quote:Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef Frollo het volgende:
Voor degenen die last hebben van memory leaks: reeds vorige week maakte Sherkaner melding van het bestaan van een patch, geschreven door een fan.
Die post is waarschijnljik alweer een beetje weggezakt of zo, kreeg in elk geval niet de aandacht die hij verdiende. Maar hoe dan ook, de betreffende patch schijnt dus echt heel goed te zijn en de maker, een of andere Rus genaamd Harkonnen, is momenteel dé grote held van het Civfanatics forum.
quote:
Goede suggesties allebei. Ik ga er meteen werk van makenquote:Op maandag 19 december 2005 12:10 schreef Brentmeister het volgende:
Misschien is dat iets om in de OP te zetten Frollo?
Gedaan!quote:Op maandag 19 december 2005 12:16 schreef Frollo het volgende:
Goede suggesties allebei. Ik ga er meteen werk van maken
Die patch heb ik ook draaien hier, en kan nu gewoon spelen op huge maps terwijl dat hiervoor niet kon. Ik zie geen verschil in de graphics vergleken met voor de patch. Het enige minpuntje is dat als je een tijdje je muis niet beweegt dan ga je terug naar windows en dan duurt het even voor je naar het spel terug kan want dan laadt hij namelijk wel lang, maar dat kan ook aan mijn computer liggen natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef Frollo het volgende:
Voor degenen die last hebben van memory leaks: reeds vorige week maakte Sherkaner melding van het bestaan van een patch, geschreven door een fan.
Die post is waarschijnljik alweer een beetje weggezakt of zo, kreeg in elk geval niet de aandacht die hij verdiende. Maar hoe dan ook, de betreffende patch schijnt dus echt heel goed te zijn en de maker, een of andere Rus genaamd Harkonnen, is momenteel dé grote held van het Civfanatics forum.
Deze patch zou bij iedere eventuele nieuwe patch moeten werken.quote:Op maandag 19 december 2005 12:59 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik ben een beetje huiverig voor user-made patches. Ze kunnen heel goed werken, maar ze kunnen ook toekomstige patches van de makers zelf dwarsbomen. Ik weet niet goed hoe deze "patch" werkt, maar ik zou toch oppassen.
Ah, ja, die zocht ik dusquote:Op maandag 19 december 2005 18:03 schreef SuperSiem het volgende:
Sid Meier's Civilization IV - deel 2 en Sid Meier's Civilization IV - deel 3 staan niet in de openingspost (die overigens voor de rest prima is.).
Vast wel, als ik de verhalen over de grote aanpasbaarheid van het spel mag geloven. Hoe precies weet ik niet, maar kan je niet vrij gemakkelijk techs duurder maken door wat waardes in XML-files te veranderen? Op zo'n manier kan je bepaalde techs vrij onmogelijk maken.quote:Op maandag 19 december 2005 18:25 schreef Luutgaert het volgende:
Nog maar een keer dan: kan je het ook zo zetten dat de tech tree eerder eindigt? Je kan bijvoorbeeld wel beginnen in de Middeleeuwen enzo, maar kan je het ook zo zetten dat je eindigt in de Middeleeuwen en dus niet meer verder kunt researchen? Ik wil wel een keer grote oorlogen met paardjes enzo hebben.
quote:Op maandag 19 december 2005 18:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah, ja, die zocht ik dus
Wou ik het er net in gaan editen, blijkt dat een mod me voor was
edit: dan maar even de credits voor de OP aan de juiste persoon erin gezet.
Voor z'n tijd misschien wel, maar als game opzich ga ik toch echt voor SMAC en Civ IVquote:Op donderdag 22 december 2005 09:05 schreef twisteddlogic het volgende:
Civilization I blijft de beste
Civ I was al geweldig idd, maar IV is toch wel net zo leuk hoorquote:Op donderdag 22 december 2005 09:05 schreef twisteddlogic het volgende:
Civilization I blijft de beste
Nu oordeel je toch te hard, vind ik.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:02 schreef Retuobak het volgende:
[...] Civ III, dat duidelijk een stap terug was na Sid Meier's Alpha Centauri.
Ze waren vermakelijk, hadden dingen die ook absoluut in Civ III en IV hadden mogen zitten, maar top games waren het idd niet.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:16 schreef Retuobak het volgende:
Ja, Call to Power II ook
Dat is niet eens een echte Civ, ome Sid had er niks mee te maken.
Call to Power I en II zijn gemaakt toen Sid z'n licentie kwijt was en worden algemeen gezien als de slechtste delen in de serie.
zoals?quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:21 schreef Frollo het volgende:
Aan de andere kant zitten er toch wat nieuwe features en balance changes in.
Een gigantische lijst, die je hier kunt lezen. Deze gaan volgens mij de gameplay het meest beïnvloeden.:quote:
quote:v1.52 is a major upgrade to Civ IV and includes numerous optimizations for memory usage that should help performance on all machines but are tailored to especially improve performance on machines at or near the minimum specification.
Major changes include:
-Shared low-level graphics buffers
-Removed many unused fonts and reduced interface memory usgae
-Paged out units which are not visible
-Reduced terrain data size and overhead
-Reduced route data size
-Created a set of low-res movies for machines without dynamic texture support (this is a separate download)
These changes not only reduced the amount of system memory required, but lowered video memory usage extensively. Also, the rate at which the game consumes memory in the late-game has decreased, which is extremely important.
In addition, a new config file (ini) option called 'MemorySaver' has been added for further memory reduction, at the cost of alt-tabbing support. If you set MemorySaver=1 in the config file, you can lower your system memory usage by 70% of video memory. So if you have a 128MB video card, you can save an additional ~90MB of system memory. MemorySaver defaults to off, and is not officially recommended since it doesn't handle alt-tabbing and other cases of graphics device loss at this time. However, we recognize that some users may want to experiment with it.
Finally, the use of unofficial patches is not recommended and is largely redundant with the memory fixes in this patch. Unofficial patches may slow performance, cause graphical problems or conflict with Firaxis code resulting in crashes or other problems. It also makes it more difficult for us to respond to error reports and debug issues reported by users running unauthorized patches.
Suggestions for optimal performance:
Increase AGP memory size in your BIOS settings to 128 or 256 if necessary.
Go to www.windowsupdate.com and apply updates
Update graphics and sound drivers
Close other background applications
Turn graphics to low and use low-resolution textures in the options screen
Turn off Antialiasing in your display properties
Disable virus protection
-Mustafa Thamer
Civ IV Lead Programmer
Changes:
- Tech cost rebalancing
- Improved city attack AI
- Moved MaxAutosaves to ini file
- Slower Great People name generation
- Hide health bars during combat
- Increased late-game tech costs
- Waypoints now invisible when city screen is up
- AI more willing to trade cities for peace
- AI stays at war longer
- Cottages no longer grow durring anarchy
- Combat info now shows odds of success
- WBS's now contain unit damage
- Score from land doesn't count until you own land for 20 turns
- Better invasion AI
- Slavery: No Upkeep
- Emancipation: Low Upkeep
- Tweaked AI civic values
- Filled in missing diplo entries for Frederick
- Praetorians: 40->45 hammers
- Jaguars: 40->35 hammers
- AI turn optimizations
- Interface game messages are now flushed at end of turn
- Environmentalism moved to Medicine
- Increased industrial era tech costs
- Environmentalism is medium upkeep
- Free Speech is low upkeep
- Forests give 0.5 health
- Firepower in combat now based on max strength
- Lobby sorting improvements
- Clearing the table in the MP diplomacy screen resets the "They accept/They do not accept" text
- Dawn of man screen closes with ESCAPE just like all the other interface screens
- The hall of fame now shows only games that have been played with the currently-loaded mod
- When trying to build an item that it not allowed in a city, you will get a production popup asking for a build instead of leaving production empty
- Wonder Movies and other popups may appear in PBEM/Hotseat
- Incremented save version to 102
- Simplified city billboard placement. This should fix the weird billboard offsets and scaling.
Additions:
- Lobby chat and buddy lists from staging rooms
- Combat odds now shown in combat turn log
- ALT-S now allows you to place signs
- Added "Leave Forest" option for automated workers
- Added Marathon game speed (longer than Epic)
- Added NoTechSplash ini setting
- More communication about autopatch failures
- Domestic advisor remembers which cities you had selected last time screen was up.
- Added "no cheating" game option for single-player
- In addition to tradeable techs, techs that are not allowed to be traded to you are also shown, provided that you can research them yourself at the moment
- Added event and replay messages when a human founds a city. This got broken when we added city renaming
- Support for Logitech G15 Gaming Keyboard
- When you zoom to a city from the domestic advisor, you return to the domestic advisor after you exit the city screen
- Updated Info Screen with changes 'borrowed' from one of the forum modders
Fixes:
- Unit attack move bug
- Civ naming bug in sp
- No longer keep your gold and techs when regenerating a map
- Missing civic name from popup help
- Minimap now appears correctly after regenerating map
- Unit cycling bug
- Load game freeze bug
- Movement freeze bug in si-move
- Unit cycling bug in PitBoss and HotSeat
- Missing plot list buttons bug with large stacks
- Pathfinding bug involving defensive terrain and group movement
- Bug with AI attacking over rivers
- Can no longer see spies on caravels
- Group attack bug
- Group attack bug with gunships
- GS lobby ignoring game settings bug
- Disappearing popup help bug
- Diplo city trading bug
- Wonder movie/zoom to building crash
- No camera adjustment to city screen bug
- User profiles with build queues no longer crash
- No more negative gold in diplo screen
- Fixed gifting bad cities to AI exploit
- AI issues with Always War and Always Peace
- Units not moving into tiles after combat bug (graphical only)
- Pathfinding reuse fix
- Fixed pathfinding bug
- Fixed SHIFT-selecting multiple cities
- End score not matching up with timed winner bug
- Fixed bug allowing selection of disabled techs in tech chooser
- Fixed Sentry promotion visiblity bug
- Fixed AI city targeting bug
- Fixed AI healing bug
- AI city attack bug
- No more message lag in single-player
- Fixed bug with gunship stacks attacking cities
- Random seed bug (causing duplicate world maps...)
- Unit health bars no longer show up in city screen
- Two-palaces-from-culture-flipping-capital bug
- Foreign Advisor: Gold available for trade does not show up when there cannot be a trade for gold
- Diplomacy screen fix for gold popups not appearing properly
- Foreign advisor: Resources for active player are shown multiple times if you have more than one instance of a resource to trade.
- Fixed weird little bug with Unit Categories page in Civilopedia
- Diplomacy bug for PBEM/Hotsesat
- Removed some cheats from password-protected games that should not have been allowed in the first place
- Fix for competitive games: Password-protected saves can no longer be easily stripped of their passwords, and the assets checksum in the save can no longer be modified by external means
- Fixed vanishing yield symbols in multiplayer
- Fixed some PBEM/Hotseat issues when there is just one human player
- River and Wind sounds are now properly classified as ambience. This fixes inconsistent behavior in audio options
- Minimized or No Interface no longer reverts to normal after entering, then exiting city view
- You can no longer duplicate deals with the AI from the "Active deals" section of the diplomacy screen
- Out of memory message problem on machines that don't allocate small textures properly
- Assert error for software vertex processing only machines
- Bug where you could draw strategy lines and signs outside of globe view
- "globe view buildings disabled" option now hides buildings in globe view properly
betekend dit dat je niet meer hoeft te tweaken?quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
- Added Marathon game speed (longer than Epic)
dat kun je wel zeggen, had me erg verheugd op dit spel.. najaquote:
Koop anders ff een nieuweechte pc (je 13e maand is binnen)quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:25 schreef djmarshal het volgende:
[..]
dat kun je wel zeggen, had me erg verheugd op dit spel.. naja![]()
hier de link:
http://koopjes.marktplaats.nl/computer_software/games_pc/15385334.html
hehe, ga aan het werk johquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:33 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Koop anders ff een nieuweechte pc (je 13e maand is binnen)![]()
Ik heb ook zitten votenquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:26 schreef Frollo het volgende:
Civilization IV is royaal, heel royaal in de prijzen gevallen!
Volgens IGN.com is Civ IV Best Strategy Game voor PC, Game of the Year voor PC, en -wel heel opvallend- Best Online Game voor PC!
U leest het goed: niet BF2 is Best Online Game, niet CoD2, en ook niet Guild Wars. Neen, het is nota bene het turn based Civ 4!
Toch ook maar eens proberen dan, dat online gedoe
Op de officiële Civ 4 site staan nog meer awards.
Ben ik helemaal mee eens! Je kan nu zelf met oudere units toch nog wat beginnen tegen wat nieuwere units het is minder (want kan nog heel goed) 1 unit heel veel maken en rushen. Nu als je tegen andere menselijke spelers speelt en je hebt een goede variatie in units win je tegen misschien 1 soort nieuwere units..quote:Op zondag 25 december 2005 12:43 schreef Sidekick het volgende:
Ik begin Civ4 steeds meer te waarderen. Vooral het combat-system, de promotions en de improvements maken het spel op tactisch vlak stukken beter.
quote:Op maandag 19 december 2005 18:25 schreef Luutgaert het volgende:
Nog maar een keer dan: kan je het ook zo zetten dat de tech tree eerder eindigt? Je kan bijvoorbeeld wel beginnen in de Middeleeuwen enzo, maar kan je het ook zo zetten dat je eindigt in de Middeleeuwen en dus niet meer verder kunt researchen? Ik wil wel een keer grote oorlogen met paardjes enzo hebben.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=147082quote:check out the file assets/xml/technologies/CIV4TechInfo.xml
make a copy of it and put it in the customassets/xml/technologies folder
find this line for each tech you want to disable:
<bDisable>0</bDisable>
change to...
<bDisable>1</bDisable>
ik snap ook niet wat het probleem is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:12 schreef djmarshal het volgende:
oke, ik ga de mijne verkopen... het werkt nog steeds niet goed (de graphics) iemand geïntresseerd ? 30 euro exclusief verzendkosten, ik heb de mijne gekocht bij bol.com en is dus nog zo goed als nieuw omdat ik het spel nog niet heb kunnen spelen.
Ah bedankt! Ik zal 't een keer proberen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=147082
Ik heb er geen probleem mee om nog even te wachten hoorquote:Op donderdag 29 december 2005 21:45 schreef Retuobak het volgende:
Ik zou helaas pas vanaf de 16e januari mee kunnen doen
En Civ3 dan?quote:Op maandag 26 december 2005 20:54 schreef Forever het volgende:
OhmijnGod...
Civilisation 4 doet eht voor mij toch wéér... had Civ2 me al slapeloze weekenden bezorgd, nu gaat Civ4 hetzelfde doen ben ik bang
dat heb ik nouw ook.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:54 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik kan me er nooit toe zetten om weer een lange pot Civ te spelen. Tot ik er daadwerkelijk aan begonnen ben, dan moet hij ook zo snel mogelijk af
Ik zie hem nu pas. Vergeef mijquote:
Dat is niet eens zo'n gek idee. Nog twee personen erbij en we zitten al aan de acht immersch.quote:Kun je haast nog beter splitten in 2 games ofzo
Wat jij wilt is ook belangrijkquote:Verder:
Continents is mijn favoriet, en een paar AI's erbij zijn imho altijd leuk voor wat extra afwisseling in het spel. Qua victory conditions Space race, conquest, domination. Cultural/Time/diplomatic heb ik niks mee. En mijn voorkeur gaat uit naar Napoleon om mee te spelen. Maar eerlijk gezegd is het allemaal niet overdreven belangrijk, ik pas me wel aan aan wat anderen willen
Wat ik wil is gewoon een leuk PBEM potjequote:
Tuurlijk, eensch..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat ik wil is gewoon een leuk PBEM potje, de instellingen verder zijn voor mij niet ongelofelijk belangrijk.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:25 schreef Frollo het volgende:
Ik heb nu zes geïnteresseerden voor een PBEM:
Hoe dan ook, het wordt tijd om eens te gaan bespreken wat voor set-up we willen.
Terra en Archipello mogen van mij afvallen. Deze vragen iets teveel van mijn systeem.quote:Wat voor wereld willen we? Terra en Continents zijn allround het leukst denk ik, maar ook Pangea en Archipelago hebben hun eigen niche.
Een paar AI's kan geen kwaad. Groote wat mij betreft Normaal of Large. Ligt aan wat voor een type werled het wordt systeemeisen spelen weer een rolquote:Hoeveel spelers willen we? Alleen wij vijven of nog een paar AI's? Deze keuze heeft ook te maken met de grootte van de wereld natuurlijk.
Diplomatic is idd zinloos. Spacerace mag wat mij betreft ook uit.quote:Welke victory conditions activeren we? Ik stel voor dat we Diplomatic uitzetten. Niemand zal zo gek zijn om op iemand anders te stemmen, dus is deze victory zinloos of een verkapte Domination. De andere victory's blijven er wat mij betreft allemaal in. Hoe meer manieren er zijn om te winnen, hoe gevarieerder de pot.
Peter van Rusland of Frederick van Duitsland hebben mijn voorkeur.quote:Wie wil er met welke civ spelen? Ik laat me verrassen en kies gewoon random. Maar heb je wél een voorkeur, spreek die vooral uit.
Dat "atoomtekentje" betekent dat je handelsrelaties hebt met die beschaving en dat andere tekentje maakt duidelijk dat je "Open Borders" hebt met degenen waar het achter staat. Daarnaast zijn er nog soortgelijke tekentjes voor een defensief pact en waarschijnlijk ook voor permanente bondgenootschappen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:07 schreef VoreG het volgende:
Ik snap iets niet met die religions. Sommige hebben een soort atoomtekentje en andere weer een papiertje naast hun naam
Ooow dus het heeft niks met religions te maken, kijk dan is het goedquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat "atoomtekentje" betekent dat je handelsrelaties hebt met die beschaving en dat andere tekentje maakt duidelijk dat je "Open Borders" hebt met degenen waar het achter staat. Daarnaast zijn er nog soortgelijke tekentjes voor een defensief pact en waarschijnlijk ook voor permanente bondgenootschappen.
Tenzij de ander Theocracy heeft!!11!!!!1! LOL "Dquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:17 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, eigenlijk ook weer wel. Handelsroutes > verspreiding religie
Sorryquote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:55 schreef Retuobak het volgende:
Ik ga iig wel samen met Fliepke in een team, team weggevaagd-voor-Christus ftw!
Hoe doe je dat, teams maken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:54 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben wel voor Epic-snelheid.
Behalve als we drie tegen drie spelen (of drie teams van 2), dan is Marathon beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |