Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is. De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daar heb je op zich gelijk in. Tot je je beseft waar die demonstratie voor was: gelijke rechten. En dat onthouden aan die mensen mag niet en het is tevens verboden om excessief geweld te begruiken, ook als overheid.
Allereerst, het is grappig dat je mijn punten uit de context haalt en ze dan individueel behandelt. Kennelijk snap jij niet dat er een contextueel verband bestaat tussen mijn betoog, en wel de grondwet. Verder vind ik grappig dat hetgeen DAT je schrijft om die individuele stukjes onderuit te halen, ook getuigen van een zeer bekrompen analyse.quote:Op maandag 21 november 2005 20:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ook over eigenschappen waar mensen niets aan kunnen doen, kun je wel een waarde-oordeel hebben. Een massa moordenaar kan wellicht ook niets doen aan het ontbreken van zijn moraal en de vergelijking tussen pedofilie en homoseksualiteit wordt ook regelmatig gemaakt. Wat ik wil zeggen dat of iets een aangeleerde eigenschap is of niet, niet bepaald of je iets moreel moet afwijzen of niet.
1 of ander verdrag?quote:Er is geen vrouw geweest die een aanklacht heeft ingediend tegen de SGP. Vrouwen mochten geen lid worden van de SGP en lesbisch feministische paarsetuinbroekvereniging Clara Wichmanninstituut heeft een of ander verdrag onder het stof vandaan gehaald om haar eigen gelijk te halen. Dat dit ten koste gaat van de politieke vrijheid in Nederland vindt dit clubje van vrouwen met principieel ongeschoren benen blijkbaar ondergeschikt aan haar eigen egocentrische belang. Juist een politieke partij zou opvattingen mogen hebben die maar door een deel van de bevolking gedragen worden. Zolang ze tenminste geen oproepen doen, die de veiligheid in gevaar brengen.
[..]
Dat moet ik helemaal niet, ik reageer op een post. Jij impliceert dat ik de punten die jij in je hoofd hebt in mn betoog mee zou moeten nemen, terwijl dat mijn gedachten helemaal niet zijn. Als je t niet begrijpt zegt dat meer over jou, dan over mij.quote:Iemand die een ander beschuldigt van "dom lullen" zou bovenstaande punten toch wat meer moeten beargumenteren. Waarom zou de publieke opinie een ander waarde-oordeel hebben bij veranderende wetgeving? Een causaal verband lijkt mij niet direct logisch.
de mensen die demonstreerden waren geen criminelen, geen mensen die iemand aanvielen, geen mensen die dingen tegen de wet doen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is. De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.
Dat mag dus niet met excessief geweld. Wet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er worden vaker demonstraties verboden, in Nederland gebeurt dat ook weleens. Een demonstratie de kiem in smoren mag, ook als daar geweld bij nodig is.
Ja, en daarom is het hier niet minder fout. Tevens worden demonstraties in beschaafde landen pas uiteengeslagen als er gereld wordt, wat hier niet het geval was.quote:De politie/M.E. gebruikt in andere landen ook weleens geweld tijdens demonstraties.
Ik zie iets in jouw toekomst.... ja... ik zie... je verhuist naar Moldavië en zal daar in armoe tussen corrupte politicussen en arme burgers leven.... have a nice life!!!!quote:Op woensdag 23 november 2005 19:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het Nederlands recht is gelukkig niet in de hele EU van toepassing.
Idd. En dat was het in dit geval niet.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het mag wel met gepast geweld.
Bron: http://www.365gay.com/Newscon05/11/112705poland.htmquote:Polish Gays March For Civil Rights
by 365Gay.com Newscenter Staff
Warsaw) For a second day Polish gays and lesbians demonstrated in several cities on Sunday demanding that the government abide by European civil rights laws.
The marchers denounced last weekend's mass arrests of gays in the city of Poznan, (story) where riot police detailed 65 gays and lesbians who refused to disband when they attempted to hold a gay pride march.
Protestors are concerned that the country's new Parliament, dominated by the far right Law and Justice party is embarking on a major crackdown on gay rights.
During September's election campaign Kazimierz Marcinkiewicz, the new Prime Minister, said that if gays try to "infect others with their homosexuality, then the state must intervene in this violation of freedom."
Warsaw mayor Lech Kaczynski elected this fall as Poland's President under the Law and Justice banner also has a long history of homophobia.
In June, he refused to grant permission for a gay pride parade in the capital. (story) Nevertheless, more than 2,500 people ignored the order and marched anyway. (story) Opponents threw eggs and stones at the marchers, and police detained 29 people.
Kaczynski is still the mayor until December 22 and there were concerns he would attempt to have police break up today's protest.
As police looked on, hundreds of gay rights activists, human rights groups from across Europe, left-wing political parties and others marched under the slogan "The resuscitation of democracy - The Equality March goes on."
About a dozen far-right counter-demonstrators briefly taunted participants with insults, but there were no reports of the violence that marred the June rally.
Smaller demonstrations were reported in Gdansk, Lodz and Torun.
Gdansk was the birthplace of the Solidarity trade union movement that led to the downfall of Communism in Poland. The local Solidarity chapter backed backed today's protest.
Yesterday, dozens of gay rights activists braved near freezing temperatures and heavy rain to march through the streets of Krakow.
The worsening situation for gays in Poland has led the European Union to issue a stern warning to the government. (story) Last month the European Commission said that if the government continues to oppose gay rights Poland risks losing its voting rights in the EU.
Last week Marcinkiewicz went to Brussels and London to try to ease EU concerns. In London, he was met with protestors when he arrived for a meeting with British Prime Minister Tony Blair. (story)
quote:The worsening situation for gays in Poland has led the European Union to issue a stern warning to the government. (story) Last month the European Commission said that if the government continues to oppose gay rights Poland risks losing its voting rights in the EU.
Das dus het enige handvat wat er te vinden is voor dit soort misstanden. Nu ze in de EU zitten kan het aangepakt wordenquote:
Moeten sommigen daar echt nog over nadenken?quote:Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat
Mja, eerst nog zien, en dán geloven.quote:Op maandag 28 november 2005 09:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Das dus het enige handvat wat er te vinden is voor dit soort misstanden. Nu ze in de EU zitten kan het aangepakt worden
Verklaar u nader!quote:Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat en of je het moet toestaan. Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
Een mens heeft het recht om te demonstreren. Dat is iets dat hoort bij de vrijheid die we in ons land (en ook, besloten in de Europese wetten, in andere Europese landen) hoog in het vaandel hebben staan. Dezelfde vrijheid die ontstond nadat Europa 60 jaar geleden van de Duitse bezetter werd bevrijd. Hadden we alleen meelopers zoals jij, dan waren we nu *nog* onderdeel van het Duitse Rijk, leefde er nagenoeg geen Jood meer en zou jouw hele Israël nooit hebben bestaan.quote:Op zondag 27 november 2005 19:25 schreef Conservative het volgende:
Demonstraties leiden tot maatschappelijke onrust, of vertsterken deze. In Nederland is democratie genoeg. Dat moet de uitlaatklep wezen en niet de demonstraties.
Hoezo? Ben jij de plaatsvervanger van God op aarde ofzo?quote:Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat en of je het moet toestaan. Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
Ik gok dat de mensen waar we het hier over hebben dat al zeker weten.quote:Op maandag 28 november 2005 17:56 schreef Conservative het volgende:
Je moet je afvragen in hoeverre homofilie bestaat
Je hebt als staat geen fuck te vertellen over de seksuele voorkeur van je onderdanen.quote:en of je het moet toestaan.
Derde. En als je rechten met voeten getreden (gaan) worden, ja dan mag je demonstreren. Anders had Rosa Parks nu ook nog achterin de bus gezeten.quote:Je moet je niet afvragen of je mag demonstreren; dat is pas het 2e punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |