Vermoeiend dit soort teksten, je kunt ze namelijk altijd gebruiken. En dan zijn er mensen die ze ook nog eens altijd gebruiken. Dus ga eens even snel voor het rode kruis werken.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:43 schreef Hik het volgende:
Geweldig onderwerp dit. Eén van de velen in PTA waar mensen zich zó op de kast laten jagen over zo'n NON-onderwerp. Asielzoekers verbranden, Irak is nog steeds een teringzooi en in Pakistan komt de winter eraan zodat alle vluchtlingen doodvriezen... Maar kom in godsnaam niet aan mijn auto!![]()
Het geeft best een beetje rotzooi natuurlijk, maar misschien zou het helemaal niet zo'n gek idee zijn als die Franse pyromaantjes eens een klein spoortje van vernieling kwamen trekken langs de stationwagons van de kneuzen in dit topic...![]()
Ben blij dat ik een vent heb die wel een penis van normale grootte heeft![]()
Vast wel. Maar jij vindt zelf niet dat mensen in dit topic een beetje spastisch reageren op het onderwerp autorijden?quote:Op woensdag 16 november 2005 14:31 schreef itsontoday het volgende:
Vermoeiend dit soort teksten, je kunt ze namelijk altijd gebruiken. En dan zijn er mensen die ze ook nog eens altijd gebruiken.
Gok eens voor de grap hoeveel dat kost.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:37 schreef aldo71 het volgende:
Alle snelwegen 3 baans maken
Je zit wel in PTA he, daar zitten nu eenmaal veel mensen voor wie auto's ook een hobby is dan alleen een vervoersmiddel. Dus ik vind die reacties wel meevallen.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:47 schreef Hik het volgende:
[..]
Vast wel. Maar jij vindt zelf niet dat mensen in dit topic een beetje spastisch reageren op het onderwerp autorijden?![]()
Hobby, ok. Maar mensen reageren hier of k_man voorstelt hun kind te verkopen.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:54 schreef itsontoday het volgende:
Je zit wel in PTA he, daar zitten nu eenmaal veel mensen voor wie auto's ook een hobby is dan alleen een vervoersmiddel. Dus ik vind die reacties wel meevallen.
Dat auto's je hobby zijn wil nog niet zeggen dat je er ook keihard mee moet rijden. Als je hard wilt rijden ga je maar naar een circuit.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:54 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Je zit wel in PTA he, daar zitten nu eenmaal veel mensen voor wie auto's ook een hobby is dan alleen een vervoersmiddel. Dus ik vind die reacties wel meevallen.
Als ik op een lege weg rij dan is dat voor mij een circuitquote:Op woensdag 16 november 2005 16:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat auto's je hobby zijn wil nog niet zeggen dat je er ook keihard mee moet rijden. Als je hard wilt rijden ga je maar naar een circuit.![]()
Dat is nou net het probleem. Als je de openbare weg als circuit ziet ben je geen rijbewijs waardig.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:02 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Als ik op een lege weg rij dan is dat voor mij een circuit![]()
Je zou eens minder kunnen zeiken en eens kijken naar landen als Spanje, Turkije, Dubai, Saudie-Arabie etc.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:42 schreef Hik het volgende:
[..]
Hobby, ok. Maar mensen reageren hier of k_man voorstelt hun kind te verkopen.
Get a life zeg, stelletje kneuzen...![]()
(nog even afgezien van het feit dat iedereen zich erge zorgen moet gaan maken dat dit soort frusten blijkbaar in een auto rondrijden)
Wat een gelul. Verder is het gewoon kut dat ik nu gemiddeld 70-75 moet rijden (op die drie banen rijdt er niemand 80 omdat ze bang zijn voor een bonnetje) terwijl ik er eerst 120 kon rijden. En ja dat was veilig hoorquote:Op woensdag 16 november 2005 16:00 schreef k_man het volgende:
Dat auto's je hobby zijn wil nog niet zeggen dat je er ook keihard mee moet rijden. Als je hard wilt rijden ga je maar naar een circuit.![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 16:13 schreef yup het volgende:
Je zou eens minder hard kunnen huilen, dat is ook een optie ?
Waarom gelul?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:16 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Wat een gelul. Verder is het gewoon kut dat ik nu gemiddeld 70-75 moet rijden (op die drie banen rijdt er niemand 80 omdat ze bang zijn voor een bonnetje) terwijl ik er eerst 120 kon rijden. En ja dat was veilig hoor
Wat heeft dat er nou mee te maken? Omdat het in andere landen nóg beroerder geregeld is hoeven wij niks te doen?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:13 schreef yup het volgende:
Je zou eens minder kunnen zeiken en eens kijken naar landen als Spanje, Turkije, Dubai, Saudie-Arabie etc.
Jij bent diegene die huilt omdat hier zogenaamd mensen zijn die tegen het huidige verkeersbeleid zijn. Of mag dat niet ?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:23 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wié huilt hier nou, minipikkie?
Ik ben niet degene die onmiddellijk gaat hyperventileren als mensen een virtuele vinger uitsteken naar mijn auto hoor.
"Auto" inderdaad, niet "moeder" of "kind" of "geliefd huisdier", maar gewoon een bak bouten en moeren
Héélijk dit echt waar (en zorgwekkend tegelijk)
Wat een domme vergelijking zeg :/quote:Op woensdag 16 november 2005 16:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou mee te maken? Omdat het in andere landen nóg beroerder geregeld is hoeven wij niks te doen?
Stel je voor dat je die redenering zou toepassen op je schoolcijfers. Yup haalt steeds vieren op z'n proefwerken. Ouders boos over al die onvoldoendes. Ja maar, protesteert yup, jullie moeten niet zeiken, want er zijn ook kindertjes in de klas die een twee halen!![]()
Oh we doen het massaal voor het milieu? En dan gaan we onder de Europese norm, gaan we bedrijven bouwen rond de ring, meer verkeer, zelfde probleem. Dan 50 KM/u ervan maken?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:25 schreef k_man het volgende:
Waarom gelul?
En veiligheid is maar één van de argumenten en nog niet eens de belangrijkste.
Het een sluit het ander niet uit hoor. Natuurlijk zijn flexiblele werktijden, thuis werken en beter OV ook een goede zaak!.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Oh we doen het massaal voor het milieu? En dan gaan we onder de Europese norm, gaan we bedrijven bouwen rond de ring, meer verkeer, zelfde probleem. Dan 50 KM/u ervan maken?
Ik vind dat die wegen langzaam moeten veranderen (bv fly-overs, meer banen, flexibele werktijden stimuleren en thuis werken, veel beter openbaar vervoer, alternatieve routes maken, etc.) zodat ze het verkeer aankunnen, file zorgt pas voor een echte milieuvervuiling.
Waar leg jij de grens om voor het milieu op te komen?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:35 schreef k_man het volgende:
Het een sluit het ander niet uit hoor. Natuurlijk zijn flexiblele werktijden, thuis werken en beter OV ook een goede zaak!.
Mwah, vooral een aso.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:30 schreef yup het volgende:
Als ik het gewoon te triest voor woorden vind dat je 80 in de nacht mag over de Ring A10 ben ik dan ook een huile?
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant hè?quote:Ten eerste heeft Nederland zeer lage verkeersdoden aantallen per jaar. Blah, blah, blah...
Nu doe je alsof opkomen voor het milieu ten koste moet gaan van iets anders. Maar als we écht allemaal 80 gaan rijden, zo de capaciteit van de weg verhogen en de files verminderen is dat tegelijk goed voor de economie. Iedereen blij (behalve dan de autofetishisten hier).quote:Op woensdag 16 november 2005 16:37 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Waar leg jij de grens om voor het milieu op te komen?
Waarom ben je tegen flexibele snelheden op wegen? Ik vind dat al jaren een goed plan, als er bijna niemand op de weg is mag je harder. Ik zie het probleem niet.quote:
Begrijpend lezen is mijn sterkste kant mijn vriend, daar moet JIJ wat aan doen.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Mwah, vooral een aso.
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant hè?Ik zeg net dat veiligheid maar één van de argumenten is en niet eens de belangrijkste.
Geef eens een bron waaruit blijkt dat de files zijn vermindert door dat 80 km geneuzel. Ik merk het in ieder geval niet. En 80 rijden is soms gewoon simpelweg onzinnig. Zeg dan direct dat je overal 40 magquote:Op woensdag 16 november 2005 16:43 schreef k_man het volgende:
Nu doe je alsof opkomen voor het milieu ten koste moet gaan van iets anders. Maar als we écht allemaal 80 gaan rijden, zo de capaciteit van de weg verhogen en de files verminderen is dat tegelijk goed voor de economie. Iedereen blij (behalve dan de autofetishisten hier).![]()
Ligt er maar aan waar die weg ligt. Op de A13 bij Rotterdam bijv vind ik 's nachts hard rijden best een probleem. De bezwaren van geluid, milieuvervuiling zijn 's nachts niet minder en dat van veiligheid maar ten dele.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:43 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Waarom ben je tegen flexibele snelheden op wegen? Ik vind dat al jaren een goed plan, als er bijna niemand op de weg is mag je harder. Ik zie het probleem niet.
Overigens scheelt het me, om concreet te wezen, minimaal 15 minuten per dag. Dat vind ik zondequote:Op woensdag 16 november 2005 16:45 schreef livEliveD het volgende:
Geef eens een bron waaruit blijkt dat de files zijn vermindert door dat 80 km geneuzel. Ik merk het in ieder geval niet. En 80 rijden is soms gewoon simpelweg onzinnig. Zeg dan direct dat je overal 40 mag![]()
Dus is overal er 40 van maken een goed plan! Immers geluid is minder en milieu wordt er door gespaard. Dus nogmaals, waar leg je de grens?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:45 schreef k_man het volgende:
Ligt er maar aan waar die weg ligt. Op de A13 bij Rotterdam bijv vind ik 's nachts hard rijden best een probleem. De bezwaren van geluid, milieuvervuiling zijn 's nachts niet minder en dat van veiligheid maar ten dele.
Over de bezwaren van milieuvervuiling en geluid kun je dan ook heel kort zijn: die zijn er niet. Iemand die willens en wetens langs een snelweg gaat wonen moet niet zeuren dat de lucht er minder schoon en er meer lawaai is. Niemand HOEFT daar te gaan wonen.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ligt er maar aan waar die weg ligt. Op de A13 bij Rotterdam bijv vind ik 's nachts hard rijden best een probleem. De bezwaren van geluid, milieuvervuiling zijn 's nachts niet minder en dat van veiligheid maar ten dele.
De spijker op z'n kop, want de door k_man aangehaalde theorie is ook van toepassing bij 40km/u. Bovendien is het ook schoner! Maar k_man verkondigt hier een theorie, een theorie die gebaseerd is op pure wiskunde. In deze wiskundige formule is geen rekening gehouden met de menselijke factor, aangezien de menselijk factor onmogelijk is om in getallen uit te drukken, aangezien iedereen anders reageert. Zolang we de menselijke factor niet meerekenen zal de uitkomst van deze formule niet kloppen. We kunnen de uitkomst echter wel meten in de praktijk. Dit is ook gebeurd op de A1 tussen Apeldoorn en Deventer, en wat bleek? De de reistijd werd langer.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:45 schreef livEliveD het volgende:
Geef eens een bron waaruit blijkt dat de files zijn vermindert door dat 80 km geneuzel. Ik merk het in ieder geval niet. En 80 rijden is soms gewoon simpelweg onzinnig. Zeg dan direct dat je overal 40 mag![]()
quote:k_man heeft een geweldig idee. Iedereen moet zelf weten hoe hard men rijdt. De discussie is nu vanaf welke snelheid je niet meer verzekerd bent. k_man noemt noemt een getal 80 km/u ik zeg 10 km/u.
Veertig is niet schoner, volgens mij. Het schijnt dat een auto het zuinigst en schoonst rijdt rond de 90 km/u.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:23 schreef ACT-F het volgende:
De spijker op z'n kop, want de door k_man aangehaalde theorie is ook van toepassing bij 40km/u. Bovendien is het ook schoner!
Uh-huh.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Jalu het volgende:
Over de bezwaren van milieuvervuiling en geluid kun je dan ook heel kort zijn: die zijn er niet. Iemand die willens en wetens langs een snelweg gaat wonen moet niet zeuren dat de lucht er minder schoon en er meer lawaai is. Niemand HOEFT daar te gaan wonen.
Nee, want dat gáát nergens over.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:30 schreef yup het volgende:
Jij bent diegene die huilt omdat hier zogenaamd mensen zijn die tegen het huidige verkeersbeleid zijn. Of mag dat niet ?
Als een verkrachter 1 jaar krijgt en ik vind dat weinig ben ik een huilie ?
Je kunt het best vinden, maar om je er nu zó vreselijk over op te winden.quote:Als ik het gewoon te triest voor woorden vind dat je 80 in de nacht mag over de Ring A10 ben ik dan ook een huile?
Doe je best, zou ik zeggen...quote:Materie om over na te denken![]()
Ik snap dat juist donders goed: mensen gaan juist wel pal langs die snelweg wonen omdat de huizen daar (o wonder!) goedkoper zijn, en gaan vervolgens klagen dat ze last hebben van die snelweg...quote:Op woensdag 16 november 2005 17:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Uh-huh.![]()
jij snapt niet echt hoe de woningmarkt heden ten dage in elkaar steekt, geloof ik
Ja, dit argument is al eerder voorbij gekomen en weerlegd. Met bronnen en alles.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Geef eens een bron waaruit blijkt dat de files zijn vermindert door dat 80 km geneuzel. Ik merk het in ieder geval niet. En 80 rijden is soms gewoon simpelweg onzinnig. Zeg dan direct dat je overal 40 mag![]()
Weet je wat voor geen meter spoort? Het feit dat we in een land leven waar de wetten op het gebied van het verkeer zo opgesteld worden dat de handhaving van die wetten zoveel mogelijk geld oplevert...quote:Op woensdag 16 november 2005 17:45 schreef Hik het volgende:
In een ander topic zei iemand "Je kunt best iemands vrouw of vriendin inpikken, maar niet zijn parkeerplaats". Dat was een grapje (hoop ik), maar geeft wel aan wat ik bedoel. Sommige mensen (hier) benaderen hun auto/rijbewijs/parkeerplek/maximumsnelheid als een levensbehoefte en een mensenrecht. Dat spoort toch voor geen meter?
![]()
[..]
Volgens mij zijn het vooral huurhuizen.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:45 schreef Jalu het volgende:
Ik snap dat juist donders goed: mensen gaan juist wel pal langs die snelweg wonen omdat de huizen daar (o wonder!) goedkoper zijn, en gaan vervolgens klagen dat ze last hebben van die snelweg...
Dat zou ook prima een argument kunnen zijn om overal weer gewoon 120 in te stellen.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dit argument is al eerder voorbij gekomen en weerlegd. Met bronnen en alles.
Punt is dat de files met name onstaan door de plotselinge overgang van 120 of 100 naar 80. Dat is nou juist één van de argumenten om overal 80 in te stellen.![]()
En dus?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het vooral huurhuizen.![]()
Ja en waarom is het leuk om een half uur langer onderweg te zijn naar Groningen? Zet dan alles gewoon op 120quote:Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef k_man het volgende:
Ja, dit argument is al eerder voorbij gekomen en weerlegd. Met bronnen en alles.
Punt is dat de files met name onstaan door de plotselinge overgang van 120 of 100 naar 80. Dat is nou juist één van de argumenten om overal 80 in te stellen.![]()
Kijk, dit zijn ook goede plannen. Maar zoals ik al eerder zei: het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:44 schreef yup het volgende:
Waarom niet wegenbelasting van LPG radicaal verlagen en die van diesel dik verhogen ? Om maar wat te noemen ?
Waarom slaolie/lijnzaadolie etc. niet vrijgeven van accijns ?, het blijft nog steeds verboden om te gebruiken, terwijl het 10.000x beter is voor het milieu dan gewone diesel, het enige wat ik gehoord heb is dat ze er naar "zouden gaan kijken", en uiteraard niks meer van gehoord want als ze dit invoeren gaan ze DIK inkomsten missen!
Hej je was me voorquote:Op woensdag 16 november 2005 17:48 schreef Jalu het volgende:
Dat zou ook prima een argument kunnen zijn om overal weer gewoon 120 in te stellen.
Milieu activisten zien dieren en het milieu ook als levensbehoefte.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:45 schreef Hik het volgende:
[..]
Nee, want dat gáát nergens over.
[..]
Je kunt het best vinden, maar om je er nu zó vreselijk over op te winden.
Nogmaals: je zit hier een beetje te hyperventileren over NON-onderwerp. Of heb je zó weinig perspectief, zó weinig leven dat "lekker doorrijden" wérkelijk net zoveel opwinding waard is als (je eigen voorbeeld) een verkrachting? Dat hoop ik toch niet...![]()
In een ander topic zei iemand "Je kunt best iemands vrouw of vriendin inpikken, maar niet zijn parkeerplaats". Dat was een grapje (hoop ik), maar geeft wel aan wat ik bedoel. Sommige mensen (hier) benaderen hun auto/rijbewijs/parkeerplek/maximumsnelheid als een levensbehoefte en een mensenrecht. Dat spoort toch voor geen meter?
![]()
[..]
Doe je best, zou ik zeggen...
Dat argument van k-man is trouwens nog flauwekul ook, de werkelijke reden waarom files ontstaan is gewoon een tekort aan wegcapaciteit, om de simpele reden dat ons wegennetwerk goeddeels sinds de jaren '70 niet meer is uitgebreid...quote:Op woensdag 16 november 2005 17:49 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja en waarom is het leuk om een half uur langer onderweg te zijn naar Groningen? Zet dan alles gewoon op 120![]()
Ware het niet dat je dan voorbij gaat aan alle andere argumenten.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat zou ook prima een argument kunnen zijn om overal weer gewoon 120 in te stellen.
Waarom zou je zonder files een half uur langer onderweg zijn dan met files?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:49 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja en waarom is het leuk om een half uur langer onderweg te zijn naar Groningen? Zet dan alles gewoon op 120![]()
Welke argumenten? Die non-argumenten die je altijd weer in deze topics ziet langskomen?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ware het niet dat je dan voorbij gaat aan alle andere argumenten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |