vingers (die moet het sportieve beleidsplan bewaken, waarin letterlijk staat dat Ajax in principe met 4-3-3 moet spelen). En waarom heeft Ajax anders opeens zoveel interesse in De Mul, Jenner en hebben ze Krohn-Deli gehaald? Allemaal buitenspelers.
[..]
W.b. 4-4-2: zie boven.
W.b. 4-3-3: alsof Rosenberg een vleugelspeler is. Krijg je het Babel / Sonck verhaal. Blind wil toch terug naar het 'ideale Ajax'? Echte vleugelspelers, met een goede spits in de punt. Ik zie Rosenberg echt niet elke wedstrijd de achterlijn halen en een voorzet geven hoor, daar is ie te veel een centrumspits voor.
Maar ik fok mezelf mss idd te veel op. Toch zie ik het somber in voor Rosenberg.
![]()
Lijkt me niet...quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat Markus als buitenspeler gebruikt moet worden.
Misschien is het een optie om Markus als "9" en KJH als "10" te gebruiken....
Ja ...dat zou de "10" moeten doen je...quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:47 schreef PyTh het volgende:
[..]
Lijkt me niet...
Nummer 10 is de verbindingsspeler tussen het middenveld en de aanval.
KJH moet zo dicht mogelijk bij de goal van de tegenstander spelen om het optimale rendement eruit te halen.
Kom op zeg, je kan heus wel van te voren zien of iemand op 10 uit de voeten kan of niet. . .quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hij speelde op 10 gewoon naar behoren. En iemand kan op rechtsbuiten volgens jou laten zien of hij al dan niet 10 materiaal is? Of je bent geniaal, of je kraamt nu enorme onzin uit
Gezien het spel dit jaar twijfel ik sterk aan de stelling dat de huidige spelers beter olp 10 kunnen spelen van Pienaar...
Ik vrees juist voor Huntelaar. Zonde, speelt zo leuk bij Faen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:39 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Toch zie ik het somber in voor Rosenberg.![]()
Je kunt aan een speler zien (tactisch vernuft, passingcapaciteiten, inzicht, overzicht, sturing) dat een speler op een bepaalde positie zou kunnen spelen. Pienaar speelde vaak rechtsbuiten, vandaar dat ik die positie noemde. Het gaat niet specifiek om de rechtsbuiten positie, maar van elke speler kun je wel redelijk goed inschatten of ze op 10 uit de voeten kunnen. Pienaar kan er misschien wel uit de voeten, maar ik vind het een enorm risico gezien zijn manier van spelen. Daarbij heeft hij laten zien de laatste tijd niet over alle capaciteiten te beschikken die naar mijn mening voor die positie vereist zijn. Ik zie dat in ieder geval zo. En dat heeft niets met genialiteit te maken. Hoe denk je dat er in de jeugd bepaald wordt dat een linksbuiten toch maar beter rechtsback kan worden? Het is gewoon een optelsom van de capaciteiten en wegstrepen van eisen. Ik vind Pienaar niet geschikt voor de 10 positie bij Ajax. Sneijder vind ik daar wel geschikt voor. Van der Vaart was de ideale 10 in mijn ogen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef PyTh het volgende:
[..]
Don't get me wrong, ik vind pienaar ook van een bedenkenlijk niveau maar kun je de door mij gequote uitspraak misschien eens nader toelichten?![]()
Tsja, als dat zijn keuze is en Blind gaat daarmee accoord, dan is dat tooch prima?quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:06 schreef twi het volgende:
Sneijder is fysiek ook te licht voor de 10. Bovendien heeft hij juist een persoonlijke voorkeur voor de 8 volgens mij. Niks aan doen, juist een verademing dat hij niet liever op 10 speelt.
Komt wel weer. Blind experimenteerde laatst alweer met een inschuivende nr 4.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:03 schreef twi het volgende:
Bovendien speelt Ajax tegenwoordig met een verdedigende middenvelder in 't centrum, en dus al helemaal niet meer met een 10.
Waar weet ik niet meer, maar ik weet zeker dat ik Sneijder heb horen zeggen dat hij graag op de 10 speelt. Volgens mij stond het in de Volkskrant of het AD van afgelopen maandag. Daarin zei hij iets van: 'Met 4-4-2 heb je als nr 10 veel minder ruimte om diep te gaan, maar ben je wel veel meer een echte spelverdeler. Bij 4-3-3 ben je wel meer betrokken bij de aanval.' Oid. Hij praat hier over zichzelf, even voor de duidelijkheid. Sneijder ziet zichzelf dus echt wel op de nr 10 spelen en dat doet ie de laatste tijd dan ook vaak.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:06 schreef twi het volgende:
Sneijder is fysiek ook te licht voor de 10. Bovendien heeft hij juist een persoonlijke voorkeur voor de 8 volgens mij. Niks aan doen, juist een verademing dat hij niet liever op 10 speelt.
Wat hopeloos is gefaald door de verdedigende blunders van Maduro.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:08 schreef Roeni3 het volgende:
Komt wel weer. Blind experimenteerde laatst alweer met een inschuivende nr 4.
Urb en Sneijderquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:11 schreef Rekkie het volgende:
Vraagje: Wie vinden jullie nu echt onomstreden bij Ajax?
In mijn ogen is dat geen een dit seizoen, ja toch.... ik denk dan Trabelsi voor zover hij speelde!
Sneijder.. ja eensch.... veel beter dan vorig seizoen en een stuk volwassener!quote:
Eensch en Grygeraquote:
Zo jij hebt geld over....quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
Bogdan Lobont, Hans Vonk, Julien Escudé, Maxwell, Steven Pienaar, Yannis Anastasiou, Nourdin Boukhari en (mits Klaas-Jan Huntelaar overkomt van Heerenveen) Angelos Charisteas mogen van mij deze winterstop al weg, daarbij mag ook eventueel Tomás Galásek aan het eind van het seizoen wel weg. Hatem Trabelsi en Nigel de Jong mogen van mij blijven, maar willen zelf weg. Uit de jeugd mogen Michael Goossens, Jeffrey Sarpong, Kenneth Vermeer en Robbert Schilder aan de selectie worden toegevoegd plus de aankopen Ron Vlaar, Gijs Luirink, Klaas-Jan Huntelaar, Julian Jenner en Denny Landzaat. Dan hebben we een heel mooi team!
Ben t er bijna helemaal mee eens.. Denk dat Galasek weg wil aan t eind van t seizoen maar is wel degelijk belangrijk voor t team met al zijn ervaring enzo!quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
Bogdan Lobont, Hans Vonk, Julien Escudé, Maxwell, Steven Pienaar, Yannis Anastasiou, Nourdin Boukhari en (mits Klaas-Jan Huntelaar overkomt van Heerenveen) Angelos Charisteas mogen van mij deze winterstop al weg, daarbij mag ook eventueel Tomás Galásek aan het eind van het seizoen wel weg. Hatem Trabelsi en Nigel de Jong mogen van mij blijven, maar willen zelf weg. Uit de jeugd mogen Michael Goossens, Jeffrey Sarpong, Kenneth Vermeer en Robbert Schilder aan de selectie worden toegevoegd plus de aankopen Ron Vlaar, Gijs Luirink, Klaas-Jan Huntelaar, Julian Jenner en Denny Landzaat. Dan hebben we een heel mooi team!
quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:23 schreef M0NTANA het volgende:
Je vergeet voor het gemak even Huntelaar die nog gefinancieerd moet wordenquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:28 schreef twi het volgende:
Lobont 2 miljoen, Escude 2 miljoen, Pienaar 1 miljoen, Charisteas 4 miljoen, daar kun je Jenner, Vlaar en Luirink toch wel voor halen? Vllar voor die paar ton na de arbitragezaak, Jenner voor een miljoen of anderhalf a twee en hetzelfde voor Luirink.
Dan moet je even bijleggen voor Landzaat, maar dan ben je er bijna al. Maargoed, moet je ze wel voor die (overigens zeer schappelijke) bedragen kwijt zien te raken. Kan je eventueel je eigen vermogen nog een keertje aanspreken voor Mathijsen, voor de zekerheid op links centraal.
Alleen voor Pienaar zal Ajax 1 miljoen vangen. Geen club gaat 4 miljoen voor Charisteas betalen. Escudé is ook geen 2 miljoen waar en Lobont zal al helemaal geen 2 miljoen opbrengen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:28 schreef twi het volgende:
Lobont 2 miljoen, Escude 2 miljoen, Pienaar 1 miljoen, Charisteas 4 miljoen, daar kun je Jenner, Vlaar en Luirink toch wel voor halen? Vllar voor die paar ton na de arbitragezaak, Jenner voor een miljoen of anderhalf a twee en hetzelfde voor Luirink.
Dan moet je even bijleggen voor Landzaat, maar dan ben je er bijna al. Maargoed, moet je ze wel voor die (overigens zeer schappelijke) bedragen kwijt zien te raken. Kan je eventueel je eigen vermogen nog een keertje aanspreken voor Mathijsen, voor de zekerheid op links centraal.
En dan wint Scheringa. Mooi niet! Gewoon blijven doorgaan want wat Scheringa doet is not-done.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:31 schreef SoA-Holic het volgende:
Hoe wil men in godsnaam landzaat kopen? Je heb calimero Scheringa die zijn spelers niet naar het grote Ajax wil late vertrekken, dus moeten we het ergens anders zoeken. Plus het feit dat gigantische bedragen vraagt. Niet doen dus.
Ik vind SQD nog wel een aardige zakcent waard.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alleen voor Pienaar zal Ajax 1 miljoen vangen. Geen club gaat 4 miljoen voor Charisteas betalen. Escudé is ook geen 2 miljoen waar en Lobont zal al helemaal geen 2 miljoen opbrengen.
Luirink zal bovendien allerminst goedkoop zijn, want iedereen bij Groningen weet ook wel dat Luirink een toekomstige topper is.
Inderdaad. Landzaat is geen wereldtopper, maar je hebt op rechts gewoon iemand nodig, liefst Nederlands en met ervaring. Dan kom je al snel op Landzaat uit, ,al is die ervaring niet allemaal op het hoogste niveau.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:35 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
En dan wint Scheringa. Mooi niet! Gewoon blijven doorgaan want wat Scheringa doet is not-done.
Tja, en dan? Wil je stug 10 mnl voor denny neerleggen? Dan gaat ie akkoord en hij lacht ie zich rot. Als die eikel zoveel blijft vragen moet Ajax geen enkele poging ondernemen om een speler te halen van die tijdelijke topclub.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:35 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
En dan wint Scheringa. Mooi niet! Gewoon blijven doorgaan want wat Scheringa doet is not-done.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |