Inderdaad. Algerijn.quote:Een van de arrestanten is de radicale moslimgeestelijke Abu Bakr, een Australiër van Algerijnse afkomst, die sinds 1989 in Melbourne woont en daar een fundamentalistische groep leidt
Heeft inderdaad alles met de rellen te makenquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:22 schreef neok het volgende:
Australische politie verijdelt grote aanslag.
[..]
Inderdaad. Algerijn.
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF08112005_012
Helaas!quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:23 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Heeft inderdaad alles met de rellen te maken![]()
Dat zal vast wel meevallen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:30 schreef WesHell het volgende:
Zit te wachten waneer Amsterdam in de fik gaat..
Kan je dan niks zelfquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:30 schreef WesHell het volgende:
Ik denk er soms ook zo over... waarschijnlijk omdat ik vrees dat het over een aantal jaar nog veel erger wordt en we echt moeten vrezen voor een opstand waarbij vele vele doden gaan vallen... Maar goed... de ommekeer gaat komen, de vraag is alleen wanneer!quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:30 schreef Bensel het volgende:
Weet je wat ik denk? laat het maar GOED escaleren..Op zo'n manier dat het absoluut duidelijk is dat er geen andere mogelijkheid is dan preventief ruimen. (uiteraard wel van de onruststokers, niet van de mensen die er niks mee te maken hebben, al zullen die er waarschijnlijk en jammergenoeg wel tussen zitten).. En dan hopen dat in heel europa meteen deze integratie zaak eens HARD aangepakt word (de manier waaroop maakt niet uit, zolang het maar GOED gebeurt, en niet zoals zo vaak gebeurd in de doofpot gestopt word, of afgedaan als incident. Wat mij betreft mogen de rellen uitbreiden naar heel europa (en ja, ik zal er waarschijnlijk ook last van hebben, zou niet de eerste keer zijn in elk geval) Dat is volgens mij de enige manier waarop er iets veranderd, positief of negatief..
In sevilla was toch een incidentje?quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:34 schreef Speed-Addicted het volgende:
Waar komen de geruchten vandaan dat het naar spanje is overgeslagen... anyone ?
daar kon je best wel eens een punt hebben..quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:35 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Ik denk er soms ook zo over... waarschijnlijk omdat ik vrees dat het over een aantal jaar nog veel erger wordt en we echt moeten vrezen voor een opstand waarbij vele vele doden gaan vallen... Maar goed... de ommekeer gaat komen, de vraag is alleen wanneer!
Dus toch extreem-links...quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:53 schreef Meki het volgende:
Molotov-cocktail naar secretariaat Vlaams Belang in Brugge gegooid
De molotovcocktail die tijdens de nacht van maandag op dinsdag naar het secretariaat van het Vlaams Belang in Brugge werd gegooid, zou passen in een actie van uiterst links tegen extreem rechts. Vijf mannen werden opgepakt en ter beschikking gesteld van het parket. Het projectiel veroorzaakte geen schade.
Een getuige zag omstreeks middernacht hoe een man een projectiel gooide in de richting van het provinciaal secretariaat van het Vlaams Belang langs het Canadaplein in Brugge. Mogelijk omdat de gooier de getuige zag, week zijn worp af en belandde het projectiel in een lindeboom schuin voor het gebouw. De vod in de fles bleef in de boom hangen. De fles met vermoedelijk petroleum viel en ontvlamde maar richtte geen schade aan.
De getuige kon de nummerplaat van de vluchtwagen noteren. Dat spoor leidde volgens het Brugse parket naar een huis in Damme. Daar werden vijf mannen tussen 18 en 36 jaar aangetroffen. Zij werden opgepakt. Volgens de eerste onderzoeksresultaten zouden twee van de vijf niets met de feiten te maken hebben. Verder onderzoek moet uitwijzen wie het projectiel maakte en gooide. Het is nog niet duidelijk of de mannen zullen worden aangehouden.
Twee van de drie verdachten die mogelijk met de feiten te maken hebben, zijn bij de politie bekend als voormalige bezetters van het Lappersfortbos in Brugge.
En dan vind men het gek dat het onderwijs naar de klote gaatquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:34 schreef WesHell het volgende:
[..]
Maar volgens een leraar gaat Nederland ook nog wel![]()
Ik denk dat het per dag afzwakt en Europa weer in zijn oude patroontje wegzakt....quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:38 schreef addie84 het volgende:
Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen..
Ach ja... oorlogen zijn door de eeuwen heen geen vreemde gebeurtenissen geweest. Men zegt dat iedere generatie wel zo'n beetje een oorlog meemaakt. Denk dat de oorlog die wij misschien mee gaan maken een oorlog is tegen een vijand die min of meer geïnfiltreerd is in onze samenleving... Zelf vrees ik dat als we er als Europa zijnde nu niets aan doen.... heel Europa over een aantal jaar zal branden....quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:40 schreef addie84 het volgende:
[..]
daar kon je best wel eens een punt hebben..
jij wilt vast zeker ook auto´s in de brand stekenquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:30 schreef WesHell het volgende:
quote:A'pen: auto in brand gevlogen
In het centrum van Antwerpen is dinsdagavond een auto in brand gevlogen. Niemand raakte gewond. De auto stond in de Van Kerckhovenstraat, die ligt in een probleemwijk aan de rand van de stad. Het is nog niet duidelijk of het om brandstichting gaat. Volgens het parket van Antwerpen hebben getuigen enkele jongeren zien weglopen. Dinsdagmorgen zijn in Brussel, Dilbeek en in Sint-Niklaas auto's in brand gestoken. Het is niet duidelijk of de brandstichters zich laten inspireren door de rellen in Frankrijk.
http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbinnenland.shtml?p=104
Rotterdam & Den Haag?quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:38 schreef addie84 het volgende:
het kan in nederland echt nooit zo erg als in frankrijk worden, hoogstens wat nietszeggende relletjes.....maar ja da gebeurt wel vaker. Denk niet dat je bang hoeft te zijn voor zoiets in Nederlandquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:43 schreef dutchmage het volgende:
ach nederland komt ook nog wel aan de beurt.. let maar op kijk eens naar het "stille"protest in amsterdam met de spandoeken.. en er hoeft er maar 1 te zijn die een fikkie stookt.. dan komt de rest er vanzelf op af..
mark my words.. we will be next...
http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbinnenland.shtml?p=104quote:Verscheidene auto's uitgebrand
In Brussel, Gent en Borgerhout zijn dinsdagavond enkele auto's uitgebrand. In Gent hebben getuigen 1 of 2 jongeren zien weglopen. Dat was volgens het parket ook in ook in Borgerhout het geval. Dinsdagmorgen zijn in Brussel, Dilbeek en in Sint-Niklaas auto's in brand gestoken. Het is niet duidelijk of de brandstichters zich laten inspireren door de rellen in Frankrijk.
www.at5.nlquote:"Overslaan rellen niet aan de orde"
De stadsrellen zoals in Frankrijk zul je in Nederland niet snel krijgen. Dat stelde stadssocioloog Deben van de UvA. "Voorsteden zoals in Frankrijk kennen we niet in Nederland. Daarbij vergeleken is de Bijlmer een lieflijke buurt. "
Volgens Deben houden de politici in de Nederlandse grote steden de situatie in de buurten veel scherper in de gaten.
"We hebben natuurlijk wel de rellen gehad op het Mercatorplein, maar dat was gauw voorbij", aldus Deben. De verschillende stadsdelen reageren actief als zij problemen signaleren. In veel wijken lopen buurtregisseurs rond, die de sfeer in de gaten houden.
www.parool.nlquote:Rellen in Amsterdam?
Er moet werk komen
Generino Lord (22) staat met vier Marokkaanse vrienden bij een auto in de Hudsonstraat, achter het Mercatorplein. Rellen in Amsterdam, zoals in de voorsteden van Parijs? Geen sprake van, zegt Lord. ''Je hebt hier geen echte gangs. Wij staan hier met een groepje en een straat verderop staat een ander groepje. Die jongens kennen we wel, maar we bemoeien ons niet met ze.Hier heerst toch een beetje de sfeer: beter jij in de put en ik eruit.''
- 'We steken onze plek niet in de fik'
Daar zijn de jongeren hier veel te nuchter voor. Natuurlijk hebben ze het over Frankrijk, maar ze reageren met: 'We gaan toch niet onze eigen stad, ons eigen plekje in de fik steken?''
Tja.. sorry hoor, maar dit zijn geen rellen. Puur wat kwajongens die die lui in Frankrijk proberen te immiteren. Wat zijn nou die 3 a 4 auto's die afbranden? Als men massaal de straat op gaat om te provoceren en men massaal begint te slopen... dan pas spreek ik van onlusten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:53 schreef Clourhide het volgende:
Oei, ik loop al achter:
[..]
http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbinnenland.shtml?p=104
Dat zijn best al veel brandhaardjes....quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Maps van de BBC:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie ook http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/4417096.stm
Hoe is het in Parijs begonnen? In Bordeaux? In Nice? In Brussel? In Bremen? Laten we het anders zoveel mogelijk links liggen zoals de VRT, NOS en consoorten.quote:
quote:Opnieuw onrust in Franse steden
TOULOUSE In verschillende Franse steden is het ook vanavond weer onrustig. De ergste onregeldheden zijn in de stad Toulouse. Daar staan tientallen jongeren tegenover de politie. Die heeft traangas ingezet om de jongeren te verdrijven.
In Marseille probeerden jongeren een supermarkt te plunderen. En ook in de voorsteden van Parijs worden rellen gemeld. Jongeren zouden daar de politie bestoken met benzinebommen.
Premier de Villepin kondigde eerder op de dag aan dat mensen die zich niet aan de avondklok houden, twee maanden de cel in kunnen. Verder heeft de politie meer bevoegdheden om het geweld te stoppen.
Antwerpen:quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:08 schreef RZero het volgende:
Tjolder; link?
Hier heb je ze allemaal in 1 keer: www.krantenkoppen.bequote:Op dinsdag 8 november 2005 23:08 schreef RZero het volgende:
Tjolder; link?
Zoiezo: slechtquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:38 schreef addie84 het volgende:
ik begrijp niet waarom er veel mensen dit soort daden toejuichenquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:03 schreef JohnDope het volgende:
Ik hoop dat er nog wat zelfmoord aanslagen gaan plaats vinden, dan zal er pas echte paniek heersen en iedereen massaal los gaan
ik juich het niet toe was een beetje cynisch bedoeld..... maar wilde eigenlijk zeggen als al qaeda bestaat, dat ze nu aanslagen in europa aan het voorbereiden zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
ik begrijp niet waarom er veel mensen dit soort daden toejuichen
Ik was er net over aan het praten met een vriend en die zei ook al "Vroeg of laat escaleert het toch, nou doubt about it. Als het dan toch moet gebeuren laat het dan zo snel mogelijk zijn, nu zijn er 1 miljoen moslims over 10 jaar 2 miljoen om nog maar niet te spreken over de getallen over heel europa"quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
ik begrijp niet waarom er veel mensen dit soort daden toejuichen
Ik zou bij god niet weten wat er dan gebeurt, maar dan is er wel een grote crisis(strategisch gezien is nu het optimale moment voor terroristen), wat er ook gebeurt, de islam verbieden zal in ieder geval nooit een optie zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:56 schreef sp3c het volgende:
en dan escaleert het ... dan wat?
islam verbieden? grondwettelijk niet mogelijk
moslims naar eigen land? meeste probleemgevallen zijn hier geboren en getogen
etc. etc. etc.
de rellen in Frankrijk zijn zo geescaleert door politieke onwil om er wat tegen te doen, zag je in New Orleans ook en daar is bijna iedereen christelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |