1 |
Ha! Nu kan ik legaal vragen wat ´PDR´ betekent, zonder dat dit lijkt op een tvp...quote:
Peoples Democratic Replublic.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha! Nu kan ik legaal vragen wat ´PDR´ betekent, zonder dat dit lijkt op een tvp...
In Quito zelf kan wel, maar lijkt me niet zo'n pretje.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:23 schreef Hik het volgende:
Krijg ook net een mailtje van een collega over Ecuador. Schijnbaar gaan we een dag mountainbiken in Quito...![]()
Wel echt in het centrum dus...quote:Clásica de Cantuńa
Una competencia extrema en el Centro Histórico
Quito recibirá por tercera ocasión a la tercera edición de la Clásica de Cantuńa, la competencia de downhill, cross country y estilo libre en el mágico escenario del Centro Histórico. Las estrechas calles y empinadas escalinatas serán testigos de esta extrema competencia llena de adrenalina.
Este ańo los queremos invitar a que no se pierdan esta competencia, que se desarrollará este domingo 20 de noviembre a las 09h30 en San Juan y desde a las 10h30 hasta las 13h00 en la plaza de San Francisco.
Con el apoyo de: Comisión de Ciclismo de Montańa de Pichincha, FONSAL y Fundación Biciacción.
quote:KLM ROYAL DUTCH AIRLI - KL 571
THU 24NOV
AMSTERDAM NL DAR ES SALAAM TZ 1035 2245
SCHIPHOL INTL
1 STOP DURATION 10:10
RESERVATION CONFIRMED V ECONOMY
ON BOARD: DINNER/SNACK
AMSTERDAM -KILIMANJARO
KILIMANJARO -DAR ES SALAAM
EQUIPMENT: BOEING (DOUGLAS) MD-11
--------------------------------------------------------------------------------
KLM ROYAL DUTCH AIRLI - KL 569
WED 07DEC DAR ES SALAAM TZ AMSTERDAM NL 2355 0715
INTL SCHIPHOL 08DEC
NON STOP DURATION 9:20
RESERVATION CONFIRMED V ECONOMY
ON BOARD: SNACK/BREAKFAST
EQUIPMENT:BOEING (DOUGLAS) MD-11
SEAT 27A NO SMOKING CONFIRMED
't gaat mij erom dat ie in de laatste post staat, want die klik je over het algemeen aan en dan lees je niet meer terug naar post nr 299quote:
Tja, hier kom je terug in de zon met een graad of 10... ik weet niet wat beter is, 35 graden met regen of ditquote:Op donderdag 10 november 2005 05:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat een kaa uu tee weer vandaag. De hele ochtend al stromende regen. En volgens CNN komt er een tropische storm deze kant op, Nou ja, morgenochtend vlieg ik weer terug naar ons koude kikker landje
Het eerstvolgende station was tevens het station waar ik uit moest. Ach ja. Gisteren zat een enveloppe van de NS bij de post. Heb het nog niet geopend. Morgen maar of zo.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:08 schreef Jaguarized het volgende:
@UIO
Om nog even op jouw bekeuring van de NS van laatst terug te komen. Ik zat vanochtend in de trein van Groningen naar Utrecht. Vlak voor 8 uur rijden we richting Assen als de conducteur langs komt. Zit er een meisje tegenover en die had een weekendov + een kaartje met korting van Groningen naar Rotterdam.
Nu wist zij kennelijk niet dat je met een weekendov op een dag als vandaag niet voor 9 uur mag reizen met korting. Kreeg ze 2 opties. Eerste was om de ritprijs t/m 9 uur te betalen + boete van 35 euro was samen 47 euro. Tweede optie was om in Assen uit te stappen en dan een los extra kaartje te kopen en een trein later te nemen.
Vreemde was wel dat ze bij optie 1 maar 12 euro moest betalen terwijl het 1e station na 9 uur Amersfoort om 09.27 is. Toch aardig van die conducteur dat ze haar niet meteen een prent hebben gegeven..
Daar is de NS dan wel heel rap mee!quote:Op donderdag 10 november 2005 11:01 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het eerstvolgende station was tevens het station waar ik uit moest. Ach ja. Gisteren zat een enveloppe van de NS bij de post. Heb het nog niet geopend. Morgen maar of zo.
Ik had niet voldoende financiële mddelen bij me.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:03 schreef Jaguarized het volgende:
Daar is de NS dan wel heel rap mee!En ik maar denken dat je dat meteen moest betalen.
![]()
Krijg je dan niet een verhoging als je het niet meteen kan betalen?quote:Op donderdag 10 november 2005 11:06 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik had niet voldoende financiële mddelen bij me.
Hij vroeg alleen een identiteitsbewijs. Over een verhoging heb ik hem niet gehoord.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:07 schreef Jaguarized het volgende:
Krijg je dan niet een verhoging als je het niet meteen kan betalen?
Waar sláát dat nou op?!quote:Beschrijving:
Te huur een 2 kam. woning in A'dam Westerpark. Beneden keuken, w.c. en woonkamer. Boven slaapkamer, douche, w.c. en bad. De woning heeft tevens een ruim balkon (gericht op het zuiden). Opp. ongeveer 40m2. De woning bevindt zich op de 3e en 4e etage (is tevens de bovenste etage). Huur is 500,00 ex. gas en licht. Huurcontract voor onbepaalde tijd. 1 maand borg 500,00, 200,00 administratiekosten en 6000,00 (Zegge: zesduizend euro) bemiddelingskosten!!! Als je de woning besluit te nemen ben je de bemiddelings -en administratiekosten dus kwijt! Huursubsidie/huurtoeslag is mogelijk.
Als jij het regelt, doe ik zeker mee.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:48 schreef k_man het volgende:
Hetwordt weer tijd voor de TRV awards.
Ah toe, je deed het vorige keer zo leuk.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:05 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Als jij het regelt, doe ik zeker mee.
Ik gun jou ook de kans om te schitteren.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:08 schreef k_man het volgende:
Ah toe, je deed het vorige keer zo leuk.![]()
Dat is liev, maar daar heb ik geen awards voor nodig. sprak hij geheel vrij van valse bescheidenheid...quote:Op donderdag 10 november 2005 20:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik gun jou ook de kans om te schitteren.
We moeten dan ook nog namen voor de awards verzinnen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:14 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm... maar welke categorieën dit jaar
Beste TRV meet
Beste TRV reisverslag
Beste TRV mod
Beste vrouwelijke bijrol
Meest geanimeerde user
Beste topic
Meest bezochte topic
Meest postende TRV'er
Mooiste TRV topic
Traveltime achievement award
Meest overbodige vraag
Meest gevraagde onderwerp
Favoriete TRV stad / streek / land
Langst gebande TRV'er
...
quote:Op donderdag 10 november 2005 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Staat er niet nog een vraag open?
Ha! In de pocketquote:Meest overbodige vraag
Ik kan wel even een fictieve vraag stellen om de boel een beetje op gang te helpen.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:20 schreef DutchTrain het volgende:
nee helaas, alle vragen zijn opgelost
Meest aktieve/beste landentopicquote:Op donderdag 10 november 2005 20:14 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm... maar welke categorieën dit jaar
Beste TRV meet
Beste TRV reisverslag
Beste TRV mod
Beste vrouwelijke bijrol
Meest geanimeerde user
Beste topic
Meest bezochte topic
Meest postende TRV'er
Mooiste TRV topic
Traveltime achievement award
Meest overbodige vraag
Meest gevraagde onderwerp
Favoriete TRV stad / streek / land
Langst gebande TRV'er
...
Ik had het over het awardtopic zelf. Of je zelf een award zou winnen valt natuurlijk nog te bezien.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:17 schreef k_man het volgende:
Dat is liev, maar daar heb ik geen awards voor nodig. sprak hij geheel vrij van valse bescheidenheid...![]()
En druk waarschijnlijkquote:Goed, uiteindelijk ruim 1,5 uur vertraging. Maar wel enerverend!
Ben net terugquote:Op donderdag 10 november 2005 10:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tja, hier kom je terug in de zon met een graad of 10... ik weet niet wat beter is, 35 graden met regen of dit
Ja! Daarvoor was het lekker rustig, ik had 3 rijen voor mezelf! Daarna, euh, ja. Moest ik mn benen weer op mn eigen stoel leggenquote:
Familie van Big-Brother Rob?quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:03 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ja! Daarvoor was het lekker rustig, ik had 3 rijen voor mezelf! Daarna, euh, ja. Moest ik mn benen weer op mn eigen stoel leggen
Wat moet een treinreiziger met 3 rijen....quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:03 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ja! Daarvoor was het lekker rustig, ik had 3 rijen voor mezelf! Daarna, euh, ja. Moest ik mn benen weer op mn eigen stoel leggen
Heb je geklaagd?quote:Op zondag 13 november 2005 13:15 schreef Jaguarized het volgende:
@Douwe, geen ontbijt op de ochtendvlucht naar van Amsterdam naar Kopenhagen terwijl het wel op m'n ticket staat
Nee, gemaild om te vragen hoe het zit.quote:
Tsk, wat bereik je daar nou mee? Denk je dat ze je je ontbijt alsnog opsturen?quote:Op zondag 13 november 2005 13:17 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee, gemaild om te vragen hoe het zit.![]()
Je plan slaagt, je bent mateloos populairquote:Op zondag 13 november 2005 13:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
ben je godverdomme gek ofzo, 80 dat schiet geen fuk op. en als je dan met 160 word geflitst weet je wel wat je dan moet betalen. halve zool. straks breng je mensen op een idee.
Vanaf waar? Groningen? Da's een rechtstreekse IC, dat gaat meestal wel goed.quote:Op zondag 13 november 2005 23:21 schreef Jaguarized het volgende:
Vanaf morgen dagelijks naar Utrecht. Ik heb de formulieren "Geld-terug-bij-vertraging" alvast in huis gehaald.
Ah, wie mag ik hier een positieve note geven?quote:
En sprookjeszegels graag!quote:Op maandag 14 november 2005 12:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, wie mag ik hier een positieve note geven?
quote:Op maandag 14 november 2005 00:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Vanaf waar? Groningen? Da's een rechtstreekse IC, dat gaat meestal wel goed.
De enige die ik dit hier heb zien doen is k_man, en om hem nou 'ongekend populair' te noemenquote:Op dinsdag 15 november 2005 05:12 schreef flipsen het volgende:
En je wordt er ongekend populair mee.
En dan lees ik weer over de lange files van vanochtend door alle ongevallen, de afsluiting van de Schipholautotunnel en dan ben ik blij dat het vanochtend maar een klein beetje regende ik vrijwel droog met de fiets naar m'n werk konquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:28 schreef Jaguarized het volgende:
Vandaag was weer briljant. Trein van Heerlen naar Utrecht reed niet verder dan Eindhoven, overstappen in de trein van een kwartier later. Oorzaak: bovenleiding. Dan Utrecht - Amsterdam Centraal, treinverkeer wordt omgeleid via Hilversum, 15 minuten langer. Oorzaak: bovenleiding. Terugweg hetzelfde.
Was er een gast op Amsterdam Centraal ingestapt, moest naar Muiderpoort, op de koersborden stond de verkeerde (vertraagde) trein (die nog moest komen) nog op. Gaat ie van Amsterdam naar Utrecht, moet ie weer terug naar Amsterdam Centraal om vervolgens de Sprinter te pakken naar Muiderpoort, hij zou er 2 uur 5 minuten over doen.
Oh ja, over die chipkaarten...quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En dan lees ik weer over de lange files van vanochtend door alle ongevallen, de afsluiting van de Schipholautotunnel en dan ben ik blij dat het vanochtend maar een klein beetje regende ik vrijwel droog met de fiets naar m'n werk konterwijl ik eigenlijk met de metro wilde, omdat ik nu een OV-chipkaart heb gekregen
Zoals een uurtje in Amersfoort?quote:Op maandag 14 november 2005 18:53 schreef k_man het volgende:
Ach, een half uurtje in Amersfoort. Er zijn ergere dingen.
Maar we zien je graag op reis en nog steeds met de looks van 27quote:Op maandag 14 november 2005 11:28 schreef Hik het volgende:
Ik heb maar eens mijn fotoboek profiel gewijzigd. In deze stond nog dat ik op reis was en 27 was...![]()
Klanten van NS krijgen 'm zeer waarschijnlijk gratis, net als studenten en iedereen die nu een abonnement heeft. De rest zal niet zo snel een persoonlijke kaart aanschaffen, maar eenmalig te gebruiken kaartjes.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:06 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Oh ja, over die chipkaarten...
Ook in Spanje wordt daarmee geëxperimenteerd, maar ons willen ze ¤7,50 laten betalen voor die kaart. En dan kun je nog geen meter reizen met trein, tram, metro en bus. Iedereen een gratis OV-chipkaart, dat zou een prachtig cadeau zijn. En via die chipkaart een automatische boete voor NS van ¤35 als de conducteur NIET langs is geweest. Als cadeau aan het Fonds Ondersteuning Klachten.
Van de voorzitter van Rover zeker?quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Van de voorzitter van Rover zeker?
Nou ja, de Sp!ts = Telegraaf en die kun je nooit betrappen op waarheden en feitenkennis (op de vermakelijk stukje van Burlage na dan)
quote:Lieve Sint,
Zaterdag bent u na een spannende reis toch heelhuids in ons land aangekomen, zoals ieder jaar om deze tijd. Maar ach, wat spanning en vertraging onderweg lijkt erbij te horen, daar weten wij als OV-gebruikers alles van. Bij uw komst hoort het indienen van verlanglijstjes. Ik zou u, namens alle reizigers, willen vragen om:
Onderdelen en wijsheid voor ProRail, zodat de kwaliteit van het spoor eindelijk eens op een voldoende niveau kan komen. Uw Pieten hebben vast in uw grote boek geschreven dat er heel wat reizigers zijn gestrand door seinstoringen en ontsporingen. En ook een paar extra kilometer rails. Passeersporen helpen ook tegen vertragingen.
Een paar miljoen chipkaarten. Ook in Spanje wordt daarmee geëxperimenteerd, maar ons willen ze ¤7,50 laten betalen voor die kaart. En dan kun je nog geen meter reizen met trein, tram, metro en bus. Iedereen een gratis OV-chipkaart, dat zou een prachtig cadeau zijn. En via die chipkaart een automatische boete voor NS van ¤35 als de conducteur NIET langs is geweest. Als cadeau aan het Fonds Ondersteuning Klachten.
Een ruime hoeveelheid sigaren en sigaretten van chocola. Ondanks het rookverbod kunnen we dan toch lekker onze gang gaan. Voor ze een snoepverbod verzinnen.
Een speelgoedtrein voor de techneuten van NS. Dan kunnen ze, zonder op langzaam instappende reizigers of aansluitingen te hoeven wachten, lekker doorrijden. Dan zijn ze die frustratie kwijt en krijgen ze in werktijd misschien wat meer oog voor de reizigers.
Gratis openbaar vervoer na de spits voor ouderen, gehandicapten, uitkeringsgerechtigden. Komen die mensen een beetje de deur uit. En het kost bijna niks, die stoelen zijn anders leeg.
Een hulpboek bij internationaal treingebruik. Als je nu met de gewone trein de grens over gaat kost het een kapitaal. Als er al een trein gaat. Dat moet beter! Het zou toch prachtig zijn als u probleemloos per trein van Spanje naar Nederland kon reizen? En uw paard kan dan terecht bij de fietsen, want meer ruimte voor fietsen staat natuurlijk ook op ons lijstje.
Geld van chocola en marsepein voor Zalm. Wij willen graag dat wat de reiziger betaalt aan de reiziger besteed wordt. Als u Zalm verwent met snoepgeld, dan vraagt hij misschien een kleinere bijdrage van NS aan de schatkist.
Natuurlijk een enorme chocoladeletter voor Isabel. U weet wel, de aardigste koffiedame van de Kiosk in Amsterdam, die voor ROVER het boegbeeld is van al die aardige mensen die het reizen met het openbaar vervoer tot een groot genoegen maken. En op 5 december krijgt iedere reiziger van de vervoerders alvast een chipkaart van chocola cadeau.
Michael van der Vlis is voorzitter van reizigersvereniging ROVER voorzitter@rovernet.nl
Welles!quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De enige die ik dit hier heb zien doen is k_man, en om hem nou 'ongekend populair' te noemen![]()
Andersom.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Compromis? Wel ongekend, niet populair![]()
Een beetje variatie is ook niet verkeerd.quote:
Zeker!quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:52 schreef flipsen het volgende:
Joh, k_man is mateloos populair in [PTA]...
quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:28 schreef 1299 het volgende:
Ja van mij mag het ook dicht. K**nkerman is gewoon het holmaatje van BHFH.
Een fan!quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:34 schreef oYo het volgende:
Groetsels.
't zien wel mensen met een enorme tunnelvisie daar in PTA... nog wat olie voor op het vuur:quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:32 schreef Jaguarized het volgende:
Volgens mij is 80 km/u op ALLE snelwegen ook diep in de war.
Het wordt grimmigerquote:We kunnen jou ook op de trein naar en niet nader te noemen kamp zetten. Dat raakt ook kant nog wal
Ik will weer terugggggggggggggquote:Op donderdag 10 november 2005 10:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tja, hier kom je terug in de zon met een graad of 10... ik weet niet wat beter is, 35 graden met regen of dit
quote:569 kilometer file lang? Het wordt nog erger! - Inhaalverboden, telewerken of openbaar vervoer... niets helpt
Een kleine 5 miljoen euro schade heeft de vaderlandse economie opgelopen in de ochtendspits van gisterochtend. Enkele regenbuitjes en de snelwegen raken verstopt. Rijen auto's met een totale lengte van 569 kilometer achter onder meer gekantelde of geschaarde vrachtwagens. In 2004 werd door de verkeersinformatiedienst bijna 120.000 kilometer file gemeld. Volgens deskundigen levert dat de Nederlandse economie een schade op van ruim 1 miljard euro op. Ruim 8000 euro per kilometer file. Elk jaar neemt het aantal kilometers file weer toe. Ondanks allerlei maatregelen, onder andere van de overheid, om de stagnatie van het verkeer te voorkomen. Van de matrix-borden boven de weg die het verkeer zo vloeiend mogelijk moeten houden tot extra (spits-)stroken. Inhaalverboden voor vrachtwagens, toeritdosering en de laatste vinding: blokrijden.
Het lijkt allemaal geen effect te hebben. De trein en de bus bieden de meeste automobilisten geen alternatief. Zes van de tien forensen neemt nog altijd liever de auto. Het gebruik van het openbaar vervoer door forensen is daarentegen de laatste tien jaar nauwelijks gegroeid. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat uit van een groei van het personenverkeer per trein met zo'n 20 procent tot 2020. Het forensenverkeer per auto zal volgens datzelfde departement in die periode minder hard toenemen, maar dus wel groeien. Met andere woorden: de ochtend- en avond- spits worden ook op de weg alleen maar drukker.
Vanaf medio jaren negentig werd het door de opkomst van het internet mogelijk om van huis uit te werken. Telewerken zou, zo was de verwachting, tienduizenden werknemers van de snelweg houden. En als ze al niet de hele dag vanuit huis zouden werken, dan konden ze toch zeker het eerste uur 's ochtends hun e-mail verwerken of telefonisch vergaderen. Volgens de directeur van de stichting TelewerkForum, P. Todd, is ons land de koploper als het om telewerken gaat. ,,Een miljoen mensen werkt, incidenteel of structureel, vanaf huis.'' Toch ziet ook Todd dat het weinig invloed heeft op het aantal files. ,,We hebben nog een weg te gaan. De overheid en de werkgevers laten het er een beetje bij zitten en dat is jammer. Maar telewerken is nog steeds één van de oplossingen voor het probleem.''
Volgens de Groningse verkeerspsycholoog K. Brookhuis zal geen enkele maatregel de gouden greep blijken. ,,Het gaat uiteindelijk toch om een pakket van maatregelen dat zo op elkaar aansluit dat de automobilist gewoon een keuze moet maken voor een alternatief voor de auto. Je kan via de beprijzing van het autoverkeer, bijvoorbeeld met een kilometerheffing, gecombineerd met het verbeteren van het openbaar vervoer de filerijder duidelijk kan maken dat hij beter met de bus of de trein kan gaan.'' Brookhuis: ,,Die economische afweging kan de automobilist alleen goed maken als er alternatieven zijn. Niet alleen het openbaar vervoer, maar ook carpoolen en telewerken kunnen dan als betaalbaar alternatief weer een vlucht nemen.''
Toen ik bij Schiphol werkte zei een collega die over parkeerbeleid ging:quote:Op woensdag 16 november 2005 09:37 schreef Hik het volgende:
Geweldig onderwerp, in PTA. Bizar dat je mensen zó op de kast kunt krijgen over zó'n onderwerp. Asielzoekers verbranden, Irak is nog steeds een teringzooi en in Pakistan komt de winter eraan zodat alle vluchtlingen doodvriezen... Maar kom in godsnaam niet aan mijn auto!![]()
je kan ook eerste klas reizen natuurlijkquote:Op woensdag 16 november 2005 10:15 schreef Hik het volgende:
Ben ik niet helemáál met je eens DT. Ik wil ook liever een rústige trein. Maar dan kan ik pas om 10 uur beginnen... (ok, ook dan vergaat de wereld niet, maar ik houd deze baan graag nog even)
Ik ben trouwens wel een van die fietsers die altijd oor rood rijdt...![]()
Moet eerlijk zeggen dat dat niet eens te maken heeft met op tijd komen, maar meer met het feit dat ik zo lekker aan het doortrappen ben...![]()
Overigens vind ik wel dat bij slecht weer (regen/hagel/storm) voetgangers en fietsers per definitie voorrang moeten krijgen op automobilisten. Die zitten immers droog! (Is dat ook geen leuke stelling voor PTA?)
Ik vind dat ze gelijkenis vertonen met kleuters wier speelgoed afgepakt wordt.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:37 schreef Hik het volgende:
Geweldig onderwerp, in PTA. Bizar dat je mensen zó op de kast kunt krijgen over zó'n onderwerp. Asielzoekers verbranden, Irak is nog steeds een teringzooi en in Pakistan komt de winter eraan zodat alle vluchtlingen doodvriezen... Maar kom in godsnaam niet aan mijn auto!![]()
de reacties lijken inderdaad wel op die van toen het Forum wel eens down wasquote:Op woensdag 16 november 2005 13:54 schreef k_man het volgende:
Ik vind dat ze gelijkenis vertonen met kleuters wier speelgoed afgepakt wordt.
quote:Op woensdag 16 november 2005 14:45 schreef Hik het volgende:
http://www.joshuarey.com/index.pl?Action=ShowArticle&DoNotGoToFood=0&ID=141![]()
Dat konden ze dan vast helemaal in Jamaica horenquote:Zonder enige twijfel de reclame waar ik het hardst ooit om heb gelachen!
quote:Op woensdag 16 november 2005 15:56 schreef Vogue het volgende:
Groetjes!
gemistquote:Op woensdag 16 november 2005 18:59 schreef k_man het volgende:
Vanavond begint The Trip weer.
MTV, 19.30 u.
Ze bieden vrij exclusieve vakanties reizen aan, dus je kan niet echt zeggen of het duur is. Het zorgt natuurlijk wel voor een bepaald soort publiekquote:Op woensdag 16 november 2005 19:08 schreef Jaguarized het volgende:
Mooi op tijd.Was Koning Aap trouwens niet een vrij dure touroperator?
Weet iemand de tijf van de herhaling? Of staat het ergens op internet?quote:
OSMquote:Op woensdag 16 november 2005 21:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ze bieden vrij exclusieve vakanties reizen aan, dus je kan niet echt zeggen of het duur is. Het zorgt natuurlijk wel voor een bepaald soort publiek
Ik weet de tijf zo ook niet...quote:Op woensdag 16 november 2005 21:58 schreef Douwe het volgende:
[..]
Weet iemand de tijf van de herhaling? Of staat het ergens op internet?
Kreeg vandaag trouwens mijn bekeuring voor het niet vrijwillig tonen van identificatie binnen
MTV kennende wordt het komende week nog wel een keer of vijf herhaald.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:58 schreef Douwe het volgende:
[..]
Weet iemand de tijf van de herhaling? Of staat het ergens op internet?
Kreeg vandaag trouwens mijn bekeuring voor het niet vrijwillig tonen van identificatie binnen
Je hebt alleen je gele inentingsboekje nodig. Die ligt toch niet bij de ambassade?quote:Op donderdag 17 november 2005 09:47 schreef Hik het volgende:
Kwam er trouwens achter dat ik eigenlijk even naar de Travelclinic moet om te kijken of ik alles nog heb (sowieso heb ik volgens mij geen cholera-stempeltje), maar nu ligt mijn paspoort bij de ambassade voor m'n visum...![]()
Aha.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:19 schreef Hik het volgende:
Jawel. Hadden ze nodig om te zien dat ik een Gele Koorts-stempel heb.
quote:17-11-2005 De Telegraaf
Lange files op A2 door showroom
Het nieuwe imponerende pand van autobedrijf Hessing langs de A2 bij Maarssen veroorzaakt extreme files. Sinds de opening op 4 november is de filedruk op die plek met maar liefst 62 procent toegenomen in vergelijking met oktober.
De vanaf de snelweg zichtbare kapitale auto's van merken als Maserati, Rolls-Royce, Lotus, Lamborghini en Bentley, worden in de immense showroom met halogeenspotjes op sensationele manier uitgelicht. Passerende automobilisten zijn dusdanig onder de indruk dat ze tijdens de ochtend- en avondspits, wanneer het nog donker is, massaal op de rem trappen.
Explosief
In de filestatistieken van de Verkeers Informatie Dienst (VID) zijn de eerste vijftien dagen van november vergeleken met de eerste helft van oktober. Daarbij werd ook landelijk gemeten en is er rekening mee gehouden dat de files in de herfst altijd langer zijn door het slechte weer. In Nederland bleek de filedruk 22 procent te zijn toegenomen. Op de A2, Amsterdam richting Utrecht, ter hoogte van Oog en Al en Maarssen is echter sprake van een explosieve toename van 62 procent. "We kunnen niet anders concluderen dat de luxeauto's achter het glas tot enorme vertragingen leiden", zegt VID-woordvoerder Patrick Potgraven.
Schouwspel
Algemeen directeur Jan Groen van Hessing moet er wel om lachen. "Vanuit mijn raam zie ik elke dag het schouwspel voorbijkomen. De files leiden ook tot meer showroombezoek." Groen verwacht dat de drukte van tijdelijke aard is. "Iedereen is er straks aan gewend." Problemen verwacht Groen niet. "We hebben van Rijkswaterstaat alle vergunningen gekregen." Volgens KLPD-woordvoerder Frans Zuiderhoek houdt de verkeerspolitie de situatie ter plekke nauwlettend in de gaten. "Er hebben zich nog geen opvallende ongelukken voorgedaan. Zodra we wel die signalen krijgen, gaan we wegbeheerder Rijkswaterstaat waarschuwen."
[flauwe mode]quote:Op donderdag 17 november 2005 11:35 schreef Hik het volgende:
En volgens mij heb ik geen drastische inentingen meer nodig. Alleen malaria.
Dat is één van mijn grotere frustraties hier in A'dam. Maar dat had ik geloof ik al eens eerder gemeld in deze reeks.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:24 schreef DutchTrain het volgende:
En als je gewoon doorfietst is het inderdaad wel makkelijk om door rood te rijden. Gisterochtend presteerde iemand het echter om al bellend bijna door mij heen te rijden, terwijl ik voor rood stond te wachten bij de witte lijn, om vervolgens voor mij de weg te blokkeren toen ik groen had (omdat zij het licht niet meer kon zien en afging op de auto's en voetgangers).
tja, het blijft een terugkerend fenomeen. Gisteren weer een pizzakoerier die eerder koud probeerde te zijn als z'n pizza door tegen de richting in vol gas over een druk fietspad te rijdenquote:Op donderdag 17 november 2005 12:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat is één van mijn grotere frustraties hier in A'dam. Maar dat had ik geloof ik al eens eerder gemeld in deze reeks.
Dit bericht moet wel in betreffend topic hoor.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:06 schreef DutchTrain het volgende:
Kijk nu: die PTA'ers veroorzaken zelf files:
[..]
Het ligt dus helemaal niet aan die 80km zone![]()
Zeg dat wel.quote:
In Duisburg niets te doen..????!!!quote:Op donderdag 17 november 2005 18:46 schreef k_man het volgende:
Ow, en wat deed ik dan bij de bieb?
Reisgidsen van Duitsland raadplegen. Ik overweeg komend weekend een dagje op en neer te gaan naar Duisburg. Eigenlijk puur voor het museum van Herzog & de Meuron met de Grothe collectie. Maar wat is er behalve dat zoal i Duisburg te zien of te doen?
Nou, helemaal niks kennelijk! Ik kon zelfs geen reisgids vinden waarin Duisburg zelfs maar genoemd werd.
Dat stond inderdaad in een reisgids. Kgeloof als attractie 'in de buurt van Düsseldorf' ofzo. De beschrijving maakte me echter niet meteen wild enthousiast. Ben jij er geweest?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:45 schreef DutchTrain het volgende:
1. Landschaftspark Duisburg-Nord (één van de plaatsen waar je perfect een FOT meet zou kunnen houden)
Tell me more...quote:2. Innenhafen Duisburg (met echte grachten! )
3. Een mijnwerkersdorpje, waar ik even de naam niet meer van weet
Meer opquote:Op donderdag 17 november 2005 20:20 schreef k_man het volgende:
Dat stond inderdaad in een reisgids. Kgeloof als attractie 'in de buurt van Düsseldorf' ofzo. De beschrijving maakte me echter niet meteen wild enthousiast. Ben jij er geweest?
Tell me more...
quote:Op donderdag 17 november 2005 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hm , ik heb net mn 2e examen gemaakt voor deze week en het viel allemaal niet mee.![]()
ik heb gereageerd in dit topc!quote:Op donderdag 17 november 2005 21:02 schreef k_man het volgende:
Waarom mag mijn staaf niet in de magnetron?
47 views, 0 reacties...
http://www.zollverein.de/quote:Op donderdag 17 november 2005 21:24 schreef k_man het volgende:
Bauhaus is wel interessant. Is dat een beetje goed te bereiken per OV?
Ik heb meerder malen vanuit Amsterdam een dagje Ruhr gedaan en dan Dusseldorf Medienhafen, Essen Zollverein en Duisburg Innenhafen gezienquote:Op donderdag 17 november 2005 21:38 schreef k_man het volgende:
Hallo, ik ga een dagje op en neer naar Duisburg, geen week naar het Ruhrgebied!
Je lijkt Diego wel!quote:Op vrijdag 18 november 2005 03:48 schreef flipsen het volgende:
*juich* Mijn draadloze internetverbinding werkt! Dus morgen op het balkon (30 graden!) een beetje netten
Straks ga je ook nog beweren dat je Kopspijkers afgelopen zaterdag gezien hebtquote:Op vrijdag 18 november 2005 03:48 schreef flipsen het volgende:
*juich* Mijn draadloze internetverbinding werkt! Dus morgen op het balkon (30 graden!) een beetje netten
Wel goed beveiligd, allemaal geconfigureerd door een vriend van me, de wereldberoemde (in Argentinië) ex-hacker El Chacal...
tja typisch ontwerp om zoveel mogelijk kantoren uitzicht te geven en gemeenschappelijke voorzieningen in het midden te kunnen hebben met één centrale ingang. Standaard kantoorarchitectuur die natuurlijk makkelijk te kopiëren is.quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:09 schreef k_man het volgende:
Hmm, die 'Five Boats' van Grimshaw in Duisburg doen me qua ontwerp wel héél erg denken aan het gebouw van PwC in Almere (door Kraaijvanger Urbis).
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah veel plezier!quote:Op zaterdag 19 november 2005 07:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit is natuurlijk absurd vroeg voor een zaterdag. Maar ik moet dan ook zo naar de brandoefening voor de komende IDFA.
Een Nikon F65quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:53 schreef oYo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af welke camera's jullie gebruiken. Ik heb net een nieuwe gekocht; een KM Dynax 5D. Nu nog even tijd vinden om het toestel wat te leren kennen.
Schopje naar [FOT]quote:
Ik hoop voor je dat ie niet snurktquote:Op zondag 20 november 2005 17:31 schreef k_man het volgende:
Hé leuk, op de site van Koning Aap kun je al de samenstelling van de groepen zien.
Valt qua leeftijd erg mee deze keer. Zeker voor een reis in deze prijsklasse. Er zijn meerdere mensen uit bouwjaar 1975 of daar in de buurt.En het ziet er naar uit dat ik een kamer moet delen met een alleereizende man uit 1973.
Het is ongetwijfeld een rokende, stelende, snurkende, homofiele psychopaat met een drankprobleem. Maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op zondag 20 november 2005 18:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat ie niet snurkt
Ik kan dit jaar wéér niet naar de IDFA!quote:Op zaterdag 19 november 2005 07:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit is natuurlijk absurd vroeg voor een zaterdag. Maar ik moet dan ook zo naar de brandoefening voor de komende IDFA.
Wacht je op een PTA'er die in TRV een topic opent met de titel: "groepsreizen zijn voor kneusjes"?quote:Op maandag 21 november 2005 18:08 schreef k_man het volgende:
Zozo.
Minolta S414 digitaal 4MP, 4x zoom enzo. Niet echt fantastische camera, maar doet z'n werk voor nu.quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:53 schreef oYo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af welke camera's jullie gebruiken. Ik heb net een nieuwe gekocht; een KM Dynax 5D. Nu nog even tijd vinden om het toestel wat te leren kennen.
Hmm, daar hadden we toch al een centraal topic voor?quote:Op maandag 21 november 2005 18:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wacht je op een PTA'er die in TRV een topic opent met de titel: "groepsreizen zijn voor kneusjes"?
Helaas, zo ver reikt mijn invloed niet.quote:Op maandag 21 november 2005 16:32 schreef Hik het volgende:
Ik kan dit jaar wéér niet naar de IDFA!![]()
(Kun jij als vrijwilliger zijnde het programma niet nog een weekje opschuiven?)
Dat vond je vast jammer.quote:-knip-
Pikken hoefden niet, maar moet wel zeggen dat die KLM-clinic een stúk makkelijker is dan de GGD: geen afspraken, lekker snel, prima!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |