abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2005 @ 00:23:02 #1
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32414432
19 November 2005 22:21
Homoactivisten opgepakt in Polen
WARSCHAU Bij een betoging voor gelijke rechten voor homoseksuelen in Polen zijn tientallen demonstranten opgepakt. Volgens de activisten traden de agenten onnodig hard op. Ze sloegen met knuppels in op de betogers.

De autoriteiten hadden de demonstratie in de stad Poznan, in het westen van het land, verboden. Daarnaast hadden de RK- Kerk en extreem-rechtse politici om het verbod gevraagd.

De Europese Commmissie gaat de rechten van seksuele minderheden in Polen goed in de gaten houden. Die verklaring kwam na de verkiezing vorige maand van de conservatief Kaczynski tot president.

bron tt.

ik geloof dat we weer teruggeworpen worden naar een tijd waar mensen steeds minder vrijheden krijgen in het zijn wie ze willen zijn. goed dat de europeese commissie de vrijheid nog hoog in het vaandel zegt te hebben staan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32414456
Waarom worden we teruggeworpen naar een minder vrije tijd als twintig jaar geleden zo'n demonstratie waarschijnlijk ook al niet was toegestaan in Polen?
pi_32414468
Polen is een OK land, het is alleen jammer dat de RK kerk daar (nog) zoveel invloed heeft.
  zondag 20 november 2005 @ 00:26:45 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32414531
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef Monidique het volgende:
Waarom worden we teruggeworpen naar een minder vrije tijd als twintig jaar geleden zo'n demonstratie waarschijnlijk ook al niet was toegestaan in Polen?
omdat dit in de europeese gemeenschap niet echt normaal is. ze zijn nu toch ook europees? wel de lusten en niet de 'lasten'. beetje emancipatie en modernisering mag er wel voor worden terugverwacht. de nieuwe president is natuurlijk geen persoon die de vrijheden van burgers goed doet.
pi_32414602
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

omdat dit in de europeese gemeenschap niet echt normaal is. ze zijn nu toch ook europees? wel de lusten en niet de 'lasten'. beetje emancipatie en modernisering mag er wel voor worden terugverwacht. de nieuwe president is natuurlijk geen persoon die de vrijheden van burgers goed doet.
Natuurlijk, goed is het niet, maar we leven nu in een tijd dat het hier op een Nederlands forum besproken wordt en dat "Europa" zal blijven letten op de gang van zaken in een soeverein, democratisch Polen. Dat is een gigantische vooruitgang in vergelijking met zo'n twintig jaar geleden. Daarom vind ik ook niet dat dit een terugkeer naar minder vrije tijden is, of iets dergelijks, maar eerder een jammerlijke vertraging in de liberalisering van Europa en de wereld.
  zondag 20 november 2005 @ 00:29:52 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32414629
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk, goed is het niet, maar we leven nu in een tijd dat het hier op een Nederlands forum besproken wordt en dat "Europa" er op zal blijven letten op de gang van zaken in een soeverein, democratisch Polen. Dat is een gigantische vooruitgang in vergelijking met decennia geleden.
ja daar was ik in mijn op dan ook blij mee. misschien wat meer druk op de polen en hun nieuw gekozen president?
pi_32414668
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja daar was ik in mijn op dan ook blij mee. misschien wat meer druk op de polen en hun nieuw gekozen president?
Het hangt helemaal af van de reden van weigering en andere onbekende factoren. Waarom er bijvoorbeeld kennelijk zo hard is ingegrepen, is er daar een van. Maar met een natte vinger in de lucht zeg ik dat dat inderdaad zou moeten gebeuren.
  zondag 20 november 2005 @ 00:37:14 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32414807
nu kijken wat de macht is van de europese commissie. wat ik wel frapant vind is dat ze het scherper in de gaten houden nu polen een nieuwe president heeft.
pi_32414859
Mensenrechten (gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting, etc.) zijn wat mij betreft zo belangrijk dat ze onder de jurisdictie van Brussel vallen. Waarschijnlijk is dit ook zo.
  zondag 20 november 2005 @ 00:40:18 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32414890
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:39 schreef Monidique het volgende:
Mensenrechten (gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting, etc.) zijn wat mij betreft zo belangrijk dat ze onder de jurisdictie van Brussel vallen. Waarschijnlijk is dit ook zo.
ik ben benieuwd wat voor consequenties dat heeft voor de manier waarop polen met hun homoseksuele medemens omgaat. een reprimande? anyhow ik hou het in de gaten.
pi_32415102
Echt belachelijk hoe erg ze weer terug willen naar de middeleeuwen die Polen

10 jaar geleden ben ik nog een tijdje in Poznan geweest en was men daar nog druk bezig om van een oude grijze oostblok-stad te veranderen in een moderne westerse stad. Nu gaan ze daar demonstraties verbieden, raar volk die Polen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 20 november 2005 @ 00:51:54 #12
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32415209
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben benieuwd wat voor consequenties dat heeft voor de manier waarop polen met hun homoseksuele medemens omgaat. een reprimande? anyhow ik hou het in de gaten.
Het grote voordeel is dat de betrokken Polen gewoon naar de rechter kunnen stappen. Voordat Polen EU-lid was was de hoogste rechter een Poolse rechter, nu is dat een Europese Rechtbank, die hebben 'schijt aan' wat een of andere president of kerk vindt, als het in strijd met de wet is dan hebben ze zich aan te passen.

Om in jouw woorden te blijven, dát zijn de lasten die de Poolse staat nu heeft en dát zijn de lusten die de betrokken benadeelde demonstrant nu heeft.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  zondag 20 november 2005 @ 00:53:38 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32415259
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:51 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Het grote voordeel is dat de betrokken Polen gewoon naar de rechter kunnen stappen. Voordat Polen EU-lid was was de hoogste rechter een Poolse rechter, nu is dat een Europese Rechtbank, die hebben 'schijt aan' wat een of andere president of kerk vindt, als het in strijd met de wet is dan hebben ze zich aan te passen.

Om in jouw woorden te blijven, dát zijn de lasten die de Poolse staat nu heeft en dát zijn de lusten die de betrokken benadeelde demonstrant nu heeft.
goede ontwikkeling, snap de president nog niet helemaal dan, dat weet hij toch?
  zondag 20 november 2005 @ 01:00:37 #14
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32415427
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Hoeft niet per se in zijn nadeel te spelen, zo'n veroordeling door Europa. Dat kan anti-Europese gevoelens bij zijn kiezers aanwakkeren, waarna hij kan inspelen op die onvrede onder de bevolking om meer gedaan te krijgen van de EU.

Politiek is een vreemd spelletje...
---verdwijnt---
  zondag 20 november 2005 @ 01:02:23 #15
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32415473
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ach, dat is politiek. Je kunt het altijd proberen. Nederland (c.q. het dienstdoende kabinet) is ook een meester in het zich niet aan de wet houden. Er wordt wat afgelogen, gesjoemeld of rekbaar omgegaan met de wet.

Hebben jij of ik daar last van dan kunnen we dus naar de rechter stappen (dan kun je nog Jan Peter Balkenende of Gerrit Zalm heten, die hebben zich ook maar aan de wet te houden). Helaas moet je in de praktijk wel eerst het hele nationale circuit doorlopen dus duurt het makkelijk tien jaar maar tegenwoordig is de dreiging vaak al genoeg.

Beroemd voorbeeld is dat hele Korenwolfgedoe in Limburg destijds. De Nederlandse overheid dacht zich wel even te kunnen ontrekken aan regelgeving, tot dan toe ging het altijd goed. Helaas voor ze floot de rechter ze terug. Sinds dat geval laat over het algemeen geen land/provincie/gemeente het meer zo ver komen.

Edit:
Overigens, je kunt altijd ingrijpen en later teruggefloten worden. Cohen zou bijvoorbeeld wel eens teruggefloten kunnen gaan worden voor het verwijderen van de Anti-Verdonk spandoeken. Ze zijn dan al weggehaald maar achteraf kan een rechter oordelen dat dat onterecht was. Dat is een gok die Cohen in dit geval genomen heeft. Achteraf kan het verbieden van deze demonstratie onrechtmatig zijn geweest, daar heb je niets aan als je blauwe plekken hebt van gummi-knuppels maar de volgende demonstratie wordt niet meer verboden, dat is vrij zeker.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dante_A op 20-11-2005 01:15:24 ]
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
  zondag 20 november 2005 @ 01:02:25 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32415474
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:00 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Hoeft niet per se in zijn nadeel te spelen, zo'n veroordeling door Europa. Dat kan anti-Europese gevoelens bij zijn kiezers aanwakkeren, waarna hij kan inspelen op die onvrede onder de bevolking om meer gedaan te krijgen van de EU.

Politiek is een vreemd spelletje...
dat zou wel erg laf zijn, maar een mogelijkheid. netzoals parijs niks aan de rellen deed om zo meer geld van de europese unie los te peuteren. alles is mogelijk in het spel met de grote knikkers idd.
  zondag 20 november 2005 @ 01:04:15 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32415517
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:02 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Ach, dat is politiek. Je kunt het altijd proberen. Nederland (c.q. het dienstdoende kabinet) is ook een meester in het zich niet aan de wet houden. Er wordt wat afgelogen, gesmoemeld of rekbaar omgegaan met de wet.

Hebben jij of ik daar last van dan kunnen we dus naar de rechter stappen (dan kun je nog Jan Peter Balkenende of Gerrit Zalm heten, die hebben zich ook maar aan de wet te houden). Helaas moet je in de praktijk wel eerst het hele nationale circuit doorlopen dus duurt het makkelijk tien jaar maar tegenwoordig is de dreiging vaak al genoeg.

Beroemd voorbeeld is dat hele Korenwolfgedoe in Limburg destijds. De Nederlandse overheid dacht zich wel even te kunnen ontrekken aan regelgeving, tot dan toe ging het altijd goed. Helaas voor ze floot de rechter ze terug. Sinds dat geval laat over het algemeen geen land/provincie/gemeente het meer zo ver komen.
en vergeet het begrotingstekort niet waar nederland het braafste jongetje van de klas speelde.
  zondag 20 november 2005 @ 01:12:17 #18
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32415711
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en vergeet het begrotingstekort niet waar nederland het braafste jongetje van de klas speelde.
Ach, ja. NL is er altijd als de kippen bij om zichzelf als het braafste jongetje van de klas te bestempelen als het haar uitkomt, in de praktijk klopt er niets van. Er zijn nauwelijks Europese landen te noemen die zo laks zijn met het overnemen van verplichte zaken die gezamelijk zijn afgesproken, NL hoort vrijwel altijd bij de laatste drie. Verder is er zoveel gesjoemel met de economische cijfers nodig geweest om NL toe te mogen laten treden tot de EMU, daar kunnen Italie en Griekenland nog wat van leren.

Het hele 'braafste jongetje van de klas/grootste nettobetaler/hoeder van afspraken' verhaal is puur binnenlands gebruik, de rest van Europa weet wel beter.
  zondag 20 november 2005 @ 01:16:00 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32415818
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:12 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Ach, ja. NL is er altijd als de kippen bij om zichzelf als het braafste jongetje van de klas te bestempelen als het haar uitkomt, in de praktijk klopt er niets van. Er zijn nauwelijks Europese landen te noemen die zo laks zijn met het overnemen van verplichte zaken die gezamelijk zijn afgesproken, NL hoort vrijwel altijd bij de laatste drie. Verder is er zoveel gesjoemel met de economische cijfers nodig geweest om NL toe te mogen laten treden tot de EMU, daar kunnen Italie en Griekenland nog wat van leren.

Het hele 'braafste jongetje van de klas/grootste nettobetaler/hoeder van afspraken' verhaal is puur binnenlands gebruik, de rest van Europa weet wel beter.
waar staan we op het lijste van relatief grooste nettobetaler? overigens wil ik in dit topic verder graag vooral afschuw horen over de manier waarop polen met zijn homoseksuele medemens omgaat.
  zondag 20 november 2005 @ 01:17:51 #20
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32415862
Geheel terecht dat een dergelijke demonstratie uit elkaar wordt geslagen.
  zondag 20 november 2005 @ 01:18:29 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32415880
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:17 schreef -Angel- het volgende:
Geheel terecht dat een dergelijke demonstratie uit elkaar wordt geslagen.
want?
pi_32416009
Dit was ook te verwachten.. tijdens de nieuwsuitzending waar de uitslag van de verkiezingen bekend werd gemaakt werd er ook melding van gemaakt dat deze president tegen homosexualiteit is, verder ook heel erg conservatief in denkbeelden....
Ah...dat was het...
  zondag 20 november 2005 @ 01:23:35 #23
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32416023
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:

want?
Als je geen toestemming hebt, moet je ook geen demonstratie gaan houden.
  zondag 20 november 2005 @ 01:25:35 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32416074
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:23 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Als je geen toestemming hebt, moet je ook een demonstratie gaan houden.
wel jammer dat de kerk zich gelijkstelt aan de extreem-rechtse kant van polen. is niet zo goed voor het toch al dogmatische imago van een kerk die steeds verder zou moeten emanciperen.
  zondag 20 november 2005 @ 01:29:05 #25
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32416165
quote:

[..]

Je kunt uiteraard een demonstratie houden tegen het feit dat je geen toestemming kreeg, bedoel je?
---verdwijnt---
  zondag 20 november 2005 @ 01:31:50 #26
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32416261
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar staan we op het lijste van relatief grooste nettobetaler? overigens wil ik in dit topic verder graag vooral afschuw horen over de manier waarop polen met zijn homoseksuele medemens omgaat.
Ik ben het eens dat het off-topic is, nog maar even een hele kleine opmerking dan. Nederland telt maar al te graag de invoerheffingen van internationale transportsector (Rotterdam, Schiphol etc.) in absolute getallen (miljoenen euro's) op bij haar betalingen aan de EU. Dat is natuurlijk op z'n zachtst gezegd eigenaardig aangezien zonder EU-lidmaatschap Rotterdam een fors kleinere haven in Europa was geweest (kleiner dan bijv. Marseille en Antwerpen) en Schiphol nauwelijks vracht te verwerken had gekregen. Nederland als distibutieland verdient dus fors aan haar EU-lidmaatschap, dat daar dan een contributie tegenover staat die afhankelijk is van de hoogte van diezelfde winst wordt voor het gemak even genegeerd. Duitsland, Frankrijk, Engeland en Italie (to name just a few) weten heus wel dat Zalms geblér kul is, voor intern gebruik is het echter wel verdomd handig.

On-topic: Hier afschuw over de manier waarop polen met zijn homoseksuele medemens omgaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dante_A op 20-11-2005 01:37:51 ]
pi_32416301
quote:
Je hebt geen toestemming nodig voor een demonstratie (zie Grondwet die ook in Polen ongetwijfeld deze vrijheid zal bevatten), hij kan alleen verboden worden.
  zondag 20 november 2005 @ 01:34:02 #28
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32416307
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:31 schreef Dante_A het volgende:
On-topic: Hier afschuw over de manier waarop polen met zijn homoseksuele medemens omgaat.
Hier nog meer afschuw.
---verdwijnt---
pi_32416440
Is de kritiek op dit beleid in Polen niet hypocriet? Ook in Nederland pakt een grote meerderheid de in hun ogen andersdenkende minderheid hard aan. Denk aan de harde aanpak van de SGP, denk aan het verbieden van demonstraties van extreem-rechts en denk aan het bekogelen van de paus met allerlei voorwerpen. De Polen denken hetzelfde over homo's als men in Nederland denkt over bovengenoemde groepen.
pi_32416498
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Geweldig hoe ze de Madrilenen hebben gepakt, veelzeggend dat Valdes weinig te doen heeft gehad.
pi_32416532
Sorry, maar ik kan/mag niet bij "voetbal" reageren.
Real-BARCA WAS GEWELDIG.
Live op Internet, Dankzij FOK-tips
Ronaldinho deed me denken aan CRUIJFF
Die tweede goal, nu al klassiek.
  zondag 20 november 2005 @ 01:45:16 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32416534
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:40 schreef Steijn het volgende:
Is de kritiek op dit beleid in Polen niet hypocriet? Ook in Nederland pakt een grote meerderheid de in hun ogen andersdenkende minderheid hard aan. Denk aan de harde aanpak van de SGP, denk aan het verbieden van demonstraties van extreem-rechts en denk aan het bekogelen van de paus met allerlei voorwerpen. De Polen denken hetzelfde over homo's als men in Nederland denkt over bovengenoemde groepen.
welke harde aanpak van de sgp? welk verbod voor extreem-rechts? voor de rest zie ik niet zo graag dat criminaliteit gelijkgesteld wordt aan een seksuele voorkeur die inherent is aan vrijheid.
  zondag 20 november 2005 @ 01:46:36 #33
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32416558
quote:
De kritiek is niet "hypocriet", wij gaan gewoon uit van onze eigen normen en waarden en moeten beseffen dat niet iedereen die deelt.

In het bijzonder katholieke Spanje was er ook behoorlijk wat protest tegen de invoering van het homohuwelijk. En ik vermoed dat Italië er zelfs niet aan durft te beginnen.
---verdwijnt---
pi_32416573
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:45 schreef zoalshetis het volgende:
welke harde aanpak van de sgp?
Subsidie in een keer afpakken.
quote:
welk verbod voor extreem-rechts?
In het verleden zijn diverse betogingen van extreem-rechts verboden, teveel om op te noemen.
  zondag 20 november 2005 @ 01:49:13 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32416610
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:47 schreef Steijn het volgende:

[..]

Subsidie in een keer afpakken.
[..]

In het verleden zijn diverse betogingen van extreem-rechts verboden, teveel om op te noemen.
is dat doorgegaan die subsidie afpakken? is er ooit, of komt er ooit een premier die uit de sgp hoek komt?

ja die zijn verboden op basis van onrust die zou komen door extreem-links, voorzorgsmaatregelen, zie het als een risico wedstrijd die afgelast wordt voor supporters. hun menig mogen ze gewoon uitdragen.
  zondag 20 november 2005 @ 01:50:16 #36
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32416623
quote:
Is de kritiek op dit beleid in Polen niet hypocriet? Ook in Nederland pakt een grote meerderheid de in hun ogen andersdenkenden minderheid hard aan. Denk aan de harde aanpak van de SGP, denk aan het verbieden van demonstraties van extreem-rechts en denk aan het bekogelen van de paus met allerlei voorwerpen. De Polen denken hetzelfde over homo's als men in Nederland denkt over bovengenoemde groepen.
Er is een verschil tussen wat de bevolking vindt en wat overheidsbeleid is. De SGP is nog steeds niet verboden of uit het parlement gezet. Extreem-rechts mag demonstraties houden (hoewel die af en toe wel worden verboden met een beroep op de risico's voor de openbare orde, iets wat waarschijnlijk niet altijd even waar is inderdaad). Het bekogelen van de Paus is geen overheidsbeleid (hoewel ik het persoonlijk dan weer wel goedkeur ).

Verder vind ik het persoonlijk belachelijk dat een fundamentalistische Imam, Michiel Smit of Adolf Hitler (via Mein Kampf) niet altijd mag zeggen wat hij wil, in de praktijk worden ze echter door de overheid zelden aangepakt en is het meer publieke verontwaardiging. Na Fortuin zijn voorstanders van de absolute vrijheid van meningsuiting sowieso verdwenen lijkt het. Ik zou er zo geen kunnen noemen (misschien Meindert Fennema maar die maakt te weinig deel uit van het publieke debat).
pi_32422613
dat men een demonstratie houdt die verboden is, is imo niet goed te praten. verboden = verboden.
aan de andere denk is dat met een regering zoals polen nu heeft het bijna onmogelijk gaat worden voor de homo-beweging om überhaupt een demonstratie te houden. dit is natuurlijk niet eerlijk.

verder ben ik het met zoalshetis eens, op deze manier wordt polen jaren terug in de tijd geworpen. als dit een trend wordt die zich door blijft zetten zie ik het niet gebeuren dat dit land goed aansluit met de EU. (zoals wel meer landen, maar dat is weer een ander verhaal )
  zondag 20 november 2005 @ 13:21:58 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32422794
het feit dat een demonstratie verboden is, terwijl het hier niet gaat om mensen die crimineel zijn of zich bezigen met een onoirbaar en racistisch oogmerk zegt mij wel voldoende.
pi_32422928
Zo. Eerst de miljoenen Polen maar eens beschaven.

Aan Roemenië of Turkije moeten we de komende decennia maar niet gaan beginnen.
  zondag 20 november 2005 @ 13:27:50 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32422955
en dan te bedenken dat ik polen als eerste uitvalsbasis gekozen had.
  zondag 20 november 2005 @ 13:29:44 #41
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32423010
oprotten met al die achterlijke landen..als ze zo gelovig zijn, sluiten ze zich maar bij de orthodoxen aan

niet profiteren van "onze" vrije en welvarende cultuur
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32458960
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef Monidique het volgende:
DUH! Omdat ze zich moeten houden aan de Europese wet, wat inhoudt dat iedereen gelijk is ongeacht sexuele voorkeur.
pi_32459307
quote:
Ben je nou zo dom of lijkt het zo???

Ten eerste is de sexuele voorkeur niet een 'aangeleerde' eigenschap, je wordt zo geboren of niet. Kun je dus niets aan doen.

Ten tweede worden de SGP/ extreem rechts helemaal niet hard aangepakt behalve op zaken die tegen de wet ingaan. Bij de SGP betreft het dus de gelijkheid (daar is ie weer) van man en vrouw. Aangezien vrouwen gediscrimineerd worden (mogen bepaalde taken niet uitvoeren die mannen wel mogen), gaat dit dus in tegen de wet (gelijkheid van de mens).
Extreem rechts mag ook alles doen zolang het maar niet tegen de wet ingaat. Kijk een naar DLD, daar mogen ze gewoon demonstreren ongeacht het feit dat het de Duitsers een doorn in het oog is (rede moge duidelijk zijn).

Het bekogelen van de paus ging tegen de wet en de mensen zijn ook opgepakt. Het maakt echter wel een groot verschil of het beleid is van de overheid of van een individu.

Wie zegt dat 'de Polen' er zo over denken??? Kan jij spreken over alle Polen? Zou het niet kunnen zijn dat die katholieken daar net zo onder het juk zitten onder religieuze politieke dogma's zoals dat het geval is met moslimstaten? Zou het niet zo kunnen zijn dat de publieke opinie zich verandert als er een rechtvaardige wetgeving is?

Denk ns na voordat je zo dom lult.
  maandag 21 november 2005 @ 20:55:25 #44
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32462570
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:02 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of lijkt het zo???

Ten eerste is de sexuele voorkeur niet een 'aangeleerde' eigenschap, je wordt zo geboren of niet. Kun je dus niets aan doen.
Ook over eigenschappen waar mensen niets aan kunnen doen, kun je wel een waarde-oordeel hebben. Een massa moordenaar kan wellicht ook niets doen aan het ontbreken van zijn moraal en de vergelijking tussen pedofilie en homoseksualiteit wordt ook regelmatig gemaakt. Wat ik wil zeggen dat of iets een aangeleerde eigenschap is of niet, niet bepaald of je iets moreel moet afwijzen of niet.
quote:
Ten tweede worden de SGP/ extreem rechts helemaal niet hard aangepakt behalve op zaken die tegen de wet ingaan. Bij de SGP betreft het dus de gelijkheid (daar is ie weer) van man en vrouw. Aangezien vrouwen gediscrimineerd worden (mogen bepaalde taken niet uitvoeren die mannen wel mogen), gaat dit dus in tegen de wet (gelijkheid van de mens).
Er is geen vrouw geweest die een aanklacht heeft ingediend tegen de SGP. Vrouwen mochten geen lid worden van de SGP en lesbisch feministische paarsetuinbroekvereniging Clara Wichmanninstituut heeft een of ander verdrag onder het stof vandaan gehaald om haar eigen gelijk te halen. Dat dit ten koste gaat van de politieke vrijheid in Nederland vindt dit clubje van vrouwen met principieel ongeschoren benen blijkbaar ondergeschikt aan haar eigen egocentrische belang. Juist een politieke partij zou opvattingen mogen hebben die maar door een deel van de bevolking gedragen worden. Zolang ze tenminste geen oproepen doen, die de veiligheid in gevaar brengen.
quote:
Extreem rechts mag ook alles doen zolang het maar niet tegen de wet ingaat. Kijk een naar DLD, daar mogen ze gewoon demonstreren ongeacht het feit dat het de Duitsers een doorn in het oog is (rede moge duidelijk zijn).

Het bekogelen van de paus ging tegen de wet en de mensen zijn ook opgepakt. Het maakt echter wel een groot verschil of het beleid is van de overheid of van een individu.

Wie zegt dat 'de Polen' er zo over denken??? Kan jij spreken over alle Polen? Zou het niet kunnen zijn dat die katholieken daar net zo onder het juk zitten onder religieuze politieke dogma's zoals dat het geval is met moslimstaten? Zou het niet zo kunnen zijn dat de publieke opinie zich verandert als er een rechtvaardige wetgeving is?

Denk ns na voordat je zo dom lult.
Iemand die een ander beschuldigt van "dom lullen" zou bovenstaande punten toch wat meer moeten beargumenteren. Waarom zou de publieke opinie een ander waarde-oordeel hebben bij veranderende wetgeving? Een causaal verband lijkt mij niet direct logisch.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:29:00 #45
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32479511
Schop Polen maar uit de EU... ik ben het zat met dat gezeik tegen de homo's daar... oprotten met dat kutland
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32481342
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 14:29 schreef maniack28 het volgende:
Schop Polen maar uit de EU... ik ben het zat met dat gezeik tegen de homo's daar... oprotten met dat kutland
Juist niet: dan kan eht zich zeker aan de regelgeving omtrent gelijke behandeling onttrekken. Binnen de constructie van de EU is hier nog grip op en kans op verbetering van de rechten voor homo's.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32481547
Alsof er in andere landen nooit demonstranten worden opgepakt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32481610
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alsof er in andere landen nooit demonstranten worden opgepakt.
Natuurlijk niet.
Dit is alleen een stukje fouter aangezien het tegen de mensenrechten en de Europese wetten ingaat enzo.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32481651
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Dit is alleen een stukje fouter aangezien het tegen de mensenrechten en de Europese wetten ingaat enzo.
Nee hoor. De demonstratie was verboden. Als er dan toch mensen gaan demonstreren, dan worden ze terecht opgepakt. Niets mis mee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32481698
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee hoor. De demonstratie was verboden. Als er dan toch mensen gaan demonstreren, dan worden ze terecht opgepakt. Niets mis mee.
Daar heb je op zich gelijk in. Tot je je beseft waar die demonstratie voor was: gelijke rechten. En dat onthouden aan die mensen mag niet en het is tevens verboden om excessief geweld te begruiken, ook als overheid.
pi_32481780
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daar heb je op zich gelijk in. Tot je je beseft waar die demonstratie voor was: gelijke rechten. En dat onthouden aan die mensen mag niet en het is tevens verboden om excessief geweld te begruiken, ook als overheid.
Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is. De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.
pi_32497367
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:55 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ook over eigenschappen waar mensen niets aan kunnen doen, kun je wel een waarde-oordeel hebben. Een massa moordenaar kan wellicht ook niets doen aan het ontbreken van zijn moraal en de vergelijking tussen pedofilie en homoseksualiteit wordt ook regelmatig gemaakt. Wat ik wil zeggen dat of iets een aangeleerde eigenschap is of niet, niet bepaald of je iets moreel moet afwijzen of niet.
Allereerst, het is grappig dat je mijn punten uit de context haalt en ze dan individueel behandelt. Kennelijk snap jij niet dat er een contextueel verband bestaat tussen mijn betoog, en wel de grondwet. Verder vind ik grappig dat hetgeen DAT je schrijft om die individuele stukjes onderuit te halen, ook getuigen van een zeer bekrompen analyse.

Laten we beginnen met het stukje hierboven.
Waarom is pedofilie en moord verboden? Omdat de rechten van het slachtoffer geschonden worden. In andere woorden, kinderen zijn niet wilsbekwaam en de moordenaar ontneemt iemand het leven. Duidelijk geval van grondwettelijke overtreding (mijn pleidooi van het HELE stukje).
Wat wil nou het feit bij homosexuele mensen? Die zijn beide volwassen en kiezen beide om een relatie aan te gaan met elkaar.
Moreel afwijzen? Niets aan te doen.
Een overheid die binnen de EU zit die die grondrechten schendt? Niet aanvaardbaar.
quote:
Er is geen vrouw geweest die een aanklacht heeft ingediend tegen de SGP. Vrouwen mochten geen lid worden van de SGP en lesbisch feministische paarsetuinbroekvereniging Clara Wichmanninstituut heeft een of ander verdrag onder het stof vandaan gehaald om haar eigen gelijk te halen. Dat dit ten koste gaat van de politieke vrijheid in Nederland vindt dit clubje van vrouwen met principieel ongeschoren benen blijkbaar ondergeschikt aan haar eigen egocentrische belang. Juist een politieke partij zou opvattingen mogen hebben die maar door een deel van de bevolking gedragen worden. Zolang ze tenminste geen oproepen doen, die de veiligheid in gevaar brengen.
[..]
1 of ander verdrag?
Zegt de grondwet je iets?

Je hebt gelijk hoor, OMDAT er nog niemand een aanklacht heeft ingediend (shame on you OM) konden ze doorgaan met deze praktijken. Maar dat betekent niet dat het grondwettelijk is.
Ten koste gaan van politieke 'vrijheid'? Schaam je dat je die twee woorden gebruikt om je punt duidelijk te maken.
quote:
Iemand die een ander beschuldigt van "dom lullen" zou bovenstaande punten toch wat meer moeten beargumenteren. Waarom zou de publieke opinie een ander waarde-oordeel hebben bij veranderende wetgeving? Een causaal verband lijkt mij niet direct logisch.
Dat moet ik helemaal niet, ik reageer op een post. Jij impliceert dat ik de punten die jij in je hoofd hebt in mn betoog mee zou moeten nemen, terwijl dat mijn gedachten helemaal niet zijn. Als je t niet begrijpt zegt dat meer over jou, dan over mij.

Jij kan ook enorm 'dom lullen'.
Publieke opinie is iets dat hier niets, MAAR DAN OOK NIETS, mee te maken heeft!!!
Agenten zijn RECHTSdienders, zegt dat je iets? Ze moeten zich houden aan de wet, die wet zegt dat er gelijkheid is tussen mens (& vrijheid v meningsuiting). Op het moment dat ze een grondrechtelijk betoog gewelddadig in de kiem smoren zijn ze ongrondwettig bezig.
In andere woorden, de OVERHEID begaat een misdrijf. Als jij niet begrijpt dat hier geen sprake is van 'publieke opinie' maar van de overheid dan zegt dat veel over jou.

Als de publiek opinie (meerderheid van bevolking) tegen Hip-Hop muziek is en de overheid een betoog van rappers geweldadig in de kiem smoort. Moet dat dan kunnen? Is dat grondwettelijk (vrijheid v meningsuiting)?
Duidelijker kan ik het niet maken.

Triest dat jij op mijn stukje reageert. Het geeft kennis van jou homofobisch aangeleerde gedachten; onder het mom van 'foutieve' argumentatie mijner zijde, het ongrondwettelijk vergrijp tegen homo's goedpraten.

[ Bericht 0% gewijzigd door alex4allofyou op 23-11-2005 01:15:34 ]
  woensdag 23 november 2005 @ 01:11:25 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32497442
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is. De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.
de mensen die demonstreerden waren geen criminelen, geen mensen die iemand aanvielen, geen mensen die dingen tegen de wet doen.

het gaat hier om een demonstratie van mensen die graag hun eigen seksualiteit willen behouden zonder daarvoor bestraft, aangekeken of gedemoniseerd wensen te worden.
pi_32499761
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is.
Dat mag dus niet met excessief geweld. Wet.
quote:
De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.
Ja, en daarom is het hier niet minder fout. Tevens worden demonstraties in beschaafde landen pas uiteengeslagen als er gereld wordt, wat hier niet het geval was.

De Poolse overheid faalt dus om het gelijkheidsbeginsel uit te voeren en om zijn burgers te beschermen tegen deze overtreding. Dat moet aangepakt worden.
pi_32515640
Het mag wel met gepast geweld.
pi_32515860
Met welke onderbouwing is de demonstratie verboden?
Dat mag namelijk niet zomaar. Iig niet in het NL recht.
pi_32515895
Het Nederlands recht is gelukkig niet in de hele EU van toepassing.
  woensdag 23 november 2005 @ 19:37:21 #58
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32516247
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het Nederlands recht is gelukkig niet in de hele EU van toepassing.
Ik zie iets in jouw toekomst.... ja... ik zie... je verhuist naar Moldavië en zal daar in armoe tussen corrupte politicussen en arme burgers leven.... have a nice life!!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32529280
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het mag wel met gepast geweld.
Idd. En dat was het in dit geval niet.
  zondag 27 november 2005 @ 19:25:05 #60
135721 Conservative
Believe and live forever!
pi_32625413
Demonstraties leiden tot maatschappelijke onrust, of vertsterken deze. In Nederland is democratie genoeg. Dat moet de uitlaatklep wezen en niet de demonstraties.
Zonder de staat Israel geen wereld.
pi_32633588
ach ik denk dat er nog wel hoop is voor polen

kijk nou een snaar spanje...

vroeger een land waar de rk kerk het voor het zeggen had...

en nu.... homo huwelijk

eh of is dit wishfull thinking?
pi_32635826
Kijk jij maar eens in je lesboeken morgen op school.
  FOK!fotograaf maandag 28 november 2005 @ 01:40:23 #63
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_32635888
tvp is nu te laat/ben te moe om fatsoenlijk te reageren
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 28 november 2005 @ 01:47:06 #64
94405 Tarak
pi_32635997
quote:
Polish Gays March For Civil Rights
by 365Gay.com Newscenter Staff

Warsaw) For a second day Polish gays and lesbians demonstrated in several cities on Sunday demanding that the government abide by European civil rights laws.

The marchers denounced last weekend's mass arrests of gays in the city of Poznan, (story) where riot police detailed 65 gays and lesbians who refused to disband when they attempted to hold a gay pride march.

Protestors are concerned that the country's new Parliament, dominated by the far right Law and Justice party is embarking on a major crackdown on gay rights.

During September's election campaign Kazimierz Marcinkiewicz, the new Prime Minister, said that if gays try to "infect others with their homosexuality, then the state must intervene in this violation of freedom."

Warsaw mayor Lech Kaczynski elected this fall as Poland's President under the Law and Justice banner also has a long history of homophobia.

In June, he refused to grant permission for a gay pride parade in the capital. (story) Nevertheless, more than 2,500 people ignored the order and marched anyway. (story) Opponents threw eggs and stones at the marchers, and police detained 29 people.

Kaczynski is still the mayor until December 22 and there were concerns he would attempt to have police break up today's protest.

As police looked on, hundreds of gay rights activists, human rights groups from across Europe, left-wing political parties and others marched under the slogan "The resuscitation of democracy - The Equality March goes on."

About a dozen far-right counter-demonstrators briefly taunted participants with insults, but there were no reports of the violence that marred the June rally.

Smaller demonstrations were reported in Gdansk, Lodz and Torun.

Gdansk was the birthplace of the Solidarity trade union movement that led to the downfall of Communism in Poland. The local Solidarity chapter backed backed today's protest.

Yesterday, dozens of gay rights activists braved near freezing temperatures and heavy rain to march through the streets of Krakow.

The worsening situation for gays in Poland has led the European Union to issue a stern warning to the government. (story) Last month the European Commission said that if the government continues to oppose gay rights Poland risks losing its voting rights in the EU.

Last week Marcinkiewicz went to Brussels and London to try to ease EU concerns. In London, he was met with protestors when he arrived for a meeting with British Prime Minister Tony Blair. (story)
Bron: http://www.365gay.com/Newscon05/11/112705poland.htm
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32637439
quote:
The worsening situation for gays in Poland has led the European Union to issue a stern warning to the government. (story) Last month the European Commission said that if the government continues to oppose gay rights Poland risks losing its voting rights in the EU.
pi_32638316
quote:
Op maandag 28 november 2005 06:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]
Das dus het enige handvat wat er te vinden is voor dit soort misstanden. Nu ze in de EU zitten kan het aangepakt worden
  maandag 28 november 2005 @ 17:56:28 #67
135721 Conservative
pi_32650342
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat en of je het moet toestaan. Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
pi_32650895
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat
Moeten sommigen daar echt nog over nadenken?
  maandag 28 november 2005 @ 19:28:05 #69
135721 Conservative
pi_32652306
Ik niet nee, jij wel?
pi_32652432
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:

Das dus het enige handvat wat er te vinden is voor dit soort misstanden. Nu ze in de EU zitten kan het aangepakt worden
Mja, eerst nog zien, en dán geloven. .
  maandag 28 november 2005 @ 19:44:39 #71
94405 Tarak
pi_32652765
quote:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat en of je het moet toestaan. Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
Verklaar u nader!
pi_32654341
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:25 schreef Conservative het volgende:
Demonstraties leiden tot maatschappelijke onrust, of vertsterken deze. In Nederland is democratie genoeg. Dat moet de uitlaatklep wezen en niet de demonstraties.
Een mens heeft het recht om te demonstreren. Dat is iets dat hoort bij de vrijheid die we in ons land (en ook, besloten in de Europese wetten, in andere Europese landen) hoog in het vaandel hebben staan. Dezelfde vrijheid die ontstond nadat Europa 60 jaar geleden van de Duitse bezetter werd bevrijd. Hadden we alleen meelopers zoals jij, dan waren we nu *nog* onderdeel van het Duitse Rijk, leefde er nagenoeg geen Jood meer en zou jouw hele Israël nooit hebben bestaan.
quote:
Hoezo? Ben jij de plaatsvervanger van God op aarde ofzo? Ik kots op gelovigen die zichzelf superieur voelen ten opzichte van anderen en die met een denigrerend toontje zich afvragen "of je het moet toestaan". - Die vraag kunnen we net zo goed afroepen over jouw geloof, maar dat mag natuurlijk geen mens doen, hè? Het dwingend aan anderen opleggen van (geloofs)opvattingen is schijnbaar alleen aan gelovigen voorbehouden
pi_32660944
-edit: ga eens op een ander forum lopen vervelen-

[ Bericht 79% gewijzigd door kLowJow op 29-11-2005 01:01:18 ]
verdomme kut linux
pi_32661600
meer rechten? ik zou denken dat het hier gaat om gelijke rechten...
en... normaal mens... tsssss.
pi_32663683
quote:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat
Ik gok dat de mensen waar we het hier over hebben dat al zeker weten.
quote:
en of je het moet toestaan.
Je hebt als staat geen fuck te vertellen over de seksuele voorkeur van je onderdanen.
quote:
Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
Derde. En als je rechten met voeten getreden (gaan) worden, ja dan mag je demonstreren. Anders had Rosa Parks nu ook nog achterin de bus gezeten.
pi_32664234
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Derde. En als je rechten met voeten getreden (gaan) worden, ja dan mag je demonstreren. Anders had Rosa Parks nu ook nog achterin de bus gezeten.
... ware het niet dat ze een paar weken geleden is overleden

Maar voor de rest heb je volkomen gelijk. Je hebt op een bepaald moment mensen nodig die voor hun rechten opstaan. Goed voorbeeld: de Oranje-revolutie in Oekraïne. Als het aan Conservative lag waren de corrupte fraudeur Janoekovitsj en zijn consorten gewoon aan de macht, terwijl de democratie met voeten was getreden.
pi_32664452
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:16 schreef dVTB het volgende:

[..]

... ware het niet dat ze een paar weken geleden is overleden
Weet ik, het was slechts een voorbeeld
quote:
Maar voor de rest heb je volkomen gelijk. Je hebt op een bepaald moment mensen nodig die voor hun rechten opstaan. Goed voorbeeld: de Oranje-revolutie in Oekraïne. Als het aan Conservative lag waren de corrupte fraudeur Janoekovitsj en zijn consorten gewoon aan de macht, terwijl de democratie met voeten was getreden.
Psies. Volgens de redenatie van CMT en Conservative had Janoekov die demonstratie gewoon uit elkaar mogen schieten....
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:17:14 #78
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_32669288
Het waren toch ook de Poolse homo's die laatst nep bommen in de metro legden!
pi_32669423
Is een zeer dubieus, twijfelachtig incident. Boze tongen beweren dat het mogelijk een verkiezingsstunt van Kaczynski en consorten was. En trouwens: nepbommen richten geen schade aan. Geen mens raakt erdoor gewond.

Maar, wat vind je Monus? Mogen Poolse homo's opkomen voor hun rechten, of mogen ze dat alleen in Spanje, omdat jij toevallig aan *die* homo's geen hekel hebt?
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:31:03 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_32669620
quote:
Op zondag 20 november 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

overigens wil ik in dit topic verder graag vooral afschuw horen over de manier waarop polen met zijn homoseksuele medemens omgaat.
Belachelijk. Misschien kunnen ze die knuppels eens op in die president gebruiken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_32669753
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:17 schreef Monus het volgende:
Het waren toch ook de Poolse homo's die laatst nep bommen in de metro legden!
Ja, alle 7,5 miljoen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:36:52 #82
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_32669796
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:23 schreef dVTB het volgende:
Is een zeer dubieus, twijfelachtig incident. Boze tongen beweren dat het mogelijk een verkiezingsstunt van Kaczynski en consorten was. En trouwens: nepbommen richten geen schade aan. Geen mens raakt erdoor gewond.
Het kan inderdaad van alles zijn, maar boze tongen die iets beweren is geen goede reden om aan tenemen dat de homo's het niet hebben gedaan en al helemaal geen bewijs.
quote:
Maar, wat vind je Monus? Mogen Poolse homo's opkomen voor hun rechten, of mogen ze dat alleen in Spanje, omdat jij toevallig aan *die* homo's geen hekel hebt?
Natuurlijk mogen ze opkomen voor hun rechten zolang ze geen (nep) bommen in metro's leggen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:23:23 #83
135721 Conservative
pi_32670958
DVTB is klaarblijkelijk snel op zijn teentjes getrapt; dat vind ik jammer. Ten tweede dring ik jouw toch geen mening op wel? Ik verkondig enekl mijn standpunt.
HEt derde punt waar ik op wil reageren is het volgende: Homofilie bestaat, akkoord. Maar dan moeten we wel een onderscheid maken in homofilie en homoseksualiteit. Een homofiel (heeft naar mijn mening...) een zwaar kruis te dragen en wij moetne hem daarin dan ook allen steunen. En hem er voor behoeden dat hij over gaat in homoseksualiteit, want dat is een keuze die de mens maakt en daarom (naar mijn mening...) zondig. Met homofilie wordt je inderdaad geboren, alszijnde ook door God geschapen. Hetgeen ik gisteren op provocatieve wijze heb ontkend.
Hier boven staat mijn mening over homofilie en daar moet u het mee doen, kortom geen gezeur meer over het feit dat ik andersdenkenden zou willen bekeren etc. Want ook u probeert mensen (zoals mij) te 'bekeren' met uw standpunt.
pi_32671217
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:23 schreef Conservative het volgende:
DVTB is klaarblijkelijk snel op zijn teentjes getrapt; dat vind ik jammer. Ten tweede dring ik jouw toch geen mening op wel? Ik verkondig enekl mijn standpunt.
HEt derde punt waar ik op wil reageren is het volgende: Homofilie bestaat, akkoord. Maar dan moeten we wel een onderscheid maken in homofilie en homoseksualiteit. Een homofiel (heeft naar mijn mening...) een zwaar kruis te dragen en wij moetne hem daarin dan ook allen steunen. En hem er voor behoeden dat hij over gaat in homoseksualiteit, want dat is een keuze die de mens maakt en daarom (naar mijn mening...) zondig.
Nogmaals: de staat heeft geen moer te maken met seksuele voorkeur en zolang het vrijwillig is het praktizeren ervan. Dus "wij" hoeven niks.
Tevens kun jij je als hetero je vast ook niet voorstellen dat jou seks ontzegd wordt. Dat is onmenselijk.
quote:
Met homofilie wordt je inderdaad geboren, alszijnde ook door God geschapen. Hetgeen ik gisteren op provocatieve wijze heb ontkend.
Hier boven staat mijn mening over homofilie en daar moet u het mee doen, kortom geen gezeur meer over het feit dat ik andersdenkenden zou willen bekeren etc. Want ook u probeert mensen (zoals mij) te 'bekeren' met uw standpunt.
Nee hoor. Leven en laten leven. Homoseksualiteit is niet besmettelijk of een ideologie waartot je "bekeerd" kunt worden. Jij hebt er geen last van als twee mannen het met elkaar doen.
pi_32671708
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:34 schreef Mwanatabu het volgende:

Jij hebt er geen last van als twee mannen het met elkaar doen.
en zo wel: is het je eigen probleem..

belachelijk dat dit in de EU gebeurd!
pi_32673287
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:23 schreef Conservative het volgende:
HEt derde punt waar ik op wil reageren is het volgende: Homofilie bestaat, akkoord. Maar dan moeten we wel een onderscheid maken in homofilie en homoseksualiteit. Een homofiel (heeft naar mijn mening...) een zwaar kruis te dragen en wij moetne hem daarin dan ook allen steunen. En hem er voor behoeden dat hij over gaat in homoseksualiteit, want dat is een keuze die de mens maakt en daarom (naar mijn mening...) zondig. Met homofilie wordt je inderdaad geboren, alszijnde ook door God geschapen. Hetgeen ik gisteren op provocatieve wijze heb ontkend.
Je verwijt mij dat ik snel op mijn teentjes ben getrapt en schrijft dan een paar regels verderop doodleuk dat je dingen op 'provacatieve wijze' hebt ontkent. Kortom: provoceren en dan verbolgen doen over boze reacties. Hoezo hypocriet? Verder lijkt het wel alsof je je visie ("een zwaar kruis te dragen") letterlijk rechtstreeks van de SGP-website hebt gekopieerd. En dat bedoel ik niet eens cynisch.

En je dringt wel degelijk een mening op. Je schreef namelijk niet dat iets jouw mening was, maar sprak in de we-vorm, alsof jij wel even namens vele anderen kunt bepalen wat "we" wel en niet moeten toestaan. Ik heb nieuws voor je: WE wonen hier in Nederland, WE hebben hier een Grondwet en WE hebben hier scheiding tussen kerk en staat. De Bijbel staat in dit land niet gelijk aan de wet. Wat jij vindt, moet je mooi zelf weten, maar zo gauw je hier gaat bazelen in termen als "we moeten hem steunen en ervoor behoeden dat hij overgaat tot homoseksualiteit" ben je dus wel DEGELIJK bezig met het opleggen van je persoonlijke geloofsovertuiging aan anderen. Je bent dus wel degelijk aan het bekeren.

En dat doe ik dus niet. Je hoort mij niet verkondigen dat jij je *keuze* om streng-gereformeerd door het leven te gaan moet aanpassen omdat ik dat wil. Ik behoed je nergens voor en stel ook niet dat je niet gelovig mag zijn.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:18:47 #87
135721 Conservative
pi_32674048
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:48 schreef dVTB het volgende:

[..]

Je verwijt mij dat ik snel op mijn teentjes ben getrapt en schrijft dan een paar regels verderop doodleuk dat je dingen op 'provacatieve wijze' hebt ontkent. Kortom: provoceren en dan verbolgen doen over boze reacties. Hoezo hypocriet? Verder lijkt het wel alsof je je visie ("een zwaar kruis te dragen") letterlijk rechtstreeks van de SGP-website hebt gekopieerd. En dat bedoel ik niet eens cynisch.

En je dringt wel degelijk een mening op. Je schreef namelijk niet dat iets jouw mening was, maar sprak in de we-vorm, alsof jij wel even namens vele anderen kunt bepalen wat "we" wel en niet moeten toestaan. Ik heb nieuws voor je: WE wonen hier in Nederland, WE hebben hier een Grondwet en WE hebben hier scheiding tussen kerk en staat. De Bijbel staat in dit land niet gelijk aan de wet. Wat jij vindt, moet je mooi zelf weten, maar zo gauw je hier gaat bazelen in termen als "we moeten hem steunen en ervoor behoeden dat hij overgaat tot homoseksualiteit" ben je dus wel DEGELIJK bezig met het opleggen van je persoonlijke geloofsovertuiging aan anderen. Je bent dus wel degelijk aan het bekeren.

En dat doe ik dus niet. Je hoort mij niet verkondigen dat jij je *keuze* om streng-gereformeerd door het leven te gaan moet aanpassen omdat ik dat wil. Ik behoed je nergens voor en stel ook niet dat je niet gelovig mag zijn.
Het "zware kruis dragen" staat inderdaad op de website van de SGP. Maar zoals u waarschijnlijk niet weet is dat een algemeen gezegde binnen de Christelijke wereld.
Wanneer u het heeft over mijn zinsvorm, waarbij ik het persoonlijk naamwoord 'we' gebruik, geef ik u gelijk. Ik kan voortaan inderdaad beter 'ik' gebruiken.
Ik ben blij dat OOK u mij geen mening wilt opleggen, desondanks stigmatiseerd u mij wel gelijk als een streng gereformeerde, terwijl ik hervormd ben.
pi_32674118
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:18 schreef Conservative het volgende:

desondanks stigmatiseerd u mij wel gelijk als een streng gereformeerde, terwijl ik hervormd ben.
dodelijke fout!
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:48:10 #89
135721 Conservative
pi_32674698
Niet overdrijvwen, valt wel mee, maar toch spreekt DVTb zich hierbij tegen.
pi_32676063
Tussen conservatieve hervormden en streng-gereformeerden zie ik in de praktijk bar weinig verschil. Je hoeft slechts te kijken naar de kerken die zich buiten de PKN houden en je weet eigenlijk genoeg. Iemand die letterlijk teksten van de SGP-website citeert, gedraagt zich op z'n minst gereformeerd. En what's in a name? Reformed betekent feitelijk niets anders dan hervormd.

Pluspunt is dat je in elk geval inziet dat je niet in de wij-vorm hoort te praten. Dan heb ik tenminste toch nog *iets* bereikt, al lijkt verdere discussie me volstrekt zinloos. Je laat je mening immers zo leiden door wat *anderen* uit de Bijbel afleiden, dat je toch niet openstaat voor mensen die op basis van diezelfde Bijbel tot een ander oordeel komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2005 17:50:50 ]
pi_32676846
tja, polen, daar zijn vast wel een boel hitlertjes gebleven vroeger. ik vind dat het zogenaamde verenigde europa maar eens op moet treden en de wet uitvoeren. iedereen is toch gelijk? ik hoef ze ook niet op straat te zien bekken, maar als ze dat nou binnen willen doen...ga je gang
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:55:11 #92
135721 Conservative
pi_32680301
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:48 schreef dVTB het volgende:
En what's in a name? Reformed betekent feitelijk niets anders dan hervormd.

Pluspunt is dat je in elk geval inziet dat je niet in de wij-vorm hoort te praten. Dan heb ik tenminste toch nog *iets* bereikt, al lijkt verdere discussie me volstrekt zinloos. Je laat je mening immers zo leiden door wat *anderen* uit de Bijbel afleiden, dat je toch niet openstaat voor mensen die op basis van diezelfde Bijbel tot een ander oordeel komen.
Ik denk toch dat je de geschiedenis boekjes eens moet doorlezen voordat je dergelijk kerkelijke conclusies trekt. Waar je het vandaan haalt om mij er op te wijzen dat ik mijn informatie van andere Bijbellezers haal, vind ik echter onacceptabel; wat weet jij daarvan?
pi_32680414
Omdat je er een niet-doordachte mening op nahoudt, die je nog hebt geërfd vanuit de middeleeuwen, en klakkeloos overneemt vanaf de kansel.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:21:31 #94
135721 Conservative
pi_32681022
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:59 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat je er een niet-doordachte mening op nahoudt, die je nog hebt geërfd vanuit de middeleeuwen, en klakkeloos overneemt vanaf de kansel.
Dat vind ik nou zeer kortzichtig.
pi_32681181
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:21 schreef Conservative het volgende:

Dat vind ik nou zeer kortzichtig.
Fijn voor je. Dan weet je eens hoe het voelt.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:27:46 #96
135721 Conservative
pi_32681237
....
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:28:14 #97
135721 Conservative
pi_32681247
Heeft Moore moeite met discusiëren?
pi_32681250
quote:
Het valt wel mee, ondanks dat hier ook nog wel het een en ander te veranderen valt, is het daar toch aanmerkelijk slechter in praktijk.
pi_32681334
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:28 schreef Conservative het volgende:

Heeft Moore moeite met discusiëren?
Kloontjes met 15 posts en middeleeuwse ideeën zijn geen discussie waard. .
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:31:29 #100
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32681346
Best triest eigenlijk, voor die poolse homie's. Ik hoop dat ze snel getolereerd worden.

Maar aan de andere kant, het is natuurlijk ook geen weer om te protesteren.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32681390
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:31 schreef robh het volgende:

Maar aan de andere kant, het is natuurlijk ook geen weer om te protesteren.
Het zjin dan ook echte bikkels! .
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:35:08 #102
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32681441
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:33 schreef DennisMoore het volgende:

Het zjin dan ook echte bikkels! .
Tja, da's waar. Respect voor die lui.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32682198
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:55 schreef Conservative het volgende:
Ik denk toch dat je de geschiedenis boekjes eens moet doorlezen voordat je dergelijk kerkelijke conclusies trekt. Waar je het vandaan haalt om mij er op te wijzen dat ik mijn informatie van andere Bijbellezers haal, vind ik echter onacceptabel; wat weet jij daarvan?
Sorry, ik ben als puber doodgeknuppeld tijdens Katechese met al die schisma's, scheuringen, zwarte kousen, stukjes brood, glazen wijn, artikel zoveel enzovoort. Ik weet best dat er verschillen zijn tussen hervormden en gereformeerden, maar wat blijft daar in de praktijk werkelijk van over? Zie processen als Samen Op Weg, vorming PKN en juist de kerken die daar buiten willen blijven. Heb geen zin om daar een uitvoerige discussie over aan te gaan.

Verder kom je hier tot dusver vooral op de proppen met de geëikte standaardzinnetjes over dat homoseksualiteit verderfelijk is en dat 'we' 'ze' ervoor moeten behoeden. Terugnemen van die woorden doe je amper, alleen dat 'we' ik had moeten zijn. Jij wilt dus anderen gaan 'behoeden' ?

Ik heb nieuws voor je:
quote:
Religie in Nederland
30% Katholiek
20% Protestant
5,7% Moslim
0,6% Hindoe
1,7% Overige gezindten
42% Geen gezindte
Ik behoor tot de grootste stroming in Nederland. Een stroming die dubbel zo groot is als de jouwe. Waar je dus het recht vandaan denkt te halen om anderen ergens voor te 'behoeden' is mij een raadsel. Vind je homoseksualiteit verderfelijk, al dan niet omdat je dat braaf in je Bijbel hebt gelezen? Prima, maar ga niet net zitten doen alsof jij in de positie bent om anderen iets al dan niet toe te staan. Daar kiezen we in dit land politici voor, geen geloofsfanaten.
pi_32689428
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef dVTB het volgende:
Waar je dus het recht vandaan denkt te halen om anderen ergens voor te 'behoeden' is mij een raadsel. Vind je homoseksualiteit verderfelijk, al dan niet omdat je dat braaf in je Bijbel hebt gelezen? Prima, maar ga niet net zitten doen alsof jij in de positie bent om anderen iets al dan niet toe te staan. Daar kiezen we in dit land politici voor, geen geloofsfanaten.

kerkelijke arrogantie
  woensdag 30 november 2005 @ 19:55:35 #105
135721 Conservative
pi_32706067
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef dVTB het volgende:

[..]
Vind je homoseksualiteit verderfelijk, al dan niet omdat je dat braaf in je Bijbel hebt gelezen? Prima, maar ga niet net zitten doen alsof jij in de positie bent om anderen iets al dan niet toe te staan. Daar kiezen we in dit land politici voor, geen geloofsfanaten.
Ik keur homoSEKSUALITEIT(let op, niet homofilie) inderdaad af, en ja, inderdaad ook vanuit Bijbelse gronden.
Over het feit dat ik homofilie afkeur en dit graag persoonlijk wil doorvoeren, het volgende: ik ben een voorstander van een gematigde Theocratie; en vandaar ook dat ik die stroming volg. Ik heb zo mijn meningen, dus ook over homoseksualiteit. En draag deze uit, net zoals jij je meningen uitdraagt. Dit houdt echter nit in dat ik dat op persoonlijke toer wil uitvoeren, nee dat moet inderdaad politiek gebeuren.
pi_32706306
Theocratie .

Een religieuze dictatuur... Soort van Taliban in NL. .
  woensdag 30 november 2005 @ 20:03:09 #107
135721 Conservative
pi_32706333
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:02 schreef DennisMoore het volgende:
Theocratie .
Ja jonge, kun je nog eens wat van leren.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:04:24 #108
71919 wonderer
pi_32706387
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:55 schreef Conservative het volgende:

[..]

Ik keur homoSEKSUALITEIT(let op, niet homofilie) inderdaad af, en ja, inderdaad ook vanuit Bijbelse gronden.
Over het feit dat ik homofilie afkeur en dit graag persoonlijk wil doorvoeren, het volgende: ik ben een voorstander van een gematigde Theocratie; en vandaar ook dat ik die stroming volg. Ik heb zo mijn meningen, dus ook over homoseksualiteit. En draag deze uit, net zoals jij je meningen uitdraagt. Dit houdt echter nit in dat ik dat op persoonlijke toer wil uitvoeren, nee dat moet inderdaad politiek gebeuren.
Maar Jezus cq God vond dat ergens aan denken gelijkstond aan de daad zelf...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 30 november 2005 @ 20:06:52 #109
135721 Conservative
pi_32706463
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar Jezus cq God vond dat ergens aan denken gelijkstond aan de daad zelf...
waar precies, misschien dat ik het dan kan uitleggen (weer even voor de duidelijkheid: uit eigen visie...).
pi_32706478
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:03 schreef Conservative het volgende:

Ja jonge, kun je nog eens wat van leren.
Hoe het er in de middeleeuwen aan toe ging ja. .
  woensdag 30 november 2005 @ 20:10:46 #111
135721 Conservative
pi_32706601
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoe het er in de middeleeuwen aan toe ging ja. .
Wederom moet ik je erop wijzen je geschiedenisboekjes beter door te lezen , Nederland (of de voorloper ervan) is nooit een theocratie geweest.
pi_32706703
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:10 schreef Conservative het volgende:

Wederom
Bullshit.
quote:
moet ik je erop wijzen je geschiedenisboekjes beter door te lezen , Nederland (of de voorloper ervan) is nooit een theocratie geweest.
Vroeger waren Kerk en Staat nauw verbonden. De wil van de Paus was wet.
pi_32707045
Ik hou ook niet van praktizeren

Gewoon lekker kontneuken
  woensdag 30 november 2005 @ 20:48:38 #114
71919 wonderer
pi_32707860
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:06 schreef Conservative het volgende:

[..]

waar precies, misschien dat ik het dan kan uitleggen (weer even voor de duidelijkheid: uit eigen visie...).
Ergens in het NT zei Jezus dat denken aan overspel gelijk was aan het overspel zelf. Dabar heet dat of zo?

En "Romeinen 1:28: En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt."

Meer hier
pi_32718693
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
Ik hou ook niet van praktizeren

Gewoon lekker kontneuken
Daar hoef je geen Poolse nicht voor te zijn
pi_32719518
quote:

Ik keur homoSEKSUALITEIT(let op, niet homofilie) inderdaad af, en ja, inderdaad ook vanuit Bijbelse gronden. Over het feit dat ik homofilie afkeur en dit graag persoonlijk wil doorvoeren, het volgende: ik ben een voorstander van een gematigde Theocratie; en vandaar ook dat ik die stroming volg. Ik heb zo mijn meningen, dus ook over homoseksualiteit. En draag deze uit, net zoals jij je meningen uitdraagt. Dit houdt echter nit in dat ik dat op persoonlijke toer wil uitvoeren, nee dat moet inderdaad politiek gebeuren.
Ik zie het wel meer dat gelovigen op een haast 'nobele', 'begripvolle' wijze een onderscheid maken tussen homofilie en homoseksualiteit. Ik begrijp niet waarom, omdat laatstgenoemde een logische natuurlijke consequentie is van de eerste. Een mens heeft een bepaalde seksuele oriëntatie en wil die doorgaans in de praktijk brengen. Het gaat daarbij niet alleen om 'de daad', maar ook om liefde. Mensen willen zich door middel van een relatie aan een ander binden, wat doorgaans met seks gepaard gaat. Natuurlijk zijn er mensen (zowel homo als hetero) die alleen seksueel actief zijn zonder relaties aan te gaan, maar dan nog is hun seksuele activiteit een doodnormaal gevolg van hun oriëntatie. Daar zijn ze volledig vrij in, zo lang ze geen wetten overtreden. Je zult mij dus ook niet over homofilie horen praten, omdat dat klinkt als een ziekte. Ik spreek over homoseksualiteit en pedofilie. Zie het verschil.

Ik ben tegenstander van elke koppeling tussen religie en staat. Daarvan is al veel te veel sprake, ook nog altijd in het huidige Nederland. Kijk alleen maar naar het gegeven dat de meeste winkels en overheidsinstellingen op zondag zijn gesloten en dat we allerlei Christelijke feestdagen kennen. Let wel: ik heb daar op zich helemaal niet zo'n probleem mee hoor (is ook deels traditie van een land), maar er moeten geen nieuwe verplichtingen worden opgelegd, omdat de helft van de inwoners van dit land niet-Christelijk is. Bovendien staat de invoering van een theoratie vrijwel zeker gelijk aan het onderdrukken van bepaalde minderheden. Terug naar het topic, de onderdrukte homo's in het streng-katholieke Polen. Precies waarom je geen theocratie moet hebben. Niemand wordt tot homoseksuele handelingen verplicht, maar iemand die zijn seksuele oriëntatie in de praktijk brengt, hoeft nog niet te worden gediscrimineerd, zoals in Polen gebeurt.
pi_32719617
quote:

[..]

Wat is er dan gematigd aan die theocratie als je jouw waarden aan anderen op wilt leggen?
Gematigd verwijst daarnaar.
Jij bent blijkens je woorden voorstander van een theocratie waarin "de" christelijke normen aan andersgelovigen/denkenden worden opgelegd bij wet. Daar is niets gematigds aan.
  donderdag 1 december 2005 @ 11:45:09 #118
135721 Conservative
pi_32722153
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat is er dan gematigd aan die theocratie als je jouw waarden aan anderen op wilt leggen?
Gematigd verwijst daarnaar.
Jij bent blijkens je woorden voorstander van een theocratie waarin "de" christelijke normen aan andersgelovigen/denkenden worden opgelegd bij wet. Daar is niets gematigds aan.
Ik wil dat graag uitleggen. Gematigde theocratie: Een maatschappij die gedreven wordt vanuit het geloof (in dit geval de het Christendom). Zaken als homoseksualiteit, abortus, homohuwelijk, etc. beoordelen vanuit Bijbelse gronden. En dit dus bij wet bepalen. Maar ook een gematigde theocratie die de andere kant op gaat: leven met je naaste en degene behandelen als jezelf (klinkt contradictieel i.v.m. afkeur tegen homoseksualiteit e.d., maar is het niet!).
De achterliggende staatsvorm blijft echter een democratie. Ik wil dan ook niet via een staatsgreep Nl. overnemen o.i.d., maar gewoon via de democratische weg. Er moeten dus zoveel mensen op partijen als de SGP stemmen dat mijn idee hierover gerealiseerd kan worden.
En wanneer er naar 4 jaar een ander bestel wordt gekozen, leg ik mij daarbij neer.
pi_32722396
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef Conservative het volgende:

[..]

Ik wil dat graag uitleggen. Gematigde theocratie: Een maatschappij die gedreven wordt vanuit het geloof (in dit geval de het Christendom). Zaken als homoseksualiteit, abortus, homohuwelijk, etc. beoordelen vanuit Bijbelse gronden. En dit dus bij wet bepalen. Maar ook een gematigde theocratie die de andere kant op gaat: leven met je naaste en degene behandelen als jezelf (klinkt contradictieel i.v.m. afkeur tegen homoseksualiteit e.d., maar is het niet!).
De achterliggende staatsvorm blijft echter een democratie. Ik wil dan ook niet via een staatsgreep Nl. overnemen o.i.d., maar gewoon via de democratische weg. Er moeten dus zoveel mensen op partijen als de SGP stemmen dat mijn idee hierover gerealiseerd kan worden.
En wanneer er naar 4 jaar een ander bestel wordt gekozen, leg ik mij daarbij neer.
Nee, jij verwacht degene als jezelf te behandelen omdat hij zoals jezelf dient te zijn. Één (christelijke) standaard en wat erbuiten valt verbieden. Dat is niet gematigd.
pi_32722445
quote:

Ik wil dan ook niet via een staatsgreep Nl. overnemen o.i.d.,
dat zal je ook niet gaan lukken

even serieus. ik denk niet dat jij weet hoe het voelt om door diverse groeperingen verafschuwd te worden puur om het feit dat je op hetzelfde geslacht valt... en waarom? omdat het in de bijbel staat, zo'n achterhaalde printout uit de tijd dat mensen dachten dat de aarde plat was. ik dacht altijd dat het woord van een god liefde was.. maar het is allemaal maar subjectief en selectief

en: omdat jou idee oh zo goed is moeten meer mensen op de sgp stemmen? vind je dat niet een beetje arrogant?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:03:03 #121
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32722586
quote:

[..]

het feit dat er alleen zwarte kousen op de SGP stemmen zegt al genoeg over het feit dat wij ruimdenkenden geen behoefte hebben aan mensen die ons de les lezen. Zolang andere mensen over anderen beoordelen op gronden waar ze geen reet te maken mee hebben, zal ik diezelfde mensen in ieder geval niet aan het hoofd van ons land willen zien.
put
your
clothes
on!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:19:14 #122
71919 wonderer
pi_32722977
  donderdag 1 december 2005 @ 12:27:16 #123
135721 Conservative
pi_32723160
goeie tip
pi_32723265
Zeg, Conservative, wat is er eigenlijk zo erg aan twee mannen die sex hebben? Kun je bewijzen dat homo's de maatschappij schaden?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:43:22 #125
135721 Conservative
pi_32723525
Schaden ze de maatschappij? nee niet direct (denk echter ook wel aan Sodom en Gomorra...). Wat ik wel, probeer te zeggen is dat ik het persoonlijk onjuist vind. Volgens de Bijbel is het niet goed, en dat vertel ik hier.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:44:54 #126
71919 wonderer
pi_32723553
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:43 schreef Conservative het volgende:
Schaden ze de maatschappij? nee niet direct (denk echter ook wel aan Sodom en Gomorra...). Wat ik wel, probeer te zeggen is dat ik het persoonlijk onjuist vind. Volgens de Bijbel is het niet goed, en dat vertel ik hier.
En welk stukje van de bijbel gebruik je dan? Toch niet Leviticus he?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:48:00 #127
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32723623
quote:
mijn vraag; waarom oordelen jullie en waarom laten jullie god dan niet oordelen? als het zo fout is, dan zal god het toch wel rechttrekken? jullie oordeel is namelijk niet het oordeel van god maar jullie eigen oordeel, jullie beschouwen het als slecht maar als het echt zondig was, zou god er allang wat aan hebben gedaan.homoseksualiteit bestond trouwens al eerder dan de bijbel...
put
your
clothes
on!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:49:29 #128
135721 Conservative
pi_32723646
o.a. inderdaad de pentateuch maar ook andere boeken in het NT
Romeinen 1:27
1 Cor.6:10
e.a.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:50:03 #129
71919 wonderer
pi_32723660
Jerruh toch. Je weet toch dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn? Niet van die moeilijke vragen stellen hoor.
pi_32723672
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:49 schreef Conservative het volgende:
e.a.

Ben je amateur-exegeet?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:50:58 #131
71919 wonderer
pi_32723685
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:49 schreef Conservative het volgende:
e.a.
Dacht ik toch echt dat Jezus het OT had afgeschaft... en die andere dingen zijn ook voor velerlei uitleg vatbaar.
pi_32723699
quote:
Dus je vindt het alleen maar niet goed, omdat het in de Bijbel staat?

Trek jij ook je ogen eruit wanneer je verleid wordt door het Kwaad? Of nee, dat bedoelde Jezus zeker weer "symbolisch"?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:54:41 #133
135721 Conservative
pi_32723772
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:48 schreef Jerruh het volgende:

[..]

mijn vraag; waarom oordelen jullie en waarom laten jullie god dan niet oordelen? als het zo fout is, dan zal god het toch wel rechttrekken? jullie oordeel is namelijk niet het oordeel van god maar jullie eigen oordeel, jullie beschouwen het als slecht maar als het echt zondig was, zou god er allang wat aan hebben gedaan.homoseksualiteit bestond trouwens al eerder dan de bijbel...
Er van uitgaande dat de Bijbel (o.t) omstreeks 600 v. Chr. geschreven is, zal homoseksualiteit ook daarvoor al wel bestaan hebben. Het is dan ook datzelfde o.t. dat het dan afkeurt...
Over je eerste zin geef ik je deels gelijk, er staat geschreven "oordeel niet opdat u niet beoordeelt zult worden". Echter je hoort mij niet zeggen; omdat je homoseksueel bent zul je branden, ofwel? Nee ik zeg er staat geschreven dat het fout, dus doe het dan ook niet.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:56:25 #134
135721 Conservative
pi_32723817
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dacht ik toch echt dat Jezus het OT had afgeschaft... en die andere dingen zijn ook voor velerlei uitleg vatbaar.
Jezus heeft nooit het o.t afgeschaft. Hij zei enkel, dat hij de profeten kwam herbekrachtigen en de betekenis weer duidelijk wilde maken.
pi_32723883
quote:
Ach gut, zo erg?
pi_32724594
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:54 schreef Conservative het volgende:

Nee ik zeg er staat geschreven dat het fout, dus doe het dan ook niet.

ik kan je gewoon weg niet meer serieus nemen

afijn, je houdt wel je poot stijf

wat nou doe het dan ook niet. het gros in NL heeft totaal geen baat bij jouw gelovige clubje cq gedachtengoed. dus je KAN niet vanuit dat oogpunt zeggen dat het niet goed is. waarom houd je dit soort dingen niet binnen je geloof?
  donderdag 1 december 2005 @ 13:44:40 #137
135721 Conservative
pi_32725105
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:26 schreef Prego het volgende:

[..]

ik kan je gewoon weg niet meer serieus nemen

afijn, je houdt wel je poot stijf

wat nou doe het dan ook niet. het gros in NL heeft totaal geen baat bij jouw gelovige clubje cq gedachtengoed. dus je KAN niet vanuit dat oogpunt zeggen dat het niet goed is. waarom houd je dit soort dingen niet binnen je geloof?
Een ieder geeft hier toch gewoon zijn mening? ik ook, dat je mijn mening vreemd vind á la, mar daarom hoef je het nog niet vreemd te vinden dat ik die hier verkondig net zoals jou.
pi_32725415
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:44 schreef Conservative het volgende:

[..]

Een ieder geeft hier toch gewoon zijn mening? ik ook, dat je mijn mening vreemd vind á la, mar daarom hoef je het nog niet vreemd te vinden dat ik die hier verkondig net zoals jou.
waar zeg ik dat ik het raar vind dat jij je mening hier verkondigt ik zeg dat jij je veroordelingen (en ja in dit geval ook mening) in mijn ogen beter binnen je geloofs-clubje kunt houden. dat wil niet zeggen dat ik het raar vind dat jij je mening hier verkondigt...
  donderdag 1 december 2005 @ 15:16:37 #139
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32727194
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:58 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Ach gut, zo erg?
Ik lees de hele tijd "Zonder Israel geen geweld." Heel vreemd.
pi_32727200
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:44 schreef Conservative het volgende:

[..]

Waarom bestaat jou God wel, maar bestaat Allah niet? Of Vishnu? Of Zeus? Of andere goden?
pi_32727269
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:16 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Ik lees de hele tijd "Zonder Israel geen geweld." Heel vreemd.
Een Freudiaanse verlezing?
  donderdag 1 december 2005 @ 15:38:49 #142
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32727712
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een Freudiaanse verlezing?
Zo zou je het kunnen noemen ja. Fascinerend in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')