Site NOVAquote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
New Orleans is politieke ramp
President Bush is ontevreden over de hulp die in eerste instantie is gegeven aan de door de orkaan Katrina getroffen staten. Bush noemde de hulpverlening direct na de enorme orkaan onacceptabel. Twan Huys met het laatste nieuws uit het rampgebied.
Dertig procent van de Amerikaanse olie wordt in New Orleans geraffineerd. Behalve een humanitaire ramp is het ook een economische ramp en als de Amerikaanse president niet oppast wordt het voor hem ook nog een politieke ramp. Een analyse.
Zo'n vijfduizend evacuees uit New Orleans zijn opgevangen door het Rode Kruis in Baton Rouge, zo'n 120 kilometer verderop. Ze hebben alles verloren, maar zijn blij dat ze nog leven. Een verslag.
Wouter Bos
Te gast is vanavond oppositieleider Wouter Bos (PvdA). Het gesprek gaat over de gevolgen van de orkaan 'Katrina' voor de wereldeconomie, Prinsjesdag, het kabinet, de oppositie en de eventuele samenwerking met links. En: de zetelverdeling volgens de jongste Politieke Barometer.
Presentatie: Jeroen Pauw
De voorzet is reeds gegeven inderdaad.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:07 schreef Krush het volgende:
Of je zet even CNN aan en ziet dat NOVA slechts de kritiek vanuit amerika zelf in beeld brengt.
Omdat Amerikanen ook erg politiek gevoelig reageren en notoire zeikerds zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:07 schreef Krush het volgende:
Of je zet even CNN aan en ziet dat NOVA slechts de kritiek vanuit amerika zelf in beeld brengt.
Een P.I.M.P.-jas.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:15 schreef TC03 het volgende:
Wtf heeft Jeroen Pauw daar nou weer voor jas aan.
Zo is het! NOVA is gewoon een goede nieuwsrubriek!quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:07 schreef Krush het volgende:
het is niet slecht, maar men kiest iedere keer dezelfde invalshoek en ik weet niet of een nieuwsrubriek die schijn zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo is het! NOVA is gewoon een goede nieuwsrubriek!
Als je het weet, hoef je er ook niet meer over te vallen. Als je rechtse media wilt, moet je de Elsevier lezen. NOVA wordt o.a. door de VARA gemaakt, en tja, die zijn nou eenmaal links. Net als ik.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
het is niet slecht, maar men kiest iedere keer dezelfde invalshoek en ik weet niet of een nieuwsrubriek die schijn zou moeten hebben.
Jij hebt ook geen keus, je woont in Rotterdam.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je het weet, hoef je er ook niet meer over te vallen. Als je rechtse media wilt, moet je de Elsevier lezen. NOVA wordt o.a. door de VARA gemaakt, en tja, die zijn nou eenmaal links. Net als ik.
Dan mag men daar ook wat openlijker over zijn naar de wereld, ik val ook niet over hun keuze om het op hun manier te doen, maar wel omdat men zich een vooruitstrevende nieuwsrubriek noemt, terwijl het eeignlijk een omhooggevallen talkshow is met aanpsrekende actualiteiten en achtergonden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je het weet, hoef je er ook niet meer over te vallen. Als je rechtse media wilt, moet je de Elsevier lezen. NOVA wordt o.a. door de VARA gemaakt, en tja, die zijn nou eenmaal links. Net als ik.
precies!quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:15 schreef TC03 het volgende:
Wtf heeft Jeroen Pauw daar nou weer voor jas aan.
En dat is bij onze staatsomroep dus al 30 jaar het geval. En kijk waar me met ons landje beland zijn. En nog steeds mag je niet alles zeggen, wel als je links bent natuurlijk. Zum Kotsen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan mag men daar ook wat openlijker over zijn naar de wereld, ik val ook niet over hun keuze om het op hun manier te doen, maar wel omdat men zich een vooruitstrevende nieuwsrubriek noemt, terwijl het eeignlijk een omhooggevallen talkshow is met aanpsrekende actualiteiten en achtergonden.
Ik wil ook geen rechtse media, ik wil media waar niemand elkaar het handje boven het hoofd houdt of elkaar nodeloos aanvalt om het scoren op zich.
't Is bijna waar.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:30 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen keus, je woont in Rotterdam.![]()
Het werd altijd ontkent, maar nu is ze 'het' niet meerquote:Op vrijdag 2 september 2005 21:40 schreef Yildiz het volgende:
mag je niet alles zeggen, wat wil je dan zeggen?
Dankzij rechts-nederland heb ik juist het idee dat ik minder mag zeggen.
Zelfs Femke Halsema is, die heb ik live meegemaakt, geen allochtonenknuffelaar meer.
Ik heb het niet over mij, ik heb het over gasten in al die pseudo-intellectuele actualiteitenrubrieken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:40 schreef Yildiz het volgende:
mag je niet alles zeggen, wat wil je dan zeggen?
Dankzij rechts-nederland heb ik juist het idee dat ik minder mag zeggen.
Zelfs Femke Halsema is, die heb ik live meegemaakt, geen allochtonenknuffelaar meer.
Jouw rechtse bril geeft jou een even gekleurde kijk op de werkelijkheid. Objectiviteit bestaat niet. En als ik moet kiezen dan kies ik inderdaad voor de linkse bril.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:44 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mij, ik heb het over gasten in al die pseudo-intellectuele actualiteitenrubrieken.
Maar dat moet je wel willen zien en willen opvangen, anders zie je het niet natuurlijk niet. Mensen met een linkse bril op hun harses zullen het ten allen tijden ontkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |