Dat lijkt me logischquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:08 schreef Frutsel het volgende:
en als je RAGING barbarians aanzet krijg je heel veel hutjes?![]()
Dan komen er in het begin (na een beurt of 25-30) een hele zwik ventjes op je steden af.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:08 schreef Frutsel het volgende:
en als je RAGING barbarians aanzet krijg je heel veel hutjes?![]()
En dan het leifst in een stad waar een overvloed aan bossen isquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:30 schreef blue-102 het volgende:
Ja dat wel en hij is ook wel heel goedkoop![]()
Ik bouw pas als ik 5 steden heb en het liefste als ik stone heb. Ik heb altijd het gevoel dat ik zo efficient mogelijk moet zijn, ik bouw ook nooit iets als ik niet snel af heb.
Maar ik hou er erg van om het volk te zijn waardoor je ook standaard een beetje culture krijgt.
op zich wel, maar als je een bepaald soort beschaving kiest, weet zo ff de naam niet, dan breid je stad zich ook vanzelf uit. En als je dan ook Calendar ontwikkelt is Stonehenge weer teniet... Obelisken kosten ook niet veel tijd.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:06 schreef Frollo het volgende:
Je hoeft zeker niet elk wonder te bouwen, nee. Veroveren is veel slimmer
Alleen Stonehenge is wel makkelijk om te hebben. Elke nieuwe stad een radius-vergroting na 10 beurten, keihandig gewoon
juist dank uquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:06 schreef Monidique het volgende:
Creative.
Jij ook al nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:23 schreef Monidique het volgende:
O, ik ga in ieder geval niet meedoen met een PBEM.
Nope, sorryquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:28 schreef blue-102 het volgende:
Frollo, Mon. doen jullie dan wel mee?
In principe kan de host het spel opslaan als je gezamenlijk besluis een andere keer verder te spelenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:33 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik kan wel eens spelen, ik weet nog niet wanneer. Ik heb al een aantal potjes online gespeeld, nog geen enkele beëindigd overigens.
Dat weet ik, ik heb dan ook nog enkele savegames. Met 128KBs upload ben ik meestal de host.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In principe kan de host het spel opslaan als je gezamenlijk besluis een andere keer verder te spelen
Vanavond gaan we ook verder met het spel van gister
Hutjes zijn niet gekoppeld aan barbarians. Ook zonder barbarians aan krijg je hutjes. (vreemd genoeg).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:30 schreef blue-102 het volgende:
Nee, als je raging aan zet krijg je niet meer hutjes... Hutjes zijn wel gekoppeld aan barbarians zoals al eerder gezegd is maar niet aan het aantal.
Ik vind raging barbarians niet echt belangrijk ik vind ze maar irritant namelijk, want de uitbreiding word na 8 steden ofzo gestopt doordat het te duur word om een extra stad te bouwen.
Jungles zijn een stuk minder slecht voor je health dan forests goed voor je health zijn. -0,25 health. Flood plains daarentegen zijn -0,4 health. Waarbij volgens mij naar beneden wordt afgerond. Dus 3 jungle's doen helemaal nog geen kwaad, hetzelfde voor 2 flood plains.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:29 schreef Monidique het volgende:
Als ik het goed heb is het effect op health: forests: floor(aantal forests in city radius / 2), en datzelfde geldt voor jungles, maar dan negatief.
Waarom is dat vreemd, die hutjes zijn toch niet altijd van barbaren.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:38 schreef Qender het volgende:
[..]
Hutjes zijn niet gekoppeld aan barbarians. Ook zonder barbarians aan krijg je hutjes. (vreemd genoeg).
Pyramids --> Presentation --> +3 happiness in top 5 steden (op standard map)quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:23 schreef Brentmeister het volgende:
Ik heb gisteren weer een online potje gespeeld, ging best goed maar uiteindelijk toch hard verloren omdat ik niet genoeg militaire verdediging had![]()
Nog een probleem waar ik mee zit is dat ik heel vaak meer unhappieness dan health heb. Als ik dan weer dingen bij bouw die voor meer health zorgen is dat andere ook weer gestegen. Heeft iemand hier goeie tips om dit in de hand te houden
De meeste topspelers op Civfanatics lijken te beginnen met een worker (soms 1 warrior / scout eerst). Met het idee om direct te gaan choppen of direct een tile te improven. Dat heeft meer effect op je potentieel om snel een settler te maken dan het groeien in grootte (vooral het choppen).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:38 schreef Frutsel het volgende:
wat is dan de volgorde van bouwen bij jullie?
Als Griek begin ik met een settler + scout
Meestal doe ik dan als volgt:
Research: Mystisism (of zoiets), Archery, Priesthood, Mining
Bouwen: Extra scout, Warrior of Barracks, Obelisk, Archer
Meestal sla ik Stonehenge over en ga ik voor The Oracle
Hoe snel bouwen jullie settlers?
Sinds Civ III zie ik de hutjes als een 'voordeel' dat je krijgt en de barbaren als een 'nadeel' dat daar weer tegenopweegt. Ik dacht ook dat ze daar wat sterker aan elkaar gekoppeld waren dan in Civ IV. Om die reden had ik verwacht dat het met Civ IV ook hetzelfde zou gaan werken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:50 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd, die hutjes zijn toch niet altijd van barbaren.
Je moet wel bronze working hebben om te kunnen choppen natuurlijk. Dus als ik een civ speel die niet met mining begint, zou ik niet beginnen met een worker, maar liever nog even groeien.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:55 schreef Qender het volgende:
[..]
De meeste topspelers op Civfanatics lijken te beginnen met een worker (soms 1 warrior / scout eerst). Met het idee om direct te gaan choppen of direct een tile te improven. Dat heeft meer effect op je potentieel om snel een settler te maken dan het groeien in grootte (vooral het choppen).
Zelf hanteer ik over het algemeen: Worker, Worker (gechopt), Settler, Worker. Met tussendoor warriors via de chop-switch technique.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:03 schreef Lionheaad het volgende:
ik wacht altijd met m'n eerst worker totdat m'n stad iig grootte 3 heeft.
verde heb ik dan mmestal al een religie te pakken en ben ik bezig met een research van archiculture of animal husb.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
![]()
My Engels is not so very best![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |