abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 22:36:03 #101
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33641495
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
Nog steeds geen antwoord gehad op mijn 2e vraag
Wat voor banden rijden jullie op de NS?
pi_33641722
Ik had je graag geholpen maar kom er nooit
  maandag 2 januari 2006 @ 22:50:35 #103
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33642059
Eagle F1 GSD3, deden het goed. Maat van mij rijd ook met die toyo's onder zijn M3 en ik denk niet dat het verschil qua performance niet erg groot is. Heb wel van anderen gehoord dat ze nog wel eens willen gaan smeren als ze flink warm worden. Het zal ook aan de maat liggen die je neemt en op hoeveel druk je rijd. Ik ben wat aan het expirimenteren geweest en kom zelf uit op 2,5 bar rondom. Zachter en hij gaat dwijlen.

Slijtagepatroon was ook wel aardig hetzelfde.

Pluspunt van die toyo's is wel de prijs. Ze slijten misschien wel snel maar zijn ook niet duur.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:24:57 #104
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33671215
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:41 schreef Tommeh het volgende:
Ik had je graag geholpen maar kom er nooit
Ok, stel ik de vraag anders

Welke banden gebruiken jullie op het circuit (naast slicks of semi-slicks) ?

@ F_A
Zelf rij ik op Proxes T1-R, en die smeren idd een beetje, maar dat was ook mijn eigen fout, aangezien ik de druk niet heb laten zakken na een paar rondjes NS
Nadeel van deze Proxes schijnt te zijn dat de wangen vrij zacht zijn en de banden bij een te hoge temperatuur iets kunnen vervormen.

Voor de NS is het mooiste om op semi-slicks te rijden (yep, die zijn toegestaan op de NS) alleen de prijs is een klap op het achterhoofd
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:44:35 #105
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33671935
R-compound's zijn in principe het beste op de ring, maar je moet met die semislicks wel oppassen wat je auto allemaal kan en niet kan.....

Een 911 996 op slicks of r-compound bijvoorbeeld kan zoveel laterale G's trekken dat de olie naar 1 kant van het blok gedrukt word en dat hij dan oliedruk verliest. Daar moet dan eerst een racecarterpan onder.

Denk ook dat het dan wijs is om een set camberplaten te halen, en 3-3,5 graden negatief zetten, hoewel niet persee nodzakelijk
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33709295
dry sump systemen zijn niet mogelijk bij bestaande motoren ?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:27:05 #107
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33709918
Ja is hetzelfde als wat je 'race carterpan' noemt. Kan wel maar is een vrij dure modificatie. Wagens als een porche GT3 enz hebben dat wel, maar de meeste standaard auto's niet. Zit er bij mij wel al fabrieksaf onder.

Zijn er ook zat die wel op slicks rijden en daarbij gaat het goed, maar het is wel een risico als je met je straatauto op het circuit rijd.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33722464
Ja het verschilt per auto inderdaad. Aan het begin van het leven van de 996 waren de blokken ( verkeerd ) ontworpen en waren er verscheidene die een dik oliespoor over circuits legden. Met de 944 hebben we hier vooralsnog geen last van gehad.

Spec-> Drysumpsystemen kun je voor elke auto (laten) maken maar het is zoals F_A zegt een hele dure ingreep. Ook bestaande drysumps zijn al duur.
pi_33924061
www.eranracing.be is vernieuwd Deze maand twee circuitdagen en twee driftdagen. Interesse hier ?
  woensdag 11 januari 2006 @ 00:00:54 #110
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33924631
Ziet er wel interressant uit zal het eens in de gaten houden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33929535
quote:
[b]Op donderdag 5 januari 2006 11:07 Drysumpsystemen kun je voor elke auto (laten) maken maar het is zoals F_A zegt een hele dure ingreep. Ook bestaande drysumps zijn al duur.
hardcore XE:




(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:05:21 #112
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33930278
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:

[..]

hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Is wel wat voor in de 'Taxi'
* checkt bankrekening...

Maar waarom in de naam des here 2 cilinders van een 6-cilinder afzagen?!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33933199
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 00:00 schreef Five_Aces het volgende:
Ziet er wel interressant uit zal het eens in de gaten houden
Ja is altijd wel de moeite waard! En niet zo'n bureaucratische origanisatie, heel gezellig .
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:

[..]

hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.
pi_33960620
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:32 schreef Tommeh het volgende:

Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.
Je bent niet de enige
pi_33960875
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:14 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Je bent niet de enige
meldt
pi_33961417
Drysump blok.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33964192
wtf is drysump
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_33965821
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:22 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

meldt
Check
pi_33973349
bij een standaard 4 cylinder motorblok heb je onderop de carterpan. daarin ligt alle olie.

bij een drysump heb je geen (echte) carterpan
.....waardoor het motorblok lager kan komen liggen. dit geeft een betere wegligging
.....waardoor je ietsjes meer pk's kan verkrijgen
.....heb je op een andere plaats een oliereservoir, vanuit daar wordt de olie rondgepompt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33973921
Klopt.

Met snelle racewagens (klinkt zo dinkytoy ) zonder drysump wordt de olie in de pan alle kanten opgegooid waardoor met remmen, optrekken en bochten sommige kanten droog kunnen lopen. Die krijgen dan dus geen smering. Met dry sump ga je dit tegen.

De oudere bmw m3's hadden problemen met olietoevoer. Er zat alleen achterin het blok een oliepomp waardoor met hard remmen en daarna optrekken ( autobahn o.a. ) liep er een deel van het blok droog. Hierdoor gingen er vele m3 blokken kapot. Later hebben ze een kleinere pomp voorin erbij gezet ( welliswaar geen dry sump maar even een andere optie ).

PNG -> Ik snapte dat wel, maar als je telkens alleen maar foto's neer zet zonder enige tekst kan niemand er een touw aan vast knopen...
pi_33980850
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:05 schreef Taxi het volgende:

[..]

Maar waarom in de naam des here 2 cilinders van een 6-cilinder afzagen?!
Geen idee, compacter ? tZijn wel 4 cylinder 24V blokken.

http://s8637744.shoplite.(...)%2B%3D28A620102%3D29

Risse blokken zijn het trouwens. PREIS Ab 19.293,00 EUR
Maar da's dan wel met BTW...
Der genannte Preis gilt bei Anlieferung eines 24V-Serienmotors, dus je mag je eigen blok nog meenemen ook.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33980945
320 pk uit een 2.4 liter 4 cylinder? gaat daar een turbo of compressor op of iets dergelijks?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 15 januari 2006 @ 13:46:46 #123
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34081631
Heel veel toeren draaien E30 M3 EVO blokken kan je ook meer als 300 PK halen met een 2,5L.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34155958
Daar zat ik ook aan te denken En klinken dat ze doen! Even een mooi filmpje geupload :

M3-evo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:50:38 #125
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34160123
Zeer vet filmpje!!!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_34207791
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:07 schreef Tommeh het volgende:
Circuitauto's horen hier ook hoor .

Wat een hele handige tip is, is het huren van een wagen zoals deze :

[afbeelding]

80 euro per dag! Je kunt hier gewoon met rijbewijs B mee rijden en is inclusief spanbanden, electrische lier, vier vastzetters op de vloer en er kunnen 3 personen in. Ideaal voor (circuit)auto's zonder apk/kenteken e.d. ( En ook zodat je altijd weer naar huis gaan, mocht er iets kapot gaan )
waar heb je deze gehaald? is het misschien richting het oosten van het land? ik kan ze alleen maar in het westen vinden en dat is te ver weg voor mij..
pi_34208405
Hmm, ik moet je teleurstellen...ik heb 'm in Breda gehaald. Dat is toch redelijk zuidelijk . Maar in het oosten moet je opzich toch wel wat kunnen vinden ?
Misschien hier? :

http://rijbewijs.pagina.nl/
http://aanhanger.pagina.nl/
pi_34288614
Goeiendag, ik heb echt helemaal verkeerd gereageerd bij mn vorige post. Ik zat met E bij B rijbewijs in m'n kop. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar je die int oosten zou kunnen huren.

Vandaag naar zolder geweest met de BMW Drivers Club, was erg leuk en ben Five_aces ook nog tegen gekomen. Ook leuk gereden weer!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:07:08 #129
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34291353
Ja dat was zeker leuk elkaar eens gesproken te hebben.

Dag was waanzinnig, auto is zwart van de remstof, hoop opgestoken vandaag en een hoop lol gehad
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34363890
dan mag de cylinderkop wel van titanium zijn, t'is voor de klepjes niet bepaald lekker om continu 9000 toeren te draaien

over kleppen gesproken, de Rocker-rollers waar 't laatst ook al over ging... die doen +24 pk!


[ Bericht 42% gewijzigd door spectrumanalyser op 22-01-2006 23:53:57 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_34370286
Nou kop hoeft niet perse van titanium te zijn. Eerder de bewegende delen zoals drijfstangen/ kleppen enzovoort.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:09:08 #132
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34371616
+24 pk op een v8 ja! Je moet de winst dus nog wel even downscalen naar een 4 cilinder met aanzienlijk kleinere inhoud lijkt me .

Overigens is het aangehaalde vermogen uit een 4cilinder best haalbaar alleen is de kans op een narrow powerband dan 'aanzienlijk'.
Life is too short don't stress every day
  maandag 23 januari 2006 @ 23:51:20 #133
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34398888
Dat klopt, maar je hebt niet altijd een brede powerband nodig... tussen 7500 en 9500 bijvoorbeeld kan genoeg zijn. Als de overbrengingen van je versnellingsbak maar kloppen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 24 januari 2006 @ 07:45:03 #134
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34403557
Volgens mijn uiterst betrouwbare bronnen en vers van de pers:Vrijdag 7 april 2006 is er weer een Circuitdag op Zandvoort!!!

Het is weer een superlite-toerwagen-dag.

Meer info en inschrijvingen vind je hiero (is nog niet geupdate, overigens, maar inschrijven moet schijbaar al kunnen...).

De Taxi zal erbij zijn! Wie nog meer?!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_34403572
Wordt dat weer zo een dag met drifters en bangers op het circuit?
Zo een dag dat men de pitstraat uitkomt en gelijk uiterst links gaat rijden, zodat mensen erachter nooit meer op tijd kunnen remmen en in de grindbak eindigen?

Want dan heb ik geen intresse, ik wil mijn auto nog iets langer heel houden.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:34:09 #136
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34403939
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:48 schreef FunnyName het volgende:
Wordt dat weer zo een dag met drifters en bangers op het circuit?
Zo een dag dat men de pitstraat uitkomt en gelijk uiterst links gaat rijden, zodat mensen erachter nooit meer op tijd kunnen remmen en in de grindbak eindigen?

Want dan heb ik geen intresse, ik wil mijn auto nog iets langer heel houden.


Dan niet, jammer. Deelnemers die elkaar raken, is een zeldzaamheid. Deelnemers die zelf een bocht niet halen, hun ogen niet open hebben en hun voertuig niet goed onder controle hebben, komen diep in het grind of in de vangrail.

Rijtje auto's die aantoonbare schade aan de vangrail hebben gereden: TVR Chimaera, Mazda MX5 en de laatste was een Z3 Roadster. Zoals jij het zegt: die drifters en die bangers kunnen er idd niets van...

Begrijp me goed, ik bedoel er niets verkeerd mee. Maar ook ik wil mijn Taxi niet aan gort rijden. Daarvoor is hij inmiddels iets te legendarisch (onder intimi), maar ik ben er zeker bij!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_34404123
Wat wil je nu zeggen, dat mijn waarmeningen niet kloppen? Ik kan je niet helemaal volgen.
(Er lag trouwens ook een Golf in de puin toen in aankwam vorige keer)
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:06:10 #138
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34404386
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:48 schreef FunnyName het volgende:
Wat wil je nu zeggen, dat mijn waarmeningen niet kloppen? Ik kan je niet helemaal volgen.
(Er lag trouwens ook een Golf in de puin toen in aankwam vorige keer)
Wat ik ermee wil zeggen, is dat de fout die vooraf gaat aan een impact (dus vrijwel altijd vangrail) ligt niet zozeer aan de auto, maar aan de rijder. Dus of je nu met een Ferrari, een Porsche of een Kadett komt: op een circuit bestaat er altijd enig risico op (onverzekerde) schade.

Er rijden bij de circuitdag inmiddels aardig wat Porsches rond en die zie ik elke keer ook weer terugkomen. Als een van de baancommissarissen waarneemt dat er moedwillig duw- en trekwerk aan te pas komt tussen deelnemers, dan is de de schuldige uitgesloten voor de rest van z'n leven. Da's in 8 jaar nog maar 1x voorgekomen (op een HTS-Autotechniek-dag).

Enne... Als je wilt racen en dan wat veiliger; dan is de superlite-klasse ook wel mogelijk om in te schrijven, met een goede 944 moet dat wel lukken, maar er zijn meer eisen en het is duurder...

Hoe zit dat met die Eran-dagen? Gebeurt daar nooit wat?
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_34404879
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:06 schreef Taxi het volgende:

[..]

Wat ik ermee wil zeggen, is dat de fout die vooraf gaat aan een impact (dus vrijwel altijd vangrail) ligt niet zozeer aan de auto, maar aan de rijder. Dus of je nu met een Ferrari, een Porsche of een Kadett komt: op een circuit bestaat er altijd enig risico op (onverzekerde) schade.

Er rijden bij de circuitdag inmiddels aardig wat Porsches rond en die zie ik elke keer ook weer terugkomen. Als een van de baancommissarissen waarneemt dat er moedwillig duw- en trekwerk aan te pas komt tussen deelnemers, dan is de de schuldige uitgesloten voor de rest van z'n leven. Da's in 8 jaar nog maar 1x voorgekomen (op een HTS-Autotechniek-dag).

Enne... Als je wilt racen en dan wat veiliger; dan is de superlite-klasse ook wel mogelijk om in te schrijven, met een goede 944 moet dat wel lukken, maar er zijn meer eisen en het is duurder...

Hoe zit dat met die Eran-dagen? Gebeurt daar nooit wat?
Ik ben het met je eens dat de fout meestal aan de persoon zelf ligt, waardoor er schade gereden wordt. Dit risico is standaard aanwezig met circuit rijden.
Juist daarom wil ik de kans niet vergroten door mensen die gaan lopen driften of andere gekke dingen zoals verkeerd de pitstraat uitkomen ..

Ik heb pas één Eran dag meegemaakt, dus heel veel ervaring heb ik niet.
Wat me opviel was dat daar veel meer begeleiding was, veel tijd besteed werd aan veiligheid en dat er niet gedrift of andere gekke dingen gedaan werd.
Ik heb op die dag dan ook niemand met schade gezien!

ik zeg niet dat het een zoveel beter is dan het ander, maar ik kies dan liever voor een veiliger oplossing. Misschien dat iemand met veel ervaring dit onzin vindt en het prima naar zijn zin heeft op beide circuit dagen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:46:23 #140
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34406214
Ik heb hier 1 onboard filmpje van een Eran racing day waarbij een renault 19 het niet meer kan navertellen (rolt een paar keer in de grindbak) maar dat was puur een eigen fout. Voor zover mij bekend doen is dat ook iets voor de iets duurdere auto's (impreza's, evo's, elise's, vipers, zeg maar goedgekooide auto's). En bij de Eran racing days heb je ook speciale uurtjes voor de drifters dus dan ist logisch dat je tijdens de reguliere uren dat niet ziet.

*kan niet wachten tot de cashflow dusdanig is dat er een projectje opgezet kan worden*
Life is too short don't stress every day
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:46:31 #141
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34406219
Nee hoor, is geen onzin. Het is tenslotte je eigen keuze.

In het verleden werden er nog wel briefings gehouden, maar die bleken weinig zin te hebben; de helft komt niet opdagen, het kost racetijd... Oftewel, je steekt er een hoop extra tijd in, maar die win je nergens terug. Het gaat uiteindelijk toch om het gezonde verstand van de deelnemers. Als het toch uit de hand dreigt te lopen, dan grijpen we direkt in. We leggen de boel stil en we roepen iedereen bij elkaar. Dit gebeurde vorig jaar op Zolder. Binnen twee ronden drie auto's over de kop. Dan wordt het toch een btje te gek.

Voor de HTS-dagen gelden weer andere regels. Daar wordt zeer zeker een briefing gegeven, een aantal dagen van tevoren. Je hebt dan met zoveel deelnemers te maken (150+), dan kun je geen risico's veroorloven. Altijd weer een happening!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:17:51 #142
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34407110
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:46 schreef Kolkie het volgende:
Ik heb hier 1 onboard filmpje van een Eran racing day waarbij een renault 19 het niet meer kan navertellen (rolt een paar keer in de grindbak) maar dat was puur een eigen fout. Voor zover mij bekend doen is dat ook iets voor de iets duurdere auto's (impreza's, evo's, elise's, vipers, zeg maar goedgekooide auto's). En bij de Eran racing days heb je ook speciale uurtjes voor de drifters dus dan ist logisch dat je tijdens de reguliere uren dat niet ziet.

*kan niet wachten tot de cashflow dusdanig is dat er een projectje opgezet kan worden*
Die Renault 19 was waarschijnlijk toch een Circuitdag op Zolder (was een van die drie auto's). Of het is toeval. Kan je dat filmpje posten?

Ik heb op de Circuitdag ook Cor Euser mogen begroeten met een Marcos Maserati. En de laatste circuitdag stonden er ook zeer leuke auto's op de baan: Porsche GT3 (en nog een aantal van die dingen), Impreza WRX STi racer, Alfa 147 Challenge, BMW M racers, Z3 Roadsters...

Als ik de foto's op de Eran-site bekijk, valt het wel mee. Ik heb op hun oude site nog foto's gezien waar idd 'dikke bakken' op staan. Ik ga er wel eens een xtje kijken, toch nieuwsgierig hoe ze het doen. Anderen hier met ervaring?
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:26:49 #143
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34409371
Euhm, nou zei ik wel dat ik dat filmpje had maar het zou best es kunnen dat ik dat online gezien heb.... ik zal even kijken of ik het nog kan terugvinden (zo nee dan hoor je het niet ).
Life is too short don't stress every day
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:31:49 #144
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34409516
En gevonden:

http://www.renaultfreak.nl/filmpjes/zolder20-07-2005/19koprol.wmv

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een Eran racing day was maar misschien was het dat ook wel niet (ik zie 3 auto's en ik zie 3 wat brakkere auto's zeg maar).
Life is too short don't stress every day
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:56:44 #145
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_34410176
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef Kolkie het volgende:
En gevonden:

http://www.renaultfreak.nl/filmpjes/zolder20-07-2005/19koprol.wmv

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een Eran racing day was maar misschien was het dat ook wel niet (ik zie 3 auto's en ik zie 3 wat brakkere auto's zeg maar).
Dat was idd de Circuitdag, helaas. Moest nog een ziekenauto bijkomen voor de vriendin van de bestuurder. Gelukkig viel alles uiteindelijk mee. Ik was op dat moment wedstrijdleider (of 'lijder'...). Niet leuk om mee te maken (understatement). Gelukkig had die gozer er een rolkooi in zitten.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:07:20 #146
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34410489
Jep, je kunt echt zien dat het plaatwerk van de koets op plekken echt om de kooi heen gevouwen is !

Van dezelfde dag WAS een filmpje van een vectra beschikbaar maar die staat niet meer online helaas.
Life is too short don't stress every day
pi_34410540
Tommeh, over dat drysump systeem, je zei dat bij de 996 deze blokken verkeerd waren ontworpen. Heb je misschien info vanaf wanneer deze fout is aangepast?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:40:26 #148
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34417296
Mja risico loop je altijd op circuitdagen... Maarja kan het ook anders bekijken, als je op de weg expirimenteerd sta je misschien tegen een boom, dan in de zandbak
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34417857
Ja het gevaar met circuitdagen is in mijn ogen meer dat mensen weinig waarde hechten aan hun auto. Heel leuk voor hun maar er rijden ook andere mensen op de baan die wel hun auto mee naar huis willen nemen. Ik doel dan onder andere op inhalen op momenten dat het niet kan en zo mensen mee de baan afnemen op vele verschillende manieren.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tommeh, over dat drysump systeem, je zei dat bij de 996 deze blokken verkeerd waren ontworpen. Heb je misschien info vanaf wanneer deze fout is aangepast?
Nou misschien zei ik het verkeerd want veel beter had ik het niet gekund . Maar ik heb daar een tijd geleden nog dit over gevonden :
quote:
In de toekomst moeten ze alle 996 op de Cup en de RS versie na wegmoffelen want die motoren zijn niet de beste die ze ooit hebben geproduceerd.

De 996GT3Cup en de 996GT3RS(R) versies hebben allemaal een "oud" onderblok van een type 964 (1992 en verder). Dat is een verticaal gespleten blok in tegenstelling tot de horizontaal gespleten normale 996 blokken.

Porsche "sponsort" al een hele tijd de nieuwe blokken die mensen moeten kopen als er iets mis is gegaan en geen garantie krijgen, doordat de aankoopprijs van een nieuw blok ver onder de kostprijs is gelegd. Zie ook de artikelen van de hoofdredacteur van 911 & Porsche World hieromtrent enige tijd geleden. Die had bijna de revolutie laten losbreken, maar moet ook aan zijn hachje denken. Toch dapper dat hij de publicatie heeft aangedurfd.
De motoren konden de bochten krachten niet aan ( olieverplaatsing met als gevolg drooglopen aan een kant) waardoor er redelijk wat 996en oliesporen hebben neergelegd.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:23:52 #150
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34428598
Euh, de gein van drysump is toch juist dat olieverplaatsing (in het carter) nvt. is? Of mis ik nu iets?

Anyways, wat tommeh zegt is wel iets wat mij ook voor de toekomst bezig houd, hoe mijn project er tzt uit moet zien. Het moet wel een beetje fatsoenlijk doorkachelen maar ik heb niet zo heel veel trek in die do or die mensen om me heen met (met alle respect!) taxi's ( ), kadettjes en 325i's die niks te verliezen hebben. Aan de andere kant kost het klauwen vol geld MEER als je tussen de wat grotere jongen mee wilt blazen...

naja, we'll see.
Life is too short don't stress every day
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')