abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 22:40:24 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33029806
I don't need one.

Beat thát
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33030145
Is alleen maar extra gewicht op naar de 900 kilo met de e30
pi_33033921
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 13 december 2005 @ 02:18:09 #54
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33034444
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:24 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Hatzenbach

[ Bericht 5% gewijzigd door Don_Tom op 13-12-2005 02:29:43 ]
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33035194
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:42:52 #56
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33035515
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Neen, de persoon die dat wil weten is ik...

Het is niet zozeer voor mijn persoontje bedoeld. Ik rijd samen met nog twee andere rijders. Een van die twee heeft er nogal moeite mee de motor uit de toerenbegrenzer te houden. Met het shiftlight kan ik daar wat meer mee. Bovendien vind ik het ook een leuk projectje om te maken.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33037840
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Ik heb geen idee waar je het over hebt... Taxi vroeg ernaar inderdaad en ik wilde dat ook wel weten. Waarom? Vind ik leuk om te maken voor t bmwtje. Maar kun je nog eens uitleggen?
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:14:56 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33041339
" als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt."

Hier begrijp ik ook niets van iets niet aan
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33041830
Of bedoelt hij dat hij zelf niet heel ervaren is? Maar dan kan ik de eerste zin weer niet thuis brengen...

Danpy, Taxi en anderen, wat zijn jullie precies van plan wat betreft veranderingen aan de auto's deze winter? Mag met foto's
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:43:51 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33042089
Pfff voor mn eigen auto een moeilijke vraag
Hij heeft nu het probleem dat hij olie eruit gooit via alle gaten in het kleppendeksel. Overdruk in het carter dus
Dat probleem wil ik proberen op te lossen.
Ik wil al een tijd een vacuumbuffer erop hebben, voor meer boost bij de kickdown.
Daarnaast ga ik nog kijken naar Volvo340 achterdempers (stugger) en misschien achter nog wat verlagen door een 'spacer' tussen de bladveer en ophanging te plaatsen. Twee bladveren
plaatsen heeft minder nut dan die V340 dempers, dat heb ik al utgezocht.
Als het mogelijk is voor ook nog wat omlaag, maar dan moet de torsieveer verdraaid worden en dat is geen makkelijk karweitje.
Als ik dan weer genoeg geld over heb komen er misschien MiniLite velgjes onder, 13" bij 6 of 6,5J.

Toekomst plannen genoeg iig, liefst heb ik er nog een DAF 55 bij om te racen en deze 66 terug te bouwen naar origineel

De BMW heeft nieuwe rubbers nodig voor in de ophanging voor. Deze moeten we echter nog aan zien te komen, de automaterialen zaak heeft wel enkele rubbers maar niet allemaal.
Misschien moeten we zelfs de complete draagarmen vervangen omdat daar de rubbers ingeklonken zijn.
Ook moet de uitlaat nog dichtgelast worden, stickers eraf geföhnd, het differentieel vervangen, een carterplaat maken en monteren, wielophangingen controleren en aanpassen. Het linker achterwiel staat namelijk nogal scheef naar buiten t.o.v de rijrichting

Het ABS systeem ligt los (ex drifter), deze willen we weer aansluiten. Antenne en slotgaten moeten nog gedicht worden en linkervoorscherm opnieuw vastgezet.

En dan verder kijken naar andere probleme
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33042329
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.

Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d. ). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:18:29 #62
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33042911
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.

Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...

Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:04:39 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33044057
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef Tommeh het volgende:
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.

Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d. ). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/

Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje

Heb je een linkje naar die draagarmen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33044899
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:18 schreef Taxi het volgende:
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.

Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...

Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!
Als je een keer een goede motor hebt gevonden in het zuiden kun je een keer een boedelbakje huren en op en neer rijden misschien? Zo heb ik ook een keer een motor uit Ermelo ( ver van breda ) gehaald. Ging goed.
Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he . Ook lastig is dat als je twee auto's hebt dat daar dubbel geld naartoe gaat, daarom hebben we ook besloten met 1 betere auto verder te gaan.
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/

Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje

Heb je een linkje naar die draagarmen?
Draagarmen, stuurstangen en meer. Is een Ebay shop. Onderdelen zijn nieuw en sturen overal naar Europa.

Powerflex zijn harde bussen voor meerdere plaatsen. Stabi, draagarmen e.d. :

  dinsdag 13 december 2005 @ 15:53:33 #65
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33045369
quote:
Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he.
Door het buitengewoon goede (totaal bijeengegokte en geraapte en daarom ook zo wonderlijke) onderstel, is de Taxi zeer snel in het bochtenwerk en kan hij door de zeer krachtige en makkelijk te doseren (Daewoo Lanos, ja, echt waar!) remmen vrij goede rondetijden produceren voor een oerdegelijke Ascona uit begin jaren 80.

De motor is een C20NE (dus met kat-voorbereiding). Daardoor heeft de motor een ingetogen karakter, al loopt hij nog best wel hard, ja, maar op het rechte stuk loopt hij naar mijn mening niet hard genoeg. Vandaar de speurtocht naar de C20XE motor.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33049755
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Misschien dat we ergens nog een zwikkie rubbers vandaan kunnen trekken, moet diegene nog steeds bellen

Eerst maar eens goed bekijken wat er precies mis is en hoe het erbij staat om vervolgens een kleine begroting te maken.
pi_33059495
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef Goingin het volgende:
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Ik lees anders ook andere dingen:

____

Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.

____

Sorry, inderdaad vergeten aan te geven

In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.

____

Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 14 december 2005 @ 00:04:39 #68
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33060107
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:49 schreef PNG het volgende:

[..]

Ik lees anders ook andere dingen:

____

Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.

____

Sorry, inderdaad vergeten aan te geven

In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.

____

Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Hey waar heb ik dit eerder gelezen?
Die draad heeft mij ook aan het twijfelen gebracht...
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33128905
Ben ik weer . Maar dat is niet zo'n goed nieuws over die powerflex dan. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar dan ga ik dat eens peilen. Met standaard rubbers willen we uiteindelijk ook niet verder.

Wel een updateje over de e30. We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden op ebay dus die zijn onderweg naar nederland. Nu bezig met een motorhaube ( motorkap ). Deze dingen hebben niet zo'n haast maar het is wel handig als je ze al tegenkomt. Binnenkort lekker beginnen (kerstvakantie).
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:50:23 #70
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33129077
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:45 schreef Tommeh het volgende:
We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen... )

Wel goed bezig!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33130252
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:50 schreef Taxi het volgende:

[..]

Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen... )

Wel goed bezig!
Ebay 150 euro voor links en rechts en de achterklep was 70. Even werken met zn 3en en het is er weer uit. Die spatborden wegen samen nog geen kilo !
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:49:17 #72
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33130986
Klinkt goed Tommeh! En houd me op de hoogte wat betreft die draagarmrubbers, ik weet zelf ook nog niet wat ik daarmee wil doen op m'n e36
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:50:48 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33131028
Same here.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33140321
de versnellingsbak is reteduur. een nederlands fabrikaat sequentiele 6 bak (DG400) kost 8.250 euro. dan heb je wel een bak van 33 kg, dat scheelt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33151829
Ik hou het hier op de hoogte wat betreft de 'rubbers' , kan even duren dus als andere mensen wat leren/weten, melden!

Ik heb vandaag even een weblog in elkaar gekletst met de ontwikkelingen van de e30 : www.rotoba-weblog.be !
(gratis domeinen van .be , binnenkort ook te bereiken via www.rotoba.be , www.rotoba-racing.be en www.rotobaracing.be )

Rotoba staat voor Ron Tom Bart trouwens

[ Bericht 4% gewijzigd door Tommeh op 17-12-2005 12:09:01 ]
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:01:42 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33155508
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag

En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?

Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:47:05 #77
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33156099
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:


En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?
Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33158269
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag

Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
Ja ik heb m echt gemaakt in de vorm van een weblog omdat ik geen zin had om een hele site in elkaar te zetten. Nu kunnen we alledrie makkelijk een verhaal en foto's toevoegen wanneer nodig zonder al te veel gedoe.
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:47 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Dat het niet uitwisselbaar is kan o.a. te maken hebben met het feit dat de m3 dikkere stabi's e.d. heeft. Overigens ben ik gisteren even langs biesheuvel geweest voor wat informatie en ze hadden het daar over polysport en polyrace bussen. Ik moet zeggen dat ik t tot nu toe een vrij onduidelijk geheel vind en ga straks maar even bellen met wat mensen die ik ken van de z-a-c en die met e30jes rijden.
pi_33198121
Vanmiddag even een beetje aan het klooien geweest :

De laatste foto van de auto in straat-trim:


Nu:



Het hele verhaal staat weer op de weblog .
pi_33226809
Ziet er nog vrij goed uit zo
pi_33228735
Ja we zijn rustig bezig, de motor moet er binnenkort uit + nog een hoop andere dingen

Hoe is het bij jullie gegaan dit weekend ( het was bij jullie toch een sleutelweekend? )
pi_33231485
Yeps, lekker bezig geweest wel

Hebben oa. het "nieuwe" diff schoongemaakt en gespoten, gelijk ff het plaatwerk onder de achterbumper meegepakt.
Oude diff er onderuit, veerpootbrug gemonteerd.

Staat allemaal in het logboek , tevens foto's
pi_33232166
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....

als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken (effe loeren waar 't bubbelt hoor)

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33236190
(c) Niels, C20LET Super Seven.



















Fusee's voor de voorkant,



Hier de PU bussen al ff in een buis gepast dat straks een onderdeel van de daagarm word



Ook hebben we het chassis aan bijdekanten 5cm verbeed, nu passen de stoelen er ook tussen



Ik kreeg de naven niet uit elkaar met een gewone poulie trekker dus heb ik zelf naar ff wat onderdelen er voor gemaakt



Sper krijgt ook al een plekkie







Achterkant begint ook al vorm te krijgen



Wouter was druk aan het chassis aan het lassen, dus ben ik maar verder gegaan met de fusee's van de achterste draagarmen te slijpen.





















In hoogte verstelbare stuurkolom van een Kadett.

[/
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33251849
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....

als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken (effe loeren waar 't bubbelt hoor)

[afbeelding]
Ventieltje stuk misschien, of sluit slecht.
Heb het zelf een keer gehad met een band van een aanhanger, bleek dat er iets niet goed zat bij het pistool (met drukmeter) van de compressor. Toen bij een tankstation lucht erin gedrukt en het was goed..

@PNG

Mooie plaatjes, al van een flinke tijd terug zeker?
Want als dat van 1 dag/weekend is dan hebben jullie goed je best gedaan
Ziet er goed uit trouwens, ik doe het iig niet na... een auto opbouwen uit het niets
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:58:55 #86
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33254179
Altijd ontzettend interessant om naar te loeren, die zelfbouw-vehikels! Tijdrovende wereldhobby.
quote:
Wegens verhuizing weet ik echter niet of dit boekje in het tijdelijke huis, of in de garage (opslag) ligt. Ik zal het iig ff vragen vanavond
Mmkee...

12 december jl. Taxi vraagt naar shiftlight-bordje...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:06:38 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33254452
Wat Google al niet bied

Het boekje ligt in de garage, vandaar
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:40:59 #88
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33255827
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:06 schreef daNpy het volgende:
Wat Google al niet bied

Het boekje ligt in de garage, vandaar
Snelle reactie!

Led-toerenteller... Daar was ik nog niet mee aan het zoeken geweest... Bedankt!

IK ga meteen ff kijken of ik er wat mee kan (ik zie nogal veel opmerkingen over brommers...)
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33300740
Spectrumanalyser, je woont zeker ver weg? Anders had je wel even je bandje hier eraf mogen halen en opnieuw op de velg zetten.

Taxi, je kunt ook zoeken op led rev limiter of led tacho. Kom op best wat handige site's terecht. Als je wat vind moet je het maar laten weten
pi_33374888
We zijn net terug uit duitsland, de nieuwe krachtbron opgehaald een m50 B25. Kijk op de weblog!
pi_33391376
Dat is wel een beestachtig blok zeg
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker

Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.

Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.

Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?

Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.

[ Bericht 8% gewijzigd door Goingin op 25-12-2005 14:29:10 ]
pi_33394999
heeft het afgelopen nachten echt zo gevroren of zou de vreselijke slechte koude start komen door de nieuwe afstelling? achja, hij loopt nu wel weer netjes 1 op 9 a 1 op 10.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33525938
De afgelopen dagen zijn we weer lekker bezig geweest. Het was echt verschrikkelijk koud maar met hard werken verwarm je jezelf . De complete voorkant ligt eraf, de motor, bak, uitlaat, cardanas en kabelbomen liggen eruit. Ook het interieur is netjes eruit gehaald en te koop gezet . Achterkant leeg en daar zijn we nu blijven hangen.
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Dat is wel een beestachtig blok zeg
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker

Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.

Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.

Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?

Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
Ik zou niet al te snel voor geboorde en gegroefde schijven gaan. De geboorde schijven gaan snel 'scheuren' en de groeven eten werkelijk je blokken wanneer warm. Opzich zijn standaard schijven al erg goed, innenbelufted . Wel zou ik slangen vanuit je voorbumper naar je schijven richten voor extra remkoeling. Je remmen hebben het trouwens niet heel zwaar aangezien je een e30 vrij gemakkelijk licht kan opbouwen, dus minder gewicht af te remmen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:45:57 #94
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33549952
Leuk topic

Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.

Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto

Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33558512
zeg kan het niet geregeld worden dat we tussen nu en 24 uur nog even op 't circuit mogen, lijkt me wel erg tof zo!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33599704
Met die sneeuw was mooi geweest idd
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:45 schreef Five_Aces het volgende:
Leuk topic

Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.

Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto

Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
20 januari wilde ik misschien wel even gaan kijken, dus wie weet. Heb je foto's van je auto? Ben nu wel benieuwd!

De 14e of 28e gaan we nog rijden met de Sierra daar.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:30:33 #97
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33623285
Ja heb er wel wat. Is geen racer maar ook nog mijn normale vervoer:

Met oa:
Eibach Pro-Street-S coilover suspention
Powerflex RTAB's
E46+Z3 RSM's
10MM trackspacers front
3.62 LSD
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing
ECU remap





RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 2 januari 2006 @ 17:52:14 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33631651
En die van F_A is een hendig sjiek karretje
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 januari 2006 @ 19:40:30 #99
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33635063
Kan hij ook hendig sjiek mee slippen
Maar dat wisten we al
pi_33639633
Mooie auto F_A! Waarschijnlijk gaan we je wel een keer tegenkomen op t circuit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')