abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2005 @ 12:00:15 #1
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33213939


The story:

2005 will witness the release of Sid Meier's Civilization IV, the latest and coolest installment in the greatest strategy game series of all time. Civilization IV features breathtaking 3D graphics, cool reward movies, brilliant audio and music, and, most importantly, the best and most addictive gameplay of any strategy game ever created. As a matter of fact, Time magazine has named Civ IV one of the hottest new games this year!

A game of remarkable depth, Civilization IV spans the entirety of human history, from the stone age to the space age. At the start you choose the nation you want to lead. At first, your people are primitive stone-age villagersand its your job to guide their development and research technologies to drive their advancement. They begin by discovering more primitive technologies such as sailing, archery, mysticism, and mining; eventually - if they survive - you will lead your people to the modern era and beyond, becoming the greatest ruler in history.

During the game, you will meet other growing civilizations - the United States, Mongolia, Persia, China, India, France - there are 18, each ruled by famous historical figures. Each civilization has its own special military units and strategies - some are fairly peaceful, while others are expansionists and conquerors. You will battle your foes with a huge arsenal of weapons, beginning with primitive archers and warriors, then catapults, knights and frigates, and eventually with modern tanks, submarines, mobile infantry, helicopter gunships, stealth bombers, and nuclear weapons. However, Civilization IV is more than just a great combat game: you can achieve victory through global conquest, diplomatic cunning, cultural or religious alliances, and technological dominance.

Sid Meier's Civilization IV offersthe most fun, addictive and visually exciting Civ experience ever. In addition to faster mid- and late-game AI turns, as well as vastly improved graphics and audio, Civilization IV offers greater control over your civilization's government and religions, while at the same time de-emphasizing the less fun portions of the earlier games (cleaning up pollution, for example). Further, Civilization IV has been designed from the ground-up to deliver fantastic multiplayer gaming options, as well as easy modding - allowing you to create new units, game maps, scenarios, and even entire new civilizations!


Screenshots:





Wallpapers:

800x600---------------------------------------800x600----------------------------------------800x600
1024x768-------------------------------------1024x768-------------------------------------1024x768

Site:
http://www.2kgames.com/civ4
of
http://www.civilization4.com

Movie:
http://www.gametrailers.com/player.php?id=6302&type=mov

Box:


Systeemeisen:
Minimum
1 GHz CPU, 256MB RAM
32MB video card with hardware transform and lighting capabilities.

Recommended
512MB of ram, Pentium4 processor
A recent graphics card (like the Radeon 9800).

Multiplayer:
yep, zit d'r in!

Reviews:
http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html

Engelse handleiding in .pdf is hier te vinden:
http://www.d-are.nl/upload/1/Civilization.IV.English.Manual.pdf

Een paar feats die erin zitten:
-spelen van de stone age tot de space age; 4000BC - 2050AD
-18 civilizations waaronder USA, Mongolië, Persië en China
-Meerdere victory conditions waaronder conquest, diplomacy en culture
-echte AI verbetering ipv meer units
-religions
-wonder movies (45+)
-3D living world
-No more static eras
-Make your own government
-Great Leaders can be prophets, artists and scientists
-Rock Paper Scissors Combat system

Patches:
Helaas bleek al heel snel na de release dat ontzettend veel mensen moeite hadden om het spel fatsoenlijk draaiende te krijgen, ook op systemen die aan de recommended specs voldoen.
  • De nieuwste en tot nu toe enige officiële patch is 1.09. Deze patch zou de problemen van ongeveer driekwart van de spelers min of meer opgelost hebben. Klik
  • Ook is er een patch geschreven door een user van Civfanatics.com. Deze patch schijnt vooral erg goed te werken tegen memory leaks. Ik weet echter niets over de betrouwbaarheid en veiligheid ervan. Klik
    (Met dank aan Sherkaner voor het onder de aandacht brengen)

    Vorige delen :
    01 02 03 04

    Deze OP in .txt:
    http://www.d-are.nl/upload/1/civ.txt

    Deze OP is gemaakt door Ericjuh en lichtelijk aangepast door Frollo.

    [ Bericht 6% gewijzigd door Frollo op 19-12-2005 18:34:02 ]
  •   maandag 19 december 2005 @ 12:02:47 #2
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33213974
    Uit het vorige topic:
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef Frollo het volgende:
    Voor degenen die last hebben van memory leaks: reeds vorige week maakte Sherkaner melding van het bestaan van een patch, geschreven door een fan.
    Die post is waarschijnljik alweer een beetje weggezakt of zo, kreeg in elk geval niet de aandacht die hij verdiende. Maar hoe dan ook, de betreffende patch schijnt dus echt heel goed te zijn en de maker, een of andere Rus genaamd Harkonnen, is momenteel dé grote held van het Civfanatics forum.
      maandag 19 december 2005 @ 12:06:30 #3
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_33214017
    en we zijn alweer in deel 5...

    link naar patch 1.09: klik
    wordt aan gewerkt....ben net terug
    pi_33214081
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 12:02 schreef Frollo het volgende:
    Uit het vorige topic:
    [..]
    Misschien is dat iets om in de OP te zetten Frollo?
    Oh, and that's a bad miss!
    pi_33214132
    Die user-made patch vandaag of morgen maar eens proberen dan
      maandag 19 december 2005 @ 12:16:22 #6
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33214147
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 12:06 schreef Lionheaad het volgende:

    link naar patch 1.09: klik
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 12:10 schreef Brentmeister het volgende:

    Misschien is dat iets om in de OP te zetten Frollo?
    Goede suggesties allebei. Ik ga er meteen werk van maken
      maandag 19 december 2005 @ 12:25:24 #7
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33214277
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 12:16 schreef Frollo het volgende:

    Goede suggesties allebei. Ik ga er meteen werk van maken
    Gedaan!
    pi_33214491
    van vastlopers heb ik nog geen last.. heb nog steeds problemen om de wereld fatsoenlijk te kunnen bekijken.. dus grafische problemen..
    *plop*
    pi_33215038
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef Frollo het volgende:
    Voor degenen die last hebben van memory leaks: reeds vorige week maakte Sherkaner melding van het bestaan van een patch, geschreven door een fan.
    Die post is waarschijnljik alweer een beetje weggezakt of zo, kreeg in elk geval niet de aandacht die hij verdiende. Maar hoe dan ook, de betreffende patch schijnt dus echt heel goed te zijn en de maker, een of andere Rus genaamd Harkonnen, is momenteel dé grote held van het Civfanatics forum.
    Die patch heb ik ook draaien hier, en kan nu gewoon spelen op huge maps terwijl dat hiervoor niet kon. Ik zie geen verschil in de graphics vergleken met voor de patch. Het enige minpuntje is dat als je een tijdje je muis niet beweegt dan ga je terug naar windows en dan duurt het even voor je naar het spel terug kan want dan laadt hij namelijk wel lang, maar dat kan ook aan mijn computer liggen natuurlijk.
    pi_33215050
    Ik ben een beetje huiverig voor user-made patches. Ze kunnen heel goed werken, maar ze kunnen ook toekomstige patches van de makers zelf dwarsbomen. Ik weet niet goed hoe deze "patch" werkt, maar ik zou toch oppassen.
      maandag 19 december 2005 @ 13:26:05 #11
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_33215412
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 12:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
    Ik ben een beetje huiverig voor user-made patches. Ze kunnen heel goed werken, maar ze kunnen ook toekomstige patches van de makers zelf dwarsbomen. Ik weet niet goed hoe deze "patch" werkt, maar ik zou toch oppassen.
    Deze patch zou bij iedere eventuele nieuwe patch moeten werken.
    Mocht dat niet zo zijn, zou ik zeggen deïnstalleren en overnieuw installeren.
    Zo lang duurt dat nou ook weer niet.
    wordt aan gewerkt....ben net terug
    pi_33219368
    heee.. deel 5 . gaat niet echt snel.. had toch iets meer topic van civ 4 verwacht.. maar boeie!
    Dit keer zonder signature
    pi_33221334
    Sid Meier's Civilization IV - deel 2 en Sid Meier's Civilization IV - deel 3 staan niet in de openingspost (die overigens voor de rest prima is. ).
    And there was much rejoicing.
    pi_33221671
    Nog maar een keer dan: kan je het ook zo zetten dat de tech tree eerder eindigt? Je kan bijvoorbeeld wel beginnen in de Middeleeuwen enzo, maar kan je het ook zo zetten dat je eindigt in de Middeleeuwen en dus niet meer verder kunt researchen? Ik wil wel een keer grote oorlogen met paardjes enzo hebben.
    pi_33221751
    hoi
    __________
      maandag 19 december 2005 @ 18:32:48 #16
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33221849
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 18:03 schreef SuperSiem het volgende:
    Sid Meier's Civilization IV - deel 2 en Sid Meier's Civilization IV - deel 3 staan niet in de openingspost (die overigens voor de rest prima is. ).
    Ah, ja, die zocht ik dus
    Wou ik het er net in gaan editen, blijkt dat een mod me voor was

    edit: dan maar even de credits voor de OP aan de juiste persoon erin gezet.
      maandag 19 december 2005 @ 18:33:56 #17
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_33221879
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 18:25 schreef Luutgaert het volgende:
    Nog maar een keer dan: kan je het ook zo zetten dat de tech tree eerder eindigt? Je kan bijvoorbeeld wel beginnen in de Middeleeuwen enzo, maar kan je het ook zo zetten dat je eindigt in de Middeleeuwen en dus niet meer verder kunt researchen? Ik wil wel een keer grote oorlogen met paardjes enzo hebben.
    Vast wel, als ik de verhalen over de grote aanpasbaarheid van het spel mag geloven. Hoe precies weet ik niet, maar kan je niet vrij gemakkelijk techs duurder maken door wat waardes in XML-files te veranderen? Op zo'n manier kan je bepaalde techs vrij onmogelijk maken.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_33222028
    quote:
    Op maandag 19 december 2005 18:32 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    Ah, ja, die zocht ik dus
    Wou ik het er net in gaan editen, blijkt dat een mod me voor was

    edit: dan maar even de credits voor de OP aan de juiste persoon erin gezet.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33290212
    Hoe kun je eigenlijk evoor zorgen dat die camera niet meer zomaar naar een andere plek gaat want is wel irritant wanneer ik net iets heb gedaan en ik wil zeg maar een unit ernaast een order geven dat die dan weer naar de andere kant van de wereld gaat.
    pi_33299745
    Civilization I blijft de beste
    pi_33300280
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 09:05 schreef twisteddlogic het volgende:
    Civilization I blijft de beste
    Voor z'n tijd misschien wel, maar als game opzich ga ik toch echt voor SMAC en Civ IV .
    pi_33303173
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 09:05 schreef twisteddlogic het volgende:
    Civilization I blijft de beste
    Civ I was al geweldig idd, maar IV is toch wel net zo leuk hoor
    Oh, and that's a bad miss!
      donderdag 22 december 2005 @ 11:45:38 #23
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_33303417
    Ik vond Civ II leuker....
    wordt aan gewerkt....ben net terug
    pi_33303775
    Ik maakte pas met civ3 kennis met de civilization reeks. Met civ3 heb ik me uren vermaakt, maar ik betwijfel of civ4 mij hetzelfde gaat geven. Die grafische opsmuk heeft het er niet overzichtelijker op gemaakt en sommige gebieden ben ik nog aan het aftasten, zoals gevechten en religie. Hopelijk gaat het beter naarmate ik het vaker speel.
    pi_33303826
    Persoonlijk vind ik Civ IV een grote vooruitgang weer, en dat mocht imho ook wel na Civ III, dat duidelijk een stap terug was na Sid Meier's Alpha Centauri. Beter uitgewerkte great people, religion, nieuw combat systeem etc. etc. Genoeg vernieuwing voor mij
      donderdag 22 december 2005 @ 12:07:54 #26
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33303983
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 12:02 schreef Retuobak het volgende:
    [...] Civ III, dat duidelijk een stap terug was na Sid Meier's Alpha Centauri.
    Nu oordeel je toch te hard, vind ik.
    Okay, het was heel dom dat de social engineering van SMAC niet overgenomen was, maar de strategic resources en het culturesysteem waren toch wel schitterende nieuwe vondsten in Civ III
    pi_33304106
    Schitterende vondsten die imho maar magertjes uit waren gewerkt, imho zijn die dingen pas echt goed uitgewerkt bij Civ IV.
    pi_33304676
    Civilization II vond ik meer sfeervol eigenlijk dan Civ III, maar Civ III was qua perfectie op strategiegebied etc veel beter dan Civ II, Civ IV heeft beide plus nog wat elementen (zij het wat aangepast) overgenomen van Europa Universalis (religie, informatiebalkjes met de muis, Great People) dus het is een ware verbetering
    pi_33305335
    Ik heb na Civ I nog 1 Civ gehad, Caal tot power II, en die vond ik helemaal niks, terwijl ik nu nog wel eens Civ I speel, die blijft geweldig
    pi_33306002
    Ja, Call to Power II ook
    Dat is niet eens een echte Civ, ome Sid had er niks mee te maken.
    Call to Power I en II zijn gemaakt toen Sid z'n licentie kwijt was en worden algemeen gezien als de slechtste delen in de serie.
      donderdag 22 december 2005 @ 13:59:52 #31
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_33307689
    Call2power was echt bagger....
    wordt aan gewerkt....ben net terug
    pi_33317204
    CTP heb ik nooit gespeeld, in die tijd speelde ik Alpha Centauri, ondanks dat de PC die ik toen had het niet zo goed kon trekken eigenlijk (komt ook omdat ik toen altijd de grootste map wilde spelen)
    pi_33335647
    Misschien dan nog maar een keer een andere aaanschaffen.
    IS AC ook een soort Civ? En is die ook leuk?
      vrijdag 23 december 2005 @ 09:26:01 #34
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33336705
    Civilization IV is royaal, heel royaal in de prijzen gevallen!

    Volgens IGN.com is Civ IV Best Strategy Game voor PC, Game of the Year voor PC, en -wel heel opvallend- Best Online Game voor PC!
    U leest het goed: niet BF2 is Best Online Game, niet CoD2, en ook niet Guild Wars. Neen, het is nota bene het turn based Civ 4!
    Toch ook maar eens proberen dan, dat online gedoe

    Op de officiële Civ 4 site staan nog meer awards.
    pi_33337085
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:16 schreef Retuobak het volgende:
    Ja, Call to Power II ook
    Dat is niet eens een echte Civ, ome Sid had er niks mee te maken.
    Call to Power I en II zijn gemaakt toen Sid z'n licentie kwijt was en worden algemeen gezien als de slechtste delen in de serie.
    Ze waren vermakelijk, hadden dingen die ook absoluut in Civ III en IV hadden mogen zitten, maar top games waren het idd niet.
    <@Richardfun> top Morthill ^O^
    <@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
    Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
      vrijdag 23 december 2005 @ 10:21:40 #36
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33337578
    En... ja hoor, die nieuwe patch (1.52) is uit!

    Op Civfanatics wordt er natuurlijk alweer druk over gesproken. Helaas zijn er ook een hoop mensen voor wie de patch niets oplost of zelfs nieuwe problemen veroorzaakt

    Ik ben er dus nog niet uit of ik wel zo nodig wil patchen. Ik bedoel, het werkt nu prima bij mij onder 1.09. En ik weet niet of oude savegames nog wel werken. Aan de andere kant zitten er toch wat nieuwe features en balance changes in.
    pi_33338015
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 10:21 schreef Frollo het volgende:
    Aan de andere kant zitten er toch wat nieuwe features en balance changes in.
    zoals?
    __________
      vrijdag 23 december 2005 @ 10:56:21 #38
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33338186
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 10:47 schreef Internationalist het volgende:

    [..]

    zoals?
    Een gigantische lijst, die je hier kunt lezen. Deze gaan volgens mij de gameplay het meest beïnvloeden.:

    - AI more willing to trade cities for peace
    - AI stays at war longer
    - Cottages no longer grow during anarchy
    - Better invasion AI
    - Forests give 0.5 health
    - Added Marathon game speed (longer than Epic)

    Ook zou de Pedia verbeterd zijn, er staat nu eindelijk tekst bij de icoontjes.
    pi_33338251
    quote:
    v1.52 is a major upgrade to Civ IV and includes numerous optimizations for memory usage that should help performance on all machines but are tailored to especially improve performance on machines at or near the minimum specification.

    Major changes include:

    -Shared low-level graphics buffers
    -Removed many unused fonts and reduced interface memory usgae
    -Paged out units which are not visible
    -Reduced terrain data size and overhead
    -Reduced route data size
    -Created a set of low-res movies for machines without dynamic texture support (this is a separate download)

    These changes not only reduced the amount of system memory required, but lowered video memory usage extensively. Also, the rate at which the game consumes memory in the late-game has decreased, which is extremely important.

    In addition, a new config file (ini) option called 'MemorySaver' has been added for further memory reduction, at the cost of alt-tabbing support. If you set MemorySaver=1 in the config file, you can lower your system memory usage by 70% of video memory. So if you have a 128MB video card, you can save an additional ~90MB of system memory. MemorySaver defaults to off, and is not officially recommended since it doesn't handle alt-tabbing and other cases of graphics device loss at this time. However, we recognize that some users may want to experiment with it.

    Finally, the use of unofficial patches is not recommended and is largely redundant with the memory fixes in this patch. Unofficial patches may slow performance, cause graphical problems or conflict with Firaxis code resulting in crashes or other problems. It also makes it more difficult for us to respond to error reports and debug issues reported by users running unauthorized patches.

    Suggestions for optimal performance:
    Increase AGP memory size in your BIOS settings to 128 or 256 if necessary.
    Go to www.windowsupdate.com and apply updates
    Update graphics and sound drivers
    Close other background applications
    Turn graphics to low and use low-resolution textures in the options screen
    Turn off Antialiasing in your display properties
    Disable virus protection

    -Mustafa Thamer
    Civ IV Lead Programmer


    Changes:
    - Tech cost rebalancing
    - Improved city attack AI
    - Moved MaxAutosaves to ini file
    - Slower Great People name generation
    - Hide health bars during combat
    - Increased late-game tech costs
    - Waypoints now invisible when city screen is up
    - AI more willing to trade cities for peace
    - AI stays at war longer
    - Cottages no longer grow durring anarchy
    - Combat info now shows odds of success
    - WBS's now contain unit damage
    - Score from land doesn't count until you own land for 20 turns
    - Better invasion AI
    - Slavery: No Upkeep
    - Emancipation: Low Upkeep
    - Tweaked AI civic values
    - Filled in missing diplo entries for Frederick
    - Praetorians: 40->45 hammers
    - Jaguars: 40->35 hammers
    - AI turn optimizations
    - Interface game messages are now flushed at end of turn
    - Environmentalism moved to Medicine
    - Increased industrial era tech costs
    - Environmentalism is medium upkeep
    - Free Speech is low upkeep
    - Forests give 0.5 health
    - Firepower in combat now based on max strength
    - Lobby sorting improvements
    - Clearing the table in the MP diplomacy screen resets the "They accept/They do not accept" text
    - Dawn of man screen closes with ESCAPE just like all the other interface screens
    - The hall of fame now shows only games that have been played with the currently-loaded mod
    - When trying to build an item that it not allowed in a city, you will get a production popup asking for a build instead of leaving production empty
    - Wonder Movies and other popups may appear in PBEM/Hotseat
    - Incremented save version to 102
    - Simplified city billboard placement. This should fix the weird billboard offsets and scaling.


    Additions:
    - Lobby chat and buddy lists from staging rooms
    - Combat odds now shown in combat turn log
    - ALT-S now allows you to place signs
    - Added "Leave Forest" option for automated workers
    - Added Marathon game speed (longer than Epic)
    - Added NoTechSplash ini setting
    - More communication about autopatch failures
    - Domestic advisor remembers which cities you had selected last time screen was up.
    - Added "no cheating" game option for single-player
    - In addition to tradeable techs, techs that are not allowed to be traded to you are also shown, provided that you can research them yourself at the moment
    - Added event and replay messages when a human founds a city. This got broken when we added city renaming
    - Support for Logitech G15 Gaming Keyboard
    - When you zoom to a city from the domestic advisor, you return to the domestic advisor after you exit the city screen
    - Updated Info Screen with changes 'borrowed' from one of the forum modders


    Fixes:
    - Unit attack move bug
    - Civ naming bug in sp
    - No longer keep your gold and techs when regenerating a map
    - Missing civic name from popup help
    - Minimap now appears correctly after regenerating map
    - Unit cycling bug
    - Load game freeze bug
    - Movement freeze bug in si-move
    - Unit cycling bug in PitBoss and HotSeat
    - Missing plot list buttons bug with large stacks
    - Pathfinding bug involving defensive terrain and group movement
    - Bug with AI attacking over rivers
    - Can no longer see spies on caravels
    - Group attack bug
    - Group attack bug with gunships
    - GS lobby ignoring game settings bug
    - Disappearing popup help bug
    - Diplo city trading bug
    - Wonder movie/zoom to building crash
    - No camera adjustment to city screen bug
    - User profiles with build queues no longer crash
    - No more negative gold in diplo screen
    - Fixed gifting bad cities to AI exploit
    - AI issues with Always War and Always Peace
    - Units not moving into tiles after combat bug (graphical only)
    - Pathfinding reuse fix
    - Fixed pathfinding bug
    - Fixed SHIFT-selecting multiple cities
    - End score not matching up with timed winner bug
    - Fixed bug allowing selection of disabled techs in tech chooser
    - Fixed Sentry promotion visiblity bug
    - Fixed AI city targeting bug
    - Fixed AI healing bug
    - AI city attack bug
    - No more message lag in single-player
    - Fixed bug with gunship stacks attacking cities
    - Random seed bug (causing duplicate world maps...)
    - Unit health bars no longer show up in city screen
    - Two-palaces-from-culture-flipping-capital bug
    - Foreign Advisor: Gold available for trade does not show up when there cannot be a trade for gold
    - Diplomacy screen fix for gold popups not appearing properly
    - Foreign advisor: Resources for active player are shown multiple times if you have more than one instance of a resource to trade.
    - Fixed weird little bug with Unit Categories page in Civilopedia
    - Diplomacy bug for PBEM/Hotsesat
    - Removed some cheats from password-protected games that should not have been allowed in the first place
    - Fix for competitive games: Password-protected saves can no longer be easily stripped of their passwords, and the assets checksum in the save can no longer be modified by external means
    - Fixed vanishing yield symbols in multiplayer
    - Fixed some PBEM/Hotseat issues when there is just one human player
    - River and Wind sounds are now properly classified as ambience. This fixes inconsistent behavior in audio options
    - Minimized or No Interface no longer reverts to normal after entering, then exiting city view
    - You can no longer duplicate deals with the AI from the "Active deals" section of the diplomacy screen
    - Out of memory message problem on machines that don't allocate small textures properly
    - Assert error for software vertex processing only machines
    - Bug where you could draw strategy lines and signs outside of globe view
    - "globe view buildings disabled" option now hides buildings in globe view properly
    pi_33340548
    Marathon
    Memoryleak fix

    Nu hopen dat ie het doet
    Ga het nu proberen.
    Dus...
    pi_33341750
    cool! zo ff downloaden en installeren!
    *plop*
    pi_33341809
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 10:56 schreef Frollo het volgende:

    [..]


    - Added Marathon game speed (longer than Epic)
    betekend dit dat je niet meer hoeft te tweaken?
    Dit keer zonder signature
    pi_33343097
    oke, ik ga de mijne verkopen... het werkt nog steeds niet goed (de graphics) iemand geïntresseerd ? 30 euro exclusief verzendkosten, ik heb de mijne gekocht bij bol.com en is dus nog zo goed als nieuw omdat ik het spel nog niet heb kunnen spelen.
    *plop*
      vrijdag 23 december 2005 @ 14:20:43 #44
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_33343336
    Da's balen, djmarshal
    pi_33343446
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:20 schreef Frollo het volgende:
    Da's balen, djmarshal
    dat kun je wel zeggen, had me erg verheugd op dit spel.. naja

    hier de link:
    http://koopjes.marktplaats.nl/computer_software/games_pc/15385334.html
    *plop*
      vrijdag 23 december 2005 @ 14:33:35 #46
    34839 4br4x4s
    Enjoy the silence
    pi_33343690
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:25 schreef djmarshal het volgende:

    [..]

    dat kun je wel zeggen, had me erg verheugd op dit spel.. naja

    hier de link:
    http://koopjes.marktplaats.nl/computer_software/games_pc/15385334.html
    Koop anders ff een nieuweechte pc (je 13e maand is binnen)
    pi_33344777
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 14:33 schreef 4br4x4s het volgende:

    [..]

    Koop anders ff een nieuweechte pc (je 13e maand is binnen)
    hehe, ga aan het werk joh
    *plop*
    pi_33391978
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 09:26 schreef Frollo het volgende:
    Civilization IV is royaal, heel royaal in de prijzen gevallen!

    Volgens IGN.com is Civ IV Best Strategy Game voor PC, Game of the Year voor PC, en -wel heel opvallend- Best Online Game voor PC!
    U leest het goed: niet BF2 is Best Online Game, niet CoD2, en ook niet Guild Wars. Neen, het is nota bene het turn based Civ 4!
    Toch ook maar eens proberen dan, dat online gedoe

    Op de officiële Civ 4 site staan nog meer awards.
    Ik heb ook zitten voten

    Want ja hij is wel heel tof en ik vind bf2 ook helemaal niets speel ik liever ET is beter uitgewerkt enzo.

    Maar nog even over welke andere civs beter zijn of niet. Het ligt er heel erg aan hoeveel je het hebt gespeeld. Ik vind 1 en 3 bijvoorbeeld veel leuker dan 2 maar dat is voor mij ook logisch ik vond 1 er beter uitzien dan 2 en je kan bij 2 alles ombouwen naar naar het beste land en dat vind ik een beetje heel jammer. En bij 3 vond ik een heel goede verbetering dat je met veel meer units kan vechten. Bij 1 kon je namelijk met 3 katapulten makkelijk een stad pakken.

    Maar bij deze als mensen pbem willen wil ik wel meedoen maarja moeten we wel zorgen dat iedereen minstens 1 beurt per dag speelt anders zijn we in 3000 nog niet klaar
      zondag 25 december 2005 @ 12:43:24 #49
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_33392184
    Ik begin Civ4 steeds meer te waarderen. Vooral het combat-system, de promotions en de improvements maken het spel op tactisch vlak stukken beter.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_33393204
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 12:43 schreef Sidekick het volgende:
    Ik begin Civ4 steeds meer te waarderen. Vooral het combat-system, de promotions en de improvements maken het spel op tactisch vlak stukken beter.
    Ben ik helemaal mee eens! Je kan nu zelf met oudere units toch nog wat beginnen tegen wat nieuwere units het is minder (want kan nog heel goed) 1 unit heel veel maken en rushen. Nu als je tegen andere menselijke spelers speelt en je hebt een goede variatie in units win je tegen misschien 1 soort nieuwere units..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')