welke harde aanpak van de sgp? welk verbod voor extreem-rechts? voor de rest zie ik niet zo graag dat criminaliteit gelijkgesteld wordt aan een seksuele voorkeur die inherent is aan vrijheid.quote:Op zondag 20 november 2005 01:40 schreef Steijn het volgende:
Is de kritiek op dit beleid in Polen niet hypocriet? Ook in Nederland pakt een grote meerderheid de in hun ogen andersdenkende minderheid hard aan. Denk aan de harde aanpak van de SGP, denk aan het verbieden van demonstraties van extreem-rechts en denk aan het bekogelen van de paus met allerlei voorwerpen. De Polen denken hetzelfde over homo's als men in Nederland denkt over bovengenoemde groepen.
De kritiek is niet "hypocriet", wij gaan gewoon uit van onze eigen normen en waarden en moeten beseffen dat niet iedereen die deelt.quote:Op zondag 20 november 2005 01:40 schreef Steijn het volgende:
Is de kritiek op dit beleid in Polen niet hypocriet? Ook in Nederland pakt een grote meerderheid de in hun ogen andersdenkende minderheid hard aan. Denk aan de harde aanpak van de SGP, denk aan het verbieden van demonstraties van extreem-rechts en denk aan het bekogelen van de paus met allerlei voorwerpen. De Polen denken hetzelfde over homo's als men in Nederland denkt over bovengenoemde groepen.
Subsidie in een keer afpakken.quote:Op zondag 20 november 2005 01:45 schreef zoalshetis het volgende:
welke harde aanpak van de sgp?
In het verleden zijn diverse betogingen van extreem-rechts verboden, teveel om op te noemen.quote:welk verbod voor extreem-rechts?
is dat doorgegaan die subsidie afpakken? is er ooit, of komt er ooit een premier die uit de sgp hoek komt?quote:Op zondag 20 november 2005 01:47 schreef Steijn het volgende:
[..]
Subsidie in een keer afpakken.
[..]
In het verleden zijn diverse betogingen van extreem-rechts verboden, teveel om op te noemen.
Er is een verschil tussen wat de bevolking vindt en wat overheidsbeleid is. De SGP is nog steeds niet verboden of uit het parlement gezet. Extreem-rechts mag demonstraties houden (hoewel die af en toe wel worden verboden met een beroep op de risico's voor de openbare orde, iets wat waarschijnlijk niet altijd even waar is inderdaad). Het bekogelen van de Paus is geen overheidsbeleid (hoewel ik het persoonlijk dan weer wel goedkeurquote:Op zondag 20 november 2005 01:40 schreef Steijn het volgende:
Is de kritiek op dit beleid in Polen niet hypocriet? Ook in Nederland pakt een grote meerderheid de in hun ogen andersdenkenden minderheid hard aan. Denk aan de harde aanpak van de SGP, denk aan het verbieden van demonstraties van extreem-rechts en denk aan het bekogelen van de paus met allerlei voorwerpen. De Polen denken hetzelfde over homo's als men in Nederland denkt over bovengenoemde groepen.
DUH! Omdat ze zich moeten houden aan de Europese wet, wat inhoudt dat iedereen gelijk is ongeacht sexuele voorkeur.quote:Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef Monidique het volgende:
Waarom worden we teruggeworpen naar een minder vrije tijd als twintig jaar geleden zo'n demonstratie waarschijnlijk ook al niet was toegestaan in Polen?
Ben je nou zo dom of lijkt het zo???quote:Op zondag 20 november 2005 01:40 schreef Steijn het volgende:
Ook over eigenschappen waar mensen niets aan kunnen doen, kun je wel een waarde-oordeel hebben. Een massa moordenaar kan wellicht ook niets doen aan het ontbreken van zijn moraal en de vergelijking tussen pedofilie en homoseksualiteit wordt ook regelmatig gemaakt. Wat ik wil zeggen dat of iets een aangeleerde eigenschap is of niet, niet bepaald of je iets moreel moet afwijzen of niet.quote:Op maandag 21 november 2005 19:02 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of lijkt het zo???
Ten eerste is de sexuele voorkeur niet een 'aangeleerde' eigenschap, je wordt zo geboren of niet. Kun je dus niets aan doen.
Er is geen vrouw geweest die een aanklacht heeft ingediend tegen de SGP. Vrouwen mochten geen lid worden van de SGP en lesbisch feministische paarsetuinbroekvereniging Clara Wichmanninstituut heeft een of ander verdrag onder het stof vandaan gehaald om haar eigen gelijk te halen. Dat dit ten koste gaat van de politieke vrijheid in Nederland vindt dit clubje van vrouwen met principieel ongeschoren benen blijkbaar ondergeschikt aan haar eigen egocentrische belang. Juist een politieke partij zou opvattingen mogen hebben die maar door een deel van de bevolking gedragen worden. Zolang ze tenminste geen oproepen doen, die de veiligheid in gevaar brengen.quote:Ten tweede worden de SGP/ extreem rechts helemaal niet hard aangepakt behalve op zaken die tegen de wet ingaan. Bij de SGP betreft het dus de gelijkheid (daar is ie weer) van man en vrouw. Aangezien vrouwen gediscrimineerd worden (mogen bepaalde taken niet uitvoeren die mannen wel mogen), gaat dit dus in tegen de wet (gelijkheid van de mens).
Iemand die een ander beschuldigt van "dom lullen" zou bovenstaande punten toch wat meer moeten beargumenteren. Waarom zou de publieke opinie een ander waarde-oordeel hebben bij veranderende wetgeving? Een causaal verband lijkt mij niet direct logisch.quote:Extreem rechts mag ook alles doen zolang het maar niet tegen de wet ingaat. Kijk een naar DLD, daar mogen ze gewoon demonstreren ongeacht het feit dat het de Duitsers een doorn in het oog is (rede moge duidelijk zijn).
Het bekogelen van de paus ging tegen de wet en de mensen zijn ook opgepakt. Het maakt echter wel een groot verschil of het beleid is van de overheid of van een individu.
Wie zegt dat 'de Polen' er zo over denken??? Kan jij spreken over alle Polen? Zou het niet kunnen zijn dat die katholieken daar net zo onder het juk zitten onder religieuze politieke dogma's zoals dat het geval is met moslimstaten? Zou het niet zo kunnen zijn dat de publieke opinie zich verandert als er een rechtvaardige wetgeving is?
Denk ns na voordat je zo dom lult.
Juist niet: dan kan eht zich zeker aan de regelgeving omtrent gelijke behandeling onttrekken. Binnen de constructie van de EU is hier nog grip op en kans op verbetering van de rechten voor homo's.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:29 schreef maniack28 het volgende:
Schop Polen maar uit de EU... ik ben het zat met dat gezeik tegen de homo's daar... oprotten met dat kutland
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alsof er in andere landen nooit demonstranten worden opgepakt.
Nee hoor. De demonstratie was verboden. Als er dan toch mensen gaan demonstreren, dan worden ze terecht opgepakt. Niets mis mee.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Dit is alleen een stukje fouter aangezien het tegen de mensenrechten en de Europese wetten ingaat enzo.
Daar heb je op zich gelijk in. Tot je je beseft waar die demonstratie voor was: gelijke rechten. En dat onthouden aan die mensen mag niet en het is tevens verboden om excessief geweld te begruiken, ook als overheid.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee hoor. De demonstratie was verboden. Als er dan toch mensen gaan demonstreren, dan worden ze terecht opgepakt. Niets mis mee.
Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is. De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daar heb je op zich gelijk in. Tot je je beseft waar die demonstratie voor was: gelijke rechten. En dat onthouden aan die mensen mag niet en het is tevens verboden om excessief geweld te begruiken, ook als overheid.
Allereerst, het is grappig dat je mijn punten uit de context haalt en ze dan individueel behandelt. Kennelijk snap jij niet dat er een contextueel verband bestaat tussen mijn betoog, en wel de grondwet. Verder vind ik grappig dat hetgeen DAT je schrijft om die individuele stukjes onderuit te halen, ook getuigen van een zeer bekrompen analyse.quote:Op maandag 21 november 2005 20:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ook over eigenschappen waar mensen niets aan kunnen doen, kun je wel een waarde-oordeel hebben. Een massa moordenaar kan wellicht ook niets doen aan het ontbreken van zijn moraal en de vergelijking tussen pedofilie en homoseksualiteit wordt ook regelmatig gemaakt. Wat ik wil zeggen dat of iets een aangeleerde eigenschap is of niet, niet bepaald of je iets moreel moet afwijzen of niet.
1 of ander verdrag?quote:Er is geen vrouw geweest die een aanklacht heeft ingediend tegen de SGP. Vrouwen mochten geen lid worden van de SGP en lesbisch feministische paarsetuinbroekvereniging Clara Wichmanninstituut heeft een of ander verdrag onder het stof vandaan gehaald om haar eigen gelijk te halen. Dat dit ten koste gaat van de politieke vrijheid in Nederland vindt dit clubje van vrouwen met principieel ongeschoren benen blijkbaar ondergeschikt aan haar eigen egocentrische belang. Juist een politieke partij zou opvattingen mogen hebben die maar door een deel van de bevolking gedragen worden. Zolang ze tenminste geen oproepen doen, die de veiligheid in gevaar brengen.
[..]
Dat moet ik helemaal niet, ik reageer op een post. Jij impliceert dat ik de punten die jij in je hoofd hebt in mn betoog mee zou moeten nemen, terwijl dat mijn gedachten helemaal niet zijn. Als je t niet begrijpt zegt dat meer over jou, dan over mij.quote:Iemand die een ander beschuldigt van "dom lullen" zou bovenstaande punten toch wat meer moeten beargumenteren. Waarom zou de publieke opinie een ander waarde-oordeel hebben bij veranderende wetgeving? Een causaal verband lijkt mij niet direct logisch.
de mensen die demonstreerden waren geen criminelen, geen mensen die iemand aanvielen, geen mensen die dingen tegen de wet doen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is. De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.
Dat mag dus niet met excessief geweld. Wet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is.
Ja, en daarom is het hier niet minder fout. Tevens worden demonstraties in beschaafde landen pas uiteengeslagen als er gereld wordt, wat hier niet het geval was.quote:De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.
Ik zie iets in jouw toekomst.... ja... ik zie... je verhuist naar Moldavië en zal daar in armoe tussen corrupte politicussen en arme burgers leven.... have a nice life!!!!quote:Op woensdag 23 november 2005 19:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het Nederlands recht is gelukkig niet in de hele EU van toepassing.
Idd. En dat was het in dit geval niet.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het mag wel met gepast geweld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |