Dat gevoel heb ik dit keer ookquote:Op woensdag 9 november 2005 18:59 schreef JaWi het volgende:
We worden wereldkampioen.
[afbeelding]
zonder van bommel
in de sterren beste jongenquote:Op woensdag 9 november 2005 19:12 schreef SCH het volgende:
Wat flauw dat jullie al weten hoeveelste we worden. Waar staat dat eigenlijk???
quote:Op woensdag 9 november 2005 19:13 schreef ErikT het volgende:
Dit team is veel slechter dan dat van 1998. Toen waren we ook niet goed genoeg.
Wat een slijmerd die Lippi om zichzelf al in te dekken bij een eventueel verliesquote:Op donderdag 10 november 2005 08:30 schreef DeTolk het volgende:
'Nederland is een van de beste landen in Europa. Op dit moment behoort het met Brazilië en Argentinië tot de favorieten voor het WK', gaf Lippi hoog op van de aanstaande tegenstander van Italië.
de bondscoaches hebben het wel door. Als je Oranje maar genoeg de hemel in prijst vallen ze straks harderquote:Op donderdag 10 november 2005 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een slijmerd die Lippi om zichzelf al in te dekken bij een eventueel verlies
quote:Excuses George Boateng aan Mark van Bommel
10/11/2005 8 :55
Hoewel hij er weinig aan kon doen heeft George Boateng zijn excuses aangeboden aan Mark van Bommel die door zijn toedoen geblesseerd raakte. De blessure van Van Bommel was gisteren het gesprek van de dag in het Oranje-kamp waar de internationals zich voorbereiden op de oefeninterland tegen Italië.
'Ik kon het moeilijk loslaten', vertelde Boateng die zelf de training al weer kon hervatten na de ongelukkige botsing met Van Bommel. 'Naast mijn eigen pijn, liep ik ook met een vervelend gevoel rond. Ik heb mijn excuses aangeboden, want dit wens je niemand toe.'
De middenvelder van Middlesborough kon gisteren de training dus weer hervatten. Dat gold niet voor Ruud van Nistelrooy. De spits van Manchester United heeft last van een gekneusde rib en dat weerhoudt hem er mogelijk van om zaterdag tegen Italië zijn vijftigste interland te spelen.
Naast Van Nistelrooy zijn Nigel de Jong en Khalid Boulahrouz niet helemaal fit. Beiden werkten gisteren een aparte training af.
De clubs beginnen alweer te mopperen, en terecht.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:05 schreef fernando_redondo het volgende:
Van bommel en Meerdink zijn zwaar geblesseerd geraakt op een training van Oranje.
Wie nog meer?
Als spelers voordat ze de interland spelen geblesseerd raken worden ze niet meer waard.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
De clubs moeten niet zeuren, een speler met interlands achter z'n naam is meer waard.
Die kende ik nog niet.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
De clubs moeten niet zeuren, een speler met interlands achter z'n naam is meer waard.
quote:Op donderdag 10 november 2005 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Als ik elk jaar op wintersport m'n poot breek, is m'n werkgever ook niet zo blij.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Alsof Italie het resultaat ook maar iets boeit in een oefenpotje.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een slijmerd die Lippi om zichzelf al in te dekken bij een eventueel verlies
quote:Op woensdag 9 november 2005 19:11 schreef golfer het volgende:
dat matige ploegje
De clubs hebben juist gelijk. Zij zijn hun speler een tijdje kwijt en moeten hem gewoon blijven doorbetalen, terwijl het de bond geen cent kost.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Is wel een optie.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:34 schreef Zwansen het volgende:
Ik vind dat we het Korea principe moeten hanteren, een half jaar voor het WK begint moeten alle spelers bij hun ploegen vandaan gehaald worden en mag Guus zijn werk doen zoals ie ook in Zuid Korea doet. De clubs zullen er niet blij mee zijn maar 100x liever een WK winnen dan 2e ronde CL of een gaar kampioenschap.
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:30 schreef DeTolk het volgende:
mooie discussie dit, schreeuwt om een topic
Guus gaat hopenlijk niet naar het WK.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:34 schreef Zwansen het volgende:
Ik vind dat we het Korea principe moeten hanteren, een half jaar voor het WK begint moeten alle spelers bij hun ploegen vandaan gehaald worden en mag Guus zijn werk doen zoals ie ook in Zuid Korea doet. De clubs zullen er niet blij mee zijn maar 100x liever een WK winnen dan 2e ronde CL of een gaar kampioenschap.
Een rivier bij gouda.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:57 schreef SCH het volgende:
Wat is gouwe?
http://forum.fok.nl/topic/777069quote:Op donderdag 10 november 2005 13:30 schreef DeTolk het volgende:
mooie discussie dit, schreeuwt om een topic
quote:Op donderdag 10 november 2005 15:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Spanning tussen bonden en clubs door blessureleed
Even een trieste PSV-redenering: Oh, wat erg, allemaal( ex-)Feyenoorders in de aanval, moet je kijken, Van Basten trekt gewoon alle Feyenoorders voor.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:49 schreef DeTolk het volgende:
Van der Sar; Kromkamp, Vlaar, Mathijsen en Van Bronckhorst; Landzaat, Cocu en Van der Vaart; Cairo, Kuijt en Van Persie
Volgende wedstrijd doet ie allemaal (ex)Eindhovenaren, puur om de PSVers te sarrenquote:Op donderdag 10 november 2005 18:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Even een trieste PSV-redenering: Oh, wat erg, allemaal( ex-)Feyenoorders in de aanval, moet je kijken, Van Basten trekt gewoon alle Feyenoorders voor.![]()
heeft hij weleens op de camping in Zwitserland gevoetbald? Dat je hem zo hoog hebt zittenquote:Op donderdag 10 november 2005 19:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Denneboom heeft een veel leukere naam, Ellery heb ik hoger zitten als voetballer.
Als datzelfde nou geldt voor de Italiaanse verdediging, kan het nog wat wordenquote:Op donderdag 10 november 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
Als Cairo in de basis start, ben ik om elf uur 's avonds nog niet uitgelachen denk ik.
Dan verslik ik me in mn biertje denk ikquote:Op donderdag 10 november 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
Als Cairo in de basis start, ben ik om elf uur 's avonds nog niet uitgelachen denk ik.
Hartstikke goed, waarom geen spelers van hoofdklassers oproepen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:16 schreef Cart_man het volgende:
Van Basten wil Cairo testen. Wat is daar mis mee...
Die vent probeert alleen maar zijn selectie voor het WK rond te krijgen en test daarom wat spelers om te zien wat de waarde van zo een speler voor het team kan betekenen....
Ja, en dan krijgen we straks een geblesseerde Lodder en Human terug zeker? Nee, bedankt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Hartstikke goed, waarom geen spelers van hoofdklassers oproepen.
Ook lachwekkend inderdaad. De AZ-bank is blijkbaar een keurmerk geworden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:05 schreef Dylan Dog het volgende:
Sorry maar om nu Vlaar te gaan gebruiken in plaats van de in bloedvorm zijnde Ooijer...
Dat gaat mij ook wat ver inderdaadquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:05 schreef Dylan Dog het volgende:
Sorry maar om nu Vlaar te gaan gebruiken in plaats van de in bloedvorm zijnde Ooijer...
Ik dacht in Egyptequote:Op vrijdag 11 november 2005 16:15 schreef tong80 het volgende:
Voor welke club speelt Cairo eigenlijk ?
Nee, dat was Rinus Israelquote:
Dat slaat idd helemaal nergens op..quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:05 schreef Dylan Dog het volgende:
Ad van der Wielquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Misschien dat die speler van RKC nog in aanmerking komt, hoe heet die nou, Brazil ofzo?
Biko zit bij Omniworld op het moment.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Misschien dat die speler van RKC nog in aanmerking komt, hoe heet die nou, Brazil ofzo?
Je zult maar Biko Brazil heten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:23 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Biko zit bij Omniworld op het moment.
quote:Op maandag 7 november 2005 10:43 schreef Zorro het volgende:
van Basten's selectiebeleid wordt afgestraft met 1-3
Forza Italia![]()
had he geld ingezetquote:Op zondag 13 november 2005 15:11 schreef Zorro het volgende:
Ja, maar v Basten roept het ook over zich af met zo'n keuze.
[..]
Het was tactisch, als Oranje had gewonnen zou Marco nooit meer in Italie mogen coachenquote:Op zondag 13 november 2005 16:02 schreef methodmich het volgende:
Mooi zo, misschien gaat Marco nu eens serieus bondscoach spelen.
Ik weet niet hoor, ik merk meteen zo'n verschil in mijn buik bij lastige situaties. Bij van der sar ga ik dan nog even koffiezetten en bij Timmer zat ik gespannen. Ik herinner me een bal links van de goeal (voor de kijkers rechts) waarbij hij volledig onnodig het doel uitkwam. Nu niet zo erg maar als hij dat in de kwartfinale tegen Argenitine gaat doen.quote:Op zondag 13 november 2005 18:05 schreef Suijk het volgende:
Met je eens. Al was Timmer toch niet zo heel slecht?
Ik vat dat niet hoor, Kuijt staat in de spits voor doelpunten, als stand-in voor RvN. Hij schiet op de keeper, kopt op de paal en omdat ie er wel voor werkt haalt ie dan nog een voldoende. Had ie Van Bommel geheten dan kon ie opduvelen, omdat ie niet 100% speelde en niet al zijn taken vervulde.quote:Op zondag 13 november 2005 18:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb zonder geluid gekeken, niks aan analyse gehoord en niemand gesproken dus reageer puur om mijn eigen waarneming: ik vond Kuyt, Cocu vrij goed, Vaart, Castelen en Bronckhorst en die az-gozer die later aanvoerder werd wel redelijk ( 6 tot 6,5) en de rest matig.
Ik heb je gezien. Leuke mutsquote:Op zondag 13 november 2005 18:13 schreef Suijk het volgende:
Ik zat in het stadion
Nog iemand die durft te beweren dat Ajax GEEN voorkeur krijgt? (En kom dan niet met smoesjes in de trant van 'dit zijn uitzonderlijke talenten' of zoiets. Ik bedoel, namen als Maduro, Babel, Stekelenburg, en toppunt: Heitinga... En ook Kluivert ja... Dat kun je niet menen.)quote:1. Hedwiges Maduro 3 Ajax
2. Ron Vlaar 7 AZ
3. Patrick Kluivert 9 Ajax
4. Ryan Babel 12 Ajax
5. Wesley Sneijder 12 Ajax
6. Maarten Stekelenburg 14 Ajax
7. John Heitinga 28 Ajax
8. Rafael van der Vaart 34 Ajax
9. Marciano Vink 35 Ajax
10. Nigel de Jong 42 Ajax
Richard Witschge 42 Ajax
bron: www.vi.nl
Eerst zaterdag maar eens dat matige ploegje in die oefenpot verslaan, daarna zien we wel weer.
Eerst zaterdag maar eens dat matige ploegje in die oefenpot verslaan, daarna zien we wel weer.
Nou moet ik zeggen dat ik in Italië ook nog geen wereldkampioen heb gezien hoor...quote:
Mooi, heel mooi.quote:Mathijsen verrast met aanvoerdersband Oranje
14/11/2005 9 :35
'Het was niet afgesproken', bekent Joris Mathijsen. De Brabantse verdediger kreeg halverwege de tweede helft van de oefeninterland tegen Italië ineens de aanvoerdersband van het Nederlands elftal aangereikt. En dat in zijn vijfde interland.
'Phillip ging eruit en ik zag hem even overleggen met de bondscoach. Toen kreeg ik de band', verhaalde Mathijsen in het Algemeen Dagblad. Na afloop van de met 3-1 verloren interland wilde Mathijsen de band weer inleveren. Bondscoach Marco van Basten verhinderde dat. 'Ik had hem al afgedaan, maar toen gaf de trainer hem aan mij terug. Het is je eerste, die moet je bewaren, zei hij. Die band leg ik thuis bij al mijn andere Oranje-spullen.'
Mathijsen speelde op 29 oktober pas zijn eerste wedstrijd van dit seizoen na een zware knieblessure. Sindsdien kwam hij drie keer in actie, waaronder het treffen met de Italianen. 'Zoals ik me vandaag voelde, heb ik mijn oude niveau weer te pakken. Ik kan niet eens zeggen dat het me verrast, ik sta er niet echt bij stil.'
'Het gaat allemaal als in een film aan me voorbij. Dit is gewoon een goede week voor me geweest. Ik heb goed kunnen trainen op een heel hoog niveau. We hebben verloren, maar ik heb zelf een heel goed gevoel overgehouden aan deze week en deze wedstrijd.'
Mathijsen is de vijfde aanvoerder onder Van Basten. Eerder droegen Edgar Davids, Pierre van Hooijdonk, Edwin van der Sar en Phillip Cocu de rood-wit-blauwe band.
En hoe voel je je nu?quote:Op maandag 14 november 2005 08:55 schreef SCH het volgende:
Ik lees nu analyses in de kranten over Van Basten die zo gekopieerd zouden kunnen zijn van mijn posts in deze topicreeks
Om die kopballen nou 100% kansen te noemen...quote:Op zondag 13 november 2005 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Kuijt mag van mij weer terug naar de Maasstad om daar te oefenen op doelpunten maken. 3 100% kansen van hem gezien, en geen een ging erin.
geen tegenstander in de buurt, 6 meter van het doel vandaan, bal op de juiste hoogte. Ik noem dat een 100% kans, zeker voor een spits die pretendeert volgend seizoen in de Premiership te spelen. En dat je niet alle kopkansen maakt, tot daar aan toe, dat je ze zachtjes recht op de keeper kopt, is gewoon ondermaats te noemen.quote:Op maandag 14 november 2005 10:27 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Om die kopballen nou 100% kansen te noemen...
quote:Op maandag 14 november 2005 10:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
geen tegenstander in de buurt, 6 meter van het doel vandaan, bal op de juiste hoogte. Ik noem dat een 100% kans, zeker voor een spits die pretendeert volgend seizoen in de Premiership te spelen. En dat je niet alle kopkansen maakt, tot daar aan toe, dat je ze zachtjes recht op de keeper kopt, is gewoon ondermaats te noemen.
Dus als Kuyt scoort is het zijn klasse, maar mocht hij missen dan is het ineens pech?quote:Op maandag 14 november 2005 11:28 schreef Nyrem het volgende:
[..]
![]()
welke wedstrijd heb jij gekeken?
Toevallig Valencia vanaf de bank zeker?
Kuyt deed het goed, had alleen pech dat de ballen er niet ingingen (lees: o.a. op de paal).
Tja, ik kan me herinneren dat ene Ruud van N, Roy M en Patrick K wel langer 'droogstonden'.
Dus ach..
zegt meer over het niveau van de rest ben ik bang.quote:Op maandag 14 november 2005 14:40 schreef SCH het volgende:
Kuyt was toch echt de beste speler zaterdag al was ook hij niet zo heel erg goed.
Dat zeg ik.quote:Op maandag 14 november 2005 14:42 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zegt meer over het niveau van de rest ben ik bang.
Jouw vriendin heeft duidelijk verstand van vrouwenvoetbalquote:Op maandag 14 november 2005 14:48 schreef Suijk het volgende:
Kuijt was zoals altijd de hardst werkende speler. Mijn vriendin zei dat 'die blonde goed is, want die rent tenminste'.
Dus moet hij altijd een 7 krijgen zekerquote:Op maandag 14 november 2005 14:48 schreef Suijk het volgende:
Kuijt was zoals altijd de hardst werkende speler.
als rugnummer ja.quote:Op maandag 14 november 2005 15:46 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dus moet hij altijd een 7 krijgen zeker
Nee, juist niet.quote:Op maandag 14 november 2005 15:46 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dus moet hij altijd een 7 krijgen zeker
Bespeur ik hier jaloezie?quote:Op maandag 14 november 2005 14:48 schreef Suijk het volgende:
Kuijt was zoals altijd de hardst werkende speler. Mijn vriendin zei dat 'die blonde goed is, want die rent tenminste'.
Ik ren inderdaad een stuk minder veel.quote:
Daar kan ik me wel in vinden, goeie columnquote:Op maandag 14 november 2005 12:59 schreef DIGGER het volgende:
Wel een aardige column: http://planet.nl/planet/show/id=420491/contentid=654704/sc=2df113
Beetje een open deur dit verhaal. Natuurlijk is van Basten motorisch hoogbegaafd, anders was hij nooit een topvoetballer geworden.quote:GELDROP - Marco van Basten is motorisch intellectueel hoogbegaafd. Dat schrijft neuropsycholoog Erik Matser in zijn binnenkort te verschijnen boek Personage, dat handelt over mensen die schoonheid kunnen brengen. Als geen ander is de bondscoach van het Nederlands voetbalelftal op zijn vakgebied in staat snel problemen op te lossen. Matser: "Wij nemen die acties dan waar als onnavolgbaar. Hierdoor is Van Basten een bijzonder mens. De aangewezen man om wereldkampioen mee te worden."
Volgens Matser is intelligentie het probleemoplossend vermogen. "Je kunt het tonen bij schoolse vaardigheden, in de muziek maar ook in de sport. Dat noemen we motorische intelligentie. Van Basten toonde deze mentale vaardigheid gedurende zijn actieve voetbalcarrière."
Doeltreffend
"Zijn acties waren vernuftig, leken eenvoudig, maar waren zeer doeltreffend met altijd bijna een optimaal resultaat. Dat komt omdat hij in staat is informatie snel en op zijn eigen onnavolgbare manier te verwerken. Ik ben er daarom ook van overtuigd dat de successen die hij nu als coach boekt, geen toevalstreffer zijn."
Geen toeval
In een vorig jaar uitgezonden televisiedocumentaire zei de bondscoach dat zijn fabuleuze treffer tegen de Sovjet-Unie (finale EK 1988) geen toeval was. Hij schoot getimed en gericht op het doel. Bij nadere analyse ging de bal met een curve ongeveer tien centimeter boven de handen van de beste doelman van het toernooi (Dasajev) en vijf centimeter onder de lat. Een historisch spelmoment. Van Basten had bij de voorzet van Mühren het inzicht dat het kon.
Volgens Matser, bekend van baanbrekende publicaties over hersenletsel in boksen en voetbal (koppen), past Van Basten zich in een razendsnel tempo aan bij veranderende situaties. "In elke competitie ter wereld bleef hij moeiteloos overeind. Hij is iets bijzonders. Cruijff en Bergkamp zijn van vergelijkbaar niveau en zullen hem onmiddellijk begrijpen. Wij zullen moeten accepteren dat hij de juiste keuzes maakt, ook als we het niet direct kunnen volgen. Als Van Basten zegt dat een speler voor een bepaalde positie geschikter is dan een ander, moet "men" dat toch aannemen."
Zonder ego's
Van Basten denkt als een topmanager, zegt Matser. "Hij heeft een groep samengesteld zonder ego's. Een wereldmove. Hij kan daardoor snel van spelconcept wisselen wanneer dat een vereiste is om de wedstrijd te winnen. De keuze maakt hij en dat houdt hij ook vol. Was hij bondscoach van Duitsland geweest dan zou daar een ander elftal staan dan nu het geval is. Hij gaat ook maar met één doel naar Duitsland en dat is om wereldkampioen te worden. Met niets minder neemt hij genoegen."
Aan topvoetbal gaat een extreme selectie vooraf. Matser: "Van Basten is komen bovendrijven uit miljoenen. Niet door zijn spieren, maar door de kwaliteit van zijn denksysteem. Vroeger in de voormalig DDR werd bij kinderen al het probleemoplossend vermogen getest, om te kijken voor welke sport ze geschikt waren. Het moeilijke turnen of toch maar wielrennen. Van Basten is eveneens een killer. In de heksenketel van Buenos Aires (WK-finale 1978) zou hij die bal er een minuut voor tijd gewoon hebben ingeschoten. Daar is hij op geprogrammeerd."
Ben het met je eens, is typisch weer iemand die over de rug van een ander publiciteit wil halen, over dat wereldkampioen hoop ik dat je gelijk hebt, ik zie dat (nog) niet zo zitten, maar dat heeft meer met de kwaliteit van de concurrenten te maken dan met de uiteindelijke kwaliteit die van Basten uit z'n selectie gaat halen.quote:Op maandag 21 november 2005 10:26 schreef sol1tair het volgende:
Uit NU.nl
[..]
Beetje een open deur dit verhaal. Natuurlijk is van Basten motorisch hoogbegaafd, anders was hij nooit een topvoetballer geworden.
Dat laatste over het WK-1978 is een misser, van Basten mistte tenslotte ook tegen Denemarken.
Toch gaat van Basten ons natuurlijk wel wereldkampioen maken, dat stukje klopt wel.
Alsof Ruud van Nistelrooij nooit heeft gefaald in Oranje. Hij doet weinig anders zelfs. Dat Kuijt een keer minder is, kan gebeuren. Volgende keer weer beter.quote:Op maandag 14 november 2005 12:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dus als Kuyt scoort is het zijn klasse, maar mocht hij missen dan is het ineens pech?
Jij weet zeker dat jij niet op de Rotterdamse bank hebt zitten kijken?
Goh, die is pas op 2000 DVDs verschenenquote:Op dinsdag 22 november 2005 14:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik zoek een filmpje dat hij tegen de Russen scoord in 88![]()
Goed dat je erover begintquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alsof Ruud van Nistelrooij nooit heeft gefaald in Oranje. Hij doet weinig anders zelfs. Dat Kuijt een keer minder is, kan gebeuren. Volgende keer weer beter.
Daarom vraag ik het. Iemand heeft het vast welquote:Op dinsdag 22 november 2005 14:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Goh, die is pas op 2000 DVDs verschenen
Met Vito Wormgoor is hij ook zeer laat.quote:Op maandag 21 november 2005 10:29 schreef SCH het volgende:
Heeft hij die Besiswar van Feyenoord al opgeroepen? Wel een beetje bijblijven Marco
quote:Tsjechië gaat Nederland weer voorbij
23/11/2005 12:30
Nederland is de tweede plaats op de FIFA Ranglijst kwijt aan Tsjechië. Hiddinks Australië passeerde in de november-editie Beenhakkers Trinidad en Tobago.
In tegenstelling tot Nederland, dat de vriendschappelijke interland tegen Italië met 3-1 verloor, kon Tsjechië twee overwinningen bijschrijven. Zowel in Oslo als in Praag werd Noorwegen met 1-0 verslagen. De dubbele zege brengt Tsjechië op de tweede plaats achter het ongenaakbare Brazilië.
Ook Spanje maakte een sprongetje door z'n successen in de play-offs. De formatie van Luis Aragonés, die ten koste van Slowakije het WK bereikte, klom van de achtste naar de zesde plaats.
Het Australië van Guus Hiddink passeerde dankzij het succes tegen Uruguay het Trinidad en Tobago van Leo Beenhakker. The Socceroos klommen vijf plaatsen naar de 49ste stek, terwijl de The Socawarriors met een meer bescheiden winst van twee treden de 51ste plaats bezetten.
Nummer elf Turkije is het hoogst geklasseerde land dat ontbreekt als op 9 juli het WK begint. Van alle WK-gangers neemt Angola de laagste plaats in op de FIFA ranglijst. In vergelijking met de lijst van oktober is de WK-debutant twee plaatsen gezakt.
Niemand ?quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik zoek een filmpje dat hij tegen de Russen scoord in 88![]()
Kalou in deze vorm meenemen naar het WKquote:'Kalou als Nederlander zeker van WK
Eén plaats in de WK-selectie van Oranje is al vergeven. Althans als Salomon Kalou in 2006 zijn begeerde Nederlandse paspoort heeft, zo vertelde Marco van Basten voor de rechter.
Salomon Kalou probeert via de rechter een versnelde naturalisatie af te dwingen, nadat twee eerdere pogingen door minister Verdonk werden afgewezen. De Ivoriaanse aanvaller van Feyenoord wil op het WK in Duitsland voor Nederland uit te komen.
De zaak diende voor de Rotterdamse rechter. Op verzoek van het kamp Kalou gaf Van Basten zijn visie. Volgens de Oranje-bondscoach is de Feyenoorder een verrijking voor het Nederlands elftal en komt Kalou daarom in aanmerking voor de bijzondere behandeling.
'Salomon is een uitzonderlijk talent met bijzondere kwaliteiten', betoogde de bondscoach. 'Hij kan het verschil maken. Arjen Robben kan dat ook. Maar we zijn te veel afhankelijk van hem. Als hij is geblesseerd, hebben we vrij veel moeite om te winnen van zwakkere tegenstanders. Daarom willen we heel graag Kalou naar het WK meenemen.'
Van Basten ging zelfs zo ver dat hij al een plaats in zijn WK-selectie vrij wil houden voor Kalou, als die in het bezit is van de Nederlandse nationaliteit. De rechter doet over twee weken uitspraak. Bij een normale procedure kan Kalou pas in 2008 over het gewenste paspoort beschikken.
Het vBommel-effectquote:Op maandag 28 november 2005 10:45 schreef DeTolk het volgende:
Het is misschien lullig voor die jongen, maar ik hoop voor het Nederlands Voetbal dat hij z'n been breekt als ie het door hem felbegeerde papiertje krijgt.
"We" spelen niet. Tenminste, vBasten heeft in al zijn wijsheid mij nog niet opgeroepen.....quote:Op maandag 28 november 2005 11:01 schreef Dylan Dog het volgende:
Wanneer spelen we weer?
volgens vi.nlquote:Op maandag 28 november 2005 11:01 schreef Dylan Dog het volgende:
Wanneer spelen we weer?
misschien wel tegen T&Tquote:Op maandag 28 november 2005 19:24 schreef methodmich het volgende:
Zal wel niet de eerstvolgende zijn. Verwacht in maart en april ook nog wel wat.
Kalou is een spits en geen vleugelspeler. De spitspositie is ook de enige positie waar hij op dit moment het 'liefst' staat...quote:Op maandag 28 november 2005 09:05 schreef SocialDisorder het volgende:
idd, en die drie doen het zo fantastisch........
daarnaast is Kalou geen linker, maar een rechter vleugelspeler. En Kalou is momenteel in betere doen dan Kuijt, zie ook de wedstrijd tegen Heracles....
want mooi voetbal verdient Bonaquote:Op dinsdag 29 november 2005 10:20 schreef DeTolk het volgende:
dan moeten we Bona ook maar naturaliseren
Dan loopt het gesmeerderquote:Op dinsdag 29 november 2005 10:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
want mooi voetbal verdient Bona
Ik hoop dat Tsjechie en Duitsland in één poule komen, en dan de laatste groepswedstrijd tegen elkaarquote:Op woensdag 30 november 2005 09:56 schreef SocialDisorder het volgende:
Jammer, geen Duitsland. Lijjkt me wel wat om ze twee keer op hun lazer te geven in 4 weken tijd
Ze staan nu weer 3e geloof ik maar het is gebaseerd op resultaten van afgelopen tournooien en de FIFA ranglijst, maar waar was oranje het afgelopen WK?quote:Op woensdag 30 november 2005 10:04 schreef pfaf het volgende:
Ik dacht dat, omdat Spanje door is, Nederland geen groepshoofd kon worden?
Waar wordt dat sowieso op gebasseerd trouwens? NL staat toch 2e op de FIFA ranglijst..?
Niemand weet waar dat op gebaseerd wordt. Ik heb het vermoeden dat dat gebaseerd wordt op het verschil in portemonnee-inhoud vóór en ná de besprekingen met FIFA.........quote:Op woensdag 30 november 2005 10:04 schreef pfaf het volgende:
Ik dacht dat, omdat Spanje door is, Nederland geen groepshoofd kon worden?
Waar wordt dat sowieso op gebasseerd trouwens? NL staat toch 2e op de FIFA ranglijst..?
BeachVoetvolleyuuhhhquote:Op woensdag 30 november 2005 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze staan nu weer 3e geloof ik maar het is gebaseerd op resultaten van afgelopen tournooien en de FIFA ranglijst, maar waar was oranje het afgelopen WK?
quote:Op woensdag 30 november 2005 10:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Niemand weet waar dat op gebaseerd wordt. Ik heb het vermoeden dat dat gebaseerd wordt op het verschil in portemonnee-inhoud vóór en ná de besprekingen met FIFA.........
Dat wilde Leo niet. Is voor T & T geen oefenen, veel te moeilijk. Hij wil duels waar ze enigszins succesvol kunnen zijn.quote:
dus dat wordt oefenen tegen de dames D2 van Telstarquote:Op woensdag 30 november 2005 15:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat wilde Leo niet. Is voor T & T geen oefenen, veel te moeilijk. Hij wil duels waar ze enigszins succesvol kunnen zijn.
quote:Nederlands elftal oefent weer tegen Ierland
30/11/2005 14:52
Het Nederlands elftal gaat opnieuw oefenen tegen Ierland. In de aanloop naar de kwalificatiereeks voor het EK 2008 treffen de landen elkaar op Landsdown Road op 16 augustus 2006.
De laatste keer dat Ierland en Nederland elkaar ontmoetten, was vlak voor het EK 2004. In Amsterdam wonnen de Ieren met 1-0 van een zeer matig Oranje en verpestten daarmee het door de KNVB zo feestelijk bedoelde uitzwaaiduel.
De kwalificatiereeks voor het Europees kampioenschap, dat wordt georganiseerd door Zwitserland en Oostenrijk, gaat in het najaar van 2006 van start. De loting voor de EK-kwalificatie is vrijdag 27 januari 2006 in het Zwitserse Montreux.
Mochten Nederland en Ierland in dezelfde kwalificatiegroep worden ingedeeld, dan wel kwalificatieverplichtingen hebben op 16 augustus, dan wordt in onderling overleg een andere datum gezocht voor de ontmoeting.
wat dacht je van mij? Ik was op vakantie in de VS. Geen enkel medium besteedde er aandacht aan, kom ik terug in Nederland, zegt m'n pa "zo jongen, fijn dat je weer terug bent. Nederland heeft met 1-0 van de Ieren verloren."...........quote:Op woensdag 30 november 2005 16:09 schreef DeTolk het volgende:
Louis heeft er nog nachtmerries van.
quote:Op woensdag 30 november 2005 16:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
wat dacht je van mij? Ik was op vakantie in de VS. Geen enkel medium besteedde er aandacht aan, kom ik terug in Nederland, zegt m'n pa "zo jongen, fijn dat je weer terug bent. Nederland heeft met 1-0 van de Ieren verloren."...........
Ik loop nog bij het RIAGG om het trauma te verwerken.
quote:Op woensdag 30 november 2005 16:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
wat dacht je van mij? Ik was op vakantie in de VS. Geen enkel medium besteedde er aandacht aan, kom ik terug in Nederland, zegt m'n pa "zo jongen, fijn dat je weer terug bent. Nederland heeft met 1-0 van de Ieren verloren."...........
Ik loop nog bij het RIAGG om het trauma te verwerken.
Louis had toen niet moeten denken in die dagen.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:13 schreef methodmich het volgende:
Tegen de Ieren destijds.. Toen dacht Louis dat ze nog kick and rush speelden, viel dat even tegen.
Bron: VI.nlquote:"Bogarde heeft van Basten wel in de gaten"
Winston Bogarde was de weg naar het voetbalveld, waar hij ooit zoveel indruk maakte als onverzettelijke beul, al vijf jaar kwijt. En omdat hij geen nieuwe geschikte arena kon vinden om zichzelf nogmaals te bewijzen, zette hij een punt achter zijn actieve carrière.
Maar vrees niet, Bogarde is geen milde voetbalpensionado geworden, hij buigt nog altijd voor niemand. Het vuur brandt als nooit tevoren. Vooral de achterstelling van donkere spelers zit hem vreselijk dwars. En daar maakt ook bondscoach Marco van Basten zich schuldig aan, meent Bogarde.
Want waarom zijn Kluivert, Davids, Seedorf, Reiziger, Melchiot, Hasselbaink, Boateng en Zenden geen vaste waarden of zelfs überhaupt geen international meer? 'Ze zijn, op Zenden na, in elk geval een stuk donkerder dan de spelers die nu geselecteerd worden. Ik zie dat niet los van elkaar. Wie dat niet inziet, is blind. Schei toch uit!'
Slachtofferrolletje.......quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:58 schreef JustJunior het volgende:
Wat is die Bogarde een mongool zeg
[..]
Bron: VI.nl
Hahahaquote:Op zondag 1 januari 2006 16:22 schreef methodmich het volgende:
Winston heeft gelijk natuurlijk.
Marco is een racist. Een hele erge ook. Roept namelijk slechte negers op, zoals Denneboom en Bobson. En de goede laat ie thuis.
Correctquote:Op maandag 2 januari 2006 16:21 schreef Jajong het volgende:
Davids is de enige die 100% mee moet van dat rijtje.
quote:Voorlopige Oranje-selectie Hofs, Huntelaar en Janssen
14/2/2006 11:01
Minder dan een maand terug op de velden, maar Nicky Hofs heeft in vijf wedstrijden wel al een plaatsje in de voorlopige Oranje-selectie verdiend. De Feyenoorder is in gezelschap van zijn Vitesse-maatje Theo Janssen.
Hofs maakte pas in 2006 zijn rentree na een zware knieblessure, die hem meer dan een half jaar aan de kant hield. Maar in de vijf duels voor de Rotterdammers heeft de middenvelder wel bondscoach Marco van Basten weten te overtuigen. Het resultaat is een plaats in de voorlopige Oranje-selectie.
De kans is aanwezig dat Hofs zijn oud-ploeggenoot Theo Janssen aantreft in het Nederlandse kamp. Want de middenvelder van Vitesse behoort ook tot de dertigkoppige groep. Het zou voor Janssen niet de eerste keer zijn dat hij zich bij het grote Oranje mag voegen. In 2001 riep toenmalig bondscoach Louis van Gaal de linkspoot op als vervanger van Edgar Davids.
Ook Klaas-Jan Huntelaar mag hopen op een debuut in het Nederlands elftal. De aanvaller van Ajax solliciteerde in zijn periode bij SC Heerenveen al nadrukkelijk naar een promotie uit Jong Oranje.
Van Basten heeft dertig spelers opgenomen in zijn voorlopige selectie voor de vriendschappelijke interland tegen Ecuador. De Zuid-Amerikaanse WK-ganger fungeert op 1 maart als sparringpartner in de Amsterdam Arena.
Voorlopige selectie
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (AZ) en Edwin van der Sar (Manchester United).
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax), Tim de Cler, Kew Jaliens, Joris Mathijsen en Barry Opdam (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Ron Vlaar (Feyenoord), Khalid Boulahrouz en Nigel de Jong (beiden HSV), André Ooijer (PSV).
Middenveld: Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder (beiden Ajax), Denny Landzaat (AZ), Mark van Bommel (Barcelona), Nicky Hofs (Feyenoord), Theo Janssen (Vitesse), George Boateng (Middlesbrough), Phillip Cocu (PSV) en Edgar Davids (Tottenham Hotspur).
Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Roy Makaay (Bayern München), Arjen Robben (Chelsea), Romeo Castelen, Dirk Kuijt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
Die doet t gewoon weer hoorquote:
23 (3keepers) iddquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:57 schreef ErikT het volgende:
Er mogen er 22 naar Duitsland? Of 23 (extra keeper)?
Jaliens, Hofs en Vennegoor...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:30 schreef ErikT het volgende:
7 spelers weg dus:
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax) en Nigel de Jong ( HSV),
Middenveld: Hedwiges Maduro (Ajax), Theo Janssen (Vitesse), George Boateng (Middlesbrough)
Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Romeo Castelen (Feyenoord)
Maduro is al een jaar bagger. Type Klaas Jan Huntelaar is er al genoeg. Doorkoptype Vennegoor niet.quote:
Stekelenburg is ook maar een middelmatige keeper.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:30 schreef ErikT het volgende:
7 spelers weg dus:
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax) en Nigel de Jong ( HSV),
Middenveld: Hedwiges Maduro (Ajax), Theo Janssen (Vitesse), George Boateng (Middlesbrough)
Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Romeo Castelen (Feyenoord)
Ik ben uitgegaan van deze 30. Ik ben het nog wel meer meer oneensquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:43 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Stekelenburg is ook maar een middelmatige keeper.
Kun je net zo goed Lodewijks of Waterreus meenemen.
Heb je meer kwaliteit en stel dat je eens die 3de keeper moet gerbuiken.
Hofs ja! maar Vennegoor zal er als breekijzer wel bij blijven natuurlijkquote:
Ik ookquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:44 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik ben uitgegaan van deze 30. Ik ben het nog wel meer meer oneens
De Steek heeft nog potentie om uit te groeien. Bij een matig presterend team is het moeilijk om goed te keepen. Stekelenburg heeft er enorm veel aan voor z'n ontwikkeling om bij de selectie te zitten, ook met het oog op opvolging van vdSar. Lodewijks en Waterreus zijn niet veel beter dan Stekelenburg, maar zijn wel al aan het einde van hun carrière.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:43 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Stekelenburg is ook maar een middelmatige keeper.
Kun je net zo goed Lodewijks of Waterreus meenemen.
Heb je meer kwaliteit en stel dat je eens die 3de keeper moet gerbuiken.
Zijn bijnaam omdat hij zeker veel steken laat vallenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De Steek heeft nog potentie om uit te groeien. Bij een matig presterend team is het moeilijk om goed te keepen. Stekelenburg heeft er enorm veel aan voor z'n ontwikkeling om bij de selectie te zitten, ook met het oog op opvolging van vdSar. Lodewijks en Waterreus zijn niet veel beter dan Stekelenburg, maar zijn wel al aan het einde van hun carrière.
bij een matig draaiend team krijg je juist veel ballen en kan je uitblinken. Ik zou voor het WK voor de ervaring kiezen en Lodewijks meenemen. Hij ligt iig goed in de groep.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De Steek heeft nog potentie om uit te groeien. Bij een matig presterend team is het moeilijk om goed te keepen. Stekelenburg heeft er enorm veel aan voor z'n ontwikkeling om bij de selectie te zitten, ook met het oog op opvolging van vdSar. Lodewijks en Waterreus zijn niet veel beter dan Stekelenburg, maar zijn wel al aan het einde van hun carrière.
Het gaat hier toch niet om stekelenburg's ontwikkelingquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Denk je dat je met vdSar en Westerveld niet genoeg ervaring in huis hebt, en dat je juist een beetje aan de toekomst moet werken. Zie ook het gat dat viel na vBreukelen. Tussen vdSar en de Breuk zat geen enkele echt goede keeper.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bij een matig draaiend team krijg je juist veel ballen en kan je uitblinken. Ik zou voor het WK voor de ervaring kiezen en Lodewijks meenemen. Hij ligt iig goed in de groep.
Zie Nicky Hoffs en Theo Janssen........quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:20 schreef Lionheaad het volgende:
Dan klopt de regel toch onder van Basten:
Maak een transfer naar Ajax en je komt gegarandeerd in Oranje...
als de Steek zo goed is dan komt hij vanzelf bovendrijven.Daarbij komt dat van der Sar misschien door gaat en de Goey was trouwens een prima keeper.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Denk je dat je met vdSar en Westerveld niet genoeg ervaring in huis hebt, en dat je juist een beetje aan de toekomst moet werken. Zie ook het gat dat viel na vBreukelen. Tussen vdSar en de Breuk zat geen enkele echt goede keeper.
Huntelaar is sinds zijn overgang bagger.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zie Nicky Hoffs en Theo Janssen........
Ik heb niet gezegd dat als je bij een andere club speelt je niet in oranje komt,quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zie Nicky Hoffs en Theo Janssen........
Waarom niet die ontwikkeling een beetje stimuleren, door hem met de besten ter wereld mee te laten spelen? Een trainingskamp in Oranje levert meer ervaring op dan Ajax - Sparta. Daarnaast kan hij dan leren van de beste keeper ter wereld.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als de Steek zo goed is dan komt hij vanzelf bovendrijven.Daarbij komt dat van der Sar misschien door gaat en de Goey was trouwens een prima keeper.
je gaat toch niet het risico nemen dat we in de finale van het WK met een on ervaren keeper komen te staanquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:26 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Waarom niet die ontwikkeling een beetje stimuleren, door hem met de besten ter wereld mee te laten spelen? Een trainingskamp in Oranje levert meer ervaring op dan Ajax - Sparta. Daarnaast kan hij dan leren van de beste keeper ter wereld.
De Goey was prima, maar niet echt goed. Geen zekerheidje.
oefenwedstrijdjes mag de steek van mij wel mee....maar niet naar het WK!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je gaat toch niet het risico nemen dat we in de finale van het WK met een on ervaren keeper komen te staan![]()
Dan heb je veel meer aan Lodewijks ongeacht zijn leeftijd.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je gaat toch niet het risico nemen dat we in de finale van het WK met een on ervaren keeper komen te staan![]()
in de geschiedenis van Oranje, hoe vaak is het op de derde keeper aangekomen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als je zo gaat redeneren kan je net zogoed een extra speler meenemenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
in de geschiedenis van Oranje, hoe vaak is het op de derde keeper aangekomen?
wie stel jij voor?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als je zo gaat redeneren kan je net zogoed een extra speler meenemen
Lodewijksquote:
Voor de volgende kwalificatiereeks misschie nquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:40 schreef JorgeCampos het volgende:
hmm geen Afellay/Aisatti/Yildirim?
Toch jammer.
als extra speler?quote:
ik wil helemaal geen extra speler meenemen, ik wil een ervaren keeper! Bovendien zou ik ook nog niet kunnen zeggen wie er als extra speler mee moet aangezien ik niet weet wie er thuis moeten blijven.quote:
Wat een onzin, een slecht spelend elftal is hét moment om je als keeper te onderscheiden. De Steek is nog niet in staat geweest om punten te redden voor zijn elftal. Lodewijks heeft dit (vorig jaar) bijvoorbeeld vaak gedaan, Gentenaar deed dat ook voor NEC. Waterreus is wat mij betreft te wisselvallig.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De Steek heeft nog potentie om uit te groeien. Bij een matig presterend team is het moeilijk om goed te keepen.
Daarnaast ook een betere optie dan De Jongquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:02 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik snap niet waarom Greene er niet bij zit, als je kijkt naar wie er wél geselecteerd worden.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:10 schreef DeTolk het volgende:
zijn we eindelijk van die rare stem verlost
Hij moet tijdens de training Vennegoor dekken, dus dat komt wel goedquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:38 schreef TerroRobbie het volgende:
En die tandjes van hem, laat ie daar ook eens wat daan doen>?
En nu Ibi als vervanger??quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:11 schreef DeTolk het volgende:
Operatie kost Theo Janssen Oranje-kans
15/2/2006 11:43
De uitverkiezing in de voorlopige Oranje-selectie is een mooie opsteker voor Theo Janssen, maar ook niet meer dan dat. Want de Vitesse-middenvelder is niet beschikbaar.
Janssen is dinsdag geopereerd aan zijn amandelen. Met de ingreep moet een chronische verkoudheid definitief verleden tijd worden. Het tijdstip voor de operatie leek gunstig gekozen. Maar de middenvelder ziet het zelf misschien wel anders, nu hij is opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal.
Door de operatie is de kans namelijk uiterst klein dat Janssen de definitieve selectie ook daadwerkelijk haalt. Voor het herstel staat twee weken. En bondscoach Marco van Basten maakt op 23 februari bekend wie een uitnodiging krijgt voor de vriendschappelijke interland tegen Ecuador op 1 maart.
Moet ik het uittekenen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:05 schreef SocialDisorder het volgende:
lbi? Gaaan we nu ook Kenianen naturaliseren?
probeer het eens, want een zoekgang in VI.nl levert weinig resultaat op.quote:
Ik denk dat Stekelenburg sowieso moet vrezen voor z'n basisplaats bij Ajax met Gentenaar op de bank.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en sinds wanneer heeft dat een selectie in de weg gestaan onder vBasten?quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:00 schreef Danzig het volgende:
[..]
Ik denk dat Stekelenburg sowieso moet vrezen voor z'n basisplaats bij Ajax met Gentenaar op de bank.
Da's 'n goede inderdaad, dat is voor Marco van Basten nooit een reden geweest om iemand niet te selecterenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en sinds wanneer heeft dat een selectie in de weg gestaan onder vBasten?
quote:Hofs debuteert en Bommel is terug bij Oranje
24/2/2006 12:21
Mark van Bommel is terug bij de selectie van het Nederlands elftal. Bondscoach Marco van Basten riep Nick Hofs voor het eerst op, terwijl Martijn Meerdink een nieuwe kans krijgt bij Oranje.
Van Basten en John van 't Schip selecteerden 22 spelers voor de oefeninterland tegen Ecuador, die woensdag 1 maart op het programma staat in de Arena. In vergelijking met de laatste interland, op 12 november tegen Italië, zijn er zeven nieuwe namen. Naast Meerdink, Hofs en Van Bommel keren Tim de Cler, Ruud van Nistelrooy, Barry Opdam en Arjen Robben terug. Zij allen waren geblesseerd voor het duel met de Squadra Azzurra.
Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Nigel de Jong, Ryan Babel, Jan Kromkamp, André Ooijer, en Ellery Cairo maakten in november nog wel deel uit van de selectie, maar zijn komende week niet van de partij. Ooijer en Sneijder zijn geblesseerd, terwijl Van der Vaart donderdag pas zijn comeback maakte als invaller bij Hamburger SV.
Andere opvallende afwezigen zijn Robin van Persie (geblesseerd), Roy Makaay en Edgar Davids (beiden gepasseerd). Ook Klaas-Jan Huntelaar moet nog wachten op zijn eerste uitnodiging.
Selectie Nederlands elftal
Doel: Henk Timmer (AZ) en Edwin van der Sar (Manchester United).
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax), Tim de Cler, Kew Jaliens, Joris Mathijsen en Barry Opdam (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Ron Vlaar (Feyenoord) en Khalid Boulahrouz (HSV).
Middenveld: Hedwiges Maduro (Ajax), Denny Landzaat (AZ), Mark van Bommel (Barcelona), Nicky Hofs (Feyenoord), George Boateng (Middlesbrough) en Phillip Cocu (PSV).
Aanval: Martijn Meerdink (AZ), Arjen Robben (Chelsea), Romeo Castelen, Dirk Kuijt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
nope, Van Basten snapt er echt niks van. Of Us Foppe heeft em harder nodig .quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:42 schreef Elvislives het volgende:
Dus 5 goals in 2 wedstrijden zijn voor Huntelaar niet genoeg...
Niet als je Kuijt en Van Nistelrooij voor je hebt. Makaay zit er ook niet bij. Het heeft gewoon geen nut om zoveel spitsen te selecteren.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:42 schreef Elvislives het volgende:
Waarvan 4 tegen RBC. Poeh, poeh, dan bewijs je een topspits te zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:42 schreef Elvislives het volgende:
Kuijt is ook spits, ondanks dat Van Basten hem vooral gebruikt op rechts. Als Van Nistelrooij niet speelt staat Kuijt gewoon in het centrum.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:51 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Idd, maar Kuijt is geen spits
Zie ik liever Kuijt op rechts en Huntelaar in de spits...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:53 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Kuijt is ook spits, ondanks dat Van Basten hem vooral gebruikt op rechts. Als Van Nistelrooij niet speelt staat Kuijt gewoon in het centrum.
Zag je ook HOE is ze afmaakte? Bovendien gaat het erom dát je ze maakt. Van Bastenkiest graag spelers die in vorm zijn, nou dan heb je aan hem op dit moment een hele goede.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:53 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Waarvan 4 tegen RBC. Poeh, poeh, dan bewijs je een topspits te zijn.
Er zijn betere spitsen op dit moment. Dus waarom hem kiezen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:58 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Zag je ook HOE is ze afmaakte? Bovendien gaat het erom dát je ze maakt. Van Bastenkiest graag spelers die in vorm zijn, nou dan heb je aan hem op dit moment een hele goede.
Enne, Feijenoord speelde gelijk tegen RBC toch? My point exactly
Ik vind iedereen beter dan Huntelaar. Overschatte prutser.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:04 schreef Elvislives het volgende:
Dus jij vindt vennegoor beter dan huntelaar...
Bron: vi.nlquote:Hofs debuteert en Bommel is terug bij Oranje
Mark van Bommel is terug bij de selectie van het Nederlands elftal. Bondscoach Marco van Basten riep Nick Hofs voor het eerst op, terwijl Martijn Meerdink een nieuwe kans krijgt bij Oranje.
Van Basten en John van 't Schip selecteerden 22 spelers voor de oefeninterland tegen Ecuador, die woensdag 1 maart op het programma staat in de Arena. In vergelijking met de laatste interland, op 12 november tegen Italië, zijn er zeven nieuwe namen. Naast Meerdink, Hofs en Van Bommel keren Tim de Cler, Ruud van Nistelrooy, Barry Opdam en Arjen Robben terug. Zij allen waren geblesseerd voor het duel met de Squadra Azzurra.
Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Nigel de Jong, Ryan Babel, Jan Kromkamp, André Ooijer, en Ellery Cairo maakten in november nog wel deel uit van de selectie, maar zijn komende week niet van de partij. Ooijer en Sneijder zijn geblesseerd, terwijl Van der Vaart donderdag pas zijn comeback maakte als invaller bij Hamburger SV.
Andere opvallende afwezigen zijn Robin van Persie (geblesseerd), Roy Makaay en Edgar Davids (beiden gepasseerd). Ook Klaas-Jan Huntelaar moet nog wachten op zijn eerste uitnodiging.
Selectie Nederlands elftal
Doel: Henk Timmer (AZ) en Edwin van der Sar (Manchester United).
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax), Tim de Cler, Kew Jaliens, Joris Mathijsen en Barry Opdam (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Ron Vlaar (Feyenoord) en Khalid Boulahrouz (HSV).
Middenveld: Hedwiges Maduro (Ajax), Denny Landzaat (AZ), Mark van Bommel (Barcelona), Nicky Hofs (Feyenoord), George Boateng (Middlesbrough) en Phillip Cocu (PSV).
Aanval: Martijn Meerdink (AZ), Arjen Robben (Chelsea), Romeo Castelen, Dirk Kuijt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:04 schreef Elvislives het volgende:
Dus jij vindt vennegoor beter dan huntelaar...
inmiddels heeft Huntelaar vNistelrooy achter zich gelaten, IMHO, hij vindt het net makkelijker tegen moeilijkere tegenstanders.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een vergelijking, Vennegoor gaat mee naar WK als breekijzer, om bij een achterstand iets te forceren met lange ballen. Huntelaar heeft Ruud, Dirk en Roy sowieso nog voor zich.
Inmiddels? Tegen RBC zeker!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
inmiddels heeft Huntelaar vNistelrooy achter zich gelaten, IMHO, hij vindt het net makkelijker tegen moeilijkere tegenstanders.
Logische conclusie, na 1 treffer tegen Inter!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
inmiddels heeft Huntelaar vNistelrooy achter zich gelaten, IMHO, hij vindt het net makkelijker tegen moeilijkere tegenstanders.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:13 schreef Heerlijkheid het volgende:
Om de anderen een idee te geven waar jullie het over hebben:
[..]
Bron: vi.nl
Jezus.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
KJH: 2 kansen, 1 goal.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:17 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Logische conclusie, na 1 treffer tegen Inter!
Ruud is wel topscorer in Engeland. Dat toch wel een iets hoger niveau is dan RBC....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Ruud heeft al moeite met scoren tegen Andorra, wat toch niet bepaald véél beter speelt dan RBC.....
Ietsje maar hoor, hoe daar af en toe verdedigd wordt...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ruud is wel topscorer in Engeland. Dat toch wel een iets hoger niveau is dan RBC....
Dan moet je Kuijt centraal in de spits zetten...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
KJH: 2 kansen, 1 goal.
RvN:15 kansen, 1 goal.
ik zou toch voor rendement gaan....
Feyenoord wilde em toch ook hebbe?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:07 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik vind iedereen beter dan Huntelaar. Overschatte prutser.
Samen met KJHquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:04 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dan moet je Kuijt centraal in de spits zetten...
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
inmiddels heeft Huntelaar vNistelrooy achter zich gelaten,
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:51 schreef SocialDisorder het volgende:
Mark my words, KJH schiet de winnende erin in de finale.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |