1750 euri zonder apk, maar da's helaas slechts het begin...quote:Op maandag 14 november 2005 22:50 schreef Repeat het volgende:
Heb je nou voor die auto betaald?
Das ook een koopje zeg Als ik een goede zag staan voor dat geld zou ik em ook meteen inpakken.quote:Op maandag 14 november 2005 22:51 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
1750 euri zonder apk, maar da's helaas slechts het begin...
(apk-punten: banden, uitlaat, stofhoesje. ander puntje: lekke kleppendekselpakking)
Als ik klaar ben zal ik een meervoud van dit bedrag kwijt zijn.....
Heb het overwogen, evenals het centrale nurburgring topic, maar ik dacht dat dit project wellicht een eigen topicje verdiende. Het gaat immers niet alleen om het feit dat het een 3-serie is, maar vooral om het hele ombouwen en optimaliseren van de auto voor ring-gebruik.quote:Op maandag 14 november 2005 22:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
We hebben hier een centraal 3-serie topic voor.
Tja, die zien dit topicje ook wel langskomenquote:Op maandag 14 november 2005 22:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De grootste liefhebbers bevinden zich daar he, zelf weten.
Hé Johnny, wil je mijn E36 boek nog hebben?quote:Op maandag 14 november 2005 22:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De grootste liefhebbers bevinden zich daar he, zelf weten.
Mag het als de stufi binnen is?quote:Op maandag 14 november 2005 23:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hé Johhny, wil je mijn E36 boek nog hebben?
Mail ff je adres, zie mijn profiel.
Tja, daarom heb ik ook geen coupe genomenquote:Op maandag 14 november 2005 23:00 schreef Hyperdude het volgende:
Geinig project.
Heb mijn 325 coupé net ingeruild, voor gelukkig iets meer dan 1750 EUR.
Als die remmen een beetje goed zijn ben je voor 150 goedkoop van een probleem af.
De standaard BMW remmen zijn "Schrott"
Rubbers in wielophanging op strategische plekken vervangen door iets beters (M3 bv. ) is ook geen slecht idee.
Anders wil ik het boek wel hoorquote:Op maandag 14 november 2005 23:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hé Johnny, wil je mijn E36 boek nog hebben?
Mail ff je adres, zie mijn profiel.
Sorry voor off-topic
Klinkt wel heel erg extreem om zo van 172 pk (is standaard bij e30 325i) naar 280 pk te gaan, maargoed ik zal eens rondvragen, in elk geval bedankt voor de tip! Overigens ga ik er wel mee de weg op, de nordschleife is officieel openbare weg. Bovendien zal ik ook erheen moeten rijdenquote:Op maandag 14 november 2005 23:08 schreef Sloper het volgende:
Vette shit! Geld teveel ofzo?
Maar 1750 voor zo'n BMW is niks, tenzij er veel werk aan zit? Maar wel een geil project. Een kennis van me racet ook met een 325 in de E30 klasse. Heb wel eens meegereden met dat ding (280pk) en dat gaat echt machtig. Hij vertelde dat hij er motorisch alleen een andere nokkenas en zuigers in had gedaan. Maar dat hij in ieder geval al iets van 50pk winst had door de waterpomp en stuurbekrachting af te koppelen en een aparte accu voor de pomp te plaatsen. Misschien een id op goedkoop pk "erbij" te fixen als je er toch niet mee de weg op gaat.
Op het moment dat ik deze motor in de soep rij is dat zeker een optiequote:Op maandag 14 november 2005 23:15 schreef yup het volgende:
COOL!!!!!
super project
Ik weet een beter plan:
E36 3.2 liter M3 motor erin pleuren.
Misschien dat het inderdaad een beetje genuanceerd is, maar hij had echt een bankuitdraai dat het 50pk scheelt als je alle "luxe" afkoppelt. Hoe hij de andere 60pk erbij gefixd had weet ik niet precies, in ieder geval scherpere nokkenas en andere zuigers..quote:Op maandag 14 november 2005 23:12 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Klinkt wel heel erg extreem om zo van 172 pk (is standaard bij e30 325i) naar 280 pk te gaan, maargoed ik zal eens rondvragen, in elk geval bedankt voor de tip! Overigens ga ik er wel mee de weg op, de nordschleife is officieel openbare weg. Bovendien zal ik ook erheen moeten rijden
Zou wel voor een aangepaste 3.2 litertje gaan (als je per se 3.2 wilt) want die doen vaker plof dan de 3 liters... Dacht dat ze bij de 3.2 een 3.0 onderblok etc. pleurden en nog wat andere dingetjes zodat ie niet zo snel plof doet...quote:Op maandag 14 november 2005 23:19 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Op het moment dat ik deze motor in de soep rij is dat zeker een optie
Maar zoals ik al zei heeft het op dit moment nog geen prioriteit. Het rijden op de ring heeft met veel meer te maken dan motorvermogen alleen. Maargoed, misschien over een jaartje of 2....
E36 sedan heeft een stugger chassis dan de coupe... en draagarmrubbers zeker doenquote:Op maandag 14 november 2005 23:06 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Tja, daarom heb ik ook geen coupe genomen
Ik geef m'n geld liever uit aan wat leuke upgrades, en ik ga voor de fun, niet voor de looks... en qua gewicht scheelt het ook niets.
Standaard bmw-remmen wordt op het nurburgring forum ook niet echt lovend over gesproken (althans voor ring-gebruik), dus daarom ook maar besloten meteen te upgraden. Draagarmrubbers vervangen voor m3 of powerflex is iets wat nog op mijn lijstje misschien-updates staat
dan meteen voor een V8 gaanquote:Op maandag 14 november 2005 23:15 schreef yup het volgende:
COOL!!!!!
super project
Ik weet een beter plan:
E36 3.2 liter M3 motor erin pleuren.
Tja, is allemaal weer extra gewicht hequote:Op maandag 14 november 2005 23:37 schreef Youp het volgende:
[..]
dan meteen voor een V8 gaan
dat is ook al heel veel gedaan met die E36 sedannetjes op de 24 uren van zolder een paar maanden geleden reden er nog een paar mee
mwah... natuurlijk niet TE groot en TE lomp natuurlijk... maar de prestaties zullen wel opwegen tegen het beetje extra gewicht anders zouden ze het niet doen.. in ieder geval is het wel een stukje betrouwbaarder, anders reden ze er geen 24 uurs races meequote:Op maandag 14 november 2005 23:38 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Tja, is allemaal weer extra gewicht he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |