Nog steeds geen antwoord gehad op mijn 2e vraagquote:Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
Ok, stel ik de vraag andersquote:Op maandag 2 januari 2006 22:41 schreef Tommeh het volgende:
Ik had je graag geholpen maar kom er nooit
hardcore XE:quote:[b]Op donderdag 5 januari 2006 11:07 Drysumpsystemen kun je voor elke auto (laten) maken maar het is zoals F_A zegt een hele dure ingreep. Ook bestaande drysumps zijn al duur.
Is wel wat voor in de 'Taxi'quote:Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:
[..]
hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(c) RobbieS@Kronenburg.
Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Ja is altijd wel de moeite waard! En niet zo'n bureaucratische origanisatie, heel gezelligquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:00 schreef Five_Aces het volgende:
Ziet er wel interressant uitzal het eens in de gaten houden
Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:
[..]
hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(c) RobbieS@Kronenburg.
Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 11 januari 2006 11:32 schreef Tommeh het volgende:
Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.
Geen idee, compacter ? tZijn wel 4 cylinder 24V blokken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:05 schreef Taxi het volgende:
[..]
Maar waarom in de naam des here 2 cilinders van een 6-cilinder afzagen?!![]()
waar heb je deze gehaald? is het misschien richting het oosten van het land? ik kan ze alleen maar in het westen vinden en dat is te ver weg voor mij..quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:07 schreef Tommeh het volgende:
Circuitauto's horen hier ook hoor.
Wat een hele handige tip is, is het huren van een wagen zoals deze :
[afbeelding]
80 euro per dag! Je kunt hier gewoon met rijbewijs B mee rijden en is inclusief spanbanden, electrische lier, vier vastzetters op de vloer en er kunnen 3 personen in. Ideaal voor (circuit)auto's zonder apk/kenteken e.d. ( En ook zodat je altijd weer naar huis gaan, mocht er iets kapot gaan )
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:48 schreef FunnyName het volgende:
Wordt dat weer zo een dag met drifters en bangers op het circuit?
Zo een dag dat men de pitstraat uitkomt en gelijk uiterst links gaat rijden, zodat mensen erachter nooit meer op tijd kunnen remmen en in de grindbak eindigen?
Want dan heb ik geen intresse, ik wil mijn auto nog iets langer heel houden.![]()
Wat ik ermee wil zeggen, is dat de fout die vooraf gaat aan een impact (dus vrijwel altijd vangrail) ligt niet zozeer aan de auto, maar aan de rijder. Dus of je nu met een Ferrari, een Porsche of een Kadett komt: op een circuit bestaat er altijd enig risico op (onverzekerde) schade.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:48 schreef FunnyName het volgende:
Wat wil je nu zeggen, dat mijn waarmeningen niet kloppen? Ik kan je niet helemaal volgen.
(Er lag trouwens ook een Golf in de puin toen in aankwam vorige keer)
Ik ben het met je eens dat de fout meestal aan de persoon zelf ligt, waardoor er schade gereden wordt. Dit risico is standaard aanwezig met circuit rijden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:06 schreef Taxi het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen, is dat de fout die vooraf gaat aan een impact (dus vrijwel altijd vangrail) ligt niet zozeer aan de auto, maar aan de rijder. Dus of je nu met een Ferrari, een Porsche of een Kadett komt: op een circuit bestaat er altijd enig risico op (onverzekerde) schade.
Er rijden bij de circuitdag inmiddels aardig wat Porsches rond en die zie ik elke keer ook weer terugkomen. Als een van de baancommissarissen waarneemt dat er moedwillig duw- en trekwerk aan te pas komt tussen deelnemers, dan is de de schuldige uitgesloten voor de rest van z'n leven. Da's in 8 jaar nog maar 1x voorgekomen (op een HTS-Autotechniek-dag).
Enne... Als je wilt racen en dan wat veiliger; dan is de superlite-klasse ook wel mogelijk om in te schrijven, met een goede 944 moet dat wel lukken, maar er zijn meer eisen en het is duurder...
Hoe zit dat met die Eran-dagen? Gebeurt daar nooit wat?
Die Renault 19 was waarschijnlijk toch een Circuitdag op Zolder (was een van die drie auto's). Of het is toeval. Kan je dat filmpje posten?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:46 schreef Kolkie het volgende:
Ik heb hier 1 onboard filmpje van een Eran racing day waarbij een renault 19 het niet meer kan navertellen(rolt een paar keer in de grindbak) maar dat was puur een eigen fout. Voor zover mij bekend doen is dat ook iets voor de iets duurdere auto's (impreza's, evo's, elise's, vipers, zeg maar goedgekooide auto's). En bij de Eran racing days heb je ook speciale uurtjes voor de drifters dus dan ist logisch dat je tijdens de reguliere uren dat niet ziet.
*kan niet wachten tot de cashflow dusdanig is dat er een projectje opgezet kan worden*
Dat was idd de Circuitdag, helaas. Moest nog een ziekenauto bijkomen voor de vriendin van de bestuurder. Gelukkig viel alles uiteindelijk mee. Ik was op dat moment wedstrijdleider (of 'lijder'...). Niet leuk om mee te maken (understatement). Gelukkig had die gozer er een rolkooi in zitten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef Kolkie het volgende:
En gevonden:
http://www.renaultfreak.nl/filmpjes/zolder20-07-2005/19koprol.wmv
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een Eran racing day was maar misschien was het dat ook wel niet (ik zie 3 auto's en ik zie 3 wat brakkere auto's zeg maar).
Nou misschien zei ik het verkeerd want veel beter had ik het niet gekundquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tommeh, over dat drysump systeem, je zei dat bij de 996 deze blokken verkeerd waren ontworpen. Heb je misschien info vanaf wanneer deze fout is aangepast?
De motoren konden de bochten krachten niet aan ( olieverplaatsing met als gevolg drooglopen aan een kant) waardoor er redelijk wat 996en oliesporen hebben neergelegd.quote:In de toekomst moeten ze alle 996 op de Cup en de RS versie na wegmoffelen want die motoren zijn niet de beste die ze ooit hebben geproduceerd.
De 996GT3Cup en de 996GT3RS(R) versies hebben allemaal een "oud" onderblok van een type 964 (1992 en verder). Dat is een verticaal gespleten blok in tegenstelling tot de horizontaal gespleten normale 996 blokken.
Porsche "sponsort" al een hele tijd de nieuwe blokken die mensen moeten kopen als er iets mis is gegaan en geen garantie krijgen, doordat de aankoopprijs van een nieuw blok ver onder de kostprijs is gelegd. Zie ook de artikelen van de hoofdredacteur van 911 & Porsche World hieromtrent enige tijd geleden. Die had bijna de revolutie laten losbreken, maar moet ook aan zijn hachje denken. Toch dapper dat hij de publicatie heeft aangedurfd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |