quote:The rioting was triggered by the deaths of two teenagers in Clichy-sous-Bois, who were running from police that were not actually chasing them. Their death took place as they jumped into the electrical grid, in a poor commune in an eastern banlieue (suburb) of Paris, which is over 80% Muslim. Comments from the local press on this incident ranged from "Electrifying" to "Shocking", energizing the events further and pushing them over the edge. Shouting “Allahu akbar!”, groups of youths armed with stickbreads and rolls went on a rampage forcing the regular police to retreat disorderly, as french police training dictates.
waar?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:35 schreef highway101 het volgende:
Overigens is nu de noodtoestand uitgeroepen.
niet zoals in parijs, maar wel grote allochtonenbuurtenquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:55 schreef Sterke_Yerke het volgende:
kick
hebben ze in brussel dan ook grote ghetto's?
bijna 20.000 man aan agenten. Het wordt nu menens (eindelijk).quote:De Villepin on the TF1 television channel announced the deployment of 18,000 police, supported by a 1,500 strong reserve.
OMFG en dat advies over hoe de rellen op te lossen! Ik lig hier onder de tafel!!!quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:43 schreef Sterke_Yerke het volgende:
http://uncyclopedia.org/wiki/Paris_riots
http://uncyclopedia.org/wiki/2005_French_urban_riots
[..]
![]()
Nu weten we nog niet waar het is...quote:The Belgian TV-station VTM reports that a Molotov cocktail was thrown into a school bicycle parking during class hours, and that their reporters had been attacked on the scene.
Alleen in Parijs of landelijk?quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:10 schreef highway101 het volgende:
[..]
bijna 20.000 man aan agenten. Het wordt nu menens (eindelijk).
ja geniaal hequote:Op dinsdag 8 november 2005 19:10 schreef oheng het volgende:
[..]
OMFG en dat advies over hoe de rellen op te lossen! Ik lig hier onder de tafel!!!
![]()
Dan kan je het projecteren op Iran of welk Islamitisch land dan ook, ik ben en blijf tegen geweld, of het nou in Nederland of Marokko is, België of Turkije, geweld blijft geweld en is bijna zo goed als altijd uit den boze.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:52 schreef Celticpride het volgende:
[..]
oke
ik ga wel naar iran en daar alle moskeeen in de fik steken omdat ik daar niet zonder hoofddoek kan lopen
dat is nobel toch![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat dit juist een verkeerde zet is, voorheen hadden die "relschoppers" geen vijanden om aan te vallen, nu hebben ze een doelwit: de agenten, dit kan leiden tot zware in-elkaar-schop praktijken.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:10 schreef highway101 het volgende:
[..]
bijna 20.000 man aan agenten. Het wordt nu menens (eindelijk).
quote:To restore order in France, Jacques Chirac is in Germany to ask help from the remaining SS soldiers on "How to capture France in 30 minutes".
Ja... laten we de "normale" bevolking van Frankrijk maar in de steek laten. Vooral geen politie, maar laat die moslims maar lekker hun gang gaan...quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist een verkeerde zet is, voorheen hadden die "relschoppers" geen vijanden om aan te vallen, nu hebben ze een doelwit: de agenten, dit kan leiden tot zware in-elkaar-schop praktijken.²
Euuhh, ja ik weetniet hoor, maar volgens mij wil men met man en macht voorkomen dat er eigendommen van andere mensen dan de relschoppers wordt vernield, en wil men zoveel mogeljik de relschoppers die over de schreef gaan insluiten. En dat betekent meer mankracht. Maar meer mankracht betekent echt niet automatisch dat de franse overheid meer vechtpartijen wil, dat is niet de inzet hiervan.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist een verkeerde zet is, voorheen hadden die "relschoppers" geen vijanden om aan te vallen, nu hebben ze en doelwit: de agenten, dit kan leiden tot zware in-elkaar-schop praktijken.²
quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[quote]To restore order in France, Jacques Chirac is in Germany to ask help from the remaining SS soldiers on "How to capture France in 30 minutes".
In Sevran (voorstad van Parijs).quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:16 schreef highway101 het volgende:
[..]
Nu weten we nog niet waar het is...
Nou nou, je kan zeggen wat je wilt, maar ook de relschoppers behoren tot de normale bevolking, de ene groep uit zijn gevoelens d.m.v. het woord, de pen, of rechtzaken, de andere doet dat op een wijze wat het beste bij hen past, maar dat maakt ze niet abnormaal, alhoewel bepaalde stijlen natuurlijk wel verwerpelijk zijn, gelukkig worden de Moslims in Frankrijk ingezet om de verkeerde groep uit te leggen hoe het wel moet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:25 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ja... laten we de "normale" bevolking van Frankrijk maar in de steek laten. Vooral geen politie, maar laat die moslims maar lekker hun gang gaan...![]()
is dit humor? Ik vind 't niet echt grappig ofzo...quote:
ik welquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:26 schreef highway101 het volgende:
is dit humor? Ik vind 't niet echt grappig ofzo...![]()
Uiteraard, dat is logisch, natuurlijk is dit niet de inzet, het lijkt me sterk dat de toch al zo verwerpelijke regering Frankrijk wil afbreken. Desondanks kunnen dit wel de gevolgen worden, houd het maar in de gaten!quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:25 schreef natte-flamoes het volgende:
En dat betekent meer mankracht. Maar meer mankracht betekent echt niet automatisch dat de franse overheid meer vechtpartijen wil, dat is niet de inzet hiervan.
En daarna weer kerken en synagogen. Laten we aub hopen dat dit hier niet zal gebeuren, anders komen we in een geweldspiraal van actie en reactie terecht waar op den duur uit het oog wordt verloren waarom men überhaupt daaraan begonnen was, zie als voorbeeld Palestina-israël.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:32 schreef Speed-Addicted het volgende:
Als dit in Nederland zou gebeuren dan hadden er al heel wat moskeeen gebrand gezien de gebeurtenissen na de moord op Theo.
Wel aanslagen op kerken en synagoges in Frankrijk .....quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:32 schreef Speed-Addicted het volgende:
Zijn er trouwens al moskeeen afgebrand ?
Als dit in Nederland zou gebeuren dan hadden er al heel wat moskeeen gebrand gezien de gebeurtenissen na de moord op Theo.
In Corsica zijn er twee racistische aanslagen met brandbommen geweest tijdens de rellen, zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:32 schreef Speed-Addicted het volgende:
Zijn er trouwens al moskeën afgebrand ?
Als dit in Nederland zou gebeuren dan hadden er al heel wat moskeën gebrand gezien de gebeurtenissen na de moord op Theo.
In heel Frankrijk worden al bijna 2 weken racistische misdrijven gepleegd...quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:37 schreef Clourhide het volgende:
[..]
In Corsica zijn er twee racistische aanslagen met brandbommen geweest tijdens de rellen, zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.
Wraak nemen in een wijk waar 80% 'vijandig' is lijkt mij niet verstandig.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:35 schreef highway101 het volgende:
Geen Moskeeen volgens mij. Wel enkele Katholieke kerken aangestoken. Valt me sowieso mee dat er nog geen tegenacties komen van de Fransen. In ieder geval hebben 6000 families geen auto meer... Had wel wat tegenacties verwacht.
Een automerk is uiteraard ook een ras?quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:38 schreef RuL0R het volgende:
[..]
In heel Frankrijk worden al bijna 2 weken racistische misdrijven gepleegd...
De mensen van wie die auto's zijn (of waren) waren waarschijnljik niet rasloos en evenmin behoorden ze tot dezelfde bevolkingsgroep als de relschoppers.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:41 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Een automerk is uiteraard ook een ras?
Als 80 procent in die wijken allochtoon is, dan is er een grote kans dat dat wél het geval is.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:52 schreef RuL0R het volgende:
[..]
De mensen van wie die auto's zijn (of waren) waren waarschijnljik niet rasloos en evenmin behoorden ze tot dezelfde bevolkingsgroep als de relschoppers.
knappe redenatie iddquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:52 schreef RuL0R het volgende:
[..]
De mensen van wie die auto's zijn (of waren) waren waarschijnljik niet rasloos en evenmin behoorden ze tot dezelfde bevolkingsgroep als de relschoppers.
Zal best wel eens gebeuren, maar je gaat toch niet de auto van je mede-allochtoon in de fik zetten als je ook naar Parijs kan gaan waar je redeljik zeker weet dat je de auto van een 'racist' te pakken hebt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:57 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Als 80 procent in die wijken allochtoon is, dan is er een grote kans dat dat wél het geval is.
Je wil de schuld daarvan bij de overheid leggen? Begrijp ik je nu goed?quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is logisch, natuurlijk is dit niet de inzet, het lijkt me sterk dat de toch al zo verwerpelijke regering Frankrijk wil afbreken. Desondanks kunnen dit wel de gevolgen worden, houd het maar in de gaten!²
Goed he?quote:
Vrij vertaald? Toulouse: incidenten in de (voor)stad Mirail, jongeren vechten met de ordetroepen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:11 schreef RZero het volgende:
Het begint;
20h01 Toulouse : incidents à la cité du Mirail entre jeunes incendiaires et forces de l'ordre
Ik denk dat het verstandig is wanneer je deze redenatie nu maar stopt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:06 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Zal best wel eens gebeuren, maar je gaat toch niet de auto van je mede-allochtoon in de fik zetten als je ook naar Parijs kan gaan waar je redeljik zeker weet dat je de auto van een 'racist' te pakken hebt.
En 80% allochtoon is nog altijd 20% autochtoon en zo moeilijk kan het niet zijn om even aan 1 van je mede-rellers te vragen van wie een auto is, als je het zelf niet weet.
Probeer het niet te begrijpen, leer er maar mee leven dat BSB er heilig van overtuigd is dat deze relschoppers onschuldige slachtoffers zijn van de gemene regering en dat het [bvolkomen[/b] terecht is dat ze mensen verwondden en dingen vernielen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:10 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Je wil de schuld daarvan bij de overheid leggen? Begrijp ik je nu goed?
Ik zag het zelf ook niet meer zo zitten om nog op die manier door te gaan, beetje de verkeerde kant op gegaan bij het uitleggen van m'n mening.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat het verstandig is wanneer je deze redenatie nu maar stopt.
Met elke post wring je jezelf dieper in het belachelijke
Waarom geef je een valse weergave? Dit heb ik nooit zo gezegd of zo bedoeld? Is er een reden waarom je mij lastert?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:13 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Probeer het niet te begrijpen, leer er maar mee leven dat BSB er heilig van overtuigd is dat deze relschoppers onschuldige slachtoffers zijn van de gemene regering en dat het [bvolkomen[/b] terecht is dat ze mensen verwondden en dingen vernielen.
Het begon vanmiddag al bij een school waar met molotov cocktails werd gegooid en waar een verslaggever van VTM werd aangevallen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:11 schreef RZero het volgende:
Het begint;
20h01 Toulouse : incidents à la cité du Mirail entre jeunes incendiaires et forces de l'ordre
Je roept het op jezelf af door zulke termen te gebruiken. Je doet het er gewoon om, je bent een karikatuur van jezelf.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:16 schreef BansheeBoy het volgende:
lastert?
En vanuit die site:quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:10 schreef oheng het volgende:
[..]
OMFG en dat advies over hoe de rellen op te lossen! Ik lig hier onder de tafel!!!
![]()
Komop zeg, beetje sarcastisch doen en overdrijven mag toch wel?quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom geef je een valse weergave? Dit heb ik nooit zo gezegd of zo bedoeld? Is er een reden waarom je mij lastert?²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |