abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32681390
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:31 schreef robh het volgende:

Maar aan de andere kant, het is natuurlijk ook geen weer om te protesteren.
Het zjin dan ook echte bikkels! .
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:35:08 #102
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32681441
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:33 schreef DennisMoore het volgende:

Het zjin dan ook echte bikkels! .
Tja, da's waar. Respect voor die lui.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32682198
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:55 schreef Conservative het volgende:
Ik denk toch dat je de geschiedenis boekjes eens moet doorlezen voordat je dergelijk kerkelijke conclusies trekt. Waar je het vandaan haalt om mij er op te wijzen dat ik mijn informatie van andere Bijbellezers haal, vind ik echter onacceptabel; wat weet jij daarvan?
Sorry, ik ben als puber doodgeknuppeld tijdens Katechese met al die schisma's, scheuringen, zwarte kousen, stukjes brood, glazen wijn, artikel zoveel enzovoort. Ik weet best dat er verschillen zijn tussen hervormden en gereformeerden, maar wat blijft daar in de praktijk werkelijk van over? Zie processen als Samen Op Weg, vorming PKN en juist de kerken die daar buiten willen blijven. Heb geen zin om daar een uitvoerige discussie over aan te gaan.

Verder kom je hier tot dusver vooral op de proppen met de geëikte standaardzinnetjes over dat homoseksualiteit verderfelijk is en dat 'we' 'ze' ervoor moeten behoeden. Terugnemen van die woorden doe je amper, alleen dat 'we' ik had moeten zijn. Jij wilt dus anderen gaan 'behoeden' ?

Ik heb nieuws voor je:
quote:
Religie in Nederland
30% Katholiek
20% Protestant
5,7% Moslim
0,6% Hindoe
1,7% Overige gezindten
42% Geen gezindte
Ik behoor tot de grootste stroming in Nederland. Een stroming die dubbel zo groot is als de jouwe. Waar je dus het recht vandaan denkt te halen om anderen ergens voor te 'behoeden' is mij een raadsel. Vind je homoseksualiteit verderfelijk, al dan niet omdat je dat braaf in je Bijbel hebt gelezen? Prima, maar ga niet net zitten doen alsof jij in de positie bent om anderen iets al dan niet toe te staan. Daar kiezen we in dit land politici voor, geen geloofsfanaten.
pi_32689428
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef dVTB het volgende:
Waar je dus het recht vandaan denkt te halen om anderen ergens voor te 'behoeden' is mij een raadsel. Vind je homoseksualiteit verderfelijk, al dan niet omdat je dat braaf in je Bijbel hebt gelezen? Prima, maar ga niet net zitten doen alsof jij in de positie bent om anderen iets al dan niet toe te staan. Daar kiezen we in dit land politici voor, geen geloofsfanaten.

kerkelijke arrogantie
  woensdag 30 november 2005 @ 19:55:35 #105
135721 Conservative
Believe and live forever!
pi_32706067
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef dVTB het volgende:

[..]
Vind je homoseksualiteit verderfelijk, al dan niet omdat je dat braaf in je Bijbel hebt gelezen? Prima, maar ga niet net zitten doen alsof jij in de positie bent om anderen iets al dan niet toe te staan. Daar kiezen we in dit land politici voor, geen geloofsfanaten.
Ik keur homoSEKSUALITEIT(let op, niet homofilie) inderdaad af, en ja, inderdaad ook vanuit Bijbelse gronden.
Over het feit dat ik homofilie afkeur en dit graag persoonlijk wil doorvoeren, het volgende: ik ben een voorstander van een gematigde Theocratie; en vandaar ook dat ik die stroming volg. Ik heb zo mijn meningen, dus ook over homoseksualiteit. En draag deze uit, net zoals jij je meningen uitdraagt. Dit houdt echter nit in dat ik dat op persoonlijke toer wil uitvoeren, nee dat moet inderdaad politiek gebeuren.
Zonder de staat Israel geen wereld.
pi_32706306
Theocratie .

Een religieuze dictatuur... Soort van Taliban in NL. .
  woensdag 30 november 2005 @ 20:03:09 #107
135721 Conservative
pi_32706333
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:02 schreef DennisMoore het volgende:
Theocratie .
Ja jonge, kun je nog eens wat van leren.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:04:24 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_32706387
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:55 schreef Conservative het volgende:

[..]

Ik keur homoSEKSUALITEIT(let op, niet homofilie) inderdaad af, en ja, inderdaad ook vanuit Bijbelse gronden.
Over het feit dat ik homofilie afkeur en dit graag persoonlijk wil doorvoeren, het volgende: ik ben een voorstander van een gematigde Theocratie; en vandaar ook dat ik die stroming volg. Ik heb zo mijn meningen, dus ook over homoseksualiteit. En draag deze uit, net zoals jij je meningen uitdraagt. Dit houdt echter nit in dat ik dat op persoonlijke toer wil uitvoeren, nee dat moet inderdaad politiek gebeuren.
Maar Jezus cq God vond dat ergens aan denken gelijkstond aan de daad zelf...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 30 november 2005 @ 20:06:52 #109
135721 Conservative
pi_32706463
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar Jezus cq God vond dat ergens aan denken gelijkstond aan de daad zelf...
waar precies, misschien dat ik het dan kan uitleggen (weer even voor de duidelijkheid: uit eigen visie...).
pi_32706478
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:03 schreef Conservative het volgende:

Ja jonge, kun je nog eens wat van leren.
Hoe het er in de middeleeuwen aan toe ging ja. .
  woensdag 30 november 2005 @ 20:10:46 #111
135721 Conservative
pi_32706601
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoe het er in de middeleeuwen aan toe ging ja. .
Wederom moet ik je erop wijzen je geschiedenisboekjes beter door te lezen , Nederland (of de voorloper ervan) is nooit een theocratie geweest.
pi_32706703
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:10 schreef Conservative het volgende:

Wederom
Bullshit.
quote:
moet ik je erop wijzen je geschiedenisboekjes beter door te lezen , Nederland (of de voorloper ervan) is nooit een theocratie geweest.
Vroeger waren Kerk en Staat nauw verbonden. De wil van de Paus was wet.
pi_32707045
Ik hou ook niet van praktizeren

Gewoon lekker kontneuken
  woensdag 30 november 2005 @ 20:48:38 #114
71919 wonderer
pi_32707860
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:06 schreef Conservative het volgende:

[..]

waar precies, misschien dat ik het dan kan uitleggen (weer even voor de duidelijkheid: uit eigen visie...).
Ergens in het NT zei Jezus dat denken aan overspel gelijk was aan het overspel zelf. Dabar heet dat of zo?

En "Romeinen 1:28: En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt."

Meer hier
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_32718693
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
Ik hou ook niet van praktizeren

Gewoon lekker kontneuken
Daar hoef je geen Poolse nicht voor te zijn
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32719518
quote:

Ik keur homoSEKSUALITEIT(let op, niet homofilie) inderdaad af, en ja, inderdaad ook vanuit Bijbelse gronden. Over het feit dat ik homofilie afkeur en dit graag persoonlijk wil doorvoeren, het volgende: ik ben een voorstander van een gematigde Theocratie; en vandaar ook dat ik die stroming volg. Ik heb zo mijn meningen, dus ook over homoseksualiteit. En draag deze uit, net zoals jij je meningen uitdraagt. Dit houdt echter nit in dat ik dat op persoonlijke toer wil uitvoeren, nee dat moet inderdaad politiek gebeuren.
Ik zie het wel meer dat gelovigen op een haast 'nobele', 'begripvolle' wijze een onderscheid maken tussen homofilie en homoseksualiteit. Ik begrijp niet waarom, omdat laatstgenoemde een logische natuurlijke consequentie is van de eerste. Een mens heeft een bepaalde seksuele oriëntatie en wil die doorgaans in de praktijk brengen. Het gaat daarbij niet alleen om 'de daad', maar ook om liefde. Mensen willen zich door middel van een relatie aan een ander binden, wat doorgaans met seks gepaard gaat. Natuurlijk zijn er mensen (zowel homo als hetero) die alleen seksueel actief zijn zonder relaties aan te gaan, maar dan nog is hun seksuele activiteit een doodnormaal gevolg van hun oriëntatie. Daar zijn ze volledig vrij in, zo lang ze geen wetten overtreden. Je zult mij dus ook niet over homofilie horen praten, omdat dat klinkt als een ziekte. Ik spreek over homoseksualiteit en pedofilie. Zie het verschil.

Ik ben tegenstander van elke koppeling tussen religie en staat. Daarvan is al veel te veel sprake, ook nog altijd in het huidige Nederland. Kijk alleen maar naar het gegeven dat de meeste winkels en overheidsinstellingen op zondag zijn gesloten en dat we allerlei Christelijke feestdagen kennen. Let wel: ik heb daar op zich helemaal niet zo'n probleem mee hoor (is ook deels traditie van een land), maar er moeten geen nieuwe verplichtingen worden opgelegd, omdat de helft van de inwoners van dit land niet-Christelijk is. Bovendien staat de invoering van een theoratie vrijwel zeker gelijk aan het onderdrukken van bepaalde minderheden. Terug naar het topic, de onderdrukte homo's in het streng-katholieke Polen. Precies waarom je geen theocratie moet hebben. Niemand wordt tot homoseksuele handelingen verplicht, maar iemand die zijn seksuele oriëntatie in de praktijk brengt, hoeft nog niet te worden gediscrimineerd, zoals in Polen gebeurt.
pi_32719617
quote:

[..]

Wat is er dan gematigd aan die theocratie als je jouw waarden aan anderen op wilt leggen?
Gematigd verwijst daarnaar.
Jij bent blijkens je woorden voorstander van een theocratie waarin "de" christelijke normen aan andersgelovigen/denkenden worden opgelegd bij wet. Daar is niets gematigds aan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 1 december 2005 @ 11:45:09 #118
135721 Conservative
pi_32722153
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat is er dan gematigd aan die theocratie als je jouw waarden aan anderen op wilt leggen?
Gematigd verwijst daarnaar.
Jij bent blijkens je woorden voorstander van een theocratie waarin "de" christelijke normen aan andersgelovigen/denkenden worden opgelegd bij wet. Daar is niets gematigds aan.
Ik wil dat graag uitleggen. Gematigde theocratie: Een maatschappij die gedreven wordt vanuit het geloof (in dit geval de het Christendom). Zaken als homoseksualiteit, abortus, homohuwelijk, etc. beoordelen vanuit Bijbelse gronden. En dit dus bij wet bepalen. Maar ook een gematigde theocratie die de andere kant op gaat: leven met je naaste en degene behandelen als jezelf (klinkt contradictieel i.v.m. afkeur tegen homoseksualiteit e.d., maar is het niet!).
De achterliggende staatsvorm blijft echter een democratie. Ik wil dan ook niet via een staatsgreep Nl. overnemen o.i.d., maar gewoon via de democratische weg. Er moeten dus zoveel mensen op partijen als de SGP stemmen dat mijn idee hierover gerealiseerd kan worden.
En wanneer er naar 4 jaar een ander bestel wordt gekozen, leg ik mij daarbij neer.
pi_32722396
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef Conservative het volgende:

[..]

Ik wil dat graag uitleggen. Gematigde theocratie: Een maatschappij die gedreven wordt vanuit het geloof (in dit geval de het Christendom). Zaken als homoseksualiteit, abortus, homohuwelijk, etc. beoordelen vanuit Bijbelse gronden. En dit dus bij wet bepalen. Maar ook een gematigde theocratie die de andere kant op gaat: leven met je naaste en degene behandelen als jezelf (klinkt contradictieel i.v.m. afkeur tegen homoseksualiteit e.d., maar is het niet!).
De achterliggende staatsvorm blijft echter een democratie. Ik wil dan ook niet via een staatsgreep Nl. overnemen o.i.d., maar gewoon via de democratische weg. Er moeten dus zoveel mensen op partijen als de SGP stemmen dat mijn idee hierover gerealiseerd kan worden.
En wanneer er naar 4 jaar een ander bestel wordt gekozen, leg ik mij daarbij neer.
Nee, jij verwacht degene als jezelf te behandelen omdat hij zoals jezelf dient te zijn. Één (christelijke) standaard en wat erbuiten valt verbieden. Dat is niet gematigd.
pi_32722445
quote:

Ik wil dan ook niet via een staatsgreep Nl. overnemen o.i.d.,
dat zal je ook niet gaan lukken

even serieus. ik denk niet dat jij weet hoe het voelt om door diverse groeperingen verafschuwd te worden puur om het feit dat je op hetzelfde geslacht valt... en waarom? omdat het in de bijbel staat, zo'n achterhaalde printout uit de tijd dat mensen dachten dat de aarde plat was. ik dacht altijd dat het woord van een god liefde was.. maar het is allemaal maar subjectief en selectief

en: omdat jou idee oh zo goed is moeten meer mensen op de sgp stemmen? vind je dat niet een beetje arrogant?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:03:03 #121
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32722586
quote:

[..]

het feit dat er alleen zwarte kousen op de SGP stemmen zegt al genoeg over het feit dat wij ruimdenkenden geen behoefte hebben aan mensen die ons de les lezen. Zolang andere mensen over anderen beoordelen op gronden waar ze geen reet te maken mee hebben, zal ik diezelfde mensen in ieder geval niet aan het hoofd van ons land willen zien.
put
your
clothes
on!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:19:14 #122
71919 wonderer
pi_32722977
  donderdag 1 december 2005 @ 12:27:16 #123
135721 Conservative
pi_32723160
goeie tip
pi_32723265
Zeg, Conservative, wat is er eigenlijk zo erg aan twee mannen die sex hebben? Kun je bewijzen dat homo's de maatschappij schaden?
  donderdag 1 december 2005 @ 12:43:22 #125
135721 Conservative
pi_32723525
Schaden ze de maatschappij? nee niet direct (denk echter ook wel aan Sodom en Gomorra...). Wat ik wel, probeer te zeggen is dat ik het persoonlijk onjuist vind. Volgens de Bijbel is het niet goed, en dat vertel ik hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')