we gaan nou niet vervelend lopen doen hequote:Het zou immers onverantwoord zijn om iemand die in een oude Ascona een racecursus heeft gevolgd en examen gedaan, direct de mogelijkheid te bieden om in een Formule-3-auto van start te gaan.
Ja juist door die ervaring, zou ik graag willen circuit rijden. Maar buiten een KNAF licent behalen heb ik totaal geen geld om aan iets deel te nemen natuurlijk als studentjequote:Op vrijdag 9 december 2005 16:09 schreef Tommeh het volgende:
[...]
Jimmeh > 2.04 is best hard voor dat soort wagens hoor, al weet ik niet precies wat ze verder in die klasse's rijden. Wel een leuke ervaring geweest daar dan trouwens :p !?
Ik heb t veranderd ook, verkeerd ge-edit eerder.
wat voor topic wordt 't nou, een kandidaat-circuitauto-topic ?quote:Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef Tommeh het volgende:
Hehe misschien is het een circuitauto in wording.
begrijp ik het goed dat ie dus wel kan kraken in alle andere versnellingen, behalve z'n tweequote:deze goed rijdende auto heeft 127000km gereden kraakt niet in zijn twede
versnelling apk tot maart 2006 en een barst in de voorruit auto heeft stuurbekr.
en cv en electr. ramen. bel of mailvoor een proef rit
Dit is een nieuwequote:Op maandag 12 december 2005 12:25 schreef daNpy het volgende:
Terugvond post
Was het andere topic al vol?
Ik kan de OP niet meer edittenquote:Op maandag 12 december 2005 12:29 schreef daNpy het volgende:
Enneh @ Tommeh:
Met een groep van 5 jongens hebben we ook een BMW 325i gekocht om mee te gaan racen. Die word deze winter omgebouwd van drift auto naar circuit-racero.a. Goingin, ook geregged @ Fok, doet hier ook aan mee
Kun je dus even aanpassen in de OP.
heb hem even in de op er tussen gezetquote:Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik kan de OP niet meer edittenMaar ook een bmw opbouwen! Leuk, daar zijn wij ook mee bezig. Waar ga je er mee rijden als hij rijdend is?
Alleen nu staat ie dubbelquote:Op maandag 12 december 2005 13:23 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
heb hem even in de op er tussen gezet![]()
Ja zolang je veel werk aan de auto zelf doet, je de kosten een beetje kan delen en je er wat voor over hebt moet dat meestal wel lukken. Beetje ouwehoeren, racen en biertje erna, gezellig!quote:Op maandag 12 december 2005 13:22 schreef daNpy het volgende:
Ik hoop het
Lijkt me super gezellig, alleen moeten de financieën wel een beetje mee zitten natuurlijk
Ik heb daar echter wel een goede indruk van, ben in januari afgestudeerd (elektrotechniek) en wil dan autotechniek gaan doen (vanaf september '06) óf werken. Maar werken wordt het tussen februari en september sowieso
iets veranderd, nu beter??quote:Op maandag 12 december 2005 13:27 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Alleen nu staat ie dubbel(toch bedankt hoor
)
[..]
Ja zolang je veel werk aan de auto zelf doet, je de kosten een beetje kan delen en je er wat voor over hebt moet dat meestal wel lukken. Beetje ouwehoeren, racen en biertje erna, gezellig!
Primaquote:
quote:Op maandag 12 december 2005 13:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan niet te vergeten dat de Taxi afgelopen circuitdag slechts enkele seconden achter de porsche bleef.
Ha daar was ik pas terug ook naar op zoek. Een leuke DIY guide om zoiets te maken maar nog niet gevonden...hoop dat DaNpY kan helpenquote:Op maandag 12 december 2005 15:00 schreef Taxi het volgende:
DaNpY! Vriend! Elektrotechnische studie en autoliefhebber! Goed man. Misschien kun je mij helpen.
Ik wil graag ZELF shiftlights (in goed Nederlandsch: wanneer-moet-ik-schakelen-naar een-hogere-versnelling-voordat-ik-hem-in-de-toerenbegrenzer-jaag-lichtjes...) in elkaar gaan prutsen, maar ik heb nog geen fraaie concrete zaken op het internet kunnen aanschouwen.
Zoiets dus:
[afbeelding]
Maar dan dus zelf produceren (want da's toch vele malen leuker?!). Paar potmeters erbij om de toerenbereiken af te stellen. Zulks.
Leuk! ( foto's bijhouden! ) Ben benieuwd maar klinkt wel heel goed, ook altijd leuk om die stappen te zien telkens.quote:Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef nonono het volgende:
@ tommeh
het is mijn enige auto dus het word geen gestripte racer (later mischien)
maar het is een beetje een work in progres
-strak maken& spuiten
-interieur in orde maken (kuipje er in en kapotte bekleding fixen)
dan het race gebeuren
-schijf remmen voor passend onder 10"velgen (duur maar noodzakelijk)
-in en uitlaat vervangen voor beter (en een carb vervangen als ik een spruitstuk kan vinden voor m'n weber 32/36)
-kopflowen
-nokkenas vervangen
-rolkooi in bouwen (ook op de openbareweg geen overbodige luxe in een auto uit '73)
het liefst in deze volgorde maar er komt vast gewoon ondehoud tussen door en het butget is ook beberkt
oja mischien komt er ook ooit een radio in alhoewel die dan wel boven de motor uit moet komen![]()
quote:Op maandag 12 december 2005 15:11 schreef daNpy het volgende:
Mijn DAFje moet binnenkort weer naar de APK. Hij zal het wel halen, ookal issie een beetje verbouwd
Hoop iig dat ze niet moeilijk doen over het geluid
En hij start wat moeilijk met het open filter en deze koude. Eerst nog even zelf alles checken dus
En shiftlights zijn voor .... nouja je weet het wel
*meldtquote:
Neen, de persoon die dat wil weten is ik...quote:Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.
Niet heel ervaren...
Ik heb geen idee waar je het over hebt...quote:Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.
Niet heel ervaren...
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef Tommeh het volgende:
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.
Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d.). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
Als je een keer een goede motor hebt gevonden in het zuiden kun je een keer een boedelbakje huren en op en neer rijden misschien? Zo heb ik ook een keer een motor uit Ermelo ( ver van breda ) gehaald. Ging goed.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:18 schreef Taxi het volgende:
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...![]()
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.
Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...![]()
Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!![]()
Draagarmen, stuurstangen en meer. Is een Ebay shop. Onderdelen zijn nieuw en sturen overal naar Europa.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/
Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje
Heb je een linkje naar die draagarmen?
Door het buitengewoon goede (totaal bijeengegokte en geraapte en daarom ook zo wonderlijke) onderstel, is de Taxi zeer snel in het bochtenwerk en kan hij door de zeer krachtige en makkelijk te doseren (Daewoo Lanos, ja, echt waar!) remmen vrij goede rondetijden produceren voor een oerdegelijke Ascona uit begin jaren 80.quote:Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he.
Ik lees anders ook andere dingen:quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef Goingin het volgende:
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Hey waar heb ik dit eerder gelezen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:49 schreef PNG het volgende:
[..]
Ik lees anders ook andere dingen:
____
Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.
____
Sorry, inderdaad vergeten aan te geven
In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.
____
Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen...quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:45 schreef Tommeh het volgende:
We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden
Ebayquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:50 schreef Taxi het volgende:
[..]
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen...)
Wel goed bezig!![]()
Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?
Ja ik heb m echt gemaakt in de vorm van een weblog omdat ik geen zin had om een hele site in elkaar te zetten. Nu kunnen we alledrie makkelijk een verhaal en foto's toevoegen wanneer nodig zonder al te veel gedoe.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag
Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
Dat het niet uitwisselbaar is kan o.a. te maken hebben met het feit dat de m3 dikkere stabi's e.d. heeft. Overigens ben ik gisteren even langs biesheuvel geweest voor wat informatie en ze hadden het daar over polysport en polyrace bussen. Ik moet zeggen dat ik t tot nu toe een vrij onduidelijk geheel vind en ga straks maar even bellen met wat mensen die ik ken van de z-a-c en die met e30jes rijden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:47 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Ventieltje stuk misschien, of sluit slecht.quote:Op maandag 19 december 2005 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....
als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken(effe loeren waar 't bubbelt hoor)
[afbeelding]
Mmkee...quote:Wegens verhuizing weet ik echter niet of dit boekje in het tijdelijke huis, of in de garage (opslag) ligt. Ik zal het iig ff vragen vanavond
Snelle reactie!quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:06 schreef daNpy het volgende:
Wat Google al niet bied
Het boekje ligt in de garage, vandaar
Ik zou niet al te snel voor geboorde en gegroefde schijven gaan. De geboorde schijven gaan snel 'scheuren' en de groeven eten werkelijk je blokken wanneer warm. Opzich zijn standaard schijven al erg goed, innenbeluftedquote:Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Dat is wel een beestachtig blok zeg![]()
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker
Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.
Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.
Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?
Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
20 januari wilde ik misschien wel even gaan kijken, dus wie weet. Heb je foto's van je auto? Ben nu wel benieuwd!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:45 schreef Five_Aces het volgende:
Leuk topic
Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.
Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto
Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
Nog steeds geen antwoord gehad op mijn 2e vraagquote:Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
Ok, stel ik de vraag andersquote:Op maandag 2 januari 2006 22:41 schreef Tommeh het volgende:
Ik had je graag geholpen maar kom er nooit
hardcore XE:quote:[b]Op donderdag 5 januari 2006 11:07 Drysumpsystemen kun je voor elke auto (laten) maken maar het is zoals F_A zegt een hele dure ingreep. Ook bestaande drysumps zijn al duur.
Is wel wat voor in de 'Taxi'quote:Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:
[..]
hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(c) RobbieS@Kronenburg.
Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Ja is altijd wel de moeite waard! En niet zo'n bureaucratische origanisatie, heel gezelligquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:00 schreef Five_Aces het volgende:
Ziet er wel interressant uitzal het eens in de gaten houden
Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:
[..]
hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(c) RobbieS@Kronenburg.
Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 11 januari 2006 11:32 schreef Tommeh het volgende:
Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.
Geen idee, compacter ? tZijn wel 4 cylinder 24V blokken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:05 schreef Taxi het volgende:
[..]
Maar waarom in de naam des here 2 cilinders van een 6-cilinder afzagen?!![]()
waar heb je deze gehaald? is het misschien richting het oosten van het land? ik kan ze alleen maar in het westen vinden en dat is te ver weg voor mij..quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:07 schreef Tommeh het volgende:
Circuitauto's horen hier ook hoor.
Wat een hele handige tip is, is het huren van een wagen zoals deze :
[afbeelding]
80 euro per dag! Je kunt hier gewoon met rijbewijs B mee rijden en is inclusief spanbanden, electrische lier, vier vastzetters op de vloer en er kunnen 3 personen in. Ideaal voor (circuit)auto's zonder apk/kenteken e.d. ( En ook zodat je altijd weer naar huis gaan, mocht er iets kapot gaan )
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:48 schreef FunnyName het volgende:
Wordt dat weer zo een dag met drifters en bangers op het circuit?
Zo een dag dat men de pitstraat uitkomt en gelijk uiterst links gaat rijden, zodat mensen erachter nooit meer op tijd kunnen remmen en in de grindbak eindigen?
Want dan heb ik geen intresse, ik wil mijn auto nog iets langer heel houden.![]()
Wat ik ermee wil zeggen, is dat de fout die vooraf gaat aan een impact (dus vrijwel altijd vangrail) ligt niet zozeer aan de auto, maar aan de rijder. Dus of je nu met een Ferrari, een Porsche of een Kadett komt: op een circuit bestaat er altijd enig risico op (onverzekerde) schade.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:48 schreef FunnyName het volgende:
Wat wil je nu zeggen, dat mijn waarmeningen niet kloppen? Ik kan je niet helemaal volgen.
(Er lag trouwens ook een Golf in de puin toen in aankwam vorige keer)
Ik ben het met je eens dat de fout meestal aan de persoon zelf ligt, waardoor er schade gereden wordt. Dit risico is standaard aanwezig met circuit rijden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:06 schreef Taxi het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen, is dat de fout die vooraf gaat aan een impact (dus vrijwel altijd vangrail) ligt niet zozeer aan de auto, maar aan de rijder. Dus of je nu met een Ferrari, een Porsche of een Kadett komt: op een circuit bestaat er altijd enig risico op (onverzekerde) schade.
Er rijden bij de circuitdag inmiddels aardig wat Porsches rond en die zie ik elke keer ook weer terugkomen. Als een van de baancommissarissen waarneemt dat er moedwillig duw- en trekwerk aan te pas komt tussen deelnemers, dan is de de schuldige uitgesloten voor de rest van z'n leven. Da's in 8 jaar nog maar 1x voorgekomen (op een HTS-Autotechniek-dag).
Enne... Als je wilt racen en dan wat veiliger; dan is de superlite-klasse ook wel mogelijk om in te schrijven, met een goede 944 moet dat wel lukken, maar er zijn meer eisen en het is duurder...
Hoe zit dat met die Eran-dagen? Gebeurt daar nooit wat?
Die Renault 19 was waarschijnlijk toch een Circuitdag op Zolder (was een van die drie auto's). Of het is toeval. Kan je dat filmpje posten?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:46 schreef Kolkie het volgende:
Ik heb hier 1 onboard filmpje van een Eran racing day waarbij een renault 19 het niet meer kan navertellen(rolt een paar keer in de grindbak) maar dat was puur een eigen fout. Voor zover mij bekend doen is dat ook iets voor de iets duurdere auto's (impreza's, evo's, elise's, vipers, zeg maar goedgekooide auto's). En bij de Eran racing days heb je ook speciale uurtjes voor de drifters dus dan ist logisch dat je tijdens de reguliere uren dat niet ziet.
*kan niet wachten tot de cashflow dusdanig is dat er een projectje opgezet kan worden*
Dat was idd de Circuitdag, helaas. Moest nog een ziekenauto bijkomen voor de vriendin van de bestuurder. Gelukkig viel alles uiteindelijk mee. Ik was op dat moment wedstrijdleider (of 'lijder'...). Niet leuk om mee te maken (understatement). Gelukkig had die gozer er een rolkooi in zitten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef Kolkie het volgende:
En gevonden:
http://www.renaultfreak.nl/filmpjes/zolder20-07-2005/19koprol.wmv
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een Eran racing day was maar misschien was het dat ook wel niet (ik zie 3 auto's en ik zie 3 wat brakkere auto's zeg maar).
Nou misschien zei ik het verkeerd want veel beter had ik het niet gekundquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tommeh, over dat drysump systeem, je zei dat bij de 996 deze blokken verkeerd waren ontworpen. Heb je misschien info vanaf wanneer deze fout is aangepast?
De motoren konden de bochten krachten niet aan ( olieverplaatsing met als gevolg drooglopen aan een kant) waardoor er redelijk wat 996en oliesporen hebben neergelegd.quote:In de toekomst moeten ze alle 996 op de Cup en de RS versie na wegmoffelen want die motoren zijn niet de beste die ze ooit hebben geproduceerd.
De 996GT3Cup en de 996GT3RS(R) versies hebben allemaal een "oud" onderblok van een type 964 (1992 en verder). Dat is een verticaal gespleten blok in tegenstelling tot de horizontaal gespleten normale 996 blokken.
Porsche "sponsort" al een hele tijd de nieuwe blokken die mensen moeten kopen als er iets mis is gegaan en geen garantie krijgen, doordat de aankoopprijs van een nieuw blok ver onder de kostprijs is gelegd. Zie ook de artikelen van de hoofdredacteur van 911 & Porsche World hieromtrent enige tijd geleden. Die had bijna de revolutie laten losbreken, maar moet ook aan zijn hachje denken. Toch dapper dat hij de publicatie heeft aangedurfd.
Ik had het bij de 996 niet over een dry sump, die hadden ze niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:23 schreef Kolkie het volgende:
Euh, de gein van drysump is toch juist dat olieverplaatsing (in het carter) nvt. is? Of mis ik nu iets?
Ja het probeem is dat er altijd, in welke klasse dan ook, dat soort mensen meerijden. Je leert er mee omgaan en toch kan het fout aan. Genoeg in de praktijk meegemaakt helaas.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:23 schreef Kolkie het volgende:
Anyways, wat tommeh zegt is wel iets wat mij ook voor de toekomst bezig houd, hoe mijn project er tzt uit moet zien. Het moet wel een beetje fatsoenlijk doorkachelen maar ik heb niet zo heel veel trek in die do or die mensen om me heen met (met alle respect!) taxi's (), kadettjes en 325i's die niks te verliezen hebben. Aan de andere kant kost het klauwen vol geld MEER als je tussen de wat grotere jongen mee wilt blazen...
naja, we'll see.
Oh wacht verklaard even wat. Ik snapte dat ze die niet hadden, en dat er dus motoren ploften van de 996 ivm dat "probleem", daarom vroeg ik me dus af vanaf wanneer ze die fout hadden verbeterd. Bedoelde niet per se dus een drysump toevoegen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik had het bij de 996 niet over een dry sump, die hadden ze niet.
Ha misverstand, geen probleem. De 996 hadden en hebben dus geen drysump.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:38 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Oh wacht verklaard even wat. Ik snapte dat ze die niet hadden, en dat er dus motoren ploften van de 996 ivm dat "probleem", daarom vroeg ik me dus af vanaf wanneer ze die fout hadden verbeterd. Bedoelde niet per se dus een drysump toevoegen.
Slechte zaak is dit, je kan steeds beter zien dat de rekenmeesters de heerschappij binnen Porsche hebben overgenomen van de Engineers. Dat is wel eens anders geweest.quote:In de toekomst moeten ze alle 996 op de Cup en de RS versie na wegmoffelen want die motoren zijn niet de beste die ze ooit hebben geproduceerd.
De 996GT3Cup en de 996GT3RS(R) versies hebben allemaal een "oud" onderblok van een type 964 (1992 en verder). Dat is een verticaal gespleten blok in tegenstelling tot de horizontaal gespleten normale 996 blokken.
Porsche "sponsort" al een hele tijd de nieuwe blokken die mensen moeten kopen als er iets mis is gegaan en geen garantie krijgen, doordat de aankoopprijs van een nieuw blok ver onder de kostprijs is gelegd. Zie ook de artikelen van de hoofdredacteur van 911 & Porsche World hieromtrent enige tijd geleden. Die had bijna de revolutie laten losbreken, maar moet ook aan zijn hachje denken. Toch dapper dat hij de publicatie heeft aangedurfd.
Ik ben erbij!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:00 schreef Tommeh het volgende:
BMW Drivers Club 7 april ook een trackdayop zolder! Ook voor niet leden.
Hoe wat waar? Kan er nog ingeschreven worden?quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:31 schreef Five_Aces het volgende:
Gaan er nog mensen naar zandvoort zaterdag? Die RSZ dag? 20 minuten rijden voor 20 euro
http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2615quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:31 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Hoe wat waar? Kan er nog ingeschreven worden?
Ook met 54pk/720kg kun je een boel lol hebben op het circuit! Hard de bocht door kan met elke autoquote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:05 schreef Party_P het volgende:
Lijkt mij ook wel een keer leuk om te doen, maar 54pk en 720kg schiet niet op
ja pret zal ik zeker hebben. Gaat om een nissan micra. Wat voor auto ben jij eraf gevlogen dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:02 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Ook met 54pk/720kg kun je een boel lol hebben op het circuit! Hard de bocht door kan met elke auto
Met de 356 speedsterclub gaan we ook een paar keer per jaar het circuit op (zandvoort/nurburgring), die gebakjes hebben 50 tot 100pk, is toch altijd grote lol! (behalve dat het zo druk is met clubspecials)
Ik heb het de laatste keer op zandvoort zelfs gepresteerd om met m'n 75pk de grindbak in te vliegen
Hiermee:quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:07 schreef Party_P het volgende:
[..]
ja pret zal ik zeker hebben. Gaat om een nissan micra. Wat voor auto ben jij eraf gevlogen dan?
Dat had ik doorquote:Op zaterdag 11 februari 2006 03:55 schreef PNG het volgende:
Mooie foto's five_aces, thanks for info Don_Tom. Probeer 13e te regelen. Zandvoort nooit gereden. Dus sowieso lekker rustig aan. Mooie foto's ook Don.
kHeb gister tot 6 uur 's morgens gewerkt, dus kwist dat za er niet in zat. Five_aces succes, sorry Tommy sjeezer dat ik je niet serieus nam in begin, khad echt zoiets, gooz met shiftlight op BMW op ring en op fok, moet je dermee en ik typ wel eens lomper dan ik bedoel. Sorry,
aj, das zonde. Auto onbeschadigt?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:39 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Hiermee:
[afbeelding]
(op de paddock van zandvoort)
Deze auto's reden dus tegelijk met ons: ( je ziet rechts nog een 356 speedster rijden)
[afbeelding]
die sessie kon ik idd lekker gas geven zonder constant drukke groepjes die of voor je zitten of van achteren komenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:27 schreef Five_Aces het volgende:
Later nog een sessie meegereen bij iemand anders in een Leon Cupra R, daar ging het er een stuk rustiger aan toe.
Ik doe altijd pcies andersom.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:11 schreef pr0f het volgende:
Een rode toevallig? Rustig door de bochten maar vol op de rechte stukken?
er reden 2 rode (uiterlijk weinig verschil behalve andere spiegels)quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:11 schreef pr0f het volgende:
Een rode toevallig? Rustig door de bochten maar vol op de rechte stukken?
quote:Denk ook wel dat het deels door het snelheidsverschil komt tussen de 'racers' en de straatauto's. Ik weeg 1600 KG en sta op straatbanden. E30 racer weegt misschien 1100 KG en staat op slicks. Daardoor kunnen ze veel later aanremmen. Ik kwam tot 210 km/u denk ik op het rechte stuk maar moest daarna alweer remmen bij het 150 meter bord om niet in de grindbak te liggen. E30's kunnen dan nog even door doordat de remafstand veel korter is. Kunnen ook nog eens harder door de bocht dus hoeven ook minder hard te remmen.
de meeste mensen zag ik bos uit iets meer aan de buitenkant rijden, maar als ik van de binnenkant naar buiten stuur dan kan dat complete stuk volgas, en dat gaf voor mijn gevoel wat meer stabiliteit in de auto. Was wel de eerste keer op zandvoort dus moet nog wat meer ervaring op doen. Hoe hard ik bos uit uit kwam weet ik niet , maar het is bijna bovenin 4e versnelling.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:04 schreef Five_Aces het volgende:
Mooi filmpjeZelfde lijn eigenlijk als ik ook probeerde te volgen maar ik zat voor de allerlaatste bocht steeds wat meer aan de buitenkant. Hoe hard kwam je bos uit door meer naar binnen te zitten? Zie jou ok pas remmen bij het 100 meter bord op het rechte stuk, daar had ik al 50 meter meer nodig.
Het filmpje kijken is ook best lastig.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:02 schreef pr0f het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2805670877298597523
videotje van afgelopen zaterdag zandvoort. Het stabiel houden van de camera is best lastig overigens.
In de behendigheidsproef jaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:22 schreef daNpy het volgende:
Zo, vandaag de circuitdag gehad met onze vereniging.
Tussen alle turbo's en BMW's ben ik derde geworden
DAF powerrrrrrrrrrrrrr
Tell me about it... Goedkope zomerbanden en koud al helemaal nietquote:
gelukkig niet van de baan geraakt alleen flinke schuiverquote:Op zondag 26 februari 2006 14:50 schreef Goingin het volgende:
Reden ook dat ik in de bocht waar ddx later achterstevoren ging al dwars was gegaan.
Zolder heeft dan net een gloednieuwe asfaltlaag.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:47 schreef Tommeh het volgende:
Leuke foto's hoor!
Ik las net dat Five ook naar zolder komt 7 april! Gezellig
29 april? Bedoel je niet 19 april? Als je tenminste de HTS-A- Circuitdag bedoelt. Uiteraard de grote variant!quote:Op maandag 27 maart 2006 21:59 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Topic weer eventjes klein beetje leven inblazen, + tvp.
Ik ga op 29 april op Zandvoort meedoen met een studenten circuitdag. Weet iemand of op dit soort dagen het normale circuit gebruikt wordt of de kleine variant?
Sorry typo, inderdaad 19 april. Met een Fiesta..quote:Op maandag 27 maart 2006 22:05 schreef Taxi het volgende:
[..]
29 april? Bedoel je niet 19 april? Als je tenminste de HTS-A- Circuitdag bedoelt. Uiteraard de grote variant!![]()
Hoe wil je anders zo'n 50 auto's op de baan krijgen?!
Met wat voor auto kom je?
Kee!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:49 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Sorry typo, inderdaad 19 april. Met een Fiesta..
Ik kom met de speedsterclub, met deze dus:quote:Op maandag 3 april 2006 13:32 schreef Mex_ het volgende:
Wie gaan er naar de clubspecialsdag op de 23e?
ik kom (onee dat wist je alquote:Op maandag 3 april 2006 13:32 schreef Mex_ het volgende:
Wie gaan er naar de clubspecialsdag op de 23e?
Dan ben ik er ook, althans zondag en maandag waarschijnlijk. Zaterdag is er sowiso VLN race, dus dan kan er helaas weer niet zelf gereden worden.quote:Op maandag 3 april 2006 22:36 schreef daNpy het volgende:
Volgend weekend misschien even koekeloeren op de Ring
Klopt het dat de eerste bocht na het rechte stuk aangepast is? De berichten spreken elkaar tegen en op de foto's van de verbouwing en asfaltering van het circuit die ze op de site hebben gezet, zie ik alleen maar aanpassingen aan de 1e chicane...quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:45 schreef Tommeh het volgende:
Zonde five! Het was echt een leuke dag. Zolder is erg positief veranderd, leuke snelle chicane en erg strak asfalt. Binnenkort wel wat foto's!
Ow, dan heeft hij blijkbaar zijn koppeling wel op tijd kunnen fixxen, daar trapte hij nl doorheen aan het einde vd dag op Assen.quote:Op maandag 10 april 2006 14:43 schreef Don_Tom het volgende:
Grappig, ik heb afgelopen vrijdag in diezelfde e36 meegereden op Zolder
@Tommeh: ja dus
Heb je daar filmpjes van?quote:Op donderdag 13 april 2006 12:28 schreef Tommeh het volgende:
Ik heb m niet heel veel zien rijden. Wel bij het sprintje.
Gisteren nog naar Zolder geweest. 's Ochtends bij de instructie van 'deelnemers' en 's middags had een vriend van me ( van het e30 projectje ) met een sierra gereden. Lekker weer gehad alleen wel veel schade gevallen van andere deelnemers. 2 over de kop en nog 2 andere plat tegen een muur gegaan. Aan het einde van de dag was er nog een driftuurtje waarbij de meest opvallende drifter toch wel een mede instructeur was met een peugeot 106! Geweldig!
Helaas niet, maar t was wel ontzettend knap hoe verschrikkelijk hard hij dat ding ingooide. Echt ongelofelijk!quote:
en ik ben er absoluut ook weer bij, de gehele dag, voorzien van kegelcameraquote:Ik zal er zekers bij zijn! Geen Circuitdag zonder Taxi (nr. 051)!![]()
Nou dat was wel degelijk driften. Vorig jaar was de beste figuur nog 5e geworden in het belgische driftkampioenschap (ook in de 106 rally ). De Coronelletjes hadden daar nog tevergeefs lopen klagen daarover.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
peugeot 106 is toch een voorwielaandrijver, daar is toch geen drift aan
achja het gallen met die bakken blijft inderdaad altijd wel leuk.
jouw sierra is nog wel heel hoop ik
Op de heenweg: regenquote:Op vrijdag 14 april 2006 10:11 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
T'is hardstikke nat, anders was ik ook nog wel even gekomen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |