Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieën.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
Das een aardige hap... hij staat 58e. Hij heeft gewoon te veel kleine scheepjes. Niet echt winstgevend aangezien ik geen 50 recyclers heb om dat allemaal op te halen...quote:Grondstoffen op Cyan [x:xxx:xx] op 11-14 18:15:59
Metaal: 259779 Kristal: 192105
Deuterium: 118545 Energie: 2978
Vloten
Klein vrachtschip 17 Groot vrachtschip 9
Licht gevechtsschip 134 Zwaar gevechtsschip 133
Kruiser 25 Slagschip 20
Recycler 20 Spionage sonde 9
Zonne-energie satelliet 12
Verdediging
Raket lanceerder 55 Kleine laser 70
Grote laser 3 Ion kanon 4
Kans op contraspionage:44%
Zo mijn eerste farm die ik ff ga bezoeken, ik weet niet of ie nog speelt, maar ik vind dit wel te makkelijk om te laten liggen. Dus ik heb er ff 5 gevechtsschepen heengestuurd + 4 vrachtschepen (allebei licht) en ga fftjes wat incasserenquote:Grondstoffen op Ja wist je dat maar [x:xx:xx] op 11-14 18:14:00
Metaal: 21523 Kristal: 23767
Deuterium: 6528 Energie: 1308
Vloten
Verdediging
Raket lanceerder 2
Gebouwen
Metaal Mijn 11 Kristal Mijn 12
Deuterium fabriek 7 Zonne-energie centrale 15
Fusie centrale 1 Robot fabriek 4
Werf 4 Onderzoeks lab 3
Kans op contraspionage:0%
http://www.ogame162.de/phpBB2_nl/thread.php?threadid=11quote:Op maandag 14 november 2005 19:04 schreef Falco het volgende:
Als je zo'n kolonisatieschip hebt, ga je dus naar een andere planeet om daar een kolonie op te bouwen. Waarop moet je letten bij het kiezen van een 2e planeet eigenlijk? Of maakt het niet zo veel uit?
quote:Hoe groot wordt mijn kolonie?
Er is niet echt een standaard grootte voor de kolonie die je krijgt. Er is wel een gemiddeld aantal velden dat je kolonie zou kunnen krijgen, onder andere afhankelijk van de positie in het zonnestelsel
pos 1:gemiddeld: 64 :kans: 60% tussen 48 en 80 velden
pos 2:gemiddeld: 68 :kans: 60% tussen 53 en 83 velden
pos 3:gemiddeld: 73 :kans: 60% tussen 54 en 82 velden
pos 4:gemiddeld: 173:kans: 60% tussen 108 en 238 velden
pos 5:gemiddeld: 167:kans: 60% tussen 95 en 239 velden
pos 6:gemiddeld: 155:kans: 60% tussen 82 en 228 velden
pos 7:gemiddeld: 144:kans: 60% tussen 116 en 173 velden
pos 8:gemiddeld: 150:kans: 60% tussen 123 en 177 velden
pos 9:gemiddeld: 159:kans: 60% tussen 129 en 188 velden
pos 10:gemiddeld: 101:kans: 60% tussen 79 en 122 velden
pos 11:gemiddeld: 98 :kans: 60% tussen 81 en 116 velden
pos 12:gemiddeld: 105:kans: 60% tussen 85 en 129 velden
pos 13:gemiddeld: 110:kans: 60% tussen 60 en 160 velden
pos 14:gemiddeld: 84 :kans: 60% tussen 42 en 126 velden
pos 15:gemiddeld: 101:kans: 60% tussen 54 en 149 velden
Dit betekent dus dat wanneer je positie 4 koloniseert, dat je 60% kans hebt op een kolonie van 108 tot en met 238 velden, maar het kunnen er ook veel meer of veel minder zijn. Het hangt dus onder andere af van kans hoe groot je kolonie wordt.
Kruisers zijn kwetsbaar voor verdedigingsvuur, raketten niet.quote:Op maandag 14 november 2005 21:02 schreef Sautor het volgende:
Kruisers gaan wat makkelijker lijkt mij
Maar die raketten zijn wel weer pokkeduur, maar als je t zo bekijkt best handig.quote:Op maandag 14 november 2005 21:06 schreef PPL het volgende:
[..]
Kruisers zijn kwetsbaar voor verdedigingsvuur, raketten niet.
Dus:
Vloot op weg sturen.
Vlak voor aankomst paar raketten erop zodat er geen verdediging is.
Je vloot hoeft zich alleen maar bezig te houden met de vijandige vloot en ligt dan niet ook nog eens onder vuur vanaf de planeet.
Helemaal lachen wordt het als je target geen vloot in de buurt hebt en denkt te vetrouwen op zware verdediging.
Dan stuur je alleen maar een paar grote vraachtschepen en spaar je deut uit die je anders had besteed aan kruisers en slagschepen.
PS:
Wel oppassen natuurlijk dat je target geen anti-raketten heeft gebouwd.
Een raket kopen kost 12.5k metaal / 2.5k kris / 10k deut.quote:Op maandag 14 november 2005 21:18 schreef Sautor het volgende:
[..]
Maar die raketten zijn wel weer pokkeduur, maar als je t zo bekijkt best handig.
Verheug me er al op als ik groot genoeg ben met mijn rijk om die dingen te bouwen![]()
Spionage door de GoT alliantie !quote:Op maandag 14 november 2005 22:47 schreef jeldrik het volgende:
tvp
Ja iid.quote:Op maandag 14 november 2005 23:05 schreef Gabez het volgende:
je bedoelt 1:9:x denk ik in je vorige post
Dat betekent dat er meer brandstof voor de reis nodig is, dan je scheepjes mee kunnen nemen in hun laadruim.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:53 schreef DaFan het volgende:
Wtf betekent dit als ik probeer te spioneren:
Vloot kon niet gestuurd worden!
Onvoldoende opslag capaciteit!
Bij sondes kan je toch niet kiezen hoe snel ze vliegen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:58 schreef PPL het volgende:
[..]
Dat betekent dat er meer brandstof voor de reis nodig is, dan je scheepjes mee kunnen nemen in hun laadruim.
Mogelijke oplossing... laat ze langzamer vliegen.
Bij lagere snelheden neemt het deut-verbruik af.
Maak een accountje in uni 3 (als je dat niet speelt) kan je het zo uitzoeken. Ik zou eht niet weten...t zou wel logisch lijken maar heb er niet op gelet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:14 schreef Roellie80 het volgende:
weet iemand of het volgende klopt;
"wanneer je je energie onderzoek niveau omhoog gooit dan gaat de productie van je zonnecentrales omhoog"
Volgens mij is dat niet zoquote:Op dinsdag 15 november 2005 13:14 schreef Roellie80 het volgende:
weet iemand of het volgende klopt;
"wanneer je je energie onderzoek niveau omhoog gooit dan gaat de productie van je zonnecentrales omhoog"
ik had er stiekum wel een beetje op gehooptquote:Op dinsdag 15 november 2005 13:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet zo. Het zou wel logisch klinken, dat dan weer wel.
zal ik ff wat langs sturen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:33 schreef smurfzilla het volgende:
Nou lekker, mijn farms teveel geraid en zitten nu alledrie in die newbiebescherming (groene kleur). Daarentegen ben ik als een raket de top1500 ingeschoten wat ik dus helemaal niet wil.
Ik moet punten kwijtraken, wat is de meest veilige manier ?
Mjah, maar het duurt wel 2 uur voordat die sondes bij mij zijn. Erg vaagquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:22 schreef DaFan het volgende:
Spionage...dat zijn dus alleen maar 6 sondes, anders zou de missie wel Aanvallen zijn
Ja zo'n idee heb ik nu ook. Beetje zonde eigenlijk dit danquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:42 schreef Gabez het volgende:
kan toch zijn een vloot met schepen en 1 zonde, dan kan je de missie ook op spionage zetten, maar hij valt je niet aan dan dacht ik, maar dan duurt het wel langer
Nou ja, genoeg kristal op voorraad..quote:Kans op contraspionage:100%
Mijn buren hebben ook flink last van mij in uni3quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:15 schreef DJKoster het volgende:
Jah.. Uni3 is inderdaad niet leuk als je er te weinig tijd voor hebt, veel van mijn buren ervaren of gaan dat ervaren binnenkort![]()
Succes met Uni2 Dafan!
Niet dat ik weet...mss van FoK, maar dat zal wel op jullie forum staan toch?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:31 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heh gister een kolonisatieschip gebouwd, waarheen te sturen? Het is toch zo dat alle Fok!kers hun kolonie's bij elkaar hebben zitten? In Uni 2.
8quote:Op woensdag 16 november 2005 19:12 schreef Falco het volgende:
Is er eigenlijk een maximum aan het aantal kolonies die je kunt vestigen?
Zeker geen 3 sterrenstelsels (jah, sterrenstelsels, geen zonnestelsels) verderop.. dan duurt het 9 uur voordat een klein vrachtscheepje er is.. aan de andere kant biedt dat ook weer voordelen omdat je dan een kolonie hebt die nooit iemand zal vinden..quote:Op donderdag 17 november 2005 05:28 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een goede plek om je kolonie te starten? Een paar stelsels verderop, dus dicht in de buurt van je hoofdplaneet, of heel ver?
Lees ook eens dit, een klein stukje naar beneden staat een stukje over de grootte van een planeet welke je krijgt bij kolonisatie.. (4 is de beste positie)quote:Een van jouw vloten van planeet Gnorsia [1:462:6] bereikt positie *:**:4.
De missie is kolonizatie
Maar als je zonnestelsels bedoelt zou ik zo'n 5-10 stelsels verderop zitten zodat je later PPL's aanvalstactiek (zie boven) zo optimaal mogelijk kunt uitvoeren. Ik zie niet echt het voordeel om in hetzelfde zonnestelsel te hangen trouwens...quote:Op donderdag 17 november 2005 05:28 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een goede plek om je kolonie te starten? Een paar stelsels verderop, dus dicht in de buurt van je hoofdplaneet, of heel ver?
Dat heb ik ook regelmatig jaquote:Op donderdag 17 november 2005 13:37 schreef -CRASH- het volgende:
Ik krijg, als ik langere tijd niks (online ) gedaan heb een datafout.
En dan moet ik me opnieuw inloggen...
En dat je om de zoveel tijd weer opnieuw moet inloggen... is dat normaal ?
Misschien kan je zo zorgen dat de verdediging eerst op je kruisers schiet omdat die toch veel schadepunten kunnen hebben? Dat zit in uni 2 niet namelijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:14 schreef DJKoster het volgende:
Idem..
Waar slaat die knop 'formatie' achter een vloot eigenlijk op![]()
6x gespyd in 4 uur.. Ik ben populairquote:11-18 17:24:17 Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet wrat [2:29:8] werd opgemerkt bij je planeet Kolonie X. Kans op contra espionage: 2 %
11-18 17:03:15 Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet earth2 [1:442:10] werd opgemerkt bij je planeet Gnorsia [1:462:6]. Kans op contra espionage: 2 %
11-18 15:16:34 Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet The house of Scipion [1:463:8] werd opgemerkt bij je planeet Kolonie X. Kans op contra espionage: 0 %
11-18 15:03:47 Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet The house of Scipion [1:463:8] werd opgemerkt bij je planeet Gnorsia [1:462:6]. Kans op contra espionage: 0 %
11-18 14:50:32 Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet Xenophorus [1:465:6] werd opgemerkt bij je planeet Gnorsia [1:462:6]. Kans op contra espionage: 5 %
11-18 13:38:24 Ruimte controle Spionage aanval
Een buitenlands vloot van planeet Limburg [1:459:7] werd opgemerkt bij je planeet Kolonie X Kans op contra espionage: 14 %
Valt nu wel mee nogquote:Hyperruimte techniek (Niveau 3 )
Door de vierde en vijfde dimensie te gebruiken in voortstuwings techniek kan een nieuw soort voortstuwingssysteem beschikbaar gemaakt worden - een welke meer efficiënt is en minder brandstof gebruikt dan de conventionele systemen.
Benodigd: Metaal:0 Kristal:32.000 Deuterium:16.000 Energie:0
Productie tijd: 4h 00m 00s
Ja en daarna dit:quote:
Zoveel?quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:46 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ja en daarna dit:
Hyperruimte motor (Niveau 3 )
Benodigd: Metaal:80.000 Kristal:160.000 Deuterium:48.000 Energie:0
![]()
Altijd leuk ja..quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:32 schreef DaFan het volgende:
Tering ik zit gewoon TV te kijken, vergeet mn aanval, heeft die gast er een stamp kleine lasers bijgebouwd
50 punten kwijt, 3 grote vrachtschepen en 1 kleine...kan het wel hebben maar toch kut.
Nu ga ik hem slopen met mn hele vloot
quote:Op zaterdag 19 november 2005 01:28 schreef Gabez het volgende:
ghehe maar ik heb wel je puin geruimt DaFan xD
Dat wordt aan de lopende band kruisers produceren..quote:Metaal: 32567 Kristal: 12085
Deuterium: 5401 Energie: 2249
Metaal: 17018 Kristal: 10530
Deuterium: 1384 Energie: 897
Metaal: 25800 Kristal: 8841
Deuterium: 2436 Energie: 2400
Metaal: 31757 Kristal: 14030
Deuterium: 539 Energie: 1718
Hoeveel was t eigenlijk?quote:Op zaterdag 19 november 2005 01:28 schreef Gabez het volgende:
ghehe maar ik heb wel je puin geruimt DaFan xD
of je geeft hem opquote:Op zondag 20 november 2005 01:10 schreef zeromaniac het volgende:
ik heb kolonie van 47 veldendan die maar als farmpie gebruiken
quote:Op zondag 20 november 2005 12:49 schreef jeldrik het volgende:
Doet bij jullie www.ogame.nl het? Bij mij namelijk niet![]()
Zelfs www.ogame.org doet het niet![]()
quote:Op zondag 20 november 2005 13:20 schreef DaFan het volgende:
http://80.237.182.2/portal/?go=team&lang=nl
Waarom naar je kolonie ?quote:Op zondag 20 november 2005 13:49 schreef DaFan het volgende:
Ik zit keihard te raiden alweer hoor...
Heerlijk is dat, als je 7 spionagesondes ziet aankomen, snel al je grondstoffen (100k metaal, 15k kristal, 40k deut) fleetsaven naar een kolonie...als de spies weg zijn weer terug laten komen xD
Goedkoop is het niet nee.quote:Op zondag 20 november 2005 14:38 schreef DaFan het volgende:
Jah die 10% snelheid is idd wel handig, mja kost toch maar 500 deut ofzo dus dat kan ik wel missen...maar niet meer als het 10x per dag moet(Kolonie zit in zelfde sterrenstelsel)
Ik wist niet dat ze ook zó klein konden zijn! Ik heb er nu inderdaad eentje van 210, da's een Jungle planeet, maar ik wil binnenkort eentje bij gaan koloniseren. Maar hopen dat die een goed stel velden heeft.quote:Op zondag 20 november 2005 01:07 schreef DJKoster het volgende:
Jah, hij geeft dat inderdaad aan, komt wel goed hoor..
Mijn nieuwe kolonie heeft helaas maar 76 velden.. maar ja, de vorige 2 hadden er 210 en 302![]()
wtf is ninja?quote:Op zondag 20 november 2005 20:25 schreef DJKoster het volgende:
Morgenochtend mijn 4e kolonie in Uni3, mag ook wel nu de mensen die ik kan raiden een veel te grote verdediging hebben en ik toch wel hyperruimte motor niveau 3 en 4 wil uitvinden![]()
Van alle naburige planeten ben ik nog maar 1 iemand tegen gekomen die een paar kruisertjes heeft, bang voor een aanval ben ik dus niet echt![]()
En die kolonie van 76 velden zal ik misschien gebruiken voor ninja's, een andere planeet van mij ligt er naast (Je hebt vast wel n00bs die er in trappen)
Stel.. ik heb op die planeet geen of een lichte verdediging en iemand komt eraan met een paar vrachtscheepjes en een enkel gevechtscheepje om lekker wat grondstofjes van mij te gaan pikken, op de buurplaneet heb ik echter wat kruisers staan die ik dan naar die planeet stuur op zo'n manier dat deze een paar seconden voor de vijandelijke vloot aankomen..quote:
hehe, ja... een van ons er zo 50 slagschepen kwijt geraakt en 300 plaatsen gedaald in de ranking terwijl ie 160 stondquote:Op zondag 20 november 2005 20:55 schreef DJKoster het volgende:
Stel.. ik heb op die planeet geen of een lichte verdediging en iemand komt eraan met een paar vrachtscheepjes en een enkel gevechtscheepje om lekker wat grondstofjes van mij te gaan pikken, op de buurplaneet heb ik echter wat kruisers staan die ik dan naar die planeet stuur op zo'n manier dat deze een paar seconden voor de vijandelijke vloot aankomen..
Zijn vloot kapot en mijn recycler(s) haalt even het schrootveld leeg.
Nou ja, en dat kan natuurlijk ook veel grootschaliger
Deze dude kan wel wat bezoekjes van mij verwachten vandaagquote:Grondstoffen op XXX
Metaal: 206298 Kristal: 109869
Deuterium: 17085 Energie: 897
Vloten
Verdediging
Raket lanceerder 3
Gaat vannacht naar level 18 geupgrade wordenquote:Kristal Mijn (Niveau 17 )
Kristallen zijn de belangrijkste grondstoffen die gebruikt worden om electronische ciruits te bouwen en om bepaalde legeringen te maken.
Benodigd: Metaal:141.670 Kristal:70.835
Productie tijd: 12u 08m 35s
Daar kan ik nog maar van dromenquote:Op maandag 21 november 2005 23:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Gaat vannacht naar level 18 geupgrade worden!
Het gaat sneller dan je denkt! Over 2-3 weken ben je denk ik ook wel zo ver danquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:09 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Daar kan ik nog maar van dromen![]()
Met. 9
Krist. 9
Deut.7
Peptalkquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gaat sneller dan je denkt! Over 2-3 weken ben je denk ik ook wel zo ver dan.
Tis een optie om daarvoor te gaan, met 140k kristal kan je ook al bijna Hyperruimte motor onderzoeken...ga liever met slagschepen de sterrenstelsels om me heen pakken dan maar te wachten...saaiquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gaat sneller dan je denkt! Over 2-3 weken ben je denk ik ook wel zo ver dan.
Gewoon raiden als een gekquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:18 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Peptalk![]()
2...3 weken![]()
Denk dat ik de metaal nog ff 1tje opjaag,
voordat ik uitlog voor vandaag.
Ik kan nog steeds geen kruisers makenquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:18 schreef DaFan het volgende:
[..]
Tis een optie om daarvoor te gaan, met 140k kristal kan je ook al bijna Hyperruimte motor onderzoeken...ga liever met slagschepen de sterrenstelsels om me heen pakken dan maar te wachten...saai
Maarja moet jij weten
Met alleen maar een paar vrachtscheepjesquote:
Jep.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Met alleen maar een paar vrachtscheepjes
We zullen komende middag er eens voor gaan zitten.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:28 schreef DaFan het volgende:
[..]
Jep.
Planeten zoeken zonder verdediging en vloot...daar kan je gewoon met vrachtschepen en resources jatten.
Je hebt wel gelijk denk ik. Zeker als ik een beetje aanklooi met SpeedSim merk je hoe keihandig kruisers zijnquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:28 schreef DaFan het volgende:
[..]
Jep.
Planeten zoeken zonder verdediging en vloot...daar kan je gewoon met vrachtschepen en resources jatten.
Falco:
Ik zou gewoon eerst wat kruisers bouwen dan...dat helpt meer dan alleen met zware schepen gaan. Vind ik![]()
FF 1 waarschuwing.....quote:Op dinsdag 22 november 2005 02:13 schreef Roolio het volgende:
Tvp
Daarom ben ik er tot nu toe nog niet aan begonnen.. Ik heb zat ervaring met verslavende spelletjes..quote:Op dinsdag 22 november 2005 03:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
FF 1 waarschuwing.....
HET IS VERSLAVEND
![]()
Je bent gewaarschuwd....
Bedankt voor de tipsquote:Op maandag 21 november 2005 23:17 schreef IedeK. het volgende:
- lijstje met planeten-
5 aanvallen voor vannacht.
Morgen weer resources.![]()
Gewoon voor inactieve spelers gaan, die hebben wel wat k-tjes resources nog liggenm(en geen verdediging), wat handig is als je net begint =)quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Met alleen maar een paar vrachtscheepjes
En waaraan zie je dat iemand inactiev is....quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:20 schreef smurfzilla het volgende:
[..]
Gewoon voor inactieve spelers gaan, die hebben wel wat k-tjes resources nog liggenm(en geen verdediging), wat handig is als je net begint =)
THNXquote:
Terwijl ik nooit advertenties zag...Maar t zijn er nu wel veel, en ze zijn irritant.quote:Beste ogame speler,
Zoals je weet wordt ogame compleet betaald door in-game advertenties. Deze advertenties zijn noodzakelijk om het spel gratis te houden
Geen idee, maar ik doe iig niets verkeerd door Firefox te gebruiken. Volgens mij (horen zeggen) gebruiken ze macromedia, dus als je dat niet hebt, heb je ook geen banners. Maar pin me daar niet op vast...quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:41 schreef DJKoster het volgende:
Dat kan, maar kunnen die Ogame-leider-gasten waarvan je een heleboel niet mag dat zien?
Mag ik FF meegenietenquote:
Je hebt er een enkele niet, de rest wel (incl. pop-ups)quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:55 schreef Weizz het volgende:
[..]
Volgens mij (horen zeggen) gebruiken ze macromedia, dus als je dat niet hebt, heb je ook geen banners. Maar pin me daar niet op vast...
Das wel vreemd, zou je gewoon moeten krijgen. Anders moet je ff je clan'master' pmen of ie je rang iets kan verhogen.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weet iemand hoe het zit met ledenlijst en rondgaande post bekijken in een alliantie..
ik krijg dat namelijk allemaal niet te zien.. heeft dat er mee te maken omdat ik nog maar beginner ben?
Grondlegger van een alliantie kan rangen uitdelen die hij zelf vaststaat.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weet iemand hoe het zit met ledenlijst en rondgaande post bekijken in een alliantie..
ik krijg dat namelijk allemaal niet te zien.. heeft dat er mee te maken omdat ik nog maar beginner ben?
Voor de zekerheid wat afweergeschut neergeplant.quote:Een buitenlands vloot van planeet Demonium [3:170:6] werd opgemerkt bij je planeet CoopersCrossing [X:XXX:X]. Kans op contra espionage: 1 %
Niet zeker, soms kun je zelf wel merken als hij iets meer belanstelling voor je heeft doordat er vlak daarna weer door hem gespyd wordt, de eerste keer heeft hij misschien maar 1 sonde gestuurd waardoor hij alleen je grondstoffen kon zien, de 2e keer wat meer om ook je verdediging/vloten te bekijken. (alleen geldig als jij al een paar niveaus spionagetechniek hebt onderzocht)quote:Op woensdag 23 november 2005 19:55 schreef -CRASH- het volgende:
MMm..... is er gedonder op komst ???
[..]
Voor de zekerheid wat afweergeschut neergeplant.
quote:Metaal: 102104 Kristal: 28023
Deuterium: 7108 Energie: 2121
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 18 Kristal Mijn 13
Deuterium fabriek 10 Zonne-energie centrale 17
En geen waakhonden !!!quote:Op woensdag 23 november 2005 22:50 schreef zeromaniac het volgende:
weet je wat pasis
een planeet vinden die gewoon 300k metaal bevatte en 200k kristal en nog is rond de 140k deut
das pas![]()
![]()
![]()
quote:Game.nl Forum » Error » Hello Guest [Login|Register]
Error
The forums are currently offline for the following reason(s):
Daar alle onderwerpen worden vol gespammed met reclameklachten evenals teaminboxen is het niet mogelijk voor teamleden om hun taak uit te voeren nog mensen te helpen met vragen of klachten etc.
Het forum is gesloten voor een grote schoonmaakbeurt.
Bij heropening zal een Zero-tolerance beleid worden uitgevoerd aangaande spam ivm ingame reclame.
Het team heeft geen zin om voor een tweede maal uren te verspillen aan het schoonmaken van het forum.
Het Ogame Team
Ik zie nietsquote:Op donderdag 24 november 2005 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat jullie nog spelen met die zieke hoeveelheid reclames welke ze er neer getieft hebben.
Ik ben direkt gestopt.
Als ik al allerlei truken moet gaan uithalen heb ik er al geen zin in.quote:Op donderdag 24 november 2005 14:48 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik zie niets![]()
Firefox en Adblock
Hoppa, en nog een keer (veel te laat gezien)quote:Op donderdag 24 november 2005 14:47 schreef DJKoster het volgende:
Net 1 seconde te laat met een Fleetsave voor een naderende spionagesonde..
Fysm van de alliantie .P.G., heeft me al eerder bekeken, we zullen zien..
Je bedoelt zeker dat 80% van de pubertjes daarzo niet eens 1 zin zonder spelfouten kan typen, met als resultaat dat deze jongen er geen jota van snapt wat ze nou bedoelenquote:Op donderdag 24 november 2005 14:35 schreef DJKoster het volgende:
[..]
![]()
![]()
Sowieso al een forum met lachwekkende gedeelten..
Deze is voor mijquote:Grondstoffen op XXX [X:XX:X] op 11-24 16:59:13
Metaal: 206141 Kristal: 126436
Deuterium: 28408 Energie: 1470
Jep...speel alleen maar actief in uni3quote:
Valt OP ZICH nog wel mee toch.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:33 schreef Sautor het volgende:
[..]
Jep...speel alleen maar actief in uni3
Maar t probleem is dat ik eerst voorbij een paar (34) raketlanceerders moet zien te komen..ff wat schepen bouwen..
We zijn nog bezig met te kijken hoe we de alliantie inrichten. Er komt oko een forum enzo maar dat hoor je wel via de rondgaande post dan!quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:22 schreef p-etr-a het volgende:
Leuk, ik meld me aan.
Ihre Bewerbungquote:
Zal vanmiddag ff de rangen enzo aanpassen als er nog meer gejoined hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:33 schreef shilizous_88 het volgende:
Hey dafan, mag ik ook inzage in de ledenlijst, of ben ik nog te noobish?
Zonde toch!quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:37 schreef shilizous_88 het volgende:
ik sta nr 54 in UNI 2, maar daar stop ik, nu alleen nog maar gamen in UNI 4
Dat klopt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:34 schreef Rnnz het volgende:
Als ik het goed begrijp mag je gewoon een account hebben in Uni 2 & 4? Want ik wil wel overnieuw beginnen..
Maak maarquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:52 schreef smurfzilla het volgende:
Ja, een lijstje met wie speelt in welke uni zou wel handig zijn in de OP van een nieuw topic.
Uni 3 hier, blijf schommelen tussen plek 600-700.
Right...quote:Verdediging
Raket lanceerder 4 Kleine laser 8
Anti-ballistische raket 4
Gebouwen
Metaal Mijn 15 Kristal Mijn 15
Deuterium fabriek 7 Zonne-energie centrale 16
Robot fabriek 5 Werf 5
Onderzoeks lab 4 Alliantie hangar 1
Raket silo 2
Die worden gebruikt als je een interplanetaire raket op m afvuurt om bv zn verdediging te slopen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:20 schreef DJKoster het volgende:
Een deel van een spionage rapport van iemand anders: (alliantie-loze)
[..]
Right...![]()
(Anti-ballistische raketten zijn toch geen probleem als ik er aanval he?)
Welke uni..quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:34 schreef zeromaniac het volgende:
Echt wordt die gasten van de GoT alliantie beetje spuugzat constant bespieden
Ben nu in 2 dagen 11 keer bespied door verscheidene gasten 1 ding scheelt 10 van hun naar de knoppe geschotenen de laatste me vloot ff weg gestuurd
Wie heeft zin om mee te helpen
Ik hoef vast niet te vertellen dat mijn hele vloot naar gort is?quote:Metaal: 10488 Kristal: 5137
Deuterium: 1678 Energie: 2820
Vloten
Zonne-energie satelliet 11
Verdediging
Raket lanceerder 180 Kleine laser 134
Grote laser 61 Ion kanon 26
Kleine planetaire schildkoepel 1
Gebouwen
Metaal Mijn 18 Kristal Mijn 16
Deuterium fabriek 14 Zonne-energie centrale 17
Fusie centrale 8 Robot fabriek 7
Werf 8 Metaal opslag 5
Kristal opslag 5 Deuterium tank 4
Onderzoeks lab 7 Raket silo 1
Onderzoek
Spionage techniek 5 Computer techniek 6
Wapen techniek 7 Schild techniek 6
Pantser techniek 6 Energie techniek 5
Hyperruimte techniek 3 Verbrandings motor 6
Impuls motor 3 Hyperruimte motor 1
Laser techniek 8 Ion techniek 6
Kans op contraspionage:94%
Fleetsaven 's nachts, je vloot en grondstoffen op een missie sturen met zo'n snelheid dat ze 's ochtends weer mooi op tijd terug zijn..quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:57 schreef DaFan het volgende:
Fleetsave naar die planeet? Het idee achter fleetsaven is toch dat je m op tijd weer terugtrekt?
das dan een oude melding van berichten die je al gehad hebt... Die laat vaak op zich w88quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:38 schreef Sautor het volgende:
Ook wel kut..log ik vandaag weer in..Staat er je hebt 5 nieuwe berichten..
Klik ik op berichten, staan er helemaak geen berichten, hoe moet ik nu weten wat er allemaal gebeurt is dan?
Voor de rest gaat t wel goed
Tijd voor samenspelen met allianties lijkt me.quote:
En mijn kolonisatieschip is weg nadat ik mijn kolonie heb gesticht..kan dat? Want hji zou oorspronkelijk wle weer terugkerenquote:7:05:22 Één van je vloten van Planeet Grashnack [2:76:8] bereikt Planeet Kolonie [4:50:4]. De missie is: transport
14:11:32 Één van je vloten keert van Planeet Kolonie [4:50:4] terug naar Planeet Grashnack [2:76:8]. De missie was: transport
http://www.ogame162.de/phpBB2_nl/thread.php?threadid=11782quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:13 schreef Weizz het volgende:
en daarna 200 slagschepen bij Everhard op de muur geknald, hahaha... ik ook 10.000 punten achteruit
Wel zonde van mn 61ste plaats, maarja...![]()
Ik vermaak me in Uni3 wel met mijn slagscheepjes..:quote:
Kolonisatieschip keert niet terug.quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:54 schreef Sautor het volgende:
[..]
En mijn kolonisatieschip is weg nadat ik mijn kolonie heb gesticht..kan dat? Want hji zou oorspronkelijk wle weer terugkeren
Ja dat klinkt heel apart. In ieder geval heb je wel een kolonie erbijquote:Op zaterdag 26 november 2005 15:54 schreef Sautor het volgende:
[..]
En mijn kolonisatieschip is weg nadat ik mijn kolonie heb gesticht..kan dat? Want hji zou oorspronkelijk wle weer terugkeren
Is foutjequote:Op zaterdag 26 november 2005 16:17 schreef Sautor het volgende:
Dat dan weer wel. Maar er stond net als normaal:
een van je vloten keer terug van blabla. de missie was kolonisatie.
Is idd normaalquote:dus ik denken mooi kan ik nog meer stichten..is ie opeens verdwenen...Maar dat blijkt dus normaal te zijn
Maar dan komt er onderin een getal in de min te staanquote:Op zaterdag 26 november 2005 20:03 schreef Wendigo het volgende:
in het begin wel ja
En let erop dat je bij grondstoffen alles op 100% hebt staan
Thanksquote:Op zaterdag 26 november 2005 20:37 schreef DeHovenier het volgende:
Bij 'grondstoffen' links, de energie die je energiecentrale gebruikt op 100% zetten, en de energie die je metaalmijn verbruikt ook op 100. Zorg dat je meer energie hebt dan dat je verbruikt.
Hoe hoger het level van je metaalmijn, hoemeer energie je mijn verbruikt maar ook hoe hoger je opbrengst.
Ja hoor.quote:Op zondag 27 november 2005 12:33 schreef MosPos het volgende:
Gaat de grondstof productie gewoon door als je uitgelogd bent![]()
Dus ook als ik een gebouw wil maken dat 16 uur duurt?quote:Op zondag 27 november 2005 12:34 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja hoor.
Gebouwen opwaarderen, onderzoeken e.d. kan je ook gewoon aanzetten en het gaat vanzelf door als je uitlogt.
Oehhhhhhhhhhhhhh. Vet handig, je gaat gewoon een week niet totdat je genoeg grondstoffen hebt en dan bouw je zo'n gebouw dat 16 uur duurt en 2 dagen later is hij klaar. Das wel Über vetquote:Op zondag 27 november 2005 12:44 schreef DaFan het volgende:
Jep.
Na ruim een maand heeft nog steeds niemand mij aangevallen, terwijl ik lang niet altijd een superverdediging hadquote:Op zondag 27 november 2005 13:27 schreef smurfzilla het volgende:
Ja, maaaaaaarrrrrrrrr, andere spelers kunnen je dus aanvallen en je grondstoffen jatten. Oftewel je hebt verdediging nodig om je planeet veilig te stellen als je dus niet ingelogd bent (ook als je wel ingelogd bent trouwens maar goed).
Het wordt een soort kat en muis spel later in het spel als de gebouwen en onderzoek bijv. meer dan 50k van een resource nodig heeft om te kunnen upgraden. Zulke hoeveelheden trekt natuurlijk mensen aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |