abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 22:36:03 #101
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33641495
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
Nog steeds geen antwoord gehad op mijn 2e vraag
Wat voor banden rijden jullie op de NS?
pi_33641722
Ik had je graag geholpen maar kom er nooit
  maandag 2 januari 2006 @ 22:50:35 #103
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33642059
Eagle F1 GSD3, deden het goed. Maat van mij rijd ook met die toyo's onder zijn M3 en ik denk niet dat het verschil qua performance niet erg groot is. Heb wel van anderen gehoord dat ze nog wel eens willen gaan smeren als ze flink warm worden. Het zal ook aan de maat liggen die je neemt en op hoeveel druk je rijd. Ik ben wat aan het expirimenteren geweest en kom zelf uit op 2,5 bar rondom. Zachter en hij gaat dwijlen.

Slijtagepatroon was ook wel aardig hetzelfde.

Pluspunt van die toyo's is wel de prijs. Ze slijten misschien wel snel maar zijn ook niet duur.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:24:57 #104
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33671215
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:41 schreef Tommeh het volgende:
Ik had je graag geholpen maar kom er nooit
Ok, stel ik de vraag anders

Welke banden gebruiken jullie op het circuit (naast slicks of semi-slicks) ?

@ F_A
Zelf rij ik op Proxes T1-R, en die smeren idd een beetje, maar dat was ook mijn eigen fout, aangezien ik de druk niet heb laten zakken na een paar rondjes NS
Nadeel van deze Proxes schijnt te zijn dat de wangen vrij zacht zijn en de banden bij een te hoge temperatuur iets kunnen vervormen.

Voor de NS is het mooiste om op semi-slicks te rijden (yep, die zijn toegestaan op de NS) alleen de prijs is een klap op het achterhoofd
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:44:35 #105
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33671935
R-compound's zijn in principe het beste op de ring, maar je moet met die semislicks wel oppassen wat je auto allemaal kan en niet kan.....

Een 911 996 op slicks of r-compound bijvoorbeeld kan zoveel laterale G's trekken dat de olie naar 1 kant van het blok gedrukt word en dat hij dan oliedruk verliest. Daar moet dan eerst een racecarterpan onder.

Denk ook dat het dan wijs is om een set camberplaten te halen, en 3-3,5 graden negatief zetten, hoewel niet persee nodzakelijk
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33709295
dry sump systemen zijn niet mogelijk bij bestaande motoren ?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:27:05 #107
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33709918
Ja is hetzelfde als wat je 'race carterpan' noemt. Kan wel maar is een vrij dure modificatie. Wagens als een porche GT3 enz hebben dat wel, maar de meeste standaard auto's niet. Zit er bij mij wel al fabrieksaf onder.

Zijn er ook zat die wel op slicks rijden en daarbij gaat het goed, maar het is wel een risico als je met je straatauto op het circuit rijd.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33722464
Ja het verschilt per auto inderdaad. Aan het begin van het leven van de 996 waren de blokken ( verkeerd ) ontworpen en waren er verscheidene die een dik oliespoor over circuits legden. Met de 944 hebben we hier vooralsnog geen last van gehad.

Spec-> Drysumpsystemen kun je voor elke auto (laten) maken maar het is zoals F_A zegt een hele dure ingreep. Ook bestaande drysumps zijn al duur.
pi_33924061
www.eranracing.be is vernieuwd Deze maand twee circuitdagen en twee driftdagen. Interesse hier ?
  woensdag 11 januari 2006 @ 00:00:54 #110
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33924631
Ziet er wel interressant uit zal het eens in de gaten houden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33929535
quote:
[b]Op donderdag 5 januari 2006 11:07 Drysumpsystemen kun je voor elke auto (laten) maken maar het is zoals F_A zegt een hele dure ingreep. Ook bestaande drysumps zijn al duur.
hardcore XE:




(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:05:21 #112
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33930278
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:

[..]

hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Is wel wat voor in de 'Taxi'
* checkt bankrekening...

Maar waarom in de naam des here 2 cilinders van een 6-cilinder afzagen?!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33933199
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 00:00 schreef Five_Aces het volgende:
Ziet er wel interressant uit zal het eens in de gaten houden
Ja is altijd wel de moeite waard! En niet zo'n bureaucratische origanisatie, heel gezellig .
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 06:48 schreef PNG het volgende:

[..]

hardcore XE:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(c) RobbieS@Kronenburg.

Die van 6 naar 4 cylinder Opel/Irmscher high performance afgesneden blokken kosten rond de 20.000 euro overigens.
Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.
pi_33960620
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:32 schreef Tommeh het volgende:

Ik snap jouw bijdragen nooit eigenlijk.
Je bent niet de enige
pi_33960875
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:14 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Je bent niet de enige
meldt
pi_33961417
Drysump blok.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33964192
wtf is drysump
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_33965821
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:22 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

meldt
Check
pi_33973349
bij een standaard 4 cylinder motorblok heb je onderop de carterpan. daarin ligt alle olie.

bij een drysump heb je geen (echte) carterpan
.....waardoor het motorblok lager kan komen liggen. dit geeft een betere wegligging
.....waardoor je ietsjes meer pk's kan verkrijgen
.....heb je op een andere plaats een oliereservoir, vanuit daar wordt de olie rondgepompt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33973921
Klopt.

Met snelle racewagens (klinkt zo dinkytoy ) zonder drysump wordt de olie in de pan alle kanten opgegooid waardoor met remmen, optrekken en bochten sommige kanten droog kunnen lopen. Die krijgen dan dus geen smering. Met dry sump ga je dit tegen.

De oudere bmw m3's hadden problemen met olietoevoer. Er zat alleen achterin het blok een oliepomp waardoor met hard remmen en daarna optrekken ( autobahn o.a. ) liep er een deel van het blok droog. Hierdoor gingen er vele m3 blokken kapot. Later hebben ze een kleinere pomp voorin erbij gezet ( welliswaar geen dry sump maar even een andere optie ).

PNG -> Ik snapte dat wel, maar als je telkens alleen maar foto's neer zet zonder enige tekst kan niemand er een touw aan vast knopen...
pi_33980850
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:05 schreef Taxi het volgende:

[..]

Maar waarom in de naam des here 2 cilinders van een 6-cilinder afzagen?!
Geen idee, compacter ? tZijn wel 4 cylinder 24V blokken.

http://s8637744.shoplite.(...)%2B%3D28A620102%3D29

Risse blokken zijn het trouwens. PREIS Ab 19.293,00 EUR
Maar da's dan wel met BTW...
Der genannte Preis gilt bei Anlieferung eines 24V-Serienmotors, dus je mag je eigen blok nog meenemen ook.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33980945
320 pk uit een 2.4 liter 4 cylinder? gaat daar een turbo of compressor op of iets dergelijks?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 15 januari 2006 @ 13:46:46 #123
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34081631
Heel veel toeren draaien E30 M3 EVO blokken kan je ook meer als 300 PK halen met een 2,5L.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34155958
Daar zat ik ook aan te denken En klinken dat ze doen! Even een mooi filmpje geupload :

M3-evo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:50:38 #125
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34160123
Zeer vet filmpje!!!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')