abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 22:36:03 #101
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33641495
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
Nog steeds geen antwoord gehad op mijn 2e vraag
Wat voor banden rijden jullie op de NS?
pi_33641722
Ik had je graag geholpen maar kom er nooit
  maandag 2 januari 2006 @ 22:50:35 #103
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33642059
Eagle F1 GSD3, deden het goed. Maat van mij rijd ook met die toyo's onder zijn M3 en ik denk niet dat het verschil qua performance niet erg groot is. Heb wel van anderen gehoord dat ze nog wel eens willen gaan smeren als ze flink warm worden. Het zal ook aan de maat liggen die je neemt en op hoeveel druk je rijd. Ik ben wat aan het expirimenteren geweest en kom zelf uit op 2,5 bar rondom. Zachter en hij gaat dwijlen.

Slijtagepatroon was ook wel aardig hetzelfde.

Pluspunt van die toyo's is wel de prijs. Ze slijten misschien wel snel maar zijn ook niet duur.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:24:57 #104
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33671215
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:41 schreef Tommeh het volgende:
Ik had je graag geholpen maar kom er nooit
Ok, stel ik de vraag anders

Welke banden gebruiken jullie op het circuit (naast slicks of semi-slicks) ?

@ F_A
Zelf rij ik op Proxes T1-R, en die smeren idd een beetje, maar dat was ook mijn eigen fout, aangezien ik de druk niet heb laten zakken na een paar rondjes NS
Nadeel van deze Proxes schijnt te zijn dat de wangen vrij zacht zijn en de banden bij een te hoge temperatuur iets kunnen vervormen.

Voor de NS is het mooiste om op semi-slicks te rijden (yep, die zijn toegestaan op de NS) alleen de prijs is een klap op het achterhoofd
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:44:35 #105
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33671935
R-compound's zijn in principe het beste op de ring, maar je moet met die semislicks wel oppassen wat je auto allemaal kan en niet kan.....

Een 911 996 op slicks of r-compound bijvoorbeeld kan zoveel laterale G's trekken dat de olie naar 1 kant van het blok gedrukt word en dat hij dan oliedruk verliest. Daar moet dan eerst een racecarterpan onder.

Denk ook dat het dan wijs is om een set camberplaten te halen, en 3-3,5 graden negatief zetten, hoewel niet persee nodzakelijk
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33709295
dry sump systemen zijn niet mogelijk bij bestaande motoren ?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:27:05 #107
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33709918
Ja is hetzelfde als wat je 'race carterpan' noemt. Kan wel maar is een vrij dure modificatie. Wagens als een porche GT3 enz hebben dat wel, maar de meeste standaard auto's niet. Zit er bij mij wel al fabrieksaf onder.

Zijn er ook zat die wel op slicks rijden en daarbij gaat het goed, maar het is wel een risico als je met je straatauto op het circuit rijd.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33722464
Ja het verschilt per auto inderdaad. Aan het begin van het leven van de 996 waren de blokken ( verkeerd ) ontworpen en waren er verscheidene die een dik oliespoor over circuits legden. Met de 944 hebben we hier vooralsnog geen last van gehad.

Spec-> Drysumpsystemen kun je voor elke auto (laten) maken maar het is zoals F_A zegt een hele dure ingreep. Ook bestaande drysumps zijn al duur.
pi_33924061
www.eranracing.be is vernieuwd Deze maand twee circuitdagen en twee driftdagen. Interesse hier ?
  woensdag 11 januari 2006 @ 00:00:54 #110
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33924631
Ziet er wel interressant uit zal het eens in de gaten houden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33929535
quote:
[b]Op donderdag 5 januari 2006 11:07 Drysumpsystemen kun je voor elke auto (laten) maken maar het is zoals F_A zegt een hele dure ingreep. Ook bestaande drysumps zijn al duur.
hardcore XE:




(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:05:21 #112
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33930278
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:

[..]

hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Is wel wat voor in de 'Taxi'
* checkt bankrekening...

Maar waarom in de naam des here 2 cilinders van een 6-cilinder afzagen?!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33933199
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 00:00 schreef Five_Aces het volgende:
Ziet er wel interressant uit zal het eens in de gaten houden
Ja is altijd wel de moeite waard! En niet zo'n bureaucratische origanisatie, heel gezellig .
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:

[..]

hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.
pi_33960620
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:32 schreef Tommeh het volgende:

Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.
Je bent niet de enige
pi_33960875
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:14 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Je bent niet de enige
meldt
pi_33961417
Drysump blok.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33964192
wtf is drysump
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_33965821
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:22 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

meldt
Check
pi_33973349
bij een standaard 4 cylinder motorblok heb je onderop de carterpan. daarin ligt alle olie.

bij een drysump heb je geen (echte) carterpan
.....waardoor het motorblok lager kan komen liggen. dit geeft een betere wegligging
.....waardoor je ietsjes meer pk's kan verkrijgen
.....heb je op een andere plaats een oliereservoir, vanuit daar wordt de olie rondgepompt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33973921
Klopt.

Met snelle racewagens (klinkt zo dinkytoy ) zonder drysump wordt de olie in de pan alle kanten opgegooid waardoor met remmen, optrekken en bochten sommige kanten droog kunnen lopen. Die krijgen dan dus geen smering. Met dry sump ga je dit tegen.

De oudere bmw m3's hadden problemen met olietoevoer. Er zat alleen achterin het blok een oliepomp waardoor met hard remmen en daarna optrekken ( autobahn o.a. ) liep er een deel van het blok droog. Hierdoor gingen er vele m3 blokken kapot. Later hebben ze een kleinere pomp voorin erbij gezet ( welliswaar geen dry sump maar even een andere optie ).

PNG -> Ik snapte dat wel, maar als je telkens alleen maar foto's neer zet zonder enige tekst kan niemand er een touw aan vast knopen...
pi_33980850
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:05 schreef Taxi het volgende:

[..]

Maar waarom in de naam des here 2 cilinders van een 6-cilinder afzagen?!
Geen idee, compacter ? tZijn wel 4 cylinder 24V blokken.

http://s8637744.shoplite.(...)%2B%3D28A620102%3D29

Risse blokken zijn het trouwens. PREIS Ab 19.293,00 EUR
Maar da's dan wel met BTW...
Der genannte Preis gilt bei Anlieferung eines 24V-Serienmotors, dus je mag je eigen blok nog meenemen ook.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33980945
320 pk uit een 2.4 liter 4 cylinder? gaat daar een turbo of compressor op of iets dergelijks?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 15 januari 2006 @ 13:46:46 #123
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34081631
Heel veel toeren draaien E30 M3 EVO blokken kan je ook meer als 300 PK halen met een 2,5L.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34155958
Daar zat ik ook aan te denken En klinken dat ze doen! Even een mooi filmpje geupload :

M3-evo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:50:38 #125
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34160123
Zeer vet filmpje!!!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_34207791
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:07 schreef Tommeh het volgende:
Circuitauto's horen hier ook hoor .

Wat een hele handige tip is, is het huren van een wagen zoals deze :

[afbeelding]

80 euro per dag! Je kunt hier gewoon met rijbewijs B mee rijden en is inclusief spanbanden, electrische lier, vier vastzetters op de vloer en er kunnen 3 personen in. Ideaal voor (circuit)auto's zonder apk/kenteken e.d. ( En ook zodat je altijd weer naar huis gaan, mocht er iets kapot gaan )
waar heb je deze gehaald? is het misschien richting het oosten van het land? ik kan ze alleen maar in het westen vinden en dat is te ver weg voor mij..
pi_34208405
Hmm, ik moet je teleurstellen...ik heb 'm in Breda gehaald. Dat is toch redelijk zuidelijk . Maar in het oosten moet je opzich toch wel wat kunnen vinden ?
Misschien hier? :

http://rijbewijs.pagina.nl/
http://aanhanger.pagina.nl/
pi_34288614
Goeiendag, ik heb echt helemaal verkeerd gereageerd bij mn vorige post. Ik zat met E bij B rijbewijs in m'n kop. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar je die int oosten zou kunnen huren.

Vandaag naar zolder geweest met de BMW Drivers Club, was erg leuk en ben Five_aces ook nog tegen gekomen. Ook leuk gereden weer!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:07:08 #129
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34291353
Ja dat was zeker leuk elkaar eens gesproken te hebben.

Dag was waanzinnig, auto is zwart van de remstof, hoop opgestoken vandaag en een hoop lol gehad
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34363890
dan mag de cylinderkop wel van titanium zijn, t'is voor de klepjes niet bepaald lekker om continu 9000 toeren te draaien

over kleppen gesproken, de Rocker-rollers waar 't laatst ook al over ging... die doen +24 pk!


[ Bericht 42% gewijzigd door spectrumanalyser op 22-01-2006 23:53:57 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_34370286
Nou kop hoeft niet perse van titanium te zijn. Eerder de bewegende delen zoals drijfstangen/ kleppen enzovoort.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:09:08 #132
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34371616
+24 pk op een v8 ja! Je moet de winst dus nog wel even downscalen naar een 4 cilinder met aanzienlijk kleinere inhoud lijkt me .

Overigens is het aangehaalde vermogen uit een 4cilinder best haalbaar alleen is de kans op een narrow powerband dan 'aanzienlijk'.
Life is too short don't stress every day
  maandag 23 januari 2006 @ 23:51:20 #133
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34398888
Dat klopt, maar je hebt niet altijd een brede powerband nodig... tussen 7500 en 9500 bijvoorbeeld kan genoeg zijn. Als de overbrengingen van je versnellingsbak maar kloppen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 24 januari 2006 @ 07:45:03 #134
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34403557
Volgens mijn uiterst betrouwbare bronnen en vers van de pers:Vrijdag 7 april 2006 is er weer een Circuitdag op Zandvoort!!!

Het is weer een superlite-toerwagen-dag.

Meer info en inschrijvingen vind je hiero (is nog niet geupdate, overigens, maar inschrijven moet schijbaar al kunnen...).

De Taxi zal erbij zijn! Wie nog meer?!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_34403572
Wordt dat weer zo een dag met drifters en bangers op het circuit?
Zo een dag dat men de pitstraat uitkomt en gelijk uiterst links gaat rijden, zodat mensen erachter nooit meer op tijd kunnen remmen en in de grindbak eindigen?

Want dan heb ik geen intresse, ik wil mijn auto nog iets langer heel houden.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:34:09 #136
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34403939
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:48 schreef FunnyName het volgende:
Wordt dat weer zo een dag met drifters en bangers op het circuit?
Zo een dag dat men de pitstraat uitkomt en gelijk uiterst links gaat rijden, zodat mensen erachter nooit meer op tijd kunnen remmen en in de grindbak eindigen?

Want dan heb ik geen intresse, ik wil mijn auto nog iets langer heel houden.


Dan niet, jammer. Deelnemers die elkaar raken, is een zeldzaamheid. Deelnemers die zelf een bocht niet halen, hun ogen niet open hebben en hun voertuig niet goed onder controle hebben, komen diep in het grind of in de vangrail.

Rijtje auto's die aantoonbare schade aan de vangrail hebben gereden: TVR Chimaera, Mazda MX5 en de laatste was een Z3 Roadster. Zoals jij het zegt: die drifters en die bangers kunnen er idd niets van...

Begrijp me goed, ik bedoel er niets verkeerd mee. Maar ook ik wil mijn Taxi niet aan gort rijden. Daarvoor is hij inmiddels iets te legendarisch (onder intimi), maar ik ben er zeker bij!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_34404123
Wat wil je nu zeggen, dat mijn waarmeningen niet kloppen? Ik kan je niet helemaal volgen.
(Er lag trouwens ook een Golf in de puin toen in aankwam vorige keer)
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:06:10 #138
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34404386
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:48 schreef FunnyName het volgende:
Wat wil je nu zeggen, dat mijn waarmeningen niet kloppen? Ik kan je niet helemaal volgen.
(Er lag trouwens ook een Golf in de puin toen in aankwam vorige keer)
Wat ik ermee wil zeggen, is dat de fout die vooraf gaat aan een impact (dus vrijwel altijd vangrail) ligt niet zozeer aan de auto, maar aan de rijder. Dus of je nu met een Ferrari, een Porsche of een Kadett komt: op een circuit bestaat er altijd enig risico op (onverzekerde) schade.

Er rijden bij de circuitdag inmiddels aardig wat Porsches rond en die zie ik elke keer ook weer terugkomen. Als een van de baancommissarissen waarneemt dat er moedwillig duw- en trekwerk aan te pas komt tussen deelnemers, dan is de de schuldige uitgesloten voor de rest van z'n leven. Da's in 8 jaar nog maar 1x voorgekomen (op een HTS-Autotechniek-dag).

Enne... Als je wilt racen en dan wat veiliger; dan is de superlite-klasse ook wel mogelijk om in te schrijven, met een goede 944 moet dat wel lukken, maar er zijn meer eisen en het is duurder...

Hoe zit dat met die Eran-dagen? Gebeurt daar nooit wat?
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_34404879
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:06 schreef Taxi het volgende:

[..]

Wat ik ermee wil zeggen, is dat de fout die vooraf gaat aan een impact (dus vrijwel altijd vangrail) ligt niet zozeer aan de auto, maar aan de rijder. Dus of je nu met een Ferrari, een Porsche of een Kadett komt: op een circuit bestaat er altijd enig risico op (onverzekerde) schade.

Er rijden bij de circuitdag inmiddels aardig wat Porsches rond en die zie ik elke keer ook weer terugkomen. Als een van de baancommissarissen waarneemt dat er moedwillig duw- en trekwerk aan te pas komt tussen deelnemers, dan is de de schuldige uitgesloten voor de rest van z'n leven. Da's in 8 jaar nog maar 1x voorgekomen (op een HTS-Autotechniek-dag).

Enne... Als je wilt racen en dan wat veiliger; dan is de superlite-klasse ook wel mogelijk om in te schrijven, met een goede 944 moet dat wel lukken, maar er zijn meer eisen en het is duurder...

Hoe zit dat met die Eran-dagen? Gebeurt daar nooit wat?
Ik ben het met je eens dat de fout meestal aan de persoon zelf ligt, waardoor er schade gereden wordt. Dit risico is standaard aanwezig met circuit rijden.
Juist daarom wil ik de kans niet vergroten door mensen die gaan lopen driften of andere gekke dingen zoals verkeerd de pitstraat uitkomen ..

Ik heb pas één Eran dag meegemaakt, dus heel veel ervaring heb ik niet.
Wat me opviel was dat daar veel meer begeleiding was, veel tijd besteed werd aan veiligheid en dat er niet gedrift of andere gekke dingen gedaan werd.
Ik heb op die dag dan ook niemand met schade gezien!

ik zeg niet dat het een zoveel beter is dan het ander, maar ik kies dan liever voor een veiliger oplossing. Misschien dat iemand met veel ervaring dit onzin vindt en het prima naar zijn zin heeft op beide circuit dagen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:46:23 #140
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34406214
Ik heb hier 1 onboard filmpje van een Eran racing day waarbij een renault 19 het niet meer kan navertellen (rolt een paar keer in de grindbak) maar dat was puur een eigen fout. Voor zover mij bekend doen is dat ook iets voor de iets duurdere auto's (impreza's, evo's, elise's, vipers, zeg maar goedgekooide auto's). En bij de Eran racing days heb je ook speciale uurtjes voor de drifters dus dan ist logisch dat je tijdens de reguliere uren dat niet ziet.

*kan niet wachten tot de cashflow dusdanig is dat er een projectje opgezet kan worden*
Life is too short don't stress every day
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:46:31 #141
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34406219
Nee hoor, is geen onzin. Het is tenslotte je eigen keuze.

In het verleden werden er nog wel briefings gehouden, maar die bleken weinig zin te hebben; de helft komt niet opdagen, het kost racetijd... Oftewel, je steekt er een hoop extra tijd in, maar die win je nergens terug. Het gaat uiteindelijk toch om het gezonde verstand van de deelnemers. Als het toch uit de hand dreigt te lopen, dan grijpen we direkt in. We leggen de boel stil en we roepen iedereen bij elkaar. Dit gebeurde vorig jaar op Zolder. Binnen twee ronden drie auto's over de kop. Dan wordt het toch een btje te gek.

Voor de HTS-dagen gelden weer andere regels. Daar wordt zeer zeker een briefing gegeven, een aantal dagen van tevoren. Je hebt dan met zoveel deelnemers te maken (150+), dan kun je geen risico's veroorloven. Altijd weer een happening!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:17:51 #142
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34407110
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:46 schreef Kolkie het volgende:
Ik heb hier 1 onboard filmpje van een Eran racing day waarbij een renault 19 het niet meer kan navertellen (rolt een paar keer in de grindbak) maar dat was puur een eigen fout. Voor zover mij bekend doen is dat ook iets voor de iets duurdere auto's (impreza's, evo's, elise's, vipers, zeg maar goedgekooide auto's). En bij de Eran racing days heb je ook speciale uurtjes voor de drifters dus dan ist logisch dat je tijdens de reguliere uren dat niet ziet.

*kan niet wachten tot de cashflow dusdanig is dat er een projectje opgezet kan worden*
Die Renault 19 was waarschijnlijk toch een Circuitdag op Zolder (was een van die drie auto's). Of het is toeval. Kan je dat filmpje posten?

Ik heb op de Circuitdag ook Cor Euser mogen begroeten met een Marcos Maserati. En de laatste circuitdag stonden er ook zeer leuke auto's op de baan: Porsche GT3 (en nog een aantal van die dingen), Impreza WRX STi racer, Alfa 147 Challenge, BMW M racers, Z3 Roadsters...

Als ik de foto's op de Eran-site bekijk, valt het wel mee. Ik heb op hun oude site nog foto's gezien waar idd 'dikke bakken' op staan. Ik ga er wel eens een xtje kijken, toch nieuwsgierig hoe ze het doen. Anderen hier met ervaring?
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:26:49 #143
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34409371
Euhm, nou zei ik wel dat ik dat filmpje had maar het zou best es kunnen dat ik dat online gezien heb.... ik zal even kijken of ik het nog kan terugvinden (zo nee dan hoor je het niet ).
Life is too short don't stress every day
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:31:49 #144
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34409516
En gevonden:

http://www.renaultfreak.nl/filmpjes/zolder20-07-2005/19koprol.wmv

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een Eran racing day was maar misschien was het dat ook wel niet (ik zie 3 auto's en ik zie 3 wat brakkere auto's zeg maar).
Life is too short don't stress every day
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:56:44 #145
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34410176
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef Kolkie het volgende:
En gevonden:

http://www.renaultfreak.nl/filmpjes/zolder20-07-2005/19koprol.wmv

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een Eran racing day was maar misschien was het dat ook wel niet (ik zie 3 auto's en ik zie 3 wat brakkere auto's zeg maar).
Dat was idd de Circuitdag, helaas. Moest nog een ziekenauto bijkomen voor de vriendin van de bestuurder. Gelukkig viel alles uiteindelijk mee. Ik was op dat moment wedstrijdleider (of 'lijder'...). Niet leuk om mee te maken (understatement). Gelukkig had die gozer er een rolkooi in zitten.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:07:20 #146
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34410489
Jep, je kunt echt zien dat het plaatwerk van de koets op plekken echt om de kooi heen gevouwen is !

Van dezelfde dag WAS een filmpje van een vectra beschikbaar maar die staat niet meer online helaas.
Life is too short don't stress every day
pi_34410540
Tommeh, over dat drysump systeem, je zei dat bij de 996 deze blokken verkeerd waren ontworpen. Heb je misschien info vanaf wanneer deze fout is aangepast?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:40:26 #148
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34417296
Mja risico loop je altijd op circuitdagen... Maarja kan het ook anders bekijken, als je op de weg expirimenteerd sta je misschien tegen een boom, dan in de zandbak
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34417857
Ja het gevaar met circuitdagen is in mijn ogen meer dat mensen weinig waarde hechten aan hun auto. Heel leuk voor hun maar er rijden ook andere mensen op de baan die wel hun auto mee naar huis willen nemen. Ik doel dan onder andere op inhalen op momenten dat het niet kan en zo mensen mee de baan afnemen op vele verschillende manieren.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tommeh, over dat drysump systeem, je zei dat bij de 996 deze blokken verkeerd waren ontworpen. Heb je misschien info vanaf wanneer deze fout is aangepast?
Nou misschien zei ik het verkeerd want veel beter had ik het niet gekund . Maar ik heb daar een tijd geleden nog dit over gevonden :
quote:
In de toekomst moeten ze alle 996 op de Cup en de RS versie na wegmoffelen want die motoren zijn niet de beste die ze ooit hebben geproduceerd.

De 996GT3Cup en de 996GT3RS(R) versies hebben allemaal een "oud" onderblok van een type 964 (1992 en verder). Dat is een verticaal gespleten blok in tegenstelling tot de horizontaal gespleten normale 996 blokken.

Porsche "sponsort" al een hele tijd de nieuwe blokken die mensen moeten kopen als er iets mis is gegaan en geen garantie krijgen, doordat de aankoopprijs van een nieuw blok ver onder de kostprijs is gelegd. Zie ook de artikelen van de hoofdredacteur van 911 & Porsche World hieromtrent enige tijd geleden. Die had bijna de revolutie laten losbreken, maar moet ook aan zijn hachje denken. Toch dapper dat hij de publicatie heeft aangedurfd.
De motoren konden de bochten krachten niet aan ( olieverplaatsing met als gevolg drooglopen aan een kant) waardoor er redelijk wat 996en oliesporen hebben neergelegd.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:23:52 #150
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34428598
Euh, de gein van drysump is toch juist dat olieverplaatsing (in het carter) nvt. is? Of mis ik nu iets?

Anyways, wat tommeh zegt is wel iets wat mij ook voor de toekomst bezig houd, hoe mijn project er tzt uit moet zien. Het moet wel een beetje fatsoenlijk doorkachelen maar ik heb niet zo heel veel trek in die do or die mensen om me heen met (met alle respect!) taxi's ( ), kadettjes en 325i's die niks te verliezen hebben. Aan de andere kant kost het klauwen vol geld MEER als je tussen de wat grotere jongen mee wilt blazen...

naja, we'll see.
Life is too short don't stress every day
pi_34431393
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:23 schreef Kolkie het volgende:
Euh, de gein van drysump is toch juist dat olieverplaatsing (in het carter) nvt. is? Of mis ik nu iets?
Ik had het bij de 996 niet over een dry sump, die hadden ze niet.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:23 schreef Kolkie het volgende:
Anyways, wat tommeh zegt is wel iets wat mij ook voor de toekomst bezig houd, hoe mijn project er tzt uit moet zien. Het moet wel een beetje fatsoenlijk doorkachelen maar ik heb niet zo heel veel trek in die do or die mensen om me heen met (met alle respect!) taxi's ( ), kadettjes en 325i's die niks te verliezen hebben. Aan de andere kant kost het klauwen vol geld MEER als je tussen de wat grotere jongen mee wilt blazen...

naja, we'll see.
Ja het probeem is dat er altijd, in welke klasse dan ook, dat soort mensen meerijden. Je leert er mee omgaan en toch kan het fout aan. Genoeg in de praktijk meegemaakt helaas.
pi_34431825
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ik had het bij de 996 niet over een dry sump, die hadden ze niet.
Oh wacht verklaard even wat. Ik snapte dat ze die niet hadden, en dat er dus motoren ploften van de 996 ivm dat "probleem", daarom vroeg ik me dus af vanaf wanneer ze die fout hadden verbeterd. Bedoelde niet per se dus een drysump toevoegen.
pi_34432531
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:38 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Oh wacht verklaard even wat. Ik snapte dat ze die niet hadden, en dat er dus motoren ploften van de 996 ivm dat "probleem", daarom vroeg ik me dus af vanaf wanneer ze die fout hadden verbeterd. Bedoelde niet per se dus een drysump toevoegen.
Ha misverstand, geen probleem. De 996 hadden en hebben dus geen drysump.
pi_34436300
quote:
In de toekomst moeten ze alle 996 op de Cup en de RS versie na wegmoffelen want die motoren zijn niet de beste die ze ooit hebben geproduceerd.

De 996GT3Cup en de 996GT3RS(R) versies hebben allemaal een "oud" onderblok van een type 964 (1992 en verder). Dat is een verticaal gespleten blok in tegenstelling tot de horizontaal gespleten normale 996 blokken.

Porsche "sponsort" al een hele tijd de nieuwe blokken die mensen moeten kopen als er iets mis is gegaan en geen garantie krijgen, doordat de aankoopprijs van een nieuw blok ver onder de kostprijs is gelegd. Zie ook de artikelen van de hoofdredacteur van 911 & Porsche World hieromtrent enige tijd geleden. Die had bijna de revolutie laten losbreken, maar moet ook aan zijn hachje denken. Toch dapper dat hij de publicatie heeft aangedurfd.
Slechte zaak is dit, je kan steeds beter zien dat de rekenmeesters de heerschappij binnen Porsche hebben overgenomen van de Engineers. Dat is wel eens anders geweest.
Als Porsche zich niet snel realiseerd dat hun CORE business is het maken/Racen van betrouwbare snelle auto's, dan kan het Porsche imperium volgens mij net zo snel als het de laatste jaren gegroeid is, ook weer in elkaar storten.
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:27:48 #155
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34444667
Maar olietekort is het enige probleem? Is er dan geen aftermarket carterpan met de juiste schotten beschikbaar? Althans, als dat het echte probleem is? Of zijn die blokken sowieso aan de slappe kant? Want voor elk probleem is een oplossing zeg ik altijd maar .
Life is too short don't stress every day
pi_34444962
Ja ze hebben het dus opgelost. Net als ik eerder vermelde bij de m3 met een enkele oliepomp. Die liepen ook droog aan een kant. Na plaatsing van een tweede pompje hadden ze dat verholpen ( als zullen ze vast wel meer hebben gedaan ).
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:15:22 #157
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34446194
Volgens mij was het ook zo dat je er alleen last van kreeg als je op slicks of semislicks reed Je loopt in elk geval een hoger risico omdat zijwaardse kracht in de bochten hoger oploopt met die banden.

BMW M3 GT en de amerikaanse M3 LTW kregen voor het eerst de racecarterpan, die is later standaard geworden op de 3.2L M3's.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34502776
BMW Drivers Club 7 april ook een trackday op zolder! Ook voor niet leden.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 00:06:02 #159
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34502954
Ja weet nog niet of ik dan vrij ben
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zondag 29 januari 2006 @ 14:49:05 #160
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34580575
http://media.putfile.com/Zolder-lap-WRX-MY05

Rondje van iemand op Zolder, gisteren
Life is too short don't stress every day
  zondag 29 januari 2006 @ 14:58:56 #161
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34580882
Ziet er goed uit
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zondag 29 januari 2006 @ 23:36:54 #162
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34599414
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:00 schreef Tommeh het volgende:
BMW Drivers Club 7 april ook een trackday op zolder! Ook voor niet leden.
Ik ben erbij!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_34601327
Ik zag het! Ik ook en ben benieuwd naar je auto!
  maandag 30 januari 2006 @ 15:00:07 #164
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34613910
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:30 schreef Tommeh het volgende:
Ik ook
Ik zag het!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:31:12 #165
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34852571
Gaan er nog mensen naar zandvoort zaterdag? Die RSZ dag? 20 minuten rijden voor 20 euro
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:31:53 #166
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34852583
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:31 schreef Five_Aces het volgende:
Gaan er nog mensen naar zandvoort zaterdag? Die RSZ dag? 20 minuten rijden voor 20 euro
Hoe wat waar? Kan er nog ingeschreven worden?
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_34857198
Wij willen dit eens gaan doen int voorjaar:
http://www.clubspecials.nl/

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_34857291
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:31 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Hoe wat waar? Kan er nog ingeschreven worden?
http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2615
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:05:28 #169
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34861393
Yup die Paar rondjes doen voor de aardigheid
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34868050
Zaterdag helaas geen tijd, hard werken aan auto's 7 april is echt pas de eerste keer dit jaar.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:28:02 #171
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34868366
@PNG, ik heb nu 2x clubspecials gereden met de 356 speedster, het is opzich wel aardig, maar ik ga vooral voor de gezelligheid. Het circuit wordt zo volgestampt met autos dat je meer bezig bent met anderen ontwijken dan met lekkere rondjes rijden. Bovendien rijdt er van alles door elkaar van 75pk tot 400pk waardoor de chaos compleet is.

Ik heb inmiddels wat dingen gelezen over zaterdag (google, en de eerder genoemde link), maar ik ben bang dat het een beetje dezelfde problemen zal geven als bij de clubspecials.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:29:37 #172
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34868437
Ja daar dacht ik ook al aan. Maar ze laten per sessie maar een beperkt aantal auto's toe dus lijkt me niet onoverkomelijk?

Zelfde problematiek als op de nurburgring
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:36:20 #173
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34868685
Bij de ring is het vooral druk op de parkeerplaats, de ring zelf is groot genoeg om een flinke verkeersstroom aan te kunnen
Anders gezegd: zelfs als er constant een rij voor de slagbomen staat, laten deze nog zo weinig mensen per minuut door dat er beter is te rijden dan bij de clubspecials, waarbij in een keer tig autos op een klein circuit worden losgelaten.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:39:59 #174
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34868839
Ja dat is ook wel zo. ben nooit op een clubdag op zandvoort geweest dus weet niet hoe druk het word
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34902554
Ach als de RSZ alles organiseerd zal het opzich wel goed lopen hoor.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:45:10 #176
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34902662
Ja neem aan van wel. Ga gewoon heen en zie het daar wel hoe het loopt.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:55:00 #177
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34923908
Paar platen van Zolder:





RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34939687
Actief op Hyves <a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt" rel="nofollow" target="_blank">http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt</a>;/a>
pi_34940724
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:15 schreef Saurus het volgende:
Als je enig idee hebt hoe vet het is om op een circuit te rijden zou je wel anders reageren.
pi_34942781
Hij heeft duidelijk geen idee .
Leuke foto's five! Weet je al of je 7 april ook komt?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:51:06 #181
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34942912
Nee

1 Maart begin ik bij een andere werkgever in de offshore en daar komen nogal wat curssen bij enz. Of ik ben dat weekend thuis en dan is het geen probleem of ik zit op een platform en moet dan alsnog afzeggen. Plaats van te voren reserveren is ook weer zo lullig. Hebben ze tzt nog plek over ben ik er wel maar vol is vol anders
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:05:08 #182
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_34947118
Lijkt mij ook wel een keer leuk om te doen, maar 54pk en 720kg schiet niet op
Drugs are good mkay?
pi_34947419
zit even te twijfelen of ik ook niet even met mijn eigen Sierra over zandvoort zal gaan rijden. aan een kant kan het alleen maar stuk, maar hoe gaaf om even de 180 legaal aan te tikken. en dan die instructie van een instructeur van zandvoort in m'n fordje
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:02:04 #184
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34956240
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:05 schreef Party_P het volgende:
Lijkt mij ook wel een keer leuk om te doen, maar 54pk en 720kg schiet niet op
Ook met 54pk/720kg kun je een boel lol hebben op het circuit! Hard de bocht door kan met elke auto

Met de 356 speedsterclub gaan we ook een paar keer per jaar het circuit op (zandvoort/nurburgring), die gebakjes hebben 50 tot 100pk, is toch altijd grote lol! (behalve dat het zo druk is met clubspecials )

Ik heb het de laatste keer op zandvoort zelfs gepresteerd om met m'n 75pk de grindbak in te vliegen
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:07:53 #185
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_34956442
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:02 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Ook met 54pk/720kg kun je een boel lol hebben op het circuit! Hard de bocht door kan met elke auto

Met de 356 speedsterclub gaan we ook een paar keer per jaar het circuit op (zandvoort/nurburgring), die gebakjes hebben 50 tot 100pk, is toch altijd grote lol! (behalve dat het zo druk is met clubspecials )

Ik heb het de laatste keer op zandvoort zelfs gepresteerd om met m'n 75pk de grindbak in te vliegen
ja pret zal ik zeker hebben. Gaat om een nissan micra. Wat voor auto ben jij eraf gevlogen dan?
Drugs are good mkay?
pi_34958771
Ik weet wel hoe vet het is om op een circuit te rijden
Ik doe zelf aan autocross ik had dat gapende mannetje daar neergezet om dat ik moe van me zelf was ik wou namelijk een foto van mijn crosauto daar neerzetten maar kreeg dat verdomme niet geregeld

[ Bericht 5% gewijzigd door Saurus op 11-02-2006 02:56:58 ]
Actief op Hyves <a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt" rel="nofollow" target="_blank">http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt</a>;/a>
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:08:53 #187
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34959439
Ah op die manier

[img] http://img.photobucket.com/albums/v240/Five_Aces/P1020301.jpg [/img]

Zo, url van het plaatje er tussen maar dan zonder de spaties
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zaterdag 11 februari 2006 @ 02:39:16 #188
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34959917
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:07 schreef Party_P het volgende:

[..]

ja pret zal ik zeker hebben. Gaat om een nissan micra. Wat voor auto ben jij eraf gevlogen dan?
Hiermee:

(op de paddock van zandvoort)

Deze auto's reden dus tegelijk met ons: ( je ziet rechts nog een 356 speedster rijden)
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_34960742
Mooie foto's five_aces, thanks for info Don_Tom. Probeer 13e te regelen. Zandvoort nooit gereden. Dus sowieso lekker rustig aan. Mooie foto's ook Don.

kHeb gister tot 6 uur 's morgens gewerkt, dus kwist dat za er niet in zat. Five_aces succes, sorry Tommy sjeezer dat ik je niet serieus nam in begin, khad echt zoiets, gooz met shiftlight op BMW op ring en op fok, moet je dermee en ik typ wel eens lomper dan ik bedoel. Sorry,

Verbaast me elke keer weer, soms sta je daar vanwege hoogteverschil terug te schakelen naar 2 om koppel derin te houden.




Met name op de rechte stukken gaan ze je HARD voorbij:



En hoe lomp ook klinkt, dit rijdt zich dan kort vaak in no time, de lokale Golf II bijhouden, en dan gaat het finaal fout:

Ringrebel model (voor intimi):



Knipperlicht aan naar rechts, kom maar:


Zijn oude pics, kheb laatste keer gefilmt, mag eigenlijk niet.

Maar da's echt ziek hoor, elk rondje staan er 2 zware ongelukken op. Nadeel vind ik ervan, ik rij "chill" maar der zijn er, en of het nu 360CS is of AMG, die zijn schumacher, en achter de lokale Golf aan (moet je niet doen want die kent de weg) en voor hit-miss-hitt ligt het al in puin.

Zolder wel eens gedaan, ben benieuwd naar Zandvoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door PNG op 11-02-2006 04:07:19 ]
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_34962196
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 03:55 schreef PNG het volgende:
Mooie foto's five_aces, thanks for info Don_Tom. Probeer 13e te regelen. Zandvoort nooit gereden. Dus sowieso lekker rustig aan. Mooie foto's ook Don.

kHeb gister tot 6 uur 's morgens gewerkt, dus kwist dat za er niet in zat. Five_aces succes, sorry Tommy sjeezer dat ik je niet serieus nam in begin, khad echt zoiets, gooz met shiftlight op BMW op ring en op fok, moet je dermee en ik typ wel eens lomper dan ik bedoel. Sorry,
Dat had ik door maar is goed. Ik ben zelf nog nooit op de ring geweest maar die verhalen ken ik van die pkmonsters die proberen locals bij te houden. Gaat niet altijd even lekker. Tijd terug was er ook een motorrijder die echt 100en zoniet 1000en ronden had gereden, kon het goed. Alleen 1 rondje teveel en nu is hij niet meer. Mooie foto's heb je!

Zandvoort is de moeite waard hoor, zelf vind ik het niet te vergelijken met Zolder. In mijn ogen is zolder een beetje een mickey mouse baantje, al kan ik 'm nog steeds waarderen. 7 april gaan we weer daarheen dus.

Ben benieuwd hoe t Five_aces bevalt vandaag
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:18:00 #191
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34964243
Ja ik ook

Is echt onvoorstelbaar op de ring, je kan er met 400 PK wagens aankomen maar die golfjes vliegen je gewoon voorbij. Kan je met een M3 of wat op de parkeerplaats staan maar je bent daar helemaal niks met zo'n ding Vorige keer vroeg een vriend van mij die mee was of ze de GT3's soms bij pakjes boter uitdeelden Zelfs als je niet rijd is dat hele gebeuren er omheen ook wel eens leuk om te zien.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34967718
Dat is absoluut zeker, je kan je naast de baan net zo goed vermaken als erop.
Toen wij met AF heen gingen heb ik het eerste weekend zelf niet gereden, maar mezelf uitermate goed vermaakt langs de baan en meerijdend met anderen.
De keer erop wel zelf met de auto geweest en toen was het helemaal feest.

(En er toen achter gekomen dat de remmerij een upgrade kon gebruiken, het onderstel heeft mij toen diverse malen gered. Fading all over the place..)
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:16:52 #193
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_34975513
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:39 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Hiermee:
[afbeelding]
(op de paddock van zandvoort)

Deze auto's reden dus tegelijk met ons: ( je ziet rechts nog een 356 speedster rijden)
[afbeelding]
aj, das zonde. Auto onbeschadigt?
Drugs are good mkay?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:27:10 #194
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34975831
Vanmiddag op die RSZ dag gereden. Niet echt geweldige organisatie naar mijn idee. Enige vorm van regelement was een A4tje welke tegen de deur van de Mickey's bar hing. Auto's stonden overal her en der geparkeerd waardoor je files kreeg van de parkeerplaats naar de toegang.

Zelf 1 keer 20 minuten gereden en vond het ook wel prima daarna. Aardig druk op de baan en er werd gereden alsof het om een wedstrijd ging. Had me voorgenomen om eerst 2 rondjes rustig aan te doen maar dat voornemen sneuvelde in de eerste 3 bochten ergens. Zandvoort is verder geen moeilijk circuitm je kent het gauw genoeg. Later nog een sessie meegereen bij iemand anders in een Leon Cupra R, daar ging het er een stuk rustiger aan toe.

Zat een zwarte E30 tussen die ik al een keer of 5 in de zandbak had zien liggen bij de tarzanbocht, laatste sessie is hij vol in de vangrail geschoten bij de chicane, rode vlag en bestuurder werd afgevoerd met een ambulance.

Al met al wel een helehoop bekenden tegen gekomen, wat dat betreft was het wel de moeite waard
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34978526
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:27 schreef Five_Aces het volgende:
Later nog een sessie meegereen bij iemand anders in een Leon Cupra R, daar ging het er een stuk rustiger aan toe.
die sessie kon ik idd lekker gas geven zonder constant drukke groepjes die of voor je zitten of van achteren komen
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:11:24 #196
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_34981761
Een rode toevallig? Rustig door de bochten maar vol op de rechte stukken?
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  zondag 12 februari 2006 @ 22:59:30 #197
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_35019724
Jup, deze:

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_35024835
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:11 schreef pr0f het volgende:
Een rode toevallig? Rustig door de bochten maar vol op de rechte stukken?
Ik doe altijd pcies andersom.

Don_tom, ik bel morgen ff zandvoort op ivm betaling met die club specials 23 april. Ivm betaling club, kwil dat deelnemers vooruit betalen. Beetje lame vraag, want weet het morgen, maar omdat je 2x gedaan hebt misschien weet je misschien wat deadline is vorige keren.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 13 februari 2006 @ 02:53:50 #199
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_35025181
Weet ik niet, de organisator binnen onze club heeft het elke keer voorgeschoten, dus wij betaalden gewoon terplekke
Maargoed, morgen zul je het weten, nog een nachtje geduld
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  maandag 13 februari 2006 @ 13:34:19 #200
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_35033986
We gaan met onze vereniging op 25 februari ook circuit rijden. We hebben het Midland circuit in lelystad afgehuurd.
Het is een klein baantje, maar wel leuk om eens iets op te organiseren.
We hebben vier onderdelen die we op die dag gaan doen:
- circuit rijden
- oval racen
- sprint (slechts 100 meter, maargoed)
- behendigheidsproef.

Vooral de behendigheidsproef kijk ik naar uit
Wordt een erg leuk dagje
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')