Glen Fiddich ook eens gehad? Is dat nog een beetje te drinken?quote:
Nee, die ken ik niet. Is dat een aanrader dan?quote:Op maandag 28 november 2005 00:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Glen Fiddich ook eens gehad? Is dat nog een beetje te drinken?
quote:Op maandag 28 november 2005 00:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, die ken ik niet. Is dat een aanrader dan?
Oh, het is aan elkaar geschreven, Glenfiddich. Het schijnt wel lekker spul te zijn, iemand vertelde dat ik het eens moest aanschaffen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, die ken ik niet. Is dat een aanrader dan?
Ja.quote:Op maandag 28 november 2005 00:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon overal verkrijgbaar?
Het is zeker het proberen waard. Eens in de slijterij kijken.quote:Op maandag 28 november 2005 00:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Oh, het is aan elkaar geschreven, Glenfiddich. Het schijnt wel lekker spul te zijn, iemand vertelde dat ik het eens moest aanschaffen.
[afbeelding]
gewoon bij de slijter in van die grote metalen blikkenquote:Op maandag 28 november 2005 00:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon overal verkrijgbaar?
My space verwijderenquote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef DutchTrain het volgende:
hey, diego is ook online=> Paraguay
quote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
Moet ik even een ticket voor je maken zodat je het kan halen?
Bedankt voor je aanbod. Ik ben niet zo kapot van die "aanbiedingen" op Schiphol.quote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
Moet ik even een ticket voor je maken zodat je het kan halen?
Is het niet gewoon zo dat je alleen in het non-Schengen gedeelte gebruik kunt maken van 'die tweede' aanbieding?quote:Op maandag 28 november 2005 00:33 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
![]()
Hoe kijkt men eigenlijk naar je bestemming als je wat wil kopen op Schiphol? Kijkt men dan naar de eindbestemming of de eerstvolgende bestemming?
Je moet je vluchtnummer opgeven van de vlucht waarmee van je van Schiphol vertrekt, dus het ligt eraan waar je overstap is. Als je met een kort vluchtje eerst naar Parijs vliegt, dan kom je ook niet in het tax free SBF gedeelte als het goed is, maar alleen in het Schengen gebied.quote:Op maandag 28 november 2005 00:33 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe kijkt men eigenlijk naar je bestemming als je wat wil kopen op Schiphol? Kijkt men dan naar de eindbestemming of de eerstvolgende bestemming?
Geen idee eigenlijk. Maar als je naar een Schengen land vliegt, dan mag je toch overal wel door de douane? Je ging dan alleen later nog een keer door de douane naar het Schengen gedeelte...?quote:Op maandag 28 november 2005 00:36 schreef Douwe het volgende:
[..]
Is het niet gewoon zo dat je alleen in het non-Schengen gedeelte gebruik kunt maken van 'die tweede' aanbieding?
Ze hebben trouwens nog nooit gekeken of ik überhaupt een ticket had
Das vreemd, want als personeel moet je altijd je pas laten zien en als reiziger heb ik altijd minimaal vluchtnummer op moeten geven, anders kunnen ze je niets verkopen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:36 schreef Douwe het volgende:
Ze hebben trouwens nog nooit gekeken of ik überhaupt een ticket had
Niet in het SBF gedeelte? Maar waarom zijn er dan non-EU en EU prijzen? Ik vlieg btw van Amsterdam naar New York via Kopenhagen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je moet je vluchtnummer opgeven van de vlucht waarmee van je van Schiphol vertrekt, dus het ligt eraan waar je overstap is. Als je met een kort vluchtje eerst naar Parijs vliegt, dan kom je ook niet in het tax free SBF gedeelte als het goed is, maar alleen in het Schengen gebied.
Bovendien krijg je je boardingcard voor het tweede deel van de vlucht vaak pas op de overstapluchthaven.
Een boardingcard namaken? ... vergeet niet dat ze bij SBF de magneetstrip door de kassa halen
nee, je mag alleen door de centrale security op de plek waarvandaan je naar de juiste gate kan. Helaas is dit innovatieve systeem van Schiphol onveilig bevonden en zal er dus weer security bij de gate plaats gaan staan, waardoor je ook makkelijker het SBF gedeelte in zou kunnen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Maar als je naar een Schengen land vliegt, dan mag je toch overal wel door de douane? Je ging dan alleen later nog een keer door de douane naar het Schengen gedeelte...?
dat zou kunnenquote:Op maandag 28 november 2005 00:40 schreef Douwe het volgende:
Dan kijk ik even op het bord, onthoud ik een vluchtnummer en dan ben ik klaar?
Hmm vreemd want toen mijn ouders naar Kreta vlogen zijn ze niet bij de Schengen landen door de douane gegaan. Later gingen ze namelijk nog een keer apart van het niet-Schengen-gedeelte naar het Schengen-gedeelte.quote:Op maandag 28 november 2005 00:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee, je mag alleen door de centrale security op de plek waarvandaan je naar de juiste gate kan. Helaas is dit innovatieve systeem van Schiphol onveilig bevonden en zal er dus weer security bij de gate plaats gaan staan, waardoor je ook makkelijker het SBF gedeelte in zou kunnen.
Dan mag je op Kopenhagen met Deense Kronen tax free gaan shoppenquote:Op maandag 28 november 2005 00:39 schreef Jaguarized het volgende:
Niet in het SBF gedeelte? Maar waarom zijn er dan non-EU en EU prijzen? Ik vlieg btw van Amsterdam naar New York via Kopenhagen.
Ik kom niet verder dan 75 DKK.quote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan mag je op Kopenhagen met Deense Kronen tax free gaan shoppen
Dat kan als het erg druk is, of als de eerste veiligheidsagent niet goed staat op te letten. Als je voor de F pier bij de C pier doorloopt, zouden ze je moeten terugsturenquote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm vreemd want toen mijn ouders naar Kreta vlogen zijn ze niet bij de Schengen landen door de douane gegaan. Later gingen ze namelijk nog een keer apart van het niet-Schengen-gedeelte naar het Schengen-gedeelte.
Zij gingen bij de F-pier erdoor en moesten bij de A-pier zijn meende ik.quote:Op maandag 28 november 2005 00:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kan als het erg druk is, of als de eerste veiligheidsagent niet goed staat op te letten. Als je voor de F pier bij de C pier doorloopt, zouden ze je moeten terugsturen
DT, hoe zit bovenstaande dan?quote:Op maandag 28 november 2005 00:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Niet in het SBF gedeelte? Maar waarom zijn er dan non-EU en EU prijzen? Ik vlieg btw van Amsterdam naar New York via Kopenhagen.
Ik neem aan dat het erom gaat wat je ultimate destination is wat op je ticket staat. Als je inderdaad een ticket hebt waar op staat dat je naar NYC vliegt, dan zul je denk ik wel SBF kunnen shoppen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:43 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan 75 DKK.![]()
Ja, volgens mij werkt het ook zo. Weet ik haast zeker eigenlijk.quote:Op maandag 28 november 2005 00:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het erom gaat wat je ultimate destination is wat op je ticket staat. Als je inderdaad een ticket hebt waar op staat dat je naar NYC vliegt, dan zul je denk ik wel SBF kunnen shoppen.
Dat zal te maken hebben met wat ik net typte...quote:
quote:Ondanks dat in 1999 het tax free-voordeel is afgeschaft, profiteert u bij See Buy Fly nog steeds van dit voordeel. Ongeacht uw bestemming kunt u, voor u vertrekt, tax free winkelen, er is alleen een uitzondering voor drank en tabak. Vliegt u naar een bestemming binnen de Europese Unie (zonder binnen 24 uur door te reizen naar een land welke niet tot de Europese Unie behoort) dan moet u toch de tax en accijns op drank en tabak betalen (de reguliere winkelprijzen).
Kortom: iedereen die vliegt, ongeacht bestemming, kan tax free winkelen bij See Buy Fly tegen de prijs die ook geldt als u buiten de Europese Unie vliegt (behalve drank en tabak).
De volgende landen behoren tot de Europese Unie: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden, Cyprus (Griekse deel), Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slovenië, Slowakije en Tsjechië. Er geldt een uitzondering voor de Kanaaleilanden en de Canarische eilanden, als u vliegt naar deze bestemmingen kunt u wel drank en tabak Tax free kopen.
Voor meer informatie, uitzonderingen op de BTW en accijnsgebieden, reisbepalingen en invoerbepalingen verwijzen wij u naar www.douane.nl.
Dus zou het inderdaad gaan om de eindbestemming.quote:Vliegt u naar een bestemming binnen de Europese Unie (zonder binnen 24 uur door te reizen naar een land welke niet tot de Europese Unie behoort)
quote:Neemt u meer mee dan de maximaal toegestane hoeveelheden, dan betaalt u hierover belasting. Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal ¤ 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan ¤ 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van ¤ 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de ¤ 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van ¤ 125 en een vulpen van ¤ 55 (totaal ¤ 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
Reist u van Nederland naar een niet-EU-land, dan kunt u artikelen zoals sigaretten, parfum en drank, maar ook camera's en horloges belastingvrij inkopen op de luchthaven of de veerboot. Wel is het mogelijk dat het land van bestemming beperkingen stelt.
quote:De maximale hoeveelheden accijnsgoederen, waarvan de belastingen zijn voldaan, die u uit een EU-land voor eigen gebruik kunt meenemen, zijn:
- 110 liter bier;
- 90 liter wijn;
- 20 liter likeurwijn, zoals sherry of port;
- 10 liter sterke drank;
- 800 sigaretten;
- 400 sigaren of cigarillo's;
- 1 kilogram tabak.
Dat was bekend.quote:
En 110 liter bier. Dat zijn flink wat kratjes.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |