abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33675345
Je kunt van tevoren teams vaststellen ja, met die groepsnummers
Maar weet je, het lijkt me leuker als het niet zo is, dan krijg je misschien nog echte diplomatie .
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:13:08 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33684795
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:34 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, teams maken?
Is het de bedoeling dat je dat van tevoren vastlegt of worden de allianties tijdens het spel gesloten?
Vooraf ja dmv het teamnummer wat je kan instellen in het scherm waar je ook je leader kan kiezen.

Hierdoor kan je alles zien wat je teamgenoten ook kunnen zien, kan je gezamenlijk een tech researchen zodat het sneller gaat, of ieder een andere tech ontwikkelen die voor het gehele team beschikbaar komt. Ook deel je je geld en resources bijvoorbeeld. Op zich heel leuk, maar wrs minder geschikt voor deze PBEM.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:01:14 #103
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33685184
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:13 schreef Sidekick het volgende:

Vooraf ja dmv het teamnummer wat je kan instellen in het scherm waar je ook je leader kan kiezen.
Juist.
quote:
Hierdoor kan je alles zien wat je teamgenoten ook kunnen zien, kan je gezamenlijk een tech researchen zodat het sneller gaat, of ieder een andere tech ontwikkelen die voor het gehele team beschikbaar komt. Ook deel je je geld en resources bijvoorbeeld. Op zich heel leuk, maar wrs minder geschikt voor deze PBEM.
Eensch. Hartstikke leuk als je je samen met een kameraad eens aan Deity wilt wagen, maar voor een PBEM met meerdere humans lijkt het me wat minder.

Tijdens het spel gesloten permanente alliances mogen natuurlijk wel
pi_33691732
Gisteravond een online potje gespeeld. O, wat is het lekker op Terra om met Machine Gunners inboorlingen neer te maaien, .
pi_33692713
Ik heb gister ook een online potje gespeeld met een vriend. Alleen vond ik dat Diplomacy scherm echt 3x niets. Het is lastig te zien hoe je nou je afspraken kan maken en/of verbreken, en als je een afspraak maakt sluit het scherm direct af zonder aan te geven of het nou wel of niet doorgegaan is. Is het ook mogelijk hier zelf aanpassingen in te maken met xml/python? Of zit dat dieper in de code, iemand hier die dat weet
Oh, and that's a bad miss!
pi_33692768
Wat een kutspel

Het is zo moeilijk . Als ik lees dat sommige met een potje 5 uur of llnger bezig zijn en ik het binnen 1:20 uur af heb... Toch maar wat meer op die kleine dingen gaan letten
pi_33692907
Heb al 20 uur durende potjes gehad
Custom speed ftw
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:48:57 #108
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33692968
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:43 schreef VoreG het volgende:
Wat een kutspel

Het is zo moeilijk . Als ik lees dat sommige met een potje 5 uur of llnger bezig zijn en ik het binnen 1:20 uur af heb... Toch maar wat meer op die kleine dingen gaan letten
Ehm, ik ben momenteel aan mijn tweede potje bezig sinds ik het spel heb. Over mijn vorige pot had ik 14 uur gedaan, verspreid over anderhalve maand.

Als ik soms op Civfanatics lees dat mensen alle leaders al hebben gespeeld en sommige daarvan al meerdere keren, ja, dan heb ik wel zoiets van
Ik heb gewoon veels te weinig tijd, dat is het
pi_33693294
Hey mij maakt het allemaal niet veel uit eigenlijk

Er is 1 nadeel van geen voorbestemde al. dat is dat je stiekem met zijn allen kan afspreken eventjes 1 iemand van de map te vegen maarja uiteindelijk pak je dan ook wel je eigen ermee dus

Maar in het aspect van welke maat mij maakt het niet uit ik heb liefst zo groot mogelijk.. mijn kleine laptopje heeft toch nog geen last gehad van echt grote performance problemen (ja is niet mega snel en soepel maar ik heb daar in niet zo'n grote standaarden)

Is er al beetje een consensus over hoe we het willen doen ?

Doen we bijvoorbeeld alle leiders maar at random anders krijg je al oorlog daar over voordat de game is gestart mij maakt het dan ook niet uit je moet gewoon de de specialiteiten van een volk uitbuiten en maakt dan ook niet uit wel dat is
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:19:42 #110
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33693938
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:57 schreef blue-102 het volgende:


Doen we bijvoorbeeld alle leiders maar at random anders krijg je al oorlog daar over voordat de game is gestart mij maakt het dan ook niet uit je moet gewoon de de specialiteiten van een volk uitbuiten en maakt dan ook niet uit wel dat is
Ikzelf doe gewoon random, veel leuker. Maar als iemand per se een specifieke leider wil, dan moet dat natuurlijk kunnen. Maar dan wel volgens het principe van wie 't eerst komt, die 't eerst maalt.
pi_33695405
Ik kreeg net een tijdje een zwart scherm, toen "VPU Recovery" en toen was Civ weer normaal aanwezig. Nooit eerder gehad en ik heb ook niets veranderd. Op internet staat dat het door overclocken kan komen - een te hete kaart - , maar ik heb een laptop, dus dat zal het wel niet zijn. Misschien nieuwe drivers die een beetje raar deden? Echter, gisteren heb ik uren achter elkaar Civilization gespeeld. Raar, maar ik neem aan en hoop dat het wel iets toevalligs zal zijn geweest.
pi_33695553
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:09 schreef Monidique het volgende:
Ik kreeg net een tijdje een zwart scherm, toen "VPU Recovery" en toen was Civ weer normaal aanwezig. Nooit eerder gehad en ik heb ook niets veranderd. Op internet staat dat het door overclocken kan komen - een te hete kaart - , maar ik heb een laptop, dus dat zal het wel niet zijn. Misschien nieuwe drivers die een beetje raar deden? Echter, gisteren heb ik uren achter elkaar Civilization gespeeld. Raar, maar ik neem aan en hoop dat het wel iets toevalligs zal zijn geweest.
Waarom zou dat bij een laptop niet kunnen
Oh, and that's a bad miss!
pi_33695578
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:13 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Waarom zou dat bij een laptop niet kunnen
Nou ja, ík heb er in ieder geval niet aan gesleuteld. Maar ik dacht dat laptops hardwarematig aanpassen toch een stuk lastiger is.
pi_33695742
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, ík heb er in ieder geval niet aan gesleuteld. Maar ik dacht dat laptops hardwarematig aanpassen toch een stuk lastiger is.
Door de compacte ruimte kan een laptop ook best overhitten zonder overklokken. Civ4 was daar bij mijn laptop net iets te goed in
pi_33695813
je laptop op verhoginkjes zetten aan de hoeken, zodat de warmte onderin makkelijker kwijt kan?
pi_33695856
Misschien dat dat het is, maar hij voelde niet echt warm aan en nooit eerder problemen mee gehad. Het schijnt dat men met World of Warcraft ook veel problemen heeft met VPU Recovery, dus misschien is het een of andere softwarefoutje.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:25:51 #117
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33695920
Mijn technische malheur tot nu toe:

Ik heb nu twee keer meegemaakt dat ik spontaan naar de desktop knalde... maar Civ stond verder gewoon nog op de taakbalk en ik kon er gewoon naar terug Alt+Tabben en mijn sessie probleemloos vervolgen

Veel raarder is het verschijnsel dat van sommige AI leaders de lippen en de huid rond de ogen ontbreken in de eerste seconde dat ze in beeld zijn. Zo'n leader heeft dus grote, bolle ogen en ontblote tanden. Een moment later wordt de ontbrekende huid alsnog getekend en is alles weer normaal.
Hoewel dit de gameplay natuurlijk niet in de weg staat, is het... uhm... nogal eng. Alsof er ineens een zombie op me afkomt.
pi_33696058
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:25 schreef Frollo het volgende:
k heb nu twee keer meegemaakt dat ik spontaan naar de desktop knalde... maar Civ stond verder gewoon nog op de taakbalk en ik kon er gewoon naar terug Alt+Tabben en mijn sessie probleemloos vervolgen

Veel raarder is het verschijnsel dat van sommige AI leaders de lippen en de huid rond de ogen ontbreken in de eerste seconde dat ze in beeld zijn. Zo'n leader heeft dus grote, bolle ogen en ontblote tanden. Een moment later wordt de ontbrekende huid alsnog getekend en is alles weer normaal.
Hoewel dit de gameplay natuurlijk niet in de weg staat, is het... uhm... nogal eng. Alsof er ineens een zombie op me afkomt.
Dat ligt aan je videokaart, is een bekend probleem

en heeft er iemand nog goede tips enz enz voor een kneus
pi_33696060
Iemand zei mij gisteren dat hij dacht dat deze Goa'uld-leaderheads vaker voorkomen na 1.52, maar ik weet het niet.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:38:13 #120
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33696361
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef Monidique het volgende:
Goa'uld
Dat moest ik opzoeken

Het lijkt trouwens meer hierop:



En dat is niet grappig als je stoned zit te civven!
pi_33696399
.
pi_33696488
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef Monidique het volgende:
Iemand zei mij gisteren dat hij dacht dat deze Goa'uld-leaderheads vaker voorkomen na 1.52, maar ik weet het niet.
Klopt ja, heb er sinds 1.52 ook 'last' van op de PC van m'n ouders. Ik kan er wel om lachen
pi_33696582
Trouwens met die religions had ik van de 7 tegenstanders 4 medehindu's (5 in totaal dus). Maar uiteindelijk vonden ze mijn zelf gecreerde god toch niet zo geweldig en stapte ze over... Hoe zorg je ervoor dat dit niet gebeurd?
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:46:32 #125
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33696658
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:44 schreef VoreG het volgende:
Trouwens met die religions had ik van de 7 tegenstanders 4 medehindu's (5 in totaal dus). Maar uiteindelijk vonden ze mijn zelf gecreerde god toch niet zo geweldig en stapte ze over... Hoe zorg je ervoor dat dit niet gebeurd?
Tja.
Als een andere godsdienst in meer steden verbreid is dan jouw godsdienst, en ze dus in meer steden profijt kunnen hebben van bijvoorbeeld Theocracy of Organized religion, ja, dan stappen ze over natuurlijk.
pi_33697922


van het civfanatics forum

You have to see this , hehe, Its just funny ( Maybe old pic )

Im using GeForce FX5200, and everytimes his dealing window shows up , it will look like this for about 0.5 seconds, and after that , his face goes normal

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=151524
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:20:09 #127
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33698052
Juist, dat bedoelde ik!

Brrrr!
pi_33698151
Klopt het dat sommige religie's niet overweg kunnen met elkaar en andere weer wel? Of zat ik nou verkeerd te kijken?
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:27:35 #129
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33698331
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:22 schreef VoreG het volgende:
Klopt het dat sommige religie's niet overweg kunnen met elkaar en andere weer wel? Of zat ik nou verkeerd te kijken?
Dat moet je verkeerd gezien hebben inderdaad, want Firaxis heeft meermaals sterk benadrukt dat alle religies in het spel exact dezelfde eigenschappen hebben. Het enige wat invloed op de betrekkingen heeft, is of een AI civ dezelfde religie heeft als jij of juist niet. Om welke religie(s) het dan gaat, doet niet ter zake.

Plus uiteraard de eigenschappen van de leaders zelf. Zo kan ik met Elisabeth goed door één deur, al hebben we verschillende religies, en moet ik met de Inca's juist op mijn tenen lopen, zelfs al zijn het brothers of the faith.
pi_33698438
Die oude beschavingen, de inca's etc. zijn sowieso kut om mee samen te werken. Groot gelijk dat die Spanjaarden ze hebben uitgeroeit.

-edit-

En is workers op automate zetten slim of niet? .

[ Bericht 19% gewijzigd door VoreG op 04-01-2006 17:03:29 ]
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:15:31 #131
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_33732672
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:30 schreef VoreG het volgende:

.....

En is workers op automate zetten slim of niet? .
De eeuwige vraag. Het is slimmer om alles zelf te regelen, daarmee kun je winst halen. Maar als al dat micromanagement je de keel uit hangt dan kun je beter automate kiezen voordat je het spel weggooit.

Persoonlijk begin ik met alles zelf te regelen totdat bijna alle tiles gedaan zijn, dan mogen ze zelf werken zonder mij te irriteren. Eventueel roep ik ze nog eens tot orde als ze railroads moeten aanleggen.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_33732957
Ik heb gisteren weer een online potje gespeeld, ging best goed maar uiteindelijk toch hard verloren omdat ik niet genoeg militaire verdediging had
Nog een probleem waar ik mee zit is dat ik heel vaak meer unhappieness dan health heb. Als ik dan weer dingen bij bouw die voor meer health zorgen is dat andere ook weer gestegen. Heeft iemand hier goeie tips om dit in de hand te houden
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:42:49 #133
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33733827
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:23 schreef Brentmeister het volgende:

Nog een probleem waar ik mee zit is dat ik heel vaak meer unhappieness dan health heb. Als ik dan weer dingen bij bouw die voor meer health zorgen is dat andere ook weer gestegen. Heeft iemand hier goeie tips om dit in de hand te houden
Tja, wat wil je voor tips? Luxury resources, colosseums, tempels, theaters en dat soort dingen om de happiness te verhogen, en food resources, granary's, harbors en grocers om de health op peil te houden. Maar ik vermoed dat je dat allang weet.
Als dat allemaal niet genoeg is, dan moet je gewoon accepteren dat je steden niet zo groot kunnen worden als je zou willen -- onder de huidige omstandigheden temminste. Je kunt natuurlijk altijd nieuwe resources traden en/of veroveren.

Merk ook op dat veel gebouwen een dubbele functie hebben. Een forge bijvoorbeeld, verhoogt niet alleen de productie met 25%, maar verdubbelt ook het effect van goud, zilver en gems. Een granary verdubbelt de effectiviteit van rijst, wheat en corn. En zo doet bijna elk gebouw wel iets interessants. Kijk in de Pedia.
pi_33735492
Bedankt Frollo! Ja de meeste dingen daarvan weet ik idd al wel. Het komt er denk ik op neer dat de steden gewoon niet zo groot kunnen worden waarschijnlijk. Je kan de groei toch ook stopzetten? En flood plains hebben toch ook een negatief effect?
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:17:56 #135
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33755529
Groei stopzetten kun je berreiken door de voedselsom precies op "0" te krijgen. Dit kan door andere tiles te bewerken. Flood plain hebben idd een negatief effect op de health status van je stad.

Gisteravond kreeg ik ineens Isabella van Spanje op m'n dak. het grote probleem bleek religie te zijn. Verder mog ze me zowiezo niet zo graag -wilde haar geen geld betalen- en dus besloot ze maar om mij aan te vallen En dat net op het punt dat ik al bezig was om Napoleon van de kaart te vegen. gelukkig duurde de oorlog met Spanje niet zo lang aan ezien ik toch al net met een research voor free religion bezig was. Vrde gesloten met Spanje en toen alsnog Napoleon van de kaart geveegd.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:40:14 #136
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33755683
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 08:17 schreef Lionheaad het volgende:
Groei stopzetten kun je berreiken door de voedselsom precies op "0" te krijgen. Dit kan door andere tiles te bewerken.
En/of specialists te maken
quote:
Flood plain hebben idd een negatief effect op de health status van je stad.
Jungles ook (geloof ik). Forests hebben dan weer een positief effect op de health. Mits in de 'bewerkbare radius'.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:54:56 #137
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33755810
Jungle is idd ook negatief
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_33787736
Als ik het goed heb is het effect op health: forests: floor(aantal forests in city radius / 2), en datzelfde geldt voor jungles, maar dan negatief.
pi_33788633
wie wil en kan nu ff civven met Monidique en mij?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:14:35 #140
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33801544
Iemand toevallig een oplossing paraat voor het probleem met de videokaart (ATI9600 in mijn geval)
Beeld loopt al in het hoofdmenu vast en monitor schakelt uit. Zonder de patches heeft ie korte tijd gewerkt, nadat ik een relatief oude ATI driver (vers) had geinstaleerd. Iemand nog tips?
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 16:50:37 #141
8781 crew  Frutsel
pi_33802685
Hoezo floodplains negatief? Ze geven in het begin al 3x food en 1x goud...
Wel jammer dan... en Jungle dus ook?

Net originele CIV 4 gekocht via marktplaats voor 25 euri...
pi_33805931
Nouja negatief ik vind het wel mee vallen komt helemaal goed na een tijdje en ik wil wel -1 health voor 3 food 1 commerce dus

We beginnen toch de pbem de 16de?
  zondag 8 januari 2006 @ 19:19:33 #143
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33840363
Kameraden,

Ik heb er mijn gedachten nog eens over laten gaan en heb besloten om toch niet mee te doen aan de PBEM

Het punt is, ik heb nu een week niet meer gecivd en begin het nu pas te missen. De ellenlange laadtijden, het constant op je hoede zijn voor bugs... Ik had er eigenlijk een beetje tabak van!

Ik kan gewoon de commitment niet opbrengen nu. Ik zal zeker blijven civven, maar alleen wanneer ik echt tijd heb. En dat is minder vaak dan een PBEM vereist.

Aan alle bikkels die overblijven, ik hoop dat het een mooie pot wordt

Succes!

pi_33841126
Kan iemand mij uitleggen hoe een PBEM potje in z'n werk gaat? Ik heb het nog nooit gedaan namelijk
Misschien dat ik dan ook wel geïnteresseerd ben
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 8 januari 2006 @ 20:49:07 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33844044
quote:
Op zondag 8 januari 2006 19:42 schreef Brentmeister het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe een PBEM potje in z'n werk gaat? Ik heb het nog nooit gedaan namelijk
Misschien dat ik dan ook wel geïnteresseerd ben
Je speelt een (1) turn en e-mailt het dan door naar de volgende speler in de keten. Traag verloop van het spel, maar je bent niet afhankelijk van de onmiddelijke aanwezigheid van anderen om te spelen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33844100
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je speelt een (1) turn en e-mailt het dan door naar de volgende speler in de keten. Traag verloop van het spel, maar je bent niet afhankelijk van de onmiddelijke aanwezigheid van anderen om te spelen.
Dan ben je 3 jaar bezig met 1 spel
pi_33846047
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je speelt een (1) turn en e-mailt het dan door naar de volgende speler in de keten. Traag verloop van het spel, maar je bent niet afhankelijk van de onmiddelijke aanwezigheid van anderen om te spelen.
Ja zoiets vermoedde ik al Maar het spel stuurt dan een savegame door naar een andere speler oid?

Als hier gePBEM'd wordt wil ik ook wel meedoen
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 08:05:06 #148
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33893567
Gisteravond ff het WWII scenario geprobeerd.
Het draaide alleen zwaar klote. Wordt bij een scenario laden de graphic settings weer omgezet? Daar heb ik namelijk niet naar gekeken.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 08:17:03 #149
8781 crew  Frutsel
pi_33893637
ik moet zeggen dat je met een multiplayer game via LAN vrij afhankelijk bent van de lokale hutjes die je overal kunt vinden. Als je bijv. 3x goud vindt, een experience en een worldmap met je scout, terwijl je medespeler 2 settlers en 1 worker vind, je al een mega-achterstand hebt.

Met welke beschaving spelen jullie het liefst?
pi_33894393
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 08:17 schreef Frutsel het volgende:
ik moet zeggen dat je met een multiplayer game via LAN vrij afhankelijk bent van de lokale hutjes die je overal kunt vinden. Als je bijv. 3x goud vindt, een experience en een worldmap met je scout, terwijl je medespeler 2 settlers en 1 worker vind, je al een mega-achterstand hebt.
Hmm, dat is me nog nooit zo opgevallen. Op voor instellingen speel je verder dan, mapgrootte, landmass enzo?
quote:
Met welke beschaving spelen jullie het liefst?
Ik heb niet echt een voorkeur, probeer het een beetje af te wisselen. Heb wel graag industrious beschavingen.
Oh, and that's a bad miss!
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 09:32:37 #151
8781 crew  Frutsel
pi_33894465
Meestal Large / Huge... Map, Temp klimaat en Continents
Om je Settler heen liggen dan vaak een hutje of 5... maar ik vind ut nogal verschillend wat je krijgt.
Gisteravond met een scout had ik 3x Goud, 1x Experience en een Map. Prachtig, maar je hebt er nix aan, terwijl je medespelers 2 settlers vind en een worker. Dus die heeft drie steden zonder er iets voor te doen/bouwen.
Ook komt het voor dat je settler begint in jungle/toendra of ijs als je met 10 man een map opent (3 spelers en 7 AI) ook dat is een groot nadeel.

Ik speel de laatste tijd veel met griekenland. Phi/Agg hebben die.
Wachten op het origineel, komt deze week hoop ik met de post, kan ik met jullie mee doen
pi_33894517
Hmm, zoveel hutjes hebben wij meestal niet. Spelen dan ook meestal op een kleine map met iets minder tegenstanders. Maar zijn die hutjes ook niet ergens in te stellen?
Oh, and that's a bad miss!
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 09:52:16 #153
8781 crew  Frutsel
pi_33894792
volgens mij niet....althans, niet in de game dacht ik....
misschien ergens in een config file ofzo
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:54:49 #154
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33894835
Volgens mij zijn de hutjes gelinkt aan de barbaren. Dus als je een custom game start en de barbarians uitzet, dan zijn er ook geen hutjes. Althans, dat was in Civ III zo
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 10:08:53 #155
8781 crew  Frutsel
pi_33895079
en als je RAGING barbarians aanzet krijg je heel veel hutjes?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:10:16 #156
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33895101
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:08 schreef Frutsel het volgende:
en als je RAGING barbarians aanzet krijg je heel veel hutjes?
Dat lijkt me logisch

Maar ik kan ernaast zitten, want zoals ik al zei weet ik niet of Civ IV wat dit betreft hetzelfde werkt als Civ III
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:10:59 #157
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33895116
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:08 schreef Frutsel het volgende:
en als je RAGING barbarians aanzet krijg je heel veel hutjes?
Dan komen er in het begin (na een beurt of 25-30) een hele zwik ventjes op je steden af.
Of dat ook meer hutjes opleverd weet ik niet. In ieder geval wel meer babarian steden.

Zet deze optie altijd aan. Anders kun je je in het begin te veel richten op uitbreiden...
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_33895554
Nee, als je raging aan zet krijg je niet meer hutjes... Hutjes zijn wel gekoppeld aan barbarians zoals al eerder gezegd is maar niet aan het aantal.

Ik vind raging barbarians niet echt belangrijk ik vind ze maar irritant namelijk, want de uitbreiding word na 8 steden ofzo gestopt doordat het te duur word om een extra stad te bouwen.
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 10:38:26 #159
8781 crew  Frutsel
pi_33895732
wat is dan de volgorde van bouwen bij jullie?

Als Griek begin ik met een settler + scout

Meestal doe ik dan als volgt:

Research: Mystisism (of zoiets), Archery, Priesthood, Mining
Bouwen: Extra scout, Warrior of Barracks, Obelisk, Archer

Meestal sla ik Stonehenge over en ga ik voor The Oracle

Hoe snel bouwen jullie settlers?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:50:08 #160
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33896057
Ik laat de stad eerst even groeien voordat ik een settler bouw, zeker als er veel bonussen omheen liggen of tiles die commerce opleveren.
Pas als de interessantste tiles gebruikt worden, zo rond size 3 à 4, begin ik aan een settler.
pi_33896403
Helemaal met je eens anders duurt het toch eeuwen voordat je eindelijk je settler af hebt. Daarom doe ik soms zelfs met mijn hoofdstad eerst een worker bouwen om de goede plekken te verbeteren zodat je pas echt kan beginnen met het bouwen van grote dingen.

Ik snap alleen niet waarom ik vaak hoor dat mensen snel een wonder bouwen ik ga liever zo snel mogelijk meer steden bouwen eerst goede resources binnen halen. Die zijn vaak even goed als het wonder dat je bouwt. Met uitvinden ga ik trouwens meteen naar polytheisme je moet toch een religie hebben en als je niet op tijd bent kan je altijd joods worden.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 11:06:21 #162
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33896531
Je hoeft zeker niet elk wonder te bouwen, nee. Veroveren is veel slimmer

Alleen Stonehenge is wel makkelijk om te hebben. Elke nieuwe stad een radius-vergroting na 10 beurten, keihandig gewoon
pi_33896771
The Oracle is ook handig, hoor. Kun je zo een tech krijgen waar je anders 30 beurten op moest wachten.
pi_33897170
Ja dat wel en hij is ook wel heel goedkoop

Ik bouw pas als ik 5 steden heb en het liefste als ik stone heb. Ik heb altijd het gevoel dat ik zo efficient mogelijk moet zijn, ik bouw ook nooit iets als ik niet snel af heb.
Maar ik hou er erg van om het volk te zijn waardoor je ook standaard een beetje culture krijgt.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 11:39:32 #165
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33897419
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:30 schreef blue-102 het volgende:
Ja dat wel en hij is ook wel heel goedkoop

Ik bouw pas als ik 5 steden heb en het liefste als ik stone heb. Ik heb altijd het gevoel dat ik zo efficient mogelijk moet zijn, ik bouw ook nooit iets als ik niet snel af heb.
Maar ik hou er erg van om het volk te zijn waardoor je ook standaard een beetje culture krijgt.
En dan het leifst in een stad waar een overvloed aan bossen is
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_33897437
Ik heb alleen bossen in de radius van mijn steden voor health, de rest is gekapt voor Wonders.
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 12:05:53 #167
8781 crew  Frutsel
pi_33898150
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:06 schreef Frollo het volgende:
Je hoeft zeker niet elk wonder te bouwen, nee. Veroveren is veel slimmer

Alleen Stonehenge is wel makkelijk om te hebben. Elke nieuwe stad een radius-vergroting na 10 beurten, keihandig gewoon
op zich wel, maar als je een bepaald soort beschaving kiest, weet zo ff de naam niet, dan breid je stad zich ook vanzelf uit. En als je dan ook Calendar ontwikkelt is Stonehenge weer teniet... Obelisken kosten ook niet veel tijd.
Ik weet dat mijn twee mede-LAN-spelers ook voor stonehenge gaan dus laat ik die meestal passeren en richt me op de Oracle
pi_33898169
Creative.
pi_33898234
Ja, ik moet zeggen dat ik niet zo veel doe met bossen. Laat ze vaak het liefst staan om later daar een sawmill op te bouwen, dat vind ik aanzienlijk prettig namelijk
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 12:11:39 #170
8781 crew  Frutsel
pi_33898305
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:06 schreef Monidique het volgende:
Creative.
juist dank u

misschien een keer een hele zondag FOK-Civ'en met wat mensen
pi_33898411
Nou Count me in maarja moeten we wel goed plannen.. Ik vind civ heel tof maar wil wel minstens 1 echte tegenstander (dus een mens)

En pbem wil ik ook wel als iedereen gewoon 1 beurt per dag speelt (op het begin meer natuurlijk) dan moet het wel lukken om een goed potje te spelen.

Dus hoe gaan we dit goed regelen ?

Edit: Bij deze ik ben nog niet zo lang een fokker fok alleen in civ en survivor topics

[ Bericht 12% gewijzigd door blue-102 op 10-01-2006 12:20:40 ]
pi_33898653
O, ik ga in ieder geval niet meedoen met een PBEM.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:24:01 #173
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33898659
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:23 schreef Monidique het volgende:
O, ik ga in ieder geval niet meedoen met een PBEM.
Jij ook al niet
pi_33898789
Ik wil best een middag civven hoor is wel veel praktischer dan schiet het meer op dan een pbem. Een nadeel is wel dat je in 1 middag niet extreem veel kan doen hoor.

Maar zeg maar wanneer jullie tijd hebben heb alleen deze zondag geen tijd (tentames)

Frollo, Mon. doen jullie dan wel mee?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:29:55 #175
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33898834
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:28 schreef blue-102 het volgende:


Frollo, Mon. doen jullie dan wel mee?
Nope, sorry
pi_33898926
Ja, ik kan wel eens spelen, ik weet nog niet wanneer. Ik heb al een aantal potjes online gespeeld, nog geen enkele beëindigd overigens.
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 12:35:24 #177
8781 crew  Frutsel
pi_33898975
Zaterdags kan ook

ik wil best PBEM, maar overdag werk ik...kan pas 's avonds me zetten bekijken...weet nie wat voor tijdsbestek er aanvast zou moeten zitten. En even wachten tot ik me originele heb
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 12:36:07 #178
8781 crew  Frutsel
pi_33899002
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:33 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik kan wel eens spelen, ik weet nog niet wanneer. Ik heb al een aantal potjes online gespeeld, nog geen enkele beëindigd overigens.
In principe kan de host het spel opslaan als je gezamenlijk besluis een andere keer verder te spelen
Vanavond gaan we ook verder met het spel van gister
pi_33899055
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

In principe kan de host het spel opslaan als je gezamenlijk besluis een andere keer verder te spelen
Vanavond gaan we ook verder met het spel van gister
Dat weet ik, ik heb dan ook nog enkele savegames. Met 128KBs upload ben ik meestal de host.
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 13:32:44 #180
8781 crew  Frutsel
pi_33900784
ik heb een aardige down/upload maar ik zit thuis achter een linux server met alle vier pc's...dan kan ik niet hosten.
  woensdag 11 januari 2006 @ 08:07:17 #181
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33929836
Ik moet me helaas terugtrekken voor de PBEM. M'n avonduren worden op dit moment bezet door iets anders waardoor ik bijna geen tijd over heb voor de PBEM
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_33954739
ik wil ook wel PBEM doen.. maar laatste tijd beetje druk met school!! dus over 2 weken zou ik wel kunnen!
Dit keer zonder signature
pi_33961367
Ik kan dit niet langer aanzien --> maar eens mijn username opgezocht om een post te maken in plaats van te lurken.

De beta van Pitboss is uit:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=152361
(noot: Beta versie is nog wel buggy, zie opmerkingen in thread)

Dit is een alternatief voor PBEM. Het wordt op een server opgestart; om de xx uur wordt er een nieuwe beurt gegenereerd en alle spelers moeten voor die tijd hun beurt gespeeld hebben. Lukt hun dat niet dan gaat de beurt automatisch door. Spelers die niet meer meespelen kunnen vervangen worden door de AI. E-mail notificatie van wanneer je weer aan de beurt bent gaat ook komen; werkt echter nog niet in de beta.

[ Bericht 5% gewijzigd door Qender op 12-01-2006 00:49:04 ]
pi_33961425
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:30 schreef blue-102 het volgende:
Nee, als je raging aan zet krijg je niet meer hutjes... Hutjes zijn wel gekoppeld aan barbarians zoals al eerder gezegd is maar niet aan het aantal.

Ik vind raging barbarians niet echt belangrijk ik vind ze maar irritant namelijk, want de uitbreiding word na 8 steden ofzo gestopt doordat het te duur word om een extra stad te bouwen.
Hutjes zijn niet gekoppeld aan barbarians. Ook zonder barbarians aan krijg je hutjes. (vreemd genoeg).

Ik denk ook niet (weet het vrij zeker) dat je meer hutjes krijgt met raging.
pi_33961661
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:29 schreef Monidique het volgende:
Als ik het goed heb is het effect op health: forests: floor(aantal forests in city radius / 2), en datzelfde geldt voor jungles, maar dan negatief.
Jungles zijn een stuk minder slecht voor je health dan forests goed voor je health zijn. -0,25 health. Flood plains daarentegen zijn -0,4 health. Waarbij volgens mij naar beneden wordt afgerond. Dus 3 jungle's doen helemaal nog geen kwaad, hetzelfde voor 2 flood plains.
pi_33961713
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:38 schreef Qender het volgende:

[..]

Hutjes zijn niet gekoppeld aan barbarians. Ook zonder barbarians aan krijg je hutjes. (vreemd genoeg).
Waarom is dat vreemd, die hutjes zijn toch niet altijd van barbaren.
Oh, and that's a bad miss!
pi_33961750
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:23 schreef Brentmeister het volgende:
Ik heb gisteren weer een online potje gespeeld, ging best goed maar uiteindelijk toch hard verloren omdat ik niet genoeg militaire verdediging had
Nog een probleem waar ik mee zit is dat ik heel vaak meer unhappieness dan health heb. Als ik dan weer dingen bij bouw die voor meer health zorgen is dat andere ook weer gestegen. Heeft iemand hier goeie tips om dit in de hand te houden
Pyramids --> Presentation --> +3 happiness in top 5 steden (op standard map)
Monarchy --> Hereditary rule --> extra happiness voor elke military unit in steden (+voor barracks dacht ik)
Drama --> Theatre's --> +1 happiness per xx% culture slider (weet niet precies hoeveel uit mijn hoofd).

Meestal let ik het meest op de luxury resources bij het settlen van mijn 1ste paar steden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Qender op 12-01-2006 01:05:02 ]
pi_33961822
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:38 schreef Frutsel het volgende:
wat is dan de volgorde van bouwen bij jullie?

Als Griek begin ik met een settler + scout

Meestal doe ik dan als volgt:

Research: Mystisism (of zoiets), Archery, Priesthood, Mining
Bouwen: Extra scout, Warrior of Barracks, Obelisk, Archer

Meestal sla ik Stonehenge over en ga ik voor The Oracle

Hoe snel bouwen jullie settlers?
De meeste topspelers op Civfanatics lijken te beginnen met een worker (soms 1 warrior / scout eerst). Met het idee om direct te gaan choppen of direct een tile te improven. Dat heeft meer effect op je potentieel om snel een settler te maken dan het groeien in grootte (vooral het choppen).

Zelf hanteer ik over het algemeen: Worker, Worker (gechopt), Settler, Worker. Met tussendoor warriors via de chop-switch technique.
pi_33961874
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:50 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Waarom is dat vreemd, die hutjes zijn toch niet altijd van barbaren.
Sinds Civ III zie ik de hutjes als een 'voordeel' dat je krijgt en de barbaren als een 'nadeel' dat daar weer tegenopweegt. Ik dacht ook dat ze daar wat sterker aan elkaar gekoppeld waren dan in Civ IV. Om die reden had ik verwacht dat het met Civ IV ook hetzelfde zou gaan werken.

Maar inderdaad, het is niet heel erg logisch .
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:34:45 #190
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_33965851
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:55 schreef Qender het volgende:

[..]

De meeste topspelers op Civfanatics lijken te beginnen met een worker (soms 1 warrior / scout eerst). Met het idee om direct te gaan choppen of direct een tile te improven. Dat heeft meer effect op je potentieel om snel een settler te maken dan het groeien in grootte (vooral het choppen).

Zelf hanteer ik over het algemeen: Worker, Worker (gechopt), Settler, Worker. Met tussendoor warriors via de chop-switch technique.
Je moet wel bronze working hebben om te kunnen choppen natuurlijk. Dus als ik een civ speel die niet met mining begint, zou ik niet beginnen met een worker, maar liever nog even groeien.
pi_33971708
Persoonlijk ben ik niet zo'n chopper, ik laat ze nog even staan. (ook al geef ik dan meteen toe dat ik deze tchniek moet gaan gebruiken)
Dat neemt niet weg dat ik niet altijd meteen een worker bouw zodra mijn stad 2 is, aangezien je aanzienlijk snel 1 van de improvements gaat doen. (als ik zie dat ik 2 farms kan bouwen vind ik gewoon na religie die uitvinding uit) Zo win je namelijk veel sneller om een setller te bouwen. Want degene die niet hun stad eerst laten uitgroeien of een worker hebben duurt het 30 beurten voordat ze eindelijk eens klaar zijn.
  Moderator donderdag 12 januari 2006 @ 14:01:13 #192
8781 crew  Frutsel
pi_33972851
Zelf laat ik de workers links liggen tot de stad vier is...
Hopelijk heb ik dan al een worker (of twee) uit een barbarenhutje gekregen.
Nadeel van een worker bij stad 2 is dat het vaak toch nog een beurt of 8 duurt voor je dan een worker klaar hebt. 8 beurten waarin je stad ook al op drie had kunnen stad en je een tweede scout of warrior kunt krijgen en je in mijn ogen achterstand oploopt bij de medespelers.
pi_33974663
Ja daar komt dan ook het verschil van mening
jij hoopt op goede hutjes dat doe ik nooit word ik onzeker van
En ik vind dat ik die achterstand die ik oploop binnen 1 improvement weer helemaal heb ingehaald
  Moderator donderdag 12 januari 2006 @ 14:59:26 #194
8781 crew  Frutsel
pi_33974753
stel dat de hutjes er niet zijn...

dan nog zou ik wachten met een worker, simpelweg omdat je stad dan niet groeit...

pas in beurt 30 ofzo, als je stad dan vier is dan heb je tijd voor een worker en ook al een extra scout of warrior gebouwd met evt. barracks of obelisk. Tegen die tijd heb je ook de omringende hutjes ontdekt en de mazzel (of juist niet) om een worker te vinden. Maar dat is bijzaak
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:03:18 #195
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33974919
ik wacht altijd met m'n eerst worker totdat m'n stad iig grootte 3 heeft.
verde heb ik dan mmestal al een religie te pakken en ben ik bezig met een research van archiculture of animal husb.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator donderdag 12 januari 2006 @ 15:04:29 #196
8781 crew  Frutsel
pi_33974966
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:03 schreef Lionheaad het volgende:
ik wacht altijd met m'n eerst worker totdat m'n stad iig grootte 3 heeft.
verde heb ik dan mmestal al een religie te pakken en ben ik bezig met een research van archiculture of animal husb.

Archery of Agriculture ?

  donderdag 12 januari 2006 @ 15:05:49 #197
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33975024
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]


Archery of Agriculture ?



My Engels is not so very best
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator donderdag 12 januari 2006 @ 15:23:43 #198
8781 crew  Frutsel
pi_33975727
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:05 schreef Lionheaad het volgende:

[..]



My Engels is not so very best
hopelijk is dat kutspel (nee mooi spel) er vandaag nu eindelijk met de post
pi_33985304
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hopelijk is dat kutspel...


Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:21:54 #200
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34030103
Is er ook een mogelijkheid om zelf twee beschavingen te leiden?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')