abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 12:07:54 #26
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33303983
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:02 schreef Retuobak het volgende:
[...] Civ III, dat duidelijk een stap terug was na Sid Meier's Alpha Centauri.
Nu oordeel je toch te hard, vind ik.
Okay, het was heel dom dat de social engineering van SMAC niet overgenomen was, maar de strategic resources en het culturesysteem waren toch wel schitterende nieuwe vondsten in Civ III
pi_33304106
Schitterende vondsten die imho maar magertjes uit waren gewerkt, imho zijn die dingen pas echt goed uitgewerkt bij Civ IV.
pi_33304676
Civilization II vond ik meer sfeervol eigenlijk dan Civ III, maar Civ III was qua perfectie op strategiegebied etc veel beter dan Civ II, Civ IV heeft beide plus nog wat elementen (zij het wat aangepast) overgenomen van Europa Universalis (religie, informatiebalkjes met de muis, Great People) dus het is een ware verbetering
pi_33305335
Ik heb na Civ I nog 1 Civ gehad, Caal tot power II, en die vond ik helemaal niks, terwijl ik nu nog wel eens Civ I speel, die blijft geweldig
pi_33306002
Ja, Call to Power II ook
Dat is niet eens een echte Civ, ome Sid had er niks mee te maken.
Call to Power I en II zijn gemaakt toen Sid z'n licentie kwijt was en worden algemeen gezien als de slechtste delen in de serie.
  donderdag 22 december 2005 @ 13:59:52 #31
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33307689
Call2power was echt bagger....
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_33317204
CTP heb ik nooit gespeeld, in die tijd speelde ik Alpha Centauri, ondanks dat de PC die ik toen had het niet zo goed kon trekken eigenlijk (komt ook omdat ik toen altijd de grootste map wilde spelen)
pi_33335647
Misschien dan nog maar een keer een andere aaanschaffen.
IS AC ook een soort Civ? En is die ook leuk?
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:26:01 #34
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33336705
Civilization IV is royaal, heel royaal in de prijzen gevallen!

Volgens IGN.com is Civ IV Best Strategy Game voor PC, Game of the Year voor PC, en -wel heel opvallend- Best Online Game voor PC!
U leest het goed: niet BF2 is Best Online Game, niet CoD2, en ook niet Guild Wars. Neen, het is nota bene het turn based Civ 4!
Toch ook maar eens proberen dan, dat online gedoe

Op de officiële Civ 4 site staan nog meer awards.
pi_33337085
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:16 schreef Retuobak het volgende:
Ja, Call to Power II ook
Dat is niet eens een echte Civ, ome Sid had er niks mee te maken.
Call to Power I en II zijn gemaakt toen Sid z'n licentie kwijt was en worden algemeen gezien als de slechtste delen in de serie.
Ze waren vermakelijk, hadden dingen die ook absoluut in Civ III en IV hadden mogen zitten, maar top games waren het idd niet.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:21:40 #36
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33337578
En... ja hoor, die nieuwe patch (1.52) is uit!

Op Civfanatics wordt er natuurlijk alweer druk over gesproken. Helaas zijn er ook een hoop mensen voor wie de patch niets oplost of zelfs nieuwe problemen veroorzaakt

Ik ben er dus nog niet uit of ik wel zo nodig wil patchen. Ik bedoel, het werkt nu prima bij mij onder 1.09. En ik weet niet of oude savegames nog wel werken. Aan de andere kant zitten er toch wat nieuwe features en balance changes in.
pi_33338015
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:21 schreef Frollo het volgende:
Aan de andere kant zitten er toch wat nieuwe features en balance changes in.
zoals?
__________
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:56:21 #38
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33338186
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:47 schreef Internationalist het volgende:

[..]

zoals?
Een gigantische lijst, die je hier kunt lezen. Deze gaan volgens mij de gameplay het meest beïnvloeden.:

- AI more willing to trade cities for peace
- AI stays at war longer
- Cottages no longer grow during anarchy
- Better invasion AI
- Forests give 0.5 health
- Added Marathon game speed (longer than Epic)

Ook zou de Pedia verbeterd zijn, er staat nu eindelijk tekst bij de icoontjes.
pi_33338251
quote:
v1.52 is a major upgrade to Civ IV and includes numerous optimizations for memory usage that should help performance on all machines but are tailored to especially improve performance on machines at or near the minimum specification.

Major changes include:

-Shared low-level graphics buffers
-Removed many unused fonts and reduced interface memory usgae
-Paged out units which are not visible
-Reduced terrain data size and overhead
-Reduced route data size
-Created a set of low-res movies for machines without dynamic texture support (this is a separate download)

These changes not only reduced the amount of system memory required, but lowered video memory usage extensively. Also, the rate at which the game consumes memory in the late-game has decreased, which is extremely important.

In addition, a new config file (ini) option called 'MemorySaver' has been added for further memory reduction, at the cost of alt-tabbing support. If you set MemorySaver=1 in the config file, you can lower your system memory usage by 70% of video memory. So if you have a 128MB video card, you can save an additional ~90MB of system memory. MemorySaver defaults to off, and is not officially recommended since it doesn't handle alt-tabbing and other cases of graphics device loss at this time. However, we recognize that some users may want to experiment with it.

Finally, the use of unofficial patches is not recommended and is largely redundant with the memory fixes in this patch. Unofficial patches may slow performance, cause graphical problems or conflict with Firaxis code resulting in crashes or other problems. It also makes it more difficult for us to respond to error reports and debug issues reported by users running unauthorized patches.

Suggestions for optimal performance:
Increase AGP memory size in your BIOS settings to 128 or 256 if necessary.
Go to www.windowsupdate.com and apply updates
Update graphics and sound drivers
Close other background applications
Turn graphics to low and use low-resolution textures in the options screen
Turn off Antialiasing in your display properties
Disable virus protection

-Mustafa Thamer
Civ IV Lead Programmer


Changes:
- Tech cost rebalancing
- Improved city attack AI
- Moved MaxAutosaves to ini file
- Slower Great People name generation
- Hide health bars during combat
- Increased late-game tech costs
- Waypoints now invisible when city screen is up
- AI more willing to trade cities for peace
- AI stays at war longer
- Cottages no longer grow durring anarchy
- Combat info now shows odds of success
- WBS's now contain unit damage
- Score from land doesn't count until you own land for 20 turns
- Better invasion AI
- Slavery: No Upkeep
- Emancipation: Low Upkeep
- Tweaked AI civic values
- Filled in missing diplo entries for Frederick
- Praetorians: 40->45 hammers
- Jaguars: 40->35 hammers
- AI turn optimizations
- Interface game messages are now flushed at end of turn
- Environmentalism moved to Medicine
- Increased industrial era tech costs
- Environmentalism is medium upkeep
- Free Speech is low upkeep
- Forests give 0.5 health
- Firepower in combat now based on max strength
- Lobby sorting improvements
- Clearing the table in the MP diplomacy screen resets the "They accept/They do not accept" text
- Dawn of man screen closes with ESCAPE just like all the other interface screens
- The hall of fame now shows only games that have been played with the currently-loaded mod
- When trying to build an item that it not allowed in a city, you will get a production popup asking for a build instead of leaving production empty
- Wonder Movies and other popups may appear in PBEM/Hotseat
- Incremented save version to 102
- Simplified city billboard placement. This should fix the weird billboard offsets and scaling.


Additions:
- Lobby chat and buddy lists from staging rooms
- Combat odds now shown in combat turn log
- ALT-S now allows you to place signs
- Added "Leave Forest" option for automated workers
- Added Marathon game speed (longer than Epic)
- Added NoTechSplash ini setting
- More communication about autopatch failures
- Domestic advisor remembers which cities you had selected last time screen was up.
- Added "no cheating" game option for single-player
- In addition to tradeable techs, techs that are not allowed to be traded to you are also shown, provided that you can research them yourself at the moment
- Added event and replay messages when a human founds a city. This got broken when we added city renaming
- Support for Logitech G15 Gaming Keyboard
- When you zoom to a city from the domestic advisor, you return to the domestic advisor after you exit the city screen
- Updated Info Screen with changes 'borrowed' from one of the forum modders


Fixes:
- Unit attack move bug
- Civ naming bug in sp
- No longer keep your gold and techs when regenerating a map
- Missing civic name from popup help
- Minimap now appears correctly after regenerating map
- Unit cycling bug
- Load game freeze bug
- Movement freeze bug in si-move
- Unit cycling bug in PitBoss and HotSeat
- Missing plot list buttons bug with large stacks
- Pathfinding bug involving defensive terrain and group movement
- Bug with AI attacking over rivers
- Can no longer see spies on caravels
- Group attack bug
- Group attack bug with gunships
- GS lobby ignoring game settings bug
- Disappearing popup help bug
- Diplo city trading bug
- Wonder movie/zoom to building crash
- No camera adjustment to city screen bug
- User profiles with build queues no longer crash
- No more negative gold in diplo screen
- Fixed gifting bad cities to AI exploit
- AI issues with Always War and Always Peace
- Units not moving into tiles after combat bug (graphical only)
- Pathfinding reuse fix
- Fixed pathfinding bug
- Fixed SHIFT-selecting multiple cities
- End score not matching up with timed winner bug
- Fixed bug allowing selection of disabled techs in tech chooser
- Fixed Sentry promotion visiblity bug
- Fixed AI city targeting bug
- Fixed AI healing bug
- AI city attack bug
- No more message lag in single-player
- Fixed bug with gunship stacks attacking cities
- Random seed bug (causing duplicate world maps...)
- Unit health bars no longer show up in city screen
- Two-palaces-from-culture-flipping-capital bug
- Foreign Advisor: Gold available for trade does not show up when there cannot be a trade for gold
- Diplomacy screen fix for gold popups not appearing properly
- Foreign advisor: Resources for active player are shown multiple times if you have more than one instance of a resource to trade.
- Fixed weird little bug with Unit Categories page in Civilopedia
- Diplomacy bug for PBEM/Hotsesat
- Removed some cheats from password-protected games that should not have been allowed in the first place
- Fix for competitive games: Password-protected saves can no longer be easily stripped of their passwords, and the assets checksum in the save can no longer be modified by external means
- Fixed vanishing yield symbols in multiplayer
- Fixed some PBEM/Hotseat issues when there is just one human player
- River and Wind sounds are now properly classified as ambience. This fixes inconsistent behavior in audio options
- Minimized or No Interface no longer reverts to normal after entering, then exiting city view
- You can no longer duplicate deals with the AI from the "Active deals" section of the diplomacy screen
- Out of memory message problem on machines that don't allocate small textures properly
- Assert error for software vertex processing only machines
- Bug where you could draw strategy lines and signs outside of globe view
- "globe view buildings disabled" option now hides buildings in globe view properly
pi_33340548
Marathon
Memoryleak fix

Nu hopen dat ie het doet
Ga het nu proberen.
Dus...
pi_33341750
cool! zo ff downloaden en installeren!
*plop*
pi_33341809
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:56 schreef Frollo het volgende:

[..]


- Added Marathon game speed (longer than Epic)
betekend dit dat je niet meer hoeft te tweaken?
Dit keer zonder signature
pi_33343097
oke, ik ga de mijne verkopen... het werkt nog steeds niet goed (de graphics) iemand geïntresseerd ? 30 euro exclusief verzendkosten, ik heb de mijne gekocht bij bol.com en is dus nog zo goed als nieuw omdat ik het spel nog niet heb kunnen spelen.
*plop*
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:20:43 #44
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33343336
Da's balen, djmarshal
pi_33343446
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:20 schreef Frollo het volgende:
Da's balen, djmarshal
dat kun je wel zeggen, had me erg verheugd op dit spel.. naja

hier de link:
http://koopjes.marktplaats.nl/computer_software/games_pc/15385334.html
*plop*
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:33:35 #46
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_33343690
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:25 schreef djmarshal het volgende:

[..]

dat kun je wel zeggen, had me erg verheugd op dit spel.. naja

hier de link:
http://koopjes.marktplaats.nl/computer_software/games_pc/15385334.html
Koop anders ff een nieuweechte pc (je 13e maand is binnen)
pi_33344777
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:33 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]

Koop anders ff een nieuweechte pc (je 13e maand is binnen)
hehe, ga aan het werk joh
*plop*
pi_33391978
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:26 schreef Frollo het volgende:
Civilization IV is royaal, heel royaal in de prijzen gevallen!

Volgens IGN.com is Civ IV Best Strategy Game voor PC, Game of the Year voor PC, en -wel heel opvallend- Best Online Game voor PC!
U leest het goed: niet BF2 is Best Online Game, niet CoD2, en ook niet Guild Wars. Neen, het is nota bene het turn based Civ 4!
Toch ook maar eens proberen dan, dat online gedoe

Op de officiële Civ 4 site staan nog meer awards.
Ik heb ook zitten voten

Want ja hij is wel heel tof en ik vind bf2 ook helemaal niets speel ik liever ET is beter uitgewerkt enzo.

Maar nog even over welke andere civs beter zijn of niet. Het ligt er heel erg aan hoeveel je het hebt gespeeld. Ik vind 1 en 3 bijvoorbeeld veel leuker dan 2 maar dat is voor mij ook logisch ik vond 1 er beter uitzien dan 2 en je kan bij 2 alles ombouwen naar naar het beste land en dat vind ik een beetje heel jammer. En bij 3 vond ik een heel goede verbetering dat je met veel meer units kan vechten. Bij 1 kon je namelijk met 3 katapulten makkelijk een stad pakken.

Maar bij deze als mensen pbem willen wil ik wel meedoen maarja moeten we wel zorgen dat iedereen minstens 1 beurt per dag speelt anders zijn we in 3000 nog niet klaar
  zondag 25 december 2005 @ 12:43:24 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33392184
Ik begin Civ4 steeds meer te waarderen. Vooral het combat-system, de promotions en de improvements maken het spel op tactisch vlak stukken beter.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33393204
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:43 schreef Sidekick het volgende:
Ik begin Civ4 steeds meer te waarderen. Vooral het combat-system, de promotions en de improvements maken het spel op tactisch vlak stukken beter.
Ben ik helemaal mee eens! Je kan nu zelf met oudere units toch nog wat beginnen tegen wat nieuwere units het is minder (want kan nog heel goed) 1 unit heel veel maken en rushen. Nu als je tegen andere menselijke spelers speelt en je hebt een goede variatie in units win je tegen misschien 1 soort nieuwere units..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')