Zijn hier nog moslims dan, die niet zijn weggejaagd door het heersende klimaat?quote:Op maandag 5 december 2005 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:
jah , ik dacht er is al een verkeerde kijk op moslims topic
en aangezien het in het klimaat licht , dat moslim gedoe
dacht ik maar een topic voor moslims te maken waarin dezen met borst vooruit en schouders achteruit
ook kunnen discuseren over de paranormale zaken oftewel het geloof dat dezen bezitten.
barst maar los met de discussie.
Dat ze de bijbel dan nog maar es kritisch moeten gaan lezen en daar wss net zoveel hel en verdoemenis zullen aantreffen.quote:Op maandag 5 december 2005 22:54 schreef Pracissor het volgende:
Veel mensen die zich verdiepen in de Islam, krijgen een negatiever beeld van de Islam en moslims door de zaken die in de Koran staan.
Wat wil je tegen die mensen zeggen?
Dat snappen de meeste mensen inmiddels.quote:Op maandag 5 december 2005 22:55 schreef Enyalius het volgende:
en de bijbel zelf is nu ook niet echt bepaald dat je zegt geweldig
Dit topic ging toch over moslims?quote:Op maandag 5 december 2005 22:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat ze de bijbel dan nog maar es kritisch moeten gaan lezen en daar wss net zoveel hel en verdoemenis zullen aantreffen.
Deze opmerking heb je zovaak geplaatst.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:31 schreef BaajGuardian het volgende:
l
mischien is het wel een goed idee om het woord moslim voor de grap weer eens voor joden in te ruilen , en te kijken hoe het allemaal dan klinkt.
is dat het beste waar je na zon lange post mee kunt komen , of kijk je ook talpa?quote:
Sorry, maar het is erg moeilijk om je serieus te nemen en niet louter om grammaticale redenen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
is dat het beste waar je na zon lange post mee kunt komen , of kijk je ook talpa?
nee (er nog serieus op in gaand ook) ik gebruik geen drugs.
kunnen we nu gezellig ontopic zonder 15 jarige paupers die denken dat ze grappig zijn?
ik weet niet waar jij je logica vandaan haalt meneer de taalpurist , maar als jij al koorts krijgt omdat een d of t niet staat zoals jij hem wilt zien heb ik medelijden met je , ga zo door en ik plaats een report in feedback.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Sorry, maar het is erg moeilijk om je serieus te nemen en niet louter om grammaticale redenen.
Inhoudelijk start je geen discussie maar graaf je jezelf in.
NL 3?quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:58 schreef BaajGuardian het volgende:
zit nu trouwens net naar twee vandaag te kijken , en er zijn behoorlijk wat figuren hier strafbaar bezig
haatzaaien op bevolkingsgroepen , van welke kant dan ook , is strafbaar.
Maar afgezien van jouw begrip voor de positie van moslims. Kan jij je ook inleven in de gevoelens van de 'autochtonen'?quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij je logica vandaan haalt meneer de taalpurist , maar als jij al koorts krijgt omdat een d of t niet staat zoals jij hem wilt zien heb ik medelijden met je , ga zo door en ik plaats een report in feedback.
2e en laatste keer dat ik zeg wees ontopic.
bedankt.
Spijt mij om te zeggen, maar je bent niet de eerste:quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:00 schreef BaajGuardian het volgende:
ik nodig iig , moslims uit eens hun verhaal te doen in dit topic , graag zelfs
mischien kunnen we nog ergens komen met zon forum projectje
anyone?
Ik zie namelijk alleen op nl3 een programma met een politieke lading, mijn excuses, ik kijk weinig TV.quote:
ja hoor , dat kan ikquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:01 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Maar afgezien van jouw begrip voor de positie van moslims. Kan jij je ook inleven in de gevoelens van de 'autochtonen'?
ik ookquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:03 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik zie namelijk alleen op nl3 een programma met een politieke lading, mijn excuses, ik kijk weinig TV.
Je bent toch zeker geen familie van J. Cohen te A. he??quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:00 schreef BaajGuardian het volgende:
ik nodig iig , moslims uit eens hun verhaal te doen
anyone?
Gaan we weerquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja hoor , dat kan ik
als je gewend of verwend bent aan al het kleurrijke , vrije (wat heet) en vooral totalitaire van deze hedendaagse maatschappij(en) kun je niet begrijpen waarom mensen dit niet zouden willen en liever in een in the middle of nowhere met het westers begrip poverty of luxury..bestaan
met een simpel eentonig preuts levensstijltje
waar wij graag uitgaan en zuipen , en geile wijfen pompen
zitten hun op een matje naar mekka wat uit een torentje te schreeuwen
2 totaal andere werelden.
dan heb je nog de kindertjes die crimineel zijn , ja waar haal je eten vandaan als je geen werk krijgt omdat je moslims bent , oh wacht voordat je denkt dat ik het goedpraat ,
je moet natuurlijk begrijpen van hun kant het waarom , voordat je uberhaupt kunt praten over oplossingen.
mensen in de cel keilen omdat ze mensen beroven kun je natuurlijk voor altijd blijven doen
maar als je ervanaf wilt zul je een wereld met gelijk bezit moeten creeeren , dat word dan een utopie genoemd.
let wel met gelijk bezit heb ik het niet over luxe waar deze allochtonen jongeren behoorlijk gek worden gemaakt , waarom hebben ze mobieltjes van hun gestolen geld gekocht?
(nee ik generaliseer niet dat alle allochtonen stelen , maar om het in de westers bekeken kant te houden)
de maatschappij lijkt wel doorgeslagen , en zowel de allochtonen (buitengesloten zowaar underdog nederlanders) gaan hier in mee.
ja er is een probleem , maar problemen los je niet op met bommen , en ook niet met vastzetten en landen uittrappen.
problemen los je op bij de wortel.
en de wortel is aanleiding ,
en raar maar waar , het komt altijd op het zelfde eer , en dat is toch echt niet geloof
het is : respect
en wel toe te passen in de vorm dat je niet als rijk land armere landen maar gaat overnemen over de rug van de bewoners want hun doen er toch niets mee.
of mensen bedreigen omdat ze het niet eens zijn met een boek of het nu wel of niet waarde heeft voor jou (algemeen)
je kunt er vanalles bij halen , zoals theo van gogh , vermoord om zijn mening? of was het te verwachten (had net zo goed een joodse extremist kunnen zijn die hem dode) dat iemand zou escaleren..
of aanslagen op metros en dergerlijke , die echt niet door *de moslims* gepleegt worden maar door mensen die of in oorlog zijn , of psychisch niet in orde zijn.
beiden een pot nat , individu.
hm?
Goedenavond D1.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:17 schreef D1 het volgende:
[..]
Gaan we weer
ben zelf Moslim, maar kan dit moeilijk serieus nemen...
kun je toelichten waarom je dit oh zo moeilijk serieus kunt nemen of ben je net zo verbaal elite als de rest van fok!quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:17 schreef D1 het volgende:
[..]
Gaan we weer
ben zelf Moslim, maar kan dit moeilijk serieus nemen...
Hoe kun jij moslims verdedigen terwijl je eerder aangaf nog nooit de koranquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kun je toelichten waarom je dit oh zo moeilijk serieus kunt nemen of ben je net zo verbaal elite als de rest van fok!
als je wat beter had gelezen , had je kunnen zien dat ik wel moslims hoor praten en er posts van lees , op die manier kun je mensen ook goed begrijpen hoor , of stem jij je mening JUIST af op wat jij in dat boekje leest , vorm jij van daaruit je beeld over de moslim populatie?quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:30 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Hoe kun jij moslims verdedigen terwijl je eerder aangaf nog nooit de koran
gelezen te hebben.
Hoe kun jij je in hun belevingswereld verplaatsen vanuit de koran gezien ???![]()
dus je hebt joden die niks fout doen nodig om aan te geven dat moslims goed zijn? of snap ik je nu verkeerd?quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:30 schreef BaajGuardian het volgende:
ach omdat Clairvaux (wat een intelligente posts heeft hij/zij/het toch ook , zo ongelovelijk constructief en vol met argumenten) het erover heeft , zal ik een paar voorbeeldjes maken wat er gebeurd als je moslims met joden switched :
(vertaald vanuit veel geziene , behoorlijk intelectuele posts van fok lezertjes)
alle joden het land uit
joden moeten terug naar hun eigen land
joden zijn varkens
als joden geld hebben is het vast gestolen
joden? die moet je niet vertrouwen
weer die joden!
het zullen de joden wel weer geweest zijn
ja je kunt alle joden niet over een kam scheren maar het zijn wel altijd joden
niet alle joden zijn extremist , maar alle extremisten wel jood
hoewel ik me afvraag of er wel nadenkcapaciteit bestaat nog op dit forum
vraag ik toch of men dit even fijn doet na het lezen van deze volstrekt normale zinnen.
je weet het , nu kunnen de joden zich iniedergeval niet beledigt voelen
ja dit was een voorbeeld voor de mensen die joods zijn en zich nu inderdaad beledigt voelen
^ mensen gebruik dit als voorbeeld , wanneer je niet nadenkt. ^quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus je hebt joden die niks fout doen nodig om aan te geven dat moslims goed zijn? of snap ik je nu verkeerd?
Voor iemand die een poging doet moslims te verdedigen (zullen ze daar blij mee zijn??)quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als je wat beter had gelezen , had je kunnen zien dat ik wel moslims hoor praten en er posts van lees , op die manier kun je mensen ook goed begrijpen hoor , of stem jij je mening JUIST af op wat jij in dat boekje leest , vorm jij van daaruit je beeld over de moslim populatie?
Ik weet niet of je dit beweerd aangaande van ervaringen die je hebt met Moslims in Heerenveen, maar ik kan je vertellen dat je niet eens in de buurt van de realiteit zit. Bijna elk mens, ook het overgrote deel van de Moslims, werkt naar een zo goed mogelijk economisch perspectief. Het hutje op de woestijn met kameel en theekan is zoooo 1423...quote:als je gewend of verwend bent aan al het kleurrijke , vrije (wat heet) en vooral totalitaire van deze hedendaagse maatschappij(en) kun je niet begrijpen waarom mensen dit niet zouden willen en liever in een in the middle of nowhere met het westers begrip poverty of luxury..bestaan
met een simpel eentonig preuts levensstijltje
Gast, alstjeblieft... Als je een discussie wilt beginnen, doe dat dan op goede gronden. Door dergelijke stereotyperingen op tafel te werpen maak je jezelf alleen maar belachelijk.quote:waar wij graag uitgaan en zuipen , en geile wijfen pompen
zitten hun op een matje naar mekka wat uit een torentje te schreeuwen
Probeer jij nu criminaliteit van Moslims te verdedigen omdat ze achtergesteld worden op de arbeidsmarkt??? Hiermee beledig je elke Moslim die wel z'n best doet, elke Islamitische ouder die probeerd z'n kind met de juiste normen en waarden op te voeden. En daarnaast is je punt totaal belachelijk. Het is op géén manier goed te praten dat iemand criminele activiteiten ontplooid. Dat is niet zielig, dat is zwak. Ik ken veel Moslims die echt niet van rijke ouders kwamen, die op de laagste school werden ingeschaald vanwege het feit dat ze allochtoon waren en nog géén foutloos Nederlands konden, en deze mensen hebben puur door wilskracht en doorzettingsvermogen zich opgewerkt naar waar ze nu zijn. Advocaten, fysiotherapeuten, artsen, etc...quote:dan heb je nog de kindertjes die crimineel zijn , ja waar haal je eten vandaan als je geen werk krijgt omdat je moslims bent , oh wacht voordat je denkt dat ik het goedpraat ,
je moet natuurlijk begrijpen van hun kant het waarom , voordat je uberhaupt kunt praten over oplossingen.
mensen in de cel keilen omdat ze mensen beroven kun je natuurlijk voor altijd blijven doen
maar als je ervanaf wilt zul je een wereld met gelijk bezit moeten creeeren , dat word dan een utopie genoemd.
let wel met gelijk bezit heb ik het niet over luxe waar deze allochtonen jongeren behoorlijk gek worden gemaakt , waarom hebben ze mobieltjes van hun gestolen geld gekocht?
(nee ik generaliseer niet dat alle allochtonen stelen , maar om het in de westers bekeken kant te houden)
de maatschappij lijkt wel doorgeslagen , en zowel de allochtonen (buitengesloten zowaar underdog nederlanders) gaan hier in mee.
Enige lijn in jouw redenering is niet te volgen. Bommen, mensen vastzetten en het land uittrappen in één en de zelfde zin, zonder enige nuancering wie of wat je precies bedoeld. In Nederland hebben wij nog nooit bommen gegooid op Moslims. Mensen die criminele activiteiten ontplooien dienen opgepakt en berecht te worden. Onze grondwet kent geen onderscheid op afkomst, probeer dat er niet in te zetten. En het land uitzetten? Ik ben zelf van mening dat dit soms ongenuanceerd en op onvoldoende grond gebeurd, maar wat heeft dit te maken met Moslims? Of is er één groot complot wat alle Moslims het land uit moet sturen? En waar wil je heen met respect? Ja, ik vind soms dat er een gebrek aan respect is van sommige mensen jegens mijn geloofsovertuiging. Maar rechtvaardigd dat op enige manier om dan het recht maar in eigen hand te nemen? Schelden doet niet pijnquote:ja er is een probleem , maar problemen los je niet op met bommen , en ook niet met vastzetten en landen uittrappen.
problemen los je op bij de wortel.
en de wortel is aanleiding ,
en raar maar waar , het komt altijd op het zelfde eer , en dat is toch echt niet geloof
het is : respect
Gast, waar heb je het over. Ja, de inval van de VS, en vooral het gebeuren erna, is niet correct gebeurd. Alhoewel je hier ook nog een hele leuke discussie over kunt voeren. Maar verder??? En mensen bedreigen, daarmee doel je weer op Moslims die andersdenkenden bedreigen??? Wees alstjeblieft eens duidelijk.quote:en wel toe te passen in de vorm dat je niet als rijk land armere landen maar gaat overnemen over de rug van de bewoners want hun doen er toch niets mee.
of mensen bedreigen omdat ze het niet eens zijn met een boek of het nu wel of niet waarde heeft voor jou (algemeen)
Dit klinkt leuk, maar het is absoluut gelul. Jij en ik kunnen niet om het feit heen dat Theo van Gogh door een Moslim om het leven werd gebracht. En die opmerking dat het te verwachten was is te verachtelijk voor woorden. Alsof Moslims geen baat hebben bij een vrije wereld. En al zou dat zo zijn, we wonen nog steeds in Nederland. En nee, de aanslagen zijn niet door "de Moslims" gepleegd, maar wel door mensen die zich voor Islamitisch uitgaven. Dat feit proberen te negeren is de huidige problematiek in stand houden.quote:je kunt er vanalles bij halen , zoals theo van gogh , vermoord om zijn mening? of was het te verwachten (had net zo goed een joodse extremist kunnen zijn die hem dode) dat iemand zou escaleren..
of aanslagen op metros en dergerlijke , die echt niet door *de moslims* gepleegt worden maar door mensen die of in oorlog zijn , of psychisch niet in orde zijn.
beiden een pot nat , individu.
Hey Clairvaux, ook nog wakker op dit late tijdstipquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:22 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Goedenavond D1.
De laatste keer dat ik een "discussie" had met jou zat BG er ook tussendoor
met z'n allochtonen vervangen door joden. Je gaf toen een passend antwoord aan BG.
Ben ik nog niet vergeten.![]()
En toen bleef het angstvallig stil...quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kun je toelichten waarom je dit oh zo moeilijk serieus kunt nemen of ben je net zo verbaal elite als de rest van fok!
Altijd oogjes open.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:47 schreef D1 het volgende:
[..]
Hey Clairvaux, ook nog wakker op dit late tijdstip![]()
Ach ja, het begint komisch te worden. Alleen wordt je soms een beetje moe van het goedkope scoringsgedrag van TS.quote:Op dinsdag 6 december 2005 02:16 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Altijd oogjes open.![]()
Ik geloof dat TS een beetje stil is van jouw reactie.
Misschien maar beter zo.
ik maakte een voorbeeld van hoe bepaalde westerse groepen ernaar kijken , mischien moet jij ook wat beter lezen net als clairvauxquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:46 schreef D1 het volgende:
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar jij bent voor mij een van het meest verachtelijke soort mens. Op een uiterst schijnheilige toon veins jij sympathie te hebben voor de "Moslims", maar je maakt ons en jezelf belachelijk met dat verhaal van je. Flikker alstjeblieft een eind op, op jouw goedkeuring zit niemand te wachten.
Omdat je nu waarschijnlijk begint te janken dat ik mijn punt niet voldoende onderbouw, zal ik je alvast even op weg helpen...
[..]
Ik weet niet of je dit beweerd aangaande van ervaringen die je hebt met Moslims in Heerenveen, maar ik kan je vertellen dat je niet eens in de buurt van de realiteit zit. Bijna elk mens, ook het overgrote deel van de Moslims, werkt naar een zo goed mogelijk economisch perspectief. Het hutje op de woestijn met kameel en theekan is zoooo 1423...
[..]
zelfde als hierboven , voorbeeld van hoe bepaalde groepen ernaar kijken , en als je nog toelichtig wilt , doet eens een rondje over dit forum reizen , en je begrijpt waar ik het vandaan haalquote:Gast, alstjeblieft... Als je een discussie wilt beginnen, doe dat dan op goede gronden. Door dergelijke stereotyperingen op tafel te werpen maak je jezelf alleen maar belachelijk.
[..]
ten eerste verdedig ik niemand , ten tweede kun jij wel toppie ervoor zitten en dat maakt je vast een model nederlander , zal allemaal van mij part zo zijn , maar er zijn ook mensen die over de straat heen lopen elke dag met niks om handen , kun je daar maar tegen zeggen van ja kijk ik kan werk krijgen doe jij dat ook ff , is bijna tegen een roker zeggen stop met roken man ik kon het ook zo makkelijk. , ermee afsluitend dat dit precies is wat ik bedoel , met het totalitaire , je moet je plek perse in deze maatschappij vinden anders tel je niet mee , want alleen de moslims die zoiets bereiken verdienen naar hoe dit op mij over komt het respect?quote:Probeer jij nu criminaliteit van Moslims te verdedigen omdat ze achtergesteld worden op de arbeidsmarkt??? Hiermee beledig je elke Moslim die wel z'n best doet, elke Islamitische ouder die probeerd z'n kind met de juiste normen en waarden op te voeden. En daarnaast is je punt totaal belachelijk. Het is op géén manier goed te praten dat iemand criminele activiteiten ontplooid. Dat is niet zielig, dat is zwak. Ik ken veel Moslims die echt niet van rijke ouders kwamen, die op de laagste school werden ingeschaald vanwege het feit dat ze allochtoon waren en nog géén foutloos Nederlands konden, en deze mensen hebben puur door wilskracht en doorzettingsvermogen zich opgewerkt naar waar ze nu zijn. Advocaten, fysiotherapeuten, artsen, etc...
goed praten? dit is juist wat ik afkeur , de luxe heeft jongeren gek van hebberigheid gemaakt ja , en ze willen alles hebben ja , hoe lossen we dat op (ipv er op te oordelen)quote:De luxe heeft allochtone jongeren gek gemaakt? Niet gek, maar hebberig. Ze willen alles hebben zonder ervoor te moeten werken. Dat proberen goed te praten is net zo verachtelijk als de criminele acties zelf.
[..]
ik zeg het zoals ik het zeg , ik neem extremen als voorbeeld hoe het dus duidelijk niet moetquote:Enige lijn in jouw redenering is niet te volgen. Bommen, mensen vastzetten en het land uittrappen in één en de zelfde zin, zonder enige nuancering wie of wat je precies bedoeld.
laat ik het herhalen , het waren extremen die ik nam om aan te tonen hoe het niet moet , ben jij soms de koning van het uit context rukken ofzo?quote:In Nederland hebben wij nog nooit bommen gegooid op Moslims. Mensen die criminele activiteiten ontplooien dienen opgepakt en berecht te worden. Onze grondwet kent geen onderscheid op afkomst, probeer dat er niet in te zetten. En het land uitzetten? Ik ben zelf van mening dat dit soms ongenuanceerd en op onvoldoende grond gebeurd, maar wat heeft dit te maken met Moslims?
voor jou duidelijk niet , maar is iedereen zo mentaal stabiel als jij ?quote:Of is er één groot complot wat alle Moslims het land uit moet sturen? En waar wil je heen met respect? Ja, ik vind soms dat er een gebrek aan respect is van sommige mensen jegens mijn geloofsovertuiging. Maar rechtvaardigd dat op enige manier om dan het recht maar in eigen hand te nemen? Schelden doet niet pijn
[..]
lees mijn posts maar 2x over mischien is het dan duidelijk wat ik met wat bedoel , ik tiep geen hapklarebrokken ik tiep denkwerk.quote:Gast, waar heb je het over. Ja, de inval van de VS, en vooral het gebeuren erna, is niet correct gebeurd. Alhoewel je hier ook nog een hele leuke discussie over kunt voeren. Maar verder??? En mensen bedreigen, daarmee doel je weer op Moslims die andersdenkenden bedreigen??? Wees alstjeblieft eens duidelijk.
[..]
en het had net zo goed een jood kunnen zijn die kwaad was op de opmerking over concentratie kampen en suikerquote:Dit klinkt leuk, maar het is absoluut gelul. Jij en ik kunnen niet om het feit heen dat Theo van Gogh door een Moslim om het leven werd gebracht.
niet als je de menselijke psyche begrijpt en psychopaten of escalaties heb je nu eenmaal , je kunt toch niet serieus zulke belachelijke beledigingen via een de media nog wel spuien en verwachten dat mensen die niet zo maatschappelijk meelopen het niet verkeerd opvatten?quote:En die opmerking dat het te verwachten was is te verachtelijk voor woorden.
wat nog niet 100% zeker is , maar zou het zo zijn zit daar vast een verhaal achter lijkt me , mensen doen dat soort dingen niet zomaar vanuit het niets , of je het nu veroordeelt of niet , om te voorkomen kun je beter aan de oorzaak werken dan aan het gevolg.quote:Alsof Moslims geen baat hebben bij een vrije wereld. En al zou dat zo zijn, we wonen nog steeds in Nederland. En nee, de aanslagen zijn niet door "de Moslims" gepleegd, maar wel door mensen die zich voor Islamitisch uitgaven.
het enige standpunt dat ik heb is dat ik eens de moslims wil horen , en ik vind het tof dat jij bent begonnen te reageren al dan niet de manier waarop , en er mischien nog iets mee kan bereiken ook.quote:Dat feit proberen te negeren is de huidige problematiek in stand houden.
Kortom, ik vind je een arrogant mannetje. Dat is op zich niet erg, dat hoeft een goede discussie niet te verhelpen. Maar kom alstjeblieft niet aan met die goedkope demagogiek, dat schijnheilige begrip, en formuleer je standpunten helder...
sorry dat ik niet een fok! verslaafde ben , maar ik heb ook andere dingen te doen die vereisen dat ik niet achter mijn pc zit en daarmee nieuwe posts kan lezenquote:Op dinsdag 6 december 2005 02:16 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Altijd oogjes open.![]()
Ik geloof dat TS een beetje stil is van jouw reactie.
Misschien maar beter zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |