Je beantwoordt al ongeveer je eige vraag... Homohaat is ook een soort van vreemdelingenhaat...quote:Op woensdag 16 november 2005 22:53 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Vreemdelingenhaat kan ik me nog redelijk voorstellen: je ziet de Marokkaantjes op de hoek hangen, stelen, rellen etc. De verhalen over kutmarokkanen zijn niet uit de media weg te slaan en al snel komt daar de haat jegens het gehele ras/volk uit voort.
quote:Op woensdag 16 november 2005 22:57 schreef nixxx het volgende:
uitermate verkapte ik-heb-het-niet-op-marokkanen-post?
Verkapt "ik heb een hekel aan alle buitenlanders + breezerjeugd" topic. Pfffquote:Op woensdag 16 november 2005 23:09 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Onzin. Je kan voor marokkanen ook antillianen of surinamers of breezerjeugd invullen. Maar ik bedoelde dat ik een reden voor vreemdelingenhaat nog voor kon stellen.
duidelijk.. daarom stond er ook een vraagteken achterquote:Op woensdag 16 november 2005 23:09 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Onzin. Je kan voor marokkanen ook antillianen of surinamers of breezerjeugd invullen. Maar ik bedoelde dat ik een reden voor vreemdelingenhaat nog voor kon stellen.
quote:Op woensdag 16 november 2005 22:53 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Kut, move this please naar WFL. Dacht dat ik daar postte.
Dit is wel héél erg vergezocht... àlle stront stinkt als ze ziekte, ook dat van planteneters!quote:Op woensdag 16 november 2005 23:24 schreef robber57 het volgende:
Het is denk ik net zo iets als de reden waarom poep van andere mensen (maar ook honden en katten) stinkt maar met de lucht van koeiepoep hebben de meeste mensen niet zo'n probleem.
Ook dat is ingebakken; je ruikt als mens een andere vleeseter en dat betekent op oer-niveau "concurentie" en dus verzet je je daar tegen
Bij een koe ruik je geen vleeseter maar een groeneter en da's geen concurentie maar eerder een maaltijd.
Dat zal idd zeker meespelen. Ik denk dat ook vooral tegenwoordig een belangrijke factor is dat mensen het zich te beeldend kunnen voorstellen en zo'n "enge homo" hunzelf al in gedachten van achteren zien nemen. Die gedachte is vies, dus die homo ook.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:24 schreef robber57 het volgende:
Tis denk ik een instinctief gebeuren; je verzet je tegen iets waarvan je instinct zegt dat het niet goed is aangezien het de mens als "soort" in gevaar brengt.
of de groep mannen die vaak lichtelijk handtastelijk zijn als het op vrouwen aankomt en bang zijn dat homo's dat ook hun meteen bij hun reet grijpen als ze er toevallig langslopenquote:Op woensdag 16 november 2005 23:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat zal idd zeker meespelen. Ik denk dat ook vooral tegenwoordig een belangrijke factor is dat mensen het zich te beeldend kunnen voorstellen en zo'n "enge homo" hunzelf al in gedachten van achteren zien nemen. Die gedachte is vies, dus die homo ook.
Had ik nog niet aan gedacht. Klinkt erg aannemelijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:04 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
of de groep mannen die vaak lichtelijk handtastelijk zijn als het op vrouwen aankomt en bang zijn dat homo's dat ook hun meteen bij hun reet grijpen als ze er toevallig langslopen
Interessante benadering.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:04 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
of de groep mannen die vaak lichtelijk handtastelijk zijn als het op vrouwen aankomt en bang zijn dat homo's dat ook hun meteen bij hun reet grijpen als ze er toevallig langslopen
Misschien bedoelde ze het wel zoquote:Op woensdag 16 november 2005 22:53 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Ik snap iets niet helemaal goed: waar komt homohaat vandaan? Ik zat beetje de verhalen in de topics over Jezus en zijn seksualiteit te lezen. En die vraag rees opeens bij me.
Vreemdelingenhaat kan ik me nog redelijk voorstellen: je ziet de Marokkaantjes op de hoek hangen, stelen, rellen etc. De verhalen over kutmarokkanen zijn niet uit de media weg te slaan en al snel komt daar de haat jegens het gehele ras/volk uit voort.
Maar homohaat? Ja het staat in de Bijbel en Koran, dat het zondig is, maar wat bezielde de schrijvers van die geschriften toen om te verzinnen dat het zondig is om homofiel te zijn? Het enige waarin homofielen verschillen van de grote groep hetero's is hun seksuele gedrag (en natuurlijk hun voorliefde voor Abba en Madonna en het songfestival). Zij doen daar anderen toch geen kwaad mee. Van buitenlanders zou je nog kunnen zeggen, dat ze te lui zijn om te werken en hier helemaal naar dit land komen om al onze banen in te pikken
. Homo's zijn zelfs een voordeel voor hetero's. Hoe meer homomannen, hoe meer vrouwen er naar verhouding overblijven voor de heteroman en zitten de mannen niet in elkaars vaarwater.
Kortom wat bezielde de oude joden en arabieren toen ze hun geschriften schreven en wat drijft homohaters vandaag de dag?
Hou toch op met je onzinquote:Op woensdag 16 november 2005 22:53 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Ik snap iets niet helemaal goed: waar komt homohaat vandaan? Ik zat beetje de verhalen in de topics over Jezus en zijn seksualiteit te lezen. En die vraag rees opeens bij me.
Maar homohaat? Ja het staat in de Bijbel en Koran, dat het zondig is, maar wat bezielde de schrijvers van die geschriften toen om te verzinnen dat het zondig is om homofiel te zijn? Het enige waarin homofielen verschillen van de grote groep hetero's is hun seksuele gedrag (en natuurlijk hun voorliefde voor Abba en Madonna en het songfestival). Zij doen daar anderen toch geen kwaad mee. Van buitenlanders zou je nog kunnen zeggen, dat ze te lui zijn om te werken en hier helemaal naar dit land komen om al onze banen in te pikken
. Homo's zijn zelfs een voordeel voor hetero's. Hoe meer homomannen, hoe meer vrouwen er naar verhouding overblijven voor de heteroman en zitten de mannen niet in elkaars vaarwater.
Kortom wat bezielde de oude joden en arabieren toen ze hun geschriften schreven en wat drijft homohaters vandaag de dag?
Vreemdelingenhaat alleen door Marokkaantjesquote:Op donderdag 17 november 2005 11:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo is dat onzin? Is dat niet de manier hoe haat ontstaat?
Het gaat om het voorbeeld, en Nederlanders zijn geen vreemdelingen..quote:Op donderdag 17 november 2005 11:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Vreemdelingenhaat alleen door Marokkaantjes
provoceren heet dat - want hij is Turken etc. vergeten en het allerbelangrijkst Nederlanders
quote:Op donderdag 17 november 2005 11:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Vreemdelingenhaat alleen door Marokkaantjes
provoceren heet dat - want hij is Turken etc. vergeten en het allerbelangrijkst Nederlanders
Nietesquote:Kortom wat bezielde de oude joden en arabieren toen ze hun geschriften schreven en wat drijft homohaters vandaag de dag?
En een hoop voldoen er toch wel aanquote:Op donderdag 17 november 2005 11:57 schreef descendent1 het volgende:
- Culturele factoren: De man dient mannelijk te zijn; stoer, meeste homo's voldoen niet aan het mannelijkheidsideaal dat gedurende de geschiedenis de man kenmerkt.
quote:Op donderdag 17 november 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
En een hoop voldoen er toch wel aan![]()
Hmmm, dat valt allemaal wel onder de noemer 'culturele factoren' te scharen. De vraag is alleen of het puur culturele factoren zijn die homohaat initieren. Homohaat is namelijk een wijdverbreid, intercultureel fenomeenquote:Op donderdag 17 november 2005 11:57 schreef descendent1 het volgende:
Homohaat zal wel een combinatie van factoren zijn:
- religieuze factoren.
- Maatschappelijke factoren: De maatschappij legt een bepaald gedrag op aan de mens; en homo's voldoen niet aan het gewenste gedrag, immers: man en vrouw, gezinnetje, kinderen etc.
- Culturele factoren: De man dient mannelijk te zijn; stoer, meeste homo's voldoen niet aan het mannelijkheidsideaal dat gedurende de geschiedenis de man kenmerkt.
- Xenofobie en vooroordelen doen de rest.
Klopt.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, dat valt allemaal wel onder de noemer 'culturele factoren' te scharen. De vraag is alleen of het puur culturele factoren zijn die homohaat initieren. Homohaat is namelijk een wijdverbreid, intercultureel fenomeen![]()
Het punt is dan wel weer dat Christendom en Islam dezelfde oorsprong hebben, en al in het Oude Testament staat op homoseksualiteit steniging. Dus vanuit dat oogpunt valt homohaat wel cultureel te verklaren. Hoe culturen zonder wortels in het Oude Testament tegen homoseksualiteit aankijken, weet ik niet zo goed. Dat is in de huidige wereld ook steeds lastiger te doorgrondenquote:Op donderdag 17 november 2005 12:13 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar hoe zit dat bij bijvoorbeeld Hindoes en Chinezen? Iemand een idee?
Want ik heb t idee dat homohaat grotendeels een religieuze oorsprong heeft; zowel christendom als Islam hebben het niet zo op Homo's, maar ik vraag me af hoe dat bij b.v. Boeddhisten zit.
Als het onnatuurlijk is, waarom komt het dan zoveel voor, en zelfs in het dierenrijk?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:00 schreef Yildiss het volgende:
homo is onnatuurlijk. netzoals het onnatuurlijk eruitziet als iemand 300kg weegt.
nou vergelijk ik wel hele dikke mensen met hele rare mensen maargoed.
Er is idd een verschil tussen (on)natuurlijkheid en de acceptatie van iets.. daar zit em het probleem volgens mij..quote:Op donderdag 17 november 2005 15:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Als het onnatuurlijk is, waarom komt het dan zoveel voor, en zelfs in het dierenrijk?
Zoiets dacht ik ook.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:41 schreef Karina het volgende:
Ik denk dat ook meespeelt, dat in de meeste religies seks vooral "bedoeld" is voor voortplanting. Twee mannen (of twee vrouwen) kunnen zich niet voortplanten, hebben alleen seks voor de seks en vallen daardoor dus buiten de norm.
Ik denk dat de oorspronkelijke natuurlijke functie van seks niet zo zwaar weegt; tenslotte zijn er ook verscheidene andere menselijke neigingen die niet direct bedoeld zijn op soortbehoud, maar die wel geaccepteerd zijn. Ik zou het eerder gooien op de oorspronkelijke afkeer tegen homo's in het Oude Testament, voortgezet in de christelijke en islamitische culturen. De dogma's en normen van die culturen zijn wereldwijd nog steeds dominant, alhoewel we ze soms niet meer direct naar die culturen herleiden. Homohaat kent bij uitstek een traditionele achtergrond.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:41 schreef Karina het volgende:
Ik denk dat ook meespeelt, dat in de meeste religies seks vooral "bedoeld" is voor voortplanting. Twee mannen (of twee vrouwen) kunnen zich niet voortplanten, hebben alleen seks voor de seks en vallen daardoor dus buiten de norm.
Iets wat de geloven in christelijke lijn niet doen is het prediken van vrije sex. Als je lekker wilt voortplanten moet je dat juist doen.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:41 schreef Karina het volgende:
Ik denk dat ook meespeelt, dat in de meeste religies seks vooral "bedoeld" is voor voortplanting.
je moet (moest) juist voorplanten en sex was hierin een noodzakelijk kwaad.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:09 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Iets wat de geloven in christelijke lijn niet doen is het prediken van vrije sex. Als je lekker wilt voortplanten moet je dat juist doen.
Waarom pretendeer jij hier de universele waarden van sex te kennen?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:52 schreef -Beestje- het volgende:
je moet (moest) juist voorplanten en sex was hierin een noodzakelijk kwaad.
Sex dient slechts voor de voortplanting en alle sexuele handelingen die niet tot voortplanting kunnen leiden zijn een zonde
idd, een zonde volgens de christelijke geloven.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:52 schreef -Beestje- het volgende:
je moet (moest) juist voorplanten en sex was hierin een noodzakelijk kwaad.
Sex dient slechts voor de voortplanting en alle sexuele handelingen die niet tot voortplanting kunnen leiden zijn een zonde
Gelul. Homoseksualiteit is van alle tijden, en alle aan ons verwante diersoorten doen er ook aan, dus hartstikke natuurlijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:00 schreef Yildiss het volgende:
homo is onnatuurlijk. netzoals het onnatuurlijk eruitziet als iemand 300kg weegt.
nou vergelijk ik wel hele dikke mensen met hele rare mensen maargoed.
Homo sex is ook best lekker en vrouwen boven de vijftig neuken ook nog met genoegenquote:Op zaterdag 19 november 2005 15:26 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Of je het als kwaad ziet of niet, dat het prettig is om sex te hebben heeft qua voortplanting alleen maar voordelen. Iets wat lekker is eet je ook vaker.
Misschien was homoseksualiteit wel een systeem om vrede te bewaren (zie bonobo's) en is er in de loop van het christendom zo gehamerd op monogamie etc. dat de persoonlijke banden tussen mensen anders dan het gezin zijn verdwenen. Als homoseksualiteit geen taboe was geweest (door de kerk) misschien was er dan wel mondiale vrede.
Een ander ietsje; waarom zijn zo veel geestelijken pedofilistisch homofiel? Volgens mij is er geen beroepsgroep waar meer jongetjes worden betast dan bij de voorgangers. (Zelfs niet in het onderwijs)
'Elkaar' in de bibs nemen zat er volgens mij niet in. Net als bij de Grieken was het een kwestie van boven- en ondergeschikte. Als bijvoorbeeld vrije Romeinse burger kon je makkelijk een of andere mannelijke slaaf sodomiseren, maar omgekeerd was het uit den boze.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:50 schreef bonke het volgende:
vroeger in de tijd van de romeinen was het heel normaal dat mannen elkaar in den bibs namen
zowel vrouwen als mannen deden mee in orgies en maakten daar geen onderscheid tussen mannenbibs en vrouwenbibsje
wees maar blij dat de romeinen dus de bijbel niet geschreven hebben, anders zaten we nu in het bibsje van je beste vriend ( of een ander manneke ) te poeren
Stierenpoep, als je iets wilt vergelijken, vergelijk dan clitoris met eikel, dat heeft teminste nog een beetje onderbouwing. Ook het punt dat wij evolutionair richting homofilie gaan vind ik een beetje een schot in het duister. De prostaat komt veel voor onder de zoogdieren dus om te stellen dat het een extratje voor de mens is, is een beetje vreemd. Trouwens, uit jouw verhaal blijkt niet waarom mannen 'die elkaar in de bibs namen' een evolutionair voordeel hebben. Dat is meestal toch wel een vereiste.quote:Op zondag 20 november 2005 10:07 schreef 075sailor het volgende:
Eventjes een kleine opmerking, die misschien iemand aan het denken zet. De mannelijke prostaat heeft vrijwel hetzelfde zenuwsysteem als de vrouwlijke clitoris. De prostaat zwelt op bij het klaarkomen en stimulering van dat orgaan veroorzaakt bij de meeste mannen een orgasme. De prostaat kan daarom de mannelijke clitoris genoemd worden. Dat ding ligt ca 5 cm. van de anale opening...
Altijd grappig om te zien dat, wanneer een zelfverzekerde hetero het opneemt voor de homo's, dat hij nog wel even moet vermelden dat hij zelf géén homo is.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:37 schreef LXIV het volgende:
LXIV (hetero)
Maar je eten luchtdicht verpakt in polymeren wel? Menselijk gedrag afkeuren op 'niet natuurlijk' is een redelijke hypocriet. Dat homoseksuelen niet voor nageslacht kunnen zorgen is ook niet helemaal waar. De 'mietjes' in sommige ' jager-verzamelaar'-culturen gaan vaak niet mee op de jacht, maar blijven thuis om op de kinder te passen en om de vrouwen te helpen. Als de jacht dagen duurt weet je nooit wat er gebeurt.quote:Op zondag 20 november 2005 10:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is gewoon niet natuurlijk...
[..]
Jep, dan blijft het houdbaar enzo ?quote:Op zondag 20 november 2005 10:36 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Maar je eten luchtdicht verpakt in polymeren wel?
Niet? Hoe kunnen zij zonder genetische manipulatie voor nageslacht zorgen dan?quote:Menselijk gedrag afkeuren op 'niet natuurlijk' is een redelijke hypocriet. Dat homoseksuelen niet voor nageslacht kunnen zorgen is ook niet helemaal waar.
jawel, wanneer er mannen op jacht gingen, en ze waren weken van huis, volgden ze vaak dagenlang een bepaald prooidier. De jacht opzich was een aangelegenheid waar heel veel skills en aandacht voor nodig was, ze hadden in ieder geval geen tijd over om elkaar in de kont te nemen.quote:De 'mietjes' in sommige ' jager-verzamelaar'-culturen gaan vaak niet mee op de jacht, maar blijven thuis om op de kinder te passen en om de vrouwen te helpen. Als de jacht dagen duurt weet je nooit wat er gebeurt.
Van de hetero.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:53 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Ik snap iets niet helemaal goed: waar komt homohaat vandaan?
Heel natuurlijk....quote:Op zondag 20 november 2005 10:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jep, dan blijft het houdbaar enzo ?
Waarom is er dan nog homoseksualiteit? Volgens jouw redenatie had het al duizenden generaties niet meer in ons genoom moeten zitten. Dus hoe hebben ze dat gedaan?quote:[..]
Niet? Hoe kunnen zij zonder genetische manipulatie voor nageslacht zorgen dan?
quote:Op zondag 20 november 2005 10:36 schreef Invictus_ het volgende:
Als de jacht dagen duurt weet je nooit wat er gebeurt.
ja, true.quote:Op zondag 20 november 2005 10:53 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Heel natuurlijk....
[..]
Waarom is er dan nog homoseksualiteit? Volgens jouw redenatie had het al duizenden generaties niet meer in ons genoom moeten zitten. Dus hoe hebben ze dat gedaan?
Volgens mij is iemand met homoseksuele gevoelens niet per definitie uitgesloten van voortplanting. Kijk maar naar de hoeveelheid vaders op parkeerplaatsen langs de snelweg.
Er is, volgens mij, geen menselijk gedrag dat niet genetisch wordt ondersteunt. Dat wil overigens niet zeggen dat homofilie erfelijk is; alleen dat ons genoom de optie tot homofilie in zich heeft.quote:Op zondag 20 november 2005 11:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Maar goed, jij denkt dus dat homofilie erfelijk is?
Ik neem aan dat er onderscheid is tussen elkaars reet uitneuken aan de ene kant en voor nageslacht zorgen aan de andere kant. Als we dan naar anale seks kijken, dan is wat al te kort door de bocht om te zeggen dat je daarom vindt dat er iets mis is met flikkers. Je hebt geen idee hoeveel hetero's anale seks bedrijven. Weet jij hoeveel kerels de dildo van hun vriendin met genoegen tot zich nemen en die kerels zijn echt geen homo.quote:Op zondag 20 november 2005 10:26 schreef Salvad0R het volgende:
ik haat geen homo's.... alleen als ik homofilie objectief ga bekijken... en ik besef dat homo's elkaars reet uitneuken, en niet voor nageslacht kunnen zorgen, dan betrap ik mezelf er wel eens op dat ik denk dat er iets Mis is met deze mensen. Het is gewoon niet natuurlijk verantwoord om homo te zijn. denk wel dat de liefde die ze voelen voor elkaar Oprecht is, daarniet van ... maar dat verhaal over kontneukende holenmensen is zware bullshit. Leuk excuusje voor jezelf om je vriendjes in hun kont te nemen, maar Nee, mannelijke holenmensen namen elkaar doorgaans niet in hun kont. Ze hadden wel wat beters te doen, overleven en shit.
Seksuele voorkeur is iets dat ad random voorkomt. Zoveel menselijke eigenschappen komen willekeurig voor. Een voorbeeldje: maar 5% van alle mensen is volstrekt onbetrouwbaar en 5% volkomen betrouwbaar. Iedereen heeft zijn onbetrouwbaarheids grens. Dat kun je afzetten op een gauss kurve. Bij sommigen ligt hun onbetrouwbaarheidsgrens bij een euro en die moet je in alles controleren - die zitten dus aan de ene kant van de kurve - anderen kun je met een miljoen op pad sturen en die komen netjes met dat geld bij je terug - daar zit de andere kant van de kurve. Het verschijnsel homoseksualiteit is te ingewikkeld om met een simpele verklaring af te doen. Het komt bij vrijwel alle diersoorten voor, in ieder geval ook bij de mens.quote:Op zondag 20 november 2005 11:34 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Er is, volgens mij, geen menselijk gedrag dat niet genetisch wordt ondersteunt. Dat wil overigens niet zeggen dat homofilie erfelijk is; alleen dat ons genoom de optie tot homofilie in zich heeft.
Dat noemen ze mannen, die het met mannen doen. De term homo is geen goeie voor huisvaders, die op parkeerterreinen langs de snelweg rondstruinen. Misschien zijn ze bi-seksueel...?quote:Op zondag 20 november 2005 10:53 schreef Invictus_ het volgende:
Volgens mij is iemand met homoseksuele gevoelens niet per definitie uitgesloten van voortplanting. Kijk maar naar de hoeveelheid vaders op parkeerplaatsen langs de snelweg.
Nee hoor. Homo-haat komt van de latente zijn affectieve gevoelens voor het zelfde geslacht wegdrukkende homo... Zelfhaat dus.quote:
He, Invictus,quote:Op zondag 20 november 2005 10:36 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
De 'mietjes' in sommige ' jager-verzamelaar'-culturen gaan vaak niet mee op de jacht, maar blijven thuis om op de kinder te passen en om de vrouwen te helpen. Als de jacht dagen duurt weet je nooit wat er gebeurt.
Hitlers jodenhaat?quote:Op zondag 20 november 2005 20:07 schreef 075sailor het volgende:
[..]
Nee hoor. Homo-haat komt van de latente zijn affectieve gevoelens voor het zelfde geslacht wegdrukkende homo... Zelfhaat dus.![]()
![]()
Het waren wel hol-bewoners (flauw grapje)quote:Op zondag 20 november 2005 10:26 schreef Salvad0R het volgende:
mannelijke holenmensen namen elkaar doorgaans niet in hun kont. Ze hadden wel wat beters te doen, overleven en shit.
Hitlers jodenhaat is voorbereid door eeuwen van demonisering van de joden door het gggristendom. Hitler en zijn beulen mogen dan de feitelijke uitvoerders zijn geweest, maar zonder de eeuwenlange hetse tegen de joden had die boevenbende in Duitsland geen poot aan de grond gekregen. Met name Rome kan zich niet onttrekken aan de morele verantwoording van de holocast.quote:
Deels mee eens, er was een anti joden sfeer in Europa vooral door invloed van de Vaticaan. Joden kregen schuld van slechte economie en onrust in Duitsland en werd als schuldige gewezen door Hitler. Maar de Homos die ook werden vervolgt door Hitler was volgens mij eerder door walging van hem dan welke reden dan ook.quote:Op zondag 20 november 2005 22:36 schreef 075sailor het volgende:
[..]
Hitlers jodenhaat is voorbereid door eeuwen van demonisering van de joden door het gggristendom. Hitler en zijn beulen mogen dan de feitelijke uitvoerders zijn geweest, maar zonder de eeuwenlange hetse tegen de joden had die boevenbende in Duitsland geen poot aan de grond gekregen. Met name Rome kan zich niet onttrekken aan de morele verantwoording van de holocast.![]()
Walter
![]()
Ik had het ongenoegen om 'Mein Kamp' in handen te krijgen en heb er wat uit gelezen. Wat een onbenullig prulwerkje, dat intelligente Duitsers daar ingestonken zijn (dit is erg off-topic)
maar vaticaan was dan ook heteroquote:Op zondag 20 november 2005 23:25 schreef 075sailor het volgende:
Hey Triggershot,
Ik kan me vergissen en heb ik iets gemist, maar had het Vaticaan dan niks tegen homo's...
Volgens mij was dat een van de hoofdmotieven van het boek Judas. Toen we in een spotje vroegen of Jezus homos zou kunnen zijn geweest, was de tent te klein en enkele TV stations weigerden het spotje uit te zenden... Te gevoelig voor hun gelovige kijkers![]()
![]()
En ze hebben er HELEMAAAAAL niks te verbergen. Toevallig was de naamgever van die beweging en joods en homo... Gek he?quote:Op maandag 21 november 2005 10:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maar vaticaan was dan ook hetero![]()
Gewaagde stelling, ook te onderbouwen?quote:Op maandag 21 november 2005 10:13 schreef 075sailor het volgende:
[..]
En ze hebben er HELEMAAAAAL niks te verbergen. Toevallig was de naamgever van die beweging en joods en homo... Gek he?
Walter
![]()
Ja. Heb er een heel leuk boek over geschreven "Judas". Als je er wat meer over wilt weten ga dan naar een ander topic hier op WFL. Dat begon in januari j.l. naar aanleidng van een door twee TV zenders geweigerd TV spotje voor het boek. In dat spotje werd de vraag gesteld "Was Jezus homo?" De discussie heeft hier tot een zeer lange reeks discussies geleid. Toen het topic 'vol' was is er een nieuw topic geopend; Walter Kamp: Jezus was homo deel 2. Een paar meisjes (inmiddels vriendinnen van me) deden aan de discussie mee en hebben gevraagd of ik ook eens wilde inloggen. Het resultaat..? Volgens mij met kracht van argumenten.quote:Op maandag 21 november 2005 10:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewaagde stelling, ook te onderbouwen?
jezus was een homo? sta jij 8er?quote:Op maandag 21 november 2005 11:30 schreef 075sailor het volgende:
[..]
Ja. Heb er een heel leuk boek over geschreven "Judas". Als je er wat meer over wilt weten ga dan naar een ander topic hier op WFL. Dat begon in januari j.l. naar aanleidng van een door twee TV zenders geweigerd TV spotje voor het boek. In dat spotje werd de vraag gesteld "Was Jezus homo?" De discussie heeft hier tot een zeer lange reeks discussies geleid. Toen het topic 'vol' was is er een nieuw topic geopend; Walter Kamp: Jezus was homo deel 2. Een paar meisjes (inmiddels vriendinnen van me) deden aan de discussie mee en hebben gevraagd of ik ook eens wilde inloggen. Het resultaat..? Volgens mij met kracht van argumenten.Aan jou ter beoordeling. Kijk zelf maar. Als je het ergens niet mee eens bent of er een andere visie over hebt hoor ik dat van je.
Walter
![]()
Buiten kijf als die geen homo was - hij liep altijd in een lange witte jurk (flauw grapje) - ben ik transseksueel (dat ik dat niet ben is gemakkelijk genoeg te controleren hahahahaquote:Op maandag 21 november 2005 11:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jezus was een homo? sta jij 8er?
Ja of hij had misschien wel een seksuele voorkeur, maar bracht deze gewoon niet in de praktijk, zoals veel priesters hem tegenwoordig naleven. Hij had immers wel wat beters te doen, dan een beetje te liggen hupsen met een stel homo's op een afwerkplek. Of hij was aseksueel, kan natuurlijk ook. Of biseksueel: Maria en Johannes en nog een stel hoeren. Of hij was daarnaast ook nog es pedoseksueel "laat de kinderen tot mij komen" of hij was uitsluitend pedoseksueel.quote:Op maandag 21 november 2005 14:57 schreef 075sailor het volgende:
[..]
Buiten kijf als die geen homo was - hij liep altijd in een lange witte jurk (flauw grapje) - ben ik transseksueel (dat ik dat niet ben is gemakkelijk genoeg te controleren hahahaha), denk jij van niet dan? Denk jij dat ie iets had met Maria Magdalena?
Walter
![]()
Dat zeg jij dat er niks over bekend is. Als de mensen op zondag naar de kerk gaan zou je denken dat iedereen hem persoonlijk heeft gekend. Dat zijn er op deze aardkloot wel effe 2 miljard, ja...quote:Op maandag 21 november 2005 15:33 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
Kortom, er is niets over bekend. Het is alleen maar gissen er zijn gewoon te weinig bronnen over de historische Jezus. Het is natuurlijk ook heel moeilijk argumenten vinden als er zo weinig documenten over de historische jezus zijn. Misschien was hij wel helemaal niet zo belangrijk toen, als hij nu voor velen is. Hij komt in bijna geen enkele joodse biografie over Jeruzalem of het joodse volk van de eerste eeuw voor.
Zoals..? Zijn boodschap verkondigen misschien? Als die boodschap luidde: bemint den ander gelijkende uzelve dan past het bezoek aan dat wat jij noemt een homo-afwerkplaats aardig bij hem. De term afwerkplaats heeft een zeer vette associatie met heroine hoeren. Ik denk iets barmhartiger over dit soort plaatsen waar 'men' bijeenkomt met volgelingen.quote:Op maandag 21 november 2005 15:33 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
Hij had immers wel wat beters te doen, dan een beetje te liggen hupsen met een stel homo's op een afwerkplek.
Maria Magdalena komt twee keer voor in de bijbel. Een keer als een van de vrouwen, die het graf van Jezus gaan openen en een keer staande bij de "wenende vrouwen" onder het kruis.quote:Op maandag 21 november 2005 18:44 schreef deedeetee het volgende:
WhuhJesus een homo ? En die mooie relatie die hij met Maria Magdalena had dan ?
Geheel mee eens, Da Vinci Code is volstrekte onzin, leuk maar onzin. Ik ken ook niet alles wat er over de stichter van de grootste wereld godsdienst is geschreven. De bijbel is zeer zeker de bron niet. Daar ben ik uiterst duidelijk in. Maar ik hoor graag wat die andere bron is.quote:Op maandag 21 november 2005 20:32 schreef deedeetee het volgende:
LOL
De Da Vinci code is een brok onzin daar heeft mijn opmerking niks mee te maken hoor. Ik had 't al eerder ergens gelezen, moet alleen ff diep peinzen wáár.....
Een of ander boek met als titel iets als de mens Christus of zo iets dergelijks.
er bestaat schijnbaar een evangelie van maria http://www.gnosis.org/library/marygosp.htmquote:Op maandag 21 november 2005 20:45 schreef 075sailor het volgende:
[..]
Geheel mee eens, Da Vinci Code is volstrekte onzin, leuk maar onzin. Ik ken ook niet alles wat er over de stichter van de grootste wereld godsdienst is geschreven. De bijbel is zeer zeker de bron niet. Daar ben ik uiterst duidelijk in. Maar ik hoor graag wat die andere bron is.
Walter
![]()
Hoi beestje,quote:Op maandag 21 november 2005 23:07 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
er bestaat schijnbaar een evangelie van maria http://www.gnosis.org/library/marygosp.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |