abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32580075
Waarom moet iemand hulp ontvangen voor het uitoefenen van een hobby?

Iemand die de kost niet kan verdienen met het uitoefenen van zijn hobby gaat vanzelf iets anders doen of een baan zoeken.

Wat is het nut van het subsideren van 'kunst'?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32580124
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:39 schreef fernando_redondo het volgende:

Wat is het nut van het subsideren van 'kunst'?
Toegankelijkheid voor een breed publiek creeeren.
pi_32580171
Met welk doel?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32580198
Om kunst te kunnen maken waarmee je je brood kunt verdienen moet je natuurlijk wel de financiele middelen hebben om je materialen te kopen.

Dáárom moeten kunstenaars in beginnend stadium gesubsidieerd worden.
pi_32580243
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:45 schreef Siegfried het volgende:
Om kunst te kunnen maken waarmee je je brood kunt verdienen moet je natuurlijk wel de financiele middelen hebben om je materialen te kopen.

Daar zoek je maar een baan voor. Betaal je ook nog eens belasting en maak je eigen nuttig voor de BV Nederland
pi_32580340
Goede vraag
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32580363
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:48 schreef fernando_redondo het volgende:

Daar zoek je maar een baan voor. Betaal je ook nog eens belasting en maak je eigen nuttig voor de BV Nederland
Da's gek, de KvK heeft geen inschrijving voor de BV Nederland.

Wat ik wel weet is dat grote bedrijven vaak kunst sponseren/subsidieren, leg eens uit waarom zij dat wel zouden mogen doen en de "BV Nederland" niet?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2005 21:53:56 ]
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:56:11 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32580457
Dat is om te zorgen dat de linkse krakers zonder werk toch veel geld krijgen... Een beetje belangenverstrengeling van de linkse politiek denk ik.
censuur :O
pi_32580553
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:48 schreef fernando_redondo het volgende:

Grote onzin.

Voor paupers zonder werk is er de uitkering, en voor de beginnende kunstenaar zonder werk subsidie.
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:02:23 #10
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_32580597
ik ben principieel tegen elke vorm van subsidies gebaseerd op waarde criterias.
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is om te zorgen dat de linkse krakers zonder werk toch veel geld krijgen... Een beetje belangenverstrengeling van de linkse politiek denk ik.
wat een onzin, meeste kunstenaars zijn alles behalve rijk.
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:39 schreef fernando_redondo het volgende:
Waarom moet iemand hulp ontvangen voor het uitoefenen van een hobby?

Iemand die de kost niet kan verdienen met het uitoefenen van zijn hobby gaat vanzelf iets anders doen of een baan zoeken.
kunst maken is geen hobby, maar een leven
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:02:28 #11
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32580599
Specifieke/aparte kunststromingen inspireren weer andere (wellicht toekomstig grote) kunstenaars. Voor innovatie en vernieuwing is dus een klimaat nodig waarbij je mensen ondersteunt die vernieuwend bezig durven te zijn.

En als je kunst niet belangrijk vindt dan kan ik daar ook verder niets aan doen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:03:35 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32580630
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat ik wel weet is dat grote bedrijven vaak kunst sponseren/subsidieren, leg eens uit waarom zij dat wel zouden mogen doen en de "BV Nederland" niet?
Omdat IEMAND (ik ben nog steeds benieuwd wie dat was!!) heeft besloten dat bedrijven 2% van de prijs van alle nieuwbouw uit moeten geven aan "kunst"! Dus bij een groot gebouw, gaat zo een paar ton naar een of andere kunstenaar...... Waarschijnlijk met de opdracht: "maak iets, zo klein mogelijk, dan hoeven we het niet te zien, en hier heb je een boel geld".

Tien meter hoge roestkolommen, gatverredamme, waarom moet zoiets in het straatbeeld komen?! Het ziet er niet uit!
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:05:03 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32580671
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Toegankelijkheid voor een breed publiek creeeren.
1. Het is al hartstikke toegankelijk. Klassieke bijvoorbeeld is spotgoedkoop

2. maar daar faalt het mij inziens in gezien het feit dat ik weinig allochtonen of tokkies in de musea zie lopen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:06:04 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32580705
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:02 schreef Daniel.San het volgende:
ik ben principieel tegen elke vorm van subsidies gebaseerd op waarde criterias.
[..]

wat een onzin, meeste kunstenaars zijn alles behalve rijk.
[..]
Dat was in de jaren 70 (?) wel anders... Pas op TV gezien: de overheid kocht *alle* kunst op, om de kunstenaars een inkomen te garanderen... D'r was een "kunstenaar" die vertelde, dat-ie met schilderijen d'r naar toe ging, en op goeie dagen met 80.000 gulden naar huis ging! Die zooi werd opgeslagen, in pakhuizen, en recent teruggegeven aan de makers! Da's ff incasseren!
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:06:34 #15
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32580721
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:45 schreef Siegfried het volgende:

er zijn echter zat kunstenaars waarbij dat niet hoeft.
dit is dus een zwak argument
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32580728
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:05 schreef McCarthy het volgende:

[..]

2. maar daar faalt het mij inziens in gezien het feit dat ik weinig allochtonen of tokkies in de musea zie lopen
En dus beweer jij dat het voor hen niet toegankelijk is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Siegfried op 25-11-2005 22:13:19 ]
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:08:26 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32580774
quote:

[..]

Omdat het bij de BV nederland gemeenschapsgeld is.
Een bank die ana kunst doet kan ik negeren, dat gaat bij BV NL niet zo makkelijk
pi_32580793
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:05 schreef McCarthy het volgende:

1. Het is al hartstikke toegankelijk. Klassieke bijvoorbeeld is spotgoedkoop
Wat is het klassieke voorbeeld? Gezien de laatste nota van de rijksoverheid gaat 70% naar juist dit doel.
quote:
Ik zie regelmatig allochtonen in de musea hier in Rotterdam anders. Tokkies niet, nee, dat klopt maar breed toegangelijk is niet hetzelfde als "Tokkies in ieder museum".
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:09:49 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32580810
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:00 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Grote onzin.

Voor paupers zonder werk is er de uitkering, en voor de beginnende kunstenaar zonder werk subsidie.
en voor beginnende ingenieurs? en voor beginnende metselaars? en voor beginnenden makelaars?

Wat maakt kunstenaars zo bijzonder dat ZIJ wel subsidie krijgen en de door mij genoemde groepen niet
pi_32580820
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:06 schreef McCarthy het volgende:

[..]

er zijn echter zat kunstenaars waarbij dat niet hoeft.
dit is dus een zwak argument
Vind je?
Elke kansloze kankerkachel zonder opleiding maar een uitkering/bijstand toe te stoppen, zonder er ook maar iets voor hoeven te doen vind je prima, maar een kunstenaar die wél bezig is met het beoefenen van vak heeft geen recht om geld om zich te kunnen onderhouden?

Ja ik hou van overdrijven
pi_32580856
quote:

[..]

Omdat niemand mij dwingt om hun producten en diensten te kopen en ik wel gedwongen wordt om belasting te betalen
pi_32580896
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:09 schreef McCarthy het volgende:

[..]

en voor beginnende ingenieurs? en voor beginnende metselaars? en voor beginnenden makelaars?

Wat maakt kunstenaars zo bijzonder dat ZIJ wel subsidie krijgen en de door mij genoemde groepen niet
Het feit dat kunst smaak afhankelijk is. Iemand die goed ingenieur/metselaar/makelaar is, zou in feite een baan moeten kunnen vinden. Een kunstenaar echter heeft vrijwel nooit een váste werkgever, en kan nog zo goed zijn, maar als niemand er geld voor over heeft, dan blijft ie ermee zitten.
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:13:16 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32580912
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:02 schreef Wepeel2 het volgende:
Specifieke/aparte kunststromingen inspireren weer andere (wellicht toekomstig grote) kunstenaars. Voor innovatie en vernieuwing is dus een klimaat nodig waarbij je mensen ondersteunt die vernieuwend bezig durven te zijn.
en in de vrije sector is/kan dat niet? Komt DnB uit de USSR of het liberale Engeland? Frank Lloyd Wright moest eerst aan de subsidie kraan vervolgens hij fallingwater bouwde?
pi_32580927
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:02 schreef Wepeel2 het volgende:

En als je kunst niet belangrijk vindt dan kan ik daar ook verder niets aan doen.
Waar zeg ik dat?
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:14:56 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32580958
quote:
Een kunstenaar echter heeft vrijwel nooit een váste werkgever, en kan nog zo goed zijn, maar als niemand er geld voor over heeft, dan blijft ie ermee zitten.
D'r zijn zo veel freelancers in dit land zonder vaste werkgever! En als niemand hun "dienst" wil afnemen, gaan ze gewoon wat anders zoeken! Het blijft raar om 1 categorie "langharigen" speciaal te helpen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')