Ik vond dit wel een FOK-topic waardig.quote:In Kies dé premier na Wereldoorlog twee draait het om de vraag: Wie is beste en wie de slechtste Nederlandse minister-president van de afgelopen zestig jaar?
De premiers kunnen worden beoordeeld in vier sub-categorieën, waarin u de beste en slechtse aanvinkt:
* historische betekenis,
* welbespraaktheid
* sex appeal/uitstraling/imago
* eindbeoordeling: kies de beste en de slechtste premier van 1945 -2005
Vorm uzelf een mening aan de hand van profielen die geopend kunnen worden door op de naam van de betreffende premier te klikken.
Iemand die hoopt dat Balkenende daarbij als slechtste gekozen wordt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:36 schreef OnlineGokker het volgende:
Sex appeal! Welke idioot heeft dat er tussengezet?
Ik denk ook niet dat dit zo groot in de media wordt gezet als die Grootste Nederlander van de KRO en het dus met de "snelle kiezer" wel mee zal vallen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:39 schreef KieWie het volgende:
Denk dat de meeste mensen nog niet eens een kwart van de premiers zou kunnen noemen... Weer zoiets waar je het 'volk' zich beter niet of zou moeten laten uitspreken...
Wij kunnen denk ik alleen maar afgaan op wat die mensen betekent hebben voor ons land. Voor de beoordeling van de andere 2 punten kun je betere langs bejaardentehuis Zonneliede gaanquote:Op zaterdag 10 december 2005 00:39 schreef KieWie het volgende:
Denk dat de meeste mensen nog niet eens een kwart van de premiers zou kunnen noemen... Weer zoiets waar je het 'volk' zich beter niet of zou moeten laten uitspreken...
Er staan filmpjes op de site.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Wij kunnen denk ik alleen maar afgaan op wat die mensen betekent hebben voor ons land. Voor de beoordeling van de andere 2 punten kun je betere langs bejaardentehuis Zonneliede gaan
Er leven nog maar 5 premiers, waarvan er maar 1 in een bejaardenhuis zou kunnen zitten, hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Wij kunnen denk ik alleen maar afgaan op wat die mensen betekent hebben voor ons land. Voor de beoordeling van de andere 2 punten kun je betere langs bejaardentehuis Zonneliede gaan
HIj bedoelt dat je beter aan bejaarden kan vragen of die premiers sexy of welbespraakt waren omdat zij hen hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er leven nog maar 5 premiers, waarvan er maar 1 in een bejaardenhuis zou kunnen zitten, hoor.
Zijlstra is maar een paar maanden premier geweest. Te kort om een goede beoordeling te maken.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:52 schreef SCH het volgende:
Moeilijk hoor Drees, Den Uyl, Zijlstra en Lubbers springen er wat mij betreft uit.
Den Uyl is het geworden: omdat hij het meest durfde, meest authentiek was en het minst een geslepen politicus.
Zijlstra is natuurlijk onsterfelijk geworden door Wim Kan's parodie op "Yellow Submarine".quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zijlstra is maar een paar maanden premier geweest. Te kort om een goede beoordeling te maken.
Maar hij is uit het goede hout gesnedenquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zijlstra is maar een paar maanden premier geweest. Te kort om een goede beoordeling te maken.
Ja, men zegt dat de verkiezingswinst van de ARP in 1967, tegen de tednens van verlies van de confessionele partijen in de jaren zestig in, aan dat liedje te danken was.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zijlstra is natuurlijk onsterfelijk geworden door Wim Kan's parodie op "Yellow Submarine".
Waar we heengaan
Jelle zal wel zien...
Biesheuvel had ruzie met Drees jr.!quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:56 schreef beeer het volgende:
Ik kan niet anders dan stemmen voor Biesheuvel.
Mwoh...quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:28 schreef beeer het volgende:
Maar hij heeft zo'n mooie kop. Frenologisch hoogstandje en meer van dat. Drees is maar een lelijkerd; het premierschap niet waard.
Men noemde hem dan ook "mooie Barend".quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:28 schreef beeer het volgende:
Maar hij heeft zo'n mooie kop.
Oftewel verkapte Cort van der Linden nominatie?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:54 schreef Chewie het volgende:
Ik zou niet 1 kunnen kiezen en vind het ook een weinig zinvolle verkiezing.
Waarom eigenlijk niet gelijk de beste premier sinds er parlementaire verkiezingen zijn?
Omdat er dan nóg meer premiers bij komen die het grote publiek niet kent ....quote:Op woensdag 14 december 2005 16:54 schreef Chewie het volgende:
Ik zou niet 1 kunnen kiezen en vind het ook een weinig zinvolle verkiezing.
Waarom eigenlijk niet gelijk de beste premier sinds er parlementaire verkiezingen zijn?
Als het grote publiek er drie uit dit lijstje kent is het al veel.quote:Op woensdag 14 december 2005 18:09 schreef WAT het volgende:
[..]
Omdat er dan nóg meer premiers bij komen die het grote publiek niet kent ....
Je hebt het antwoord zelf al gegeven in een eerdere reactie.quote:Op woensdag 14 december 2005 18:09 schreef WAT het volgende:
[..]
Omdat er dan nóg meer premiers bij komen die het grote publiek niet kent ....
Balkenende, Kok, Lubbers, Van Agt, Den Uyl en Drees zullen nog wel redelijk grote bekendheid genieten. De anderen zullen niet meer belend zijn bij het grote publiek.quote:Op woensdag 14 december 2005 18:13 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Als het grote publiek er drie uit dit lijstje kent is het al veel.
Die hebben meestal ook niet zo lang gezeten, soms was het met een jaar al bekeken.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Balkenende, Kok, Lubbers, Van Agt, Den Uyl en Drees zullen nog wel redelijk grote bekendheid genieten. De anderen zullen niet meer belend zijn bij het grote publiek.
Het kabint De Quay heeft vier jaar gezeten en het kabinet De Jong (Piet de Jong leeft trouwens nog steeds) ook. Maar tussen 1963 en 1967 waren er bijvoorbeeld in totaal drie kabinetten met drie verschillende premiers, te weten Marijnen, Cals en Zijlstra.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:45 schreef freako het volgende:
[..]
Die hebben meestal ook niet zo lang gezeten, soms was het met een jaar al bekeken.
Slechte zaak om een zittende premier mee te laten doen met zo'n verkiezing.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Tis toch niet te geloven, Den Uyl bijna aan top in NL en aan de top hier op Fok!![]()
Goeiemorgen wakker Nederland.![]()
En Balkenende maakt wel een geweldige afgang zeg, sjonge jonge, ik krijg bijna medelijden met hem, bijna![]()
Bij de VPRO/NPS hebben ze natuurlijk een appeltje te schillen met dit kabinetquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:15 schreef WAT het volgende:
[..]
Slechte zaak om een zittende premier mee te laten doen met zo'n verkiezing.
Geboren in 1971... Misschien helpt het je eens in de Parlementaire geschiedenis te verdiepen, in plaats van alles wat linkser dan Wilders is automatisch af te branden? Of anderen die er net zo min verstand van hebben, na te blaten?quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:40 schreef Godslasteraar het volgende:
Welke idioten kiezen nu voor die ramp Den UylJezus, je zou nu toch beter moeten weten
![]()
Ik dacht meer aan het CBS, Centraal Bureau van de Statistiek, maar ik ga wat anders doenquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geboren in 1971... Misschien helpt het je eens in de Parlementaire geschiedenis te verdiepen, in plaats van alles wat linkser dan Wilders is automatisch af te branden? Of anderen die er net zo min verstand van hebben, na te blaten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |