NOVA sitequote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
Proces Hofstadgroep begonnen
Vandaag is in Den Haag het proces tegen de Hofstadgroep begonnen. De groep radicale moslims wordt verdacht van het voorbereiden van terroristische activiteiten. Voor het eerst worden er ook vrouwen als getuige opgeroepen.
Cardiologen naar de rechter
Cardiologen willen dat de rechter minister Hoogervorst dwingt het geneesmiddel Plavix te vergoeden. Plavix voorkomt hartinfarcten. Tienduizenden mensen slikken het. De cardiologen schrijven het middel een jaar voor, maar de minister wil het maar zes maanden vergoeden. In de studio: Wybren Jaarsma, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Cardiologen.
De populairiteit van Sarkozy
De Franse minister van binnenlandse zaken Nicola Sarkozy trad tijdens de rellen in Frankrijk -in woord en daad- keihard op. Omdat het zijn grote ambitie is president van Frankrijk te worden is de vraag: wat voor invloed hebben de rellen op de populariteit van Sarkozy gehad. Een portret.
Presentatie: Jeroen Pauw
Ik moest wel ff lachen.quote:Op maandag 5 december 2005 22:29 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
"Ik ben ook een Nederlander hoor".
Ik vond het gewoon eng. Die ogen van die meisjes in burqa.quote:Op maandag 5 december 2005 22:29 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
"Ik ben ook een Nederlander hoor".
Misschien materiaal voor een nieuw topic, vinden moslims autochtonen ook eng.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:53 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon eng. Die ogen van die meisjes in burqa.
quote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
Eindhoven rouwt
Frits Philips, boegbeeld van het elektronicaconcern, is maandagavond op 100-jarige leeftijd overleden. Werkgevers-organisaties en oud-topmannen van Philips roemen zijn verdiensten voor het concern en voor de maatschappij.
Machtsconcentratie op de Wallen
De toenemende regelgeving op de Wallen speelt grote seks-ondernemers in de kaart: kleine ondernemers bezwijken onder de administratieve rompslomp en verkopen hun bordelen aan de 'grote jongens'. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde onderzoeksrapport Het Van Traa-project van de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Kennis om de kennis
Nederland is een nieuwe universiteit rijker: de Academia Vitae in Deventer. Volgens de oprichters een universiteit zoals de universiteit ooit bedoeld was. Kennis om de kennis. Op deze 'Academie voor het leven' moet weer plek zijn voor bezinning. In september 2007 opent een driejarige Bachelors-opleiding. Nu kunnen mensen met werkervaring er alvast kortere cursussen doen.
Den Haag Vandaag
CDA en D66 bereiden een wetswijziging voor om burgers volgend jaar 35 euro extra te geven als compensatie voor de gestegen energieprijzen. Op die manier zetten ze het conflict met het kabinet verder op scherp. Het kabinet weigert de compensatie. Vanavond praat de Kamer met minister De Geus (Sociale Zaken) over de koopkracht in 2006.
Presentatie: Clairy Polak en Ferry Mingelen
Ik ben zeer benieuwd. Brinkhorst zit natuurlijk al direct op de hand van Zalm, dus ook binnen die partij zal het wel een 'constructieve discussieronde' worden over de energiecompensatie.quote:
Dan wint zalm. Ik denk dat Zalm harder is dan Verhagen. Verhagen vindt ik maar een oppertunist. Zalm stopt er toch mee na dit kabinet. Dan maakt het voor zijn politike carriere niet zoveel uit als het kabinet ploft. Al is een leuk afscheid altijd fijn. Verhagen wil hoger op, en hier het kabinet op laten ploffen lijkt me niet ideaal voor hem. En ik betwijfel of hij wel een kabinet kan laten ploffen. Heeft altjd goedkeuring nodig van JP.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:43 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het dreigt een beetje de situatie te worden dat of Verhagen of Zalm beschadigt raken.
Sluitingsbesluit detentiecentrum Schiphol geschorst
Het besluit van de gemeente Haarlemmermeer om het cellencomplex op Schiphol-Oost op korte termijn te sluiten, is woensdag bij Koninklijk Besluit geschorst tot 24 april volgend jaar. Dat is gebeurd op verzoek van minister Donner van Justitie. De gemeenteraad van Haarlemmermeer reageert woendend. In de studio - onder voorbehoud - burgemeester Fons Hertog van Haarlemmermeer.
Wie beslist over medische behandeling baby?
Het VU Medisch Centrum in Amsterdam heeft de ouders van een zwaar gehandicapt kind door de rechter uit de ouderlijke macht laten zetten. De ouders stemden niet in met de wens van de behandelend arts om de hoeveelheid morfine te verhogen. In de studio reageert W. Verkruisen, advocaat van het echtpaar.
Proces Van Anraat
Officier Fred Teeven laat vanavond weten wat de eis is tegen de zakenman Frans van Anraat. Van Anraat wordt verdacht van medeplichtigheid aan genocide. In de jaren '80 leverde hij grote hoeveelheden grondstoffen voor gifgas aan Irak. Zeker 100.000 Koerden werden het slachtoffer van de chemische aanvallen door het bewind van Saddam Hoessein. 15 Jaar gevangenisstraf is de maximale straf voor medeplichtigheid aan genocide.
Den Haag Vandaag: de AOW
Een jaar geleden heeft een meerderheid in de Tweede Kamer van PvdA, VVD en D66 al aangedrongen bij minister De Geus van Sociale Zaken op een onderzoek naar een flexibele AOW-leeftijd. En: moeten AOW'ers ook premie gaan betalen voor hun eigen oudedagsvoorziening? Een verslag.
Presentatie: Jeroen Pauw en Joost Karhof
Verbijstering over vondst AIVD-diskettes
Diskettes van de inlichtingendienst AIVD met staatsgeheime informatie zijn op straat beland en in handen gekomen van Peter R. de Vries. Op de diskettes staan onder meer rapportages over het seksleven van Pim Fortuyn en informatie over partijgenoten van Fortuyn. In de studio reageert Ferry Hoogendijk, oud LPF-Kamerlid en onderwerp van AIVD-onderzoek.
Run op tanden en brillen
Met de komst van het nieuwe zorgstelsel ontstaat er een run op tanden en brillen.
Acties bij de Publieke Omroep
Ongeveer driehonderd omroepmedewerkers hebben donderdagmiddag actie gevoerd tegen de bezuinigingen op de Publieke Omroep. Een verslag.
Presentatie: Paul Witteman en Ferry Mingelen
"Harry Wijnschenk zegt u? Ben je besodemietert, Clairy. Weet u, ik ben erg monogaam, ik had alleen een oogje op Herman Heinsbroek"quote:Op donderdag 8 december 2005 17:23 schreef ThomasBerge het volgende:
Ferry Hoogendijk![]()
Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren op het feit dat ook zijn sexleven onder de loep is genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |