Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieën.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
Niet die van mijn hoofdplaneet, een GOT'er heeft daar bijna al beschikbare plaatsen gepikt.quote:Op zondag 27 november 2005 14:28 schreef smurfzilla het volgende:
Nog andere mensen hier die 'hun' zonnestelsel onder de duim houden? >=)
Tsja.. als je laat registreert heb je weer het nadeel dat je nooit tot de groten zal behoren omdat deze al een tig slagschpen hebben..quote:Op zondag 27 november 2005 21:22 schreef smurfzilla het volgende:
Vanaf ongeveer 3:400 and beyond zijn er vrijwel alleen lege zonnestelsels. Ideaal voor kolonies maar volgens mij alleen handig als je hoofdplaneet ook rond daarzo zit. Oftewel laat registreren?
Aan het begin is het idd wel handig om ff wat langer op te blijven.quote:Op zondag 27 november 2005 22:58 schreef p-etr-a het volgende:
Ja dat snap ik maar daar zul je wel 24/7 voor op moeten blijven.
quote:Aanvaller DJKoster (x:xxx:x)
Wapens: xx% Schilden: xx% Romp beplating: xx%
Soort Spionage Sonde
Aantal 6
Verdediger Fest (1:466:7)
Wapens: 50% Schilden: 60% Romp beplating: 50%
Soort G.Vrachtschip
Aantal 1
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 6 keer met een kracht van 0 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 0 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 3 keer met een kracht van 21 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 3 schade punten
Aanvaller DJKoster (x:xxx:x)
Soort Spionage Sonde
Aantal 6
Verdediger Fest (1:466:7)
Soort G.Vrachtschip
Aantal 1
Het gevecht eindigt in remise - allebei de overblijvende vloten keren terug naar hun thuis planeten.
dat eundquote:Op zondag 27 november 2005 23:21 schreef DJKoster het volgende:
Och.. in ieder geval beter dan Omerta, daar was je bijna continu bezig.. vroegâh..![]()
Hehe heb ik weerquote:Ik kreeg een klacht van een van onze leden, dat je voor hem aardig het spel verziekt. Nu is af en toe een aanval volkomen terecht, maar constant wordt te gortig, bovendien kan dat als agresie gezien worden naar heel de alliantie GoT I en II.
Ik denk dat we dit laatste vooral moeten voorkomen, gezien de vriedelijk relaties die bestaat tussen fubar en GoT I en II. Of te wel het verzoek om ******** voortaan met rust te laten.
Toch weer een kruiserquote:Op maandag 28 november 2005 21:30 schreef Falco het volgende:
Zo net dus weer gezeik van iemand die dreigt met een alliantie, omdat ik hem maar 2x aangevallen had. Wil ie compensatie zien, die dude, anders komt de hele alliantie op bezoek bij mij. Ik heb iig voor mij een enigszins ongunstige afkoopdeal gesloten: 15k deut ruilen tegen 20k metaal, maar ik had een enorm overschot aan deuterium en metaal juist nodig, dus zo heel ernstig is het ook weer niet.
Als jij 1:27:7 bent ga je over een paar weken een ontzettend pak slaag krijgen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:08 schreef Blixar het volgende:
vandaag de eerste raider vernietigd in uni4
Ik wist dat je het in je had !quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Weizz het volgende:
Uni4 eerste plaats pour moiDenk niet dat ik het lang volhoud, maar ik zie wel... Nu maar ff van de voorsprong gebruik maken door te onderzoeken, dan daal ik wel weer wat, maarja...
Ik ben dat niet, maar een collega van het werk wel, arme hijquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:44 schreef DaFan het volgende:
[..]
Als jij 1:27:7 bent ga je over een paar weken een ontzettend pak slaag krijgen.
Kut voor mquote:Op dinsdag 29 november 2005 20:51 schreef Blixar het volgende:
[..]
Ik ben dat niet, maar een collega van het werk wel, arme hij
Dat ben ik, leuk dat je even langs kwam en toen weer gingquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:44 schreef DaFan het volgende:
[..]
Als jij 1:27:7 bent ga je over een paar weken een ontzettend pak slaag krijgen.
dat ik een niewbie ben wil niet gelijk zeggen dat ik ook een dwaas benquote:Op woensdag 30 november 2005 09:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
maar wel dat je goede verdediging moet neerzetten![]()
![]()
sorry dafan![]()
Hmm.. krijg ik een bericht van die gast:quote:Op woensdag 30 november 2005 20:51 schreef DJKoster het volgende:
, er komt een hele mooi raid aan voor mij..
Eerst een deel van mijn vloot naar een kolonie verschepen en vervolgens een gast aanvallen in dat zonnestelsel, heeft ie mooi geen tijd om veel verdediging bij te maken![]()
quote:sorry maar je bent nummer 5 en helaas de derde in volgorde.
Jammer, zijn kolonie had ie ook gesaved...quote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
49 Metaal, 526 Kristal en 928 Deuterium
moet je wat met je grondstoffen doen, word je ook niet aangevallenquote:Op donderdag 1 december 2005 23:49 schreef MaceNL het volgende:
mmm 2de van Vaffan alliantie die zich volgens mij aan het klaarmaken is voor een aanval tegen mij.
Dafan en Fallen tot nu toe. o.o doe wel rustig aan he jongens
Zoek dat zelf maar uit, ik heb al een spionage sonde verlorenquote:Op donderdag 1 december 2005 22:30 schreef p-etr-a het volgende:
Wat heeft hij aan verdediging?
Oké dan weet ik genoeg, is toch ook een beetje ver weg voor mij.quote:Op vrijdag 2 december 2005 06:35 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Zoek dat zelf maar uit, ik heb al een spionage sonde verloren
Zal wel niet weinig zijn..
Uni 2 gaat veel en veel beter dus denk dat je nog niet veel van me hoeft te vrezen.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:49 schreef MaceNL het volgende:
mmm 2de van Vaffan alliantie die zich volgens mij aan het klaarmaken is voor een aanval tegen mij.
Dafan en Fallen tot nu toe. o.o doe wel rustig aan he jongens
Ik verwachtte ook niet dat jij hem evt. aan zou kunnenquote:Op vrijdag 2 december 2005 11:14 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Oké dan weet ik genoeg, is toch ook een beetje ver weg voor mij.
Dat probleem krijg ik nu ook in uni2quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:12 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Het enigste nadeel is dat 2/3 van de mensen om mij heen een groen kleurtje heeft, geblokkeerd is of een inactieve speler is.., van de resterende 1/3 is ruim de helft lid van sterke allianties..![]()
Wie dan wel, PICHT? Jij bent iig de sterkste van Fok in uni3.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:12 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik verwachtte ook niet dat jij hem evt. aan zou kunnen![]()
Moet je wel wat slagscheepjes voor hebben, mijn 30ste exemplaar is over 5 uurtjes klaar..![]()
Het enigste nadeel is dat 2/3 van de mensen om mij heen een groen kleurtje heeft, geblokkeerd is of een inactieve speler is.., van de resterende 1/3 is ruim de helft lid van sterke allianties..![]()
Schroot ook voor mij natuurlijkquote:
Aanvaller Malfunction (4:29:9)
Wapens: XXX% Schilden: XXX% Romp beplating: XXX%
Soort G.Vrachtschip Kruiser Slagschip
Aantal 8 22 35
Wapens: 7.5 600 1500
Schilden 40 80 320
Romp 1680 3780 8400
Verdediger NoMercyNL (4:xx:x)
Wapens: XXX% Schilden: XXX% Romp beplating: XXX%
Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip Z.Gevechtsschip Zonneenergie Satelliet Raketten K.Laser
Aantal 5 55 57 2 5 4
Wapens: 5.5 55 165 1.1 88 110
Schilden 10 10 25 1 20 25
Romp 560 560 1400 280 280 280
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
69375 Metaal, 72525 Kristal en 21934 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 832000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 155100 Metaal en 89100 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 2 %
Jaquote:
Ik zal het wel ff onthouden.quote:
Ws niet genoeg punten, je kunt dan naar Gigante.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:56 schreef TC_Artemis het volgende:
Waarom ben ik vaffan uitgezet :/
Slaat nergens op omdat mij gegarandeerd werd dat ik mocht blijvenquote:Op vrijdag 2 december 2005 19:11 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ws niet genoeg punten, je kunt dan naar Gigante.
Wat er al gezegd werdquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:56 schreef TC_Artemis het volgende:
Waarom ben ik vaffan uitgezet :/
Lees het forum zeiksnor. Het staat er al zeker 4 dagen op.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:15 schreef TC_Artemis het volgende:
"Je mag nu bij gigante aanmelden"
Wow, legt veel uit męn.
Nee, ik blijf toch wel op de eerste plaats staan van de alliantie..quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:45 schreef p-etr-a het volgende:
Bijna weer dus, ik ben hier altijd wel benieuwd naar.![]()
Terwijl het eigenlijk niets uitmaakt.
Ik denk dat het je wel lukt maar dan moet je wel wat beter je best doen dan de afgelopen 8 uur!quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:48 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Nee, ik blijf toch wel op de eerste plaats staan van de alliantie..![]()
Ik ben wel benieuwd of ik in de top100 terecht kom, ik sta nu 102ste..
Gewoon nog een keer proberen als uni 5 er komt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:51 schreef MaceNL het volgende:
nou lekker, kon de eerste week nog wel bij blijven in de top 100, maar nu merk ik het verschil tussen pro en newbies, hoef niet te raden waar ik tussen hoorzit nu op 400 en zak steeds verder
ik blijf gewoon lekker doorgaan, hoevaker je het doet hoe beter je wordt, ik moet zeggen dat ik het de eerste paar dagen niet slecht deed, stond 2de tot 30ste, na 2 dagen begon het al langzaam te zakken, maar wat wil je ook als je pas een weekje speelt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:27 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Gewoon nog een keer proberen als uni 5 er komt.
Ik was ook 4 uur van de afgelopen 8 uur weg, verder ben ik wat grondstoffen aan het sparen op diverse kolonies voor wat level 13 - 15 upgrades van enkele mijnen dus die punten komen er wel dit weekend..quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:27 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik denk dat het je wel lukt maar dan moet je wel wat beter je best doen dan de afgelopen 8 uur!
En PICHT is nu ook over de 5000, heb jij daar iets van gemerkt (aanval door echt heel sterke)?
Als je grondstoffen krijgt maakt het we stuk makkelijker.quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:31 schreef DaFan het volgende:
Ik heb geen fluit in uni 4, speel liever nog wat door in uni 2 omdat dat zo verdomd goed gaat (oa met hulp van Weizz, thx voor alle grondstoffen).
Helemaal overgegaan naar uni4 ?quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:43 schreef Weizz het volgende:
Weet ik niet, maar in uni2 had ik al 200 slagschepen toen ik stopte een week geleden. Dus dat waren er nu wel 300-350 geweest met 3 werven.
Het maakt hetidd wel makkelijker maar ik vind er weinig oneervol aan om grondstoffen aan te nemen van een vriend zodat jij flink wat sterker kan worden.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:36 schreef bobjuh het volgende:
[..]
Als je grondstoffen krijgt maakt het we stuk makkelijker.
Ik zelf doe liever zelf ipv steeds hulp te krijgen en resources toegestuurd te krijgen.
Neuh, van de mensen om mij heen die ik gespyd heb, heeft er nog geen 1 slagschepen..quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:41 schreef p-etr-a het volgende:
In Uni3 slagschepen bouwen is niet erg achter toch?
Zo, da's niet niks.quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:33 schreef DaFan het volgende:
Hoogste in uni 2 heeft er tegen de 600 nu denk ik zo.
Best veel eenheden verlorenquote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
104983 Metaal, 85864 Kristal en 68391 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 64000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 552000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 26100 Metaal en 27900 Kristal.
Ja het zijn alleen maar kleine en grote vrachtschepen geweest en die ga je steeds minder gebruiken naarmate het spel verder vordert (slagschepen hebben een vrij grote opslagcapaciteit). Mn hoofddoel is nu niet het zoeken van planeten met grote bergen resources (al pak ik die meestal wel) maar planeten met een grote vloot die ik volledigkan slopen en het schroot kan ophalen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:40 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Zeker! Maar gezien wat je pikt is het nog wel de moeite waard geweest toch?
Haha ja maar recyclers zijn wel echt heel erg langzaam.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:18 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ja het zijn alleen maar kleine en grote vrachtschepen geweest en die ga je steeds minder gebruiken naarmate het spel verder vordert (slagschepen hebben een vrij grote opslagcapaciteit). Mn hoofddoel is nu niet het zoeken van planeten met grote bergen resources (al pak ik die meestal wel) maar planeten met een grote vloot die ik volledigkan slopen en het schroot kan ophalen.
stuur me maar wat resources om een nieuwe vloot te bouwen , dan kom ik wel even langsquote:Op zondag 4 december 2005 02:15 schreef Blixar het volgende:
ik word maar niet aangevallen in uni4
wordt saai
zo zit ik niet in elkaarquote:Op zondag 4 december 2005 02:16 schreef MaceNL het volgende:
[..]
stuur me maar wat resources om een nieuwe vloot te bouwen , dan kom ik wel even langs
had ik ook, maar toen kreeg ik bezoek en had me hele huis leeg geroofdquote:Op zondag 4 december 2005 02:21 schreef Blixar het volgende:
[..]
zo zit ik niet in elkaar
wel zelf verdienen die spullekes
kon ik je maar helpenquote:Op zondag 4 december 2005 02:24 schreef MaceNL het volgende:
[..]
had ik ook, maar toen kreeg ik bezoek en had me hele huis leeg geroofd![]()
![]()
nope was deze:quote:
kan wel zeggen dat ik in de top 3 heb gestaanquote:Op zondag 4 december 2005 20:38 schreef p-etr-a het volgende:
Haha ja zes punten dat is wel heel erg in het begin!
Nee, tuurlijk niet, de vloot van iemand anders natuurlijk..quote:Op zondag 4 december 2005 21:09 schreef p-etr-a het volgende:
Huh ga je nu expres je vloot kapot maken daarvoor?
Jah.. die 1% maankans was meer om aan te geven hoe groot zijn vernietiging zal zijn..quote:Op zondag 4 december 2005 21:20 schreef p-etr-a het volgende:
Dan krijgt hij toch de maan?
Yep.. een tijdje mee bezig geweest, eerst mijn vloot verplaatst naar een kolonie naast zijn planeet zodat het nog maar 40 minuten vliegen was, helaas lette hij te goed op..quote:Op zondag 4 december 2005 21:26 schreef p-etr-a het volgende:
Shit, da's zonde.
Zoek in de melkweg een plaats uit waar nog geen planeet zit (nouja, waar nog niemand de planeet bezit) en stuur hem daar heen. Gewoon bij je vloot dus het kolonisatie schip selecteren en dan naar die coördinaten sturen met als missie kolonisatie.quote:Op zondag 4 december 2005 21:29 schreef MaceNL het volgende:
hoe werkt dat kolonizatie eigenlijk, heb me zo`n schip gebouwd maar weet eigenlijk niet wat de bedoeling is
Wat ben je toch ook snood.quote:Op zondag 4 december 2005 21:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Yep.. een tijdje mee bezig geweest, eerst mijn vloot verplaatst naar een kolonie naast zijn planeet zodat het nog maar 40 minuten vliegen was, helaas lette hij te goed op..
Vroeg of laat komt hij toch wel aan de beurt, is met tot nu toe nog bij elke fleetsaver gelukt..![]()
Vergeet ook dit niet:quote:Op zondag 4 december 2005 21:37 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Zoek in de melkweg een plaats uit waar nog geen planeet zit (nouja, waar nog niemand de planeet bezit) en stuur hem daar heen. Gewoon bij je vloot dus het kolonisatie schip selecteren en dan naar die coördinaten sturen met als missie kolonisatie.
quote:Hoe groot wordt mijn kolonie?
Er is niet echt een standaard grootte voor de kolonie die je krijgt. Er is wel een gemiddeld aantal velden dat je kolonie zou kunnen krijgen, onder andere afhankelijk van de positie in het zonnestelsel
pos 1:gemiddeld: 64 :kans: 60% tussen 48 en 80 velden
pos 2:gemiddeld: 68 :kans: 60% tussen 53 en 83 velden
pos 3:gemiddeld: 73 :kans: 60% tussen 54 en 82 velden
pos 4:gemiddeld: 173:kans: 60% tussen 108 en 238 velden
pos 5:gemiddeld: 167:kans: 60% tussen 95 en 239 velden
pos 6:gemiddeld: 155:kans: 60% tussen 82 en 228 velden
pos 7:gemiddeld: 144:kans: 60% tussen 116 en 173 velden
pos 8:gemiddeld: 150:kans: 60% tussen 123 en 177 velden
pos 9:gemiddeld: 159:kans: 60% tussen 129 en 188 velden
pos 10:gemiddeld: 101:kans: 60% tussen 79 en 122 velden
pos 11:gemiddeld: 98 :kans: 60% tussen 81 en 116 velden
pos 12:gemiddeld: 105:kans: 60% tussen 85 en 129 velden
pos 13:gemiddeld: 110:kans: 60% tussen 60 en 160 velden
pos 14:gemiddeld: 84 :kans: 60% tussen 42 en 126 velden
pos 15:gemiddeld: 101:kans: 60% tussen 54 en 149 velden
Dit betekent dus dat wanneer je positie 4 koloniseert, dat je 60% kans hebt op een kolonie van 108 tot en met 238 velden, maar het kunnen er ook veel meer of veel minder zijn. Het hangt dus onder andere af van kans hoe groot je kolonie wordt.
Ja. Dan was daar dus geen planeet (niet nog een keer op dezelfde plek proberen dus).quote:Op zondag 4 december 2005 21:42 schreef MaceNL het volgende:
ik had me schip naar een plek gestuurd, maar hij is gewoon terug gekomen, gewoon weer opnieuw proberen dan?
Zekers, anders overleef je het niet in Ogame..quote:
Zal je leren, met je fleetsave!quote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
6128 Metaal, 2568 Kristal en 594 Deuterium
De verdediger heeft een totaal van 1200000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 235500 Metaal en 92100 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 3 %
Je 15 schoonmakers hebben een totale opslagcapaciteit van 300000. In het bestemmingsveld zweven 235500 metaal en 92400 kristal in de ruimte. Je hebt 207600 metaal en 92400 kristal opgehaald.
Ochtendraids heersenquote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
14422 Metaal, 8111 Kristal en 11195 Deuterium
De verdediger heeft een totaal van 811000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 126900 Metaal en 57300 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 1 %
Ik houd van mijn farmsquote:Grondstoffen op ********* op 12-06 06:48:51
Metaal: 98574 Kristal: 47774
Deuterium: 14313 Energie: 2547
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 16 Kristal Mijn 15
Deuterium fabriek 13 Zonne-energie centrale 18
Grondstoffen op ******** op 12-06 06:48:21
Metaal: 142663 Kristal: 78671
Deuterium: 4242 Energie: 1718
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Deuterium fabriek 4 Zonne-energie centrale 17
Robot fabriek 1
Grondstoffen op ******** op 12-06 06:42:18
Metaal: 71328 Kristal: 28676
Deuterium: 7114 Energie: 2575
Vloten
Verdediging
Raket lanceerder 3 Kleine laser 3
Grote laser 2 Ion kanon 1
Kleine planetaire schildkoepel 1
Bespaar je de moeite hoor...tis veel te duur en voor die prijs kan je beter met slagschepen langskomen. Heel heel soms is het wel handig als er zware verdediging is, maar de kans dat dat 9 stelsels in je omgeving zo is is niet zo heel groot.quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:04 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik houd van mijn farms![]()
De middelste zal 2 keer achter elkaar bezocht worden...![]()
Raket silo niveau 3 aan het bouwen.. sidder ende beef buren
quote:Je vloot bereikt planeet x:xxx:xx en levert zijn lading af:
Metaal:128789 Kristal: 77945 Deuterium:15179
Nee, een vloot die 170400 Metaal en 85200 Kristal aan puin opleverd is inderdaad nietsquote:ik heb echt niets interessants hoor
Kan je hier of ingame ff duidelijk maken om welke coordinaten het gaat, dankjequote:Op donderdag 8 december 2005 08:55 schreef Falco het volgende:
Eindelijk ben ik voor het eerst aangevallen na 7 weken en wel met een raketaanval! Iets van 60 raketlanceerders stuk en 100 kleine lasers stuk, maar meer zal er niet aan de hand zijn lijkt me. Ik ga wel iets meer anti-ballistische raketten in het vervolg gebruiken
.
Zodra ik unbanned ben...quote:Op donderdag 8 december 2005 15:47 schreef Falco het volgende:
Zijn coördinaten: 4:44:7! Sloop hem maar
Ik had hem ook wel eens te grazen genomen, blijkbaar zinde hij op wraakquote:Op donderdag 8 december 2005 18:13 schreef Wendigo het volgende:
lol die 44.7 heb ik al zovaak gepakt
zal wel weer eens kijken
Is dat woordje genoeg om hem te laten bannen?quote:allé, dan toch eindelijk de moed gevonden om aan te vallen, na vijfduizend spionage sondes, l0054r ! !
quote:De aanvaller heeft een totaal van 60000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 1186000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 153000 Metaal en 69600 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 2 %
quote:Je 6 schoonmakers hebben een totale opslagcapaciteit van 120000. In het bestemmingsveld zweven 153000 metaal en 69600 kristal in de ruimte. Je hebt 60000 metaal en 60000 kristal opgehaald.
Zn vloot is atm weg...wil wel zn hele vloot slopen, das best grappig namelijkquote:Op donderdag 8 december 2005 15:47 schreef Falco het volgende:
Zijn coördinaten: 4:44:7! Sloop hem maar
Ik ben al gestraft, net 1 slagscheepje verloren bij een fleetsaver...quote:Op donderdag 8 december 2005 23:24 schreef smurfzilla het volgende:
Mensen blokkeren dmv belediging vind ik wel zo goedkoop en lame![]()
Oh-oooh wie ben jij? Stuur es effe een bericht in uni 2quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:07 schreef hipkiller het volgende:
falco stop is met aanvallen of ik stuur dafan en wendigo op je af![]()
Ik heb nog steeds geen idee wie je dan bent, omdat ik altijd ongeveer 8 aanvallen tegelijk heb lopenquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:22 schreef hipkiller het volgende:
whehehe
ik ben diegene die je gister avond hebt aangevallen met 10 kruisers en 5 ss hebt aangevallen
en die net 5 spionage sondes bij je heeft laten crashen
Ohja eindelijk, nu weet ik het. Sorryquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:32 schreef hipkiller het volgende:
nope
je had me gister ook aangevallen maar toen deed ik fleetsave.
had wel verwacht dat je nog een keer kwam, maar ik ging vroeg slapen.
en kijk is naar mijn (fok)naam, moet niet zo moeilijk zijn dan
Veel snelvuur hč.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:50 schreef DJKoster het volgende:
Bommenwerpers? zijn die een beetje lucratief?![]()
Lol falco wat heb je gedaan bijhem ?quote:Op donderdag 8 december 2005 21:56 schreef Falco het volgende:
Andere liefhebbers kunnen in uni2 naar 4:40:3, 4:40:5 of 4:40:13 gaan. Die dude meldt nu dat hij me continu wil aanvallen.
Handig voor dichtbij liggende doelen dus.. werken ze nog een beetje goed? of doen ze hetzelfde als zeg maar 3 slagschepen ook kunnen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:55 schreef Wendigo het volgende:
yuh ik heb er een paar, maar me vloot is dan bijna net zo snel als mijn recyclers
Ik ga het druk krijgen, heel erg drukquote:Grondstoffen op ????? [*****] op 12-10 14:57:22
Metaal: 99868 Kristal: 61791
Deuterium: 4307 Energie: 342
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 7 Kristal Mijn 7
Deuterium fabriek 1 Zonne-energie centrale 8
Grondstoffen op ????? [******] op 12-10 14:57:12
Metaal: 118411 Kristal: 73664
Deuterium: 3890 Energie: 424
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 8 Kristal Mijn 8
Deuterium fabriek 1 Zonne-energie centrale 9
Grondstoffen op ????? [*******] op 12-10 14:55:11
Metaal: 121421 Kristal: 146095
Deuterium: 21699 Energie: 1773
Vloten
Verdediging
Raket lanceerder 50 Kleine laser 1
Gebouwen
Deuterium fabriek 7 Zonne-energie centrale 17
Fusie centrale 1 Robot fabriek 3
Werf 2 Onderzoeks lab 2
Grondstoffen op ????? [******] op 12-10 14:54:58
Metaal: 106380 Kristal: 62302
Deuterium: 19861 Energie: 2404
Vloten
Verdediging
Raket lanceerder 6 Kleine laser 3
Gebouwen
Deuterium fabriek 12 Zonne-energie centrale 18
Fusie centrale 5 Robot fabriek 5
Werf 4 Onderzoeks lab 5
Grondstoffen op ????? [******] op 12-10 14:52:51
Metaal: 186220 Kristal: 154557
Deuterium: 19405 Energie: 1525
Vloten
Verdediging
Raket lanceerder 75
Gebouwen
Metaal Mijn 15 Kristal Mijn 15
Deuterium fabriek 6 Zonne-energie centrale 16
Fusie centrale 1 Robot fabriek 3
Werf 1 Onderzoeks lab 1
Grondstoffen op ????? [*******] op 12-10 14:52:41
Metaal: 120382 Kristal: 178673
Deuterium: 6188 Energie: 1063
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 14 Kristal Mijn 13
Deuterium fabriek 2 Zonne-energie centrale 14
Robot fabriek 2
Grondstoffen op ????? [******] op 12-10 14:51:04
Metaal: 145093 Kristal: 89378
Deuterium: 6766 Energie: 518
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 9 Kristal Mijn 8
Deuterium fabriek 2 Zonne-energie centrale 10
Grondstoffen op ????? [*******] op 12-10 14:47:57
Metaal: 139357 Kristal: 113110
Deuterium: 10350 Energie: 1470
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 15 Kristal Mijn 14
Deuterium fabriek 3 Zonne-energie centrale 16
Robot fabriek 2 Werf 1
En je mag 50% meenemenquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:01 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik ga het druk krijgen, heel erg druk![]()
Systematisch in dubbele of drie aanvalsgolven 'afwerken'
Totaal ligt er 1.037.132 metaal, 879.570 kristal en 92.466 deuterium...
Denk t wel jaquote:Op zaterdag 10 december 2005 22:16 schreef DJKoster het volgende:
En als ik nou om 5 voor middernacht een aanval inzet, hij duikt in de n00b-beschermmodus, gaat mijn aanval dan gewoon door![]()
Schroot minequote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
25725 Metaal, 27137 Kristal en 27137 Deuterium
Hij steelt
134672 Metaal, 60755 Kristal en 41619 Deuterium
Hij steelt
31666 Metaal, 31666 Kristal en 31666 Deuterium
Hij steelt
19656 Metaal, 16881 Kristal en 21285 Deuterium
Hij steelt
70781 Metaal, 32076 Kristal en 21485 Deuterium
Hij steelt
7685 Metaal, 6835 Kristal en 3203 Deuterium
De verdediger heeft een totaal van 995000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 180000 Metaal en 90300 Kristal.
Ik hoop het, we zullen zien..quote:
Netjes, zeer netjesquote:Ik ook weer lekker bezig:
[..]
Schroot mine
hier staan ze.quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:16 schreef DJKoster het volgende:
houd dit topic in de gaten voor de coords...
Yep, dat werkte!quote:En als ik nou om 5 voor middernacht een aanval inzet, hij duikt in de n00b-beschermmodus, gaat mijn aanval dan gewoon door![]()
Gigantequote:Op zondag 11 december 2005 15:34 schreef MaceNL het volgende:
als iemand nog wat extra tijd en vloten over heeft in uni 4 stuur het even naar deze toe:
Aanvaller Zango (1:23:4)
Wapens: 30% Schilden: 0% Romp beplating: 50% Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip Z.Gevechtsschip
Aantal 11 5 7
Wapens: 6.5 65 195
Schilden 10 10 25
Romp 600 600 1500
ik krijg niks meer gebouwd telkens als ik aan het sparen ben voor een upgrade en een paqar uurtjes weg ben komt deze gast en paskt weer alles afbest lastig zonder vloot en verdediging
bedankt voor de tipquote:Op zondag 11 december 2005 15:34 schreef MaceNL het volgende:
als iemand nog wat extra tijd en vloten over heeft in uni 4 stuur het even naar deze toe:
Aanvaller Zango (1:23:4)
Wapens: 30% Schilden: 0% Romp beplating: 50% Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip Z.Gevechtsschip
Aantal 11 5 7
Wapens: 6.5 65 195
Schilden 10 10 25
Romp 600 600 1500
ik krijg niks meer gebouwd telkens als ik aan het sparen ben voor een upgrade en een paqar uurtjes weg ben komt deze gast en paskt weer alles afbest lastig zonder vloot en verdediging
De metaal- en kristalmijnen naar een leuk nivo brengen, ergens tussen nivo 5 en 10 (die van metaal wel iets hoger dan die van kristal), ondertussen uiteraard zorgen dat je zonne-energiecentrale ook hoog genoeg is om deze mijnen van energie te voorzien, dan een deuteriummijn maken, beetje upgraden (let op de energie!) en dan bezig gaan met een werf en onderzoekslabquote:Op maandag 12 december 2005 19:21 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben nu net begonnen en heb een metaalmijn gebouwd, ik ben nu bezig met een zonne energie centrale en hierna ga ik een kristalmijn doen.
Iemand tips?!
ik welquote:Op dinsdag 13 december 2005 00:59 schreef MaceNL het volgende:
ik kan niet vinden wat artroiden inhouden, kun je er wat mee?
goeie tipquote:Op dinsdag 13 december 2005 01:36 schreef smurfzilla het volgende:
Ik pleur coordinaten voor potentiele doelwitten gewoon in mijn notities.
lulquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:36 schreef Blixar het volgende:
hoe groot kunnen kolonies zijn?
mijn grootste is nu 290 velden![]()
Als je in uni 2 zit moet je me ingame maar ff een berichtje sturen -> Malfunction, krijg je wel wat grondstoffen om op te starten (hoef je niet zo lang te wachten telkens).quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoe wordt je score berekend? Want ik heb nu 1 en nog geen enkel leger ofzo?
Nee.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:49 schreef Blixar het volgende:
kan je als iets het bouwen bent in de werf dit ook stoppen?
Ik heb er 1 op niveau 2 als backup als mn satellieten er eens aan gaan (daar heb ik er bij mn main 4 van oid, een kolonie heb ik er tegen de 50 omdat er totaal geen bedreiging is).quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:59 schreef smurfzilla het volgende:
Zijn er nog andere mensen die de fusiefabriek niet bouwen? heb mijn zonnecentrale op lvl20 zitten nu en heb nog nooit dat ding hoeven te bouwen, lijkt me ook vrij nutteloos dat gebouw.
Heb alleen maar ooit 2 zonnesats gebouwd maar die zijn alweer vernietigd. Heb ze ook niet meer nodig op het moment.
Ff spyen!quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:12 schreef Falco het volgende:
Nog een aardig slachtoffer: 4:149:4! Die kerel zit me nu aan te vallen met 80 slagschepen. Moet wel een aardige buit zijn als dat tot schroot verwerkt wordt!
Edit: Oh hij wil nu de aanval afblazen. Laat maar hangen
Ja.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:51 schreef Quyxz_ het volgende:
WTF!!!!!! Ik zit een beetje rond te kijken bij melkweg enzo, zijn in een keer bijna al mjin grondstoffen weg!!!Kost dat grondstoffen als je bij melkweg kijkt?
Uni4 he? Eerst even zorgen dat spionagesondes en kleine vrachtscheepjes kan bouwen, vervolgens iedereen in je buurt bespioneren (vooral inactievelingen, maar die zullen er nog niet veel zijn in Uni4..), let ook even op of die mensen niet toevallig in een sterke alliantie zitten. (n.v.t. op inactievelingen) geen verdediging/vloot? vrachtscheepje(s) er op afsturen en binnenhalen die resources..quote:Op woensdag 14 december 2005 19:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik kan vanavond rond de klok van9 een werf bouwen.
Is het dan slim om met een superslecht legertje, of misschien zelfs 1 unit, beginners aan te vallen?
"say something" "whaaaatt?"quote:Op donderdag 15 december 2005 04:00 schreef smurfzilla het volgende:
(die pratende kutsmilies wordt ik dus echt ziek van)
Euuhhm.. maar even terug sturen straks..quote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
64547 Metaal, 31581 Kristal en 31168 Deuterium
Uni2 he? Jullie hebben op het moment toch een oorlog met een bij elkaar geraapt zooitje allianties? (wat ik van GOT begrijp is dat ze maar wat aanklooienquote:Op donderdag 15 december 2005 22:14 schreef Beach het volgende:
Ik zit in GoT II, dus ik ga even op zoek naar fokkertjes om te raiden![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:46 schreef smurfzilla het volgende:
Metaal: 254043 Kristal: 150206
Deuterium: 41919
---------------------------------
Iemand die net sinds vandaag inactief is, 1 zonnestelsel van mij verwijderd, en met maar 15 kleine lasers als verdediging en verder niks. Soms zit het mee, soms zit het tegen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |