Ik ga niet alles eruit halen, dan blijf ik bezig... Maar de volgende dingen waren te goed om ongenoemd te laten...
Ah, fuck it, ik neem het allemaal wel mee...
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 04:06 schreef BaajGuardian het volgende:ik maakte een voorbeeld van hoe bepaalde westerse groepen ernaar kijken , mischien moet jij ook wat beter lezen net als clairvaux
[..]
zelfde als hierboven , voorbeeld van hoe bepaalde groepen ernaar kijken , en als je nog toelichtig wilt , doet eens een rondje over dit forum reizen , en je begrijpt waar ik het vandaan haal
Kun jij niet voor ééns in je leven concreet zijn... Loze beweringen als "bepaalde Westerse groepen" maken je wel héél zwak in een discussie.
quote:
ten eerste verdedig ik niemand , ten tweede kun jij wel toppie ervoor zitten en dat maakt je vast een model nederlander , zal allemaal van mij part zo zijn , maar er zijn ook mensen die over de straat heen lopen elke dag met niks om handen , kun je daar maar tegen zeggen van ja kijk ik kan werk krijgen doe jij dat ook ff , is bijna tegen een roker zeggen stop met roken man ik kon het ook zo makkelijk. , ermee afsluitend dat dit precies is wat ik bedoel , met het totalitaire , je moet je plek perse in deze maatschappij vinden anders tel je niet mee , want alleen de moslims die zoiets bereiken verdienen naar hoe dit op mij over komt het respect?
Criminele activiteiten vergoeilijken is verdedigen. Weer een lap onsamenhangend tekst. Maar ik zal proberen er iets van te maken. Ik zit er toppie voor ja. Daar heb ik ook keihard voor gewerkt. De meeste vrienden van mij zitten er ook toppie voor. Hebben zij ook keihard voor gewerkt. Ik ken ook veel zonder werk, die de hele dag met "niks voor handen" over straat zwerven. Ik ken hun. Dit komt niet omdat ons systeem zo hard tegen hun was, omdat ze geen kansen krijgen. Dit komt omdat ze te lui waren om hun opleiding af te maken. Omdat ze liever op straat hingen dan naar school te gaan. Omdat ze nu te trots zijn om een laagbetaald baantje te nemen. Omdat ze op de één of andere verknipte manier in de illusie verkeren dat ze beter verdienen. Maar dan weer niet bereid zijn om daar voor te werken (mtb opleidingen, etc). Waar ik het over heb zijn praktijk voorbeelden, niet loos geblaat vanaf een zolderkamertje. En daarbij, ik ken ook veel mensen die geen cent hebben om hun eigen kont te krabben, maar wiens trots en eergevoel nooit ook maar de gedachte zou toelaten dat ze daarmee met behulp van criminele activiteiten een einde aan zouden moeten maken. En waar slaat die stoppen met roken analogie op? Moeten wij als staat dan er maar voor zorgen dat diegene die liever op straat hangen dan te werken dat vooral ook nog langer kunnen blijven doen????
quote:
goed praten? dit is juist wat ik afkeur , de luxe heeft jongeren gek van hebberigheid gemaakt ja , en ze willen alles hebben ja , hoe lossen we dat op (ipv er op te oordelen)
Weet je wat, we gaan met z'n allen terug naar de 1930. Nederland in honger, niemand heeft iets. Oplossing genoeg voor je?
quote:
ik zeg het zoals ik het zeg , ik neem extremen als voorbeeld hoe het dus duidelijk niet moet
laat ik het herhalen , het waren extremen die ik nam om aan te tonen hoe het niet moet , ben jij soms de koning van het uit context rukken ofzo?
Nee Einstein, dat was nou net het probleem. Je brengt geen enkele context aan in je argumenten. Die daardoor al snel waardeloos worden.
quote:
voor jou duidelijk niet , maar is iedereen zo mentaal stabiel als jij ?
en durf je daar je leven op in te zetten?
moeilijke vraag?
heb je meteen het antwoord waarom je mensen niet zomaar moet kunnen beledigen keer op keer , want er is altijd wel een doorgeslagen figuur dat het niet als een *schelden doet toch geen pijn* opvat.
en dat soort figuren kunnen het beste vermeden worden door ze niet in het gat van haat te laten vallen , ipv na het kalf verdronken is de put te dempen.
Oh god, je hebt helemaal gelijk. Dat ik dat nooit gerealiseerd heb. Laten we alle kleine kindertjes in burkas naar buiten laten gaan omdat er mensen zijn die mentaal niet zo stabiel zijn als wij, en in die sappige kleine kindertjes in mooie kleertjes een reden zien om ze te misbruiken. Laten we de put dempen voordat het kalf verdronken is
![]()
quote:
lees mijn posts maar 2x over mischien is het dan duidelijk wat ik met wat bedoel , ik tiep geen hapklarebrokken ik tiep denkwerk.
Dit vond ik de allermooiste
![]()
Kerel, als dit je denkwerk is, dan heb ik grote medelijden met je. EN één raad, probeer je denkwerk te structureren, te onderbouwen en haal alle onzin eruit, en misschien zou je tzt een waardige discussiepartner worden.
quote:
en het had net zo goed een jood kunnen zijn die kwaad was op de opmerking over concentratie kampen en suiker
Maar het
was geen jood. Er zijn geen bedreigingen geweest van radicale jongere joden. Er komt af en toe geluid van de CIDI, waar ik ook soms mijn bedenkingen bij heb. Maar ik kan me in de recente geschiedenis géén geval van Joodse aggressie herrineren. Feit blijft, dit was een verknipte Moslim, die dacht dat hij God was en het recht in eigen hand kon nemen.
quote:
niet als je de menselijke psyche begrijpt en psychopaten of escalaties heb je nu eenmaal
![]()
quote:
je kunt toch niet serieus zulke belachelijke beledigingen via een de media nog wel spuien en verwachten dat mensen die niet zo maatschappelijk meelopen het niet verkeerd opvatten?
Ik was het zelfs vaak pertinent met TvG oneens, voelde me soms zelfs ietwat gekrenkt, maar dat is nooit een reden om diegene iets aan te doen. En moeten we dan onze vrijheids van meningsuiting aanpassen aan een paar geestelijk gestoorden? Lekker beeld van een ideale samenleving heb jij. Aan de ene kant vaak janken over overheidsmanipulatie, maar wel je eigen vrijheden willen beperken.
quote:
wat nog niet 100% zeker is , maar zou het zo zijn zit daar vast een verhaal achter lijkt me , mensen doen dat soort dingen niet zomaar vanuit het niets , of je het nu veroordeelt of niet , om te voorkomen kun je beter aan de oorzaak werken dan aan het gevolg.
Mannetje, de aanslagen gaan verder dan alleen dat gezeik van 911, waar alle complottheoristen zich op aftrekken. Bali, Casablanca, Madrid, Algerije, Londen, om maar een paar dwarsstraatjes te noemen. En waar ligt volgens jou precies de oorzaak, want met al dat
denkwerk van jou heb je dat nog niet eenduidig duidelijk kunnen maken.
quote:
het enige standpunt dat ik heb is dat ik eens de moslims wil horen
Nee, dat heb je niet. Je hebt een stelletje loze stellingen met kromme onderliggende gedachtes gepost, krabbel nou niet terug dat je alleen maar Moslims wilt horen.
quote:
en ik vind het tof dat jij bent begonnen te reageren al dan niet de manier waarop , en er mischien nog iets mee kan bereiken ook.
![]()
quote:
ook jij moet begrijpen dat je niet spreekt voor een hokje , nog voor mij nog voor jezelf ,
dat je moslim bent is leuk en ik vroeg duidelijk om moslims in dit topic , maar er zijn zoveel verschilende individuele interpetaties van alles , dat ik jou niet met een vast model op het oog aanspreek.
ik heb geen vooroordeel en wens het ook niet , mischien is het makkelijker te begrijpen waar ik sta wanneer ik nu nogmaals herhaal , dat ik graag een worldview heb , wat ik tiep als voorbeelden zijn observaties , niet mijn eigen mening.
Ten eerste, als je Moslims aanspreekt spreek je mede mij aan. Nee, ik spreek niet voor alle Moslims, gelukkig niet. Ik spreek voor mezelf, en in zekere zin mijn directe omgeving.
Ik heb er een hekel aan als er slachtoffers gecreerd worden waar ze niet zijn, aangezien dat een vorm van racisme is. Niemand zit op jouw medelijden te wachten. Je hebt graag een worldview, prima. Als je dan observaties weergeeft, classificeer ze als observaties, onderbouw ze, stop ze in het juiste concept en we kunnen praten. Dergelijk geblaat is tamelijk moeilijk om serieus te nemen.
Maar ja, dat had ik in mn eerste post al duidelijk gemaakt
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.