Dit zijn stereotypen. Er zijn ook heel veel macho homo-mannen, die op dat vlak zeker niet onder doen voor hetero-mannen.quote:Op zondag 4 juli 2004 20:58 schreef gnomaat het volgende:
Waar typisch met (hetero-)mannelijk geassocieerde eigenschappen als macho, haantjesgedrag, aggressiviteit enz. misschien gunstig zijn voor de primaire voortplantings- en overlevingsbehoeften, lijken de meer "homofiele" eigenschappen zoals zachtaardigheid, betrouwbaarheid t.a.v. vrouwen e.d. me sociaal gezien bepaald positief voor het welzijn en stabiliteit van die sociale structuur.
Akkoord, ik had het ook over "met homo/hetero mannen geassocieerde" eigenschappen (gemiddeld gezien kloppen die stereotypen wel redelijk trouwens).quote:Op zondag 4 juli 2004 21:04 schreef Alicey het volgende:
Dit zijn stereotypen. Er zijn ook heel veel macho homo-mannen, die op dat vlak zeker niet onder doen voor hetero-mannen.
Cybarite wel toch?quote:Ik ben echter bang dat je niet veel verder komt met die stellingen. Degenen die tegen homoseksualiteit zijn, horen je stellingen niet.
Mijn ervaringen zijn anders hier. Maar misschien ga ik met de verkeerde homoseksuelen om.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:15 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Akkoord, ik had het ook over "met homo/hetero mannen geassocieerde" eigenschappen (gemiddeld gezien kloppen die stereotypen wel redelijk trouwens).
Ik kan me niet herinneren het hier met Cybarite over gehad te hebben, dus vooralsnog ben ik positief.quote:[..]
Cybarite wel toch?
Nah, die leeft in zijn eigen wereldje.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:15 schreef gnomaat het volgende:
Cybarite wel toch?
*mee eens is*quote:Op zondag 4 juli 2004 21:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
ben echter bang dat je niet veel verder komt met die stellingen. Degenen die tegen homoseksualiteit zijn, horen je stellingen niet.
Zolang instemmende volwassenen anderen er niet mee schaden: niet.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:27 schreef Alicey het volgende:
Om overigens rechtstreeks op de titel in te gaan.. In hoeverre heeft iemand recht om te bepalen of iets okee is of niet?
Mensen die in god geloven gaan graag op zijn stoel zitten.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:27 schreef Alicey het volgende:
Om overigens rechtstreeks op de titel in te gaan.. In hoeverre heeft iemand recht om te bepalen of iets okee is of niet?
Ik denk dat we als maatschappij wel het recht hebben (en zelfs dat het wenselijk is) te bepalen dat seks tussen volwassenen en jonge kinderen niet okee is.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:27 schreef Alicey het volgende:
Dat gebeurt inderdaad, maar het is zeker niet aan hen voorbehouden. Veel mensen denken te kunnen bepalen hoe anderen moeten leven. Kijk ook maar bijvoorbeeld naar de buurman die een nieuwe BMW heeft, terwijl hij helemaal niet zo goed verdient. Dat hij helemaal niet zo goed verdient is dan vaak al een aanname, en hieruit volgt weer de aanname dat het nooit eerlijk kan zijn. Dit vloeit ook weer voort uit het feit dat mensen voor anderen denken te kunnen bepalen hoe zij moeten leven. Wanneer zij anders doen, moet er ook een reden worden gezocht waarom dat "fout" is.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mensen die in god geloven gaan graag op zijn stoel zitten.
Wat is de grondslag hiervoor?quote:Op zondag 4 juli 2004 21:30 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Ik denk dat we als maatschappij wel het recht hebben (en zelfs dat het wenselijk is) te bepalen dat seks tussen volwassenen en jonge kinderen niet okee is.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Zolang instemmende volwassenen anderen er niet mee schaden: niet.
Er wordt geen waarde-oordeel gegeven aan de natuur. Er wordt slechts gesteld dat het niet tegen-natuurlijk is. Wanneer ik daar overigens op verder ga, is de hele manier waarop de mens leeft tegennatuurlijk.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:35 schreef Nazgul het volgende:
volgens mij zijn 1,2,4 en 5 allemaal waar (er valt in ieder geval wat voor te zeggen)
en toch is het 'wel okee'.
Ik vind je argumenten trouwens allemaal volkomen onzin. Om maar eens een voorbeeldje te geven: omdat het voorkomt in de natuur is het natuurlijk? Sommige diersoorten slachten hun soortgenoten af. Daarom zou jij zover willen gaan de neiging tot moorddadigheid natuurlijk te willen noemen? En het volgens de context van je stukje goed te keuren?
Wat zijn 'jonge kinderen'?quote:Op zondag 4 juli 2004 21:30 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Ik denk dat we als maatschappij wel het recht hebben (en zelfs dat het wenselijk is) te bepalen dat seks tussen volwassenen en jonge kinderen niet okee is.
Dan heb je denk ik de intentie van zijn openingspost gemist. Er wordt juist een waardeoordeel aan ieder van zijn argumenten gekoppeld; dat homosexualiteit normaal/goed/geaccepteerd zou moeten zijn. Zijn waardeoordeel is top, maar de argumenten die hij gebruikt om er te komen zijn op niks gebaseerd.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:37 schreef Alicey het volgende:
Er wordt geen waarde-oordeel gegeven aan de natuur. Er wordt slechts gesteld dat het niet tegen-natuurlijk is. Wanneer ik daar overigens op verder ga, is de hele manier waarop de mens leeft tegennatuurlijk.
De mens is wel een sociaal dier dat in een groep (samenleving of maatschappij) leeft. De bijbehorende mechanismen hebben we dus ook zoals een heersende moraal. Die moraal kan niet tot stand komen als mensen niet de behoefte zouden hebben om hun eigen ideeën van wat goed en niet-goed is, aan elkaar op te leggen.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat gebeurt inderdaad, maar het is zeker niet aan hen voorbehouden. Veel mensen denken te kunnen bepalen hoe anderen moeten leven. Kijk ook maar bijvoorbeeld naar de buurman die een nieuwe BMW heeft, terwijl hij helemaal niet zo goed verdient. Dat hij helemaal niet zo goed verdient is dan vaak al een aanname, en hieruit volgt weer de aanname dat het nooit eerlijk kan zijn. Dit vloeit ook weer voort uit het feit dat mensen voor anderen denken te kunnen bepalen hoe zij moeten leven. Wanneer zij anders doen, moet er ook een reden worden gezocht waarom dat "fout" is.
Er wordt echter geen waarde-oordeel aan de natuur gegeven (Goed of fout). Er wordt slechts gesteld dat tegen-natuurlijkheid van homoseksualiteit niet waar is.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:41 schreef Nazgul het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik de intentie van zijn openingspost gemist. Er wordt juist een waardeoordeel aan ieder van zijn argumenten gekoppeld; dat homosexualiteit normaal/goed/geaccepteerd zou moeten zijn. Zijn waardeoordeel is top, maar de argumenten die hij gebruikt om er te komen zijn op niks gebaseerd.
Anders stuit inderdaad vaak op verzet. Uiteindelijk is het echter wel vaak zo dat juist omdat iets een keer anders gebeurt, er vooruitgang wordt geboekt.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De mens is wel een sociaal dier dat in een groep (samenleving of maatschappij) leeft. De bijbehorende mechanismen hebben we dus ook zoals een heersende moraal. Die moraal kan niet tot stand komen als mensen niet de behoefte zouden hebben hun eigen ideeën van wat goed en niet-goed is, niet aan elkaar zouden willen opleggen.
"Anders" stuit dus altijd op verzet.
Ons inzicht in de seksuele (en eigenlijk algehele geestelijke) ontwikkeling van de mens, op basis waarvan we redelijkerwijs kunnen aannemen dat deze ernstig wordt verstoord (ten nadele van het kind, wel te verstaan) wanneer een volwassene seks met een kind bedrijft.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:34 schreef Alicey het volgende:Wat is de grondslag hiervoor?
2 volwassenen die seks met elkaar bedrijven, kan echter ook in de toekomst leiden tot verstoringen.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:49 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Ons inzicht in de seksuele (en eigenlijk algehele geestelijke) ontwikkeling van de mens, op basis waarvan we redelijkerwijs kunnen aannemen dat deze ernstig wordt verstoord (ten nadele van het kind, wel te verstaan) wanneer een volwassene seks met een kind bedrijft.
Da's waar, maar "anders" betekent ook dat men niet meer kan 'voorspellen' hoe die ander zich zal gedragen.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Anders stuit inderdaad vaak op verzet. Uiteindelijk is het echter wel vaak zo dat juist omdat iets een keer anders gebeurt, er vooruitgang wordt geboekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |