abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32839994

Vorige delen:
Het Heerlijke NOVA-avondje is gekomen.
Het Heerlijke NOVA-avondje is gekomen -Deel 2-.
Het Heerlijke NOVA-avondje is gekomen -Deel 3-.

Hier een centraal topic voor NOVA, het actualiteitenprogramma van de NPS.
Hoe laat? Elke werkdag om 22.20, zaterdag om 22.10. Waar? Nederland 3.
Elke vrijdagavond een speciale uitzending met prominente gasten uit de politiek genaamd NOVA Politiek.

Met vaste presentatoren Clairy Polak, Jeroen Pauw, Ferry Mingelen en Paul Witteman.

Het NOVA-volkstribunaal.

Clairy-icon voor de liefhebbers:

"Hoef je niet zo vals te lachen, kreng"

Maandag 5 december 2005:
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

Proces Hofstadgroep begonnen

Vandaag is in Den Haag het proces tegen de Hofstadgroep begonnen. De groep radicale moslims wordt verdacht van het voorbereiden van terroristische activiteiten. Voor het eerst worden er ook vrouwen als getuige opgeroepen.

Cardiologen naar de rechter
Cardiologen willen dat de rechter minister Hoogervorst dwingt het geneesmiddel Plavix te vergoeden. Plavix voorkomt hartinfarcten. Tienduizenden mensen slikken het. De cardiologen schrijven het middel een jaar voor, maar de minister wil het maar zes maanden vergoeden. In de studio: Wybren Jaarsma, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Cardiologen.

De populairiteit van Sarkozy
De Franse minister van binnenlandse zaken Nicola Sarkozy trad tijdens de rellen in Frankrijk -in woord en daad- keihard op. Omdat het zijn grote ambitie is president van Frankrijk te worden is de vraag: wat voor invloed hebben de rellen op de populariteit van Sarkozy gehad. Een portret.

Presentatie: Jeroen Pauw
NOVA site
Uitzendingen en items zijn altijd online na te zien via de NOVA site.
pi_32840214
ik heb het alweer gelezen. Je hoopt dat Hoogervorst zelf afhankelijk wordt van een batterij pilletjes en zalfjes.. Wie pruimt 'm (nog)
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 5 december 2005 @ 17:46:23 #3
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32840268
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_32840275
Ja, gelukkig een nieuw topic .
pi_32840807
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:46 schreef Airelle het volgende:
Ja, gelukkig een nieuw topic .
  maandag 5 december 2005 @ 18:08:43 #6
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32840839
Die jas van Jeroen Pauw is echt
pi_32840867
Jezus, draagt die Pauw nou een dode struisvogel of zo?

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2005 18:10:20 ]
pi_32841644
Die foto is toch ook gebruikt bij het Volkskrant artikel over NOVA ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_32841711
vanavond niet heel veel aparts. Zo portret van Sarkozy hebben ze klaar liggen. vandaag past het mooi, niks belangrijkers te melden.
Maar ik vind pauw altijd grappig om te zien. De vragen van hem en de gezichten die hij erbij trekt...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 5 december 2005 @ 22:18:05 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32847992
Heb je geen Jeroen Pauw icon?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32848211
Tering, hebben we die gedrochten ooit een Nederlands paspoort gegeven? What were we thinking?
  maandag 5 december 2005 @ 22:25:31 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32848250
demonstranten bij de rechtszaal
'je hoeft hier niet te blijven hoor'
'ik ben een nederlander hoor'

dat je daar überhaupt gaat staan, en helamaal als vraviool volwassenzijnde Pim-potentieel
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:09:13 #14
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32851432
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:29 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
"Ik ben ook een Nederlander hoor"

.
Ik moest wel ff lachen.

Alleen jammer dat het zo treurig is.
pi_32859956
quote:
[afbeelding]

.
Ik vond het gewoon eng. Die ogen van die meisjes in burqa.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32861235
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:53 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik vond het gewoon eng. Die ogen van die meisjes in burqa.
Misschien materiaal voor een nieuw topic, vinden moslims autochtonen ook eng.
pi_32864653
Die OP. Geweldig pberends.

Gisteravond was het wel interessant over de Hofstadgroep.
pi_32867041
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:18 schreef Yildiz het volgende:
Heb je geen Jeroen Pauw icon?

pi_32867075
quote:

Eindhoven rouwt

Frits Philips, boegbeeld van het elektronicaconcern, is maandagavond op 100-jarige leeftijd overleden. Werkgevers-organisaties en oud-topmannen van Philips roemen zijn verdiensten voor het concern en voor de maatschappij.

Machtsconcentratie op de Wallen
De toenemende regelgeving op de Wallen speelt grote seks-ondernemers in de kaart: kleine ondernemers bezwijken onder de administratieve rompslomp en verkopen hun bordelen aan de 'grote jongens'. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde onderzoeksrapport Het Van Traa-project van de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Kennis om de kennis
Nederland is een nieuwe universiteit rijker: de Academia Vitae in Deventer. Volgens de oprichters een universiteit zoals de universiteit ooit bedoeld was. Kennis om de kennis. Op deze 'Academie voor het leven' moet weer plek zijn voor bezinning. In september 2007 opent een driejarige Bachelors-opleiding. Nu kunnen mensen met werkervaring er alvast kortere cursussen doen.

Den Haag Vandaag
CDA en D66 bereiden een wetswijziging voor om burgers volgend jaar 35 euro extra te geven als compensatie voor de gestegen energieprijzen. Op die manier zetten ze het conflict met het kabinet verder op scherp. Het kabinet weigert de compensatie. Vanavond praat de Kamer met minister De Geus (Sociale Zaken) over de koopkracht in 2006.

Presentatie: Clairy Polak en Ferry Mingelen
pi_32867356
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:32 schreef pberends het volgende:

[..]
Ik ben zeer benieuwd. Brinkhorst zit natuurlijk al direct op de hand van Zalm, dus ook binnen die partij zal het wel een 'constructieve discussieronde' worden over de energiecompensatie.

Het dreigt een beetje de situatie te worden dat of Verhagen of Zalm beschadigt raken.
pi_32867905
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:43 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het dreigt een beetje de situatie te worden dat of Verhagen of Zalm beschadigt raken.
Dan wint zalm. Ik denk dat Zalm harder is dan Verhagen. Verhagen vindt ik maar een oppertunist. Zalm stopt er toch mee na dit kabinet. Dan maakt het voor zijn politike carriere niet zoveel uit als het kabinet ploft. Al is een leuk afscheid altijd fijn. Verhagen wil hoger op, en hier het kabinet op laten ploffen lijkt me niet ideaal voor hem. En ik betwijfel of hij wel een kabinet kan laten ploffen. Heeft altjd goedkeuring nodig van JP.
Het kabinet laten ploffen en einde poltieke carriere Verhagen. Lijkt me mooi. Verhagen, volgens mij heb ik een natuurlijke afkeer van hem...
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32903534
Wat is het forum sloom zeg .
quote:

Sluitingsbesluit detentiecentrum Schiphol geschorst

Het besluit van de gemeente Haarlemmermeer om het cellencomplex op Schiphol-Oost op korte termijn te sluiten, is woensdag bij Koninklijk Besluit geschorst tot 24 april volgend jaar. Dat is gebeurd op verzoek van minister Donner van Justitie. De gemeenteraad van Haarlemmermeer reageert woendend. In de studio - onder voorbehoud - burgemeester Fons Hertog van Haarlemmermeer.

Wie beslist over medische behandeling baby?
Het VU Medisch Centrum in Amsterdam heeft de ouders van een zwaar gehandicapt kind door de rechter uit de ouderlijke macht laten zetten. De ouders stemden niet in met de wens van de behandelend arts om de hoeveelheid morfine te verhogen. In de studio reageert W. Verkruisen, advocaat van het echtpaar.

Proces Van Anraat
Officier Fred Teeven laat vanavond weten wat de eis is tegen de zakenman Frans van Anraat. Van Anraat wordt verdacht van medeplichtigheid aan genocide. In de jaren '80 leverde hij grote hoeveelheden grondstoffen voor gifgas aan Irak. Zeker 100.000 Koerden werden het slachtoffer van de chemische aanvallen door het bewind van Saddam Hoessein. 15 Jaar gevangenisstraf is de maximale straf voor medeplichtigheid aan genocide.

Den Haag Vandaag: de AOW
Een jaar geleden heeft een meerderheid in de Tweede Kamer van PvdA, VVD en D66 al aangedrongen bij minister De Geus van Sociale Zaken op een onderzoek naar een flexibele AOW-leeftijd. En: moeten AOW'ers ook premie gaan betalen voor hun eigen oudedagsvoorziening? Een verslag.

Presentatie: Jeroen Pauw en Joost Karhof
pi_32922395
Vanavond wordt het echt lachen, Ferry Hoogendijk (ouwe Elsevier relnicht) van de LPF is er weer . Met z'n rooie leesbril.
quote:

Verbijstering over vondst AIVD-diskettes

Diskettes van de inlichtingendienst AIVD met staatsgeheime informatie zijn op straat beland en in handen gekomen van Peter R. de Vries. Op de diskettes staan onder meer rapportages over het seksleven van Pim Fortuyn en informatie over partijgenoten van Fortuyn. In de studio reageert Ferry Hoogendijk, oud LPF-Kamerlid en onderwerp van AIVD-onderzoek.

Run op tanden en brillen
Met de komst van het nieuwe zorgstelsel ontstaat er een run op tanden en brillen.

Acties bij de Publieke Omroep
Ongeveer driehonderd omroepmedewerkers hebben donderdagmiddag actie gevoerd tegen de bezuinigingen op de Publieke Omroep. Een verslag.

Presentatie: Paul Witteman en Ferry Mingelen
pi_32922569
Ferry Hoogendijk
Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren op het feit dat ook zijn sexleven onder de loep is genomen.
pi_32922670
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:23 schreef ThomasBerge het volgende:
Ferry Hoogendijk
Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren op het feit dat ook zijn sexleven onder de loep is genomen.
"Harry Wijnschenk zegt u? Ben je besodemietert, Clairy. Weet u, ik ben erg monogaam, ik had alleen een oogje op Herman Heinsbroek"

Oh nee, Witteman zit er .
  donderdag 8 december 2005 @ 17:57:09 #26
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_32923334
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:23 schreef ThomasBerge het volgende:
Ferry Hoogendijk
Lol. Hij is (was?) getrouwd met mijn oud-lerares Nederlands. Die was hoogblond en een jaar of dertig jonger :>. Verder geen lekker ding ofzo.
pi_32932061
Totaal geen stijl van NOVA, hele onderwerp met Ferry Hoogendijk is gewoon geschrapt .

Morgen wordt ook weinig aan, gaan ze het nota bene in NOVA Politiek (altijd gezellig) over een paar Congolese asielzoekers hebben, net of er geen belangrijkere onderwerpen zijn . Doet me weer denken aan dat oeverloze gezeik rondom terrorisme. Had het dan nog liever over Pim's vriendjes gehad, konden we tenminste nog lachen.

Overigens was het item over die homevideo's van de soldaten in Irak hilarisch .
pi_32936170
quote:
[afbeelding]
Hee dat tafelkleed heeft m'n oma ook
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_32941703
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
Jezus, draagt die Pauw nou een dode struisvogel of zo?
Ik vind hem wel cool.

ontopic:
Lijkt me interessant dat portret van Sarkozy, hij is een beetje de Marco Pastors / Gerd Leers van Frankrijk, die mag van mij wel president worden!

edit: @#$!, die aflevering is al geweest.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:33:26 #30
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32941925
Check de site van Nova, daar is de video wel terug te vinden.
pi_32944229
Geen Ferry gisteren
pi_32944756
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:33 schreef IntroV het volgende:
Check de site van Nova, daar is de video wel terug te vinden.
de moeite waard dus?
pi_32949178
quote:
Vanavond in NOVA Politiek (vrijdag 9 december 2005)

Verdonk geeft slordigheden toe

In strijd met de regels heeft Nederland de autoriteiten van Congo gegevens over afgewezen asielzoekers verstrekt. Dit blijkt uit het zogenoemde Congo-rapport dat de commissie-Havermans vandaag presenteerde. In een reactie op het rapport gaf minister Verdonk toe dat er sprake was van slordigheden, maar ze ontkende dat ze de Kamer verkeerd heeft geïnformeerd.

In NOVA Politiek hierover een discussie met Femke Halsema, fractieleider van GroenLinks in de Tweede Kamer, D66-Kamerlid Bert Bakker en Mat Herben (LPF).

Verder aandacht aan de actualiteit van deze week: moet Nederland troepen sturen naar Afghanistan? Loopt de ruzie over de energiecompensatie uit de hand? Gaat Schiphol-Oost dicht? Moet de PvdA een akkoord sluiten met de linkse partijen voor de verkiezingen?

En verder natuurlijk de Politieke Barometer en de kijk van Joep Bertrams op de afgelopen week.

Presentatie: Jeroen Pauw en Clairy Polak
pi_32949416
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:10 schreef ThomasBerge het volgende:
Geen Ferry gisteren
Gister was hij wel in 2vandaag, fantastisch hoe hij raaskaalt. Nog online na te zien.
pi_32949443
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Gister was hij wel in 2vandaag, fantastisch hoe hij raaskaalt. Nog online na te zien.
Ik zag alleen even die broer van Fortuyn zitten. Ferry zelf heb ik niet gezien, straks maar even nakijken dan
pi_32957078
Hoe komt Halsema eigenlijk aan zo'n kutstem? Vroeger gerookt?
pi_32958175
Jeroen Pauw: "Eigenlijk zijn D66 en Peter R. de Vries dezelfde partijen, het enige verschil is dat Peter R. 4 zetels in zijn eentje haald en D66 met..."

.
pi_32958637
Bert Bakker
pi_32960164
Is er al een POL-topic over die premierverkiezing?
pi_32963981
Halsema kan dus totaal niet tellen...

Eerst had ze het over 7 cent per week (zou 3,50 per jaar zijn), vervolgens over 7 per dag (zou 25 euro per jaar zijn...)

Terwijl 35 euro toch echt 70cent per week, of 10 cent per dag is.
pi_32965285
Femke Halsema viel tot drie of vier keer toe in herhaling. Over hoe zielig het wel niet was dat die politieke vluchtelingen in eigen land niet meer veilig waren .

Het is natuurlijk ook wel zo, het is slordig en het is een stomme fout. Maar had ze niets zinnigers te zeggen? .
pi_32965344
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 23:09 schreef pberends het volgende:
Jeroen Pauw: "Eigenlijk zijn D66 en Peter R. de Vries dezelfde partijen, het enige verschil is dat Peter R. 4 zetels in zijn eentje haald en D66 met..."

.
Mooi was dat

En Mat Herben gaat het politieke landschap van Nederland veranderen
pi_32965793
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 23:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Te rechts?
Te draaikonterig
pi_32968316
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 03:23 schreef the_disheaver het volgende:
Halsema kan dus totaal niet tellen...

Eerst had ze het over 7 cent per week (zou 3,50 per jaar zijn), vervolgens over 7 per dag (zou 25 euro per jaar zijn...)

Terwijl 35 euro toch echt 70cent per week, of 10 cent per dag is.
Dat is toch niet zo interessant. Interessanter is dat onze bewindslieden zitten te zeuren over een bedrag die ze alleen al qua koffie opdrinken bij het vergaderen over dat bedrag.
pi_32968347
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:06 schreef WAT het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo interessant. Interessanter is dat onze bewindslieden zitten te zeuren over een bedrag die ze alleen al qua koffie opdrinken bij het vergaderen over dat bedrag.
Lijkt me sterk dat ze 250 miljoen in 1 vergadering opdrinken. 35 euro per huishouden klinkt weinig, maar is bij elkaar opgeteld natuurlijk wel een aardig bedrag.
pi_32969067
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:06 schreef WAT het volgende:

[..]

Maar het is wel interessant te denken of die 35 ¤ echt zo effectief is. Van 2 kanten, zal de samenleving het kabinet danken voor die 35 euro? En zal het echt ergens anders heen gaan dan een printer?
pi_32969830
Conclusie: Het was weer een rechtse week bij NOVA.
pi_32969952
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:11 schreef SCH het volgende:
En dat met Sinterklaas!
pi_32970045
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:11 schreef SCH het volgende:
gelukkig wel... 1 keertje halsema uitnodigen is wel genoeg...
pi_32970219
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:43 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar het is wel interessant te denken of die 35 ¤ echt zo effectief is. Van 2 kanten, zal de samenleving het kabinet danken voor die 35 euro? En zal het echt ergens anders heen gaan dan een printer?
35 euro is een druppel op een gloeiende plaat, maar als 500 euro 500.000 stemmen extra oplevert bij de gemeenteraadsverkiezingen voor de coalitiepartijen zal 35 euro wel 35.000 extra stemmen opleveren. Raar maar waar.
pi_32970262
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:17 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

gelukkig wel... 1 keertje halsema uitnodigen is wel genoeg...
Gek genoeg hoor ik niemand over het interview met NOVA-redacteur Siem Eikelenboom, die zijn rechtse denkbeelden in het programma mag uiten.
pi_32971223
Alhoewel de LPF me dichterbij staat dan GL moet ik zeggen dat Halsema best goed is in debatteren. Herben had "een middag lang" het rapport gelezen, en inhoudelijk best goede argumenten, maar kon die toch niet overtuigend over brengen. Ik krijg ook altijd een beschamend gevoel als politici harder gaan praten om hun gelijk te krijgen.

Bert Bakker kan wat dat betreft zijn gedachten veel beter en helderder uitleggen. Een van de betere D66'ers.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32971480
Herben had niet zo'n goed optreden, maar was inhoudelijk erg goed.
pi_32972849
quote:

Wouter Bos for president
Het hoge woord is eruit: Wouter Bos wil premier worden. Dat maakte hij op het PvdA-congres in Utrecht vandaag bekend. NOVA volgde Bos vandaag tijdens zijn optreden in eigen huis.

Crisis bij de Publieke Omroep
Het is crisis bij de Publieke Omroep: de marktaandelen dalen en er moet bezuinigd worden. Bij de kranten gaat het al niet veel beter: de betaalde oplages dalen en de gratis titels stijgen. Tijd om de koppen bij elkaar te steken? In de studio reageren Hans van Beers, ex-lid van de Raad van Bestuur van de Publieke Omroep, en Harry de Winter, programmamaker.

Presentatie: Clairy Polak
pi_33020351
quote:

Is Pernis voorbereid op een grote brand?

In het Engelse Hemel Hempstead explodeerde zondag een olie-opslagplaats. Volgens de brandweer kan het nog dagen duren voor het vuur helemaal is gedoofd. Is Nederland voorbereid op een megabrand in Pernis?

Talloze ledematen onnodig geamputeerd
In Nederland worden jaarlijks talloze ledematen onnodig geamputeerd. Met hyperbare zuurstoftherapie kunnen beschadigde haarvaten weer aangroeien en probleemwonden succesvol worden behandeld. Dit beweert het Centrum voor Hyperbare Zuurstoftherapie in Rotterdam.

VOC-schip met zilverschat gevonden
Een droom voor schatgravers en avonturiers: voor de zuidkust van Engeland is een VOC-schip gevonden met aan boord onder meer duizend baren zilver en zo'n 36.000 zilveren munten. Het schip, De Rooswijk, werd begin dit jaar ontdekt.

Den Haag Vandaag
In het kader van de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar ging premier Balkenende vandaag op werkbezoek bij het Sint-Laurenscollege in Rotterdam.

Presentatie: Jeroen Pauw en Pim van Galen
pi_33025298
Balkenende op werkbezoek...
Net als toen hij eten ging opscheppen in een bejaarden tehuis? Met alleen maar CDA's om hem heen en aan de muur CDA posters?
And that is the news.''
pi_33025665
Ben benieuwd of die school zo'n christelijke school is die compleet wit is . En dan nog volhouden dat bijzonder onderwijs een groot goed is .
pi_33025726
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:38 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd of die school zo'n christelijke school is die compleet wit is . En dan nog volhouden dat bijzonder onderwijs een groot goed is .

is het trouwens normaal dat een premier zich zo duidelijk met de gemeenteraadsverkiezingen bemoeit?
And that is the news.''
pi_33025873
http://www.laurenscollege.nl/
quote:
Het Sint-Laurenscollege is een scholengemeenschap voor havo en atheneum met een katholieke achtergrond.
pi_33025918
Wat een linksche onderwerpen weer
pi_33026006
quote:
Dat plaatje ook met de 4 handen die elkaar vasthouden. Balkenende gaat weer eens naar de school die het meest representatief is
And that is the news.''
pi_33026149
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

is het trouwens normaal dat een premier zich zo duidelijk met de gemeenteraadsverkiezingen bemoeit?
Het is vrij belachelijk inderdaad, en uiterst niet effectief. Je overloopt daarmee namelijk de lokale lijstrekker van het CDA Rotterdam en omdat dit kabinet niet echt een positief imago heeft helpt het al helemaal niet. Terwijl mensen opzich misschien nog wel zouden kunnen inzien dat gemeentelijke partijen weinig met nationale partijen te maken hebben.
pi_33026196
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is vrij belachelijk inderdaad, en uiterst niet effectief. Je overloopt daarmee namelijk de lokale lijstrekker van het CDA Rotterdam en omdat dit kabinet niet echt een positief imago heeft helpt het al helemaal niet. Terwijl mensen opzich misschien nog wel zouden kunnen inzien dat gemeentelijke partijen weinig met nationale partijen te maken hebben.
Dat een Verhagen er heen gaat oke, kan me iets bij voorstellen, maar op jou verhaal afgaande is dat uit tactisch ogpunt niet slim. van een premier mag je verwachten dat hij boven de partijen staat.
And that is the news.''
pi_33026274
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat een Verhagen er heen gaat oke, kan me iets bij voorstellen, maar op jou verhaal afgaande is dat uit tactisch ogpunt niet slim. van een premier mag je verwachten dat hij boven de partijen staat.
Ja, als je als nationale politicus impopulair bent om je nationale beleid moet je je zo weinig mogelijk met de gemeentepolitiek bemoeien. Omdat de nationale politiek weinig te maken heeft met de gemeentelijke politiek. Anders voer je gewoon een anti-campagne .
En daar komt nog bij inderdaad dat een premier boven de partijen moet staan.
pi_33049610
quote:

Huiselijk geweld

Uit nieuw onderzoek - gepubliceerd in een gezaghebbend Brits medisch tijdschrift - blijkt dat Nederlandse huisartsen de fysieke kenmerken van huiselijk geweld onvoldoende herkennen. Oorzaak: een gebrekkige opleiding.

Rassenrellen in Australië
Een enorme politiemacht gaat vandaag in Sydney de straten op om te voorkomen dat er een derde nacht van geweld uitbreekt. De rassenrellen hebben veel kritiek op de multi-culturele immigratiepolitiek van Australië opgeroepen. Critici zeggen dat etnische verschillen jarenlang zijn gecultiveerd. Anderen zeggen dat het geweld een oorlog is tussen bendes. In de studio reageert publicist en Australië-kenner Jan Ligthart.

De Wijkerslooth
Veiligheid is zo veelomvattend dat het zinloos is daarvoor een aparte minister te benoemen of een afzonderlijk ministerie te vormen. Dat betoogde Joan de Wijkerslooth, oud-voorzitter van het college van procureurs-generaal, vandaag in zijn oratie waarmee hij het hoogleraarschap in het straf(proces)recht aan de Universiteit Leiden aanvaardde.

Den Haag Vandaag
De Tweede Kamer sprak vandaag met minister De Geus in het begrotingsdebat over het behoud van de koopkracht. Verder het laatste nieuws over de nieuwe missie naar Afghanistan.
Na de LPF en de SP is nu ook GroenLinks bij voorbaat al tegen deze missie.

Presentatie: Jeroen Pauw en Ferry Mingelen
pi_33050919
Weer linkse onderwerpen
pi_33052384
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:34 schreef SCH het volgende:
Weer linkse onderwerpen
Ga je dat elke dag zeggen?
And that is the news.''
pi_33056710
Verdonk over de uitlatingen van de Belgische politica: "Volgens mij is ze rijp voor een inburgeringscursusje.."

.
pi_33057548

Over Balkenende en al die grappenmakers
pi_33057581
Die klote Hoogervorst meent nog een laf repliekje te geven ook
Je zou zeggen dattie hogere prioriteiten heeft
pi_33057688
Goh, GroenLinks heeft moeten nadenken over de gevaarlijke missie in Afghanistan..
pi_33064552
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:46 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
Over Balkenende en al die grappenmakers
Rutte: " De humor is hier bij tijd en wijlen hilarisch "

Daar heeft ie dan weer wel gelijk in, al is frequent misschien een beter woord als je dit kabinet op z'n vreemdsoortige humor beoordeelt. Misschien bedoelde hij er de evolutietheorie mee, of z'n zelfverklaarde overbodigheid
pi_33064563
quote:
Op woensdag 14 december 2005 08:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Rutte: " De humor is hier bij tijd en wijlen hilarisch "

Daar heeft ie dan weer wel gelijk in, al is frequent misschien een beter woord als je dit kabinet op z'n vreemdsoortige humor beoordeelt. Misschien bedoelde hij er de evolutietheorie mee, of z'n zelfverklaarde overbodigheid
Adequate humor it is
pi_33064573
quote:
Op woensdag 14 december 2005 08:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Adequate humor it is
Da's Verdonk, Rutte is die met dat brilletje
pi_33064612
quote:
Op woensdag 14 december 2005 08:41 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Da's Verdonk, Rutte is die met dat brilletje
Die zichzelf wil opheffen
pi_33066338
Freya
  woensdag 14 december 2005 @ 10:45:53 #80
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_33066606
quote:
Op woensdag 14 december 2005 08:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zichzelf wil opheffen
Hé, dat is er in ieder geval een die acties plaatst waar z'n mond is. Een kleinere overheid? Begin bij je zelf!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_33075427
Speciale uitzending vanavond:
quote:

De meer-fronten-oorlog tussen kabinet en Kamer
Kamer en kabinet worstelen zich door een reeks moeilijke dossiers. Kwesties waar kabinet en Kamer grondig van mening over verschillen en waar zelfs regeringsfracties grote vragen bij stellen. NOVA volgt het allemaal op de voet:

Congo
Vandaag debatteert de Kamer over de vraag of minister Verdonk de Tweede Kamer wel juist heeft ingelicht over het verstrekken van belastende gegevens aan Congo over uitgeprocedeerde asielzoekers. Een verslag.

Afghanistan
Komende maandag buigt het kabinet zich over een moeilijk besluit: wel of niet militairen naar Afghanistan sturen. Grote vraag is of er in de Tweede Kamer voldoende steun is voor deze operatie. Voor- en tegenstanders van de missie zijn het maar over één ding eens: het gebied waar het om gaat is levensgevaarlijk en er heerst anarchie.

Kabinet-Balkenende wekt steeds weer Belgische spotlust
Deze week kregen de bewindslieden in Den Haag te maken met ongezouten kritiek van een collega uit België: de Belgische vice-premier Freya van den Bossche hekelde in een interview met Vrij Nederland het bezuiniginsgbeleid van het kabinet en noemde de Nederlandse ministers stijf, truttig en kleinburgerlijk. Over het Brussels-Haagse rumoer een gesprek met de Vlaamse Ferry Mingelen: Siegfried Bracke.

Debat Schipholbrand
Vandaag vond het algemeen overleg met minister Donner (Justitie) plaats over het detentiecentrum Schiphol-Oost. Een verslag.

Presentatie: Clairy Polak en Ferry Mingelen

[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 14-12-2005 17:09:52 ]
pi_33086600
het is wel een mooie dame hoor:

Freya (zie nova gister)
pi_33086761

..jammer dat ze spijt heeft
  woensdag 14 december 2005 @ 23:57:09 #85
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_33089500
het leuke van deze belgische muts is dat ze zelf over een paar jaar dezelfde maatregelen moet nemen als in Nederland, maar dan een paar jaar te laat en nog harder.
en verder: hoe geloofwaardig ben je als je in de regering van een land zit die een partij als Vlaamsbelang waar een meer dan substantieel deel van de Vlaamse bevolking op stemt, compleet negeert en waar zelfs de publieke omroep, waar iedereen voor betaalt, geeneens aandacht wil besteden aan deze partij. Nee, dan een grote mond hebben op Nederland. pfff, domme doos.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_33106329
quote:

Vergelding Olympisch gijzeldrama
De voormalige Israëlische premier Ehud Barak vertelt over de commando-actie in 1973 in Beiroet, waarbij hij - verkleed als vrouw - verschillende Palestijnse activisten uitschakelde. De actie was een vergelding van de Palestijnse aanslag op de Olympische Spelen in München, waarbij 11 Israëlische atleten om het leven kwamen. Vandaag verschijnt het boek 'Vergelding' van Aaron J. Klein, dat een nieuw licht werpt op de gebeurtenissen.

Rapport Brand Schiphol
De brandweer van Haarlemmermeer heeft de melding van de brand in het detentiecentrum op Schiphol-Oost te laat gekregen. Dat concludeert de commissie Hendrikx die de brand, waarbij eind november elf mensen om het leven kwamen, in opdracht van de gemeente Haarlemmermeer onderzocht. Don Berghuijs, lid van de onderzoekscommissie, is in de studio.

Thomas Friedman
Favoriete thema's van Amerikaanse journalist Thomas Friedman zijn het Midden-Oosten, het terrorisme en de globalisering. In zijn nieuwe boek 'De aarde is plat' vraagt hij zich af of het rijke Westen zich wel kan aanpassen aan een wereld waarin het er steeds minder toe doet waar iemand woont. Twan Huys sprak met Friedman over globalisering én de rol van Amerika in Irak.

Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof
pi_33133388
quote:
Vanavond in NOVA Politiek (vrijdag 16 december, 22.20, Nederland 3)

Hans Hoogervorst versus Wouter Bos

Vandaag is het een bijzondere dag voor minister van Volksgezondheid Hans Hoogervorst (VVD): iedereen hoort nu een aanbod van zijn verzekeraar te hebben gekregen. Maar hoe is het met de premiehoogte, zijn aanvullende verzekeringen nu wel of niet te duur, hoeveel mensen switchen van verzekering en gaat de verzekeraar niet te veel op de stoel van de arts zitten?

Voor oppositieleider Wouter Bos (PvdA) is het ook een speciale dag omdat vandaag zijn boek verschijnt met zijn visie op de toekomst van Nederland: 'Dit Land Kan Zoveel Beter'. Beide heren gaan de directe confrontatie aan in NOVA Politiek. Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen de toekomstvisie van de PvdA-leider en dit kabinet?

Ook maakt Peter R. de Vries vandaag bekend of hij zijn politieke carrière voortzet of dat hij er een punt achter zet.

En verder 'Ondertussen op de Poli', de Straat, de Politieke Barometer en de visie van Joep Bertrams op de actualiteit.

Presentatie: Jeroen Pauw en Paul Witteman
pi_33133643
Peter R. De Vries nu wel in Cafe Dudok?, het is vandaag trouwens bar slecht weer buiten, vooral 's avonds, hij kiest zijn optredens in Nova niet echt slim uit zo
pi_33133686
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:20 schreef zakjapannertje het volgende:
Peter R. De Vries nu wel in Cafe Dudok?, het is vandaag trouwens bar slecht weer buiten, vooral 's avonds, hij kiest zijn optredens in Nova niet echt slim uit zo
Staat er niet duidelijk bij, dit stond al op de site, misschien geeft de nieuwsbrief later uitsluitsel.
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:23:45 #90
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33133766
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:20 schreef zakjapannertje het volgende:
Hij zit al bij Barend en Van Dorp, dat lijkt me dus sterk.
pi_33133809
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hij zit al bij Barend en Van Dorp, dat lijkt me dus sterk.
Schijnbaar is de uitslag negatief dan, want BvD scoort 3 keer minder kijkers van NOVA Politiek .
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:27:00 #92
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_33133849
De vries heeft via het NIPO panel mensen laten kiezen of hij wel of niet de politiek in moest gaan. Hij zou het doen als 41% ja stemde. Ik heb nee gestemd.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_33134233
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:27 schreef --Christiaan-- het volgende:
De vries heeft via het NIPO panel mensen laten kiezen of hij wel of niet de politiek in moest gaan. Hij zou het doen als 41% ja stemde. Ik heb nee gestemd.
Deed je mee aan die enquete van het NIPO?
pi_33134383
Dat wordt het einde van Peters poltieke carriere vanavond.
pi_33134422
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:42 schreef ThomasBerge het volgende:
Dat wordt het einde van Peters poltieke carriere vanavond.
Om 16.00 geeft ie al een persconferentie.
pi_33134476
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:42 schreef pberends het volgende:

[..]

o ok
pi_33134616
hmm is al bekend waar dat over gaat?, hij kan ook de overstap naar Talpa bekend maken
pi_33134811
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Deed je mee aan die enquete van het NIPO?
daar ben ik ook beneiuwd naar. ik zou ja gestemd hebben dan. Ik zou niet gelijk op hem stemmen, eigenlijk helemaal niet, maar een kans mrijgt hij van mij.
And that is the news.''
pi_33136236
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:42 schreef pberends het volgende:

[..]

waar wordt dat uitgezonden?
And that is the news.''
pi_33136726
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:42 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

waar wordt dat uitgezonden?
Geen idee. RTL is meestal beter in dat soort dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')