1750 euri zonder apk, maar da's helaas slechts het begin...quote:
Das ook een koopje zegquote:Op maandag 14 november 2005 22:51 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
1750 euri zonder apk, maar da's helaas slechts het begin...
(apk-punten: banden, uitlaat, stofhoesje. ander puntje: lekke kleppendekselpakking)
Als ik klaar ben zal ik een meervoud van dit bedrag kwijt zijn.....
Heb het overwogen, evenals het centrale nurburgring topic, maar ik dacht dat dit project wellicht een eigen topicje verdiende. Het gaat immers niet alleen om het feit dat het een 3-serie is, maar vooral om het hele ombouwen en optimaliseren van de auto voor ring-gebruik.quote:Op maandag 14 november 2005 22:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
We hebben hier een centraal 3-serie topic voor.
Tja, die zien dit topicje ook wel langskomenquote:Op maandag 14 november 2005 22:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De grootste liefhebbers bevinden zich daar he, zelf weten.
Hé Johnny, wil je mijn E36 boek nog hebben?quote:Op maandag 14 november 2005 22:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De grootste liefhebbers bevinden zich daar he, zelf weten.
Mag het als de stufi binnen is?quote:Op maandag 14 november 2005 23:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hé Johhny, wil je mijn E36 boek nog hebben?
Mail ff je adres, zie mijn profiel.
Tja, daarom heb ik ook geen coupe genomenquote:Op maandag 14 november 2005 23:00 schreef Hyperdude het volgende:
Geinig project.
Heb mijn 325 coupé net ingeruild, voor gelukkig iets meer dan 1750 EUR.![]()
Als die remmen een beetje goed zijn ben je voor 150 goedkoop van een probleem af.
De standaard BMW remmen zijn "Schrott"
Rubbers in wielophanging op strategische plekken vervangen door iets beters (M3 bv. ) is ook geen slecht idee.
Anders wil ik het boek wel hoorquote:Op maandag 14 november 2005 23:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hé Johnny, wil je mijn E36 boek nog hebben?
Mail ff je adres, zie mijn profiel.
Sorry voor off-topic
Klinkt wel heel erg extreem om zo van 172 pk (is standaard bij e30 325i) naar 280 pk te gaan, maargoed ik zal eens rondvragen, in elk geval bedankt voor de tip! Overigens ga ik er wel mee de weg op, de nordschleife is officieel openbare weg. Bovendien zal ik ook erheen moeten rijdenquote:Op maandag 14 november 2005 23:08 schreef Sloper het volgende:
Vette shit! Geld teveel ofzo?
Maar 1750 voor zo'n BMW is niks, tenzij er veel werk aan zit? Maar wel een geil project. Een kennis van me racet ook met een 325 in de E30 klasse. Heb wel eens meegereden met dat ding (280pk) en dat gaat echt machtig. Hij vertelde dat hij er motorisch alleen een andere nokkenas en zuigers in had gedaan. Maar dat hij in ieder geval al iets van 50pk winst had door de waterpomp en stuurbekrachting af te koppelen en een aparte accu voor de pomp te plaatsen. Misschien een id op goedkoop pk "erbij" te fixen als je er toch niet mee de weg op gaat.
Op het moment dat ik deze motor in de soep rij is dat zeker een optiequote:Op maandag 14 november 2005 23:15 schreef yup het volgende:
COOL!!!!!![]()
![]()
super project
Ik weet een beter plan:
E36 3.2 liter M3 motor erin pleuren.
Misschien dat het inderdaad een beetje genuanceerd is, maar hij had echt een bankuitdraai dat het 50pk scheelt als je alle "luxe" afkoppelt. Hoe hij de andere 60pk erbij gefixd had weet ik niet precies, in ieder geval scherpere nokkenas en andere zuigers..quote:Op maandag 14 november 2005 23:12 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Klinkt wel heel erg extreem om zo van 172 pk (is standaard bij e30 325i) naar 280 pk te gaan, maargoed ik zal eens rondvragen, in elk geval bedankt voor de tip! Overigens ga ik er wel mee de weg op, de nordschleife is officieel openbare weg. Bovendien zal ik ook erheen moeten rijden
Zou wel voor een aangepaste 3.2 litertje gaan (als je per se 3.2 wilt) want die doen vaker plof dan de 3 liters... Dacht dat ze bij de 3.2 een 3.0 onderblok etc. pleurden en nog wat andere dingetjes zodat ie niet zo snel plof doet...quote:Op maandag 14 november 2005 23:19 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Op het moment dat ik deze motor in de soep rij is dat zeker een optie
Maar zoals ik al zei heeft het op dit moment nog geen prioriteit. Het rijden op de ring heeft met veel meer te maken dan motorvermogen alleen. Maargoed, misschien over een jaartje of 2....
E36 sedan heeft een stugger chassis dan de coupe...quote:Op maandag 14 november 2005 23:06 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Tja, daarom heb ik ook geen coupe genomen
Ik geef m'n geld liever uit aan wat leuke upgrades, en ik ga voor de fun, niet voor de looks... en qua gewicht scheelt het ook niets.
Standaard bmw-remmen wordt op het nurburgring forum ook niet echt lovend over gesproken (althans voor ring-gebruik), dus daarom ook maar besloten meteen te upgraden. Draagarmrubbers vervangen voor m3 of powerflex is iets wat nog op mijn lijstje misschien-updates staat
dan meteen voor een V8 gaanquote:Op maandag 14 november 2005 23:15 schreef yup het volgende:
COOL!!!!!![]()
![]()
super project
Ik weet een beter plan:
E36 3.2 liter M3 motor erin pleuren.
Tja, is allemaal weer extra gewicht hequote:Op maandag 14 november 2005 23:37 schreef Youp het volgende:
[..]
dan meteen voor een V8 gaan![]()
dat is ook al heel veel gedaan met die E36 sedannetjesop de 24 uren van zolder een paar maanden geleden reden er nog een paar mee
mwah... natuurlijk niet TE groot en TE lomp natuurlijk... maar de prestaties zullen wel opwegen tegen het beetje extra gewichtquote:Op maandag 14 november 2005 23:38 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Tja, is allemaal weer extra gewicht he
Ook bij de E30 is de sedan blijkbaar stijver dan de 2 deursquote:Op maandag 14 november 2005 23:35 schreef Youp het volgende:
[..]
E36 sedan heeft een stugger chassis dan de coupe...en draagarmrubbers zeker doen
en een project als dit verdient zn eigen topic natuurlijken voor wat meer geouwehoer er rond omheen kan je naar het BMW fantopic komen, dan hou je het hier lekker schoon
iig keep up the good work
Dank je, ik kan me goed vinden in jouw sigquote:Op dinsdag 15 november 2005 01:04 schreef Tommeh het volgende:
Heel goed idee dat je dit in een aparte topic zet. Van mij zouden er meer mogen zijn.
Leuk project Tom, ik ga m zeker volgen. Goede basis heb je!
Een project topic mag altijd in PTA. Het heeft wel een meerwaarde als het topic dan ook echt als zodanig gebruikt wordt.quote:Op maandag 14 november 2005 22:55 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Heb het overwogen, evenals het centrale nurburgring topic, maar ik dacht dat dit project wellicht een eigen topicje verdiende. Het gaat immers niet alleen om het feit dat het een 3-serie is, maar vooral om het hele ombouwen en optimaliseren van de auto voor ring-gebruik.
Dat mag officieel niet hequote:Op dinsdag 15 november 2005 10:28 schreef sanger het volgende:
Komt er wel een camera in indd voor de mooiere rondleidingen over de ring?
Enne topproject, mooie bak ook.
Op advies van m'n tunertje heb ik onder m'n auto 16" VPD Lenso velgen. Hij gebruikt deze velgen al jaren op Zandvoort (verschillende auto's met full race setup). De velgen wegen 6,5 kilo en dit scheelt weer in acceleratie (en verbruik).quote:Wat betreft motorische tuning, de auto heeft standaard 192pk. Met het verwijderen van de katalysator en de installatie van een gruppe A einddemper zal dit over de 200pk zijn. Voorlopig vind ik dit genoeg, en ligt de prioriteit meer bij veliigheid en wegligging.
Dit heb ik zelf nooit begrepen maar het is dus echt waar, bij de E30 en E36 sedan is de carresorrie gewoon stijver dan de coupe... Maar waarom, beats mequote:Op dinsdag 15 november 2005 00:07 schreef Repeat het volgende:
Hoe komt het dan dat een sedanuitvoering van bv een E30 of E36 stijver is dan een Coupe?
En hoe zit dat met de touring? vind stiekem nl de E30 sedan lelijk en zou wel een touring willen daarom)
hoeveel zuigers zitten er aan de klauw dan?quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:14 schreef Don_Tom het volgende:
Filmen op de ring ... leuk, maar ik wil de jaarkaart die ik ga kopen ook graag houden.... no-no dus
Zojuist is de postbode langsgeweest met de m3 remmen (of ik ff wilde helpen want het was zo zwaar). Doorsnede 315mm, dat ziet er echt big-ass uit kan ik je vertellen!
Klopt, die filmpjes zijn over het algemeen van voor het film-verbod (is pas een paar jaar), of buiten de touristenfahrten gemaakt (dus bij bijvoorbeeld races of scuderia-cursus, dan mag het wel).quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:46 schreef metallicattim het volgende:
en dat terwijl er best veel filmpjes van de ring circuleren op het net!
Maargoed, dat het niet mag, betekent niet dat het niet gedaan word he...
echt super dat je een BMW gekozen, daar zul je wel veel plezier mee gaan hebben, ik ga je project wel volgen
Ik heb het ook wel een keer gedaan, daar niet van.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:46 schreef metallicattim het volgende:
en dat terwijl er best veel filmpjes van de ring circuleren op het net!
Maargoed, dat het niet mag, betekent niet dat het niet gedaan word he...
echt super dat je een BMW gekozen, daar zul je wel veel plezier mee gaan hebben, ik ga je project wel volgen
Als de auto terugkomt van de kooienbouwer zal ik weer wat foto's maken, ik denk morgen of overmorgen. Overigens gaat hij ook het schuifdak-mechaniek demonteren en het dakje inlassen. Dit scheelt weer wat kilo's die ook nog eens op een hele foute plek zitten, en ik heb de hoofdruimte waarschijnlijk hard nodig om met helm te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:20 schreef sanger het volgende:
Wanneer komen er weer foto's?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |