abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 november 2004 @ 12:08:42 #1
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_23398732
Wie rijdt er weleens op een circuit en met welke auto?

Op welke circuits heb je zoal gereden?

Ervaringen?!

En wanneer en waar ga je weer?

Ikzelf rijd al 7 jaar met dik gebakje:

2.0 ltr GSI blok, aangepaste remmen. Goedkoop en goed racen! Momenteel een Alfa Sud Sprint aan het opbouwen (minder goedkoop...)
Inmiddels gereden op Zolder, Zandvoort en Assen
Weinig crashes gehad in al die tijd. Alleen die twee bandenstapels op Zandvoort vond 'ie niet leuk

3 december gaan we weer! Zandvoort!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_23398855
Klinkt erg tof, wil het later ook zeker eens gaan proberen of er wellicht een hobby van maken. Heb nu helaas het geld niet.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 18 november 2004 @ 12:25:32 #3
78308 Taxi
pi_23398999
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Het hangt ervan af of je zelf kunt sleutelen en waar je aan meedoet. Wat ik doe heeft niets met wedstrijden te maken, maar met puur het rijden op zich. De wedstrijdjes vinden in principe tussen de auto's onderling plaats op het circuit.

Mijn auto kostte bij aanschaf fl.200,- en er hangt nu een motor in die 125 euri heeft gekost. Voor de rest zijn het remblokken, banden en brandstof wat de klok slaat. Maar voor die 3 a 4 keer per jaar. Prima te doen!
Taxiracing weblog
  donderdag 18 november 2004 @ 12:34:16 #4
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_23399153
Rij elke 6-8 maanden (herhalingstraining) op het circuit van de BOV (Beroepsopleiding Verkeers Veiligheid) in Lelystad.

Overigens doen wij de trainingen gewoon in onze piketauto's:

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  donderdag 18 november 2004 @ 12:38:21 #5
78308 Taxi
pi_23399224
Kijk, da's weer es wat anders. En de baas betaalt natuurlijk. Vetheid!

Euh... Al crashes gehad, Farao?
Taxiracing weblog
pi_23399457
Kan je er misschien wat meer uitleg over geven? Het lijkt mij namelijk ook wel gaaf om te doen, maar zijn er speciale dagen wanneer je zo naar het ciruit kan? En hoeveel kost het enz.....
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
  donderdag 18 november 2004 @ 12:52:23 #7
48645 Farao
pi_23399483
Jep, de baas betaald de training, we krijgen die dag gewoon uitbetaald (aantal uren) en ook 't dineren achteraf is op kosten van de baas (ggd, de overheid dus )

Nope, nog nooit gecrashed gelukkig. Wel 'n paar keer door de wagen gevlogen toen ik achterin stond en we aangereden werden.
  donderdag 18 november 2004 @ 13:41:46 #8
78308 Taxi
pi_23400484
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:51 schreef hullepim het volgende:
Kan je er misschien wat meer uitleg over geven? Het lijkt mij namelijk ook wel gaaf om te doen, maar zijn er speciale dagen wanneer je zo naar het ciruit kan? En hoeveel kost het enz.....
Via bijvoorbeeld www.circuitdag.nl en www.raceschool.nl kun je kijken hoe het ervoor staat. Ook op de site www.8200rpm.com is veel te lezen over de Nordschleife.

De circuitdagsite is wat verouderd, maar ze doen nog steeds mee. Ik krijg altijd een mailtje van m.slee@circuitdag.nl wanneer en waar er weer wat wordt georganiseerd. Dan laten ze je meteen weten wat het kost. Volgens mij kan je nog steeds inschrijven voor 3 december.

Daar ga ik de volgende x weer racen. 3 december op Zandvoort. 130 euri voor halve dag en 230 euri voor de hele dag. Je schrijft in per auto, dus als je met vier man rijdt, deel je de kosten door 4. Echt goed betaalbaar, dus.
Taxiracing weblog
  donderdag 18 november 2004 @ 20:15:35 #9
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_23409327
Ik heb zo'n 2 maanden terug gereden met mijn auto op circuit zandvoort. Dit was een dag waarop diverse clubs mochten rijden op het circuit. Mijn 1.9 is dan niet zo snel, maar in de bochten was het genieten (een 156 heeft van zichzelf al een strakke wegligging, 3cm verlaagd en gele koni's verbeteren dat nog meer )

hier een foto vanuit mijn auto:
  donderdag 18 november 2004 @ 21:03:35 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23410451
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:52 schreef Farao het volgende:

Jep, de baas betaald de training, we krijgen die dag gewoon uitbetaald (aantal uren) en ook 't dineren achteraf is op kosten van de baas (ggd, de overheid dus )
Betalen wij dus..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 18 november 2004 @ 23:33:43 #11
48645 Farao
pi_23414446
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:03 schreef Catch22- het volgende:

Betalen wij dus..
Precies

Was 'n lekker biefstukje de laatste keer trouwens
  donderdag 18 november 2004 @ 23:36:25 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23414540
zolang jij en je collega's maar klaarstaan wanneer ik jullie nodig heb vind ik het best
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_23418560
Niet met auto.....

Maar:

-Lelystad
-Assen
-Nurburgring
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:03:39 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23418570
Nurnburgring, en een stukkie van zowel Lemans als Francourchamps (de openbare weg gedeeltes)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:15:09 #15
78308 Taxi
pi_23419251
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 08:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Niet met auto.....

Maar:

-Lelystad
-Assen
-Nurburgring
Met een motor? En met de Nurburgring bedoel je warschijnlijk de Nordschleife? Moet ik ook nog een keer naartoe. Schijnt te gek voor woorden te zijn.
Taxiracing weblog
pi_23419878
Circuit rijden lijkt me echt vet, jammer dat ik daarvoor nooit echt gelegenheid heb en ik een autotje heb waarbij ik van alle kanten voorbij gereden word (Saxo 1.4i VTS) en dat dus best gevaarlijk is. Daarbij krijg ik een auto van de zaak in Februari (hopelijk Ibiza FR TDi met Abt chip = 160 turbodiesel pk's ) en daarmee ga ik liever niet op een circuit rond rijden .

Wie weet ooit nog een circuit auto bouwen, R5 Turbo ofzo .
pi_23425720
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:08 schreef Taxi het volgende:
Wie rijdt er weleens op een circuit en met welke auto?

Op welke circuits heb je zoal gereden?

Ervaringen?!

En wanneer en waar ga je weer?

Ikzelf rijd al 7 jaar met dik gebakje:
[afbeelding]

2.0 ltr GSI blok, aangepaste remmen. Goedkoop en goed racen! Momenteel een Alfa Sud Sprint aan het opbouwen (minder goedkoop...)
Inmiddels gereden op Zolder, Zandvoort en Assen
Weinig crashes gehad in al die tijd. Alleen die twee bandenstapels op Zandvoort vond 'ie niet leuk

3 december gaan we weer! Zandvoort!
Je gaat naar de circuitdag van HBO-A dus? Je was niet op de circuitdag van de Knalpot of wel? Ik herken je auto iig niet
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23425767
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 10:04 schreef pAin het volgende:
Circuit rijden lijkt me echt vet, jammer dat ik daarvoor nooit echt gelegenheid heb en ik een autotje heb waarbij ik van alle kanten voorbij gereden word (Saxo 1.4i VTS) en dat dus best gevaarlijk is. Daarbij krijg ik een auto van de zaak in Februari (hopelijk Ibiza FR TDi met Abt chip = 160 turbodiesel pk's ) en daarmee ga ik liever niet op een circuit rond rijden .

Wie weet ooit nog een circuit auto bouwen, R5 Turbo ofzo .
Ook als je aan alle kanten voorbij gereden wordt is t leuk hoor ik zou alleen niet met je dagelijkse auto de baan op gaan, want de verzekering vergoed niets (al heb ik ze wel eens auto's de openbare weg op zien duwen )
pi_23429020
Ik ga zeker kijken.

laat het duidelijk zijn, de entree is gratis voor kijkers! Je mag overal even loeren, het hele halve circuit van zandvoort staat open voor iedereen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_23430430
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 09:15 schreef Taxi het volgende:

[..]

Met een motor? En met de Nurburgring bedoel je warschijnlijk de Nordschleife? Moet ik ook nog een keer naartoe. Schijnt te gek voor woorden te zijn.
Klopt

Tis maar hoe je het noemt, kan allebei

Is helemaal te gek die baan...... alleen wel een hele linke baan. Je moet hem minstens 20 keer bereden hebben wil je hem een beetje kennen.....

Gebeuren HEEL veel ongelukken, en als je crashed is het ook nog een duur geintje

Als ze de baan moeten sluiten kost het je iets van 3000 euro per uur....

Heb m zelf maar 3x gereden, maar heb vrienden die er 10 of meer keer per jaar heen gaan, dus weet er wel wat over. Rondje kost bijv 14 euro als ik het goed heb... en een jaarkaart in de 700 euro

Zie http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/ringinfo.htm
pi_23430461
Owja, ook wel eens op Spa gereden, achterop dan wel Komt nog wel eens...
pi_23431414
quote:
[auto] Circuitrijden voor iedereen
auto...as in no bike $%^&*& nu es op met die motoren altijd in autotopics

pi_23431464
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Precies, helemaal met OPM eens, dit topic is niet voor brommerrijders, haal eerst maar eens een ECHT rijbewijs
pi_23432328
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Hoe ist nou met je Primera.... waarom ruil je je motor niet in, kan je een snelle auto kopen
pi_23432380
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:21 schreef PeuRac het volgende:
haal eerst maar eens een ECHT rijbewijs
Hehe, volgens mij zijn het allebei dezelfde rijbewijzen.... alleen "ontbreekt" er een stempeltje...
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:33:24 #26
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23433037
ik wil ook.. maar eerst een snellere beetle
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23433739
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:00 schreef Rietvaerder het volgende:
quote:
Hoe ist nou met je Primera....
goed hoor, rijdt lekker comfortabel precies de reden waarvoor ik hem heb gekocht
quote:
waarom ruil je je motor niet in, kan je een snelle auto kopen
snelle auto's halen het never nooit niet bij motoren
pi_23441104
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23444823
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 02:30 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Waar is dit?
pi_23446924
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23447009
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:05 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
pi_23450348
monaco...met een kip caravan (helaas zo niet een pic van)
pi_23458946
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 21:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

-knip-

snelle auto's halen het never nooit niet bij motoren
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien? Vast de uitzondering die de regel bevestigd ... superbike werd namelijk een beetje zoek gereden.

O ja ... en qua top zijn er zat auto's die sneller zijn dan een motorfiets. Je zal dan wel aardig je poeplap moeten trekken en voor de gewone man is een bike een veel betere oplossing om snel te gaan maar "never nooit niet" klopt niet helemaal
Calm down, please!
pi_23459109
Lijkt me ontzettend gaaf om op een circuit te rijden

Zal alleen erg duur dagje worden voor me (oa brandstofkosten).. eerst maar een leuke motor bijelkaar sparen en dan maar kijken of ik geld over heb om op een circuit rond te rijden (met auto of motor)
pi_23462835
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:50 schreef Googolplexian het volgende:
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien? Vast de uitzondering die de regel bevestigd ... superbike werd namelijk een beetje zoek gereden.

O ja ... en qua top zijn er zat auto's die sneller zijn dan een motorfiets. Je zal dan wel aardig je poeplap moeten trekken en voor de gewone man is een bike een veel betere oplossing om snel te gaan maar "never nooit niet" klopt niet helemaal
o der zullen vast auto's zijn die sneller zijn (alhoewel het er niet veel zullen zijn ) maar ik bedoelde meer de beleving van het motorrijden. de vrijheid en de wendbaarheid van een motor is vele malen lekkerder dan het rijden in welke snelle F1 of Rally auto dan ook.

wel es gehoord van het centrifugale effect in bochten? dat is iets wat ik elke dag kan doen (met goed weer) met mijn motor op elk klaverblad en dat is echt kickuh
pi_23463127
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn er zo rijk...
  zondag 21 november 2004 @ 13:51:40 #37
78308 Taxi
pi_23466119
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je gaat naar de circuitdag van HBO-A dus? Je was niet op de circuitdag van de Knalpot of wel? Ik herken je auto iig niet
Ik weet waar je het over hebt, maar dit is niet een circuitdag van de HTS-Autotechniek. Wel de organisatie daarvan, maar ze organiseren er nu dagen naast (Zolder, Zandvoort). Ontzettend gaaf voor oud studenten, die elkaar daar vaak tegenkomen, met de gaafste auto's. Ik hoorde dat er 3 december ook een TVR Chimaera mee gaat doen.

En nee. Ik was niet op de Circuitdag van de MTS. De organisatie van de MTS is niet een van de allerbesten. Maar ze doen hun best. Jij was er wel? Hoe verliep de dag? Konden ze zich een btje aan het tijdschema houden? En wilde het weer nu wel en x meewerken?
Taxiracing weblog
pi_23467953
vorigende keer kwam er zelfs een lijstje met alle auto's die meedoen op de site.
Jammer dat de maserati na enkele ronden al ermee ophield.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_23468208
Nordschleiffe!!!!

Gruwelijk gaaf en gruwelijk gevaarlijk... maar dat laatste is gewoon een kwestie van niet helemaal tegen je grens aan gaan rijden. Dat doe je maar fijn op moderne circuits. Al is het voor sommige mensen natuurlijk wel erg lastig om je te beheersen op zo'n circuit.. Ik meende ongeveer 11 doden per jaar daar ofzo???

Onofficieel dan want de officiele getallen rekenen zwaar gewonden die pas in het ziekenhuis (of onderweg) overlijden niet mee..
pi_23468718
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:14 schreef clowntje het volgende:
Nordschleiffe!!!!

en gruwelijk gevaarlijk... maar dat laatste is gewoon een kwestie van niet helemaal tegen je grens aan gaan rijden.
Dat laatste wist deze jongen blijkbaar niet

Eeuwig zonde..... foto zelf gemaakt btw

pi_23469290
wij gaan regelmatig naar http://www.nurburgring.de/?rubrik=termine&lang=deu
das ist geil
pi_23469305
En je bent er zo

Lekker binnendoor over de B258.....
  zondag 21 november 2004 @ 19:00:30 #43
71337 PCRodent
Onder voorbehoud
pi_23473626
@TS (of anderen...): Hoe zit het met de kosten van het hebben staan van een auto waarmee je op een circuit rijdt? Als in: kost het je wegenbelasting, verzekering, hoe krijg je de auto daar, etc.
"Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan."
  zondag 21 november 2004 @ 19:17:51 #44
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_23473976
Mwah die M3 is nog niet totalled denk ik. Valt wel te fixen.

Maareh, jullie verhaal komt er een beetje op neer dat motorrijden snel gaan voor arme mensen is
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23476057
Uhhh... als ik, ik roep maar wat, 50.000 euro zou winnen zou ik toch echt wel voor 2 geile motoren gaan ipv een auto hoor.... En wie is jullie?

En een rondje Ring is voor de motor even duur als voor de auto hoor.... 14 euro

Heeft weinig met arm of rijk te maken, het is maar waar je van houdt...

Persoonlijk vind ik motorrijden gewoon veel cooler, klaar

Ik heb geen idee wat er allemaal met die M3 mis is
  maandag 22 november 2004 @ 16:06:47 #46
78308 Taxi
pi_23493718
quote:
Op zondag 21 november 2004 19:00 schreef PCRodent het volgende:
@TS (of anderen...): Hoe zit het met de kosten van het hebben staan van een auto waarmee je op een circuit rijdt? Als in: kost het je wegenbelasting, verzekering, hoe krijg je de auto daar, etc.
Auto ergens neerzetten kost niets, als 'ie maar van de openbare weg af is.

De auto is officieel schroot. Dus gewoon gevrijwaard bij een metaalboer of sloop. Dus geen belasting, verzekering ed.

Auto gaat per ambulance naar het circuit. Die huur je voor een paar tientjes.
Taxiracing weblog
pi_23494066
quote:
Op zondag 21 november 2004 13:51 schreef Taxi het volgende:

[..]

Ik weet waar je het over hebt, maar dit is niet een circuitdag van de HTS-Autotechniek. Wel de organisatie daarvan, maar ze organiseren er nu dagen naast (Zolder, Zandvoort). Ontzettend gaaf voor oud studenten, die elkaar daar vaak tegenkomen, met de gaafste auto's. Ik hoorde dat er 3 december ook een TVR Chimaera mee gaat doen.

En nee. Ik was niet op de Circuitdag van de MTS. De organisatie van de MTS is niet een van de allerbesten. Maar ze doen hun best. Jij was er wel? Hoe verliep de dag? Konden ze zich een btje aan het tijdschema houden? En wilde het weer nu wel en x meewerken?
Dat was dit jaar totaal anders. De circuitdag was erg professioneel uit gevoerd, wel liepen aan t eind van de dag nog exact op schema, er is voor het eerst niks ernstigs gebeurt. Zowel op de baan, als in de paddoc en in de pits, was het erg rustig en werden (danzij continue controle) de regels goed nageleefd. Volgens Circuitpark Zandvoort, was het dit jaar zelfs beter georganiseerd dan menig groot evenement. We zijn dus ook uitgenodigd om volgend jaar terug te komen (vorig jaar had de organisatie een waarschuwing gekregen, het was zo'n zooitje, dat dit misschien wel de laatste kee zou zijn).

Dus dat de organisatie niet een van de allebesten is, klopt niet meer We gaan binnenkort ook het draaiboek aanpassen mav onze ervaringen van dit jaar, waardoor er wel meer mensen nodig zijn, maar het ook beter verloopt, en we misschien ook meer mensen aan kunnen (nu was 160 auto's het max, we willen kijken of 180 ook mogelijk is).

ps, ik weet dit omdat ik vice-voorzitter ben
pi_23494141
quote:
Op zondag 21 november 2004 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Uhhh... als ik, ik roep maar wat, 50.000 euro zou winnen zou ik toch echt wel voor 2 geile motoren gaan ipv een auto hoor.... En wie is jullie?

En een rondje Ring is voor de motor even duur als voor de auto hoor.... 14 euro

Heeft weinig met arm of rijk te maken, het is maar waar je van houdt...

Persoonlijk vind ik motorrijden gewoon veel cooler, klaar

Ik heb geen idee wat er allemaal met die M3 mis is
Met 50k zou ik eerst een unlimited-abbo voor de Ring kopen, en dan een hele geile auto om ermee overheen te jagen, en nog +/- 10k voor de brandstof, anders heb ik niks aan die andere 2
pi_23494305
En onderhoud plus bandjes

Ik zou ook graag een jaarkaart willen hebben, maar ja, daar heb ik geen 750 euro voor over

Kennen jullie deze site al?

http://www.ring-world.nl/
pi_23494445
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:32 schreef Rietvaerder het volgende:
En onderhoud plus bandjes

Ik zou ook graag een jaarkaart willen hebben, maar ja, daar heb ik geen 750 euro voor over

Kennen jullie deze site al?

http://www.ring-world.nl/
Niet?? Als ik genoeg geld zou hebben om er >(750/14)=54+ rondjes per jaar te rijden, dan zou ik het meteen doen, ik woon er maar 1.5u rijden vandaan (met een snelle auto). En 7-10 rondjes rij je al snel, in t begin misschien niet, maar later zeker wel, dus dan heb je die 750 euro er met 6dagen per jaar al uit als je dus 1x per maand gaat, rij je 6x gratis/helft van de prijs. Dat scheelt veel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')