Huh? Je leest het toch op het internet? Of behoor jij niet tot 'het volk'?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:21 schreef Speed-Addicted het volgende:
Net even naar het NOS 8 journaal gekeken, ongelovelijk wat een sumier nieuwsberichtals je op internet leest wat er daadwerkelijk gebeurt probeert men het volk weer dom te houden
![]()
![]()
Mijn frans is behoorlijk brak maar "incendiares" (engels: incendiary > brandbom) zal wel betekenen dat ze met molotov cocktails gooien ofzo.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:12 schreef highway101 het volgende:
[..]
Vrij vertaald? Toulouse: incidenten in de (voor)stad Mirail, jongeren vechten met de ordetroepen?
En als het die kneuzen niet zint, dan gaan ze alle buurthuizen etc weer platbranden? bwahaha... Laat die lui eerst maar eens hun opleiding afmaken...quote:PARIJS (ANP) - De Franse regering heeft een pakket maatregelen afgekondigd om een einde te maken aan de aanhoudende onlusten in de voorsteden. Daarbij is gekozen voor een tweesporenbeleid.
Enerzijds komt de regering met een keiharde aanpak van de relschoppers. Anderzijds zijn er ambitieuze plannen om de situatie in de achterstandswijken te verbeteren.
Weinig mensen zitten 24/7 alle nieuwssites en NWS te bekijken zoals wij.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:23 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Huh? Je leest het toch op het internet? Of behoor jij niet tot 'het volk'?
Right. Kom van die troon en praat gewoon voor jezelf. Je denkt dat omdat wij toevallig op dit kneuserige forum zitten wij wel toegang hebben tot info die anderen niet hebben? wake up manquote:Op dinsdag 8 november 2005 20:25 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Weinig mensen zitten 24/7 alle nieuwssites en NWS te bekijken zoals wij.
Veel mensen denken dat het NOS een objectief beeld van de gebeurtenissen in de wereld geeft.
en waarom praat jij eigenlijk voor speed-addict? laat hem zelf antwoorden, ok?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:25 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Weinig mensen zitten 24/7 alle nieuwssites en NWS te bekijken zoals wij.
Veel mensen denken dat het NOS een objectief beeld van de gebeurtenissen in de wereld geeft.
Je hebt een enquete gehouden? Of praat je nu voor je vriendjes uit je straat?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:28 schreef RZero het volgende:
Iedereen heeft toegang tot informatie. Slechts weinigen zijn bereid om dat ook daadwerkelijk te doen.
Wie of wat geeft überhaupt een objectief beeld? Een beeld is altijd subjectief. Vaak wordt nieuws gebracht vanuit een bepaalde journalistieke hoek. Je kunt niet alle kanten evengoed belichten zodat er een prachtig prisma van journalistieke objectiviteit tevoorschijn komt...quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:25 schreef RuL0R het volgende:
Oh, je meent het nog echt ook.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:11 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Goed he?
Zal wel niet helemaal kloppen, maar in grote lijnen kan je wel stellen dat het allochtone (arme) reljeugd tegen de autochtone (rijke) bevolking is.
En als dat niet zo is dan is er iets mis met de stelling dat het probleem is ontstaan door de houding van de regering, werkgevers, en autochtone bevolking tegenover deze allochtone jeugd.
Gingen ze ook in een transformatorhuisje zitten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:36 schreef neok het volgende:
Nu op canvas: 2 relschoppers met muts in een boomgaard en ze zwieren met dreigingen: "energiecentrales", "gemeentehuizen", "treinen en bussen". Het kan niet op...
quote:Spain - On Monday 7 November, twenty trash cans, five cars and a motorbike were torched in the city of Seville. Also some firefighters that were extinguishing the fire were injured by stones thrown by attackers. The subdelegate of the Spanish government in Seville considered it as an isolated case.
Toemaar! Wat een pro-actieve instellingquote:Op dinsdag 8 november 2005 20:36 schreef neok het volgende:
Nu op canvas: 2 relschoppers met muts in een boomgaard en ze zwieren met dreigingen: "energiecentrales", "gemeentehuizen", "treinen en bussen". Het kan niet op...
Ja nou ben ik niet meer mee dus (zie ook bovenstaande reactie van mij).quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:20 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Komop zeg, beetje sarcastisch doen en overdrijven mag toch wel?
Maar zoals iemand anders ook al zei: je bent een redelijk karikatuur van jezelf
En je hebt trouwens wel gezegd dat de relschoppers onschuldige slachtoffers zijn.
edit: maar daar gaat dit topic niet over.
Klopt, ik check de frontpage / NWS een aantal maal op een dag, het valt me gewoon op dat de NOS een zeer sumiere berichtgeving heeft omtrent parijs. Er word zelfs niet gemeld dat er al uitzaaiingen zijn naar Brussel, Denemarken en Parijs.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:23 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Huh? Je leest het toch op het internet? Of behoor jij niet tot 'het volk'?
Zag het ook ja. En opmerkingen dat als ze georganiseerd waren er wel veel doden zouden zijn gevallen. Ze eisen aftreding van wat mensen en als dat niet gebeurt gaan ze lekker door....met deze mensen valt niet te praten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:36 schreef neok het volgende:
Praat gewoon voor jezelf en ga niet praten voor 'het volk'. Het slaat helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:47 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Klopt, ik check de frontpage / NWS een aantal maal op een dag, het valt me gewoon op dat de NOS een zeer sumiere berichtgeving heeft omtrent parijs. Er word zelfs niet gemeld dat er al uitzaaiingen zijn naar Brussel, Denemarken en Parijs.
Als ik alleen het NOS journaal zou volgen qua nieuws zou ik toch sterk de indruk krijgen dat het allemaal wel mee valt.
Ummm... je wilt subjectieve berichtgeving en dan het liefst een die "moord en brand" schreeuwt? Bedoel je eigenlijk niet dat je op sensatiejournalistiek zit te wachten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:47 schreef Speed-Addicted het volgende:
Als ik alleen het NOS journaal zou volgen qua nieuws zou ik toch sterk de indruk krijgen dat het allemaal wel mee valt.
Hmm ja, van alleen NOS kijken wordt ik niet veel wijzer. Beter nog, ik kijk er alleen na voor wat beelden. Ze vermelden zelden hoeveel auto's er zijn afgebrand. Toch een soort maatstaf. Als je de NOS bekijkt lijkt het of er alleen wat relletjes zijn in enkele voorsteden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:47 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Klopt, ik check de frontpage / NWS een aantal maal op een dag, het valt me gewoon op dat de NOS een zeer sumiere berichtgeving heeft omtrent parijs. Er word zelfs niet gemeld dat er al uitzaaiingen zijn naar Brussel, Denemarken en Parijs.
Sorry maar nou volg ik jou ook niet meer want dit ging over BSB, of ben jij dat?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:42 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja nou ben ik niet meer mee dus (zie ook bovenstaande reactie van mij).
Zeg nou eens wat je werkelijk denkt RuL0R. Verlos me van mijn onzekerheid.
Toegang wel, dat heeft iedereen, maar hoeveel mensen kijken verder dan NOS en nu.nl?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:26 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Right. Kom van die troon en praat gewoon voor jezelf. Je denkt dat omdat wij toevallig op dit kneuserige forum zitten wij wel toegang hebben tot info die anderen niet hebben? wake up man
Dit is precies wat ik probeer te verwoorden. Als ik een beeld wil van de realiteit dan wil dat niet meteen zeggen dat ik persee geil op "sensatie media".quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:52 schreef highway101 het volgende:
[..]
Hmm ja, van alleen NOS kijken wordt ik niet veel wijzer. Beter nog, ik kijk er alleen na voor wat beelden. Ze vermelden zelden hoeveel auto's er zijn afgebrand. Toch een soort maatstaf. Als je de NOS bekijkt lijkt het of er alleen wat relletjes zijn in enkele voorsteden.
De waarheid is anders
Incidenten/rellen zijn er geweest in 274 steden, waarvan er 90 voorsteden van Parijs zijn.
Nee, het ging over mijn eerste reactie waarbij ik compleet verbaasd was dat je zoiets (in mijn ogen) doms kon zeggen, maar daarna beweer je sarcastisch te zijn???quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:00 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Sorry maar nou volg ik jou ook niet meer want dit ging over BSB, of ben jij dat?
Maar om over beide dingen even kort en (hopelijk) duidelijk uit te leggen:
1: BSB heeft mi. een wat vreemde mening, hij lijkt het gedrag van de relschoppers goed te praten.
2: Gezien het hier gaat om vrijwel uitsluitend allochtonen die rellen tegen het land in het algemeen zou je kunnen spreken over racisme.
Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ze het NOS journaal vaak beschouwen als "het nieuws" en niet verder kijken dan dat, en misschien een karig krantje (die dingen zijn bijna EOL) en misschien nu.nl.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:31 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wie of wat geeft überhaupt een objectief beeld? Een beeld is altijd subjectief. Vaak wordt nieuws gebracht vanuit een bepaalde journalistieke hoek. Je kunt niet alle kanten evengoed belichten zodat er een prachtig prisma van journalistieke objectiviteit tevoorschijn komt...
Dat sarcasme ging over iets anders (beter lezenquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:05 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Nee, het ging over mijn eerste reactie waarbij ik compleet verbaasd was dat je zoiets (in mijn ogen) doms kon zeggen, maar daarna beweer je sarcastisch te zijn???![]()
Of meende je het nu toch?
(In dat geval vind ik het een domme uitspraak, want volgens mij is het grootste deel van dit geweld ongericht en zinloos, het heeft geen specifiek "doel". Oh ja, hier zal eens een kerk in de fik gestoken zijn en ginder eens een synagoge, maar er zijn net zo goed scholen en auto's van willekeurige eigenaars in de vlammen opgegaan. Dat was dus wat ik bedoelde.)
Vreemd dat ik dit nergens anders hoor/zie, wikipedia schjint dingen te weten die de rest van de wereld niet weet.quote:* Wednesday November 9
o As of midnight Central European Time, the French Republic will be placed under a State of Emergency.
Wie zijn "ze"?quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:08 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ze het NOS journaal vaak beschouwen als "het nieuws" en niet verder kijken dan dat, en misschien een karig krantje (die dingen zijn bijna EOL) en misschien nu.nl.
Dat niemand het nieuws 100% objectief brengt is logisch, kan nou eenmaal niet.
Maar op dit moment is de NOS nogal zuinig met nieuws over Parijs, en dus missen veel mensen die niet verder kijken dan dat wat ze op TV toevallig zien redelijk wat feiten/ontwikkelingen/andere meningen.
Die stelling is al dood...quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:12 schreef RuL0R het volgende:
Maar zoals ik al eerder zei: Als het hier niet om gericht geweld gaat dan is de stelling dat het verklaarbaar (of zelfs terecht) is dat dit gebeurd omdat de franse regering zo slecht is voor deze jeugd ook dood.
Yes, ik hoop stellig dat uw huis en auto bij de prijsdelingen mogen behoren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:01 schreef ASroma het volgende:
vannacht een nieuw record zou leuk zijn![]()
![]()
![]()
![]()
quote:On Tuesday, 8 November, President Jacques Chirac declared a state of emergency following an emergency session of his cabinet, and the re-activation of a 1955 law enacted during the Algerian war, allowing local authorities to impose curfews, beginning on Tuesday, 12 PM, with an initial 12-day limit.
China is ver weg, kyrgizie is niet belangrijk, Frankrijk, Denemarken, Belgie en Duitsland is ongeveer achtertuin, er is een redelijke kans dat het in Nederland ook gaat beginnen als het een beetje doorzet in die landen (schietpartij in Amsterdam vanmiddag zou bijvoorbeeld voldoende onrust kunnen veroorzaken)quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:15 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wie zijn "ze"?
Sommige mensen interesseert het misschien niet zo heel veel wat er in Frankrijk gebeurt. dat mag je dom vinden of ongeïnteresseerd, maar het is nou eenmaal zo. Of weet jij wel wat er aan de hand is in Zuid-Kyrgizië? Of weet jij in hoeverre China iets doet aan de oprukkende meningsuiting van de rijkere elite?
Sommige mensen lezen veel informatie over de rellen in Frankrijk, o.a. op de frontpage, maar ook op nu.nl, cnn.com, wat Franse media etc. Het NOS journaal is maar een half uur en er is wel meer nieuws dan alleen de rellen. Bovendien valt er nog niet zo heel veel over te zeggen wat nog niet gezegd is.
Kyrgizië is niet belangrijk... wie bepaalt dat? Er zijn ook genoeg mensen die dat van Frankrijk zullen zeggen. Wat voor scheef beeld hebben de Nederlanders dan die alleen de NOS als nieuwsbron gebruiken? Denk jij dat zij denken dat het allemaal wel mee valt, alleen omdat jij vindt dat het een beetje oppervlakkig is wat de NOS laat zien?quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:22 schreef RuL0R het volgende:
China is ver weg, kyrgizie is niet belangrijk, Frankrijk, Denemarken, Belgie en Duitsland is ongeveer achtertuin, er is een redelijke kans dat het in Nederland ook gaat beginnen als het een beetje doorzet in die landen (schietpartij in Amsterdam vanmiddag zou bijvoorbeeld voldoende onrust kunnen veroorzaken)
En "ze" zijn de mensen die het NOS journaal als ongeveer enige informatiebron zien/gebruiken. Heeft niks met ongeinteresseerd en zeker niet met "dom" te maken, maar er zijn dus wel wat mensen in dit land die een redelijk scheef beeld van deze gebeurtenissen in de landen om ons heen hebben.
ze zijn verzekerdquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:35 schreef highway101 het volgende:
Geen Moskeeen volgens mij. Wel enkele Katholieke kerken aangestoken. Valt me sowieso mee dat er nog geen tegenacties komen van de Fransen. In ieder geval hebben 6000 families geen auto meer... Had wel wat tegenacties verwacht.
oh jij bent zeker zo'n nietsnuts die niks verzekerdquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:18 schreef zerotollerance het volgende:
[..]
Yes, ik hoop stellig dat uw huis en auto bij de prijsdelingen mogen behoren.
Zal u een leuk gevoel geven, niets meer hebben door een bende nietsnutten.
Schrijf jij altijd zo'n onzin?
ZT
Vandalisme wordt in principe niet vergoed, tenzij je daar een speciale verzekering voor hebt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:51 schreef Meki het volgende:
[..]
ze zijn verzekerd
En jah er zijn mensen die zelf hun auto´s in de fik steken
ze weten dat het wordt vergoed
Ik vraag me af of de verzekering dit soort schade ook vergoedt...quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:51 schreef Meki het volgende:
[..]
ze zijn verzekerd
En jah er zijn mensen die zelf hun auto´s in de fik steken
ze weten dat het wordt vergoed
quote:TOULOUSE, France (Reuters) - Youths threw firebombs at police and set cars ablaze in a suburb of the southwestern French city of Toulouse on Tuesday evening, despite a government decision to impose emergency laws in riot-hit areas.
Dozens of youths set fire to at least 10 cars and threw objects at police in a 13th straight day of unrest in France, a Reuters witness at the scene said.
The violence broke out just before Interior Minister Nicolas Sarkozy visited Toulouse to meet police officers.
The government imposed emergency laws on Tuesday to put riot-torn areas of the country under curfew in efforts to quell the worst unrest in decades.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |