abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2005 @ 10:51:02 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_32280327
quote:
Breed verzet tegen 80-kilometerzones

AMSTERDAM - Het overgrote deel (89%) van de deelnemers aan onze lezersenquête verwacht niet dat het aantal files vermindert door invoering van de 80-kilometerzones. De maatregel om op vijf trajecten in de randstad de maximumsnelheid te verlagen naar 80 km/uur stuit op breed verzet.

82% is niet blij met deze maatregel, die moet leiden tot minder files en een merkbaar schonere lucht. Overigens denkt slechts 17% dat de kabinetsmaatregel leidt tot een schonere lucht. Van de 3930 respondenten rijdt 88% geregeld in een auto. We vroegen hoe u reageert als u het vermaledijde 80-kilometerbord boven de weg ziet staan. 63% mindert langzaam vaart en 10% drukt meteen op de rem. 9% riskeert een boete door gewoon 100 kilometer of harder te blijven rijden. 18% rijdt 90 km/uur. De deelnemers vinden het terecht dat te hard rijden wordt bestraft.

De meeste kritiek richt zich echter op de boetes van 30 euro als u tot 10 kilometer te hard rijdt. Liefst 73% heeft al eens zo'n boete ontvangen. Van de invullers van onze stelling krijgt 26% nooit een boete en 36% slechts 1 per jaar. Voorts krijgt een kwart 2 tot 3 boetes. 7% moet fors in de geldbuidel tasten. Zij scoren 5 boetes per jaar en 4% zelfs 5 tot 10 per jaar. Een enkeling (1,5%) maakt er een ware sport van en incasseert 10 of meer boetes.

Hoe reageert u als u zo'n beschikking van het Centraal Justitieel Incassobureau ontvangt? 47% denkt: laat ze echte boeven vangen. 19% stelt: ik kan toch niet de hele tijd op mijn snelheidsmeter kijken, terwijl 12% in een opwelling zegt: krijg toch allemaal de kolere! Slechts 20% zucht en vindt: het is mijn eigen schuld. Het merendeel van de deelnemers aan onze enquête (40%) vindt 130 km/uur een aanvaardbare snelheid op autosnelwegen. 18% wil nog harder en 25% vindt de huidige 120 een mooie snelheid. Slechts 17% wil lager dan 120 km/uur. In de praktijk rijdt de automobilist, gekweld door zo veel opstoppingen, veel langzamer.

De vraag: wat is uw daadwerkelijke, gemiddelde snelheid in het woon- en werkverkeer, levert de volgende antwoorden op: minder dan 40 km/uur 8% 40-50 km/uur 14% 50-60 km/uur 17% 60-70 km/uur 12% 70-80 km/uur 11% 80-90 km/uur 11% 90-100 km/uur 13% Harder dan 100 km/uur 7% Geen mening 7% Deze uitslag leert dat meer dan de helft (51%) met een gemiddelde snelheid lager dan 70 km/uur naar zijn bestemming sukkelt.

Tot slot vroegen wij u welke verkeersontwikkelingen de meeste ergernis oproepen. Op de eerste plaats de verkeersdrempels (27%), gevolgd door verlaging van de maximumsnelheid (21%). Op plaats drie verkeersafzettingen, ook al lijkt er niets aan de hand (15%). Daarna een politieman met een lasergun (13%) en flitspalen (8%). Rotondes (1%) roepen de minste weerstand op. Slechts 2% ergert zich nooit.

De tegenstanders van de 80-kilometerzones zijn eenduidig in hun kritiek: bemoeizucht, waanzin, burgertje pesten, nog meer boetes: kassa!, de files worden alleen maar langer dus nog meer milieuvervuiling, nog even en de brommer gaat sneller.


Bron: Telegraaf

Maar in Den Haag zullen ze zich er niks van aan trekken, daarvoor hebben linkse/milieu/autohatende adviesgroepen teveel macht. En de ANWB melde van de week als reactie op de toegenomen file's dat de mensen er nog aan moesten wennen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_32280409
Gelukkig is de wetenschappelijke en praktijkervaring van de Telegraaflezers met betrekking tot congestiebestrijding vrijwel gelijk aan nul. Denk dus niet dat de overheid zich hier erg veel van aan moet trekken. Geef de proef een paar maanden en ga dan evalueren. Niet gaan evalueren omdat de telegraaf tegen is .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32280436
quote:
/milieu/autohatende adviesgroepen
Die heb niet meer macht dan b.v. de ANWB... Zeker met het huidige kabinet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32280539
quote:
AMSTERDAM - Het overgrote deel (89%) van de deelnemers aan onze lezersenquête verwacht niet dat het aantal files vermindert door invoering van de 80-kilometerzones. De maatregel om op vijf trajecten in de randstad de maximumsnelheid te verlagen naar 80 km/uur stuit op breed verzet.
Het overgrote deel van de verkeersdeelnemers kan dan ook totaal niet omgaan met zaken als invoegen en anticiperen. Misschien dat ze eerst daar eens aan moeten werken en het dan nog eens gaan proberen op de snelweg.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 november 2005 @ 11:00:53 #5
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_32280542
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 10:54 schreef du_ke het volgende:
Gelukkig is de wetenschappelijke en praktijkervaring van de Telegraaflezers met betrekking tot congestiebestrijding vrijwel gelijk aan nul. Denk dus niet dat de overheid zich hier erg veel van aan moet trekken. Geef de proef een paar maanden en ga dan evalueren. Niet gaan evalueren omdat de telegraaf tegen is .
Zoals je kan lezen in het artikel, is niet de telegraaf er tegen, maar een grote groep ondervraagden. Zolang een maatregel die files moet voorkomen juist voor meer files zorgt, zullen vele mensen er tegen zijn.
pi_32280578
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:00 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Zoals je kan lezen in het artikel, is niet de telegraaf er tegen, maar een grote groep ondervraagden. Zolang een maatregel die files moet voorkomen juist voor meer files zorgt, zullen vele mensen er tegen zijn.
ja een groep ondervraagden die lezer zijn van de telegraaf.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:03:30 #7
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_32280619
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

ja een groep ondervraagden die lezer zijn van de telegraaf.
Ja als een uitslag je niet aanstaat kan je het altijd op gooien dat het maar Telegraaflezers zijn.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:03:48 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32280632
Het echte probleem is (alweer): de overbevolking! We zijn nu zo ver dat huizen bouwen op veel lokaties niet meer mag vanwege de luchtvervuiling! Auto's moeten de snelheid verlagen vanwege de luchtvervuiling... Tel hier bij op dat je vanwege het milieu al sinds 1970 de thermostaat lager moet zetten van de overheid (lees: ga maar in de kou zitten), korter moet douchen (lees: doe vooral niks wat fijn is), enz!
En de bevolking van Nederland stijgt nog steeds. Sterker nog: er bestaat nog steeds kinderbijslag (lees: fokpremie), die per kind hoger wordt als je meer kinderen maakt.....
Oja, niet te vergeten de belachelijke huizenprijzen: pas bijna 100 jaar is er een tekort aan woningen, en mogen er te weinig woningen worden gebouwd, met als resultaat dat je nu 30 jaar moet werken om tussen 4 muren te kunnen wonen...

Moraal van dit verhaal: typisch dat mensen pas gaan klagen als het over de maximumsnelheid gaat...
censuur :O
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:05:53 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32280701
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

ja een groep ondervraagden die lezer zijn van de telegraaf.
Wat zal jij je verheven voelen als Fok-lezer zeg!
censuur :O
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:08:38 #10
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32280754
Als ik langs een 80 in z'n 5 traject kom, ga ik demonstratief 60 rijden in ze 2. Als de beperking voorbij trek ik in het rood door naar de 120.

Fuck het milieu

[ Bericht 17% gewijzigd door Speed-Addicted op 15-11-2005 11:15:02 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32280756
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat zal jij je verheven voelen als Fok-lezer zeg!
Op het gebied van infrastructuurplanning en verkeer(smodellen) heb ik er inderdaad iets meer verstand van dan de gemiddelde telegraaf of foklezer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32280765
goh wat een verrassing. het hele 80kmzone-gebeuren was al gedoemd te mislukken voor ze ermee begonnen. het werkt ook gewoon niet.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:09:34 #13
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_32280781
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op het gebied van infrastructuurplanning en verkeer(smodellen) heb ik er inderdaad iets meer verstand van dan de gemiddelde telegraaf of foklezer.
Ohw, ben jij er zo eentje.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_32280825
Het lijkt mij een beter optie dat ze bepaalde snelheden aan banen gaan geven. Dus dat vrachtauto's sowieso helemaal rechts moeten blijven rijden, baan er naast auto's met aanhangwagens, en mensen die het rustig aan willen doen, en de baan daarnaast weer gewoon de mensen die willen doorrijden.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_32280864
God god, ik ben zo blij als ik over een tijdje volledig weg ben uit Nederland. Wat een verschrikkelijk debiel land is het toch aan het worden.

Achterlijke wetten en regels vieren hoogtij.
pi_32280943


links de A12 (100km/h), rechts een 80km-zone.

[ Bericht 3% gewijzigd door ikbeneenkiwi op 15-11-2005 11:23:09 ]
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:18:45 #17
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32280977
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:11 schreef Sjakie01 het volgende:
Het lijkt mij een beter optie dat ze bepaalde snelheden aan banen gaan geven. Dus dat vrachtauto's sowieso helemaal rechts moeten blijven rijden, baan er naast auto's met aanhangwagens, en mensen die het rustig aan willen doen, en de baan daarnaast weer gewoon de mensen die willen doorrijden.
Als je veel files wilt hebben moeten ze jouw idee gaan uitvoeren. Wat doe je als je op de linkerbaan rijdt en wilt uitvoegen. Dan moet je je door twee banen met verkeer heen worstelen. Om dat te kunnen doen zal je eerst je snelheid moeten aanpassen aan het verkeer op de baan naast je. Gevolg: een file!

Conclusie: Beroerd idee
pi_32280980
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[afbeelding]

links de A12 (120km/h), rechts een 80km-zone.
Waarom niet? 1 van de grootste fileveroorzakers lijken mij toch mensen die te zacht links gaan rijden.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_32281068
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:18 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Waarom niet? 1 van de grootste fileveroorzakers lijken mij toch mensen die te zacht links gaan rijden.
Ze hopen dat door de 80-zones de luchtvervuiling zal afnemen. Mag je me even uitleggen hoe dat zou gaan gebeuren wanneer je op de A12 gewoon kunt doorrijden. En die zones verminderen tot nu toe de files niet bepaald... het CJIB draait wel overuren, dat wel.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_32281086
Het is een kwestie van gewenning. En minder asociaal rijgedrag .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32281147
quote:
Lucht maar iets schoner bij 80 km/u

ROTTERDAM - Het effect van 80-kilometerzones op de snelwegen is beperkt. Luchtvervuiling neemt er niet meer dan 4 tot 6 procent door af en ze veroorzaken niet minder, maar juist meer files.

Minister Peijs (Verkeer) opent vandaag vier nieuwe 80-zones bij Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Ze doet dit om de luchtverontreiniging terug te dringen.

Het effect van de lagere snelheid is volgens TNO- onderzoeker Menno Keuken beperkt omdat de algemene luchtverontreiniging in de bewuste gebieden hoog is. ,,Het is net genoeg om onder de normen te komen die de overheid heeft gesteld. En die zijn er natuurlijk niet voor niks,’’ zegt Keuken. Hij was betrokken bij onderzoek naar de eerste 80-zone op de A13 bij Overschie in Rotterdam. In totaal profiteren volgens Verkeer en Waterstaat 4000 tot 5000 omwonenden van deze snelheidsbeperkingen.
AD
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:31:59 #22
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32284571
Eerst maar de resultaten afwachten in plaats van direct gaan roepen waarom dit zal leiden tot meer of minder files en wel of niet minder vervuiling. Opvallend dat als het over verkeer gaat mensen zich al een deskundige wanen als ze een auto hebben en regelmatig rijden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:35:42 #23
3185 Adelante
To let it go now
pi_32284677
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[afbeelding]

links de A12 (100km/h), rechts een 80km-zone.
de snelheid op de parralelbaan is ook aangepast van 120 naar 100 km/u
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_32284978
Dat het gewenning is slaat als een lul op een drumstel. Je zou toch wel eens zeggen dat ze bij overschie na 3 (bijna 4) jaar toch wel eens gewend moeten zijn aan 80km/u
Maar toch staan daar nog altijd elke dag files. Lekker is dat.
En de files zijn best wel toegenomen sinds de invoering van 80 op meerdere plekken. Alsof files zo goed voor het milieu zijn
Vanmorgen ook weer 579km file. Heerlijk hoor. Ik heb weer eens heerlijk lang gedaan over mijn stukje woon-werk. En nee, OV is geen optie.

Gelukkig binnenkort van het gelazer af, ben bezig met een huis in de buurt van mijn werk
Helaas is lang niet iedereen in die luxe positie dat dat kan.

Overigens vind ik 80 in 5 een schitterende actie, maar aangezien iedereen 60-70 gaat rijden geef ik toch even een tikje naar 4.
ga niet constant met wisselende lage snelheden in zijn 5 rijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32285112
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:47 schreef Metro2005 het volgende:
Dat het gewenning is slaat als een lul op een drumstel. Je zou toch wel eens zeggen dat ze bij overschie na 3 (bijna 4) jaar toch wel eens gewend moeten zijn aan 80km/u
Maar toch staan daar nog altijd elke dag files. Lekker is dat.
Klopt maar daar bleek het na ee ntijdje wel minder te worden. Door die gewenning.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')