K_man is er niet vies van om achter populistische roergangers aan te lopen.quote:
De reis door Europa vind ik wat flauw. De gejatte kroon, de reist naar Griekenland en dat met die schatkaart vind ik echt veel leuker.quote:Op zondag 27 november 2005 02:03 schreef Douwe het volgende:
Nee man, de reis door Europa is té vet. Gelukkig heb ik altijd nog de Plaaggeest en de reis door Amerika om op terug te vallen
Hik een populistische roerganger?quote:Op zondag 27 november 2005 02:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
K_man is er niet vies van om achter populistische roergangers aan te lopen.
Die niet, maar die bedoelde ik ook niet.quote:
Dat is geniaal inderdaad. Het lijkt ook net echt.quote:Op zondag 27 november 2005 02:05 schreef Douwe het volgende:
In Griekenland is vet, als ze door de boeven met een slaappil op een onbewoond eiland zijn gedropt, en vervolgens á la Jezus over het water terug gaan lopen naar het vaste land
Ja, hij vond ook die halve maan op Lanzarote en in de reis door Europa struikelde Bassie meestal ook over de oplossing.quote:Op zondag 27 november 2005 02:13 schreef Douwe het volgende:
Bassie was ook altijd de oplosser van de raadsels. Dat Adriaan vervolgens nog een uur bezig was met het uitvissen van de clou uit Bassie's verhaal is bijzaak
Best kinkyquote:Op zondag 27 november 2005 02:24 schreef k_man het volgende:
Parende libelles, da's pas een vreemd gezicht. Ze doen dat namelijk vliegend.
Heb je CMT wel eens in POL zien posten? Linkse Latino's zijn doodeng!quote:Op zondag 27 november 2005 11:48 schreef DutchTrain het volgende:
Linke latino's... geen linkse latino's
Wel verdomme.quote:Op zondag 27 november 2005 11:56 schreef DutchTrain het volgende:
En Jaggefeliciteerd
![]()
Krijg je van mij voor je verjaardag een foto van k_man
[afbeelding]
al last van het syndroom van Stendhal?
Weet je, ik maak er gewoon een kwartet van met je drie vierling zussen:quote:Op zondag 27 november 2005 12:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Wel verdomme.![]()
Haal dat eens héél snel weg! Je weet best dat je niet zomaar foto's van andere users mag plaatsen.![]()
Is die uit voorraad leverbaar?quote:Op zondag 27 november 2005 12:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Weet je, ik maak er gewoon een kwartet van met je drie vierling zussen:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
bron: http://www.c1000.nl
Slagroomtaart ?????quote:Op zondag 27 november 2005 12:57 schreef Jaguarized het volgende:
Goedenmiddag!
Dank voor de felicitaties!
* Jaguarized deelt taart uit:
[afbeelding]
Om nog even door te gaan op het gesprek over Bassie en Adriaan gister.quote:
Twee dvd's, nieuwe jas, thermosfles, horloge, reisgids, landkaart, fotoboek.quote:Op zondag 27 november 2005 12:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dank je! Nog leuke cadeaus gehad?
Ik zit nu Poker te kijken op RTL 7.
Allemaal nuttige zaken voor het reizen.quote:Op zondag 27 november 2005 14:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Twee dvd's, nieuwe jas, thermosfles, horloge, reisgids, landkaart, fotoboek.![]()
Jup, ik had ook maar een paar dingen gevraagd en dan ook nog nuttige dingen in plaats van dingen waar ik na een paar keer alweer op uitgekeken ben.quote:Op zondag 27 november 2005 14:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Allemaal nuttige zaken voor het reizen.
Ik moet nog even wachten op m'n verjaardag helaas.
Dat is al stukken beter.quote:
Wat voor DVD's heb je gekregen?quote:Op zondag 27 november 2005 14:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jup, ik had ook maar een paar dingen gevraagd en dan ook nog nuttige dingen in plaats van dingen waar ik na een paar keer alweer op uitgekeken ben.![]()
Dingen...![]()
Star Wars III: Revenge Of The Sith en The Million Dollar Baby.quote:Op zondag 27 november 2005 14:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat voor DVD's heb je gekregen?
nee de actie is dit keer een beetje langs me heen gegaanquote:Op zondag 27 november 2005 15:31 schreef k_man het volgende:
Verder niemand die een gratis nachtje bij NH geboekt heeft?
Nee, niets van meegekregen van die actie.quote:Op zondag 27 november 2005 15:31 schreef k_man het volgende:
Krasnapolsky zat al vol.quote:Op zondag 27 november 2005 15:31 schreef k_man het volgende:
Ik ben niet in elke Europese stad geweest natuurlijk, maar op basis van waar ik ben geweest of indrukken die ik heb gekregen zijn of lijken de volgende steden me wel ok: Antwerpen, Wien, Praag, Riga, Moskou, Istanbul, Athene, Rome, Napoli, Marbella, Zurich, Milaan, Kiev... dan vergeet ik er vast nog wel een paar.quote:Op zondag 27 november 2005 18:42 schreef Douwe het volgende:
CMT >> Welke Europese stad is wel goed, dan?
Volante.quote:Op zondag 27 november 2005 18:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Speciaal voor Jag de auto die hij eigenlijk wil krijgen op zijn verjaardag:
[afbeelding]
E-Type?quote:Op zondag 27 november 2005 18:41 schreef Douwe het volgende:
Ik denk dat hij eerder voor deze gaat:
[afbeelding]
Laat jij me dan de stad zien?quote:Op zondag 27 november 2005 16:36 schreef DutchTrain het volgende:
Oh maar ik zie dat er nog kamers zijn in Brussel
Maar ik ben dit jaar al in Brussel geweest
Of maken we er dan meteen een TRV meet van in BXL op 17 december?
17 op 18quote:Op zondag 27 november 2005 18:58 schreef k_man het volgende:
Laat jij me dan de stad zien?![]()
Ow, en ben je er dan van vr 16 op za 17, of van za 17 op zo 18 (zoals ik)?
dat ik er niet ben geweest en er dus niets over kan zeggenquote:Op zondag 27 november 2005 19:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De vraagtekens houden in dat je er niet geweest ben of dat je niet weet waarom ik ze noem?
Ik vraag me meer af wat nou positiever is:quote:Op zondag 27 november 2005 19:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De vraagtekens houden in dat je er niet geweest ben of dat je niet weet waarom ik ze noem?
de M van de Quick ? (zie het Brussel topic... )quote:Op zondag 27 november 2005 19:17 schreef Douwe het volgende:
[afbeelding]
Brussel
Stuk ten oosten van Brussel Midi is ook mooi, met veel nauwe straatjes en leuke restaurantjes. En verschillende restaurants beginnend met een M
quote:Op zondag 27 november 2005 19:19 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik vraag me meer af wat nou positiever is:of
?
Klinkt goed, tot zo ver.quote:Op zondag 27 november 2005 19:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
17 op 18
En rondleidingen zijn zoals gewoonlijk op aanvraag beschikbaar. Wil zelf nu eindelijk wel eens naar het Atomium (mits goed weer). Ben er in 20+ keer dat ik in Brussel ben geweest, nog altijd niet vlakbij geweest.
Verder is er natuurlijk wat leuke architectuur bij het noordstation, het tour et taxis terrein en de huisjes van Horta.
Dus ik laat je de stad wel zien
Maar dan gaan we wel friet eten op Place Jourdainquote:Op zondag 27 november 2005 20:30 schreef k_man het volgende:
Voor BHFH is dit natuurlijk ook naast de deur...
En na één slok weet ik zeker dat ik nooit meer zal hoestenquote:Rigas Balzam
In the middle of XVIII century Rigas chemist Abrakham Kuntze prepared "miracle-balzam" at the basis of an old recipe of vodka's extract of curative grasses related to XVII century, that was offered in 1789 as a cure under the name "Balzam Kuntze" to the great Russian Empress Ekaterina II.
Having appreciated the curative properties of the balsam, the Empress granted Kuntze the privilege for its preparation. And since 1789 there were 300 thousand ceramic bottles of this drink sent to Russia. So curative "Rigas" balsam (Kuntze) has appeared. The following components were come into its structure:
Aroma water - 75%
Spirit extract - 22,5%
Saffron extract - 2,5%
Goethe named "Rigas balsam" as "youth extract" and praised it in his poem "Faust". It is a lot of similar enthusiastic estimations of the drink. "Rigas balsam" received more than 30 gold and silver medals on the international exhibitions. The receipt was lost within the years of World War II and only in 1954 it was restored due to lucky coincidence. "Rigas balsam" is issued in ceramic bottles which protect the contents against the sun rays.
zie twee posts hierbovenquote:Op zondag 27 november 2005 22:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waarom had ik die opmerking al verwacht.
![]()
..maar ook vast niet in Nederland te krijgen natuurlijk?quote:
Ik zie een gat in de markt.quote:Op zondag 27 november 2005 23:19 schreef Douwe het volgende:
Best vreemd inderdaad, de wereld stikt van de low-cost maatschappijen, maar in Midden en Zuid Amerika zijn ze heel erg dun gezaaid...
Ik maak 'n meteen ook mod.quote:
Tijd voor wat frisse gezichten.quote:Op zondag 27 november 2005 23:40 schreef Douwe het volgende:
Mag UIO ook mod blijven in het nieuwe TRV stelsel?
Nee, die ga ik meteen bannen.quote:Op zondag 27 november 2005 23:40 schreef Douwe het volgende:
Mag UIO ook mod blijven in het nieuwe TRV stelsel?
Die is toch ook druk met het IDFA?quote:
Misschien is hij al gebanned.quote:
Onthullingen!quote:Op zondag 27 november 2005 23:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Misschien is hij al gebanned.
Diego post hier ook niet.quote:
Ja, dat moet kunnen in principe. Helaas doen ze dat zo weinig.quote:
Nee. Vertelde cynix eens meende ik.quote:
Ik zal hem eens vragen of hij hier weer komt posten.quote:
Liep die permban niet tot half december?quote:Op zondag 27 november 2005 23:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zal hem eens vragen of hij hier weer komt posten.
TimmyASD.quote:Op zondag 27 november 2005 23:47 schreef Douwe het volgende:
Ik meen wel dat er ooit een moderator werd gebanned... over het goede voorbeeld geven gesproken
Fernando_Redondo heeft zn eerste posts in TRV alweer gemaakt, hoorquote:Op zondag 27 november 2005 23:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zal hem eens vragen of hij hier weer komt posten.
TimmyASDquote:Op zondag 27 november 2005 23:47 schreef Douwe het volgende:
Ik meen wel dat er ooit een moderator werd gebanned... over het goede voorbeeld geven gesproken
Volgens mij is hij alweer actief, alleen niet in dit topic.quote:Op zondag 27 november 2005 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Liep die permban niet tot half december?
DAM terug onder die naam?quote:Op zondag 27 november 2005 23:48 schreef Douwe het volgende:
[..]
Fernando_Redondo heeft zn eerste posts in TRV alweer gemaakt, hoor
quote:Op zondag 27 november 2005 23:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Volgens mij is hij alweer actief, alleen niet in dit topic.
Wat dacht je van mij? Brussel is voor mij ook dichtbij.quote:Op zondag 27 november 2005 20:30 schreef k_man het volgende:
Voor BHFH is dit natuurlijk ook naast de deur...
Dit was een goede poging om de slowchat te verplaatsen... helaas onbegrepen door Jag en CMTquote:Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je van mij? Brussel is voor mij ook dichtbij.
Nog 1 vast merk?quote:Op maandag 28 november 2005 00:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Al tijden geen Martini meer gedronken.Ben meer van de Whiskey de laatste tijd.
J. Walker natuurlijk.quote:
Glen Fiddich ook eens gehad? Is dat nog een beetje te drinken?quote:
Nee, die ken ik niet. Is dat een aanrader dan?quote:Op maandag 28 november 2005 00:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Glen Fiddich ook eens gehad? Is dat nog een beetje te drinken?
quote:Op maandag 28 november 2005 00:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, die ken ik niet. Is dat een aanrader dan?
Oh, het is aan elkaar geschreven, Glenfiddich. Het schijnt wel lekker spul te zijn, iemand vertelde dat ik het eens moest aanschaffen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, die ken ik niet. Is dat een aanrader dan?
Ja.quote:Op maandag 28 november 2005 00:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon overal verkrijgbaar?
Het is zeker het proberen waard. Eens in de slijterij kijken.quote:Op maandag 28 november 2005 00:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Oh, het is aan elkaar geschreven, Glenfiddich. Het schijnt wel lekker spul te zijn, iemand vertelde dat ik het eens moest aanschaffen.
[afbeelding]
gewoon bij de slijter in van die grote metalen blikkenquote:Op maandag 28 november 2005 00:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon overal verkrijgbaar?
My space verwijderenquote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef DutchTrain het volgende:
hey, diego is ook online=> Paraguay
quote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
Moet ik even een ticket voor je maken zodat je het kan halen?
Bedankt voor je aanbod. Ik ben niet zo kapot van die "aanbiedingen" op Schiphol.quote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
Moet ik even een ticket voor je maken zodat je het kan halen?
Is het niet gewoon zo dat je alleen in het non-Schengen gedeelte gebruik kunt maken van 'die tweede' aanbieding?quote:Op maandag 28 november 2005 00:33 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
![]()
Hoe kijkt men eigenlijk naar je bestemming als je wat wil kopen op Schiphol? Kijkt men dan naar de eindbestemming of de eerstvolgende bestemming?
Je moet je vluchtnummer opgeven van de vlucht waarmee van je van Schiphol vertrekt, dus het ligt eraan waar je overstap is. Als je met een kort vluchtje eerst naar Parijs vliegt, dan kom je ook niet in het tax free SBF gedeelte als het goed is, maar alleen in het Schengen gebied.quote:Op maandag 28 november 2005 00:33 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe kijkt men eigenlijk naar je bestemming als je wat wil kopen op Schiphol? Kijkt men dan naar de eindbestemming of de eerstvolgende bestemming?
Geen idee eigenlijk. Maar als je naar een Schengen land vliegt, dan mag je toch overal wel door de douane? Je ging dan alleen later nog een keer door de douane naar het Schengen gedeelte...?quote:Op maandag 28 november 2005 00:36 schreef Douwe het volgende:
[..]
Is het niet gewoon zo dat je alleen in het non-Schengen gedeelte gebruik kunt maken van 'die tweede' aanbieding?
Ze hebben trouwens nog nooit gekeken of ik überhaupt een ticket had
Das vreemd, want als personeel moet je altijd je pas laten zien en als reiziger heb ik altijd minimaal vluchtnummer op moeten geven, anders kunnen ze je niets verkopen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:36 schreef Douwe het volgende:
Ze hebben trouwens nog nooit gekeken of ik überhaupt een ticket had
Niet in het SBF gedeelte? Maar waarom zijn er dan non-EU en EU prijzen? Ik vlieg btw van Amsterdam naar New York via Kopenhagen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je moet je vluchtnummer opgeven van de vlucht waarmee van je van Schiphol vertrekt, dus het ligt eraan waar je overstap is. Als je met een kort vluchtje eerst naar Parijs vliegt, dan kom je ook niet in het tax free SBF gedeelte als het goed is, maar alleen in het Schengen gebied.
Bovendien krijg je je boardingcard voor het tweede deel van de vlucht vaak pas op de overstapluchthaven.
Een boardingcard namaken? ... vergeet niet dat ze bij SBF de magneetstrip door de kassa halen
nee, je mag alleen door de centrale security op de plek waarvandaan je naar de juiste gate kan. Helaas is dit innovatieve systeem van Schiphol onveilig bevonden en zal er dus weer security bij de gate plaats gaan staan, waardoor je ook makkelijker het SBF gedeelte in zou kunnen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Maar als je naar een Schengen land vliegt, dan mag je toch overal wel door de douane? Je ging dan alleen later nog een keer door de douane naar het Schengen gedeelte...?
dat zou kunnenquote:Op maandag 28 november 2005 00:40 schreef Douwe het volgende:
Dan kijk ik even op het bord, onthoud ik een vluchtnummer en dan ben ik klaar?
Hmm vreemd want toen mijn ouders naar Kreta vlogen zijn ze niet bij de Schengen landen door de douane gegaan. Later gingen ze namelijk nog een keer apart van het niet-Schengen-gedeelte naar het Schengen-gedeelte.quote:Op maandag 28 november 2005 00:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee, je mag alleen door de centrale security op de plek waarvandaan je naar de juiste gate kan. Helaas is dit innovatieve systeem van Schiphol onveilig bevonden en zal er dus weer security bij de gate plaats gaan staan, waardoor je ook makkelijker het SBF gedeelte in zou kunnen.
Dan mag je op Kopenhagen met Deense Kronen tax free gaan shoppenquote:Op maandag 28 november 2005 00:39 schreef Jaguarized het volgende:
Niet in het SBF gedeelte? Maar waarom zijn er dan non-EU en EU prijzen? Ik vlieg btw van Amsterdam naar New York via Kopenhagen.
Ik kom niet verder dan 75 DKK.quote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan mag je op Kopenhagen met Deense Kronen tax free gaan shoppen
Dat kan als het erg druk is, of als de eerste veiligheidsagent niet goed staat op te letten. Als je voor de F pier bij de C pier doorloopt, zouden ze je moeten terugsturenquote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm vreemd want toen mijn ouders naar Kreta vlogen zijn ze niet bij de Schengen landen door de douane gegaan. Later gingen ze namelijk nog een keer apart van het niet-Schengen-gedeelte naar het Schengen-gedeelte.
Zij gingen bij de F-pier erdoor en moesten bij de A-pier zijn meende ik.quote:Op maandag 28 november 2005 00:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kan als het erg druk is, of als de eerste veiligheidsagent niet goed staat op te letten. Als je voor de F pier bij de C pier doorloopt, zouden ze je moeten terugsturen
DT, hoe zit bovenstaande dan?quote:Op maandag 28 november 2005 00:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Niet in het SBF gedeelte? Maar waarom zijn er dan non-EU en EU prijzen? Ik vlieg btw van Amsterdam naar New York via Kopenhagen.
Ik neem aan dat het erom gaat wat je ultimate destination is wat op je ticket staat. Als je inderdaad een ticket hebt waar op staat dat je naar NYC vliegt, dan zul je denk ik wel SBF kunnen shoppen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan 75 DKK.![]()
Ja, volgens mij werkt het ook zo. Weet ik haast zeker eigenlijk.quote:Op maandag 28 november 2005 00:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het erom gaat wat je ultimate destination is wat op je ticket staat. Als je inderdaad een ticket hebt waar op staat dat je naar NYC vliegt, dan zul je denk ik wel SBF kunnen shoppen.
Dat zal te maken hebben met wat ik net typte...quote:
quote:Ondanks dat in 1999 het tax free-voordeel is afgeschaft, profiteert u bij See Buy Fly nog steeds van dit voordeel. Ongeacht uw bestemming kunt u, voor u vertrekt, tax free winkelen, er is alleen een uitzondering voor drank en tabak. Vliegt u naar een bestemming binnen de Europese Unie (zonder binnen 24 uur door te reizen naar een land welke niet tot de Europese Unie behoort) dan moet u toch de tax en accijns op drank en tabak betalen (de reguliere winkelprijzen).
Kortom: iedereen die vliegt, ongeacht bestemming, kan tax free winkelen bij See Buy Fly tegen de prijs die ook geldt als u buiten de Europese Unie vliegt (behalve drank en tabak).
De volgende landen behoren tot de Europese Unie: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden, Cyprus (Griekse deel), Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slovenië, Slowakije en Tsjechië. Er geldt een uitzondering voor de Kanaaleilanden en de Canarische eilanden, als u vliegt naar deze bestemmingen kunt u wel drank en tabak Tax free kopen.
Voor meer informatie, uitzonderingen op de BTW en accijnsgebieden, reisbepalingen en invoerbepalingen verwijzen wij u naar www.douane.nl.
Dus zou het inderdaad gaan om de eindbestemming.quote:Vliegt u naar een bestemming binnen de Europese Unie (zonder binnen 24 uur door te reizen naar een land welke niet tot de Europese Unie behoort)
quote:Neemt u meer mee dan de maximaal toegestane hoeveelheden, dan betaalt u hierover belasting. Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal ¤ 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan ¤ 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van ¤ 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de ¤ 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van ¤ 125 en een vulpen van ¤ 55 (totaal ¤ 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
Reist u van Nederland naar een niet-EU-land, dan kunt u artikelen zoals sigaretten, parfum en drank, maar ook camera's en horloges belastingvrij inkopen op de luchthaven of de veerboot. Wel is het mogelijk dat het land van bestemming beperkingen stelt.
quote:De maximale hoeveelheden accijnsgoederen, waarvan de belastingen zijn voldaan, die u uit een EU-land voor eigen gebruik kunt meenemen, zijn:
- 110 liter bier;
- 90 liter wijn;
- 20 liter likeurwijn, zoals sherry of port;
- 10 liter sterke drank;
- 800 sigaretten;
- 400 sigaren of cigarillo's;
- 1 kilogram tabak.
Dat was bekend.quote:
En 110 liter bier. Dat zijn flink wat kratjes.quote:
Die zijn altijd zo lekker in het vliegtuig.quote:Op maandag 28 november 2005 00:57 schreef Douwe het volgende:
En? Gaan ze een ommeletje voor je maken?
Ik schijn een van de weinigen te zien die vliegtuigvoedsel altijd wel te waarderen vindquote:Op maandag 28 november 2005 00:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die zijn altijd zo lekker in het vliegtuig.
quote:Op maandag 28 november 2005 00:57 schreef Douwe het volgende:
En? Gaan ze een ommeletje voor je maken?
En op mijn nieuwe, toegestuurde e-ticket staat nu voor de heenweg "Ontbijt" in plaats van "Continental Ontbijt".quote:Hello Jeroen,
Thank you for your e-mail.
On our European flights it is possible to buy onboard, (sandwiches and snacks),
no meals are included in the fares in Economy Class.
If you travel in Economy Flex or Business Class it is included in the fare, and
on the New York flight it is also included in all classes.
The information on the website is correct.
Best Regards,
Ann Esberg
SAS Internet Support
Ik eet ook altijd de boel van de rest van de familie op omdat ik het zo weinig vind wat je krijgt.quote:Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik schijn een van de weinigen te zien die vliegtuigvoedsel altijd wel te waarderen vind
Normaal vind ik het KLM-eten wel te waarderen, het eten in de BC ook wel, alleen de afgelopen keer was het echt te ranzig. Met name de omelet.quote:Op maandag 28 november 2005 00:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik schijn een van de weinigen te zien die vliegtuigvoedsel altijd wel te waarderen vind
Sorry mevrouw, kunt misschien even deze zak met een kilo tabak vasthouden?quote:Op maandag 28 november 2005 00:55 schreef Douwe het volgende:
Zal ook leuk zijn voor je medereizigers als je de bagagevakken aan het vullen bent
Dan zou ik de "Hot Meal" van Kopenhagen naar New York ook moeten betalen dus.quote:Op maandag 28 november 2005 01:00 schreef Douwe het volgende:
Dus? Ontbijt en Continental Ontbijt tegen betaling? Je ticket is dus eigenlijk een reclamefolder?
Ja, zelfs David de Kabouter eet zijn buikje er niet van rond.quote:Op maandag 28 november 2005 01:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik eet ook altijd de boel van de rest van de familie op omdat ik het zo weinig vind wat je krijgt.![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 01:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Sorry mevrouw, kunt misschien even deze zak met een kilo tabak vasthouden?
Ik heb ooit eens het 5e broodje zalm maar geweigerd omdat ik écht genoeg had gegeten... en dat terwijl de stewardess vond dat het goed voor me was, omdat ik er nog van moest groeienquote:Op maandag 28 november 2005 01:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, zelfs David de Kabouter eet zijn buikje er niet van rond.
Ik neem maar aan dat je op Varig doelt.quote:Op maandag 28 november 2005 01:02 schreef Douwe het volgende:
Hey, het blijft een noodlijdende maatschappij, he
quote:Op maandag 28 november 2005 01:03 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens het 5e broodje zalm maar geweigerd omdat ik écht genoeg had gegeten... en dat terwijl de stewardess vond dat het goed voor me was, omdat ik er nog van moest groeien
W van wing.. je mag onder de vleugel meequote:Op maandag 28 november 2005 01:05 schreef Jaguarized het volgende:
Ik vlieg in de W-klasse, zou dat al vallen onder Economy Flex?
Ik heb weleens het karretje geplunderd toen iedereen lag te slapen.quote:Op maandag 28 november 2005 01:03 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens het 5e broodje zalm maar geweigerd omdat ik écht genoeg had gegeten... en dat terwijl de stewardess vond dat het goed voor me was, omdat ik er nog van moest groeien
Voor KLM is het reden om de vaste klant even te irriteren door maar 25% van de miles toe te kennen.quote:Op maandag 28 november 2005 01:05 schreef Jaguarized het volgende:
Ik vlieg in de W-klasse, zou dat al vallen onder Economy Flex?
Beste uitzicht en je bent als eerste het vliegtuig uit.quote:Op maandag 28 november 2005 01:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
W van wing.. je mag onder de vleugel mee
Denk ik niet, maar ze waren wel in hun "hok".quote:
Leest de verhalen in het FFP topic nog maar even.quote:Op maandag 28 november 2005 01:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Voor KLM is het reden om de vaste klant even te irriteren door maar 25% van de miles toe te kennen.
Eten of drinken? Toen wij naar San Francisco vlogen hebben we het bier gepakt uit het karretje wat de stewardessen bij de hangplek halverwege hadden gezet.quote:Op maandag 28 november 2005 01:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb weleens het karretje geplunderd toen iedereen lag te slapen.
Eten en drinken.quote:Op maandag 28 november 2005 01:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Eten of drinken? Toen wij naar San Francisco vlogen hebben we het bier gepakt uit het karretje wat de stewardessen bij de hangplek halverwege hadden gezet.![]()
dat heb ik bij KLM ook meegemaakt; werd er gewoon gezegd, pak maar uit het karretje wat je hebben wilt... karretje was natuurlijk in 5 minuten leeg met die Ollanders op vakantie. En toen de hele nacht dus alleen nog maar water kunnen krijgen, dat ze niet bij je kwamen brengen, waardoor je een hele rij mensen eerst moest wakker maken.quote:
Een vorkje ja.quote:Op maandag 28 november 2005 01:07 schreef Douwe het volgende:
BTW, wat zeikt iedereen over dat eten... als je meer honger hebt en je vraagt het lief krijg je heus nog wel een vorkje, hoor
Bij KLM was één menu al vergeven, kon wel een extra omelet krijgen, maar dat heb ik niet gedaan. Goede inschatting, want tot op heden heb ik nog altijd last van mijn maag dankzij die troep van KLM.quote:Op maandag 28 november 2005 01:07 schreef Douwe het volgende:
BTW, wat zeikt iedereen over dat eten... als je meer honger hebt en je vraagt het lief krijg je heus nog wel een vorkje, hoor
Vliegt Iberia niet via Madrid naar Lima?quote:Op maandag 28 november 2005 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bij KLM was één menu al vergeven, kon wel een extra omelet krijgen, maar dat heb ik niet gedaan. Goede inschatting, want tot op heden heb ik nog altijd last van mijn maag dankzij die troep van KLM.
Stoel aan het gangpad nemenquote:Op maandag 28 november 2005 01:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
dat heb ik bij KLM ook meegemaakt; werd er gewoon gezegd, pak maar uit het karretje wat je hebben wilt... karretje was natuurlijk in 5 minuten leeg met die Ollanders op vakantie. En toen de hele nacht dus alleen nog maar water kunnen krijgen, dat ze niet bij je kwamen brengen, waardoor je een hele rij mensen eerst moest wakker maken.![]()
Ja, via Madrid en bij uitzondering via Barcelona. Hoezo?quote:Op maandag 28 november 2005 01:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Vliegt Iberia niet via Madrid naar Lima?
Is daar het voedsel niet beter? Of ging het om de punten?quote:Op maandag 28 november 2005 01:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, via Madrid en bij uitzondering via Barcelona. Hoezo?
Ik wil eigenlijk altijd een stoel bij het gangpad. Dan kun je tenminste uit je stoel wanneer je dat wilt. De middelste stoel is irritant, die bij het raam net wat minder irritant. Laatste keer mijn stoel bij het raam kunnen ruilen voor de stoel bij het gangpad. Sommige mensen zitten nu eenmaal graag bij het raampje.quote:Op maandag 28 november 2005 01:12 schreef Douwe het volgende:
[..]
Stoel aan het gangpad nemen
Ik zat ooit in een vliegtuig met een 2-5-2 configuratie... en juist, ik zat op de middelste stoel. Wat een verschrikking! Aan beide kanten 2 mensen naast je, en dat een paar uur lang
Dat lukt niet als je in Jo'burg opstapt en het vliegtuig komt al gevuld uit Kaapstad en je als laatste incheckt. Sindsdien check ik op tijd in en vlieg ik nooit meer KLMquote:
Hebben we al een nieuwe TT?quote:Op maandag 28 november 2005 01:13 schreef Jaguarized het volgende:
Gaat dit topic nog vol komen vanavond?
Doorgaans is de KLM beter, alleen de laatste keer was het enorm ranzig. Om de punten hoef ik het niet te doen. Het enige voordeel is dat ik op de heenweg bij de KLM altijd BC mag zitten.quote:Op maandag 28 november 2005 01:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Is daar het voedsel niet beter? Of ging het om de punten?
Is dat standaard omdat je die Gold-status hebt?quote:Op maandag 28 november 2005 01:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Doorgaans is de KLM beter, alleen de laatste keer was het enorm ranzig. Om de punten hoef ik het niet te doen. Het enige voordeel is dat ik op de heenweg bij de KLM altijd BC mag zitten.
Dan zou je in theorie dus 6 uur van tevoren op Johannesburg moeten inchecken om een goede stoel te krijgen...quote:Op maandag 28 november 2005 01:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat lukt niet als je in Jo'burg opstapt en het vliegtuig komt al gevuld uit Kaapstad en je als laatste incheckt. Sindsdien check ik op tijd in en vlieg ik nooit meer KLM
Meer omdat KLM de vluchten standaard overboekt volgens mij.quote:Op maandag 28 november 2005 01:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Is dat standaard omdat je die Gold-status hebt?
Dat zuigt inderdaad behoorlijk.quote:Op maandag 28 november 2005 01:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Meer omdat KLM de vluchten standaard overboekt volgens mij.Dan gaat bij de verdeling van de plaatsen de status wel meespelen. Veel zal mijn status overigens niet meer stijgen dankzij het nieuwe beleid van de KLM.
Delta ofzo?quote:Op maandag 28 november 2005 01:18 schreef Douwe het volgende:
Kun je niet gewoon aanpappen met een FF programma dat je wél aanstaat?
Ja, er zijn volop klachten over. Kreeg nu wel een brief in de bus dat ik erg werd gewaardeerd als klant. Yeah right.quote:Op maandag 28 november 2005 01:18 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat zuigt inderdaad behoorlijk.![]()
Tuurlijk waarderen ze je als klant. Je hebt immers een ticket gekocht. Daarmee spek je de kas van de KLM weer. Ze belonen het alleen op een klotemanier.quote:Op maandag 28 november 2005 01:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, er zijn volop klachten over. Kreeg nu wel een brief in de bus dat ik erg werd gewaardeerd als klant. Yeah right.
quote:Op maandag 28 november 2005 01:19 schreef Jaguarized het volgende:
Klik.
2-3-2 opstelling van CPH naar EWR en een 2-2 opstelling van AMS naar CPH. Ik ga toch proberen te upgraden.
quote:54 seats with electric seat controls
LAN vliegt niet van Amsterdam naar Lima... Er zijn niet zo gek veel mogelijkheden helaas.quote:Op maandag 28 november 2005 01:19 schreef Douwe het volgende:
Of Lufthansa, British Airways, LAN, Singapore Airlines... whatever
Dat is supervet!quote:All classes feature in-seat LCD personal televisions. There are 12 video channels, 2 very cool external video feeds (view forward and downward), a flight map, and 10 video games (Solitaire etc.).
Op die manier krijg ik niet echt de indruk dat ze de klant waarderen. Met name de klant die niet op het laatste moment boekt is gewoon de sjaak.quote:Op maandag 28 november 2005 01:20 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tuurlijk waarderen ze je als klant. Je hebt immers een ticket gekocht. Daarmee spek je de kas van de KLM weer. Ze belonen het alleen op een klotemanier.
Ik begin alvast stoelnummers te noteren die ik in ieder geval niet wil hebben.quote:
Had je er al een klachtenbrief achteraan gegooid?quote:Op maandag 28 november 2005 01:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Op die manier krijg ik niet echt de indruk dat ze de klant waarderen. Met name de klant die niet op het laatste moment boekt is gewoon de sjaak.
Ze hebben geluk dat ze de snelste verbinding aanbieden, anders was de keus zo gemaakt. Zo'n geweldige service levert KLM ook niet meer. Je zou maar het volle pond hebben betaald voor die BC van ze.
Als je via de LAN site Amsterdam - Lima probeert wordt je geplaatst op een KLM vlucht tussen Amsterdam en New Yorkquote:Op maandag 28 november 2005 01:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
LAN vliegt niet van Amsterdam naar Lima... Er zijn niet zo gek veel mogelijkheden helaas.
Ik denk dat eentje niet genoeg is. Bij de laatste irritatie heb ik 6 brieven moeten sturen aan KLM eer ik een niet-standaard briefje terugkreeg.quote:Op maandag 28 november 2005 01:23 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Had je er al een klachtenbrief achteraan gegooid?
Geen idee eigenlijk...quote:Op maandag 28 november 2005 01:23 schreef Jaguarized het volgende:
Btw, zou het toewijzen van punten op dezelfde manier gaan voor partners van KLM als bij de KLM zelf?
Ja...wat doen we nu dan?quote:Economy class: 100% of actual miles flown
International routes (B, Q, V, X class): 70% of actual miles flown
Daar komen we verder mee inderdaad.quote:Op maandag 28 november 2005 01:24 schreef Douwe het volgende:
[..]
Als je via de LAN site Amsterdam - Lima probeert wordt je geplaatst op een KLM vlucht tussen Amsterdam en New York
Dat is het ergste van het ergste. Weleens 10 uur in een Martinair gezeten. Een ramp.quote:
Je wil alleen niet al te lang op het vliegveld van Caracas zitten.quote:Op maandag 28 november 2005 01:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar komen we verder mee inderdaad.Ik geloof dat VARIG het goedkoopste is op dit traject. Via Caracas is ook wel het bestuderen waard overigens.
Slechte ervaringen mee? Ik zou graag nog een keer naar Caracas gaan.quote:Op maandag 28 november 2005 01:28 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je wil alleen niet al te lang op het vliegveld van Caracas zitten.![]()
Hey, maar je spaart zo wel LAN Milesquote:Dat is het ergste van het ergste. Weleens 10 uur in een Martinair gezeten. Een ramp.
Jup, we vlogen eerst 200 kilometer van Curacao naar Caracas om vervolgens 8 uur uit je neus te gaan zitten vreten wachtend op de aansluiting naar Merida.quote:Op maandag 28 november 2005 01:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee? Ik zou graag nog een keer naar Caracas gaan.
Het was niet zo gezellig?quote:Op maandag 28 november 2005 01:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jup, we vlogen eerst 200 kilometer van Curacao naar Caracas om vervolgens 8 uur uit je neus te gaan zitten vreten wachtend op de aansluiting naar Merida.
Het vliegveld was geen ruk aan.quote:Op maandag 28 november 2005 01:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het was niet zo gezellig?
Hmm, misschien is Varig dan wel een optie voor je; Varig heeft namelijk ook nog een First Classquote:Op maandag 28 november 2005 01:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die MD-11 van KLM is ook prehistorisch... een beetje maatschappij biedt in de EC meer service dan KLM in de BC in de MD-11.
De stad is wel leuk.quote:Op maandag 28 november 2005 01:32 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het vliegveld was geen ruk aan.![]()
Financieel gaat het niet zo lekker met Varig toch? De service van Varig schijnt beter te zijn dan die van KLM.quote:Op maandag 28 november 2005 01:32 schreef Douwe het volgende:
[..]
Hmm, misschien is Varig dan wel een optie voor je; Varig heeft namelijk ook nog een First Class
De beef-stroganoff was behoorlijk lekker.quote:Op maandag 28 november 2005 01:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan ben ik benieuwd hoe lang ze het nog gaan uitzingen. Het zou jammer zijn als ze verdwijnen. De service schijnt goed te zijn en het is toch een geduchte speler op de lijn Amsterdam-Lima omdat ze qua prijs concurrerend zijn.
Martinair ben ik nooit kapot van geweest. Zowel van het personeel als van het eten niet. Vooral die omelet moet dringend uit het assortiment gehaald worden. Daar kun je een vliegtuig mee kapen, zo gevaarlijk is dat ding.
Die heb ik destijds niet gekregen. Nu bij KLM zelfs helemaal geen echte maaltijd. Wat ranzige snacks, een ranzig broodje gecombineerd met wat goedkope koekjes en een bakje yoghurt dat zo bol stond dat zelfs de Aldi het weg zou flikkeren en dan nog een ontbijt met de beruchte omelet.quote:Op maandag 28 november 2005 01:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
De beef-stroganoff was behoorlijk lekker.![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 01:41 schreef Jaguarized het volgende:
New York (mini)meet 30-12-2005 --> Zie ik daar een nieuw stelletje?
[TRV] De Lounge # 58 - Varig Fans met zonder airmilesquote:Op maandag 28 november 2005 01:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heeft er iemand al een titel voor deeltje 58? Ongelooflijk, deze wordt nog binnen de 24 uur volgeluld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |