quote:Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef Frollo het volgende:
Voor degenen die last hebben van memory leaks: reeds vorige week maakte Sherkaner melding van het bestaan van een patch, geschreven door een fan.
Die post is waarschijnljik alweer een beetje weggezakt of zo, kreeg in elk geval niet de aandacht die hij verdiende. Maar hoe dan ook, de betreffende patch schijnt dus echt heel goed te zijn en de maker, een of andere Rus genaamd Harkonnen, is momenteel dé grote held van het Civfanatics forum.
quote:
Goede suggesties allebei. Ik ga er meteen werk van makenquote:Op maandag 19 december 2005 12:10 schreef Brentmeister het volgende:
Misschien is dat iets om in de OP te zetten Frollo?
Gedaan!quote:Op maandag 19 december 2005 12:16 schreef Frollo het volgende:
Goede suggesties allebei. Ik ga er meteen werk van maken
Die patch heb ik ook draaien hier, en kan nu gewoon spelen op huge maps terwijl dat hiervoor niet kon. Ik zie geen verschil in de graphics vergleken met voor de patch. Het enige minpuntje is dat als je een tijdje je muis niet beweegt dan ga je terug naar windows en dan duurt het even voor je naar het spel terug kan want dan laadt hij namelijk wel lang, maar dat kan ook aan mijn computer liggen natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef Frollo het volgende:
Voor degenen die last hebben van memory leaks: reeds vorige week maakte Sherkaner melding van het bestaan van een patch, geschreven door een fan.
Die post is waarschijnljik alweer een beetje weggezakt of zo, kreeg in elk geval niet de aandacht die hij verdiende. Maar hoe dan ook, de betreffende patch schijnt dus echt heel goed te zijn en de maker, een of andere Rus genaamd Harkonnen, is momenteel dé grote held van het Civfanatics forum.
Deze patch zou bij iedere eventuele nieuwe patch moeten werken.quote:Op maandag 19 december 2005 12:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik ben een beetje huiverig voor user-made patches. Ze kunnen heel goed werken, maar ze kunnen ook toekomstige patches van de makers zelf dwarsbomen. Ik weet niet goed hoe deze "patch" werkt, maar ik zou toch oppassen.
Ah, ja, die zocht ik dusquote:Op maandag 19 december 2005 18:03 schreef SuperSiem het volgende:
Sid Meier's Civilization IV - deel 2 en Sid Meier's Civilization IV - deel 3 staan niet in de openingspost (die overigens voor de rest prima is.).
Vast wel, als ik de verhalen over de grote aanpasbaarheid van het spel mag geloven. Hoe precies weet ik niet, maar kan je niet vrij gemakkelijk techs duurder maken door wat waardes in XML-files te veranderen? Op zo'n manier kan je bepaalde techs vrij onmogelijk maken.quote:Op maandag 19 december 2005 18:25 schreef Luutgaert het volgende:
Nog maar een keer dan: kan je het ook zo zetten dat de tech tree eerder eindigt? Je kan bijvoorbeeld wel beginnen in de Middeleeuwen enzo, maar kan je het ook zo zetten dat je eindigt in de Middeleeuwen en dus niet meer verder kunt researchen? Ik wil wel een keer grote oorlogen met paardjes enzo hebben.
quote:Op maandag 19 december 2005 18:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah, ja, die zocht ik dus
Wou ik het er net in gaan editen, blijkt dat een mod me voor was
edit: dan maar even de credits voor de OP aan de juiste persoon erin gezet.
Voor z'n tijd misschien wel, maar als game opzich ga ik toch echt voor SMAC en Civ IVquote:Op donderdag 22 december 2005 09:05 schreef twisteddlogic het volgende:
Civilization I blijft de beste
Civ I was al geweldig idd, maar IV is toch wel net zo leuk hoorquote:Op donderdag 22 december 2005 09:05 schreef twisteddlogic het volgende:
Civilization I blijft de beste
Nu oordeel je toch te hard, vind ik.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:02 schreef Retuobak het volgende:
[...] Civ III, dat duidelijk een stap terug was na Sid Meier's Alpha Centauri.
Ze waren vermakelijk, hadden dingen die ook absoluut in Civ III en IV hadden mogen zitten, maar top games waren het idd niet.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:16 schreef Retuobak het volgende:
Ja, Call to Power II ook
Dat is niet eens een echte Civ, ome Sid had er niks mee te maken.
Call to Power I en II zijn gemaakt toen Sid z'n licentie kwijt was en worden algemeen gezien als de slechtste delen in de serie.
zoals?quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:21 schreef Frollo het volgende:
Aan de andere kant zitten er toch wat nieuwe features en balance changes in.
Een gigantische lijst, die je hier kunt lezen. Deze gaan volgens mij de gameplay het meest beïnvloeden.:quote:
quote:v1.52 is a major upgrade to Civ IV and includes numerous optimizations for memory usage that should help performance on all machines but are tailored to especially improve performance on machines at or near the minimum specification.
Major changes include:
-Shared low-level graphics buffers
-Removed many unused fonts and reduced interface memory usgae
-Paged out units which are not visible
-Reduced terrain data size and overhead
-Reduced route data size
-Created a set of low-res movies for machines without dynamic texture support (this is a separate download)
These changes not only reduced the amount of system memory required, but lowered video memory usage extensively. Also, the rate at which the game consumes memory in the late-game has decreased, which is extremely important.
In addition, a new config file (ini) option called 'MemorySaver' has been added for further memory reduction, at the cost of alt-tabbing support. If you set MemorySaver=1 in the config file, you can lower your system memory usage by 70% of video memory. So if you have a 128MB video card, you can save an additional ~90MB of system memory. MemorySaver defaults to off, and is not officially recommended since it doesn't handle alt-tabbing and other cases of graphics device loss at this time. However, we recognize that some users may want to experiment with it.
Finally, the use of unofficial patches is not recommended and is largely redundant with the memory fixes in this patch. Unofficial patches may slow performance, cause graphical problems or conflict with Firaxis code resulting in crashes or other problems. It also makes it more difficult for us to respond to error reports and debug issues reported by users running unauthorized patches.
Suggestions for optimal performance:
Increase AGP memory size in your BIOS settings to 128 or 256 if necessary.
Go to www.windowsupdate.com and apply updates
Update graphics and sound drivers
Close other background applications
Turn graphics to low and use low-resolution textures in the options screen
Turn off Antialiasing in your display properties
Disable virus protection
-Mustafa Thamer
Civ IV Lead Programmer
Changes:
- Tech cost rebalancing
- Improved city attack AI
- Moved MaxAutosaves to ini file
- Slower Great People name generation
- Hide health bars during combat
- Increased late-game tech costs
- Waypoints now invisible when city screen is up
- AI more willing to trade cities for peace
- AI stays at war longer
- Cottages no longer grow durring anarchy
- Combat info now shows odds of success
- WBS's now contain unit damage
- Score from land doesn't count until you own land for 20 turns
- Better invasion AI
- Slavery: No Upkeep
- Emancipation: Low Upkeep
- Tweaked AI civic values
- Filled in missing diplo entries for Frederick
- Praetorians: 40->45 hammers
- Jaguars: 40->35 hammers
- AI turn optimizations
- Interface game messages are now flushed at end of turn
- Environmentalism moved to Medicine
- Increased industrial era tech costs
- Environmentalism is medium upkeep
- Free Speech is low upkeep
- Forests give 0.5 health
- Firepower in combat now based on max strength
- Lobby sorting improvements
- Clearing the table in the MP diplomacy screen resets the "They accept/They do not accept" text
- Dawn of man screen closes with ESCAPE just like all the other interface screens
- The hall of fame now shows only games that have been played with the currently-loaded mod
- When trying to build an item that it not allowed in a city, you will get a production popup asking for a build instead of leaving production empty
- Wonder Movies and other popups may appear in PBEM/Hotseat
- Incremented save version to 102
- Simplified city billboard placement. This should fix the weird billboard offsets and scaling.
Additions:
- Lobby chat and buddy lists from staging rooms
- Combat odds now shown in combat turn log
- ALT-S now allows you to place signs
- Added "Leave Forest" option for automated workers
- Added Marathon game speed (longer than Epic)
- Added NoTechSplash ini setting
- More communication about autopatch failures
- Domestic advisor remembers which cities you had selected last time screen was up.
- Added "no cheating" game option for single-player
- In addition to tradeable techs, techs that are not allowed to be traded to you are also shown, provided that you can research them yourself at the moment
- Added event and replay messages when a human founds a city. This got broken when we added city renaming
- Support for Logitech G15 Gaming Keyboard
- When you zoom to a city from the domestic advisor, you return to the domestic advisor after you exit the city screen
- Updated Info Screen with changes 'borrowed' from one of the forum modders
Fixes:
- Unit attack move bug
- Civ naming bug in sp
- No longer keep your gold and techs when regenerating a map
- Missing civic name from popup help
- Minimap now appears correctly after regenerating map
- Unit cycling bug
- Load game freeze bug
- Movement freeze bug in si-move
- Unit cycling bug in PitBoss and HotSeat
- Missing plot list buttons bug with large stacks
- Pathfinding bug involving defensive terrain and group movement
- Bug with AI attacking over rivers
- Can no longer see spies on caravels
- Group attack bug
- Group attack bug with gunships
- GS lobby ignoring game settings bug
- Disappearing popup help bug
- Diplo city trading bug
- Wonder movie/zoom to building crash
- No camera adjustment to city screen bug
- User profiles with build queues no longer crash
- No more negative gold in diplo screen
- Fixed gifting bad cities to AI exploit
- AI issues with Always War and Always Peace
- Units not moving into tiles after combat bug (graphical only)
- Pathfinding reuse fix
- Fixed pathfinding bug
- Fixed SHIFT-selecting multiple cities
- End score not matching up with timed winner bug
- Fixed bug allowing selection of disabled techs in tech chooser
- Fixed Sentry promotion visiblity bug
- Fixed AI city targeting bug
- Fixed AI healing bug
- AI city attack bug
- No more message lag in single-player
- Fixed bug with gunship stacks attacking cities
- Random seed bug (causing duplicate world maps...)
- Unit health bars no longer show up in city screen
- Two-palaces-from-culture-flipping-capital bug
- Foreign Advisor: Gold available for trade does not show up when there cannot be a trade for gold
- Diplomacy screen fix for gold popups not appearing properly
- Foreign advisor: Resources for active player are shown multiple times if you have more than one instance of a resource to trade.
- Fixed weird little bug with Unit Categories page in Civilopedia
- Diplomacy bug for PBEM/Hotsesat
- Removed some cheats from password-protected games that should not have been allowed in the first place
- Fix for competitive games: Password-protected saves can no longer be easily stripped of their passwords, and the assets checksum in the save can no longer be modified by external means
- Fixed vanishing yield symbols in multiplayer
- Fixed some PBEM/Hotseat issues when there is just one human player
- River and Wind sounds are now properly classified as ambience. This fixes inconsistent behavior in audio options
- Minimized or No Interface no longer reverts to normal after entering, then exiting city view
- You can no longer duplicate deals with the AI from the "Active deals" section of the diplomacy screen
- Out of memory message problem on machines that don't allocate small textures properly
- Assert error for software vertex processing only machines
- Bug where you could draw strategy lines and signs outside of globe view
- "globe view buildings disabled" option now hides buildings in globe view properly
betekend dit dat je niet meer hoeft te tweaken?quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
- Added Marathon game speed (longer than Epic)
dat kun je wel zeggen, had me erg verheugd op dit spel.. najaquote:
Koop anders ff een nieuweechte pc (je 13e maand is binnen)quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:25 schreef djmarshal het volgende:
[..]
dat kun je wel zeggen, had me erg verheugd op dit spel.. naja![]()
hier de link:
http://koopjes.marktplaats.nl/computer_software/games_pc/15385334.html
hehe, ga aan het werk johquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:33 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Koop anders ff een nieuweechte pc (je 13e maand is binnen)![]()
Ik heb ook zitten votenquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:26 schreef Frollo het volgende:
Civilization IV is royaal, heel royaal in de prijzen gevallen!
Volgens IGN.com is Civ IV Best Strategy Game voor PC, Game of the Year voor PC, en -wel heel opvallend- Best Online Game voor PC!
U leest het goed: niet BF2 is Best Online Game, niet CoD2, en ook niet Guild Wars. Neen, het is nota bene het turn based Civ 4!
Toch ook maar eens proberen dan, dat online gedoe
Op de officiële Civ 4 site staan nog meer awards.
Ben ik helemaal mee eens! Je kan nu zelf met oudere units toch nog wat beginnen tegen wat nieuwere units het is minder (want kan nog heel goed) 1 unit heel veel maken en rushen. Nu als je tegen andere menselijke spelers speelt en je hebt een goede variatie in units win je tegen misschien 1 soort nieuwere units..quote:Op zondag 25 december 2005 12:43 schreef Sidekick het volgende:
Ik begin Civ4 steeds meer te waarderen. Vooral het combat-system, de promotions en de improvements maken het spel op tactisch vlak stukken beter.
quote:Op maandag 19 december 2005 18:25 schreef Luutgaert het volgende:
Nog maar een keer dan: kan je het ook zo zetten dat de tech tree eerder eindigt? Je kan bijvoorbeeld wel beginnen in de Middeleeuwen enzo, maar kan je het ook zo zetten dat je eindigt in de Middeleeuwen en dus niet meer verder kunt researchen? Ik wil wel een keer grote oorlogen met paardjes enzo hebben.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=147082quote:check out the file assets/xml/technologies/CIV4TechInfo.xml
make a copy of it and put it in the customassets/xml/technologies folder
find this line for each tech you want to disable:
<bDisable>0</bDisable>
change to...
<bDisable>1</bDisable>
ik snap ook niet wat het probleem is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:12 schreef djmarshal het volgende:
oke, ik ga de mijne verkopen... het werkt nog steeds niet goed (de graphics) iemand geïntresseerd ? 30 euro exclusief verzendkosten, ik heb de mijne gekocht bij bol.com en is dus nog zo goed als nieuw omdat ik het spel nog niet heb kunnen spelen.
Ah bedankt! Ik zal 't een keer proberen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=147082
Ik heb er geen probleem mee om nog even te wachten hoorquote:Op donderdag 29 december 2005 21:45 schreef Retuobak het volgende:
Ik zou helaas pas vanaf de 16e januari mee kunnen doen
En Civ3 dan?quote:Op maandag 26 december 2005 20:54 schreef Forever het volgende:
OhmijnGod...
Civilisation 4 doet eht voor mij toch wéér... had Civ2 me al slapeloze weekenden bezorgd, nu gaat Civ4 hetzelfde doen ben ik bang
dat heb ik nouw ook.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:54 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik kan me er nooit toe zetten om weer een lange pot Civ te spelen. Tot ik er daadwerkelijk aan begonnen ben, dan moet hij ook zo snel mogelijk af
Ik zie hem nu pas. Vergeef mijquote:
Dat is niet eens zo'n gek idee. Nog twee personen erbij en we zitten al aan de acht immersch.quote:Kun je haast nog beter splitten in 2 games ofzo
Wat jij wilt is ook belangrijkquote:Verder:
Continents is mijn favoriet, en een paar AI's erbij zijn imho altijd leuk voor wat extra afwisseling in het spel. Qua victory conditions Space race, conquest, domination. Cultural/Time/diplomatic heb ik niks mee. En mijn voorkeur gaat uit naar Napoleon om mee te spelen. Maar eerlijk gezegd is het allemaal niet overdreven belangrijk, ik pas me wel aan aan wat anderen willen
Wat ik wil is gewoon een leuk PBEM potjequote:
Tuurlijk, eensch..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat ik wil is gewoon een leuk PBEM potje, de instellingen verder zijn voor mij niet ongelofelijk belangrijk.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:25 schreef Frollo het volgende:
Ik heb nu zes geïnteresseerden voor een PBEM:
Hoe dan ook, het wordt tijd om eens te gaan bespreken wat voor set-up we willen.
Terra en Archipello mogen van mij afvallen. Deze vragen iets teveel van mijn systeem.quote:Wat voor wereld willen we? Terra en Continents zijn allround het leukst denk ik, maar ook Pangea en Archipelago hebben hun eigen niche.
Een paar AI's kan geen kwaad. Groote wat mij betreft Normaal of Large. Ligt aan wat voor een type werled het wordt systeemeisen spelen weer een rolquote:Hoeveel spelers willen we? Alleen wij vijven of nog een paar AI's? Deze keuze heeft ook te maken met de grootte van de wereld natuurlijk.
Diplomatic is idd zinloos. Spacerace mag wat mij betreft ook uit.quote:Welke victory conditions activeren we? Ik stel voor dat we Diplomatic uitzetten. Niemand zal zo gek zijn om op iemand anders te stemmen, dus is deze victory zinloos of een verkapte Domination. De andere victory's blijven er wat mij betreft allemaal in. Hoe meer manieren er zijn om te winnen, hoe gevarieerder de pot.
Peter van Rusland of Frederick van Duitsland hebben mijn voorkeur.quote:Wie wil er met welke civ spelen? Ik laat me verrassen en kies gewoon random. Maar heb je wél een voorkeur, spreek die vooral uit.
Dat "atoomtekentje" betekent dat je handelsrelaties hebt met die beschaving en dat andere tekentje maakt duidelijk dat je "Open Borders" hebt met degenen waar het achter staat. Daarnaast zijn er nog soortgelijke tekentjes voor een defensief pact en waarschijnlijk ook voor permanente bondgenootschappen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:07 schreef VoreG het volgende:
Ik snap iets niet met die religions. Sommige hebben een soort atoomtekentje en andere weer een papiertje naast hun naam
Ooow dus het heeft niks met religions te maken, kijk dan is het goedquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat "atoomtekentje" betekent dat je handelsrelaties hebt met die beschaving en dat andere tekentje maakt duidelijk dat je "Open Borders" hebt met degenen waar het achter staat. Daarnaast zijn er nog soortgelijke tekentjes voor een defensief pact en waarschijnlijk ook voor permanente bondgenootschappen.
Tenzij de ander Theocracy heeft!!11!!!!1! LOL "Dquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:17 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, eigenlijk ook weer wel. Handelsroutes > verspreiding religie
Sorryquote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:55 schreef Retuobak het volgende:
Ik ga iig wel samen met Fliepke in een team, team weggevaagd-voor-Christus ftw!
Hoe doe je dat, teams maken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:54 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben wel voor Epic-snelheid.
Behalve als we drie tegen drie spelen (of drie teams van 2), dan is Marathon beter.
Vooraf ja dmv het teamnummer wat je kan instellen in het scherm waar je ook je leader kan kiezen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hoe doe je dat, teams maken?
Is het de bedoeling dat je dat van tevoren vastlegt of worden de allianties tijdens het spel gesloten?
Juist.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:13 schreef Sidekick het volgende:
Vooraf ja dmv het teamnummer wat je kan instellen in het scherm waar je ook je leader kan kiezen.
Eensch. Hartstikke leuk als je je samen met een kameraad eens aan Deity wilt wagen, maar voor een PBEM met meerdere humans lijkt het me wat minder.quote:Hierdoor kan je alles zien wat je teamgenoten ook kunnen zien, kan je gezamenlijk een tech researchen zodat het sneller gaat, of ieder een andere tech ontwikkelen die voor het gehele team beschikbaar komt. Ook deel je je geld en resources bijvoorbeeld. Op zich heel leuk, maar wrs minder geschikt voor deze PBEM.
Ehm, ik ben momenteel aan mijn tweede potje bezig sinds ik het spel heb. Over mijn vorige pot had ik 14 uur gedaan, verspreid over anderhalve maand.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:43 schreef VoreG het volgende:
Wat een kutspel
Het is zo moeilijk. Als ik lees dat sommige met een potje 5 uur of llnger bezig zijn en ik het binnen 1:20 uur af heb... Toch maar wat meer op die kleine dingen gaan letten
Ikzelf doe gewoon random, veel leuker. Maar als iemand per se een specifieke leider wil, dan moet dat natuurlijk kunnen. Maar dan wel volgens het principe van wie 't eerst komt, die 't eerst maalt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:57 schreef blue-102 het volgende:
Doen we bijvoorbeeld alle leiders maar at random anders krijg je al oorlog daar over voordat de game is gestartmij maakt het dan ook niet uit je moet gewoon de de specialiteiten van een volk uitbuiten en maakt dan ook niet uit wel dat is
Waarom zou dat bij een laptop niet kunnenquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:09 schreef Monidique het volgende:
Ik kreeg net een tijdje een zwart scherm, toen "VPU Recovery" en toen was Civ weer normaal aanwezig. Nooit eerder gehad en ik heb ook niets veranderd. Op internet staat dat het door overclocken kan komen - een te hete kaart - , maar ik heb een laptop, dus dat zal het wel niet zijn. Misschien nieuwe drivers die een beetje raar deden? Echter, gisteren heb ik uren achter elkaar Civilization gespeeld. Raar, maar ik neem aan en hoop dat het wel iets toevalligs zal zijn geweest.
Nou ja, ík heb er in ieder geval niet aan gesleuteld. Maar ik dacht dat laptops hardwarematig aanpassen toch een stuk lastiger is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:13 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Waarom zou dat bij een laptop niet kunnen
Door de compacte ruimte kan een laptop ook best overhitten zonder overklokken. Civ4 was daar bij mijn laptop net iets te goed inquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, ík heb er in ieder geval niet aan gesleuteld. Maar ik dacht dat laptops hardwarematig aanpassen toch een stuk lastiger is.
Dat ligt aan je videokaart, is een bekend probleemquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:25 schreef Frollo het volgende:
k heb nu twee keer meegemaakt dat ik spontaan naar de desktop knalde... maar Civ stond verder gewoon nog op de taakbalk en ik kon er gewoon naar terug Alt+Tabben en mijn sessie probleemloos vervolgen
Veel raarder is het verschijnsel dat van sommige AI leaders de lippen en de huid rond de ogen ontbreken in de eerste seconde dat ze in beeld zijn. Zo'n leader heeft dus grote, bolle ogen en ontblote tanden. Een moment later wordt de ontbrekende huid alsnog getekend en is alles weer normaal.
Hoewel dit de gameplay natuurlijk niet in de weg staat, is het... uhm... nogal eng. Alsof er ineens een zombie op me afkomt.
Dat moest ik opzoekenquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef Monidique het volgende:
Goa'uld
Klopt ja, heb er sinds 1.52 ook 'last' van op de PC van m'n ouders. Ik kan er wel om lachenquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef Monidique het volgende:
Iemand zei mij gisteren dat hij dacht dat deze Goa'uld-leaderheads vaker voorkomen na 1.52, maar ik weet het niet.
Tja.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:44 schreef VoreG het volgende:
Trouwens met die religions had ik van de 7 tegenstanders 4 medehindu's (5 in totaal dus). Maar uiteindelijk vonden ze mijn zelf gecreerde god toch niet zo geweldig en stapte ze over... Hoe zorg je ervoor dat dit niet gebeurd?
Dat moet je verkeerd gezien hebben inderdaad, want Firaxis heeft meermaals sterk benadrukt dat alle religies in het spel exact dezelfde eigenschappen hebben. Het enige wat invloed op de betrekkingen heeft, is of een AI civ dezelfde religie heeft als jij of juist niet. Om welke religie(s) het dan gaat, doet niet ter zake.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:22 schreef VoreG het volgende:
Klopt het dat sommige religie's niet overweg kunnen met elkaar en andere weer wel? Of zat ik nou verkeerd te kijken?
De eeuwige vraag. Het is slimmer om alles zelf te regelen, daarmee kun je winst halen. Maar als al dat micromanagement je de keel uit hangt dan kun je beter automate kiezen voordat je het spel weggooit.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:30 schreef VoreG het volgende:
.....
En is workers op automate zetten slim of niet?.
Tja, wat wil je voor tips? Luxury resources, colosseums, tempels, theaters en dat soort dingen om de happiness te verhogen, en food resources, granary's, harbors en grocers om de health op peil te houden. Maar ik vermoed dat je dat allang weet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:23 schreef Brentmeister het volgende:
Nog een probleem waar ik mee zit is dat ik heel vaak meer unhappieness dan health heb. Als ik dan weer dingen bij bouw die voor meer health zorgen is dat andere ook weer gestegen. Heeft iemand hier goeie tips om dit in de hand te houden
En/of specialists te makenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:17 schreef Lionheaad het volgende:
Groei stopzetten kun je berreiken door de voedselsom precies op "0" te krijgen. Dit kan door andere tiles te bewerken.
Jungles ook (geloof ik). Forests hebben dan weer een positief effect op de health. Mits in de 'bewerkbare radius'.quote:Flood plain hebben idd een negatief effect op de health status van je stad.
Je speelt een (1) turn en e-mailt het dan door naar de volgende speler in de keten. Traag verloop van het spel, maar je bent niet afhankelijk van de onmiddelijke aanwezigheid van anderen om te spelen.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:42 schreef Brentmeister het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe een PBEM potje in z'n werk gaat? Ik heb het nog nooit gedaan namelijk![]()
Misschien dat ik dan ook wel geïnteresseerd ben
Dan ben je 3 jaar bezig met 1 spelquote:Op zondag 8 januari 2006 20:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je speelt een (1) turn en e-mailt het dan door naar de volgende speler in de keten. Traag verloop van het spel, maar je bent niet afhankelijk van de onmiddelijke aanwezigheid van anderen om te spelen.
Ja zoiets vermoedde ik alquote:Op zondag 8 januari 2006 20:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je speelt een (1) turn en e-mailt het dan door naar de volgende speler in de keten. Traag verloop van het spel, maar je bent niet afhankelijk van de onmiddelijke aanwezigheid van anderen om te spelen.
Hmm, dat is me nog nooit zo opgevallen. Op voor instellingen speel je verder dan, mapgrootte, landmass enzo?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:17 schreef Frutsel het volgende:
ik moet zeggen dat je met een multiplayer game via LAN vrij afhankelijk bent van de lokale hutjes die je overal kunt vinden. Als je bijv. 3x goud vindt, een experience en een worldmap met je scout, terwijl je medespeler 2 settlers en 1 worker vind, je al een mega-achterstand hebt.
Ik heb niet echt een voorkeur, probeer het een beetje af te wisselen. Heb wel graag industrious beschavingen.quote:Met welke beschaving spelen jullie het liefst?
Dat lijkt me logischquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:08 schreef Frutsel het volgende:
en als je RAGING barbarians aanzet krijg je heel veel hutjes?![]()
Dan komen er in het begin (na een beurt of 25-30) een hele zwik ventjes op je steden af.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:08 schreef Frutsel het volgende:
en als je RAGING barbarians aanzet krijg je heel veel hutjes?![]()
En dan het leifst in een stad waar een overvloed aan bossen isquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:30 schreef blue-102 het volgende:
Ja dat wel en hij is ook wel heel goedkoop![]()
Ik bouw pas als ik 5 steden heb en het liefste als ik stone heb. Ik heb altijd het gevoel dat ik zo efficient mogelijk moet zijn, ik bouw ook nooit iets als ik niet snel af heb.
Maar ik hou er erg van om het volk te zijn waardoor je ook standaard een beetje culture krijgt.
op zich wel, maar als je een bepaald soort beschaving kiest, weet zo ff de naam niet, dan breid je stad zich ook vanzelf uit. En als je dan ook Calendar ontwikkelt is Stonehenge weer teniet... Obelisken kosten ook niet veel tijd.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:06 schreef Frollo het volgende:
Je hoeft zeker niet elk wonder te bouwen, nee. Veroveren is veel slimmer
Alleen Stonehenge is wel makkelijk om te hebben. Elke nieuwe stad een radius-vergroting na 10 beurten, keihandig gewoon
juist dank uquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:06 schreef Monidique het volgende:
Creative.
Jij ook al nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:23 schreef Monidique het volgende:
O, ik ga in ieder geval niet meedoen met een PBEM.
Nope, sorryquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:28 schreef blue-102 het volgende:
Frollo, Mon. doen jullie dan wel mee?
In principe kan de host het spel opslaan als je gezamenlijk besluis een andere keer verder te spelenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:33 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik kan wel eens spelen, ik weet nog niet wanneer. Ik heb al een aantal potjes online gespeeld, nog geen enkele beëindigd overigens.
Dat weet ik, ik heb dan ook nog enkele savegames. Met 128KBs upload ben ik meestal de host.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In principe kan de host het spel opslaan als je gezamenlijk besluis een andere keer verder te spelen
Vanavond gaan we ook verder met het spel van gister
Hutjes zijn niet gekoppeld aan barbarians. Ook zonder barbarians aan krijg je hutjes. (vreemd genoeg).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:30 schreef blue-102 het volgende:
Nee, als je raging aan zet krijg je niet meer hutjes... Hutjes zijn wel gekoppeld aan barbarians zoals al eerder gezegd is maar niet aan het aantal.
Ik vind raging barbarians niet echt belangrijk ik vind ze maar irritant namelijk, want de uitbreiding word na 8 steden ofzo gestopt doordat het te duur word om een extra stad te bouwen.
Jungles zijn een stuk minder slecht voor je health dan forests goed voor je health zijn. -0,25 health. Flood plains daarentegen zijn -0,4 health. Waarbij volgens mij naar beneden wordt afgerond. Dus 3 jungle's doen helemaal nog geen kwaad, hetzelfde voor 2 flood plains.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:29 schreef Monidique het volgende:
Als ik het goed heb is het effect op health: forests: floor(aantal forests in city radius / 2), en datzelfde geldt voor jungles, maar dan negatief.
Waarom is dat vreemd, die hutjes zijn toch niet altijd van barbaren.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:38 schreef Qender het volgende:
[..]
Hutjes zijn niet gekoppeld aan barbarians. Ook zonder barbarians aan krijg je hutjes. (vreemd genoeg).
Pyramids --> Presentation --> +3 happiness in top 5 steden (op standard map)quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:23 schreef Brentmeister het volgende:
Ik heb gisteren weer een online potje gespeeld, ging best goed maar uiteindelijk toch hard verloren omdat ik niet genoeg militaire verdediging had![]()
Nog een probleem waar ik mee zit is dat ik heel vaak meer unhappieness dan health heb. Als ik dan weer dingen bij bouw die voor meer health zorgen is dat andere ook weer gestegen. Heeft iemand hier goeie tips om dit in de hand te houden
De meeste topspelers op Civfanatics lijken te beginnen met een worker (soms 1 warrior / scout eerst). Met het idee om direct te gaan choppen of direct een tile te improven. Dat heeft meer effect op je potentieel om snel een settler te maken dan het groeien in grootte (vooral het choppen).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:38 schreef Frutsel het volgende:
wat is dan de volgorde van bouwen bij jullie?
Als Griek begin ik met een settler + scout
Meestal doe ik dan als volgt:
Research: Mystisism (of zoiets), Archery, Priesthood, Mining
Bouwen: Extra scout, Warrior of Barracks, Obelisk, Archer
Meestal sla ik Stonehenge over en ga ik voor The Oracle
Hoe snel bouwen jullie settlers?
Sinds Civ III zie ik de hutjes als een 'voordeel' dat je krijgt en de barbaren als een 'nadeel' dat daar weer tegenopweegt. Ik dacht ook dat ze daar wat sterker aan elkaar gekoppeld waren dan in Civ IV. Om die reden had ik verwacht dat het met Civ IV ook hetzelfde zou gaan werken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:50 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd, die hutjes zijn toch niet altijd van barbaren.
Je moet wel bronze working hebben om te kunnen choppen natuurlijk. Dus als ik een civ speel die niet met mining begint, zou ik niet beginnen met een worker, maar liever nog even groeien.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:55 schreef Qender het volgende:
[..]
De meeste topspelers op Civfanatics lijken te beginnen met een worker (soms 1 warrior / scout eerst). Met het idee om direct te gaan choppen of direct een tile te improven. Dat heeft meer effect op je potentieel om snel een settler te maken dan het groeien in grootte (vooral het choppen).
Zelf hanteer ik over het algemeen: Worker, Worker (gechopt), Settler, Worker. Met tussendoor warriors via de chop-switch technique.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:03 schreef Lionheaad het volgende:
ik wacht altijd met m'n eerst worker totdat m'n stad iig grootte 3 heeft.
verde heb ik dan mmestal al een religie te pakken en ben ik bezig met een research van archiculture of animal husb.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
![]()
My Engels is not so very best![]()
Dat bedoelde ik ja, en ik had het net ontdekt voordat ik hier weer keek.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:22 schreef Retuobak het volgende:
Hotseat Sidekick?
Daarom ruim ik ze nou ook op. Daarna op zoek naar het volgende slachtoffer.quote:
Ook geen entry in de taakbalk? Probeer ALT-TAB es, kijken of ie daar wel bij staat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:21 schreef DionysuZ het volgende:
steeds als ik civilization iv opstart krijg ik eerst een klein beeldje waarin staat dat vanalles geladen wordt en daarna zie ik niks, hoor alleen de muziek en zie de cursor, voor de rest zie ik nog exact mijn bureaublad zoals het eruit zag voor het opstarten alleen kan ik nergens bij. Kent iemand dit probleem?
hij staat er wel bij, hoor ook muziek en geluid en als ik naar civ tab dan zie ik ook een civ-cursor, maar voor de rest geen civ beeldquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ook geen entry in de taakbalk? Probeer ALT-TAB es, kijken of ie daar wel bij staat.
eerste paar keer was ik er zo fanatiek mee bezig dat ik na een uur of vijf spelen naar me nest ging en gewoon niet kon slapen en alleen maar dacht aan settlers, barbaren, ontwikkelingen en beschavingenquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:43 schreef Monidique het volgende:
Gisteravond weer even online gespeeld, erg leuk. Vandaag maar verder gaan, hoop ik.
Heb hetzelfde probleem wel een keer gehad.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:25 schreef Frollo het volgende:
Heeft ie het ooit wél gedaan? Is het misschien misgegaan na het patchen?
Dit klinkt niet als iets wat zo 1-2-3 op te lossen is. Civ uninstallen, drivers videokaart updaten en opnieuw beginnen, zou ik zeggen.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:43 schreef Monidique het volgende:
Gisteravond weer even online gespeeld, erg leuk. Vandaag maar verder gaan, hoop ik.
Och jong, waar heb je je toch in gestort?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Monidique het volgende:
Ik ga over een uurtje weg... wil wel een andere keer. Sowieso moet ik er nog een dozijn afhandelen.
Zeker.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:56 schreef Marble het volgende:
Dit spel heeft echt de beste muziek sinds Ocarina of Time. Neem alleen al dat Enya/Lion King-achtige nummer bij het openingsscherm. Ik luister er gewoon ook buiten het spelen naar omdat het zo goed is. Werkelijk prachtig, en zo sfeervol.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:35 schreef Monidique het volgende:
Er is trouwens ook een flying camera mode. Verander in CivilizationIV.ini, in je Mijn Spellen\Civilization 4-map, een 0 in een 1 en je kunt in het spel door middel van alt-control-F in deze modus komen. Erg leuk. Ik wist niet dat de schapen zo idioot waren.
Ja, ik vond dat ook al vreemd. Je kunt trouwens niet echt spelen in die modus, maar het is wel leuk voor plaatjes.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:45 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat is dus wel! Ik begrijp eigenlijk niet dat ze dat niet standaard erin hebben zitten, leek me wel logisch namelijk. Zal het eens proberen.
Vijfmaal ja.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:54 schreef One_conundrum het volgende:
geniaal maar ik heb vanaf maandag een tentamen week, moeder is ook verslaafd dus is mn vraag, kan het ook via het lan netwerk gespeeld worden?
Oh nee, spelen lijkt me ook niet echt handig op die manierquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ik vond dat ook al vreemd. Je kunt trouwens niet echt spelen in die modus, maar het is wel leuk voor plaatjes.
Je zou net aan de minimum-eisen voldoen denk ik. Ik heb een soortgelijke PC, maar dan iets sneller (1,6 GHz) en het draaide. Alleen is de kwaliteit dan wel minder.quote:Op zondag 22 januari 2006 08:59 schreef DeeCruise het volgende:
Ziet er gelikt uit....Kan t spel via een vriend van mij krijgen en lijkt me wel leuk om de nachten mee om te krijgen (aangezien ik sinds civ 2 geen nieuw deel meer gespeelt heb) Maar nu vraag ik me af of dat op mijn pc zou draaien? Het is een oudje hoor maar loopt prima: Pentium III 1.0ghz, 262mb intern (vraag me niet hoe dat kan, vreemd getal) en een geforce 4 64mb videokaart...
Ik denk dat ik je moet teleurstellen. De minimale requirements zijn namelijk:quote:Op zondag 22 januari 2006 08:59 schreef DeeCruise het volgende:
Ziet er gelikt uit....Kan t spel via een vriend van mij krijgen en lijkt me wel leuk om de nachten mee om te krijgen (aangezien ik sinds civ 2 geen nieuw deel meer gespeelt heb) Maar nu vraag ik me af of dat op mijn pc zou draaien? Het is een oudje hoor maar loopt prima: Pentium III 1.0ghz, 262mb intern (vraag me niet hoe dat kan, vreemd getal) en een geforce 4 64mb videokaart...
Je kan het proberen met alles op z'n laagst ingesteld natuurlijk maar ik vrees dat het niet, of iig niet lekker gaat werken.quote:
Operating System:Windows® 2000/XP
Processor: 1.2 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or equivalent
Memory: 256 MB RAM (Windows 2000) / 512 MB RAM (Windows XP)
Hard Disk Space: 1.7 GB Free
CD-ROM Drive : 4X Speed
Video: DirectX 9.0c-compatible 64 MB video card with Hardware T&L support ( GeForce 2/Radeon 7500 or better)
Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX®: DirectX® version 9.0c (included) or higher
Ik heb het hier draaiend op een laptop celeron 1100mhz van 3 jaar oud. Het loopt.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:31 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je moet teleurstellen. De minimale requirements zijn namelijk:
[..]
Je kan het proberen met alles op z'n laagst ingesteld natuurlijk maar ik vrees dat het niet, of iig niet lekker gaat werken.
En hoe loopt het?quote:Op zondag 22 januari 2006 11:45 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb het hier draaiend op een laptop celeron 1100mhz van 3 jaar oud. Het loopt.
Het loopt, maar de mannetjes lopen niet zo mooi als ze zouden op een snelle pc. Dat hapert dus. Verder zijn de wachttijden niet overdreven lang. Ligt natuurlijk ook hoe groot de wereld is en hoever je in het spel bent.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:19 schreef DeeCruise het volgende:
Is het idd nog een beetje speelbaar? Ik wil em best op een lagere resolutie zetten, dat overleef ik heus wel, maar t moet niet zo zijn dat ie gaat haperen tijdens het spel of een ellenlange laadtijd heeft
Maar wat heb je verder in je laptop zitten dan? Dat maakt ook nogal uit. Ik heb namelijk een 2,2 MHz celeron met 384 intern geheugen, 64 MB shared video memory. Daar kan ik het spel ook mee spelen, maar je ziet als je begint eigenlijk al dat het niet echt lekker loopt, ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat als je verder in je spel bent het echt niet meer te spelen wordt. Nou is het natuurlijk ook maar een simpele videokaart dus zo vreemd is het dan ook weer niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:37 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het loopt, maar de mannetjes lopen niet zo mooi als ze zouden op een snelle pc. Dat hapert dus. Verder zijn de wachttijden niet overdreven lang. Ligt natuurlijk ook hoe groot de wereld is en hoever je in het spel bent.
640 mb geheugen waarvan 64mb shared videogeheugen.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:52 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Maar wat heb je verder in je laptop zitten dan? Dat maakt ook nogal uit. Ik heb namelijk een 2,2 MHz celeron met 384 intern geheugen, 64 MB shared video memory. Daar kan ik het spel ook mee spelen, maar je ziet als je begint eigenlijk al dat het niet echt lekker loopt, ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat als je verder in je spel bent het echt niet meer te spelen wordt. Nou is het natuurlijk ook maar een simpele videokaart dus zo vreemd is het dan ook weer niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | import shutil import re from os import * from shutil import * savegameDirectory = "C:\\Documents and Settings\\Dominique\\Mijn documenten\\My Games\Sid Meier's Civilization 4\\Saves\\multi" def processFile(file): splitter = re.compile('-') dir = splitter.split(file)[1] if not (path.exists(savegameDirectory+'\\'+dir)): print dir+" bestaat niet, maken van directory."+"\n" mkdir(savegameDirectory+'\\'+dir) print file+" verplaatsen naar directory "+dir+"."+"\n" move(savegameDirectory+'\\'+file, savegameDirectory+'\\'+dir) print file+" hernoemen naar "+splitter.split(file)[2]+"."+"\n" rename(savegameDirectory+'\\'+dir+'\\'+file, savegameDirectory+'\\'+dir+'\\'+splitter.split(file)[2]) return saves = listdir(savegameDirectory) savegameExpression = re.compile('proc-.*Civ4SavedGame') for i in saves: if (savegameExpression.match ![]() print "Gevonden: "+i+"\n" processFile ![]() raw_input("Klaar.") |
Dat is inderdaad erg irritant. Net zoals een aantal andere spellen (Spellforce, ...) worden saved games in je profiel directory opgeslagen en kun je daar niet rechtstreeks een andere map voor instellen. Is dat ook niet binnen Civ 4 zelf aan te passen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:45 schreef Monidique het volgende:
Een groot probleem vind ik de manier waarop spellen opgeslagen worden. Volgens mij kan je directories maken in Civilization zelf. Dat is vooral rottig bij online spellen, omdat het dan nogal een warboel van bestanden wordt. Daarom maak ik altijd aparte directories aan voor online spellen. Dat vind ik echter een beetje omslachtig, dus heb ik een simpel python-script gemaakt. Het kijkt naar bewaarde spellen waarvan de naam begint met \'proc-\' en zet dan de Civ4SavedGame in een directory. In het geval van \'proc-Monidique en Fokmensen-AD 1000.Civ4SavedGame\' wordt AD 1000 in de directory (in multi) Monidique en Fokmensen gezet. Ik ben niet zo\'n programmeur, dus of het allemaal goed is, ik weet het niet.
Ik heb het spel al een maand of 2 niet meer aangeraaktquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:
Ben het nu ook aan het spelen. Leuk spel
Verslavend
![]()
.
idd..quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:51 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
Ik heb het spel al een maand of 2 niet meer aangeraakt![]()
Het prikkelt niet meer zo...
Het is vooral afkicken van alle slechte gewoontes uit CivIII.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:18 schreef Monidique het volgende:
Je went, het went.
ik zet de time victory bij voorbaat uitquote:Op donderdag 23 februari 2006 01:05 schreef du_ke het volgende:
Te weinig tijd om echt te doen wat ik wou heb ik ook last van. ben al snel voor de epic mode gegaan waarbij je wat meer beurten hebt maar het helpt niet echt.
Beschavingen met veel troepen hebben ook een voordeel, hetzelfde geldt voor geavanceerde beschavingen. Toch zou ik eenheden en technologien niet storend noemen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:42 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ik ben alleen van mening dat religie een beetje storende factor is. Als je snel een
aantal religies weet te stichten en een wonder neerzet en profeten genereert
kun je veel geld genereren en daarmee de balans overhoop gooien. Dat geeft
Civs die een voordeel hebben qua science in die hoek een plus.
Droogquote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Beschavingen met veel troepen hebben ook een voordeel, hetzelfde geldt voor geavanceerde beschavingen. Toch zou ik eenheden en technologien niet storend noemen.
quote:Op maandag 27 februari 2006 02:39 schreef Monidique het volgende:
Even wezen knutselen...
[[url=http://i2.tinypic.com/opn53q_th.jpg]afbeelding][/url]
Nicequote:Op maandag 27 februari 2006 12:40 schreef Monidique het volgende:
Het is een nieuw model. Gemaakt in Blender met behulp van NifTools. Voor de texture heb ik The Gimp gebruikt. Het is een resource. Gewoon "marble" gekopieerd, maar het ging er alleen om om het model te zien.
De exporter/importer kan nog geen animaties aan, als ik het goed heb.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
NiceMaar dat model leest ie dus wel goed in, want ik las steeds dat het formaat wat civ gebruikt het standaardformaat + eigen spul is waardoor je dus niet zelf modellen kan maken.
Moet zeggen dat ik er wel weer klaar mee ben. Eerdere versies hield ik het langer mee vol...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:06 schreef evil_cupido het volgende:
hmm veel positieve reacties.... maar eens gaan kopen dan..
Mja, dat heb ik eigenlijk ookquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik er wel weer klaar mee ben. Eerdere versies hield ik het langer mee vol...
ik heb hem 3 keer gespeeld en nog geen enkel potje afgemaaktquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik er wel weer klaar mee ben. Eerdere versies hield ik het langer mee vol...
Hmm, daar had ik overheen gelezenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 06:41 schreef Retuobak het volgende:
Civilization IV krijgt een expansie
Misschien dat de expansion je kan motiveren weer te gaan spelen Brentmeister?
De PC gaat toch automagisch de lijst af van poppetjes welke je nog niet hebt gehad? Zodra je de beurt krijgt heb je de bediening over 1 ventje en zodra je die verplaatst of whatever, dan krijg je de bediening over de volgende. Net zolang totdat je ze allemaal hebt gehad...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:24 schreef alex4allofyou het volgende:
Dat wil niet zeggen dat het niet leuk is, maar ingewikkeld is t wel. Verder heb ik een vraag over hoe jullie die steeds toenemende poppetjes controlleren. Op laatst weet je niet meer welke je al gehad hebt en welke niet. Is hier een handige tip voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |