abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30509465
Link naar vorige deel:

(Centraal Anti islam gebash) Een andere kant van de Islam 2
Tolerantie in de Islam

Hier verder
pi_30522470
Schopje

'En weegt met de juiste weegschaal en doet de mensen niet tekort in de zaken die van hen zijn en veroorzaakt geen ellende op de aarde door verderf te zaaien.' (Surah 26 : Ayah 181-182)
  maandag 12 september 2005 @ 21:13:39 #3
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_30523815
Die Palestijnen die in de Gaza strook die synagoges vernielden zijn zeker geen moslims ?

De Islam heeft het toch zo op voor "mensen van het boek" (atheisten, arabische polytheisten, boedhisten en hindoes waren gewoon vogelvrij).

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkersloot op 12-09-2005 22:13:18 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_30525695
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:13 schreef Akkersloot het volgende:
Die Palestijnen die in de Gaza strook die Synagoges vernielden zijn zeker geen moslims ?
Inderdaad, ik denk dat de meeste Palestijnen wel Moslim zijn ja.. echter een Moslim ben je al als je in Islam gelooft en accepteerd, wil niet zeggen dat al mijn daden in overeenstemming zijn met Islam, ik kan helemaal in haram (verboden) zaken leven maar toch Moslim zijn..snappie

Zoals Yusuf Islam zei:
If i would have met Muslims before i met Islam i would never covert to Islam.
quote:
De Islam heeft het toch zo op voor "mensen van het boek" (atheisten, arabische polytheisten, boedhisten en hindoes waren gewoon vogelvrij).
De band tussen 'mensen van het boek' (joden & christenen) wordt benadrukt ja, zitten veel overeenkomsten tussen maar ook grote fundamentele verschillen.
X
pi_30529521
Wat is nu de bedoeling van deze topic? Is het de bedoeling om hier eens lekker ons gal te gaan spuwen Lijkt een beetje een zelfkastijdingstopic, Triggershots sm-keldertje zullen we maar zeggen

Wat vinden jullie van deze: ''aardige mensen die moslims, alleen jammer dat ze moslims zijn'' (variant op Frankrijk is een mooi land...........)

Triggershot zal de redenering ongetwijfeld omdraaien:
''De Islam is een mooie religie, alleen jammer dat het door moslims beleden wordt.''

Kwestie van perspectief.
Andere mogelijkheid: moslims + Islam = @#$ &*( @#&**%$ (*&^%$#
  dinsdag 13 september 2005 @ 10:54:43 #6
60090 Akkersloot
pi_30535078
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:14 schreef Alulu het volgende:
De band tussen 'mensen van het boek' (joden & christenen) wordt benadrukt ja
Hoe heet zo'n uitdrukking ?

Van benadrukken van een band kan men het helemaal niet noemen aangezien polytheisten ect gewoon worden verketterd.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_30535271
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 00:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat is nu de bedoeling van deze topic? Is het de bedoeling om hier eens lekker ons gal te gaan spuwen Lijkt een beetje een zelfkastijdingstopic, Triggershots sm-keldertje zullen we maar zeggen
We zijn nu al in de 3e verlenging van de speeltijd en nog steeds is het niet duidelijk wat het doel van dit topic is. Ik heb, behulpzaam als ik ben, voorgesteld aan de TS om het volgende doel te stellen:
" Toon aan door middel van geschriften, maar vooral door de praktijk van alledag, dat de islam een vredelievende en tolerante godsdienst is "
De TS heeft dit niet begrepen of wil het niet begrijpen en wil alleen maar evangelisatie voor de islam bedrijven, altans die indruk krijg ik.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:09:26 #8
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_30535542
Voor zover ik het begrijp, is dit een centraal topic om de positieve kanten van de Islam te benadrukken, om zo tegenwicht te bieden aan de in de ogen van TS negatieve beeldvorming in de media en in de nederlandse maatschappij. De topictitel komt daarbij wellicht inderdaad wat verwarrend over. Iemand een betere TT? TS?
'Nuff said
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:10:20 #9
27698 Doffy
pi_30535573
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:54 schreef Akkersloot het volgende:
Van benadrukken van een band kan men het helemaal niet noemen aangezien polytheisten ect gewoon worden verketterd.
'De mensen van het boek' zijn juist bij definitie monotheïsten, volgens mij
'Nuff said
pi_30540099
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:09 schreef Doffy het volgende:
........ Iemand een betere TT? TS?
Triggershot's keldertje
Triggershot's Grote Jihad
Verpletter de Ongelovigen met Verklarende Argumenten. Oftewel: VOVA (vrij naar Terry Pratchett)
pi_30540302
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

We zijn nu al in de 3e verlenging van de speeltijd en nog steeds is het niet duidelijk wat het doel van dit topic is.
Dit is inderdaad alweer nr. 3, heb er één volledig gemist.
quote:
Ik heb, behulpzaam als ik ben, voorgesteld aan de TS om het volgende doel te stellen:
" Toon aan door middel van geschriften, maar vooral door de praktijk van alledag, dat de islam een vredelievende en tolerante godsdienst is "
De TS heeft dit niet begrepen of wil het niet begrijpen en wil alleen maar evangelisatie voor de islam bedrijven, altans die indruk krijg ik.
Inderdaad, de praktijk. Daar wringt nu juist de schoen. Ik heb Triggershot ook al eens gezegd dat zolang de praktijk de theorie weerspreekt, hij tevergeefs zijn tekst-exegeses hier neerzet.
En hij loopt het risico ''zondige'' gedachten op te doen onder invloed van een discussie met opponenten. en dan ............ ->
pi_30546624
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:09 schreef Doffy het volgende:
Voor zover ik het begrijp, is dit een centraal topic om de positieve kanten van de Islam te benadrukken, om zo tegenwicht te bieden aan de in de ogen van TS negatieve beeldvorming in de media en in de nederlandse maatschappij. De topictitel komt daarbij wellicht inderdaad wat verwarrend over. Iemand een betere TT? TS?
dont touch my TT

Alleen "een andere kant van de dagelijke islam" ofzo?
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:35:21 #13
27698 Doffy
pi_30547647
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:57 schreef Triggershot het volgende:
dont touch my TT

Alleen "een andere kant van de dagelijke islam" ofzo?
Lijkt me ook niet geweldig. Nogmaals: ik ga ervan uit dat het de bedoeling is dat hier positieve kanten van de Islam belicht worden, nietwaar? Of heb jij daar andere ideeën over?
'Nuff said
pi_30547823
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:35 schreef Doffy het volgende:

[..]

ik ga ervan uit dat het de bedoeling is dat hier positieve kanten van de Islam belicht worden, nietwaar?
Correct
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:49:13 #15
27698 Doffy
pi_30548047
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:41 schreef Triggershot het volgende:
Correct
Waarom noem je het dan 'anti-islam gebash'?
'Nuff said
pi_30548123
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:49 schreef Doffy het volgende:

[..]

Waarom noem je het dan 'anti-islam gebash'?
aand8 trekken
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:53:52 #17
27698 Doffy
pi_30548164
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:52 schreef Triggershot het volgende:
aand8 trekken
Nuttig

En jij verwacht dan een serieuze discussie aan te zwengelen?
'Nuff said
pi_30548526
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:53 schreef Doffy het volgende:

[..]

Nuttig

En jij verwacht dan een serieuze discussie aan te zwengelen?
Je interpreteert ut fout, of mijn fout

Er is teveel ISlam gebash op FOK! en dit topic is dus bedoelt als anti bash topic.
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:53:24 #19
60090 Akkersloot
pi_30554126
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:10 schreef Doffy het volgende:
'De mensen van het boek' zijn juist bij definitie monotheïsten, volgens mij
'de mensen van het boek' zijn volgens de godsdienststichter Mohammed christenen, joden en moslims. Maar natuurlijk is niet elke monotheist christen, jood of moslim.

Jammer dat niemand op mijn reactie op Alulu's "in de islam wordt de band tussen mensen van het boek benadrukt" gereageerd heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door Akkersloot op 13-09-2005 21:59:45 ]
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:56:03 #20
60090 Akkersloot
pi_30554249
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:05 schreef Triggershot het volgende:
Er is teveel ISlam gebash op FOK! en dit topic is dus bedoelt als anti bash topic.
Ik dacht dat alle gebash geedit werd. Waarom dan nog reageren op iets wat toch niet meer te vinden is hier op WFL.

Blijft mijn conclusie. Alles wat anti-islam is, is gebash
pi_30571194
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:14 schreef Alulu het volgende:

[..]

Inderdaad, ik denk dat de meeste Palestijnen wel Moslim zijn ja.. echter een Moslim ben je al als je in Islam gelooft en accepteerd, wil niet zeggen dat al mijn daden in overeenstemming zijn met Islam, ik kan helemaal in haram (verboden) zaken leven maar toch Moslim zijn..snappie

Zoals Yusuf Islam zei:
If i would have met Muslims before i met Islam i would never covert to Islam.
[..]
De band tussen 'mensen van het boek' (joden & christenen) wordt benadrukt ja, zitten veel overeenkomsten tussen maar ook grote fundamentele verschillen.
Oh je kunt dus wel in het boek geloven maar het niet doen en nog steeds moslim zijn
Vreemd is het toch dat de islam geen vergeving van de zonden kent zoals de christennen dat kennen.

Iemand die wel in Het Boek (= Bijbel) gelooft maar er zich niet aan houd heet in de Westerse cultuur een zondaar. Zonden worden vergeven bij berouw, en poging niet in herhaling te vallen.
Kortom een christen zal proberen zich aan het boek te houden om vergeving te vragen en het opnieuw te proberen.

Een moslim is daar dus van vrijgestel volgens jou.
Lekker geloof is dat..

Jij kan dus lekker in zonde leven moorden en verkrachten , maar je gelooft in het boek dus zometeen in je hiernamaals 72 9-jarigen (=maagden) neuken (als mohammed je niet voorgeweest is)
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_30571607
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:08 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Oh je kunt dus wel in het boek geloven maar het niet doen en nog steeds moslim zijn
Vreemd is het toch dat de islam geen vergeving van de zonden kent zoals de christennen dat kennen.

Beste Desiredbard,

Allah vergelijkt een mens die de boodschap heeft ontvangen ( koran ) en er niet naar leeft en praktiseert. Als een Ezel die Boeken draagt. Heeft wel veel kennis en voorbeelden in bezit , maar doet er niets mee.
quote:
Iemand die wel in Het Boek (= Bijbel) gelooft maar er zich niet aan houd heet in de Westerse cultuur een zondaar.
Ook in de Islam
quote:
Zonden worden vergeven bij berouw, en poging niet in herhaling te vallen.
Kortom een christen zal proberen zich aan het boek te houden om vergeving te vragen en het opnieuw te proberen.
In de Islam is er wel degenlijk vergeving, in de koran/hadith staat dan ook :
O zoon van Aadam, waarlijk, zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van Aadam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven. O zoon van Aadam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.”(thirmidi)

Zeg: “O Mijn dienaren die buitensporig tegenover zichzelf zijn, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Waarlijk, Allah vergeeft alle zonden. Waarlijk, Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.” (koran)
quote:
Jij kan dus lekker in zonde leven moorden en verkrachten ,
Geloof in de koran weerhoudt je daarvan, iemand die tenminste oprecht is.
quote:
maar je gelooft in het boek dus
Nogmaals iemand die echt in het boek gelooft zal dat niet doen.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:12:08 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30573100
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:23 schreef Triggershot het volgende:

Geloof in de koran weerhoudt je daarvan, iemand die tenminste oprecht is.
[..]

Nogmaals iemand die echt in het boek gelooft zal dat niet doen.
Maar wanneer ze het wel doen?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:12:54 #24
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30573120
Video meliora proboque deteriora sequor: Ik zie het betere en erken het, maar volg
het slechtere.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30573798
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:12 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Maar wanneer ze het wel doen?
Volgens de Islam haal je dan de toorn van Allah over je heen, en verlaat Allah je in duisternis als je je rug naar een juiste pad toekeert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')