Ik vond dit wel een FOK-topic waardig.quote:In Kies dé premier na Wereldoorlog twee draait het om de vraag: Wie is beste en wie de slechtste Nederlandse minister-president van de afgelopen zestig jaar?
De premiers kunnen worden beoordeeld in vier sub-categorieën, waarin u de beste en slechtse aanvinkt:
* historische betekenis,
* welbespraaktheid
* sex appeal/uitstraling/imago
* eindbeoordeling: kies de beste en de slechtste premier van 1945 -2005
Vorm uzelf een mening aan de hand van profielen die geopend kunnen worden door op de naam van de betreffende premier te klikken.
Iemand die hoopt dat Balkenende daarbij als slechtste gekozen wordt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:36 schreef OnlineGokker het volgende:
Sex appeal! Welke idioot heeft dat er tussengezet?
Ik denk ook niet dat dit zo groot in de media wordt gezet als die Grootste Nederlander van de KRO en het dus met de "snelle kiezer" wel mee zal vallen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:39 schreef KieWie het volgende:
Denk dat de meeste mensen nog niet eens een kwart van de premiers zou kunnen noemen... Weer zoiets waar je het 'volk' zich beter niet of zou moeten laten uitspreken...
Wij kunnen denk ik alleen maar afgaan op wat die mensen betekent hebben voor ons land. Voor de beoordeling van de andere 2 punten kun je betere langs bejaardentehuis Zonneliede gaanquote:Op zaterdag 10 december 2005 00:39 schreef KieWie het volgende:
Denk dat de meeste mensen nog niet eens een kwart van de premiers zou kunnen noemen... Weer zoiets waar je het 'volk' zich beter niet of zou moeten laten uitspreken...
Er staan filmpjes op de site.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Wij kunnen denk ik alleen maar afgaan op wat die mensen betekent hebben voor ons land. Voor de beoordeling van de andere 2 punten kun je betere langs bejaardentehuis Zonneliede gaan
Er leven nog maar 5 premiers, waarvan er maar 1 in een bejaardenhuis zou kunnen zitten, hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Wij kunnen denk ik alleen maar afgaan op wat die mensen betekent hebben voor ons land. Voor de beoordeling van de andere 2 punten kun je betere langs bejaardentehuis Zonneliede gaan
HIj bedoelt dat je beter aan bejaarden kan vragen of die premiers sexy of welbespraakt waren omdat zij hen hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er leven nog maar 5 premiers, waarvan er maar 1 in een bejaardenhuis zou kunnen zitten, hoor.
Zijlstra is maar een paar maanden premier geweest. Te kort om een goede beoordeling te maken.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:52 schreef SCH het volgende:
Moeilijk hoor Drees, Den Uyl, Zijlstra en Lubbers springen er wat mij betreft uit.
Den Uyl is het geworden: omdat hij het meest durfde, meest authentiek was en het minst een geslepen politicus.
Zijlstra is natuurlijk onsterfelijk geworden door Wim Kan's parodie op "Yellow Submarine".quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zijlstra is maar een paar maanden premier geweest. Te kort om een goede beoordeling te maken.
Maar hij is uit het goede hout gesnedenquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zijlstra is maar een paar maanden premier geweest. Te kort om een goede beoordeling te maken.
Ja, men zegt dat de verkiezingswinst van de ARP in 1967, tegen de tednens van verlies van de confessionele partijen in de jaren zestig in, aan dat liedje te danken was.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zijlstra is natuurlijk onsterfelijk geworden door Wim Kan's parodie op "Yellow Submarine".
Waar we heengaan
Jelle zal wel zien...
Biesheuvel had ruzie met Drees jr.!quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:56 schreef beeer het volgende:
Ik kan niet anders dan stemmen voor Biesheuvel.
Mwoh...quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:28 schreef beeer het volgende:
Maar hij heeft zo'n mooie kop. Frenologisch hoogstandje en meer van dat. Drees is maar een lelijkerd; het premierschap niet waard.
Men noemde hem dan ook "mooie Barend".quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:28 schreef beeer het volgende:
Maar hij heeft zo'n mooie kop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |