abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2005 @ 19:19:54 #1
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32125080
Ik weet dat er voor singles reizen worden georganiseerd, maar meestal zijn dat meer 40'ers dan mensen van een jaar of 20. Weet iemand of er ook een organisatie is die dit organiseerd?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32125680
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:19 schreef greatgonzo het volgende:
Ik weet dat er voor singles reizen worden georganiseerd, maar meestal zijn dat meer 40'ers dan mensen van een jaar of 20. Weet iemand of er ook een organisatie is die dit organiseerd?
Hmmm... ik weet wel dat er organisaties zijn waarbij je vrijwilligerswerk in het buitenland kan doen (schildpadeieren onderzoeken in Thailand of Gibbons verzorgen in ... ben het even kwijt), hier werken wel veel jongeren aan mee, maar het is niet specifiek gericht op single people. En misschien wil je wel echt alleen vakantie zonder te werken.

Misschien is dit wat? http://www.s-tracks.nl/page_main.asp?menu_id=7&parent_id=4
pi_32125842
Zo'n meisje wat ik ken was afgelopen jaar op vakantie geweest met een groep jongeren. Werd er van alles voor je geregeld en ging je beetje sporten, chillen en leuke dingen doen, 's avonds beetje zuipen enz. Perfect voor als je nieuwe mensen wilt leren kennen? Bedoel je zoiets?
  woensdag 9 november 2005 @ 19:46:38 #4
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_32126015
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:41 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Zo'n meisje wat ik ken was afgelopen jaar op vakantie geweest met een groep jongeren. Werd er van alles voor je geregeld en ging je beetje sporten, chillen en leuke dingen doen, 's avonds beetje zuipen enz. Perfect voor als je nieuwe mensen wilt leren kennen? Bedoel je zoiets?
welke organisatie was dat?
reach out and touch faith
pi_32127104
http://www.airstop.be/1/main/1sgl_list.htm (ingedeeld naat verschillende leeftijden)
www.fox.nl (verschillende groepen met uiteenlopende leeftijden)
http://www.singlemaarnietalleen.nl/

Er zijn ook wel wat topics over in de loop der tijd geopend, maar ik kom even niet verder als:

http://forum.fok.nl/topic/675064
http://forum.fok.nl/topic/714159

ervaringen in: http://forum.fok.nl/topic/196726

[ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 09-11-2005 20:28:10 ]
pi_32127562
hmm sorry, weet ik niet, spreek haar ook niet echt regelmatig.
pi_32145463
ik ga ff kijken, bedankt!
pi_32151702
Je kan beter single naar Isla Magarita, Domincaanse republiek, Brazilie of Cuba gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32182556
http://www.contiki.com
Zijn rondreizen per bus in diverse landen met een maximum leeftijd van 35, dus gegarandeerd zonder ouden van dagen.. Het is wel internationaal dus je zit in een bus met allerlei nationaliteiten en de voertaal is engels...
Dit is een Signature....
  vrijdag 11 november 2005 @ 23:56:32 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32194461
reis alleen en een wereld gaat voor je open. je ontmoet veruit de meeste mensen als je gewoon alleen reist. vliegticket kopen,reisgids kopen, alles lekker zelf regelen en slapen in leuke hostels.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 13 november 2005 @ 20:15:47 #12
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32240610
mijn moeder heeft dat gedaan in de jaren 70....wel jaren 70 stijl hoor, met volkswagen busje met nederlanders en engelsen. ze heeft er een vriendje en aar bese vriendin leren kennen. reizen naar egypte, turkije, rusland, griekenland.....

ik zie de foto's weleens en ben erg jaloers...t is alleen niks voor mij...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 13 november 2005 @ 20:19:21 #13
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32240714
tja, voor mij ook niet echt, heb dit nog nooit gedaan.

Ben wel met vrienden weggeweest enzo, maar nu ik verhuist ben verwaterd dat allemaal een beetje, plus het feit dat iedereen zo'n beetje verkering heeft en daarmee op vakantie gaat.

Maar ik dus niet, en ik boek niet even een losse last-minute naar Salou oid, waar toch meer groepen mensen heengaan. Dan ga ik liever met een groep mensen weg die zo'n beetje in hetzelfde schuitje als mij zitten.
  zondag 13 november 2005 @ 21:02:21 #14
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32242042
quote:
Op zondag 13 november 2005 20:19 schreef greatgonzo het volgende:
tja, voor mij ook niet echt, heb dit nog nooit gedaan.

Ben wel met vrienden weggeweest enzo, maar nu ik verhuist ben verwaterd dat allemaal een beetje, plus het feit dat iedereen zo'n beetje verkering heeft en daarmee op vakantie gaat.

Maar ik dus niet, en ik boek niet even een losse last-minute naar Salou oid, waar toch meer groepen mensen heengaan. Dan ga ik liever met een groep mensen weg die zo'n beetje in hetzelfde schuitje als mij zitten.
tsja...ik ben dus gewoon niet op zomervakantie geweest en ga nu alleen naar londen. ook leuk hoor!
pi_32259685
Ik wil op zich wel alleen op reis. Mijn vriendinnen willen niet naar Parijs maar alleen maar feesten en beesten enz... Ik wil wel dus heel graag naar Parijs. Wat ik wel jammer vind is dat het dan duurder is. Bijv. een kamer ergens is altijd 2 pers. en ja dat moet je dus wel in je eentje betalen :S Of een éénpers. kamer en dat is ook duur.

Trouwens is een "single"reis van dat je alleen op reis gaat met een groep mensen die ook alleen zijn. Of zijn dit reizen op liefdesgebied zeg maar. Een soort van koppelachtig iets.. dat zou ik nl echt niks vinden en dit is wel mijn idee van "single"reizen.
  maandag 14 november 2005 @ 16:03:59 #16
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32260675
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:27 schreef Sannelie het volgende:
Ik wil op zich wel alleen op reis. Mijn vriendinnen willen niet naar Parijs maar alleen maar feesten en beesten enz... Ik wil wel dus heel graag naar Parijs. Wat ik wel jammer vind is dat het dan duurder is. Bijv. een kamer ergens is altijd 2 pers. en ja dat moet je dus wel in je eentje betalen :S Of een éénpers. kamer en dat is ook duur.

Trouwens is een "single"reis van dat je alleen op reis gaat met een groep mensen die ook alleen zijn. Of zijn dit reizen op liefdesgebied zeg maar. Een soort van koppelachtig iets.. dat zou ik nl echt niks vinden en dit is wel mijn idee van "single"reizen.
nee! meestal zijn die reizen puur voor mensen die verder gewoon niet iemand hebben om mee op vaakntie te gaan. meer een soort jongerenreis van allemaal mensen alleen. er worden wel een skoppels gevormd, maar dat is niet het doel volgens mij.
pi_32267418
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:03 schreef kwakveense het volgende:

[..]

nee! meestal zijn die reizen puur voor mensen die verder gewoon niet iemand hebben om mee op vaakntie te gaan. meer een soort jongerenreis van allemaal mensen alleen. er worden wel een skoppels gevormd, maar dat is niet het doel volgens mij.
Ooh oke dat is dan iig beter dan dat koppel gebeuren zeg maar.

Maarre hoe doe jij dat als je alleen naar Londen gaat? Slaap je dan op een 2persk. of ergens met meerdere op een kamer ofzo? Dat overnachten is namelijk het lastigst in je eentje vind ik
  maandag 14 november 2005 @ 20:03:14 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32267565
een jeugdherberg, evt op een slaapzaal. in hostels/jhb 's daar ontmoet je de mensen. Simpel voorbeeldje van dit jaar, in Egypte heb ik een Frans meisje ontmoet gewoon toen aan het wachten wasa op de trein! een tijdje mee opgetrokken en toen heeft die me weer heeft uitgenodigd in Parijs, waar ik dus weer gratis kon overnachten.. en zo gebeurt me dat regelmatig!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:05:42 #19
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32280693
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:58 schreef Sannelie het volgende:

[..]

Ooh oke dat is dan iig beter dan dat koppel gebeuren zeg maar.

Maarre hoe doe jij dat als je alleen naar Londen gaat? Slaap je dan op een 2persk. of ergens met meerdere op een kamer ofzo? Dat overnachten is namelijk het lastigst in je eentje vind ik
ik heb een 1-persoonskamer (wat vaak gewoon 2 persoonskamers zijn waar je dan iets meer voor betaalt dan 2 personen samen gedeeld door twee.) dus ben wel wat duurder uit, maar goed...geen punt...

ik zit ewoon lekker in mijn hotel en ga lekker winkelen,musea kijken op MIJN tempo (dat is snel..ik ben geen museumtreuzelaar), misshcien naar defilm s avonds lekker goedkoop lunchen en eten
pi_32286662
Zoals BHFH zegt. Een lonely planet of een goeie reisgids in je tas, wat kleren en een slaapzakje mee en gaan!
pi_32288053
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:05 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik heb een 1-persoonskamer (wat vaak gewoon 2 persoonskamers zijn waar je dan iets meer voor betaalt dan 2 personen samen gedeeld door twee.) dus ben wel wat duurder uit, maar goed...geen punt...

ik zit ewoon lekker in mijn hotel en ga lekker winkelen,musea kijken op MIJN tempo (dat is snel..ik ben geen museumtreuzelaar), misshcien naar defilm s avonds lekker goedkoop lunchen en eten
Aha klinkt leuk iig! Maarre ben je al eens eerder alleen op vakantie geweest of wordt dit de eerste keer?? Ik zou het nl wel heel spannend vinden om alleen te gaan hoor
pi_32288332
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:41 schreef Sannelie het volgende:
Aha klinkt leuk iig! Maarre ben je al eens eerder alleen op vakantie geweest of wordt dit de eerste keer?? Ik zou het nl wel heel spannend vinden om alleen te gaan hoor
Is een kwestie van 'doen' uiteraard. Laat je niet gek maken door anderen die zeggen dat je zo makkelijk het vliegtuig in stapt en overal in de wereld welkom bent. Want makkelijk is het voor sommigen zeker niet en je bent ook zeker niet overal zomaar welkom.

Maar met wat gezond verstand kun je zeker wel 'leren reizen'. Begin inderdaad met een reisje naar Keulen, Brussel of London en zoek vooral díe bestemmingen uit die jou het leukste lijken; want dat is toch vooral het idee van alleen reizen; je hoeft je niet te comitteren aan anderen
pi_32336820
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:41 schreef Sannelie het volgende:

[..]

Ik kan niet zeggen dat ik eerder echt alleen gereisd heb. Heb net twee maanden door China gereisd en zit dit maitlje nu in Bangkok te typen. Ik heb wel een reisgenoot gehad de hele reis.

Met z'n tweeen reizen is leuk omdat je altijd aanspraak hebt en twee weten meer dan een. Aan de andere kant moet je echt veel rekening houden met elkaar. Als je alleen gaat (vergeet NOOIT een guidebook) heb je dat niet maar moet je meer moeite doen om mensen te ontmoeten. Meestal gaat dit makkelijk in hostels of guesthouses of tijdens lange treinritten/stations etc. maar soms ook niet, vooral als je in een stad bent met een ander publiek. Zo hebben we zelfs met z'n tweeen altijd andere mensen (reisgenoten) ontmoet in China, behalve in Bejijng en nu in Bangkok. Wij houden niet zo van clubben of een enorm nachtleven dus als je naar een stad gaat waar dat het hoofddoel is is het al veel lastiger om mensen te ontmoeten. Aan de andere kant moet je gewoon zo vrij zijn "Can I join you?". Maar soms is er gewoon niemand anders en ben je een tijdje op jezelf aangewezen. Vind je niemand in je hostel? Move on naar een ander. (Een andere uitzondering was een eilandje waar echt ALLEEN maar stelletjes waren.. dan voel je je ook wel wat 'allenig').

Ik wil zelf ook alleen reizen m'n volgende reis (zuid-amerika en/of Japan). Ik zie er naar uit en ik zie er tegenop. Zorg in elk geval dat je het met jezelf goed kunt vinden.
pi_32341017
Ik moet het allemaal nog een beetje uitzoeken, maar op het eerste gezicht lijkt me eigenlijk de rondreis in China wel wat, van FOX.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')