Zo, aardig wat nieuws vandaag over onze club, kzal eens ff mn mening erover geven
1) Vertrek van Pienaar:
![]()
na het Champions League-seizoen waarin we de kwartfinale bereikte heeft Steven nauwelijks nog kunnen imponeren wegens blessures c.q schorsingen (natrappen
![]()
) . Hopelijk vangen we nog wat geld en vertrekt deze jongeheer in de winterstop naar BVB
2) Gedoe rond Vlaar: Dit snap ik al helemaal niet... wáárom moet ajax hem halen? Er staat nu een defensie met Trabelsi - Heitinga - Vermaelen - Juanfran, als Trabelsi weg is kan Heitinga rechtsback, Grygera op zn plek en achter de hand hebben we nog de talentvolle Schilder, tevens kan er bij een gebrek ook beroep worden gedaan aan Maduro of Lindenbergh in het centrum van de verdediging, of er kan worden omgeschakeld naar 3-4-3, waarbij Heitinga/Grygera(bij afwezigheid Heitinga) - Grygera/Vermaelen (bij afwezigheid grygera óf heitinga dat gryg doorschuift naar rechts) - Juanfran/Vermaelen (bij afwezigheid juanfran). Er is dus helemaal geen behoefte aan het talent "Vlaar" , zou dus alleen maar kapitaalvernietiging zijn, en laten we dat nou na 5 jaren niet meer willen
3) Gedoe rond KJ Huntelaar: ten eerste wil ik even zeggen dat het tot nu toe alleen een akkoord is tussen Huntelaar en Ajax, en dus niet Heerenveen en Ajax, en aangezien de geldgeile voorzitters van tegenwoordig weet ik niet of Van der Velde aast op de hoofdprijs, of dat er een redelijk bedrag kan worden betaald. Ik weet niet of Ajax weer de hoofdprijs voor een spits wil betalen na Rosenberg en Charisteas.
Stel hij komt: Ene kant ben ik er blij mee, maar dan moet er 4-4-2 gaan worden gespeeld, aangezien Rosenberg er ook gewoon in moet, die gast heeft dan niet de techniek van Zlatan, maar hij komt er zeker
![]()
. Ook moeten er minimaal 2 van de 5 aanvallers vertrekken (naast Yannis dus ook Babel of Charisteas), aangezien Babel nog enigzins potentie heeft, Charisteas, hoewel ik nog altijd vertrouwen in de Griek heb , maar eerlijk is eerlijk, liever KJH dan Charisteas, hopelijk zal Ajax hem dan verpatsen aan een mooie club voor de griek
![]()
Over Babel kan ik kort zijn: denkt dat hij net zo goed is als Ronaldinho, laat hem maar lekker rijpen bij een andere eredivisieclub, want bij Ajax komt hij er met Charisteas/Huntelaar en Rosenberg toch niet aan te pas. Na een goede wedstrijd tegen Juventus is het trouwens alleen maar minder gedaan. Teveel omhoog geschreven door die pers hier. Mocht hij uberhaupt nog kans willen maken op een plaats in de selectiie voor het WK (alsjeblieft niet Marco
![]()
) dan moet hij het ergens anders zoeken!
4) ook wil ik nog even iets laten weten over Johan Cruijff, in zijn column in de Telegraaf laat hij weten veel vertrouwen te hebben in de huidige staf (met Fontein en van Geel) en eerlijk mensen, als Johan Cruijff dat heeft, wie zijn wij dan om dat niet te vinden?
![]()
Martin van Geel
![]()
dát is de beste transfer die Ajax de afgelopen jaren heeft gedaan naar mn mening, ik vertrouw volledig op deze persoon dat hij Ajax kan terugbrengen waar het hoort, en de rotzooi van Koeman en Van Eijden kan opruimen (lastige taak maar het gaat hem lukken
![]()
5) De Mul waarschijnlijk terug naar Ajax. Vorige week was ik aanwezig bij Sparta - Vitesse, kon weinig over de Mul zeggen, maar nooit slecht gevonden, dus hopelijk kan hij zn draai vinden en word het net als Andy van der Meyde (verhuurd door Ajax na een jaartje, aan FC Twente, na zn terugkomst uitgegroeid tot topspeler helaas ver***** bij Inter)
Al met al, zie ik de toekomst van ons aller Ajax zeer positief in met de volgende opstelling (bij komst Huntelaar en vertrek Pienaar (winterstop) en dat de Jong en Trabelsi pas aan het einde van het seizoen de club verlaten en bij vertrek Yannis/Charisteas
Stekelenburg
Trabelsi - Grygera - Heitinga - Juanfran
Maduro - Lindenbergh - Emanuelson
Sneijder
Huntelaar - Rosenberg
Bank-Lobont
-Babel
-Charisteas/Yannis
-Vermaelen
-De Jong
-Galasek
-Manucharyan