Dus als een vrouw b.v. verkracht is en daardoor zwanger raakt (omdat zij b.v. van haar geloof geen anticonceptie mag hebben), moet zij het kind maar houden? Of als er complicaties tijdens de zwangerschap zijn waardoor moeder en kind ZULLEN overlijden als er geen abortus plaatsvindt, dan moeten beiden maar sterven? Wat een holbewoner mentaliteit.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:18 schreef Cybarite het volgende:
Goede zaak dat abortus wordt aangepakt.
Allereerst moet er alles op alles worden gezet om die schoft te vinden.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:49 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dus als een vrouw b.v. verkracht is en daardoor zwanger raakt (omdat zij b.v. van haar geloof geen anticonceptie mag hebben), moet zij het kind maar houden?
Dat is geen vrijwillige abortus, dat is gewoon een medische calamiteit.quote:Of als er complicaties tijdens de zwangerschap zijn waardoor moeder en kind ZULLEN overlijden als er geen abortus plaatsvindt, dan moeten beiden maar sterven? Wat een holbewoner mentaliteit.
En als zo'n meisje dan 15 isquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:10 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Allereerst moet er alles op alles worden gezet om die schoft te vinden.
Als dat niet lukt, bestaan er altijd nog weeshuizen (als de moeder het kind echt af wil stoten).
...want?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:18 schreef Cybarite het volgende:
Ook bij een medische calamiteit wil Bush dus het aborteren van de vrucht verbieden.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:10 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Als dat niet lukt, bestaan er altijd nog weeshuizen (als de moeder het kind echt af wil stoten).
[..]
Dat is geen vrijwillige abortus, dat is gewoon een medische calamiteit.
Deze twee mogelijkheiden hebben slechts een marginaal aandeel in het totale aantal gepleegde abortussen. Oftwel, je loopt zielig te doen terwijl je voorbij gaat aan de wérkelijke oorzaken achter veel aborteringen. Of beter gezegd, redenen tot.
Want dat is pure gemakszucht, het doorslaan van de consumptiemaatschappij in combinatie met roekeloosheid (ook op seksueel gebied, blijkt).
Er bestaan genoeg anti-conceptiemiddelen, het legaliseren van kindermoord is niet nodig om iedereen zijn pleziertje te kunnen gunnen (geslachtsgemeenschap bedrijven zonder dat dat resulteert in een zwangerschap).
Dan is voorlichting op zijn plaats, in plaats van 'onthouding' te promoten en condooms uit te bannen en verder kinderen dom te houden over seksquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:10 schreef Cybarite het volgende:
Want dat is pure gemakszucht, het doorslaan van de consumptiemaatschappij in combinatie met roekeloosheid (ook op seksueel gebied, blijkt).
Er bestaan genoeg anti-conceptiemiddelen, het legaliseren van kindermoord is niet nodig om iedereen zijn pleziertje te kunnen gunnen (geslachtsgemeenschap bedrijven zonder dat dat resulteert in een zwangerschap).
Ja, belachelijk dat de keuze aan de vrouwen zelf wordt overgelaten he, ipv dat de overheid het reguleert.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:18 schreef Cybarite het volgende:
Wat een holbewoner.quote:The law, approved by the House and Senate late last month, prohibits doctors from committing an "overt act" designed to kill a partially delivered fetus and allows no exception if the woman's health is at risk, or if the child would be born with ailments.
Volgens de bijbel moet de vrouw toch trouwen met de verkrachter, waarom predik je dat niet?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:10 schreef Cybarite het volgende:
Malloot. Het doorstaan ve abortus is echt niet 'gemakkelijk' hoor, als je dat denkt.quote:Oftwel, je loopt zielig te doen terwijl je voorbij gaat aan de wérkelijke oorzaken achter veel aborteringen. (...)
Want dat is pure gemakszucht
Nu ga je te ver, Juup. Wat een enorme beledigingquote:
Volgens mij heeft Bush zijn vrouw met een knuppel op haar kop geslagen en aan haar haar naar zijn grot gesleept.quote:
Toffe sig heb jij.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:24 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Bush zijn vrouw met een knuppel op haar kop geslagen en aan haar haar naar zijn grot gesleept.
Niet te geloven, ik hoop toch echt dat Kerry president wordt daar zodat de wereld van deze mongool verholpen is
dankquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Toffe sig heb jij.
Oke, mijn excuus.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nu ga je te ver, Juup. Wat een enorme belediging.
Holbewoners hebben meer respect voor de gezondheid ve vrouw.
oja? vertel is dan, ik ben benieuwt naar je bijbelse wijsheidquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Volgens de bijbel moet de vrouw toch trouwen met de verkrachter, waarom predik je dat niet?
Wie? Het kind of het slachtoffer?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:12 schreef Fliepke het volgende:
[..]
En als zo'n meisje dan 15 is.
kom eens onder die steen vandaan.
Dacht je soms dat het mij gaat om het inperken van keuzevrijheid van anderen?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
...want?
Hoewel mijn vriendin en ik zelf nooit voor een abortus zouden kiezen, zou het in mijn ogen eenieder vrij moeten staan ZELF die keuze te maken.
Ik distantieer mij duidelijk van eventuele retoriek van Bush.quote:Daar heeft niemand een goedkope, opportunistische selfmade-christen voor nodig
V.
Dat moet Bush dan maar weten, ik zeg toch niet dat ik koste wat het kost achter hem sta?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:15 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ook bij een medische calamiteit wil Bush dus het aborteren van de vrucht verbieden.
Als het slachtoffer 9 is, so what?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:35 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Wie? Het kind of het slachtoffer?
Als het slachtoffer 15 is, so what?
Wat een redenering (die ontbreekt eerlijkgezegdquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja, belachelijk dat de keuze aan de vrouwen zelf wordt overgelaten he, ipv dat de overheid het reguleert.
Nederlandse Bijbelvertaling 1951:quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:48 schreef Boomstam het volgende:
[..]
oja? vertel is dan, ik ben benieuwt naar je bijbelse wijsheid
Nee, simpele, die moslimterroristen schaden anderen door hun daden, vrouwen die abortus plegen niet. Het kind is op dat moment niet levensvatbaar en dus is abortus vergelijkbaar met het afhakken van je eigen vinger. Moet dat ook maar verboden worden door de overheid. Bah, ik word niet goed van christelijke fundamentalisten.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:42 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Wat een redenering (die ontbreekt eerlijkgezegd)...
Dan moeten we de moslimterroristen ook maar hun gang laten gaan. Het is toch hun eigen keuze?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |