Inderdaad, ik denk dat de meeste Palestijnen wel Moslim zijn ja.. echter een Moslim ben je al als je in Islam gelooft en accepteerd, wil niet zeggen dat al mijn daden in overeenstemming zijn met Islam, ik kan helemaal in haram (verboden) zaken leven maar toch Moslim zijn..snappiequote:Op maandag 12 september 2005 21:13 schreef Akkersloot het volgende:
Die Palestijnen die in de Gaza strook die Synagoges vernielden zijn zeker geen moslims ?
De band tussen 'mensen van het boek' (joden & christenen) wordt benadrukt ja, zitten veel overeenkomsten tussen maar ook grote fundamentele verschillen.quote:De Islam heeft het toch zo op voor "mensen van het boek" (atheisten, arabische polytheisten, boedhisten en hindoes waren gewoon vogelvrij).
Hoe heet zo'n uitdrukking ?quote:Op maandag 12 september 2005 22:14 schreef Alulu het volgende:
De band tussen 'mensen van het boek' (joden & christenen) wordt benadrukt ja
We zijn nu al in de 3e verlenging van de speeltijd en nog steeds is het niet duidelijk wat het doel van dit topic is. Ik heb, behulpzaam als ik ben, voorgesteld aan de TS om het volgende doel te stellen:quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat is nu de bedoeling van deze topic? Is het de bedoeling om hier eens lekker ons gal te gaan spuwenLijkt een beetje een zelfkastijdingstopic, Triggershots sm-keldertje zullen we maar zeggen
![]()
'De mensen van het boek' zijn juist bij definitie monotheïsten, volgens mijquote:Op dinsdag 13 september 2005 10:54 schreef Akkersloot het volgende:
Van benadrukken van een band kan men het helemaal niet noemen aangezien polytheisten ect gewoon worden verketterd.
Triggershot's keldertjequote:
Dit is inderdaad alweer nr. 3, heb er één volledig gemist.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:01 schreef Oud_student het volgende:
[..]
We zijn nu al in de 3e verlenging van de speeltijd en nog steeds is het niet duidelijk wat het doel van dit topic is.
Inderdaad, de praktijk. Daar wringt nu juist de schoen. Ik heb Triggershot ook al eens gezegd dat zolang de praktijk de theorie weerspreekt, hij tevergeefs zijn tekst-exegeses hier neerzet.quote:Ik heb, behulpzaam als ik ben, voorgesteld aan de TS om het volgende doel te stellen:
" Toon aan door middel van geschriften, maar vooral door de praktijk van alledag, dat de islam een vredelievende en tolerante godsdienst is "
De TS heeft dit niet begrepen of wil het niet begrijpen en wil alleen maar evangelisatie voor de islam bedrijven, altans die indruk krijg ik.
dont touch my TTquote:Op dinsdag 13 september 2005 11:09 schreef Doffy het volgende:
Voor zover ik het begrijp, is dit een centraal topic om de positieve kanten van de Islam te benadrukken, om zo tegenwicht te bieden aan de in de ogen van TS negatieve beeldvorming in de media en in de nederlandse maatschappij. De topictitel komt daarbij wellicht inderdaad wat verwarrend over. Iemand een betere TT? TS?
Lijkt me ook niet geweldig. Nogmaals: ik ga ervan uit dat het de bedoeling is dat hier positieve kanten van de Islam belicht worden, nietwaar? Of heb jij daar andere ideeën over?quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:57 schreef Triggershot het volgende:
dont touch my TT
Alleen "een andere kant van de dagelijke islam" ofzo?
Correctquote:Op dinsdag 13 september 2005 18:35 schreef Doffy het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat het de bedoeling is dat hier positieve kanten van de Islam belicht worden, nietwaar?
aand8 trekkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 18:49 schreef Doffy het volgende:
[..]
Waarom noem je het dan 'anti-islam gebash'?
Nuttigquote:Op dinsdag 13 september 2005 18:52 schreef Triggershot het volgende:
aand8 trekken
Je interpreteert ut fout, of mijn foutquote:Op dinsdag 13 september 2005 18:53 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nuttig
En jij verwacht dan een serieuze discussie aan te zwengelen?
'de mensen van het boek' zijn volgens de godsdienststichter Mohammed christenen, joden en moslims. Maar natuurlijk is niet elke monotheist christen, jood of moslim.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:10 schreef Doffy het volgende:
'De mensen van het boek' zijn juist bij definitie monotheïsten, volgens mij
Ik dacht dat alle gebash geedit werd. Waarom dan nog reageren op iets wat toch niet meer te vinden is hier op WFL.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:05 schreef Triggershot het volgende:
Er is teveel ISlam gebash op FOK! en dit topic is dus bedoelt als anti bash topic.
Oh je kunt dus wel in het boek geloven maar het niet doen en nog steeds moslim zijnquote:Op maandag 12 september 2005 22:14 schreef Alulu het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat de meeste Palestijnen wel Moslim zijn ja.. echter een Moslim ben je al als je in Islam gelooft en accepteerd, wil niet zeggen dat al mijn daden in overeenstemming zijn met Islam, ik kan helemaal in haram (verboden) zaken leven maar toch Moslim zijn..snappie![]()
Zoals Yusuf Islam zei:
If i would have met Muslims before i met Islam i would never covert to Islam.
[..]
De band tussen 'mensen van het boek' (joden & christenen) wordt benadrukt ja, zitten veel overeenkomsten tussen maar ook grote fundamentele verschillen.
Beste Desiredbard,quote:Op woensdag 14 september 2005 14:08 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh je kunt dus wel in het boek geloven maar het niet doen en nog steeds moslim zijn
Vreemd is het toch dat de islam geen vergeving van de zonden kent zoals de christennen dat kennen.
Ook in de Islamquote:Iemand die wel in Het Boek (= Bijbel) gelooft maar er zich niet aan houd heet in de Westerse cultuur een zondaar.
In de Islam is er wel degenlijk vergeving, in de koran/hadith staat dan ook :quote:Zonden worden vergeven bij berouw, en poging niet in herhaling te vallen.
Kortom een christen zal proberen zich aan het boek te houden om vergeving te vragen en het opnieuw te proberen.
Geloof in de koran weerhoudt je daarvan, iemand die tenminste oprecht is.quote:Jij kan dus lekker in zonde leven moorden en verkrachten ,
Nogmaals iemand die echt in het boek gelooft zal dat niet doen.quote:maar je gelooft in het boek dus
Maar wanneer ze het wel doen?quote:Op woensdag 14 september 2005 14:23 schreef Triggershot het volgende:
Geloof in de koran weerhoudt je daarvan, iemand die tenminste oprecht is.
[..]
Nogmaals iemand die echt in het boek gelooft zal dat niet doen.
Volgens de Islam haal je dan de toorn van Allah over je heen, en verlaat Allah je in duisternis als je je rug naar een juiste pad toekeert.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:12 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Maar wanneer ze het wel doen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |