Zijn hier nog moslims dan, die niet zijn weggejaagd door het heersende klimaat?quote:Op maandag 5 december 2005 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:
jah , ik dacht er is al een verkeerde kijk op moslims topic
en aangezien het in het klimaat licht , dat moslim gedoe
dacht ik maar een topic voor moslims te maken waarin dezen met borst vooruit en schouders achteruit
ook kunnen discuseren over de paranormale zaken oftewel het geloof dat dezen bezitten.
barst maar los met de discussie.
Dat ze de bijbel dan nog maar es kritisch moeten gaan lezen en daar wss net zoveel hel en verdoemenis zullen aantreffen.quote:Op maandag 5 december 2005 22:54 schreef Pracissor het volgende:
Veel mensen die zich verdiepen in de Islam, krijgen een negatiever beeld van de Islam en moslims door de zaken die in de Koran staan.
Wat wil je tegen die mensen zeggen?
Dat snappen de meeste mensen inmiddels.quote:Op maandag 5 december 2005 22:55 schreef Enyalius het volgende:
en de bijbel zelf is nu ook niet echt bepaald dat je zegt geweldig
Dit topic ging toch over moslims?quote:Op maandag 5 december 2005 22:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat ze de bijbel dan nog maar es kritisch moeten gaan lezen en daar wss net zoveel hel en verdoemenis zullen aantreffen.
Deze opmerking heb je zovaak geplaatst.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:31 schreef BaajGuardian het volgende:
l
mischien is het wel een goed idee om het woord moslim voor de grap weer eens voor joden in te ruilen , en te kijken hoe het allemaal dan klinkt.
is dat het beste waar je na zon lange post mee kunt komen , of kijk je ook talpa?quote:
Sorry, maar het is erg moeilijk om je serieus te nemen en niet louter om grammaticale redenen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
is dat het beste waar je na zon lange post mee kunt komen , of kijk je ook talpa?
nee (er nog serieus op in gaand ook) ik gebruik geen drugs.
kunnen we nu gezellig ontopic zonder 15 jarige paupers die denken dat ze grappig zijn?
ik weet niet waar jij je logica vandaan haalt meneer de taalpurist , maar als jij al koorts krijgt omdat een d of t niet staat zoals jij hem wilt zien heb ik medelijden met je , ga zo door en ik plaats een report in feedback.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Sorry, maar het is erg moeilijk om je serieus te nemen en niet louter om grammaticale redenen.
Inhoudelijk start je geen discussie maar graaf je jezelf in.
NL 3?quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:58 schreef BaajGuardian het volgende:
zit nu trouwens net naar twee vandaag te kijken , en er zijn behoorlijk wat figuren hier strafbaar bezig
haatzaaien op bevolkingsgroepen , van welke kant dan ook , is strafbaar.
Maar afgezien van jouw begrip voor de positie van moslims. Kan jij je ook inleven in de gevoelens van de 'autochtonen'?quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij je logica vandaan haalt meneer de taalpurist , maar als jij al koorts krijgt omdat een d of t niet staat zoals jij hem wilt zien heb ik medelijden met je , ga zo door en ik plaats een report in feedback.
2e en laatste keer dat ik zeg wees ontopic.
bedankt.
Spijt mij om te zeggen, maar je bent niet de eerste:quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:00 schreef BaajGuardian het volgende:
ik nodig iig , moslims uit eens hun verhaal te doen in dit topic , graag zelfs
mischien kunnen we nog ergens komen met zon forum projectje
anyone?
Ik zie namelijk alleen op nl3 een programma met een politieke lading, mijn excuses, ik kijk weinig TV.quote:
ja hoor , dat kan ikquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:01 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Maar afgezien van jouw begrip voor de positie van moslims. Kan jij je ook inleven in de gevoelens van de 'autochtonen'?
ik ookquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:03 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik zie namelijk alleen op nl3 een programma met een politieke lading, mijn excuses, ik kijk weinig TV.
Je bent toch zeker geen familie van J. Cohen te A. he??quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:00 schreef BaajGuardian het volgende:
ik nodig iig , moslims uit eens hun verhaal te doen
anyone?
Gaan we weerquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja hoor , dat kan ik
als je gewend of verwend bent aan al het kleurrijke , vrije (wat heet) en vooral totalitaire van deze hedendaagse maatschappij(en) kun je niet begrijpen waarom mensen dit niet zouden willen en liever in een in the middle of nowhere met het westers begrip poverty of luxury..bestaan
met een simpel eentonig preuts levensstijltje
waar wij graag uitgaan en zuipen , en geile wijfen pompen
zitten hun op een matje naar mekka wat uit een torentje te schreeuwen
2 totaal andere werelden.
dan heb je nog de kindertjes die crimineel zijn , ja waar haal je eten vandaan als je geen werk krijgt omdat je moslims bent , oh wacht voordat je denkt dat ik het goedpraat ,
je moet natuurlijk begrijpen van hun kant het waarom , voordat je uberhaupt kunt praten over oplossingen.
mensen in de cel keilen omdat ze mensen beroven kun je natuurlijk voor altijd blijven doen
maar als je ervanaf wilt zul je een wereld met gelijk bezit moeten creeeren , dat word dan een utopie genoemd.
let wel met gelijk bezit heb ik het niet over luxe waar deze allochtonen jongeren behoorlijk gek worden gemaakt , waarom hebben ze mobieltjes van hun gestolen geld gekocht?
(nee ik generaliseer niet dat alle allochtonen stelen , maar om het in de westers bekeken kant te houden)
de maatschappij lijkt wel doorgeslagen , en zowel de allochtonen (buitengesloten zowaar underdog nederlanders) gaan hier in mee.
ja er is een probleem , maar problemen los je niet op met bommen , en ook niet met vastzetten en landen uittrappen.
problemen los je op bij de wortel.
en de wortel is aanleiding ,
en raar maar waar , het komt altijd op het zelfde eer , en dat is toch echt niet geloof
het is : respect
en wel toe te passen in de vorm dat je niet als rijk land armere landen maar gaat overnemen over de rug van de bewoners want hun doen er toch niets mee.
of mensen bedreigen omdat ze het niet eens zijn met een boek of het nu wel of niet waarde heeft voor jou (algemeen)
je kunt er vanalles bij halen , zoals theo van gogh , vermoord om zijn mening? of was het te verwachten (had net zo goed een joodse extremist kunnen zijn die hem dode) dat iemand zou escaleren..
of aanslagen op metros en dergerlijke , die echt niet door *de moslims* gepleegt worden maar door mensen die of in oorlog zijn , of psychisch niet in orde zijn.
beiden een pot nat , individu.
hm?
Goedenavond D1.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:17 schreef D1 het volgende:
[..]
Gaan we weer
ben zelf Moslim, maar kan dit moeilijk serieus nemen...
kun je toelichten waarom je dit oh zo moeilijk serieus kunt nemen of ben je net zo verbaal elite als de rest van fok!quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:17 schreef D1 het volgende:
[..]
Gaan we weer
ben zelf Moslim, maar kan dit moeilijk serieus nemen...
Hoe kun jij moslims verdedigen terwijl je eerder aangaf nog nooit de koranquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kun je toelichten waarom je dit oh zo moeilijk serieus kunt nemen of ben je net zo verbaal elite als de rest van fok!
als je wat beter had gelezen , had je kunnen zien dat ik wel moslims hoor praten en er posts van lees , op die manier kun je mensen ook goed begrijpen hoor , of stem jij je mening JUIST af op wat jij in dat boekje leest , vorm jij van daaruit je beeld over de moslim populatie?quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:30 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Hoe kun jij moslims verdedigen terwijl je eerder aangaf nog nooit de koran
gelezen te hebben.
Hoe kun jij je in hun belevingswereld verplaatsen vanuit de koran gezien ???![]()
dus je hebt joden die niks fout doen nodig om aan te geven dat moslims goed zijn? of snap ik je nu verkeerd?quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:30 schreef BaajGuardian het volgende:
ach omdat Clairvaux (wat een intelligente posts heeft hij/zij/het toch ook , zo ongelovelijk constructief en vol met argumenten) het erover heeft , zal ik een paar voorbeeldjes maken wat er gebeurd als je moslims met joden switched :
(vertaald vanuit veel geziene , behoorlijk intelectuele posts van fok lezertjes)
alle joden het land uit
joden moeten terug naar hun eigen land
joden zijn varkens
als joden geld hebben is het vast gestolen
joden? die moet je niet vertrouwen
weer die joden!
het zullen de joden wel weer geweest zijn
ja je kunt alle joden niet over een kam scheren maar het zijn wel altijd joden
niet alle joden zijn extremist , maar alle extremisten wel jood
hoewel ik me afvraag of er wel nadenkcapaciteit bestaat nog op dit forum
vraag ik toch of men dit even fijn doet na het lezen van deze volstrekt normale zinnen.
je weet het , nu kunnen de joden zich iniedergeval niet beledigt voelen
ja dit was een voorbeeld voor de mensen die joods zijn en zich nu inderdaad beledigt voelen
^ mensen gebruik dit als voorbeeld , wanneer je niet nadenkt. ^quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus je hebt joden die niks fout doen nodig om aan te geven dat moslims goed zijn? of snap ik je nu verkeerd?
Voor iemand die een poging doet moslims te verdedigen (zullen ze daar blij mee zijn??)quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als je wat beter had gelezen , had je kunnen zien dat ik wel moslims hoor praten en er posts van lees , op die manier kun je mensen ook goed begrijpen hoor , of stem jij je mening JUIST af op wat jij in dat boekje leest , vorm jij van daaruit je beeld over de moslim populatie?
Ik weet niet of je dit beweerd aangaande van ervaringen die je hebt met Moslims in Heerenveen, maar ik kan je vertellen dat je niet eens in de buurt van de realiteit zit. Bijna elk mens, ook het overgrote deel van de Moslims, werkt naar een zo goed mogelijk economisch perspectief. Het hutje op de woestijn met kameel en theekan is zoooo 1423...quote:als je gewend of verwend bent aan al het kleurrijke , vrije (wat heet) en vooral totalitaire van deze hedendaagse maatschappij(en) kun je niet begrijpen waarom mensen dit niet zouden willen en liever in een in the middle of nowhere met het westers begrip poverty of luxury..bestaan
met een simpel eentonig preuts levensstijltje
Gast, alstjeblieft... Als je een discussie wilt beginnen, doe dat dan op goede gronden. Door dergelijke stereotyperingen op tafel te werpen maak je jezelf alleen maar belachelijk.quote:waar wij graag uitgaan en zuipen , en geile wijfen pompen
zitten hun op een matje naar mekka wat uit een torentje te schreeuwen
Probeer jij nu criminaliteit van Moslims te verdedigen omdat ze achtergesteld worden op de arbeidsmarkt??? Hiermee beledig je elke Moslim die wel z'n best doet, elke Islamitische ouder die probeerd z'n kind met de juiste normen en waarden op te voeden. En daarnaast is je punt totaal belachelijk. Het is op géén manier goed te praten dat iemand criminele activiteiten ontplooid. Dat is niet zielig, dat is zwak. Ik ken veel Moslims die echt niet van rijke ouders kwamen, die op de laagste school werden ingeschaald vanwege het feit dat ze allochtoon waren en nog géén foutloos Nederlands konden, en deze mensen hebben puur door wilskracht en doorzettingsvermogen zich opgewerkt naar waar ze nu zijn. Advocaten, fysiotherapeuten, artsen, etc...quote:dan heb je nog de kindertjes die crimineel zijn , ja waar haal je eten vandaan als je geen werk krijgt omdat je moslims bent , oh wacht voordat je denkt dat ik het goedpraat ,
je moet natuurlijk begrijpen van hun kant het waarom , voordat je uberhaupt kunt praten over oplossingen.
mensen in de cel keilen omdat ze mensen beroven kun je natuurlijk voor altijd blijven doen
maar als je ervanaf wilt zul je een wereld met gelijk bezit moeten creeeren , dat word dan een utopie genoemd.
let wel met gelijk bezit heb ik het niet over luxe waar deze allochtonen jongeren behoorlijk gek worden gemaakt , waarom hebben ze mobieltjes van hun gestolen geld gekocht?
(nee ik generaliseer niet dat alle allochtonen stelen , maar om het in de westers bekeken kant te houden)
de maatschappij lijkt wel doorgeslagen , en zowel de allochtonen (buitengesloten zowaar underdog nederlanders) gaan hier in mee.
Enige lijn in jouw redenering is niet te volgen. Bommen, mensen vastzetten en het land uittrappen in één en de zelfde zin, zonder enige nuancering wie of wat je precies bedoeld. In Nederland hebben wij nog nooit bommen gegooid op Moslims. Mensen die criminele activiteiten ontplooien dienen opgepakt en berecht te worden. Onze grondwet kent geen onderscheid op afkomst, probeer dat er niet in te zetten. En het land uitzetten? Ik ben zelf van mening dat dit soms ongenuanceerd en op onvoldoende grond gebeurd, maar wat heeft dit te maken met Moslims? Of is er één groot complot wat alle Moslims het land uit moet sturen? En waar wil je heen met respect? Ja, ik vind soms dat er een gebrek aan respect is van sommige mensen jegens mijn geloofsovertuiging. Maar rechtvaardigd dat op enige manier om dan het recht maar in eigen hand te nemen? Schelden doet niet pijnquote:ja er is een probleem , maar problemen los je niet op met bommen , en ook niet met vastzetten en landen uittrappen.
problemen los je op bij de wortel.
en de wortel is aanleiding ,
en raar maar waar , het komt altijd op het zelfde eer , en dat is toch echt niet geloof
het is : respect
Gast, waar heb je het over. Ja, de inval van de VS, en vooral het gebeuren erna, is niet correct gebeurd. Alhoewel je hier ook nog een hele leuke discussie over kunt voeren. Maar verder??? En mensen bedreigen, daarmee doel je weer op Moslims die andersdenkenden bedreigen??? Wees alstjeblieft eens duidelijk.quote:en wel toe te passen in de vorm dat je niet als rijk land armere landen maar gaat overnemen over de rug van de bewoners want hun doen er toch niets mee.
of mensen bedreigen omdat ze het niet eens zijn met een boek of het nu wel of niet waarde heeft voor jou (algemeen)
Dit klinkt leuk, maar het is absoluut gelul. Jij en ik kunnen niet om het feit heen dat Theo van Gogh door een Moslim om het leven werd gebracht. En die opmerking dat het te verwachten was is te verachtelijk voor woorden. Alsof Moslims geen baat hebben bij een vrije wereld. En al zou dat zo zijn, we wonen nog steeds in Nederland. En nee, de aanslagen zijn niet door "de Moslims" gepleegd, maar wel door mensen die zich voor Islamitisch uitgaven. Dat feit proberen te negeren is de huidige problematiek in stand houden.quote:je kunt er vanalles bij halen , zoals theo van gogh , vermoord om zijn mening? of was het te verwachten (had net zo goed een joodse extremist kunnen zijn die hem dode) dat iemand zou escaleren..
of aanslagen op metros en dergerlijke , die echt niet door *de moslims* gepleegt worden maar door mensen die of in oorlog zijn , of psychisch niet in orde zijn.
beiden een pot nat , individu.
Hey Clairvaux, ook nog wakker op dit late tijdstipquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:22 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Goedenavond D1.
De laatste keer dat ik een "discussie" had met jou zat BG er ook tussendoor
met z'n allochtonen vervangen door joden. Je gaf toen een passend antwoord aan BG.
Ben ik nog niet vergeten.![]()
En toen bleef het angstvallig stil...quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kun je toelichten waarom je dit oh zo moeilijk serieus kunt nemen of ben je net zo verbaal elite als de rest van fok!
Altijd oogjes open.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:47 schreef D1 het volgende:
[..]
Hey Clairvaux, ook nog wakker op dit late tijdstip![]()
Ach ja, het begint komisch te worden. Alleen wordt je soms een beetje moe van het goedkope scoringsgedrag van TS.quote:Op dinsdag 6 december 2005 02:16 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Altijd oogjes open.![]()
Ik geloof dat TS een beetje stil is van jouw reactie.
Misschien maar beter zo.
ik maakte een voorbeeld van hoe bepaalde westerse groepen ernaar kijken , mischien moet jij ook wat beter lezen net als clairvauxquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:46 schreef D1 het volgende:
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar jij bent voor mij een van het meest verachtelijke soort mens. Op een uiterst schijnheilige toon veins jij sympathie te hebben voor de "Moslims", maar je maakt ons en jezelf belachelijk met dat verhaal van je. Flikker alstjeblieft een eind op, op jouw goedkeuring zit niemand te wachten.
Omdat je nu waarschijnlijk begint te janken dat ik mijn punt niet voldoende onderbouw, zal ik je alvast even op weg helpen...
[..]
Ik weet niet of je dit beweerd aangaande van ervaringen die je hebt met Moslims in Heerenveen, maar ik kan je vertellen dat je niet eens in de buurt van de realiteit zit. Bijna elk mens, ook het overgrote deel van de Moslims, werkt naar een zo goed mogelijk economisch perspectief. Het hutje op de woestijn met kameel en theekan is zoooo 1423...
[..]
zelfde als hierboven , voorbeeld van hoe bepaalde groepen ernaar kijken , en als je nog toelichtig wilt , doet eens een rondje over dit forum reizen , en je begrijpt waar ik het vandaan haalquote:Gast, alstjeblieft... Als je een discussie wilt beginnen, doe dat dan op goede gronden. Door dergelijke stereotyperingen op tafel te werpen maak je jezelf alleen maar belachelijk.
[..]
ten eerste verdedig ik niemand , ten tweede kun jij wel toppie ervoor zitten en dat maakt je vast een model nederlander , zal allemaal van mij part zo zijn , maar er zijn ook mensen die over de straat heen lopen elke dag met niks om handen , kun je daar maar tegen zeggen van ja kijk ik kan werk krijgen doe jij dat ook ff , is bijna tegen een roker zeggen stop met roken man ik kon het ook zo makkelijk. , ermee afsluitend dat dit precies is wat ik bedoel , met het totalitaire , je moet je plek perse in deze maatschappij vinden anders tel je niet mee , want alleen de moslims die zoiets bereiken verdienen naar hoe dit op mij over komt het respect?quote:Probeer jij nu criminaliteit van Moslims te verdedigen omdat ze achtergesteld worden op de arbeidsmarkt??? Hiermee beledig je elke Moslim die wel z'n best doet, elke Islamitische ouder die probeerd z'n kind met de juiste normen en waarden op te voeden. En daarnaast is je punt totaal belachelijk. Het is op géén manier goed te praten dat iemand criminele activiteiten ontplooid. Dat is niet zielig, dat is zwak. Ik ken veel Moslims die echt niet van rijke ouders kwamen, die op de laagste school werden ingeschaald vanwege het feit dat ze allochtoon waren en nog géén foutloos Nederlands konden, en deze mensen hebben puur door wilskracht en doorzettingsvermogen zich opgewerkt naar waar ze nu zijn. Advocaten, fysiotherapeuten, artsen, etc...
goed praten? dit is juist wat ik afkeur , de luxe heeft jongeren gek van hebberigheid gemaakt ja , en ze willen alles hebben ja , hoe lossen we dat op (ipv er op te oordelen)quote:De luxe heeft allochtone jongeren gek gemaakt? Niet gek, maar hebberig. Ze willen alles hebben zonder ervoor te moeten werken. Dat proberen goed te praten is net zo verachtelijk als de criminele acties zelf.
[..]
ik zeg het zoals ik het zeg , ik neem extremen als voorbeeld hoe het dus duidelijk niet moetquote:Enige lijn in jouw redenering is niet te volgen. Bommen, mensen vastzetten en het land uittrappen in één en de zelfde zin, zonder enige nuancering wie of wat je precies bedoeld.
laat ik het herhalen , het waren extremen die ik nam om aan te tonen hoe het niet moet , ben jij soms de koning van het uit context rukken ofzo?quote:In Nederland hebben wij nog nooit bommen gegooid op Moslims. Mensen die criminele activiteiten ontplooien dienen opgepakt en berecht te worden. Onze grondwet kent geen onderscheid op afkomst, probeer dat er niet in te zetten. En het land uitzetten? Ik ben zelf van mening dat dit soms ongenuanceerd en op onvoldoende grond gebeurd, maar wat heeft dit te maken met Moslims?
voor jou duidelijk niet , maar is iedereen zo mentaal stabiel als jij ?quote:Of is er één groot complot wat alle Moslims het land uit moet sturen? En waar wil je heen met respect? Ja, ik vind soms dat er een gebrek aan respect is van sommige mensen jegens mijn geloofsovertuiging. Maar rechtvaardigd dat op enige manier om dan het recht maar in eigen hand te nemen? Schelden doet niet pijn
[..]
lees mijn posts maar 2x over mischien is het dan duidelijk wat ik met wat bedoel , ik tiep geen hapklarebrokken ik tiep denkwerk.quote:Gast, waar heb je het over. Ja, de inval van de VS, en vooral het gebeuren erna, is niet correct gebeurd. Alhoewel je hier ook nog een hele leuke discussie over kunt voeren. Maar verder??? En mensen bedreigen, daarmee doel je weer op Moslims die andersdenkenden bedreigen??? Wees alstjeblieft eens duidelijk.
[..]
en het had net zo goed een jood kunnen zijn die kwaad was op de opmerking over concentratie kampen en suikerquote:Dit klinkt leuk, maar het is absoluut gelul. Jij en ik kunnen niet om het feit heen dat Theo van Gogh door een Moslim om het leven werd gebracht.
niet als je de menselijke psyche begrijpt en psychopaten of escalaties heb je nu eenmaal , je kunt toch niet serieus zulke belachelijke beledigingen via een de media nog wel spuien en verwachten dat mensen die niet zo maatschappelijk meelopen het niet verkeerd opvatten?quote:En die opmerking dat het te verwachten was is te verachtelijk voor woorden.
wat nog niet 100% zeker is , maar zou het zo zijn zit daar vast een verhaal achter lijkt me , mensen doen dat soort dingen niet zomaar vanuit het niets , of je het nu veroordeelt of niet , om te voorkomen kun je beter aan de oorzaak werken dan aan het gevolg.quote:Alsof Moslims geen baat hebben bij een vrije wereld. En al zou dat zo zijn, we wonen nog steeds in Nederland. En nee, de aanslagen zijn niet door "de Moslims" gepleegd, maar wel door mensen die zich voor Islamitisch uitgaven.
het enige standpunt dat ik heb is dat ik eens de moslims wil horen , en ik vind het tof dat jij bent begonnen te reageren al dan niet de manier waarop , en er mischien nog iets mee kan bereiken ook.quote:Dat feit proberen te negeren is de huidige problematiek in stand houden.
Kortom, ik vind je een arrogant mannetje. Dat is op zich niet erg, dat hoeft een goede discussie niet te verhelpen. Maar kom alstjeblieft niet aan met die goedkope demagogiek, dat schijnheilige begrip, en formuleer je standpunten helder...
sorry dat ik niet een fok! verslaafde ben , maar ik heb ook andere dingen te doen die vereisen dat ik niet achter mijn pc zit en daarmee nieuwe posts kan lezenquote:Op dinsdag 6 december 2005 02:16 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Altijd oogjes open.![]()
Ik geloof dat TS een beetje stil is van jouw reactie.
Misschien maar beter zo.
Als je wat dieper in de geschiedenis van de islam kijkt dan kan dat best wel meevallen. Het extremisme van nu is pas iets wat zo ongeveer in de afgelopen 150 jaar is onstaan. En een run heeft genomen na het einde van de koude oorlog.quote:Op maandag 5 december 2005 22:54 schreef Pracissor het volgende:
Veel mensen die zich verdiepen in de Islam, krijgen een negatiever beeld van de Islam en moslims door de zaken die in de Koran staan.
Wat wil je tegen die mensen zeggen?
Euhm.... waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:42 schreef BaajGuardian het volgende:
ehm sorry maar het moslim geloof is ouder dan het christendom.
of bedoelde je dat ook.?
Dat als bakermat voor zowel het jodendom, christendom alswel de Islam. Ofcourse that rings a bell.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:18 schreef BaajGuardian het volgende:
het oude testament , vergeet niet waar nu alle moslims wonen , mesopotamie.
ring a bell im sure.
Het Christendom is kort na de dood van Jezus gesticht, de Islam kwam met Mohammed pas van de grond. En dat was toch een paar eeuwen later.quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:42 schreef BaajGuardian het volgende:
ehm sorry maar het moslim geloof is ouder dan het christendom.
of bedoelde je dat ook.?
Zoals ik al schreef: de islam is pas als zodanig gaan bestaan door de profeet Mohammed, die leefde van 571 tot 532 na christus.. Pas vanaf zijn 40ste (zo gaat het verhaal) kreeg hij visioenen van Allah en begon hij te prediken. Hij probeerde op het arabische schiereiland ook joden en christenen te bekeren tot de Islam.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:55 schreef BaajGuardian het volgende:
niet echt want het christendom is gebaseerd op het leven e.d. van jezus
vandaar ook het nieuwe testament , dat is het christendom van jezus *christus*
dat daarvoor tja wat voor naam moeten we het geven O_o
het jodendom heb ik minder verstand van trouwens , niet dat ik wel verstand heb van moslim geloof maar ik ken de achtergrond link naar sumer beter.
Wat is er mis met een varken? Niets! Varkens zijn lief.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:31 schreef BaajGuardian het volgende:
nouja iig , de profeet mohammed schijnt volgens veelal westerse posters :
-een pedofiel
-een rover
-een varken
Zeer goed antwoord nokwanda, ze dachten aan beide kampen dat ze van de andere wreed fout waren. Maar toch de kerk heeft gesmeekt voor vergeving, Dus zoals Jezus het zou zeggen, u bent vergeven ga in vrede !quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Beide niet en beide ook wel.
Maar het laatste wat je schrijft is belangrijker
IK, Fok! verslaafd??? Neuh, dacht het niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 04:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
sorry dat ik niet een fok! verslaafde ben , maar ik heb ook andere dingen te doen die vereisen dat ik niet achter mijn pc zit en daarmee nieuwe posts kan lezen
vandaar ook de late reactie op de post van D1
ik vind trouwens jou houding behoorlijk storend.
als je de pipo wilt spelen doe het dan graag in een ander topic.
Muggenziften,mierenneuken.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:21 schreef Stenny het volgende:
[..]
Er is alleen maar iets mis met mensen die dieren als scheldwoorden gebruiken.
Kun jij niet voor ééns in je leven concreet zijn... Loze beweringen als "bepaalde Westerse groepen" maken je wel héél zwak in een discussie.quote:Op dinsdag 6 december 2005 04:06 schreef BaajGuardian het volgende:
ik maakte een voorbeeld van hoe bepaalde westerse groepen ernaar kijken , mischien moet jij ook wat beter lezen net als clairvaux
[..]
zelfde als hierboven , voorbeeld van hoe bepaalde groepen ernaar kijken , en als je nog toelichtig wilt , doet eens een rondje over dit forum reizen , en je begrijpt waar ik het vandaan haal
Criminele activiteiten vergoeilijken is verdedigen. Weer een lap onsamenhangend tekst. Maar ik zal proberen er iets van te maken. Ik zit er toppie voor ja. Daar heb ik ook keihard voor gewerkt. De meeste vrienden van mij zitten er ook toppie voor. Hebben zij ook keihard voor gewerkt. Ik ken ook veel zonder werk, die de hele dag met "niks voor handen" over straat zwerven. Ik ken hun. Dit komt niet omdat ons systeem zo hard tegen hun was, omdat ze geen kansen krijgen. Dit komt omdat ze te lui waren om hun opleiding af te maken. Omdat ze liever op straat hingen dan naar school te gaan. Omdat ze nu te trots zijn om een laagbetaald baantje te nemen. Omdat ze op de één of andere verknipte manier in de illusie verkeren dat ze beter verdienen. Maar dan weer niet bereid zijn om daar voor te werken (mtb opleidingen, etc). Waar ik het over heb zijn praktijk voorbeelden, niet loos geblaat vanaf een zolderkamertje. En daarbij, ik ken ook veel mensen die geen cent hebben om hun eigen kont te krabben, maar wiens trots en eergevoel nooit ook maar de gedachte zou toelaten dat ze daarmee met behulp van criminele activiteiten een einde aan zouden moeten maken. En waar slaat die stoppen met roken analogie op? Moeten wij als staat dan er maar voor zorgen dat diegene die liever op straat hangen dan te werken dat vooral ook nog langer kunnen blijven doen????quote:ten eerste verdedig ik niemand , ten tweede kun jij wel toppie ervoor zitten en dat maakt je vast een model nederlander , zal allemaal van mij part zo zijn , maar er zijn ook mensen die over de straat heen lopen elke dag met niks om handen , kun je daar maar tegen zeggen van ja kijk ik kan werk krijgen doe jij dat ook ff , is bijna tegen een roker zeggen stop met roken man ik kon het ook zo makkelijk. , ermee afsluitend dat dit precies is wat ik bedoel , met het totalitaire , je moet je plek perse in deze maatschappij vinden anders tel je niet mee , want alleen de moslims die zoiets bereiken verdienen naar hoe dit op mij over komt het respect?
Weet je wat, we gaan met z'n allen terug naar de 1930. Nederland in honger, niemand heeft iets. Oplossing genoeg voor je?quote:goed praten? dit is juist wat ik afkeur , de luxe heeft jongeren gek van hebberigheid gemaakt ja , en ze willen alles hebben ja , hoe lossen we dat op (ipv er op te oordelen)
Nee Einstein, dat was nou net het probleem. Je brengt geen enkele context aan in je argumenten. Die daardoor al snel waardeloos worden.quote:ik zeg het zoals ik het zeg , ik neem extremen als voorbeeld hoe het dus duidelijk niet moet
laat ik het herhalen , het waren extremen die ik nam om aan te tonen hoe het niet moet , ben jij soms de koning van het uit context rukken ofzo?
Oh god, je hebt helemaal gelijk. Dat ik dat nooit gerealiseerd heb. Laten we alle kleine kindertjes in burkas naar buiten laten gaan omdat er mensen zijn die mentaal niet zo stabiel zijn als wij, en in die sappige kleine kindertjes in mooie kleertjes een reden zien om ze te misbruiken. Laten we de put dempen voordat het kalf verdronken isquote:voor jou duidelijk niet , maar is iedereen zo mentaal stabiel als jij ?
en durf je daar je leven op in te zetten?
moeilijke vraag?
heb je meteen het antwoord waarom je mensen niet zomaar moet kunnen beledigen keer op keer , want er is altijd wel een doorgeslagen figuur dat het niet als een *schelden doet toch geen pijn* opvat.
en dat soort figuren kunnen het beste vermeden worden door ze niet in het gat van haat te laten vallen , ipv na het kalf verdronken is de put te dempen.
Dit vond ik de allermooistequote:lees mijn posts maar 2x over mischien is het dan duidelijk wat ik met wat bedoel , ik tiep geen hapklarebrokken ik tiep denkwerk.
Maar het was geen jood. Er zijn geen bedreigingen geweest van radicale jongere joden. Er komt af en toe geluid van de CIDI, waar ik ook soms mijn bedenkingen bij heb. Maar ik kan me in de recente geschiedenis géén geval van Joodse aggressie herrineren. Feit blijft, dit was een verknipte Moslim, die dacht dat hij God was en het recht in eigen hand kon nemen.quote:en het had net zo goed een jood kunnen zijn die kwaad was op de opmerking over concentratie kampen en suiker
quote:niet als je de menselijke psyche begrijpt en psychopaten of escalaties heb je nu eenmaal
Ik was het zelfs vaak pertinent met TvG oneens, voelde me soms zelfs ietwat gekrenkt, maar dat is nooit een reden om diegene iets aan te doen. En moeten we dan onze vrijheids van meningsuiting aanpassen aan een paar geestelijk gestoorden? Lekker beeld van een ideale samenleving heb jij. Aan de ene kant vaak janken over overheidsmanipulatie, maar wel je eigen vrijheden willen beperken.quote:je kunt toch niet serieus zulke belachelijke beledigingen via een de media nog wel spuien en verwachten dat mensen die niet zo maatschappelijk meelopen het niet verkeerd opvatten?
Mannetje, de aanslagen gaan verder dan alleen dat gezeik van 911, waar alle complottheoristen zich op aftrekken. Bali, Casablanca, Madrid, Algerije, Londen, om maar een paar dwarsstraatjes te noemen. En waar ligt volgens jou precies de oorzaak, want met al dat denkwerk van jou heb je dat nog niet eenduidig duidelijk kunnen maken.quote:wat nog niet 100% zeker is , maar zou het zo zijn zit daar vast een verhaal achter lijkt me , mensen doen dat soort dingen niet zomaar vanuit het niets , of je het nu veroordeelt of niet , om te voorkomen kun je beter aan de oorzaak werken dan aan het gevolg.
Nee, dat heb je niet. Je hebt een stelletje loze stellingen met kromme onderliggende gedachtes gepost, krabbel nou niet terug dat je alleen maar Moslims wilt horen.quote:het enige standpunt dat ik heb is dat ik eens de moslims wil horen
quote:en ik vind het tof dat jij bent begonnen te reageren al dan niet de manier waarop , en er mischien nog iets mee kan bereiken ook.
Ten eerste, als je Moslims aanspreekt spreek je mede mij aan. Nee, ik spreek niet voor alle Moslims, gelukkig niet. Ik spreek voor mezelf, en in zekere zin mijn directe omgeving.quote:ook jij moet begrijpen dat je niet spreekt voor een hokje , nog voor mij nog voor jezelf ,
dat je moslim bent is leuk en ik vroeg duidelijk om moslims in dit topic , maar er zijn zoveel verschilende individuele interpetaties van alles , dat ik jou niet met een vast model op het oog aanspreek.
ik heb geen vooroordeel en wens het ook niet , mischien is het makkelijker te begrijpen waar ik sta wanneer ik nu nogmaals herhaal , dat ik graag een worldview heb , wat ik tiep als voorbeelden zijn observaties , niet mijn eigen mening.
De kerk wist niet dat Jezus kwam, aangezien de Kerk door Jezus ontstaan is. Misschien bedoel je de Joodse priesters?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:59 schreef TRaNQuiLiTY77 het volgende:
de kerk wist dat J.C. kwam, ze geloofden hem zelf niet, en wouden hem ophangen. MAAR als god Alwetend is: Dan Was God enorm Trots op zo'n profeet om waardig en eerlijk en zovol moed te sterven voor een geloof die terecht van hem was, maar gestolen door de kerk, nog steeds rouwt de kerk hier om, en weet niet wat ze te wachten staan.
Wat een geluk dat er nog geen extremistische christen ff Mekka opgeblazen heeft ...quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:26 schreef D1 het volgende:
Mannetje, de aanslagen gaan verder dan alleen dat gezeik van 911, waar alle complottheoristen zich op aftrekken. Bali, Casablanca, Madrid, Algerije, Londen, om maar een paar dwarsstraatjes te noemen. En waar ligt volgens jou precies de oorzaak, want met al dat denkwerk van jou heb je dat nog niet eenduidig duidelijk kunnen maken.
Goeie vraag ! ( en wat ontopic !quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:49 schreef Sapientiea het volgende:
En wat is die verkeerde kijk op moslims precies?
Beledigen?? Ik pas me slechts aan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:40 schreef Mirage het volgende:
Clairvaux, ophouden met beledigen !
Iedereen.. ontopic graag.
Het gaat hier over vooroordelen t.a.v. Moslims.
Ach, een discussie ben je nooit aangegaan en dat je niet serieus wordt genomen ligt aan jezelf. Tips om dit te verbeteren staan in eerdere posts. Maar het is me nu duidelijk wat je precies wilt, en daar wil ik wel serieus op antwoorden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:45 schreef BaajGuardian het volgende:
het mag duidelijk zijn dat ik geen discussie meer aanga wegens het een strijd is met de gehele scholing
(denk dat dodeca dat het beste begrijpt)
mensen die mij niet serieus nemen
om of schrijfstijl / fouten in text , of de inhoud
kunnen hun vuist nemen en deze goed in hun achterste steken vervolgens te duwen en trekken.
enjoy!
mischien dat er nog mensen zijn die het er moeilijk mee hebben in het dagelijks leven , voornamelijk moslims , en dan niet moslims met een stropdas om
zoals mirage al vroeg , mischien dat onze mede users die het moslim geloof aanhangen ons kunnen vertellen of en tegen welke vooroordelen ze >>aanlopen<<
nb.ik heb in dit topic nog geen één keer mijn eigen opinie neergezet enkel observaties van twee uitersten en een verdere uitleg na onbegrip.
juist om dit topic in stand te houden waar het voor bedoeld is , ga ik ook niet mijn eigen visie op het moslim / westen probleem neertiepen.
vanaf nu wens ik een moderatie in dit topic voor iedereen die enkel komt zeiken op mij
en duidelijk niet op de inhoud wil ingaan.
(en inhoud is niet mijn mening dus sodemieter op mij er op aan te rekenen)
bedankt.
Hier een uitgebreide "gewaardeerde link" misschien interessant om het te bekijken ook kun je hier on-line docu's bekijken zeer uitgebreid. www.harunyahya.comquote:Op woensdag 7 december 2005 01:10 schreef BaajGuardian het volgende:
bedankt voor je bijdrage.
quote:Op woensdag 7 december 2005 00:46 schreef D1 het volgende:
[..]
Ach, een discussie ben je nooit aangegaan en dat je niet serieus wordt genomen ligt aan jezelf. Tips om dit te verbeteren staan in eerdere posts. Maar het is me nu duidelijk wat je precies wilt, en daar wil ik wel serieus op antwoorden.
Het probleem waar je vooral tegen aanloopt als Moslim zijnde is tweedelig. Aan de ene kant heb je een groep mensen die Moslims 1 op 1 associeren met terrorisme, onderdrukking van de vrijheid van meningsuiting, Mohammed B, Ossama Bin Laden, etc etc... Dit is op zich een vervelende groep, het irriteerd altijd als je beoordeeld wordt op iets dat je niet zelf gedaan nog gesteund hebt. Deze mensen zien vaak humor in het belacheljik maken van je geloof, Profeet, etc, maar daar moet je mee leren leven. Ook is het voor deze mensen een sport om bepaalde teksten uit onze geschriften te pakken en ons daar op aan te vallen. Maar ach, daar tegen in gaan heeft net zo weinig zin als een geestelijk gehandicapte proberen de snaar theorie uit te leggen.
Aan de andere kant heb je de groep die zegt interesse in je geloof cq achtergrond te hebben. Mensen die er graag prat op gaan dat ze je begrijpen en veel over je weten, maar waar vaak blijkt dat wat ze denken te weten min of meer op dezelfde vooroordelen berust. Deze groep is wellicht nog irritanter omdat zij claimen interesse te hebben, maar als je uitlegt dat het anders zit dan zij voor ogen hebben, dat niet willen geloven. Dit zijn mensen die hun eigen beeld van de Islam en van Moslims zo graag willen behouden, dat ze zich bedreigt voelen om hun wereldbeeld in enige manier te wijzigen.
Wat je bij beide groepen herkent is dat ze er bewust of onbewust van uitgaan dat Moslims achtergestelde mensen zijn die het allemaal nog niet zo goed begrijpen. Dat Moslims andere keuzes in het leven maken dan zij komt niet in ze op.
Dat kan ik me voorstellen.quote:Mooi voorbeeld hiervan is de hoofddoekjes discussie. Het komt inderdaad geregeld voor dat jonge vrouwen door hun familie gedwongen worden tot het dragen van een hoofddoekje. Nog veel vaker komt het voor dat een vrouw bewust kiest voor het bedekken van haar haar, en in mindere mate, gezicht. Aangezien het hoofddoekje door bijna alle mensen van de eerste twee genoemde groepen wordt gezien als onderdrukking van de vrouw, is het nogkans onmogelijk om het aan iemand duidelijk te maken dat het dragen van een hoofddoekje zeer zeker een vrije keuze van de vrouw kan zijn. Hier op doorgaand, wordt door beide groepen ook heel vaak cultuur verward met religie. Zeker als het gaat over de positie van de vrouw is dit bijna altijd het geval. In de Islam heeft de vrouw een belangrijke positie, en is het mishandelen van de vrouw verboden. Smerige zaken als vrouwenbesnijdenis is in de Islam verboden. Alleen komt het in culturen in Moslim landen wel voor. Dit wordt dan 1 op 1 doorgetrokken naar de hele Islam, waardoor je dus een totaal vertekenend beeld krijgt, waar je je later weer voor mag verantwoorden. Wat ook altijd leuk is is om verantwoording te worden geroepen voor vooral terrorisme dat wordt gepleegd in naam van de Islam. De constante vragen wat je vind van 9/11. De constante vragen waarom je je er niet tegen hebt uitgesproken, alsof ik langs deur en deur moet gaan om mensen gerust te stellen dat ik toch echt niet hun huisje binnen zal vliegen. Dergelijk gezeik maakt je soms wel een beetje moe.
Ik denk dat vooroordelen voornamelijk de kans krijgen als mensen de confrontatie met de ander neit aangaan. Als jij echt kijkt en je tussen iedereen beweegt, open en eerlijk je eigen mening verkondigt en vrágen stelt, dan leer je de ander kennen.quote:Maar het zou niet eerlijk zijn om over de slechte gevallen te praten als je ook niet de goede mensen noemt. Ook op dit forum zijn er mensen waar ik vaak pertinent mee van mening verschil, maar die met respect discusseren en openstaan voor een anders standpunten. Plus de ontelbare mensen die geen vooroordelen hebben.
Dit is Baaj zijn vervolg/tegenhanger van het "vooroordelen" t.a.v. Christenen dat ook in truth loopt.quote:Hoop dat ik dat hier een beetje duidelijker voor je heb gemaakt.
Natuurlijk kun je dan ook nog spreken over de vooroordelen die er bestaan over Arabieren/Turken, maar aangezien jij het in je relaas over de Islam had zal ik daar niet op ingaan.
Een liedje dat de Vara had uitgebracht, maar is verboden.quote:Soms frustrerend, soms ergerlijk, maar vaak kunnen wij er ook om lachen.
Ik ben geschoold (niet mijn woordkeuze), dus ik mag niet meedoen. (En nee, dit is geen ''flame'', ''flame bait'' of wat dan ook.)quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:40 schreef Mirage het volgende:
Clairvaux, ophouden met beledigen !
Iedereen.. ontopic graag.
Het gaat hier over vooroordelen t.a.v. Moslims.
Beste Johan_de_With,quote:Op woensdag 7 december 2005 14:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik ben geschoold (niet mijn woordkeuze), dus ik mag niet meedoen. (En nee, dit is geen ''flame'', ''flame bait'' of wat dan ook.)
Beste Mirage,quote:Op woensdag 7 december 2005 15:02 schreef Mirage het volgende:
[..]
Beste Johan_de_With,
Zoals jij waarschijnlijk wel begrijpt, is íedereen hier wat mij betreft (en ook volgens de faq) welkom om te discussieren.
Als je ontopic en met respect discussieert is er geen enkele reden, ook niet als die door andere users bedacht mocht worden, waarom jij of anderen niet mee zouden mogen discussieren.
Ik ga er van uit dat als Pluk van de Petteflat zich hier registreert en een kaartleg topic start voor alleen mensen met rode kraanwagentjes je het ook niet serieus/letterlijk neemt ?
In een eerdere discussie heeft hij deze ''scholing'' als argument tegen mij gebruikt. Ik zou het jammer vinden als er hierdoor in de huidige discussie geen gedachtenwisseling tussen ons beiden kon ontstaan, want ik wilde graag nog het een en ander zeggen en daar ook zijn kijk op vernemen. Zo krijg ik de indruk dat hij dat hij meent dat ik het voorzien heb op de profeet van de Moslims, terwijl ik deze beschouw als een van de vele historische figuren die afkeurenswaardige daden hebben verricht. Niet meer of minder dan Luther, Caesar, of bepaalde vaderlandse helden, en mijn oordeel is ook niet beinvloed door de modieuze Islamofobie.quote:het mag duidelijk zijn dat ik geen discussie meer aanga wegens het een strijd is met de gehele scholing
(denk dat dodeca dat het beste begrijpt)
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Beste Mirage,
Ik doelde op deze passage van Baaj:
[..]
In een eerdere discussie heeft hij deze ''scholing'' als argument tegen mij gebruikt. Ik zou het jammer vinden als er hierdoor in de huidige discussie geen gedachtenwisseling tussen ons beiden kon ontstaan, want ik wilde graag nog het een en ander zeggen en daar ook zijn kijk op vernemen. Zo krijg ik de indruk dat hij dat hij meent dat ik het voorzien heb op de profeet van de Moslims, terwijl ik deze beschouw als een van de vele historische figuren die afkeurenswaardige daden hebben verricht. Niet meer of minder dan Luther, Caesar, of bepaalde vaderlandse helden, en mijn oordeel is ook niet beinvloed door de modieuze Islamofobie.
Maar ik zal zien hoe het verloopt. Bedankt voor je reactie.
Baaj, doe nou ff net alsof je een grote jongen bent en laat dat feedback gehuil achterwege. Komt de discussie sfeer wel ten goeden, en als er naar de feedback verwezen moet worden dan is Mirage e.a. daar zeer toe in staat lijkt me.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:43 schreef BaajGuardian het volgende:
feedback johan de with.
daar kun je die dingen kwijt.
Ben het voor het overgrote deel eens met wat je zegt. Alleen het hoeft niet zo te zijn dat een religie je kritische blik op de wereld afneemt. Integendeel juist!!! Ik ben altijd kritisch op mijn eigen geloof, al wordt me dat niet altijd in dank afgenomen. Houd voor mezelf altijd deze quote aan:quote:Op donderdag 8 december 2005 14:47 schreef Netflier het volgende:
Godsamme, wat zijn we weer aardig met z'n allen hier!![]()
Mensen zijn verschillend en meningen zijn verschillend. Respecteer dat of rot een eind op, gefrustreerde losers!!!
Ik vind het trouwens helemaal geen zinloze discussie. Er is veel terrorisme in de naam van de Islam, dus het is goed om erbij stil te staan of die afschuwelijke daden idd gerechtvaardigd worden door de Islam of dat de betreffende religie misbruikt wordt om de daden te rechtvaardigen.
Een religie is opgericht om mensen te leiden. Als ze de religie volgen is het de bedoeling dat ze meer inhoud krijgen in hun leven en een duidelijker beeld krijgen van goed en slecht. Maar mensen kunnen blijkbaar niet met religie omgaan. In naam van de Islam gebeuren vreselijke dingen, maar die zijn ook gebeurd in naam van het Christendom en gebeuren eigenlijk nog steeds.
Ik kom uit een Christelijke familie. Ze geloven letterlijk wat in de Bijbel staat (bijvoorbeeld dat de Aarde in 7 dagen is geschapen, dus 7 × 24 uur). Verder vinden ze homoseksualiteit fout, ze vloeken nooit, gaan elke zondag braaf naar de kerk en doen wat de dominee zegt. Ook schimpen ze op mensen met een andere religie, zoals katholieken, joden én moslims. (Mijn nichtje is er trots op dat ze 'rein' het huwelijk ingaat, terwijl ze nog maar 18 is als het zover is. Het geeft te denken wat de reden is om te trouwen.)
Maar ik vraag me af of ze überhaupt stilstaan bij de essentie van hun geloof. Waarom zeggen ze nooit iets over de verdeeldheid, de haat en de oorlogen die plaatsvinden op de wereld? Waarom is dat allemaal minder belangrijk dan seks voor het huwelijk? Is het niet de bedoeling dat ze door het Christendom een goed persoon worden? Ik vind mensen die alles wat anders is veroordelen geen goede personen.
Het is by the way wel een aardige familie. Mijn opa en oma zijn beiden over de 80 maar geestelijk hartstikke goed en kunnen lichamelijk ook veel. (Hoewel de ouderdom nu met gebreken komt helaas.) Maar het geloof geeft hun zo'n beperkte visie op het leven, en dat is heel erg jammer.
Wat blijf jij ook een kneus he. Heerlijkquote:Op donderdag 8 december 2005 15:15 schreef Speed-Addicted het volgende:
Zoals de kaarten momenteel geschud zijn is het westen op alle vlakken superieur
Op het:
Wetenschappelijk vlak
Technische vlak
Democratische vlak
Strafrechtelijk vlak
De mogelijkheid zien om jezelf steeds te overtreffen.
Anno 2005 dragen moslims 0.0 bij om de mensheid voorruit te helpen. Dit zijn gewoon de feiten
Vandaar dat je ons verblijdt met deze post...quote:Verder heb ik me voorgenomen geen woorden meer vuil te maken aan deze middeleeuwse cultuur. Die de vrijheid van het westen onder druk zet.
Wou je zeggen dat ik niet gelijk heb!quote:Op donderdag 8 december 2005 15:17 schreef D1 het volgende:
[..]
Wat blijf jij ook een kneus he. Heerlijk
[..]
quote:Op donderdag 8 december 2005 15:15 schreef Speed-Addicted het volgende:
Ik ben niet voor het invoeren van de Sharia, absoluut niet. Maarsommige wetten zijn niet zo slecht. Het is een moslim bijvoorbeeld verplicht om 10% van het inkomen te gebruiken voor het helpen van de armere medemens. Dit afgezien van belastingen. gewoon je menselijke plicht.quote:Op het:
Wetenschappelijk vlak
Technische vlak
Democratische vlak
Strafrechtelijk vlak
Anno 2005 dragen moslims 0.0 bij om de mensheid voorruit te helpen. Dit zijn gewoon de feiten
Ja, doe dat vooral ook niet.quote:Verder heb ik me voorgenomen geen woorden meer vuil te maken aan deze middeleeuwse cultuur. Die de vrijheid van het westen onder druk zet.
Noem even een land en een technische product wat ze hebben ontwikkeld wil je.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Enyalius het volgende:
je hebt ook geen gelijk. aziatische landen zijn superieur in verscheidene gebieden zoals techniek, om maar een voorbeeld te geven.
westerse wereld is goed, maar niet superieur.
quote:Op donderdag 8 december 2005 15:17 schreef D1 het volgende:
[..]
Wat blijf jij ook een kneus he. Heerlijk
[..]
Vandaar dat je ons verblijdt met deze post...
Kijk voor het gemak maar eens naar de leidende ziekenhuisen in de VS en GB. Veel van de specialisten zijn arabieren en pakistani. Waarvan het overgrote deel Moslim is...quote:Op donderdag 8 december 2005 15:25 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Noem even een land en een technische product wat ze hebben ontwikkeld wil je.
Ach het blijft soms leuk om mee te spelenquote:Op donderdag 8 december 2005 15:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
![]()
En ik ben ook een kneus, omdat ik erop reageerde![]()
Zo zo, dat zijn me nogal een (voor- ??) oordelen.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:15 schreef Speed-Addicted het volgende:
Op het:
Wetenschappelijk vlak
Technische vlak
Democratische vlak
Strafrechtelijk vlak
De roots van de mevrouw die hier bij de groentewinkel (in Nederland) werkt liggen in Nederland en het (toevallig) Christendom. Zij is dus een tot Moslim bekeerde die zich "op de juiste plek" bevindt ?quote:Verder heb ik me voorgenomen geen woorden meer vuil te maken aan deze middeleeuwse cultuur. Die de vrijheid van het westen onder druk zet.
Er is niks mis met moslims zolang ze lekker met ze allen op de plek blijven waar hun oorspronkelijke roots liggen.
Mijn vrouwelijke superlieve huisarts ookquote:Op donderdag 8 december 2005 15:34 schreef D1 het volgende:
[..]
Kijk voor het gemak maar eens naar de leidende ziekenhuisen in de VS en GB. Veel van de specialisten zijn arabieren en pakistani. Waarvan het overgrote deel Moslim is...
Kan dit niet in Jip en Janneke taal? Dit begrijpt die arme jongen nooitquote:Op donderdag 8 december 2005 15:45 schreef Mirage het volgende:
[..]
Zo zo, dat zijn me nogal een (voor- ??) oordelen.
Wat goed dat je ons een schitterend en ontopic voorbeeld geeft.![]()
Wetenschappelijk vlak
Technische vlak
Democratische vlak
Strafrechtelijk vlak
http://www.islamenburgers(...)eo%20van%20Gogh.html
Loop vooral even door de namenlijst (en lees wat hun functies/ideeën/bezigheden)........
Ik geloof dat op ieder bovengenoemd vlak wel íemand van Moslimse komaf te vinden is die iets bijdraagt.
0,0 lijkt mij dus een zwáár vóóroordeel en bij deze van tafel gezwiept.
fijn hè dat je nu weer een stuk wijzer bent geworden ! Een forum kan zoals je ziet erg leerzaam zijn en eventuele vooroordelen wegnemen.![]()
De mogelijkheid zien om jezelf steeds te overtreffen.:hier heb je me... ik denk dat je gelijk hebt. Waarschijnlijk overtref jij jezelf met iedere post die je maakt...
[..]
De roots van de mevrouw die hier bij de groentewinkel (in Nederland) werkt liggen in Nederland en het (toevallig) Christendom. Zij is dus een tot Moslim bekeerde die zich "op de juiste plek" bevindt ?
Zie dit vooral als retorische vraag en voel je niet gedwongen tot reageren tegen je zin in.
Je wil immers geen woorden meer vuil maken.
Mocht je je bedenken ( dat is menselijk), dan ben jij natuurlijk welkom om tòch te reageren.
Wel graag met respect.
Laten we het er op houden dat er altijd uitzonderingen op de regel zijnquote:Op donderdag 8 december 2005 15:45 schreef Mirage het volgende:
[..]
Zo zo, dat zijn me nogal een (voor- ??) oordelen.
Wat goed dat je ons een schitterend en ontopic voorbeeld geeft.![]()
Wetenschappelijk vlak
Technische vlak
Democratische vlak
Strafrechtelijk vlak
http://www.islamenburgers(...)eo%20van%20Gogh.html
Loop vooral even door de namenlijst (en lees wat hun functies/ideeën/bezigheden)........
Ik geloof dat op ieder bovengenoemd vlak wel íemand van Moslimse komaf te vinden is die iets bijdraagt.
0,0 lijkt mij dus een zwáár vóóroordeel en bij deze van tafel gezwiept.
fijn hè dat je nu weer een stuk wijzer bent geworden ! Een forum kan zoals je ziet erg leerzaam zijn en eventuele vooroordelen wegnemen.![]()
Vergeet niet dat zelfs jouw Profeet Pimmetje van kleine maagdelijke moslimpjes hieldquote:Op donderdag 8 december 2005 15:56 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat er altijd uitzonderingen op de regel zijn
Als dat jouw stelling is, dan is het des te vreemder dat jij er 0,0 van maakt in je 1ste post.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:56 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat er altijd uitzonderingen op de regel zijn
Nu moet je niet voorspellen wat Peter R de Vries vanavond bekend had willen maken incl beeldenquote:Op donderdag 8 december 2005 16:10 schreef D1 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat zelfs jouw Profeet Pimmetje van kleine maagdelijke moslimpjes hield![]()
Maar onze waarde Speed Addicted heeft er al een hele discussie opzitten in FB waar geprotesteerd wordt tegen het "demoniseren van Pim" door FOK!quote:Op donderdag 8 december 2005 16:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nu moet je niet voorspellen wat Peter R de Vries vanavond bekend had willen maken incl beelden
quote:Op donderdag 8 december 2005 16:11 schreef merlin693 het volgende:
zonder snot...glippen ze je handen ook al uit hoor![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 16:19 schreef UncleScorp het volgende:
pff 5 tegen 1 is makkelijk![]()
Alhoewel het wel ontopic is
Helemaal mee eens. Tel daar nog eens de talloze stammenoorlogen bij op, waardoor niemand elkaar het licht in de ogen gunt en je ziet waarom de toekomst van het Midden Oosten er soms wanhopig uitziet. Hierbij moet ik opmerken dat de toenemende aantallen arabieren die in het Westen geschoold zijn wel er voor zorgen dat het stamgevoel langszaam maar zeker een ondergeschikt karakter begint te krijgen. Maar al met al zal het een lang proces zijn voordat er echt vrede is in het Midden Oosten.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:10 schreef Sapientiea het volgende:
Het probleem in het midden oosten zijn/waren;
De vele oorlogen;
Dictaturen;
Geestelijk leiders die probeerden mensen dom te houden.
20 - 25 jaar geleden was het heel gewoon voor vrouwen en mannen om te studeren in Iran. Totdat er een machtsverschuiving kwam waarbij kritische vragen stellen resulteerde in een touw aan een hijskraan. Deze dictaturen gebruiken de Islam om mensen onder controle te houden met angst. De Kerk deed niet anders 300 jaar geleden.
En hoe "dommer" de mensen zijn hoe makkelijker ze bang te maken zijn d.m.v. geloof, want hoe ga je controleren of iets wat een geestelijk leider zegt wel zo in koran staat als je niet kan lezen?
Note "dommer"[= niet of nauwelijks geschoold]
Die titel heb ik zelf niet bedacht.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:00 schreef Enyalius het volgende:
stormfrontpage? zo erg is het ook weer niet. maarja voor zo'n linkse extremist natuurlijk weer wel. als je al verkeerd kijk naar iemand wordt je al meteen voor racist en hitlerjügend uitgemaakt :S
Heb em ook al veel vaker gehoord.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die titel heb ik zelf niet bedacht.
Blijkbaar dan toch niet zo'n taboe bij moslims ?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:10 schreef D1 het volgende:
Vergeet niet dat zelfs jouw Profeet Pimmetje van kleine maagdelijke moslimpjes hield![]()
of één groot opgezet plan vanuit de één of andere overheidstak.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Blijkbaar dan toch niet zo'n taboe bij moslims ?
Waar vond hij die kleine maagdelijke homo-moslimpjes dan ? Zou het met medeweten (...¤...) van de ouders geweest zijn of waren het straatkinderen ?
Als het allemaal al waar is welteverstaan ... want het blijft gewoon een politiek steekspel.
Jaaaaaren geleden ooit eens een radiouitzending gehoord waar opnamen werden uitgezonden van een voor de luisteraars en de uitznder anonieme hoge regeringsambtenaar die jonge jongetjes bestelde bij een pooier/handelaar.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
of één groot opgezet plan vanuit de één of andere overheidstak.
(het kan natuurljik ook goed zijn dat die materialen met opzet uitgelekt zijn)
Waarom zouden ze hem postuum nog een keer willen liquideren?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
of één groot opgezet plan vanuit de één of andere overheidstak.
(het kan natuurljik ook goed zijn dat die materialen met opzet uitgelekt zijn)
Ik kan me niet herinneren dat jij dat in Feedback gezegd hebt.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:43 schreef BaajGuardian het volgende:
feedback johan de with.
daar kun je die dingen kwijt.
Hahaha, deze gespeelde verbazing siert je niet. Ik neem niet aan dat jij alle Marokkaanse jongeren onder het kopje "Islamitische koorknaapjes" zou willen scharen. Ik in ieder geval niet. Ik ga er vanuit dat er veel Marokkaanse jongens als schandknaapjes werken, omdat er kennelijk een markt voor bestaat, en Marokkaanse jongeren net zo opportunistisch zijn als hun Nederlandse tegenhangers. Er zijn Marokkaanse ouders die niet vragen waar geld vandaan komt. Of het met hun medeweten is betwijfel ik ten zeerste, omdat geen goede invloed zou hebben op de familienaam. Dat ze vermoeden dat het geld niet uit compleet legale bronnen komt ga ik in sommige gevallen wel van uit. In ieder geval nemen ze het risico voor lief.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Blijkbaar dan toch niet zo'n taboe bij moslims ?
Waar vond hij die kleine maagdelijke homo-moslimpjes dan ? Zou het met medeweten (...¤...) van de ouders geweest zijn of waren het straatkinderen ?
Als het allemaal al waar is welteverstaan ... want het blijft gewoon een politiek steekspel.
In mijn ogen is sex met 16/17 jarige Marokkaanse schandknaapjes hetzelfde als dat Adje Melkert zijn schwanz in een 16/17 jarig, hoogblond, blauwogig neerlands meiske met blozende wangetjes hangt. In beide gevallen tamelijk verachtelijk.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jaaaaaren geleden ooit eens een radiouitzending gehoord waar opnamen werden uitgezonden van een voor de luisteraars en de uitznder anonieme hoge regeringsambtenaar die jonge jongetjes bestelde bij een pooier/handelaar.
Het gesprek zelf was te horen. De omroep die het uitzond... geen idee welke...wist zelf ook niet om welke ambtenaar het ging. Zij hadden dit ook maar anoniem binnen gekregen, als ik me niet vergis.
In die tijd was Pimmetje nog adviseur van, ik geloof de VVD. (Hij was dat eerst voor de PvdA) En wel idd hoge ambtenaar.
Maar zo lopen er wel meer rond. Het hoefde dus niet Fortuyn te zijn in die radio uitzending. Het ging in de radio uitzending wel over echt heel erg jonge jongetjes. 12/13. Ging dus echt om misbruik.
En die jongens. als ze oud genoeg zijn om sex te hebben (en hoe oud is dat eigenlijk?? 16??17?) maar nog wel minderjarig.... In hoeverre spreek je dan van misbruik?...... ach.... velen zijn alleen in naam Moslim. Als ze een lekker centje kunnen bijverdienen en ze kunnen zich erover heen zetten of zijn zelf werkelijk homofiel (ja... die heb je ook in part-time functies. Ken wel meer mannen die dat uit opportunisme tijdelijk wel eens waren) en doen het voor de lekker, dan zullen er best knullen bij zijn die het niet zullen laten. Daar zullen ouders echt niks vanaf weten. En dat is vaak genoeg vrijwillig. Hoeft geen misbruik te zijn.
Is ook hetzelfde.quote:Op donderdag 8 december 2005 21:31 schreef D1 het volgende:
[..]
In mijn ogen is sex met 16/17 jarige Marokkaanse schandknaapjes hetzelfde als dat Adje Melkert zijn schwanz in een 16/17 jarig, hoogblond, blauwogig neerlands meiske met blozende wangetjes hangt. In beide gevallen tamelijk verachtelijk.
De moderne schandpaalquote:Op donderdag 8 december 2005 21:31 schreef D1 het volgende:
[..]
In mijn ogen is sex met 16/17 jarige Marokkaanse schandknaapjes hetzelfde als dat Adje Melkert zijn schwanz in een 16/17 jarig, hoogblond, blauwogig neerlands meiske met blozende wangetjes hangt. In beide gevallen tamelijk verachtelijk.
Neem niet aan dat je het op die leeftijd met een man deed die zeker 25 jaar ouder was. (Maar ik kan erg naief zijn...) Feit blijft dat ik van iemand die zichzelf opwerpt als politiek leider ook een bepaalde morele suprematie verwacht. Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik verwacht van diegene dat hij niet handeld in strijd met de normen en waarden zoals wij die op dit moment kennen. Dit klinkt ontzettend Balkenende-achtig, waarvoor mijn excuses, maar ik denk dat iemand met dergelijk laakbaar gedrag geen positie als leider zou moeten kunnen krijgen.quote:Op donderdag 8 december 2005 21:51 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is ook hetzelfde.
En ik vind het aan de ene kant ook verachtelijk. Maar dan zou het net zo verachtelijk zijn als ie dat in een meisje van die leeftijd zou doen. En op die leeftijd deed ik dat vrijwillig (niet betaald hoor, maar wel met een veel oudere vent die ook niet deugde) en bij mijn volle bewustzijn. Ik kan iemand van 16 of 17 niet zien als onbekwaam in het maken van keuzes.
En er zijn jongeren die dat zelf willen. Maar dat maakt nog niet dat een volwassen vent niet kan zeggen: ik vind het zelf niet okay en ik doe dat niet.
Lieve jongen, ik weet dat we ietwat offtopic zijn gegaan. Daarvoor mijn excuses. Maar ik denk toch echt dat je met deze onzin info hier verkeerd bent.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:01 schreef Speed-Addicted het volgende:
Ambulance voor dicht hek
De ambulance die Fortuyn te hulp schoot, stond voor een dicht hek. Het AD schrijft op 7 mei: 'melding van het neerschieten van Fortuyn bereikt de meldkamer van de ambulancedienst. mbulance meldt zich bij de hoofdpoort van het Mediapark. Door een storing kan het hek niet open. andere ziekenwagen arriveert bij Fortuyn.' En op 18 mei: 'Als eindelijk de ambulance arriveert, tergende minuten opgehouden door een computerprobleem met het hek rond het Mediapark, verdwijnt de hoop dat Fortuyn het zal overleven. De NRC op 7 mei: 'Volgens de politie komt de eerste melding om 18.06 uur binnen. Om 18.12 uur zou de ambulance bij de ingang van het Mediapark zijn. Het hek is echter dicht door een technisch probleem. De ambulance moet omrijden. Bij de andere ingang die wel open is, moet de ambulance wachten omdat de situatie in het mediapark nog niet veilig is. De schutter loopt nog rond. Volgens de politie is de ambulance om 18.15 uur bij Fortuyn. Tussen melding en aankomst ligt, volgens de politie, negen minuten. Dat is binnen de vereiste aanrijtijd.
Verslaggever [Peter] De Vries [3FM] heeft staan wachten op de parkeerplaats: ,,Dat verhaal over die ambulance, dat de politie vertelt, dat klopt niet. Het duurde wel twintig minuten tot een half uur. Ik heb dat aan andere mensen die erbij waren gevraagd en die zeggen ook dat het zolang duurde.'''
Meer op daanspeak.com
Vooruitziende blikken
Theo van Gogh schrijft op 8 maart (dus bijna een maand voor de moord op Fortuyn): ''t Gekke is, Fortuyn en de zijnen wordt voortdurend in de schoenen geschoven dat zij 'aanzetten tot haat', maar 't is eerder omgekeerd; dat prins Pim nog niet is neergeschoten namens de politiekcorrecte gemeente door één of andere redder van de wereld mag met recht een wonder heten.'
Pamela Hemelrijk in een door haar krant (AD) geweigerde column, gepubliceerd op de site van Van Gogh: 'Ergens in het huis van Fortuyn zwerft nog een fax rond, die ik maandagmiddag naar hem had opgestuurd. Het was een kopie van de laatste Intomart-peiling, die voorspelde dat de lijst Fortuyn de grootste partij zou worden. In de marge had ik gekrabbeld: "Zul je voortaan héél voorzichtig zijn op straat? Ik houd nu rekening met aanslagen." Een uur later was ie dood. Ik meld het maar even; dadelijk denkt de politie nog dat het een dreigement was, of dat ik van die aanslag heb afgeweten.'
[...] U realiseert zich toch hopelijk wel waaróm ze het nu op het Binnenhof zo in hun broek doen? Als de kandidaten van de lijst Fortuyn zoveel zetels halen dat zij in de regering doordringen (en daar ziet het wel naar uit), dan krijgen zij niet alleen toegang tot de notulen van de ministerraadvergaderingen van de afgelopen maanden, maar ook tot de dossiers van de BVD. En ik vrees dat deze demissionaire regering geen middel zal schuwen om dat te verhinderen
Onzin info die berust op feitenquote:Op donderdag 8 december 2005 22:02 schreef D1 het volgende:
[..]
Lieve jongen, ik weet dat we ietwat offtopic zijn gegaan. Daarvoor mijn excuses. Maar ik denk toch echt dat je met deze onzin info hier verkeerd bent.
Ik begrijp dat je een beetje overstuur bent. En ik ben blij dat er een website is waar jij al je conspiracy theorietjes vandaan kunt plukken. Maar ik, en wellicht anderen met mij, ben absoluut niet geinteresseerd in deze lofrede aan wijlen Pim F.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:04 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Onzin info die berust op feiten![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 22:01 schreef D1 het volgende:
[..]
Neem niet aan dat je het op die leeftijd met een man deed die zeker 25 jaar ouder was. (Maar ik kan erg naief zijn...)
Het Oudkerk gedoe bijvoorbeeld. En toch is het iets van alle tijden. mensen in hoge posities lijken de raarste voorkeuren te hebben. Dat was in de tijd van Napoleon al zo en blijkbaar is dat nog zo. Dat zijn juist de mensen van wie je zuo willen dat zij een moraal hooghouden. Maar voor fatsoen moet je nou net niet perse daar zijn.quote:Feit blijft dat ik van iemand die zichzelf opwerpt als politiek leider ook een bepaalde morele suprematie verwacht. Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik verwacht van diegene dat hij niet handeld in strijd met de normen en waarden zoals wij die op dit moment kennen. Dit klinkt ontzettend Balkenende-achtig, waarvoor mijn excuses, maar ik denk dat iemand met dergelijk laakbaar gedrag geen positie als leider zou moeten kunnen krijgen.
Ligt eraan wat je met honingpot bedoeltquote:Aan de andere kant weet ik ook dat er politici zijn die met hun grijpgrage vingertjes in de honingpot zitten, echter dat vind ik minder erg. Want daarmee is niet direct een ander leven gebonden.
quote:
Vond het ook niet onbegrijpelijk dat zijn positie daardoor onhoudbaar werd.quote:Het Oudkerk gedoe bijvoorbeeld. En toch is het iets van alle tijden. mensen in hoge posities lijken de raarste voorkeuren te hebben. Dat was in de tijd van Napoleon al zo en blijkbaar is dat nog zo. Dat zijn juist de mensen van wie je zuo willen dat zij een moraal hooghouden. Maar voor fatsoen moet je nou net niet perse daar zijn.
Belastingontduiking, ed...quote:Ligt eraan wat je met honingpot bedoelt![]()
Ik ook als deels ervaringsdekundigequote:Op donderdag 8 december 2005 22:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Speed addicted ik ben het met je eens inzake , maar gelieve er een appart topic voor te beginnen
want dit is hier niet voor bedoeld.
Je bent nochtans zelf over PF begonnen ...quote:Op donderdag 8 december 2005 22:06 schreef D1 het volgende:
Ik begrijp dat je een beetje overstuur bent. En ik ben blij dat er een website is waar jij al je conspiracy theorietjes vandaan kunt plukken. Maar ik, en wellicht anderen met mij, ben absoluut niet geinteresseerd in deze lofrede aan wijlen Pim F.
Met de nadruk op "lijken" inderdaad. Het valt natuurlijk gewoon sneller op bij mensen op hogere posities. De seksuele voorkeuren van de "buurman" zijn natuurlijk lang niet zo interessant als die van bijvoorbeeld een Napoleon, Fortuyn enz.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:15 schreef nokwanda het volgende:
Het Oudkerk gedoe bijvoorbeeld. En toch is het iets van alle tijden. mensen in hoge posities lijken de raarste voorkeuren te hebben. Dat was in de tijd van Napoleon al zo en blijkbaar is dat nog zo. Dat zijn juist de mensen van wie je zuo willen dat zij een moraal hooghouden. Maar voor fatsoen moet je nou net niet perse daar zijn.
[..]
Dat is een zeer interessante discussie. Maar niet om hier verder te voeren.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met de nadruk op "lijken" inderdaad. Het valt natuurlijk gewoon sneller op bij mensen op hogere posities. De seksuele voorkeuren van de "buurman" zijn natuurlijk lang niet zo interessant als die van bijvoorbeeld een Napoleon, Fortuyn enz.
En dat is te danken aan Baajguardian. Met zo´n globale post voel je duidelijk op je tenen aan dat dit discussie alle kanten op gaat.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:22 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik ook als deels ervaringsdekundige![]()
Maar ik vraag me af Truth uberhaupt de plek is.
wie zegt dat het de moslims hun schuld is?quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:17 schreef Speed-Addicted het volgende:
Rassenrellen in Australie: 3 - 15 jaar zitten voor geweld
En jawel... ook in Australie hebben Moslims de autochtone bevolking tegen zich in het harnas gejaagd.
Nee moslims kunnen prima leven in een westerse samenleving, hier wederom het bewijs
Nee hoor. Was gewoon het gevolg van associaties die uiteindelijk alle kanten op gaan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:20 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
En dat is te danken aan Baajguardian. Met zo´n globale post voel je duidelijk op je tenen aan dat dit discussie alle kanten op gaat.
Wie zegt dat die libanezen die de aanleiding waren voor de rellen moslims waren ? het kunnen net zo goed libaneze christenen , phalangisten of joden zijn.. Het feit dat ze libanon verlaten hebben wijst bovendien zeer sterk daarop..quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:17 schreef Speed-Addicted het volgende:
Rassenrellen in Australie: 3 - 15 jaar zitten voor geweld jawel... ook in Australie hebben Moslims de autochtone bevolking tegen zich in het harnas gejaagd.
Nee moslims kunnen prima leven in een westerse samenleving, hier wederom het bewijs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |