abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32329051
Ik snap iets niet helemaal goed: waar komt homohaat vandaan? Ik zat beetje de verhalen in de topics over Jezus en zijn seksualiteit te lezen. En die vraag rees opeens bij me.

Vreemdelingenhaat kan ik me nog redelijk voorstellen: je ziet de Marokkaantjes op de hoek hangen, stelen, rellen etc. De verhalen over kutmarokkanen zijn niet uit de media weg te slaan en al snel komt daar de haat jegens het gehele ras/volk uit voort.

Maar homohaat? Ja het staat in de Bijbel en Koran, dat het zondig is, maar wat bezielde de schrijvers van die geschriften toen om te verzinnen dat het zondig is om homofiel te zijn? Het enige waarin homofielen verschillen van de grote groep hetero's is hun seksuele gedrag (en natuurlijk hun voorliefde voor Abba en Madonna en het songfestival ). Zij doen daar anderen toch geen kwaad mee. Van buitenlanders zou je nog kunnen zeggen, dat ze te lui zijn om te werken en hier helemaal naar dit land komen om al onze banen in te pikken . Homo's zijn zelfs een voordeel voor hetero's. Hoe meer homomannen, hoe meer vrouwen er naar verhouding overblijven voor de heteroman en zitten de mannen niet in elkaars vaarwater.

Kortom wat bezielde de oude joden en arabieren toen ze hun geschriften schreven en wat drijft homohaters vandaag de dag?
pi_32329066
Kut, move this please naar WFL. Dacht dat ik daar postte.
pi_32329084
Mensen zijn bang voor datgene wat ze niet kennen of niet begrijpen. Het is dus (helaas) mens-eigen.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:54:24 #4
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_32329086
Duitsland?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 16 november 2005 @ 22:57:21 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_32329184
uitermate verkapte ik-heb-het-niet-op-marokkanen-post?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 16 november 2005 @ 23:01:48 #6
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_32329331
Door nichten die zich als complete debielen gedragen.
Bijvoorbeeld -> Gay Parade.
Narcist
pi_32329366
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:53 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Vreemdelingenhaat kan ik me nog redelijk voorstellen: je ziet de Marokkaantjes op de hoek hangen, stelen, rellen etc. De verhalen over kutmarokkanen zijn niet uit de media weg te slaan en al snel komt daar de haat jegens het gehele ras/volk uit voort.
Je beantwoordt al ongeveer je eige vraag... Homohaat is ook een soort van vreemdelingenhaat...
'Heel Goed =)!'
pi_32329376
de huidige homohaat komt voort uit diverse religies, waar die eht vandaan halen weet ik niet aangezien ik er niet in geloof.
Maar het zal vast hun god of andere "wijzen" zijn geweest.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32329389
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:57 schreef nixxx het volgende:
uitermate verkapte ik-heb-het-niet-op-marokkanen-post?
'Heel Goed =)!'
pi_32329545
Onzin. Je kan voor marokkanen ook antillianen of surinamers of breezerjeugd invullen. Maar ik bedoelde dat ik een reden voor vreemdelingenhaat nog voor kon stellen.
pi_32329623
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:09 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Onzin. Je kan voor marokkanen ook antillianen of surinamers of breezerjeugd invullen. Maar ik bedoelde dat ik een reden voor vreemdelingenhaat nog voor kon stellen.
Verkapt "ik heb een hekel aan alle buitenlanders + breezerjeugd" topic. Pfff
  woensdag 16 november 2005 @ 23:12:42 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_32329659
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:09 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
duidelijk.. daarom stond er ook een vraagteken achter
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_32329901
Ik wil niet mee naar Spanje, nou ja wel mee naar Spanje, maar niet in de zak.

(Kan hij overigens nog verplaatst worden naar WFL)
  woensdag 16 november 2005 @ 23:24:44 #14
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_32330051
Tis denk ik een instinctief gebeuren; je verzet je tegen iets waarvan je instinct zegt dat het niet goed is aangezien het de mens als "soort" in gevaar brengt.

Het is denk ik net zo iets als de reden waarom poep van andere mensen (maar ook honden en katten) stinkt maar met de lucht van koeiepoep hebben de meeste mensen niet zo'n probleem.
Ook dat is ingebakken; je ruikt als mens een andere vleeseter en dat betekent op oer-niveau "concurentie" en dus verzet je je daar tegen
Bij een koe ruik je geen vleeseter maar een groeneter en da's geen concurentie maar eerder een maaltijd.
pi_32330421
quote:
Kut, move this please naar WFL. Dacht dat ik daar postte.
  woensdag 16 november 2005 @ 23:37:16 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32330443
Homohaat.. Tja.

Oorspronkelijk, bij de joden en arabieren, komt het natuurlijk vanuit het principe dat ieder lid van de stam moest bijdragen aan het succes van de stam. (Het bevruchten van vrouwen natuurlijk). Ook de afkeer naar onanie (rukken) of bestialiteit komt hier vandaan. Gewoon goed de vrouwtjes bevruchten.

Nu op dit moment in NL? Voor een deel nog blijven hangen vanuit religieuze teksten van lang geleden. Voor een evengroot deel zijn het jonge kereltjes, niet helemaal zeker over hun eigen sexualiteit, die "om te bewijzen dat ze geen homo zijn" radicaal stelling nemen tegen homo's danwel gaan potenrammen.

* Een heel groot deel van de potenrammers is natuurlijk zelf latent homosexueel.
De mensen die echt heel hard roepen dat ze geen homo zijn, kun je daar het minst op vertrouwen.

LXIV (hetero)
The End Times are wild
pi_32330718
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:24 schreef robber57 het volgende:
Het is denk ik net zo iets als de reden waarom poep van andere mensen (maar ook honden en katten) stinkt maar met de lucht van koeiepoep hebben de meeste mensen niet zo'n probleem.
Ook dat is ingebakken; je ruikt als mens een andere vleeseter en dat betekent op oer-niveau "concurentie" en dus verzet je je daar tegen
Bij een koe ruik je geen vleeseter maar een groeneter en da's geen concurentie maar eerder een maaltijd.
Dit is wel héél erg vergezocht... àlle stront stinkt als ze ziekte, ook dat van planteneters!
  woensdag 16 november 2005 @ 23:56:10 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32331084
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:24 schreef robber57 het volgende:
Tis denk ik een instinctief gebeuren; je verzet je tegen iets waarvan je instinct zegt dat het niet goed is aangezien het de mens als "soort" in gevaar brengt.
Dat zal idd zeker meespelen. Ik denk dat ook vooral tegenwoordig een belangrijke factor is dat mensen het zich te beeldend kunnen voorstellen en zo'n "enge homo" hunzelf al in gedachten van achteren zien nemen. Die gedachte is vies, dus die homo ook.
Vampire Romance O+
pi_32331332
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:56 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat zal idd zeker meespelen. Ik denk dat ook vooral tegenwoordig een belangrijke factor is dat mensen het zich te beeldend kunnen voorstellen en zo'n "enge homo" hunzelf al in gedachten van achteren zien nemen. Die gedachte is vies, dus die homo ook.
of de groep mannen die vaak lichtelijk handtastelijk zijn als het op vrouwen aankomt en bang zijn dat homo's dat ook hun meteen bij hun reet grijpen als ze er toevallig langslopen
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 17 november 2005 @ 00:17:33 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32331632
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:04 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

of de groep mannen die vaak lichtelijk handtastelijk zijn als het op vrouwen aankomt en bang zijn dat homo's dat ook hun meteen bij hun reet grijpen als ze er toevallig langslopen
Had ik nog niet aan gedacht. Klinkt erg aannemelijk.
Vampire Romance O+
pi_32334773
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:04 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

Interessante benadering.
pi_32334775
Heeft het er in beginsel al niet mee te maken dat homo's "vreemd" zijn (Het is een beperkte subgroep), en dat het simpelweg makkelijk is om haat te kanaliseren tegen een kleine groep?
  donderdag 17 november 2005 @ 10:52:44 #23
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32337268
quote:
Ik snap iets niet helemaal goed: waar komt homohaat vandaan? Ik zat beetje de verhalen in de topics over Jezus en zijn seksualiteit te lezen. En die vraag rees opeens bij me.

Maar homohaat? Ja het staat in de Bijbel en Koran, dat het zondig is, maar wat bezielde de schrijvers van die geschriften toen om te verzinnen dat het zondig is om homofiel te zijn? Het enige waarin homofielen verschillen van de grote groep hetero's is hun seksuele gedrag (en natuurlijk hun voorliefde voor Abba en Madonna en het songfestival ). Zij doen daar anderen toch geen kwaad mee. Van buitenlanders zou je nog kunnen zeggen, dat ze te lui zijn om te werken en hier helemaal naar dit land komen om al onze banen in te pikken . Homo's zijn zelfs een voordeel voor hetero's. Hoe meer homomannen, hoe meer vrouwen er naar verhouding overblijven voor de heteroman en zitten de mannen niet in elkaars vaarwater.

Kortom wat bezielde de oude joden en arabieren toen ze hun geschriften schreven en wat drijft homohaters vandaag de dag?
Misschien bedoelde ze het wel zo
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_32337622
quote:

Hou toch op met je onzin
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32337677
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Hou toch op met je onzin
Hoezo is dat onzin? Is dat niet de manier hoe haat ontstaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')